داروی غده چربی

خواص دارویی و گیاهی

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

داروی غده چربی

غده های چربی زیر پوست در قسمت‌های مختلف پوست به شکل برآمدگی‌های دایره‌ای‌شکل، در اندازه‌های مختلف به چشم می‌خورند. این غده‌های نرم و گاهی هموار، معمولا روی پوست سر، گوش‌ها، صورت و بازو دیده می‌شوند، هرچند ممکن است آنها را در قسمت‌های دیگر بدن هم ببینید. کیست‌های چربی از غدد چربی بدن ناشی می‌شوند و حاوی چربی هستند. کیست‌های چربی به دلایلی از جمله بسته شدن غدد چربی، متورم شدن فولیکول مو و تولید بیش از اندازه‌ی هورمون تستوسترون بروز می‌کنند. اگر با غده‌های چربی درگیر هستید، خوب است بدانید راه‌های طبیعی و خانگی برای درمان آنها کم نیست. در این مقاله راه‌هایی برای درمان گیاهی غده های چربی زیر پوست به شما معرفی می‌کنیم.

غده‌های چربی معمولا سرطانی نیستند و نیازی به درمان ندارند. اگر خیلی بزرگ باشند احتمالا دل خوشی از ظاهر نازیبایشان نخواهید داشت و به‌دنبال راهی برای درمان آنها می‌گردید. اما برخی وقت‌ها که غده‌ها عفونی و دردناک می‌شوند، لازم است برای درمان آنها اقدام کنید.

باید بدانید که این روش‌های درمان برای «غده‌های عفونی» مناسب هستند. وقت‌ها غده‌های چربی معمولی نیاز به درمان خاصی ندارند و خود‌به‌خود از بین می‌روند، اگر هم از بین نروند، آسیبی برای انسان ندارند. در مقابل، غده‌های چربی عفونی باید درمان شوند. غده‌های عفونی ممکن است با نشانه‌‌هایی از جمله افزایش دمای بدن و قرمزی در ناحیه‌ی بروز غده‌ها و ترشح مایعی ناخوشایند از آنها همراه باشند. پزشکان معمولا به گرم کردن غده‌های چربی توصیه و گاهی مصرف آنتی‌بیوتیک را تجویز می‌کنند. آخرین درمان پزشکی غده‌های چربی، جراحی است. روش‌های درمان غده های چربی عفونی بر استفاده از ترکیبات طبیعی که دارای خاصیت ضدباکتری، ضدتورم و تسکین‌دهنده‌ هستند، تمرکز می‌کنند. در ادامه با روش‌های درمان گیاهی غده های چربی زیر پوست‌ آشنا می‌شوید. ‌

گرما همراه با رطوبت، روند تخلیه و درمان غده‌ی چربی را سرعت می‌بخشد. گرما رگ‌های خونی را گشاد می‌کند و در نتیجه انتقال مواد مغذی از طریق خون و ترمیم بافت آسیب‌دیده سریع‌تر و بهتر انجام می‌شود. این روش همچنین باعث افزایش جریان خون در ناحیه‌ی مورد نظر می‌شود و به تخلیه‌ی مواد سمی که باعث تورم می‌شوند، سرعت می‌بخشد.

با افزایش چربی، منافذ پوست‌تان بسته می‌شود که نتیجه‌ی آن بروز آکنه‌های کیستی است. عفونی شدن آکنه‌های کیستی باعث بروز غده های چربی عفونی می‌شود. روغن درخت چای (گیاه بومی استرالیاست و با چای سیاه یا چای سبز که در معنای رایج می‌شناسیم، متفاوت است) بروز غده‌های چربی را کاهش می‌دهد. این داروی گیاهی دارای عناصر ضدمیکروب است و خاصیت ضدِتورمی و ضدباکتریایی بالایی دارد. هرچند تأثیر روغن درخت چای در درمان غده های چربی زیر پوست اثبات نشده است، اما می‌توان به‌خاطر خاصیت ضدباکتریایی‌اش از آن استفاده کرد.

روغن کرچک، یکی دیگر از روش‌های درمان گیاهی غده های چربی زیر پوست است. این روغن خاصیت ضدتورم و ضدخارش دارد. همچنین حاوی ماده‌ای شیمیایی به رایسین است که خاصیت ضدباکتریایی دارد. حتی اگر کیست‌هایتان عفونی نباشند، استفاده از روغن کرچک ضرری ندارد.

آلوئه‌ورا نه‌تنها برای پوست بلکه برای سلامت عمومی بدن مفید است. خاصیت ضدباکتری و تسکین‌دهندگی آلوئه‌ورا به کاهش درد ناشی از کیست‌ های چربی کمک می‌کند. این خاصیت ناشی از ترکیبات فنولی موجود در آلوئه‌وراست. گیاه آلوئه‌ورا همچنین به درمان و بهبود زخم‌ها سرعت می‌بخشد.

نارون کوهی به‌خاطر خاصیت جمع‌کنندگی‌اش معروف است. برگ و پوست این گیاه سرشار از تانن (tannin) است که به‌عنوان درمانی برای ترشح بیش‌ازاندازه‌ی چربی در غده‌های چربی استفاده می‌شود. تانن با تنگ کردن منافذ پوست، ترشح چربی را کاهش می‌دهد.

سرکه‌ی سیب(خواص سرکه سیب) دارای خاصیت ضدباکتری، ضدقارچ و ضدعفونی‌کنندگی بالایی است، تا حدی که می‌توان از آن به‌عنوان پاک‌کننده استفاده کرد. پس برای مقابله با باکتری‌ها در کیست‌های عفونی چربی می‌توان از سرکه‌ی سیب استفاده کرد.

باباآدم گیاهی با خاصیت ضدباکتری، ضدقارچ و ضدوَرَم است. از قدیم و به‌طور سنتی این گیاه برای درمان بیماری‌های مزمن پوستی استفاده شده است. عطاری‌ها و گیاه‌پزشکان باباآدم را نه‌تنها برای درمان آکنه بلکه برای درمان بیماری‌های شدید پوستی مانند اگزما، پسوریازیس، کهیر، و دمل مفید می‌دانند. همچنین باباآدم یک درمان گیاهی برای غده های چربی زیر پوست محسوب می‌شود. ریشه‌ی باباآدم در ژاپن و چین علاوه بر کاربرد دارویی، در غذاها نیز استفاده می‌شود. می‌توانید ریشه‌ی باباآدم را در سوپ یا سالاد استفاده کنید یا دم‌کرده‌ی آن را بنوشید.

بابا‌آدم ادرارآور است، پس مصرف زیاد آن توصیه نمی‌شود.

همچنین می‌توانید پارچه‌ای تمیز یا پنبه را در چای باباآدم خیس کنید و آن را به‌عنوان کمپرس گرم روی غده های چربی زیر پوست قرار بدهید.

شبدر قرمز که در میان گیاه‌پزشکان طرفداران زیادی دارد، در آغاز برای تصفیه‌ی خون استفاده می‌شد. بسیاری از پیروان درمان‌های جایگزین باور دارند عامل بیماری‌ها از جمله بیماری‌های پوستی، سموم موجود در خون هستند. امروزه پژوهشگران در حال آزمون تأثیر شبدر قرمز بر درمان سرطان هستند. این گیاه به‌طور گسترده در درمان آکنه، اگزما، پسیوریازیس و دیگر بیماری‌های پوستی از جمله کیست‌های چربی به‌کار می‌رود. باور این است که شبدر قرمز با حذف سمومی که باعث ایجاد کیست و غده می‌شوند، به درمان کمک می‌کند. ترکیبات «فیتواستروژن ایزوفلاون» موجود در شبدر قرمز، آن را به درمان گیاهی مؤثری برای بیماری‌های پوستی و سایر مشکلات پزشکی تبدیل کرده است.

احتیاط: زنان باردار و شیرده به دلیل تأثیر بر هورمون‌ها باید از مصرف این گیاه خودداری کنند. همچنین افرادی که داروهای رقیق‌کننده‌ی خون مصرف می‌کنند، پیش از مصرف آن با پزشک مشورت کنند.

وجود ترکیباتی به بِربِرین (berberine) در گلدن‌سیل، آن را به یک ضدمیکروب قوی و یک درمان گیاهی غده های چربی زیر پوست تبدیل کرده است. بربرین نابودکننده‌ی بسیاری از ریزجاندارها از جمله باکتری‌ها، قارچ‌ها و تک‌یاخته‌هاست. به همین دلیل گلدن‌سیل به‌عنوان آنتی‌بیوتیک موضعی در درمان زخم‌های پوستی، زخم‌های ویروسی دهانی و عفونت‌های قارچی به‌کار می‌رود.

می‌توانید این مرهم را به زخم‌ها و بریدگی‌های سطحی هم بمالید.

استفاده از روغن کندر در رایحه‌درمانی (آروماتراپی) برای ایجاد آرامش رایج است. همچنین آن را برای استفاده‌ی موضعی در درمان بسیاری از مشکلات پوستی به‌کار می‌برند. هرچند پشتوانه‌ی علمی ندارد اما بنابر گفته‌ی بسیاری از افرادی که از روغن کندر استفاده کرده‌اند، این روغن باعث کوچک‌تر شدن کیست‌ها می‌شود. این ممکن است ناشی از خاصیت ضدتورم روغن کندر باشد.

احتیاط: حتما قبل از استفاده از روغن کندر، آن را رقیق کنید. زنان باردار و شیرده نباید از این روغن استفاده کنند.

باورها درباره‌ی آثار درمانی این ماده‌ی گیاهی هم مانند روغن کندر پشتوانه‌ی علمی ندارد، اما افراد بسیاری به کوچک شدن سریع کیست‌ها پس از استفاده از این داروی گیاهی گواهی داده‌اند. عصاره‌ی دانه‌ی گریپ‌فروت که از دانه و پالپ‌های این میوه استخراج می‌شود، یک میکروب‌کش طبیعی است و بسیاری از عفونت‌های بدن را از بین می‌برد. به‌علت میزان اثرگذاری بالا، باید آن را در مقدار بسیار کم مصرف کرد.

ادعاهایی مبنی بر تأثیر خار مریم در درمان کیست‌های چربی وجود دارد. نظریه‌ای وجود دارد که می‌گوید خار مریم با پاک‌سازی کبد، در سم زدایی بدن مؤثر است. درنتیجه‌ی این پاک‌سازی، بدن دچار کیست چربی نمی‌شود؛ مشابه تأثیری که تصفیه و گردش خون در جلوگیری از بروز کیست دارد. ظاهرا خاصیت خار مریم به دلیل وجود ترکیبات بیوفلاونوئیدی به سیلیمارین (silymarin) در بذر آن است. این گیاه که آنتی‌اکسیدانی قوی است همچنین باعث کاهش تورم می‌شود.

پیش‌آگاهی: زنان باردار و شیرده نباید از این گیاه دارویی استفاده کنند. اگر به گیاهانی مانند بابونه، بومادران یا همیشه‌بهار حساسیت دارید، از مصرف این گیاه خودداری کنید.

داروی غده چربی

افراد زیادی باور دارند بروز غده های چربی زیر پوست به آنچه می‌خورند ربط دارد، اما این‌طور نیست. اگرچه به‌طورکلی برای حفظ سلامتی‌تان مهم است که خوراکی و غذای سالم و مناسب بخورید. هرچند رژیم غذایی تأثیری در ایجاد کیست‌های چربی ندارد، اما نباید به آن بی‌توجه باشید. آسیب فولیکول‌های مو و غده‌های چربی که به ترشح چربی منجر می‌شود، احتمال بروز کیست‌های چربی را افزایش می‌دهد. برخی کیست‌ها حتی ممکن است در جنینِ متولدنشده بروز کنند که ناشی از شکل‌گیری ناسب برخی سلول‌هاست. گاهی هم ممکن است بروز کیست‌های چربی به دلایلِ ارثی باشد. همچنین احتمال بروز کیست چربی در افرادی که دچار یک اختلال ژنتیکی به ‌ «سندرم گاردنر» هستند است. به هر حال این‌طور به نظر می‌آید که خوردوخوراک تأثیری بر بروز غده های چربی زیر پوست ندارد.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

به کمک یافته‌های علمی، پوست خود را بهتر بشناسید و آن را جوان و جذاب نگه دارید.

195تومان

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

عالی بود دستتون درد نکنه بابت اطلاعات قشنگتون.خیلی بدردم خورد.با تشکر فراوان

فراوان از شما که حس خوبتون رو از این مطلب با ما در میون گذاشتید! کارتون عالیه. به ما انرژی می‌ده!

تا وقتیکه من تو تحریره ی شما عضو نشم دیدگاهم رو جهت بهبود ارایه نمی دم

به صفحه‌ی «همکاری با ما» مراجعه کنید و فرم رزومه رو تکمیل و ارسال کنید.
براتون ارزوی موفقیت دارم

سلام مقاله جالب و خوبي بود.

سپاس از اینکه با در میون گذاشتن نظرتون ما رو دلگرم می‌کنید!

مد و زیبایی

درمان جوش زیر پوستی با ۶ روش‌ خانگی موثر

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

فواید پارافین تراپی و نحوه انجام آن در منزل


علت جوش روی سینه و ۸ روش درمان خانگی آن

۱۱ ماسک روغن زیتون برای مراقبت از پوست و تقویت مو

قهوه گانودرما؛ با خواص و عوارض جانبی آن آشنا شوید

ماتریس اولویت بندی کارها؛ چطور از وقت و استعدادهایمان بهتر استفاده کنیم؟

علائم شستشوی لباس چه معنایی دارند؟

طراحی آرایشگاه زنانه با ایده های خلاقانه

۶ ابزار اولویت بندی برای افزایش بهره وری و مدیریت بهتر زمان

گران ترین تصادف های دنیا؛ ۱۰ خودروی لوکس که در چند لحظه از بین رفتند


برترین فوتبالیست های جهان در طول تاریخ

زیباترین گلهای جهان که مبهوت زیبایی‌شان می‌شوید

زیباترین حیوانات دنیا و خصوصیات منحصربه‌فرد آن‌ها

زیباترین سواحل دنیا و جذابیت‌های فوق تصور آنها

سندروم بینایی کامپیوتر چیست؟ در این مورد چه می دانید؟ حس بینایی در واقع یک موهبت است. اما ما این هدیه را نادیده می گیریم و هر روز چشمان خود را در معرض فشار و استرس زیادی قرار می دهیم. ما در پایان هر روز کاری و گذراندن  8-9 ساعت در مقابل صفحه نمایش کامپیوتر یا لپ تاپ، در زمان برگشت به خانه نیز شروع به بازی در تلفن های همراه خود می کنیم و پس از آن نیز شروع بروز رسانی رسانه های اجتماعی

مکمل تائورین چیست؟ در مورد این مکمل غذایی و ورزشی چه می دانید؟ آیا استفاده از مکمل تائورین  الزامی و ضروری است؟ تائورین یک آمینو اسید است که در بدن شما یافت می ‌شود. وجود آن در فرآیند های متابولیکی، حیاتی است و برخلاف اکثر آمینو اسیدها، تائورین برای ساخت پروتئین ‌ها استفاده نمی ‌شود و نقش کاملا متفاوتی دارد. اگر می خواهید در مورد عملکرد این مکمل غذایی و نحوه مصرف آن بدانید این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام را مطالعه

دیسپورت یک محصول تزریقی است که عمدتا در درمان چین و چروک به کار می ‌رود؛ این محصول برای درمان بیماری ‌های خاص نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرد. زمانی که برای اهداف آرایشی به کار می ‌رود، با فلج کردن موقتی عضلات صورت که باعث ایجاد خطوط اخم می‌ شوند، کار می‌کند. در این مقاله از بخش زیبایی دکتر سلام به بررسی دیسپورت می پردازیم. شاید برایتان جالب باشد به تفاوت ها و شباهت های بین دیسپورت و بوتاکس پی ببرید. دیسپورت چیست؟ دسپورت

عارضه جلو آمدگی فک بالا یا دندان گرازی، همتراز نبودن دندان های بالایی و پایینی است که سبب جلو آمدن دندان های فوقانی می شود. این مشکل می تواند با کوچکتر کردن چانه و گردتر کردن صورت، سبب تغییر شکل کل صورت شود. جراحی اورتوگناستیک (اصلاح صورت) سبب بهبود چشمگیر فرم فک و دندان ها، اما با هزینه های بالا می شود. در این مقاله از بخش دندان پزشکی دکتر سلام به بررسی جلوتر بودن فک بالا می پردازیم. راه های زیادی برای اصلاح جلو

داروی غده چربی

اولین تولد کودک شما نزدیک است. او تقریبا یک کودک نوپا است و اینکه آیا او شروع به راه رفتن کرده‌ است یا خیر، مهم نیست و قطعا

سندروم بینایی کامپیوتر چیست؟ در این مورد چه می دانید؟ حس بینایی در واقع یک موهبت است. اما ما این هدیه را نادیده می گیریم و هر روز

مکمل تائورین چیست؟ در مورد این مکمل غذایی و ورزشی چه می دانید؟ آیا استفاده از مکمل تائورین  الزامی و ضروری است؟ تائورین یک آمینو اسید است که

با فواید ویتامین B12 آشنایی دارید؟ آیا می دانید چه تاثیراتی بر روی عملکرد بدنتان می گذارد؟ ویتامین B12، که به عنوان کبالامین نیز شناخته می شود، یک

تغذیه پرندگان می تواند با دادن چند جایزه سالم تر شود. به اشتراک گذاشتن یک وعده غذایی با پرنده تان می تواند تجربه ای فوق العاده باشد، اما

اختلالات گوارشی در طول دوران بارداری رایج و شایع می باشد. علاوه بر بروز یبوست، ناراحتی معده یا شل شدن مدفوع نیز مشکلات دیگری

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

از کلاکت

برایلطفا وارد حساب کاربری خود شوید.


به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل ازموسسه پزشکی غیرانتفاعی مایو کلینیک، ترشحات چربی خیلی شایع نیست و ازغده های چربی که برای نرم کردن مو و پوست است،  خارج می شود.

بسیاری اوقات، کیست های چربی بدون درد بوده و نیازی به درمان ندارد، در موارد مردم به خاطرعفونت یا زیبایی در صدد از بین بردن این کیست ها هستند.

علی رغم وجود روشهای پزشکی با داروهای شیمیایی جدید برای از بین بردن اینگونه غده ها و کیست های چربی، برخی افراد ترجیح می دهند که از درمانهای طبیعی دراین زمینه استفاده کنند.

البته روش های درمانی طبیعی به هیچ عنوان شامل برداشتن و باز کردن غده توسط بیمار و یا افراد غیر متخصص نمی شود و دراین زمینه مراجعه به پزشک ضروری است.

داروی غده چربی


سرکه سیب

سرکه سیب از مهم ترین مواد برای از بین بردن کیستها و رهایی از آن است، سرکه، پوست را از باکتریها حفاظت می کند و عفونت را از بین می برد. کمی سرکه را مستقیما بر قسمت آسیب دیده بگذارید، این کار را روزانه و به مدت یک هفته انجام دهید.


گیاه کاسنی 

التهابات این کیستها را می توان با استفاده از یک قاشق از این گیاه مخلوط با بنفشه عطری درمان کرد. این مخلوط را در آب بگذارید و به مدت 45 دقیقه بجوشانید سپس محلول را صاف کرده و روزانه 4 بار به مدت ده روز بنوشید.می توانید این محلول را مستقیم روی کیستها قرار دهید تا احساس راحتی کنید.


آلوئه ورا

عصاره آلوئه ورا را مستقمیا بر روی  کیست های چربی بگذارید یا آن را بنوشید.


شیر

چای کیسه ای را در شیر بخیسانید، سپس در طول شب روی کیست های چربی بگذارید، اجرای دائمی این روش ازحجم کیستها کم کرده و به درمان  سریع آن کمک خواهد کرد.


عسل

مقداری عسل را با گندم و موز مخلوط کنید و مستقیما بر روی کیستها بمالید با تکه ای پارچه آن را ببندید و بگذارید در طول شب به همین حالت باقی بماند.


217-9 


“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید

داروی غده چربی

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *