داروی شل کننده عضلات ران

خواص دارویی و گیاهی

بره لاغری 26

2 روزه 6 کیلو کم کنید

26 در حال حاضر معروف ترین و کاربردی ترین بره لاغری در سال 218 است که در کشورهای اروپایی به شدت مورد استفاده قرار میگیرد. تموم هدفه این بره اینه که شما 2 روزه حداقل 6 کیلو وزن کم کنید و تا این لحظه بیش از 1 هزار نفر تونستن به این هدف برسن. در این بره برای هر روزتون رژیم غذایی متناسب اون روز در نظر گرفته شده و یک سری ورزش های ساده روزانه هم در بره گنجونده شده. برای دیدن اطلاعات بره نمونه بره را دریافت کنید.

شما X کیلو اضافه وزن دارید

ببینید

بره رژیم لاعری 26 روزه در سال 218 به عنوان پر استفاده ترین بره لاغری کاربردی در بین زنان بیش از 13 کشور اروپایی انتخاب شده است. این بره برای اولین بار و با متدهای تغذیه و سلامت ایرانی در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.

آبا می دانید ترنس چیست ؟ آیا ترنس همان تراجنسی است؟ تا چه حد با ترنسکشوال (Transsexual)، آشنایی دارید؟ تفاوت بین ترنسکشوال را با همجنسگرایی می دانید یا شما هم فکر می کنید این دو مسئله، یکی هستند؟ جالب است بدانید که ترنس ها در چه شرایطی زندگی می کنند  و روحیات آنها چگونه است. در این مقاله از دکتر سلام می خواهیم به بررسی ترنس ، انواع آن ، درمان هورمونی آن و شرایط لازم برای انجام عمل جراحی تغییر جنسیت بپردازیم. اگر می

این زائده گوشتی نرم که بر روی اندام تناسلی ظاهر می شود، زگیل تناسلی خفیف دارد. یک عفونت منتقله از راه جنسی ( STI ) ناشی از ویروس پاپیلوم انسانی یا همان HPV می باشد که این روزها زیاد به گوش تان خورده است. زگیل تناسلی خفیف ممکن است باعث درد، ناراحتی و خارش شود. زگیل تناسلی خفیف چیست؟ زگیل های تناسلی به خصوص برای زنان بسیار خطرناک هستند چرا که برخی انواع اچ پی وی می توانند باعث ایجاد سرطان واژن و سرطان

در چند وقت اخیر در شبکه های اجتماعی اینفلوئنسرهای آرایشی و بهداشتی مژه هایی را تحت عنوان مژه مگنتی یا مژه مغناطیسی یا حتی مژه آهنربایی معرفی کرده اند. در این پست قصد داریم ببینیم که مژه های مگنتی که افرادی مثل صدف بیوتی یا هدی بیوتی به شدت این روزها در حال معرفی اونها هستن، دقیقا چی هستن و چه کاربردی دارند. مژه مگنتی (مژه مغناطیسی) چیست؟ یکی از مشکلات مژه های مصنوعی استفاده نسبتا دشوار و برخی عوارض اونهاست. مژه های برای

کچلی ریش نوعی بیماری قارچی پوست است که باعث ریزش قسمتی ار موهای صورت می شود.این عفونت به دو صورت عمیق و سطحی ممکن است رخ دهد،در این مقاله دکتر سلام شما را روش درمان گچلی ریش آشنا می کند.

در مورد آرتریت روماتوئید چه می دانید؟ آیا می دانید افرادی که به این بیماری دچار می شوند، شاهد عوارض این بیماری بر روی مفاصل خود می باشند؟

احتمالا وحشتناک ترین کلمه ای که ممکن است مادران باردار با آن روبرو شوند، سقط جنین می باشد. این وضعیت تاسف انگیز و وحشتناک می تواند به شما

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که احساس کنید، سقف دهان شما متورم شده باشد و احساس درد کنید؟ آیا می دانید به چه دلایلی ممکن

در مورد آرتروز شانه چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید با کمک چه تمریناتی می توانید علائم این عارضه را کاهش دهید؟ آرتروز بر روی هر مفصلی از

آیا تاکنون توده ای خمیری در زیر پوستتان که به راحتی حرکت می‌کند را مشاهده کرده ‌اید؟ اگر پاسخ شما بلی است، باید بدانید که احتمالاً به لیپوم

در مورد پره اکلامپسی چه می دانید؟ هر زن بارداری، در دوران حاملگی خود مراقبت های زیادی را باید انجام دهد تا فشار خونش

در مورد اضافه وزن در بارداری چه می دانید؟ آیا تا به حال به این مشکل مواجه شده اید؟ چاقی و اضافه وزن در

آش اسفناج با گشنیز، برای سردردهایی كه ناشی از سوء هاضمه و اختلال دستگاه گوارشی است، مفید می باشد.

نوشیدن نوشابه ‌درهنگام تشنگی یک اشتباه برای جبران آب از دست رفته بدن است زیرا آسیب فراوانی به کلیه‌ها وارد می‌کند و به مرور از کار افتادگی کلیه‌ها می شود.

یک چرت 2 دقیقه ای برای بدن لازم است.
خواب کوتاه نیمروزی علاوه‌ بر کاهش استرس و افزایش شادابی در فرد، احتمال مرگ و میرناشی ازسکته قلبی را کاهش میدهد.

روزانه 3 دقیقه داخل وان حمام با محلول سرکه سیب و اب وارم بنشینید.
برای درمان مشکلات زنانه مفید است.

جالب است بدانید جنین در داخل رحم مادر نسبت به نور محیط واکنش دارد، همچنین مزه غذاها را نیز احساس می‌کند و همراه با مادر نگران می‌شود

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این

مفصل ها محل اتصال دو استخوان به یکدیگر هستند. مفصل زانو یکی از مهم ترین مفصل ها در بدن به شمار می آید. به

گرفتگی عضله به خصوص گرفتگی عضله ی ران ممکن است بسیار آزاردهنده ای باشد و این حالت ناراحت و غیر ارادی انقباض عضله نه تنها دردناک است بلکه موجب مختل شدن فعالیت های روزانه ی عادی مثل خوابیدن می شود اما به یاد داشته باشید که گرفتگی عضله مورد جدی پزشکی نیست و تنها با درمان های خانگی مثل کشش عضلات ، رژیم غذایی ، تمرینات ورزشی برطرف خواهد شد.

۱-عضله ی منقبض شده را شناسایی کنید:

پیش از درمان گرفتگی عضله با استفاده از کشش عضله باید بدانید که کدام عضله دچار گرفتگی شده ، چرا که ران دارای عضلات متفاوتی می باشد که ممکن است هر یک دچار مشکل شوند پس تشخیص اینکه گرفتگی مربوط به کدام عضله می باشد قادر است اثر بخش بودن حرکات ورزشی را کند ، که این مورد معمولا باید توسط یک مددکار پزشکی ، به خصوص پزشک یا درمانشناس و یا مربی ورزشی انجام شود.

۲-عضلات پشتی ران را کشش دهید:

اگر در قسمت پشتی ران دچار گرفتگی شدید باید عضلات پشتی را کشش دهید ، که برای این کار روش های متفاوتی وجود دارد.

۳-کشش عضله ی چهارسر:

اگر در بخش جلویی ران دچار احساس گرفتگی شدید باید در عضلات چهارسر کشش ایجاد کنید و در این بخش با یکی از روش های موثر در رفع گرفتگی عضله ی چهارسر آشنا خواهید شد:

۴-کمی نرمش کنید:

نرمش کردن تاثیر زیادی در کمک به کشش گرفتگی ران دارد.
حرکات معمول و عمومی باعث کشش عضلات می شوند اما از تمرینات یوگا نیز می توان بهره برد.

۱-عضله را ماساژ داده و یا به ماساژر حرفه ای مراجعه کنید:

ماساژ به دلیل تاثیر بر افزایش گردش خون در بافت های ماهیچه ای یکی از تاثیرگذار ترین راه های درمان گرفتگی عضله است و ماساژ همراه با کشش قادر است به سرعت گرفتگی عضله را از بین ببرد.

۲-از گرما برای کاهش درد عضله استفاده کنید:

گرم کردن عضله علاوه بر تاثیر فراوان بر روی کاهش درد عضله موجب آرامش نیز می شود و برای این روش می توانید از پدهای گرمایشی و یا آب گرم استفاده کنید.

۳-رژیم خود را بررسی کنید:

تحقیقات نشان داده اند که کمبود موادی مثل کلسیم و پتاسیم در رژیم مصرفی منجر به گرفتگی عضله می شود پس از وجود اینگونه مواد ، که از گرفتگی عضله جلوگیری می کند ، در لیست رژیم غذایی خود اطمینان حاصل کنید.

۴-مصرف فراوان آب:

دلایل کافی برای احتمال بروز گرفتگی عضله به دلیل مصرف نکردن آب به میزان کافی موجود است پس برای اجتناب از گرفتگی عضلات پا در طول روز آب کافی مصرف کنید.

۵-به پهلو بخوابید:

خوابیدن در حالت فشرده و یا حالت کاملا ثابت احتمال ابتلا گرفتگی عضله را افزایش می دهد پس با اجتناب از موارد فشرده کننده و خوابیدن به پهلو از گرفتگی عضلات جلوگیری کنید.

۶-از داروهای شل کننده ی عضلات استفاده کنید:

اگر روش های دیگر درمان تاثیری در این مسئله و کاهش درد نداشت ، از داروهای شل کننده ی عضلات استفاده نکنید اما اگر مدام دچار چنین حالتی می شوید با پزشک مقلات کرده و داروهای اساسی دریافت کنید.

۷-از مصرف گنه گنه خودداری کنید:

برخی داروهای مصرفی درمانی گرفتگی عضله دارای مقادیری گنه گنه می باشند که این درمان با عوارض و خطرات جدی سلامتی مثل آریتمی قلبی ، حالت تهوع ، سردرد ، وز وز گوش همراه است.

۱-کشف علت گرفتگی عضله:

دلایل زیادی برای بروز گرفتگی عضله وجود دارد از جمله ردش خون ضعیف و خستگی عضلات ، و درک و کشف علت بروز این حالت نقش مهمی در درمان آن دارد.

۲-شرایط پزشکی که منجر به گرفتگی عضلات می شوند را بشناسید:

تمامی موارد بروز گرفتگی عضلات مربوط به دلایل ساده ای مثل تمرینات سنگین و یا نشستن های طولانی مدت نیست و برخی موارد خاص پزشکی مثل بیمای پارکینسون و دیابت موجب بروز این مشکلات می شوند پس اگر درمان های خانگی کارساز نبودند به پزشک مراجعه کنید.

۳-نسبت به داروهایی که منجر به گرفتگی عضلات می شوند آگاه باشید:

مانند برخی موارد بیماری ، برخی داروها نیز ممکن است شما را در معرض گرفتگی عضله قرار دهد و دانستن اینکه چه داروهایی منجر به بروز این حالت می شوند باعث شناسایی زودتر و جایگزین کردن دارویی دیگر می شود.

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

آدرس


Current ye@r *


Leave this field empty

جراحت پوستی ممکن است در نواحی مختلف بدن و در شکل و شدت متفاوت ایجاد شود که نحوه پانسمان کردن

درد سینه یا ماستالژی یک شکایت رایج در میان زنان است که می تواند شامل حساسیت پستان ها، درد شدید،

سرفه کردن، فرایندی است که مخاط گلو یا مواد آلاینده را پاک‌ سازی می‌ کند. سرفه‌ ای که گلو را

ممکن است تاکنون این عبارت که فیبر بیشتری مصرف کنید، را بسیار شنیده باشید. آیا شما می دانید علت مفید



یوگا در بارداری یک راه عالی برای پرورش شما و کودکتان است. این تمرینات به شما کمک می کنند تا ذهن و بدن خود را آماده کرده و از عهده نیازهای بارداری برآیید و با ذهن و بدن آماده با چالش های دوران بارداری، به خصوص در سه ماه آخر آن روبرو شوید.

یوگا در بارداری به شما کمک می کند تا فضای کافی و مورد نیاز برای جنین و ارگان های داخلی بدن خود را ایجاد کنید. در طول انجام تمرینات باید اطمینان حاصل کرده که  کارها و تمریناتی که انجام می دهید، به شما حس خوبی را منتقل می کند. در طول تمرینات از کشش بیش از حد عضلات و انجام تمرینات شدید و پرفشار جلوگیری کنید.

تکنیک های زیادی برای تمرینات یوگا در سه ماه پایانی بارداری وجود دارد که به شما در آماده شدن برای زایمان کمک می کند. قبل از اینکه تمرینات یوگا را آغاز کنید، ابتدا با پزشک خود صحبت کرده و اطمینان حاصل کنید که آیا در این مرحله از بارداری، شما قادر به انجام تمرینات یوگا هستید یا خیر. در ادامه با برخی از تمرینات یوگا که در سه ماه سوم بارداری به طور معمول انجام می شود، آشنا می شویم. پس با اعتماد مگ همراه شوید.

این تمرینات عمدتا تمرینات ساده ای هستند که برای کاهش درد در هنگام زایمان طراحی شده و این تمرینات میتوانند به قرار گیری مناسب جنین در لگن مادر کمک کند. این تمرینات را به عنوان بخشی از حرکت های روزانه، در تمرین های خود در زمان گرم کردن و استراحت قرار دهید.

این حرکت بهترین تمرین برای کشش ستون فقرات و تقویت عضلات مرکزی و اصلی می باشد و بهترین تکنیک برای تمام مراحل دوران بارداری محسوب می شود.

در طول دوران بارداری و همگام با بزرگ شدن شکم، به افزایش قدرت عضلات شکمی و کاهش دردهای کمری و پشت بدن کمک کرده و باعث گردش بهتر خون و مایع بین نخاعی می شود.

هنگام انجام این تمرین، تنفس شکمی توصیه می شود زیرا به آرامش ذهن کمک کرده و ویار صبحگاهی را کاهش می دهد. برای رسیدن به بهترین نتیجه، این حرکت باید ۵ مرتبه تکرار شود.

این حرکت برای افزایش قدرت پاها و کمر عالی بوده و به افزایش طول ستون قفرات و کشش آن کمک می کند. گرچه انجام این تمرین، کمی دشوار و چالش برانگیز به نظر می رسد، اما گفته شده که انجام این تمرین باعث کاهش درد کمر در دوران بارداری می گردد.

انجام حرکت پل برای تقویت عضلات ران، باسن و همسترینگ، بسیار ساده بوده و انجام آن در تمام دوره ی سه ماه پایانی بارداری امکان پذیر است

هنگامی که بدنتان را برای رسیدن به حالت پل حرکت می دهید، از دو طرف بدن شروع کنید و به عقب بازگردید. این حرکت از فشار بر عضلات شکمی جلوگیری میکند. اگر در هنگام انجام این تمرین احساس ناخوشایند و ناراحتی در قسمت کمر و پشت خود دارید، از انجام آن صرف نظر کنید.

انجام این تکنیک، سلامت سیستم تولید مثل را بهبود می بخشد. در طول دوران بارداری، باعث باز کردن لگن، آرامش ذهن و بهبود گردش خون شده، بنابراین میتوانید اطمینان حاصل کنید که یک زایمان سریع و آسان در انتظارتان است.

انجام این تکنیک یوگا در بارداری به صورت زیر صورت می گیرد :

این حرکت شما را با قسمت فوقانی بدنتان آشنا  می کند. حرکت مبارز I  به باز کردن قفسه سینه، تقویت عضلات پا و بازیابی سلامت ستون فقرات کمک کرده و باعث ساخت فضای کافی برای واژنِ در حال رشد می شود.

همچنین ذهن شما را آرام کرده و به تمرکز ذهن و حفظ تعادل شما کمک می کند. انجام این تکنیک یوگا در بارداری به صورت زیر صورت می گیرد :

هدف از انجام این حرکت، آرامش بدن و ذهن شما است. این حرکت به سرعت باعث افزایش انرژی شده و به مبارزه با هر گونه عوارض جانبی بارداری مانند درد، ویار و حالت تهوع کمک می کند، از این رو، راحت تر به مبارزه با چالش های دوران بارداری و خستگی های این دوران خواهید رفت. انجام این تکنیک یوگا در بارداری به صورت زیر صورت می گیرد :

در این حرکت، لگن خود را به صورت چرخش های دایره ای حرکت داده و باسن خود را حرکت دهید. با انجام این حرکت سر نوزاد را به سمت سرویکس (دهانه رحم) هدایت کرده و هم زمان با نرمش دادن به عضلات و رباط ها، لگن را ریلکس نگه دارید. برای انجام این حرکت می توانید از یک توپ ورزشی فیتنس استفاده کنید.

این حرکت، یک حالت استراحت است و به تمرکز بر روی تنفس کمک کرده و به عمیق تر نفس کشیدن، کمک می کند. این حرکت را به عنوان یک پوزیشن خوب در هنگام زایمان، در زمان استراحت بین انقباضات، انجام دهید.

این حرکت یک پوزیشن خوب برای رسیدن به آرامش بوده و یک بارداری شاد و سالم را به شما ارائه می دهد. در تمام دوره های سه ماهه بارداری این حرکت را انجام دهید.

ریلکس و آرام زانوها را از هم جدا کرده، سپس سر خود را بین دست ها و یا روی زمین قرار دهید. در صورتی که دهانه رحم شما باز و یا زخم است، این حرکت را انجام ندهید. در این حرکت، با آرامش کامل بوده و چشم ها را ببندید.

در دوران بارداری، آواز خواندن و ساخت صدا از خود و نفس کشیدن در حین آن، یک روش خوب برای تنظیم تنفس است. هنگامی که با درد زایمان و درد در دوران بارداری روبرو هستید، آواز خواندن به شما کمک می کند تا تمرکز کرده و به آرامش برسید.

تمرین آواز و ساخت صدا از خود، به شما کمک کرده تا زایمان راحت تری داشته باشید. انجام این تکنیک به صورت زیر صورت می گیرد:

انجام این حرکت باعث تقویت عضلات لگن و همچنین آرامش شما می شود. انجام این تکنیک به صورت زیر صورت می گیرد :

این حرکت روشی برای رسیدن به تعادل است. این حرکت به افزایش قدرت پاها و عضلات مرکزی و همچنین بهبود وضع ایستادن پاها و کاهش درد کمرکمک می کند.

چگونگی انجام این تمرین به صورت زیر است:

سال هاست که مدیتیشن برای مدیریت شرایط مختلف روحی مانند  افسردگی، استرس، اضطراب و انجام می شود. در طول سه ماه پایانی بارداری مدیتیشن می تواند شما را با آرامش به زایمان، نزدیک کرده و به ویژه اگر زایمان اول شما باشد، با جلوگیری از اضطراب و استرس، به آرامش ذهنی شما کمک می کند. خود را به انجام روزانه ی تمرین های مدیتیشن عادت دهید.

بخوانید:

تاثیر مدیتیشن در بدن

آموزش مدیتیشن در خانه

تکنیک های مدیتیشن و مراقبه

در دوران بارداری از انجام برخی از حرکت های یوگا باید اجتناب کنید. برای مثال حالت پلانک از کنار، حالت ملخی، حالت قایقی، حالت شخم زدن و

با مشورت با پزشک خود میتوانید بهترین تمرین های یوگا در بارداری را انجام دهید.

در اینجا به چند دستورالعمل می پردازیم که قبل از شروع به تمرین باید آنها را بدانید:

در حالی که آمادگی ذهن و بدن برای زایمان و نیازهای بدنی در طول بارداری بسیار مهم است،

شروع یوگا به خصوص در سه ماه پایانی بارداری می تواند چالش برانگیز باشد.

برای جلوگیری از حوادث یا انجام حرکت های سخت و شدید، یوگا را با هدایت یک مربی آموزش دیده، انجام دهید.

در هنگام انجام و انتخاب حرکت های یوگا در بارداری ، به زبان بدن خود گوش داده و هر کاری که به شما احساس راحتی داده، انجام دهید. از آنجایی که تمامی بانوان، چالش ها و تجربه های یکسانی از دوران بارداری ندارند، از انجام حرکت هایی که دوستانتان انجام داده اند اما به شما احساس راحتی نداده، اجتناب کنید.

هنگامی که در حال انجام حرکت ها و تمرین های فیزیکی هستید برای جلوگیری از آسیب به بدن خود و سلامت جنین، تمرینات خود را سبک کرده و از انجام ساعت های طولانی تمرین، خودداری کنید. با پزشک خود برای تکنینک ها و تمرین های راحت تر صحبت کرده و از او راهنمایی بگیرید.

در طول دوران بارداری، بدن تمایل به دمای بالاتر دارد و ممکن است احساس گرمای از حد معمول داشته باشید. توصیه شده که تمرینات یوگا در یک محیط مناسب با تهویه تازه و کافی انجام داده و آنها را در محیط های گرم انجام ندهید.

در هنگام انجام تمرین های یوگا در بارداری ، حواس پرتی را به حداقل برسانید. به عنوان مثال یک تلفن در تضاد با یک مدیتیشن خوب و مناسب بوده و می تواند تمرکز شما را به هم بزند.

لباس های گشاد و راحت بپوشید.

تمرینات یوگا را با معده خالی انجام دهید. انجام اکثر تکنیک های یوگا، صبح ها موثرتر است.

بخوانید:

آموزش تصویری یوگا در کوردکان

برای گرم کردن بدن، قدم بزنید، مفاصل را شل کرده و اندام ها را حرکت داده و عضلات را گرم کنید.

بخوانید:

آموزش تصویری گرم کردن بدن قبل از ورزش

قبل از شروع تمرین ها، اطمینان حاصل کرده بدن را در شرایط خوب هیدراته نگه داشته اید به ویژه در هنگام تمرین حرکت هایی که باعث عرق کردن می شود. از دست دادن آب بدن، به ویژه در سه ماه پایانی بارداری، عواقب شدیدی مانند زایمان زود هنگام مصنوعی و یا زایمان زودرس دارد.

تمرین های یوگا بهترین نوع ورزشی هستند که در دوران بارداری میتوانید انجام دهید. به ویژه اگر به همراه تمرینات سبک دیگر مانند قدم زدن انجام دهید. این تمرینات به مادران در انتظار و باردار کمک کرده که به راحتی با تغییرات احساسی و فیزیکی بدنشان برخورد کنند و باعث احساس آرامش مادران می شود و به آنها کمک کرده تا در سه ماه پایانی بارداری روی فرم بمانند.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *