داروهای گیاهی مناسب برای کمردرد

خواص دارویی و گیاهی



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

سندروم بینایی کامپیوتر چیست؟ در این مورد چه می دانید؟ حس بینایی در واقع یک موهبت است. اما ما این هدیه را نادیده می گیریم و هر روز چشمان خود را در معرض فشار و استرس زیادی قرار می دهیم. ما در پایان هر روز کاری و گذراندن  8-9 ساعت در مقابل صفحه نمایش کامپیوتر یا لپ تاپ، در زمان برگشت به خانه نیز شروع به بازی در تلفن های همراه خود می کنیم و پس از آن نیز شروع بروز رسانی رسانه های اجتماعی

مکمل تائورین چیست؟ در مورد این مکمل غذایی و ورزشی چه می دانید؟ آیا استفاده از مکمل تائورین  الزامی و ضروری است؟ تائورین یک آمینو اسید است که در بدن شما یافت می ‌شود. وجود آن در فرآیند های متابولیکی، حیاتی است و برخلاف اکثر آمینو اسیدها، تائورین برای ساخت پروتئین ‌ها استفاده نمی ‌شود و نقش کاملا متفاوتی دارد. اگر می خواهید در مورد عملکرد این مکمل غذایی و نحوه مصرف آن بدانید این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام را مطالعه

دیسپورت یک محصول تزریقی است که عمدتا در درمان چین و چروک به کار می ‌رود؛ این محصول برای درمان بیماری ‌های خاص نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرد. زمانی که برای اهداف آرایشی به کار می ‌رود، با فلج کردن موقتی عضلات صورت که باعث ایجاد خطوط اخم می‌ شوند، کار می‌کند. در این مقاله از بخش زیبایی دکتر سلام به بررسی دیسپورت می پردازیم. شاید برایتان جالب باشد به تفاوت ها و شباهت های بین دیسپورت و بوتاکس پی ببرید. دیسپورت چیست؟ دسپورت

عارضه جلو آمدگی فک بالا یا دندان گرازی، همتراز نبودن دندان های بالایی و پایینی است که سبب جلو آمدن دندان های فوقانی می شود. این مشکل می تواند با کوچکتر کردن چانه و گردتر کردن صورت، سبب تغییر شکل کل صورت شود. جراحی اورتوگناستیک (اصلاح صورت) سبب بهبود چشمگیر فرم فک و دندان ها، اما با هزینه های بالا می شود. در این مقاله از بخش دندان پزشکی دکتر سلام به بررسی جلوتر بودن فک بالا می پردازیم. راه های زیادی برای اصلاح جلو داروهای گیاهی مناسب برای کمردرد

اولین تولد کودک شما نزدیک است. او تقریبا یک کودک نوپا است و اینکه آیا او شروع به راه رفتن کرده‌ است یا خیر، مهم نیست و قطعا

سندروم بینایی کامپیوتر چیست؟ در این مورد چه می دانید؟ حس بینایی در واقع یک موهبت است. اما ما این هدیه را نادیده می گیریم و هر روز

مکمل تائورین چیست؟ در مورد این مکمل غذایی و ورزشی چه می دانید؟ آیا استفاده از مکمل تائورین  الزامی و ضروری است؟ تائورین یک آمینو اسید است که

با فواید ویتامین B12 آشنایی دارید؟ آیا می دانید چه تاثیراتی بر روی عملکرد بدنتان می گذارد؟ ویتامین B12، که به عنوان کبالامین نیز شناخته می شود، یک

تغذیه پرندگان می تواند با دادن چند جایزه سالم تر شود. به اشتراک گذاشتن یک وعده غذایی با پرنده تان می تواند تجربه ای فوق العاده باشد، اما

اختلالات گوارشی در طول دوران بارداری رایج و شایع می باشد. علاوه بر بروز یبوست، ناراحتی معده یا شل شدن مدفوع نیز مشکلات دیگری

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

صبح روز دوشنبه ۱۶ مهر بر اثر ریزش دیوار حیاط یکی از مدارس روستایی از توابع آموزش و پرورش ناحیه دو سن

شاید ضرب المثل “گذر زمان همه چیزو مشخص میکنه و “ماه پشت ابر نمیمونه را شنی

سعید کنگرانی، Saeed Kangarani بازیگر قدیمی سینما که قرار بود پس از ۱۴ سال دوری از عرصه تصویر، در سری

مونا غمخوار بازیگر سریال های خانه ما، خاله سارا، ویرانگر، دشمن، یادداشت های یک زن خانه دار و

ادعای جنجالی سهیلا محامد همسر اول و سابق امیرخسرو عباسی چندی است که بهاره رهنما با امیر خسرو عباسی اداروهای گیاهی مناسب برای کمردرد

نظرات

مجموعه تلویزیونی «فردا دیر است» ساخته حسن فتحی از شنبه ۲۴ آذرماه

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

۱ نظر

محمد باسط درازهی نمایندهٔ دورهٔ دهم از حوزهٔ انتخابیهٔ سراوان و سیب

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

جدول گلزنان لیگ برتر ۹۷-۹۸ ، بهترین گلزنان استقلال و پرسپولیس ،

۱ نظر

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

من و همسرم هشت سال است که با هم زندگی می‌کنیم. او

نظرات

نظرات

۴ نظر

نظرات

نظرات

نظرات

۶ نظر

صبح روز دوشنبه ۱۶ مهر بر اثر ریزش دیوار حیاط یکی از

۷ نظر

داروهای گیاهی مناسب برای کمردرد

نظرات

۱ نظر

۱۱ نظر

۹ نظر

نظرات

۳ نظر

۱ نظر

نظرات

ازدواج هنرمندان از موضوعاتی قابل توجه به ویژه برای طرفداران این افراد

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

بررسی های جدید دانشمندان نشان می دهند تنها مصرف ۳ عدد گردو

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

جزییات معاملات انجام شده آپارتمان‌هایی در مناطق مختلف شهر تهران را که

۲ نظر

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

بنا به تصمیم هیئت مدیره به انجام افزایش سرمایه تفویض شده در

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

پسر فوتبالیست که متهم است به دختری ۱۷ ساله تعرض کرده و

۱ نظر

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

چشم انداز بسیار زیبا از سددز در اندیمشک خوزستان. سد دز یک

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

در مراسم های آیینی ما ایرانیان، انار از جایگاه خاصی برخوردار است

نظرات

نظرات

۶ نظر

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نمایی از تمساح آره نا (Timsah Arena) ورزشگاه تیم بورسا اسپور با

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

حاج عباس ایروانی بنیانگذار مجموعه عظام متولد سال ۱۳۳۵ است. باتوجه به

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

۲۶ آذر ۱۳۹۷

۲۶ آذر ۱۳۹۷

۲۶ آذر ۱۳۹۷

۲۶ آذر ۱۳۹۷

۲۹ آبان ۱۳۹۷

۶ آبان ۱۳۹۷

۲۰ شهریور ۱۳۹۷

۱۵ شهریور ۱۳۹۷

۶ شهریور ۱۳۹۷

۶ شهریور ۱۳۹۷

۶ مرداد ۱۳۹۷

۳۰ خرداد ۱۳۹۷

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت ساتین محفوظ است، استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع با لینک مستقیم بلامانع است.

© 218, All Rights Reserved. | Powered by saten


کمردرد مشکلی است که هم دلایل داخلی دارد و هم عوامل خارجی باعث بروز آن می شوند. ایستادن طولانی مدت، بارداری، بلند کردن چیزهای سنگین یا مشکلات ریوی می توانند باعث کمردردهای شدید شوند. برای تسکین این درد می توانید از گیاهان دارویی و دمنوش های مختلف بهره ببرید. شایع ترین علت کمردرد در جوامع مختلف فتق دیسک است که بیش از ۹۰ درصد علل کمردردها را تشکیل می دهد. فتق دیسک عمدتاً در سنین ۳۵ تا ۵۵ سالگی رخ می دهد که البته در سنین بالاتر نیز ممکن است دیده شود.دیسک های بین مهره ای در کل یک چهارم طول ستون فقرات را تشکیل می دهند. دیسک ها در ناحیه ی گردن و کمر که حرکت بیشتری دارند، ضخیم تر هستند. گیاهان دارویی مفید برای کمردرد عبارتند از:

سیاه دانه و عسلاستفاده از جوشانده سیاهدانه یا پودر شده آن که با عسل مخلوط شده باشد به صورت خوراکی طی دوره ای دو ماهه بسیار مفید است.

سیرمصرف سیر پخته یا بو داده همراه کمی انجیر و مغز گردوی تازه، دردهای سیاتیکی و کمردردهای ناشی از غلبه سردی را بهبود می بخشد.داروهای گیاهی مناسب برای کمردرد

خرماخوردن روزانه چند عدد خرما و همچنین مالیدن مخلوطی از خرمای بدون هسته و دنبه و زنجبیل و کمی روغن کنجد به موضع درد و بستن آن روی ناحیه کمر، در تسکین درد بسیار مؤثر است.

ترب سیاهاز دیگر داروهای مؤثر در درمان دردهای سیاتیکی و دیسک کمر، ترب سیاه است که می توان آب آن را میل نمود و تفاله اش را روی موضع درد بست.


بابونه گاویقرن هاست که از بابونه گاوی برای درمان سردرد، معده درد و دندان درد استفاده می شود. این روزها برای رفع کمردرد و آرتریت نیز استفاده می شود. عوارض خفیف آن شامل تبخال و ناراحتی زبان است. مصرف آن به زنان باردار توصیه نمی شود.

بیدبیش از ۲ هزار و ۴۰۰ سال پیش یونانیان باستان از بید برای درمان درد استفاده می کردند. امروزه نیز از این گیاه که مسکن قوی است برای رفع کمردرد، آرتریت، سردرد و بیماری های التهابی مانند التهاب تاندون (زردپی) استفاده می شود. سالیسین نوعی ماده تسکین دهنده درد در این گیاه، باعث کشف آسپرین شد.

پنجه شیطاناین گیاه در کنترل آرتریت و درد قسمت تحتانی کمر مؤثر است. در صورت مصرف کم آن و برای مدت کوتاه عوارضی نخواهد داشت. اما مصرف آن به زنان باردار، مبتلایان به زخم معده و روده و التهاب صفرا توصیه نمی شود.

رزماریدر مکزیک دمنوش رزماری، درمانی برای رفع کمردرد است. برگ های آن حاوی ماده ضد التهابی اسید لینولئیک و اسید رزمارینیک است. تأثیر اسانس رزماری همانند استروئید و آسپرین (ماده ضد التهابی) است.

کندراین گیاه حاوی ماده ضد التهابی و مسکن است که کمردرد را تسکین می دهد و حتی می تواند زانودرد ناشی از استئوآرتریت (بیماری تخریبی در مفصل) را نیز تسکین دهد. مصرف روزی ۳ کپسول کندر (۴۰۰-۱۵۰ میلی گرم) به مدت ۲ تا ۳ ماه مؤثر است. (با مشورت پزشک)


زنجبیلدر طب قدیم آسیا، از زنجبیل برای درمان انواع درد استفاده می شد. عصاره زنجبیل می تواند در تسکین درد عضله و مفصل مؤثر باشد زیرا حاوی فیتوکمیکال است که مانع از بروز التهاب می شود. دمنوش زنجبیل درد شما را تسکین می دهد و فوراً حال شما را بهتر می کند. این چای برای کم خونی، ضعف، بی اشتهایی و سردرد نیز مفید است. با این حال، برای آنکه دچار مشکلات دیگری نشوید، در مصرف آن زیاده روی نکنید و همیشه در هنگام آماده کردن این جوشانده، میزان کمی از این گیاه را اضافه کنید. در غیر این صورت، ممکن است پس از خوردن غذاها و نوشیدنی های اسیدی، دچار مشکل شوید.

زردچوبهاین یک گیاه قوی ضدالتهابی است که آرتریت، نقرس، بیماری های خودایمنی، سیاتیک و بیماری های التهابی دیگر را درمان می کند. به احتمال زیاد ماده ای به کورکومین که خاصیت ضد التهابی دارد، در آن نقش دارد. اگرچه بی ضرر است اما مصرف مقدار زیاد و طولانی مدت آن می تواند سوء هاضمه ایجاد کند. دمنوش زردچوبه مسکن بسیار قوی است و قسمت های دردناک بدن را آرام می کند و بسیار سریع حال شما را بهتر می کند؛ البته طعم این چای خیلی دلپذیر نیست. این چای برای مشکلات التهابی، پوستی، گوارشی، کبودی و بیماری های مسری نیز مفید است. روزانه بیش از دو فنجان از آن را مصرف نکنید؛ در این صورت هیچ مشکلی برای شما پیش نمی آید.

سنبل الطیباز زمان های بسیار دور، از سنبل الطیب به عنوان آرام بخش استفاده می شده است؛ یونانی ها و رومی ها هر شب قبل از خواب، یک فنجان از آن می نوشیدند. این کار به تغذیه سیستم عصبی و تسکین زخم های بدن نیز کمک می کند. با این حال، به هیچ وجه در مصرف آن زیاده روی نکنید زیرا این کار می تواند موجب توهم و یا حتی مرگ شود.

اگر دمنوش ها را درست مصرف کنید، مطمئناً مشکلی پیش نخواهد آمد. با این حال، مصرف از آنچه توصیه شد، می تواند عوارضی همچون تهوع، ناراحتی معده، استفراغ و یا حتی مرگ داشته باشد.اگر پس از استفاده از یکی از این چای ها، متوجه واکنش غیرطبیعی بدن خود شدید، بی معطلی به پزشک مراجعه کنید.اگر در حال مصرف دارو هستید و موافقت پزشکی دارید و مطمئن هستید که این چای ها هیچ تداخلی را برای درمان دارویی شما ایجاد نمی کنند، یکی از آن ها را انتخاب کنید و از فواید فوق العاده آن ها بهره مند شوید. 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *