داروهای گیاهی سوزش معده

خواص دارویی و گیاهی

سایت پیش بینی فوتبال و بازی انفجار

اگر شما هم از رفلکس معده رنج میبرید و به دنبال درمان خانگی سوزش معده هستید مقاله علمی و سلامت آرگا با پیشنهاد 17 روش درمان سنتی را دنبال کنید تا سوزش معده تان را در خانه با طب سنتی درمان کنید.

 درمان سوزش معده یا رفلکس معده بهتر است با استفاده از روش های طبیعی باشد. درمان خانگی سوزش معده متفاوتی برای تسکین درد معده توصیه می شود که ساده ترین آن نوشیدن یک نوشیدنی سالم است.

بالا آمدن ترشحات معده باعث سوزش این اندام میشود که به رفلکس گوارشی اطلاق میگردد، این حالت به دلیل عملکرد نادرست دریچه مری اتفاق می افتد.

داروهای گیاهی سوزش معده

این ناراحتی اغلب موارد شب ها به وجود می آید اما ممکن است پس از غذا خوردن نیز احساس شود، اگر در هفته بیش از دوبار رفلکس معده دارید این برای شما یک بیماری محسوب میشود و حتما به پزشک معالج مراجعه کنید.

شما میتوانید درمان خانگی سوزش معده را پیش بگیرید تا از این سوزش عذاب آور رهایی یابید یکی از آسان ترین روش درمان سوزش معده نوشیدن یک لیوان آب است تا اسید معده کاهش یابد بر خلاف تصور عموم خوردن نوشیدنی های گاز دار اصلا توصیه نمیشود.

برای جلوگیری از رفلکس معده در شب از خوابیدن بلافاصله بعد از خوردن شام اجتناب کنید و همینطور فعالیت شدید انجام ندهید بهتر است برای هنگام خواب سر بالاتر از بدن قرار بگیرد این به منظور بالشت بلند نیست حدود 15 سانتی متر کافی است.

خود درمانی برای بهبود سوزش معده نبایدطو لانی مدت ادامه یابد خود درمانی را بیشت از 15 روز انجام ندهید. در واقع این داروها برای طولانی مدت توصیه نمی شود. اگر علائم بیماری ادامه یابد باید حتما با پزشک مشورت گردد.

برای کسانی که از رفلکس اسید، که باعث سوزش معده می‌شود، رنج می‌برند، سرکه می‌تواند اسفنکتر پایین مری را جهت بسته شدن تحریک کند، و در نتیجه از بالا آمدن اسید جلوگیری کند.

نوشیدن آلوئه ورا با از بین بردن التهاب و کمک به التیام دستگاه گوارشی به اختلال سوزش معده کمک میکند.

جوش شیرین یک آنتی‌اسید طبیعی است که به طور موثری در عرض چند دقیقه تاثیر خود را می‌گذارد، و در نتیجه سبب می‌شود که سوزش معده‌تان سریعا تسکین بیابد.

یکی از سریع ترین روش های درمان خانگی سوزش معده جویدن تخم رازیانه است البته شما میتوانید از دم کرده آن نیز استفاده کنید.

خوردن نعناع به هضم غذا و تسکین دهنده درد های معده برای افرادی که دچار سوء هاضمه و سوزش معده هستند کمک میکند

زنجبیل اسید داخل معده را جذب می‌کند و به آرام کردن اعصاب‌تان (که در بروز سوزش معده نقش دارد) کمک می‌کند.

نوشیدن شیر سرد یکی از ساده‌ترین درمان های  خانگی برای علائم خفیف یا اولیه‌ی سوزش معده است. شیر سرد به استراحت دریچه‌ی بین معده و مری‌تان کمک می‌کند.

نوشیدن آب کلم به دلیل داشتن ضد التهابی طبیعی به درمان انواع مشکلات گوارشی کمک میکند.

خوردن بادام هم کمک زیادی برای رهایی از سوزش معده به شما میکند و یک درمان ساده است.

بابونه دارای خواصی دارویی است که درمان بسیار موثری برای سوزش معده دارد. علاوه بر این، دمنوش این گیاه به کاهش التهاب در معده‌تان کمک می‌کند.

ترکیب شیر سرد و سودا معروف‌ترین درمان خانگی برای مقابله با سوزش معده در خانه است، باید یک قاشق چایخوری جوش شیرین را با یک لیوان شیر سرد ترکیب کنید و سپس نوشیدنی حاصل را بنوشید. اما قهوه، شکر یا هر طعم‌دهنده‌ی دیگری به این شیر اضافه نکنید. فقط باید شیر ساده‌ای را مصرف کنید که به آن سودا اضافه شده‌است.

عسل و لیمو در کاهش سوزش معده بسیار موثر هستند زیرا آنزیم‌هایی دارند که بلافاصله بر روی آنزیم‌های گوارشی تاثیر می‌گذارند و اثر آنها را خنثی می‌کنند و همچنین سبب کنترل تولید بیش از حد آنها می‌شوند.

این ماده‌ی خوراکی دارای آنزیمی است که مسئولیت خنثی کردن اسید را در دستگاه گوارش شما بر عهده دارد. بهتر این است که آب سیب‌زمینی را صبح‌ها با معده‌ی خالی مصرف کنید.به این ترتیب تاثیر آنها را روی بدن‌تان کاهش می‌دهد و از سوزش معده جلوگیری می‌کند.

از آن‌جایی که آب‌دوغ درای خواص اسیدی است، می‌تواند روی معده تاثیر بگذارد و رفلاکس اسید و سوزش معده را تسکین بدهد.

برگ‌های ریحان می‌توانند تا حدی به از بین بردن این اختلالات گوارشی کمک کند.

شاید عجیب به نظر برسد اما خردل هم یکی از داروهای خانگی موثر برای درمان سوزش معده است. هر زمانی که از حملات رفلکس اسید رنج می‌برید، خردل می‌تواند شگفتی بیافریند و فورا سوزش معده‌تان را تسکین دهد.

دانه‌های زیره‌ی سبز به تحریک هضم کمک می‌کنند و همچنین مشکلات گوارشی از جمله اسیدیته و گاز را کاهش می‌دهند.

امیدوارم توانسته باشم با این درمان خانگی سوزش معده به شما عزیزان کمک کرده باشم تا با طب سنتی از شر رفلکس معده رهایی یابید.

 

منبع : آرگا



چطوری پوست من را نرم می کنی؟ (لطیف سازی پوست)




داروهای گیاهی سوزش معده





نشانی شما منتشر نخواهد شد.





سوزش معده یا سوزش سر دل و یا ریفلاکس معده یکی از بیماری های گوارشی است که اغلب اکثر مردم با آن مواجه هستند و برای جلوگیری یا کاهش درد ناشی از این بیماری به دنبال درمان های خانگی آن می باشند . ما در نشریه اینترنتی آرگا درمان گیاهی سوزش معده را برای آن هایی که با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند ارائه داده ایم که امیدواریم مثمر ثمر واقع شود .

ریفلاکس یا سوزش معده یکی از بیماری های گوارشی است که مسببش درست کار نکردن دریچه مری می باشد که باعث ترشح اسید معده و رخ دادن این اتفاق می شود. برای جلوگیری از این اتفاق با ما در درمان گیاهی سوزش معده در این نشریه  همراه شوید.

اکثر اوقات خوردن چربی و غذاهای فست فودی در آخر شب باعث می شود که ما دچار سوزش معده شویم و این ماجرا تمام لذت ما از خوردن غذای باب میلمان را تحت شعاع قرار دهد. علاوه بر این موجب می شود تا خواب آرامی نداشته باشیم. خوردن ماست, سبزیجات, زنجبیل و موز و خربزه یا جویدن آدامس  باعث کاهش این بیماری می شود. اما اگر می خواهید خواب آرام و بدون دردی ناشی از سوزش معده را برای خودتان به ارمغان ببرید توصیه می کنم این معجون شگفت انگیز را در درمان گیاهی سوزش معده  برای خلاصی از این درد از دست ندهید. زردچوبه, زنجبیل, شیر نارگیل به همراه عسل و فلفل سیاه ترکیبی بی نظیر برای درمان سوزش معده است. شیر نارگیل منبع سرشار و سالمی از چربی می باشد و با ایجاد پوششی در مری درد ناشی از ریفلاکس را کاهش می دهد. فلفل سیاه جذب کورکومین موجود در زرد جوبه را افزایش می دهد. عسل از گذشته تا به امروز با داشتن خواص فوق العاده اش در درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار گرفته است و اینک در این مشکل نیز به گوارش کمک کرده و سبب کم شدن درد ناشی از سوزش معده می شود.

داروهای گیاهی سوزش معده

تمام مواد را به جز عسل با هم مخلوط می کنیم و روی حرارت می گذاریم تا به جوش آید. روی حرارت کم تا پنج دقیقه می گذاریم بماند بعد از روی حرارت بر می داریمش عسل را به آن اضافه می کنیم و بعد از اینکه خنک شد یک ساعت قبل از خواب از آن برای درمان گیاهی سوزش معده  استفاده می کنیم تا زمان برای هضم و گوارش داشته باشد. صبح که از خواب بیدار شوید تاثیر این ترکیب را احساس می کنید.

با استفاده از این شیوه درمان خانگی سوزش معده امید است از شر خوردن قرص ها و دارو های گوناگون برای این بیماری رهایی یابید.

منبع : آرگا



چطوری پوست من را نرم می کنی؟ (لطیف سازی پوست)








نشانی شما منتشر نخواهد شد.





بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

داروهای گیاهی سوزش معده

آیا از سوزش معده رنج می‌برید؟ آیا احساس می‌کنید معده‌تان آتش گرفته است؟ اگر با این مشکلات مواجهید، بدانید تنها نیستید. بسیاری از افراد این مشکل را دارند. علاوه بر سوزش معده ممکن است در قسمت بالایی شکم یا پایین قفسه‌ی سینه‌ احساس ناراحتی کنید. نفخ، باد معده، آروغ‌ زدن، احساس سیری زودهنگام و حالت تهوع سایر علائم احتمالی این بیماری هستند. وجود بیش‌ازحد اسید در معده می‌تواند موجب سوزش معده شود. در این مطلب با درمان‌های خانگی برای رفع این مشکل آشنا می‌شوید.

گاستریت (ورم معده)، بازگشت اسید به مری (ریفلاکس گاستروازوفاژیال)، حساسیت‌های غذایی، زخم‌ها، بیماری سلیاک، سندروم روده‌ی تحریک‌پذیر و عفونت‌های باکتریایی ناشی از هلیکوباکتر پیلوری از علل اصلی سوزش معده هستند.

سایر علل سوزش معده عبارتند از عوارض جانبی برخی داروها، استرس‌های عاطفی، مصرف زیاد نوشیدنی‌های الکلی، مصرف سیگار، چاقی، مصرف زیاد آنتی‌بیوتیک‌ها، مصرف آبی که کلر زیاد دارد و رژیم غذایی ناسب.

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم سوزش معده علل مختلفی دارد. برای انتخاب روش درمانی مناسب، ابتدا باید علت سوزش معده را شناسایی و سپس با پزشک‌تان در مورد روش درمانی مناسب مشورت کنید. برای تسکین درد می‌توانید از درمان‌های خانگی استفاده کنید. حالا با ۱۰ درمان خانگی سوزش معده آشنا شوید.

سرکه‌ی سیب (خواص سرکه سیب) دارویی مناسب برای درمان سوزش معده است. با اینکه سرکه‌ی سیب طبع اسیدی دارد، ولی در معده خاصیت قلیایی پیدا می‌کند و موجب تنظیم سطح اسید معده می‌شود.

سرکه‌ی سیب به گوارش کمک می‌کند و مانع تشکیل اسید اضافی در معده می‌شود. در نتیجه از دردهای معده جلوگیری می‌کند و باعث تنظیم pH معده می‌شود.

جوش شیرین (بی‌کربنات سدیم) درمانی خوب برای مشکلات گوارشی مانند سوزش معده است. جوش شیرین به‌ عنوان ضداسیدی طبیعی، محیط اسیدی معده را خنثی می‌کند و موجب تسکین فوری سوزش معده می‌شود.

توجه: با معده‌ی پُر، جوش شیرین مصرف نکنید و این درمان را بیش از یک هفته ادامه ندهید.

غذاهای دارای پروبیوتیک احساس سوزش معده، درد و ناراحتی ناشی از اسیدیته‌ی بالا و مشکلات دستگاه گوارش را بهبود می‌دهند. پروبیوتیک‌ها، باکتری‌های مفیدی هستند که سلامت روده‌ و سلامت کل دستگاه گوارش را افزایش می‌دهند.

مصرف غذاها و نوشیدنی‌های محتوی پروبیوتیک‌ها موجب توازن باکتری‌های مفید دستگاه گوارش می‌شود و از تشکیل اسید اضافی در معده جلوگیری می‌کند.

آب خیارشور سرشار از سرکه است و می‌تواند مانند سرکه‌ی سیب تشکیل اسید را در معده کاهش دهد. مصرف آب خیارشوری که به‌طور طبیعی تخمیر شده‌، راهی مناسب برای دریافت پروبیوتیک‌های غیرلبنی و کاهش احتمال هرگونه عوارض جانبی است.

آب خیارشور نسبت به سرکه طعم بهتری دارد و افراد ترجیح می‌دهند به‌ جای سرکه از آب خیارشور استفاده کنند. اگر اسید معده آزارتان می‌دهد، چند جرعه یا چند قاشق چای‌خوری آب خیارشور را بعد از وعده‌های غذایی‌تان مصرف کنید. می‌توانید به‌ همراه آب خیارشور، خود خیارشور را هم بخورید.

مصرف زنجبیل راهی مناسب برای بهبود سلامت دستگاه گوارش و کمک به درمان انواع مشکلات معده (از رفلاکس یا ترش کردن گرفته تا زخم‌ معده) است.

زنجبیل به افزایش جذب مواد مغذی و هضم بهتر غذا، و نیز به ترشح مخاط در معده کمک می‌کند و تأثیر اسید را بر معده کاهش می‌دهد. در حقیقت زنجبیل اسید معده را خنثی می‌کند.

توجه: ممکن است زنجبیل با داروهای ضدانعقاد و فشار خون بالا تداخل دارویی داشته باشد. بنابراین اگر از این داروها استفاده می‌کنید، پیش از مصرف زنجبیل با پزشک‌تان مشورت کنید.

بابونه درمانی عالی برای خنثی‌ کردن اسید معده است زیرا به کاهش التهاب و خنثی کردن اسیدها کمک می‌کند. بابونه می‌تواند خطر بروز زخم‌ها را نیز کاهش دهد.

استرس‌ها از عوامل تشدید رفلاکس هستند. بابونه با کمک به کاهش استرس‌، از ترش‌ کردن و رفلاکس معده جلوگیری می‌کند.

توجه: بابونه را روی حرارت نجوشانید. زیرا اجزای فعال آن از بین می‌روند.

آب آلوئه‌ورا خاصیت ضدالتهابی دارد و محتوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه‌ای است که علاوه بر سم‌زدایی بدن، گوارش را بهبود می‌بخشند.

براساس مطالعه‌ای که نتایج آن در سال ۲۰۱۵ در مجله‌ی طب سنتی چینی به‌ چاپ رسید، آب آلوئه‌ورا علائم رفلاکس اسیدی را بدون هرگونه عوارض جانبی کاهش می‌دهد. آب آلوئه‌ورا با خاصیت ضدالتهابی‌اش تولید اسید را کاهش می‌دهد.

توجه: اگر ناراحتی معده دارید، از آب آلوئه‌ورا استفاده نکنید.

جویدن آدامس بدون‌شکر راهکاری ساده برای مبارزه با سوزش معده است. جویدن آدامس، ترشح بزاق دهان را افزایش می‌دهد. بزاق خاصیت قلیایی دارد. وقتی آب دهان را قورت می‌دهید، خاصیت قلیایی آن اسید معده را خننثی می‌کند و فورا سوزش معده را تسکین می‌دهد.

براساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۱ در مجله‌ی بیماری‌های گوش، حلق و بینی به چاپ رسید، جویدن آدامس تاثیرات مثبتی بر pH دهان و مری دارد و می‌تواند درمانی طبیعی برای جلوگیری از رفلاکس و ترش‌ کردن باشد.

براساس مطالعه‌ی دیگری که در سال ۲۰۰۵ در مجله‌ی تحقیقات دندانپزشکی به چاپ رسید، مصرف آدامس بدون شکر نیم ساعت پس از صرف غذا می‌تواند رفلاکس اسید گوارشی پس از صرف غذا را کاهش دهد.

پس از وعده‌های غذایی یک آدامس بدون‌ شکر را ۳۰ دقیقه بجوید تا با کاهش اسید، از سوزش معده و سینه جلوگیری کنید. از مصرف آدامس‌های محتوی شکر یا طعم‌دهنده‌ی نعناع خودداری کنید.

موز سرشار از فیبر است و سرعت گوارش را افزایش می‌دهد. بنابراین با کاهش اسید معده از سوزش معده جلوگیری می‌کند. در حقیقت موز نوعی ضداسید طبیعی است که مانند محافظی در مقابل رفلاکس اسیدی عمل می‌کند. پتاسیم موجود در موز نیز تولید اسید معده را کنترل می‌کند.

نارون قرمز (دردار) با خاصیت ضدالتهابی‌ خود لایه‌ای روی دیواره‌ی مری و معده ایجاد می‌کند و مانند مانعی در برابر اسید عمل می‌کند. نارون قرمز، روده را نیز به تولید مخاط تحریک می‌کند. این امر می‌تواند به محافظت در برابر زخم‌ها و اسید اضافه کمک کند.

توجه: بدون مشورت با پزشک به کودکان نارون قرمز ندهید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

داروهای گیاهی سوزش معده

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

15تومان

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

خیلی خیلی مفید دستتون درد نکنه از درد معده مدتی بود ممیردم .با اینا زدم پستش رفت که رفت

خواص خوراکی ها

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

خواص شنبلیله؛ ۱۳ خاصیت درمانی، نحوه‌ مصرف و عوارض جانبی

برگزاری جلسات به روش اساتید هاروارد؛ کتابی راهگشا برای مدیران و صاحبان کسب‌وکار

روانشناسی ایجاد انگیزه؛ ۱۲ راهکار برای اینکه همین الان باانگیزه شوید

خودنظم‌دهی؛ چطور اهداف بلندمدت‌مان را فدای لذت‌های کوتاه‌مدت نکنیم؟

۶ مزیت به‌کارگیری تبلیغات بنری آنلاین نسبت به بنرهای سنتی

درمان التهاب لثه؛ انواع درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری

خنده دارترین جوایز نوبل در سال ۲۰۱۸ برای دستاوردهای علمی مضحک

خوشمزه ترین غذاهای دنیا که هر گردشگری را شیفته خود خواهند کرد


عجیب ترین میوه های دنیا چه خواصی دارند؟

معروف ترین آشپزهای جهان که در حرفه‌ خود بهترین هستند

بهترین انیمه های جهان که تمام گروه‌های سنی را به خود علاقه‌مند می‌کنند


ایمن ترین خودروها در دنیا را بشناسید

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *