قرص قوی برای قلب درد

خواص دارویی و گیاهی

به گزارش خبرگزاری فرانسه پروفسور مارتین کووی، که بخشی از این بررسی را در انگلیس اجرا می‌شد، سرپرستی کرده است گفت این دارو می‌تواند سالانه در انگلیس از مرگ 1 نفر جلوگیری کند و آن را “پیشرفتی قابل‌توجه” توصیف کرد.

 این قرص با ایوابرادین- که با تجاری Procoralan شناخته می‌شود- هم اکنون در انگلیس برای درمان درد قلبی (آنژین صدری) به کار می‌رود.

 این کارآزمایی بالینی بیش از 65 نفر در 37 کشور را در برمی‌گرفت، که همه آنها به نارسایی مزمن قلب و سرعت بالای ضربان قلب دست کم 7 ضربه در دقیقه مبتلا بودند و از قبل درمان‌هایی مانند قرص‌های مهارکننده گیرنده بتا دریافت می‌کردند.

نتایج این بررسی که روز دوشنبه 3 اوت در اجلاس سالانه متخصصان قلب اروپا در استکهلم ارائه و در ژورنال پزشکی لنست منتشر شد،‌بیانگر آن است ایوبرادین می‌تواند برای درمان هزاران بیمار مبتلا به نارسایی متوسط تا شدید قلبی به کار رود.

این دارو در طول دو سال خطر مرگ بیماران شرکت کرده در کارآزمایی بالینی از نارسایی قلبی تا 26 درصد کاهش داد و اثر مشابهی بر احتمال پذیرش بیمارستانی این افراد به علت بدتر شدن علائم‌شان داشت.

پروفسور کووی که متخصص قلب بیمارستان سلطنتی برومپتون در لندن است،‌  گفت:‌ “اکنون می‌دانیم تنها با افزودن ایوابرادین به درمان فعلی بیماران می‌توان جان تعداد بیشتری از آنها را نجات داد و زندگی آنها را آسوده‌تر کرد.”

“حیاتی است که نتایج این بررسی جنبه عملی به خود بگیرد و ایوابرادین به عنوان بخشی از درمان استاندارد نارسایی قلبی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به کار گرفته شده بود.”

ایوابرادین بر خلاف درمان‌های دیگر شمار ضربان‌های قلب در دقیقه را پایین می آورد بدون اینکه فشار خون را کاهش دهد. این دارو سابقه ایمنی خوبی دارد و نسبت به سایر داروهای مصرفی تنها تعداد کمی از بیمارانی که در این آزمون‌ها شرکت داشتند،‌ دچار عوارض جانبی وخیم شدند.

 بیش از 7 نفر در بالای 45 سال با نارسایی قلبی زندگی می‌کنند، که هنگامی رخ می‌دهد که آسیب به قلب آن را آنقدر ضعیف می‌کند که نمی‌‌تواند خون را به صورت کارآمدی پمپ کند. این بیماری ممکن است به عوارض وخیمی بینجامد، و حدود 4 درصد از افراد مبتلا در طول یک سال می‌میرند.

درمان یک بیمار منفرد با ایوابرادین حدود 1 پاوند در هفته خرج بر‌می‌دارد.

 اما دکتر جان تیرلینک کارشناس آمریکایی، از دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو، در مورد عجله کردن برای استفاده از این دارو هشدار می‌دهد.

 او گفت پرسش‌های حل‌نشده‌ای بسیاری وجود دارند و کارآزمایی بالینی بیشتری در مورد این دارو لازم است.

او در نشریه لنست نوشت: “درمان با ایوابرادین در صورت اضافه‌شدن به درمان‌های فعلی نارسایی قلبی ممکن است بستری‌شدن‌های بیماران مبتلا به نارسایی قلبی را کاهش دهد.”

 “اما اینکه ایوابرادین می‌تواند پیامد درازمدت نارسایی قلبی را هم تغییر دهد یا نه،‌ علوم باقی می‌ماند.”

کلینیک تخصصی بهمن : شهرک قدس(غرب)، انتهای خیابان ایران زمین شمالی، بیمارستان بهمن، کلینیک آریتمی
(روزهای زوج)
تلفن : 88575837

درمواردی كه درد قلبی ناشی ازتنگی سرخرگهای قلبی ایجاد شده باشد و امكان اصلاح ‏تنگی توسط آنژیوپلاستی و یا عمل جراحی ‏‎(CABG)‎‏ وجود نداشته باشد و یا تا زمان ‏انجام این اعمال از این داروها استفاده می شود. گروه های دارویی كه در این زمینه ‏استفاده می شوند شامل موارد زیر است: ‏

‏1- مهاركننده های سمپاتیك: آتنولول، متوپرولول، پروپرانولول و كارودیلول از داروهای ‏این گروه (موجود در كشور) می باشند كه از طریق كاهش قدرت عضلانی و كاهش ‏ضربان قلب منجر به نیاز كمتر قلب به اكسیژن و در نتیجه كاهش درد قلبی می شوند. قطعاً ‏استفاده از این داروها می تواند منجر به ضعف و خستگی پذیری زود رس شود و گاهاً ‏كاهش شدید ضربان و بلوك قلبی بعنوان عارضه اصلی این داروها دیده می شود كه در ‏این موارد نیاز به كاهش میزان مصرف و یا قطع دارو می باشد. ‏‏2- مهاركننده های كانال كلسیم: وراپامیل و دیلتیازم  نیز باعث كاهش ضربان قلب و ‏قدرت قلب شده و تاحدی باعث گشادی عروق قلب می شوند. بنابراین نیاز به اكسیژن ‏توسط بافت قلب كاهش یافته و درد قلبی تسكین می یابد. در صورت افت فشارخون، ‏كاهش شدید ضربان قلب و یا علائم نارسایی قلبی امكان تجویز این داروها نمی باشد. ‏آمیلودیپین نیز از این گروه دارویی می باشد. ولی تأثیر زیادی بر ضربان و قدرت انقباض ‏قلب ندارد. با این حال اثر گشادكنندگی و چشمگیری برروی سرخرگ ها داشته و از این ‏طریق باعث بهبودی نسبی جریان خون از سرخرگهای تنگ شده و علائم بیمار كاهش می ‏یابد. ‏‏3- نیترات ها: نیتروگلیسیرین یكی از اصلی ترین داروهای ضد درد قلبی است. این دارو از ‏طریق كاهش بازگشت خون سیاهرگی به قلب ،میزان كار قلب را كاهش داده و ازطرفی ‏باعث گشادی سرخرگهای قلب وبهبود نسبی خونرسانی از طریق سرخرگهای تنگ می ‏شود و در كاهش علایم درد قلبی بسیار مفید است. البته ممكن است این دارو منجر به ‏كاهش فشار خون شده كه در این موارد باید میزان مصرف شده كاهش یابد و گاهاً ‏مصرف آن قطع شود. نیتراتهای موجود در داروخانه ها به صورت قرص نیتروكانتین ‏‎(sustac)‎‏ در میزان 6/2 و 4/6 میلی گرم (2 بار در روز)، ایزوسور باید( انواع 1 میلی ‏گرمی و 4 میلی گرمی آهسته رهش)، قرص زیر زبانی نیتروگلیسیرین( با جذب سریع ‏برای رفع فوری درد) و چسب های پوستی می باشد. ‏نكته: مصرف بیش از حد نیترات ها باعث ایجاد مقاومت و از بین رفتن اثر این داروها می ‏شود. بنابراین از میزان توصیه شده توسط پزشك نباید مصرف شوند. مصرف ‏داروهای تقویت كننده جنسی ‏‎(Sildenafil) در بیمارانی كه تحت درمان با نیترات می ‏باشند بعلت افت شدید فشار خون بسیار خطرناك بوده و حتماً باید به پزشك دررابطه با ‏مصرف احتمالی این دارو اطلاع داده شود. ‏در بیماران مبتلا به حمله های قلبی كه در بخش ویژه بستری می باشند از نیتروگلیسیرین ‏تزریقی به صورت وریدی استفاده می شود. در موارد مقاوم ممكن است نیاز به داروهای ‏مخدر از جمله مورفین باشد. ‏



مکانیسم جستجو در منشور استفاده از کلیدواژه ها است.با وارد کردن یک حرف از کلیدواژه در محل جستجو، فهرستی از کلیدواژه ها برای انتخاب دقیق و بازیابی اطلاعات در اختیار جستجوکننده قرار می گیرد.

استامینوفن بهترین مسکن برای بیماران قلبی

تیلنول (Tylenol) گزینه خوبی برای آن دسته از افرادیست که از درد فیزیکی به واسطه آرتروز مفاصل یا سر درد و افرادی که مشکلات قلبی از قبیل فشار خون بالا، نارسایی قلبی، حملات قلبی، درد قفسه سینه به دلیل باریک شدن شَریان اِکلیلی یا سکته نیاز به مسکن دارند. بنا بر گزارشی اخیر از Consumer Reports، مصرف استامینوفن بسیار امن تر و سالم تر از اکثر مسکنهای بدون نسخه مانند ایبوپروفن و ناپروکسن است. زیرا استامینوفن بر خلاف سایر مسکنهای رایج خارج از بورس فروخته شده که فشار خون بالا را تشدید می کنند، و خطر حمله قلبی در فرد را افزایش می دهند، متفاوت عمل می کند. این داروها همچنین می توانند سبب تراکم مایعات در بدن شوند. در حالی که این اثرات سوء در استامینوفن دیده نشده اند.

برای بیش از 6 محصول از جمله مسکنها و داروهای دارای نسخه و بدون نسخه برای کاهش تب، استامینوفن یکی از ترکیبات آنها به شمار می رود. استامینوفن شایع ترین داروی تجویزی برای درد و شایع ترین ترکیب دارویی در ایالات متحده آمریکا محسوب می گردد که هر هفته توسط نزدیک به 23 درصد از بزرگسالان آمریکا، یعنی 52 میلیون نفر مورد استفاده قرار می گیرد. چرا که این مسکن در بیماران قلبی موثر و سالم گزارش شده است.

استامینوفن در دردهای ملایم تا خفیف از جمله سر دردها و دردهای مفصلی ناشی از آرتروز موثر است، و نسبت به ایبوپروفن و ناپروکسن اثرات سوء کمتری روی شکم دارد؛ ایبوپروفن و ناپروکسن می توانند سبب ایجاد تحریک معده و روده، زخم و خونریزی معده شوند.

اگرچه استامینوفن ممکن است گزینه ای بهتر برای شما باشد، اما همچنان هنگام مصرف باید دقت کرد. مصرف زیاد استامینوفن می تواند به کبد آسیب برساند، بنابراین از مصرف از 325 میلی گرم یا قرصهای 325 1 میلی گرمی در روز فراتر نروید. و به دلیل موجود بودن استامینوفن در بسیاری از داروها، کلیه برچسبهای داروها را چک کنید تا از حد استاندارد تجاوز نکنید. اگر در معرض خطر بیماری کبدی هستید یا در نوشیدن الکل افراط می کنید، مجموعاً از مصرف استامینوفن خود داری کنید، زیرا احتمال خطرات را دو برابر می کند.

برای اطلاعات درباره بهترین مسکنها، گزارش دستورالعمل جدید Consumer Reports را ببینید.9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *