داروهای گیاهی جهت کاهش اشتها

خواص دارویی و گیاهی

بینه خوشنودی راد _ بخش تغذیه و آشپزی تبیان

گیاهان می توانند اشتها را کاهش دهند. البته برخی گیاهان دارای عوارض جانبی هستند و برخی را باید بااحتیاط مصرف نمود. ولی مصرف گیاهان برای اهداف دارویی به نسبت مصرف داروهای شیمیایی مطمئن تر است. برای دست یابی به اهداف کاهش وزن و تناسب اندام مصرف گیاهان دارویی به تنهایی مؤثر نمی باشد و حتماً باید به همراه رعایت رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی باشد. گیاهان دارویی را می توان به صورت قرص های مکمل (تهیه شده از عصاره گیاهان)، جوشانده، دمنوش و استفاده کرد.

گیاهان از ترکیباتی مانند گزانتین و سمپاتومیمتیک ها تشکیل شده اند که میزان متابولیسم پایه را افزایش می دهند. و باعث سوخته شدن چربی ها و مصرف کالری می شوند. در نتیجه اشتها را سرکوب می کنند و به ذهن این پیام را القا می کنند که معده پر است.

گیاهان دارویی که برای کاهش وزن استفاده می شوند، به چهار صورت عمل می کنند:

1. سرکوب گرهای اشتها: به وسیله گسترده شدن در معده، متعادل کردن خلق و خو و ایجاد طعم های رضایت بخش باعث سرکوب اشتها می شوند.

رازیانه دیورتیکی است که گرسنگی را کاهش و انرژی را افزایش می دهد. جوشانده تهیه شده از تخم رازیانه و برگ گزنه ترکیب خوبی برای کاهش وزن است

2. دیورتیک ها: گیاهانی هستند که مدر هستند یعنی دفع آب از طریق ادرار را افزایش می دهند.

3. مسهل ها: باعث تخلیه روده، کاهش مصرف کالری و ممانعت از هضم و جذب کامل مواد غذایی در روده می شوند.

4. محرک ها: باعث تحریک بدن برای سوزاندن میزان بیشتری از کالری می گردند.

در زیر چند نمونه از گیاهان دارویی که اثرات کاهش اشتها و کاهش وزن آنها به اثبات رسیده است را ذکر می کنیم.

گزنه گیاهی است که باعث غذارسانی عمیق به سلول ها، کاهش هوس، سم زدایی بدن و کاهش وزن می شود. دمنوش گزنه برای کاهش اشتها و هوس بی نظیر است. گزنه سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین C، ویتامین E، کلسیم، منیزیم، آهن، سیلیکا و پتاسیم می باشد که برای شکستگی استخوان، جراحات تاندون‌ها و دردهای عضلانی نیز مفید است.

یونجه به عنوان یک دیورتیک و کمک کننده به هضم می باشد. برگ‌های یونجه از فلاوون ها، ایزو فلاوون ها و استرول ها تشکیل یافته است. ترکیبات مؤثر موجود در یونجه شامل ساپونین ها می باشد که باعث محلول تر شدن چربی ها می شود. در نتیجه علاوه بر اثرات کاهش وزن سلامتی رگ‌های خونی را نیز تضمین می کند.

ریشه شیرین بیان، هوس نسبت به شیرینی ها را برطرف می کند و از مصرف میان وعده های پر کالری مثل انواع شیرینی ها و شکلات ها جلوگیری می کند. با توجه به اینکه گیاهان و دمنوش های تهیه شده از آنها کالری ندارد، می توانید 1- 2 چوب از آن را در یک لیتر آب دم کنید و در طی روز و مابین وعده های غذایی استفاده کنید.

مصرف آلوئه ورا به صورت خوراکی باعث اثرات مسهلی می شود، حرکات روده را تشدید می نماید و به عنوان یک پاک کننده داخلی در سیستم گوارشی شناخته شده است. در نتیجه جذب چربی ها کاهش می یابد و برای کاهش وزن مؤثر می باشد.

علف مرغ یا حشیشه القزاز باعث شکسته شدن چربی ها می شود. دمنوش علف مرغ راه خوبی برای کاهش هوس و اشتها، کمک به هضم و کاهش وزن است. علف مرغ را می توانید با قاصدک، گل پامچال، گزنه، بارهنگ، خرفه و ریشه باباآدم مخلوط کنید. سپس آنها را بجوشانید و به عنوان جوشانده استفاده کنید. مطالعات نشان می دهد این مواد می توانند باعث شکسته شدن چربی ها شوند.

ترکیبات مؤثر موجود در یونجه شامل ساپونین ها می باشد که باعث محلول تر شدن چربی ها می شود. در نتیجه علاوه بر اثرات کاهش وزن سلامتی رگ‌های خونی را نیز تضمین می کند

چای سبز به عنوان یک محرک طبیعی است و مانند قهوه عمل می کند و باعث افزایش متابولیسم چربی ها و افزایش انرژی می شود و نیز دارای ویتامین c و آنتی اکسیدان است.

چای سبز به صورت کپسول هم قابل استفاده است. اما به صورت مایع (دمنوش و جوشانده) عملکرد بهتری در بدن دارد. مطالعه ای که در دانشگاه جنوا در سوییس انجام شد نشان داد که مصرف چای سبز باعث افزایش نرخ متابولیسم و تسریع اکسیداسیون چربی ها می شود. در این مطالعه محققان مصرف انرژی 24 ساعته را برای 1 مرد سالم اندازه گیری نمودند. آنها به گروه مورد آزمایش کافئین (5 میلی گرم) و عصاره چای سبز (5 میلی گرم کافئین و 9 میلی گرم اپیگالوکاتچین) دادند و به گروه شاهد دارونما داده شد. نتیجه این تحقیق نشان داد که 4 درصد افزایش معنادار در مصرف انرژی افرادی که چای سبز مصرف می کردند به نسبت گروه شاهد وجود داشت.

باباآدم از جمله گیاهان دارویی پرخاصیت است. این گیاه متابولیسم چربی ها را بهبود می بخشد و به عنوان یک دیورتیک عمل می کند و یک گیاه عالی برای تصفیه خون می باشد که سیستم لنفوسیتی و خون را سم زدایی می کند.

بابا آدم سرشار از آهن است و به ساخته شدن خون در زمانی که هموگلوبین کم می باشد کمک می کند. بابا آدم همچنین یک لاگزتیو ملایم است و اسید اوریک را کاهش می دهد. ترکیبات فعال موجود در آن اینولین، پلی فنولیک اسید و اسیدهای غیر هیدروکسی می باشد. ریشه باباآدم همچنین برای کاهش احساس گرسنگی و هوس مفید است و باعث کاهش وزن می شود.

بهترین روش برای تهیه ریشه بابا آدم برای اهداف کاهش وزن استفاده از جوشانده این گیاه است. بگذارید آب به جوش آید، سپس 3 گرم از ریشه باباآدم خشک شده را به آن بیفزایید و بگذارید برای مدت 1-2 دقیقه بجوشد. سپس بگذارید سرد شود و در بین وعده های غذایی از آن استفاده کنید.

رازیانه دیورتیکی است که گرسنگی را کاهش و انرژی را افزایش می دهد. جوشانده تهیه شده از تخم رازیانه و برگ گزنه ترکیب خوبی برای کاهش وزن است. برای این منظور می توانید یک قاشق چای خوری تخم رازیانه و دو قاشق چای خوری برگ گزنه را در سه فنجان آب بجوشانید. سپس بگذارید خنک شود. بعد میل نمایید.

طرز تهیه دمنوش تخم رازیانه:

 4 قاشق چای خوری از تخم رازیانه را در یک لیتر آب در حال جوش بریزید و بگذارید برای مدت 5 دقیقه بجوشد. سپس صاف کنید و برای مدت 15 دقیقه درپوش آن را بگذارید. 3-4 بار در روز، هر بار یک فنجان از این جوشانده مصرف کنید.

ادامه دارد


در این بخش از دلگرم با چند گیاه ضد اشتهای معجزه گر آشنا میشوید با ما همراه باشید.

اگر در گروه افرادی هستید كه شیوه‌های مختلف را برای درمان چاقی و اضافه وزن خود تجربه كرده و نتوانسته‌اید به وزن ایده‌آل خود نزدیك شوید، توصیه می‌كنیم با اجرای توصیه درمانگران شیوه‌های طبیعی درمان در سراسر جهان برای كاهش و تثبیت وزن خود اقدام كنید. درمانگران شیوه‌های طبیعی درمان در جهان برای كاهش وزن و رسیدن به وزن مطلوب و ایده‌آل مخاطبان‌شان، پیش از هر چیز آنها را به اصلاح بره و رژیم غذایی تشویق می‌كنند و از آنها می‌خواهند به جای مصرف مواد غذایی فرآوری‌شده، مصرف خوراكی‌های طبیعی سالم و غذاهای آب‌پز یا بخارپز شده را در بره غذایی خانواده قرار دهند.

آنها مصرف مواد غذایی سالم، افزایش وعد‌ه‌های غذایی و داشتن تحرك لازم را مهم‌ترین شرط برای كاهش وزن و رسیدن به وزن مناسب می‌‌دانند و بر این باورند كه رعایت ساده‌ترین نكات می‌تواند خانواده‌ای را برای همیشه از خطر اضافه وزن و چاقی و عوارض ناشی از آن از قبیل فشارخون، بیماری‌ها و ناراحتی‌های قلبی، تنگی‌نفس، چربی خون و ده‌ها بیماری مفصلی – عضلانی دیگر رهایی بخشد.

گردهٔ زنبور عسل

گردهٔ زنبور عسل عمل سوخت و ساز بدن را تحریک کرده و به کاهش اشت‌ها کمک می‌کند. روزی یک قاشق چایخوری مصرف کنید.

گل قاصدک

گل قاصدک کلیه‌ها را تصفیه کرده، سوخت ساز بدن را افزایش داده و تمایل بیش از حد به شیرینی را تعدیل می‌کند. برگ‌های آن را به صورت خام در سالاد بریزید یا با آن چای درست کنید (۲ تا ۳ قاشق چایخوری از ریشه آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در یک فنجان آب بجوشانید.)

رازیانه

رازیانه مواد مخاطی و چربی را از مجرای روده ای زدوده و یک داروی طبیعی برای کاهش اشتها است.

آناناس

آناناس حاوی آنزیمی به برملیان (bromelian) است. این آنزیم پروتئین و چربی را هضم می‌کند.دکتر دوک، گیاه‌شناس، می‌گوید که با خوردن روزانه یک آناناس تازه، 4.5 کیلو وزن خود را کاهش داد. آنانس سر شار از مواد غذایی بوده و همچنین برای هضم غذا عالی است.

دانه‌های بارهنگ و اسفرزه

گیاه‌شناسان می‌گویند که تاثیر دانه‌های اسفرزه و بارهنگ در کاهش وزن موثر بوده است. کاهش وزن به دلیل بافت اِسفنجی (لزج) و مواد شیمیای خاص (پلی فنول) موجود در دانه‌های آن است.در تحقیقی در ایتالیا، دانشمندان به خانم‌هایی که مبتلا به چاقی مفرطی بودند (کسانی که ۶۰ درصد بالا‌تر از وزن مناسبشان اضافه وزن داشتنند)، ۳ گرم بارهنگ مخلوط درآب را ۳۰ دقیقه قبل از غذا دادند. کسانی که از این ماده استفاده می‌کردند، در مقایسه با گروهی مشابه که فقط مقدار غذای خود راکاهش دادند، وزن بیشتری کم نمودند.مقدار مصرف: یک قاشق چای خوری اسفرزه را با یک لیوان آب یا آب میوه خوب مخلوط کنید و قبل از هر غذا میل نمایید.

گردو

مطالعه روی بیش از ۲۵۰۰۰ نفر نشان می‌دهد کسانی که بیشترین آجیل را مصرف کردند، کمتر از بقیه چاق شدند. آجیل‌ها سرشار از سروتونین هستند؛ این ماده باعث احساس سیری در فرد شده و در نتیجه اِشتهای او را کم می‌کند.

دارچین

نصف قاشق چایخوری دارچین را در یک فنجان آب بجوشانید. بعد از جوش آمدن، ۵ دقیقه صبر کنید دم بکشد. آن را داخل فنجان دیگری از صافی رد کنید و یک قاشق چایخور عسل اضافه کنید. مخلوط را در دو نیم فنجان تقسیم کنید. نیم ساعت قبل از صبحانه و نیم ساعت قبل از خواب میل نمایید.

سرکهٔ سیب

استفاده از سرکهٔ سیب باعث افزایش سرعت سوخت و ساز بدن شده و فشار خون را کاهش می‌دهد. سرکهٔ سیب حاوی مقدار مناسبی پکتین است. پکیتن کلسترول خون را کاهش داده و شاید راز خاصیت لاغر کنندهٔ آن در همین ویژگی نهفته باشد.اگر سرکهٔ سیب را برای لاغرشدن استفاده می‌کنید، دفعهٔ اول باید با یک قاشق چایخوری شروع کنید و بعد مقدار آن را کم کم به ۳ قاشق چایخوری افزایش دهید و به مدت چند هفته، قبل از غذا میل کنید. در این صورت اِشتهای شما کم شده و سوخت وساز بدنتان نیز افزایش می‌یابد.

با مطالعه و به‌كارگیری طلایی‌ترین توصیه متخصصان طب مكمل در جهان می‌توانید با ساده‌ترین راه‌ها از بروز چاقی و اضافه وزن پیشگیری كنید.هرروز نصف لیوان آب گریپ ‌فروت را با نصف لیوان آب پرتقال مخلوط كرده و بنوشید. این كار به افزایش متابولیسم بدنتان كمك می‌كند.افزایش سوخت‌وساز بدن با فعالیت‌های بدنی و ورزش مهم‌ترین شیوه درمان چاقی و اضافه وزن است.

بهترین ورزش‌ها برای این منظور شنا، دویدن مسافت‌های كوتاه و تنیس است.ماساژ اندام‌ها به ویژه ماساژ بخش‌هایی از بدن كه دچار سلولیت هستند پیش از حمام در درمان سلولیت‌ها و كاهش وزن موضعی بدن بسیار مؤثر است.نوشیدن آب سبزیجاتی مانند كلم و كرفس به‌عنوان بهترین چربی‌سوزهای گیاهی از سوی متخصصان تغذیه و طب سنتی توصیه می‌شود.

یكی دیگر از شیوه‌های پیشگیری از چاقی و تجمع چربی‌ها در بدن نوشیدن آب و عرقیات گیاهی چربی‌سوز است. از درمانگران طب سنتی نوشیدن آب و عرقیات گیاهی به میزان كافی می‌تواند موجب افزایش متابولیسم بدن شده و این شیوه به مرور موجب بهبود روند كالری‌سوزی در بدن شود. به این ترتیب نوشیدن آب به مقدار كافی در طول روز و گنجاندن عرق گیاهی زیره و عرق شوید.

به همراه آب در بره غذایی و میان‌وعده‌های غذایی، می‌تواند علاوه بر پاكسازی بدن از چربی‌ها و مواد زائد به افزایش میزان سوخت و ساز كالری‌ها در بدن نیز كمك كند. برای تهیه این نوشیدنی‌ها كافی است مقداری از این عرق‌های گیاهی را با همان مقدار آب تركیب كرده و خنك میل كنید.

حتما تا امروز در میان اعضای خانواده یا فامیل‌تان با افرادی برخورد داشته‌اید كه به دلیل رعایت رژیم غذایی خاص یا كم كردن میزان غذایی كه در وعده‌های غذایی میل می‌كنند، دچار بدخلقی و بی‌حوصلگی شده‌اند. درمانگران طب طبیعی معتقدند افرادی كه رژیم غذایی خاصی را دنبال می‌كنند باید در كنار رعایت دستورهای متخصص‌شان از انواع چای‌های گیاهی مانند چای گزنه یا چای باباآدم استفاده كنند تا به این ترتیب علاوه بر استفاده از خواص چربی‌سوزی آنها از خواص آرامش‌بخشی و تسكین‌دهندگی آنها نیز بهره‌مند شوند. نوشیدن این چای‌ها ۲ تا ۳ فنجان در طول روز می‌تواند تاثیر موثر و مفیدی در كاهش وزن و برطرف كردن بدخلقی داشته باشد.

جعفری را با هویج میل کنید

در متون طب سنتی به این نكته اشاره شده كه نوشیدن مخلوطی از آب جعفری به همراه آب‌هویج در میان‌وعده عصرگاهی می‌تواند تاثیر زیادی در كاهش وزن و از بین رفتن چربی‌ها در بدن داشته باشد. درمانگران این شیوه درمانی بر این باورند كه نوشیدن آب جعفری به تنهایی می‌تواند موجب كنترل و تنظیم میزان قند خون شده و به سلامت افراد دچار اضافه وزن كمك می‌كند. علاوه بر این، مصرف جعفری در وعده‌های غذایی می‌تواند میزان كلسترول خون را كاهش داده و آن را كنترل كند. توصیه ما به شما این است كه هنگام خرید، دقت كنید تا هویج تازه و برگ‌های تیره‌تر جعفری را انتخاب كنید.

چربی‌سوزی به‌سبك هندی‌ها

درمانگران آیوردا مصرف فلفل قرمز در وعده‌های غذایی را مهم‌ترین عامل برای افزایش سوخت‌وساز بدن می‌دانند. آنها فلفل‌قرمز را یكی از طبیعی‌ترین خوراكی‌های چربی‌سوز می‌شناسند كه می‌تواند میزان چربی‌های موجود در بدن را به حداقل ممكن برساند. البته این درمانگران به مراجعان خود توصیه می‌كنند كه درصورت داشتن اختلال در عملكرد دستگاه گوارش، درد معده یا بیماری‌های گوارشی دیگر و همین‌طور درصورت ابتلا به بیماری‌های عصبی یا زودخشمی این شیوه را برای كاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل‌شان انتخاب نكنند و به جای این شیوه سراغ دیگر شیوه‌های طبیعی درمان بروند و با مشورت متخصص یا درمانگر حاذق طب سنتی یا مكمل بهترین شیوه طبیعی لاغری را امتحان كنند.

یكی از مزیت‌های درمان چاقی با كمك طب‌ سوزنی چین، امكان تغییر سایز، لاغری و كاهش‌وزن موضعی برخی از اندام‌های بدن است. در این شیوه درمانگر با كمك سوزن‌های بسیار نازك و یك‌بار مصرف به كاهش سایز و لاغر شدن برخی از اندام‌ها مانند شكم، بالای پاها و پهلو‌ها می‌پردازد. در این شیوه درمانگر با تحریك اندام مورد نظر به كلاژن‌سازی، جمع شدن و كاهش سایز آن عضو كمك می‌كند و بیمار پس از ۱۰ جلسه درمانی می‌تواند شاهد كاهش‌وزن و كاهش سایز در موضع مورد نظر باشد. این شیوه در افرادی كه علاقه‌مند به داشتن سایزی یكسان در تمامی اندام‌های بدن هستند، بسیار موثر است.

اگر در جست‌وجوی راهی هستید كه بتوانید به واسطه آن روند لاغری خود را افزایش دهید، می‌توانید روی ماساژ طب چینی حساب كنید. درمانگران این شیوه درمانی با ماساژ نقاط خاصی از بدن كه دقیقا همان نقاط طب سوزنی است به افزایش سوخت‌وساز بدن كمك كرده و عملكرد دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشند. به این ترتیب با كمك این شیوه درمانی علاوه بر آنكه می‌توانید عملكرد اندام‌های درونی را در مسیر لاغر شدن هدایت كنید، می‌توانید از تاثیر ماساژ به‌صورت موضعی به ویژه در ناحیه شكم، پهلوها و بالای پاها بهره ببرید و زودتر از آنچه باید به وزن ایده‌آل‌تان نزدیك شوید.

درمانگران هندی بر این باورند كه گنجاندن زنجبیل در بره غذایی هفتگی، دست‌كم ۳بار، تاثیر زیادی در كاهش وزن و افزایش میزان سوخت‌وساز بدن دارد. این گیاه دارویی از آن نظر كه متابولیسم بدن را بالا می‌برد، در گروه موفق‌ترین چربی‌سوزها و كالری‌سوزهای طبیعی به حساب می‌آید كه می‌تواند روند لاغری را در افراد علاقه‌مند به كاهش وزن تسریع كند. درمانگران هندی بر این باورند، خوردن سالاد حاوی زنجبیل یا ماستی كه زنجبیل تازه در آن رنده‌شده می‌تواند میزان اشتهای افراد را پیش از خوردن ناهار و شام كاهش دهد و به این ترتیب به كاهش وزن منجر شود.

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

برای مطرح کردن سوالات پزشکی خود ، اینجا کلیک کنید

 



دانستنیهای پزشکی ۱ 5,883 بازدید

۱- نیکوتین باعث جلوگیری از چاقی می‌‌شود.

آثار موقت نیکوتین در کاهش انسولین، باعث کاهش اشتها می‌شود. همچنین بی کاری دست و دهان در موقع ترک سیگار ممکن است به ریزه خواری و چاقی منجر شود و ارتباطی به اثرات نیکوتین در لاغری ندارد.

۲- نیکوتین باعث افزایش کارآیی فرد می‌گردد.

آثار نیکوتین در تحریک سیستم عصبی در بدن موقتی بوده و هنگام اعتیاد به سبب تاثیر معکوس، با کمبود نیکوتین فرد دچار گیجی می شود که با مصرف مجدد آن، کارآیی به حد اولیه برمی‌گردد و این اثر در فردی که به دلیل کاهش نیکوتین خون دچار کاهش تمرکز و کارایی شده است، به صورت یک اثر مثبت کاذب خود را نمایان می‌کند.

۳- مصرف هم‌زمان داروهای جایگزینی نیکوتین با سیگار، سبب تسهیل روند ترک در فرد می‌‌شود.

هنگام درمان جایگزین نیکوتین، باید مصرف کلیه محصولات دخانی قطع شود و سپس به این کار اقدام کرد.

۴-‌ برای جلوگیری از عوارض گوارشی نیکوتین خوراکی، کافی است آن را با شیر و لبنیات و یا آب‌میوه میل کرد.

بعضی از مواد غذایی به دلیل ایجاد محیط قلیایی و یا اسیدی، باعث اختلال در روند جذب و دفع نیکوتین جایگزین (برای درمان) می‌گردند.

۵- افراد سیگاری هرگاه تصمیم بگیرند، قادرند عادت به نیکوتین را از سر بیرون کنند.

نیکوتین سیگار از جمله قوی ترین مواد اعتیاد آور است و رهایی از آن گاهی مشکل بوده و عود مجدد آن شایع است.

نیکوتین

۶- هم‌زمان با مصرف نیکوتین جایگزین در زمان ترک سیگار، فرد سیگاری باید از غذاهای مقوی مانند گوشت و دل و جگر استفاده کند.

این‌گونه مواد باعث اسیدی شدن محیط بدن و ادرار شده، و دفع نیکوتین و در نتیجه افزایش نیاز به آن را در پی دارند.

۷- نیکوتین به عنوان یک ماده دارویی به کار می‌رود.

با این که در قرن های ۱۵ و ۱۶، تنباکو به عنوان یک مسکن استفاده می‌شد، ولی این ماده از سمی‌ترین مواد بوده و حتی بومیان آمریکا با زهری که از تنباکو می‌گرفتند، نوک نیزه‌های خود را آغشته می‌کردند.

۸- نیکوتین باعث عملکرد بهتر روده‌ها می‌شود. به همین دلیل افرادی که سیگار را ترک می‌کنند، دچار یبوست می‌گردند.

اوایل مصرف نیکوتین، فرد دچار اختلال گوارشی، تهوع و اسهال می‌‌شود که با ادامه روند اعتیاد، روده‌ها به آن عادت می کنند و با قطع آن دچار یبوست، به عنوان یکی از علایم ترک می‌‌شوند.

برچسبانسولین سیگار نیکوتین

۱۳۹۶-۰۸-۰۳

۱۳۹۵-۰۵-۲۰

۱۳۹۵-۰۴-۰۶

بهرحال یک عده ای سیگاریند و مطمئنا با افراط در نکوهش سیگار کشیدن انرا ترک نمیکنند. به نظر بنده این مطالب میتونه به لحاظ نوروسایکوتیک حتی بعضی از این بیماریها را به فرد القا کنه.بنابراین راه مبارزه با سیگار افراطگرایی غیر منطقی در رد ان نیست.بلکه به عقیده من باید روی کاهش خطر سیگار تمرکز کرد.راستی تابحال فکر کردید که چرا با اینهمه پیشرفتهای حیرت اور در زمینه های مختلف علمی چرا هنوز روی خنثی کردن اثرات مضر سیگار کار نشده است؟شاید بتوان براحتی با متد های خاصی کاری کرد که فرد سیگارش را بکشه بدون اینکه خطری متوجه ش بشه-مثل کشیدن نیش مار بجای انکار یا کشتن مار

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

“پارسی طب” یک وبگاه عمومی با موضوع سلامتی و پزشکی است. این وبگاه به شدت به طب سنتی و گیاهی اعتقاد داشته و از این موضوع حمایت میکنند. ما همواره در تلاشیم که اطلاعات مفیدی در اختیار بینندگان خود قرار داده و اسباب رضایت ایشان را جلب نماییم.

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *