داروهای گیاهی برای قاعدگی نامنظم

خواص دارویی و گیاهی

اخبار مامایی

قاعدگی نظم به سیکل قاعدگی گفته میشود که در آن، مدت زمان بین قاعدگی های متوالی اختلاف زیادی با یکدیگر دارند. شایعترین سنین وقوع، درست بعد از بلوغ و درست بعد از یائسگی است.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، قاعدگی در هنگام بلوغ آغاز میشود و تا هنگام یائسگی ادامه می یابد. به طور متوسط سیکل قاعدگی ۲۸ روز می باشد ولی میتواند در افراد مختلف از ۲۴ روز تا ۳۵ روز نیز باشد. پس از بلوغ، در اغلب خانمها یک سیکل قاعدگی منظم با طول زمان نسبتا ثابت بین دو قاعدگی رخ میدهد ولی در برخی از خانمها، قاعدگی بی نظم باقی می ماند. خونریزی در دوران پریود بطور طبیعی بین ۳ تا ۷ روز (به طور میانگین ۵ روز) طول میکشد.

عقب افتادن قاعدگی میتواند نشان دهنده ی تنش روانی ، کامل نشدن سازوکار کنترل کنندهی تخمک گذاری و قاعدگی ، اضافه وزن ، کمبود وزن ، گیاه خواری ، بیماری های عفونی ، ناهنجاری رحم و احتمالا سرطان باشد.

قاعدگی نظم به سیکل قاعدگی گفته میشود که در آن،مدت زمان بین قاعدگی های متوالی اختلاف زیادی با یکدیگر دارند،شایعترین سنین وقوع، درست بعد از بلوغ و درست بعد از یائسگی است.داروهای گیاهی برای قاعدگی نظم

چرخه قاعدگی یا سیکل قاعدگی در واقع تغییرات فیزیولوژیکی است که در زنان بارور جهت تولیدمثل جنسی رخ می دهد و هر ماه یک تخمک بالغ شده و آماده تشکیل جنین می شود. در این مدت به تدریج بافت رحم نیز آماده نگهداری جنین می شود. اگر لقاح صورت نگیرد، تخمک دفع شده و بافت پوششی رحم ریزش می کند.

قاعدگی با بلوغ آغاز و با یائسگی پایان می یابد و مدت خونریزی آن برای چند روز، معمولا 3-5 روز طول می کشد، اما بین 2-8 روز نیز می تواند متغیر باشد. یک سیکل قاعدگی طبیعی بین 21 تا 35 روز متغیر است. اما ممکن است گاهی به دلیل تغییرات فیزیکی یا عدم تعادل هورمون ها یک تا دو هفته به تاخیر افتد.

اگر چه برای درمان این تاخیر داروهای زیادی وجود دارد اما همچنان برخی افراد راههای طبیعی و گیاهی را ترجیح می دهند که چند نمونه از این مواد را در اینجا برایتان آورده ایم.

تاثیر مثبت جعفری بر درمان عقب افتادن قاعدگی

1. جعفری

جعفری گیاهی قابل دسترس است که بیشترین تاثیر را برای درمان عقب افتادگی قاعدگی دارد. این گیاه معمولا به صورت چای گیاهی وجود دارد که می توان آن را 3 تا 4 بار در روز مصرف کرد. هم جعفری خشک و هم نوع تازه آن می تواند برای درمان بی نظمی قاعدگی مورد استفاده قرار گیرد. چای جعفری را در آب جوش بریزید و 2 تا 3 دقیقه پس از این که کاملا رنگ گرفت، مصرف کنید.

2. زنجبیل
زنجبیل ماده ای است که به راحتی می توانید آن را از داروخانه تهیه کنید. درست مانند جعفری، این گیاه را نیز می توانید به صورت پودر یا تازه مصرف کنید. این ماده محرک است و ممکن است پس از مصرف، احساس گرگرفتگی کنید اما در درمان بی نظمی قاعدگی بسیار موثر است. زنجبیل را به چای خود اضافه کنید یا آن را با آب بچوشانید و 3 بار در روز مصرف کنید تا قاعدگی منظمی داشته باشید.

3. میوه
ثابت شده تعدادی از میوه ها برای درمان تاخیر قاعدگی موثرند که مشهورترین آنها انبه است. می توانید آن را به صورت خام یا پخته مصرف کنید. انگور، به خصوص نوع سیاه آن، میوه درمانگر دیگری است. روزانه مقدای آب انگور بخورید اما در مصرف آن زیاده روی نکنید زیرا موجب فقر آهن می شود. مصرف روزانه آب انار نیز به قاعدگی منظم شما کمک می کند.

4. بومادران
بومادران گیاه دارویی دیگری است که برای درمان تمام مشکلات قاعدگی از جمله تاخیر آن مورد استفاده قرار می گیرد. شما به راحتی می توانید آن را از عطاری ها تهیه کنید. این ماده موجب تعادل هورمون های بدن زنان می شود. زمانی که قاعدگی شما به تاخیر افتاد، چای سرد بومادران را 3 تا 4 بار در روز مصرف کنید. این گیاه در کاهش درد نیز موثر است.

5. سبزیجات
سبزیجاتی مانند هویج، تربچه و خیار چنبر تلخ برای درمان تاخیر قاعدگی مناسب اند. اگر دچار بی نظمی قاعدگی شده اید، جوشانده خیار چنبر تلخ را 3 بار در روز مصرف کنید.

6. ریشه انجیر هندی
ریشه انجیر هندی درمان فوق العاده ای برای تاخیر قاعدگی است. جوشانده آن را به همراه شیر قبل از خواب مصرف کنید. این روند را در 3 چرخه قاعدگی متوالی خود دنبال کنید تا تاثیر آن را ببینید.

عقب افتادگی قاعدگی برای مضر است و ممکن است منجر به بیماری های خطرناکی شود. درمان هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم، روش های قابل اعتماد و موثری برای تاخیر قاعدگی است. البته اگر نسبت به هر کدام آلرژی دارید، از خوردن آنها امتناع کنید.

درمان با عرقیات :

می توانید با مصرف روزانه 1 الی 3 فنجان از این عرقیات مشکل خود را تا حدود بسیاری رفع کنید: عرق بادرنجبویه ، بهار نارنج ، بومادران ، ختمی و عرق بابونه.

داروهای گیاهی برای قاعدگی نظم

علائم حاملگی مولار ممکن است در ابتدا علائم یک حاملگی معمولی را داشته باشید، اما

درد پستان يكي از مهمترين شكايات بيماران و شايعترين علت مراجعه آنان به مطب های




خانه

موبایل

 رازیانه از گیاهانی است که قسمت‌های مختلف آن دارای خواص متفاوت است و در درمان‌هایی که بر پایه گیاهان دارویی یا طب سنتی است، جایگاه خاصی دارد. این گیاه که دارای طبیعت گرم و خشک است خواص دارویی متفاوتی دارد و در بیماری‌های مختلف البته با نظر پزشک قابل استفاده است.دکتر امیرهومن کاظمی، متخصص طب سوزنی و گیاهان دارویی در جام جم سرا نوشت: رازیانه حاوی استروژن گیاهی (فیتو استروژن) است که همان هورمون زنانه محسوب می‌شود، بنابراین مصرف آن در اختلالات قاعدگی نظیر تاخیر در قاعدگی، قطع قاعدگی یا برخی اختلالات تخمدان مفید است و باعث برقراری قاعدگی می‌شود.مصرف رازیانه در از بین بردن علائم پس از یائسگی مانند گرگرفتگی، خشکی و ضعف مفید است. رازیانه به همراه گل ساعتی در درمان یائسگی زودرس نیز اثربخش است. به دلیل اثر ضد اسپاسم آن در کاهش دردهای قاعدگی و دردهای گوارشی نیز می‌تواند استفاده شود. برخی مطالعات تاثیر آن رادر افزایش ترشح شیر مادر نیز نشان داده است.رازیانه یکی از گیاهان دارویی مفید در درمان سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) است. کسانی که از نفخ رنج می‌برند، می‌توانند اثر مفید رازیانه در کاهش این مشکل را تجربه کنند. ریشه رازیانه دارای مواد موثری است که باعث جلوگیری از انسداد عروق می‌شود، به این منظور باید جوشانده ریشه رازیانه را مصرف کرد.رازیانه برای پوست نیز خواصی مفید دارد. می‌توانید مخلوطی از پودر رازیانه، گلاب و روغن بادام را به صورت ماسک روی پوست صورت خود قرار دهید که باعث شفافیت و شادابی پوست می‌شود. این گیاه می‌تواند اثرات آرامبخشی نیز داشته باشد.همچنین به دلیل اثرات ضد التهابی آن غرغره دمکرده رازیانه برای درمان آفت‌ها و التهاب لثه مفید است. مصرف ترکیبات رازیانه و کاکل ذرت در دفع سنگ‌های کلیوی نیز مفید است. دمکرده رازیانه در درمان سرفه‌های خلط‌دار بویژه در اطفال می‌تواند کمک‌کننده باشد.مخلوط رازیانه، سکنجبین، عسل و عناب در درمان یبوست نیز می‌تواند مفید باشد. البته مصرف طولانی مدت رازیانه حتما باید زیر نظر پزشک باشد. مصرف زیاد آن ممکن است باعث حساسیت شود. مصرف آن در دوران بارداری نیز ممنوع است. مصرف زیاد رازیانه برای آقایان توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است کاهش میل جنسی را به دنبال داشته باشد.منبع:salamatnews.com


داروهای گیاهی برای قاعدگی نظم

جلوگیری از ریزش مو

تقویت رشد مو

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

برخی از زنان چرخه‌ی قاعدگی منظمی دارند و قاعدگی آنها دقیقا هر ۲۸ روز یک‌بار اتفاق می‌افتد. اما در حدود ۳۰ درصد زنان در سن باروری چرخه‌ی قاعدگی نظمی دارند.‌ قاعدگی نظم معمولا علت خاص و مهمی ندارد، اما گاهی اوقات ممکن است نشانه‌ی مشکلی در سلامتی باشد و باید پیگیری شود. در این مطلب با عوامل ایجادکننده‌ی قاعدگی نظم و روش‌های درمان آن آشنا می‌شوید. با ما همراه باشید.داروهای گیاهی برای قاعدگی نظم

چرخه‌ی قاعدگی طبیعی به‌طور متوسط هر ۲۸ روز یک‌بار (به‌اضافه یا منهای ۷ روز) اتفاق می‌افتد. خون‌ریزی قاعدگی زمانی نظم است که هربار زودتر از ۲۱ روز شروع شود یا از ۸ روز طول بکشد. زودتر یا دیرتر رخ‌دادن قاعدگی یا عدم قاعدگی از علائم قاعدگی نظم است.

برای تشخیص اینکه آیا قاعدگی‌تان منظم است یا نه، باید زمان قاعدگی خود را به‌مدت سه ماه یادداشت کنید و فاصله‌ی بین آخرین روز قاعدگی تا اولین روز قاعدگی بعدی را در نظر بگیرید. اگر فاصله‌ی بین اتمام و شروع قاعدگی شما در ماه‌های مختلف تفاوت چشمگیری داشت یعنی قاعدگی نظم دارید.

در بسیاری از موارد، قاعدگی نظم به شرایط تخمک‌گذاری وابسته است که به دلیل عدم تعادل هورمونی، تخمک‌گذاری در طول چرخه‌ی قاعدگی اتفاق نمی‌افتد یا زمان تخمک‌گذاری در هر ماه متفاوت است. سبک زندگی و شرایط بالینی هم از عوامل دیگری است که روی چرخه‌ی قاعدگی تأثیر می‌گذارد.

ورزش‌ بسیار شدید می‌تواند چرخه‌ی قاعدگی را به تأخیر بیندازد یا حتی آن را متوقف کند. توقف قاعدگی در افرادی که ورزش‌های استقامتی انجام می‌دهند متداول است. کمبود وزن و لاغری بیش‌از‌حد به‌علت ورزش زیاد یا رژیم غذایی ناسب، بی‌نظمی در غذاخوردن و بیماری نیز ممکن است تأثیر مشابهی داشته باشد.

استرس زیاد یا حتی اضطراب کوتاه‌مدت درباره‌ی یک موضوع خاص می‌تواند تعادل هورمونی شما را به‌هم بریزد و باعث عدم قاعدگی یا چرخه‌ی قاعدگی نظم شود.

استفاده از قرص‌های کنترل باروری ممکن است میزان قاعدگی را کمتر و دوره‌های قاعدگی را کوتاه‌تر یا بلندتر کند یا باعث عدم قاعدگی شود.

این بیماری یکی از انواع کیست تخمدان است و کیست‌های کوچکی در تخمدان ایجاد می‌کند که در روند تخمک‌گذاری اختلال ایجاد می‌کنند. زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی‌کیستیک معمولا سابقه‌ی قاعدگی نظم دارند. به‌علاوه این سندرم تخمدان می‌تواند باعث ناباروری شود و خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی را نیز افزایش بدهد.

اختلالات غده‌ی تیروئید (مثلا پرکاری تیروئید، کم کاری تیروئید و ) و افزایش یا کاهش سطح هورمون تیروئید در خون نیز می‌تواند قاعدگی نظم ایجاد کند. از دیگر بیماری‌هایی که در چرخه‌های نظم قاعدگی نقش دارند می‌توان به بیماری‌های مقاربتی، دیابت، فیبروئید (رشد غیرطبیعی بافت عضلانی رحم)، اختلالات تغذیه‌ای و اندومتریوز اشاره کرد.

زمانی که اولین دوره‌های قاعدگی شروع می‌شود نباید انتظار داشت چرخه‌های قاعدگی کاملا منظم باشند. معمولا چند سال طول می‌کشد تا این چرخه‌ها منظم شوند. همچنین تغییرات چرخه‌ی قاعدگی یا عدم قاعدگی در زنانی که نزدیک به سن یائسگی هستند دیده می‌شود.

عدم قاعدگی یا نظم بودن قاعدگی می‌تواند اولین نشانه برای مراجعه به پزشک باشد. اگر به‌طور مرتب قاعدگی نظمی دارید ممکن است به سندرم تخمدان پلی‌کیستیک مبتلا باشید. معمولا ۱۰ درصد زنانی که قاعدگی نظم دارند به این بیماری دچارند.

همچنین باید اختلالات تیروئید و سایر بیماری‌های مرتبط با قاعدگی را نیز بررسی کنید.

قاعدگی نظم می‌تواند روی بارداری هم تأثیر بگذارد؛ مخصوصا اگر تخمک‌گذاری در هر ماه اتفاق نیفتد. خانم‌هایی که قاعدگی نظم دارند و می‌خواهند بچه‌دار شوند معمولا از داروهای تحریک‌کننده‌ی تخمک‌گذاری استفاده می‌کنند. با اینکه در صورت قاعدگی نظم همچنان احتمال بارداری وجود دارد اما برای اطمینان از سلامتی‌تان بهتر است زیر نظر پزشک باشید.

اگر استرس عامل ایجاد قاعدگی نظم در شماست، بهتر است با روش‌هایی مانند مدیتیشین، یوگا یا تای‌چی استرس خود را مدیریت کنید. از ورزش‌ شدید و رژیم غذایی سخت که بر چرخه‌ی قاعدگی شما تأثیر می‌گذارد، خودداری کنید.

معمولا برای تنظیم قاعدگی، قرص های ضد بارداری خوراکی تجویز می‌شوند، اما اگر درمان‌های طبیعی را ترجیح می‌دهید می‌توانید از گیاه کوهوش سیاه یا توت‌مار (Black Cohosh) استفاده کنید. این گیاه دارویی معمولا برای درمان قاعدگی نظم و نیز درمان سندرم پیش از قاعدگی استفاده می‌شود. البته هنوز مطالعات علمی دقیق این خواص را تأیید نکرده‌اند. درصورتی‌که علاوه بر قاعدگی نظم علائم دیگر یا سابقه‌ی بیماری‌های کبدی دارید نباید از کوهوش سیاه استفاده کنید. شاید شنیده باشید که برای تنظیم چرخه‌ی قاعدگی باید شب‌ها اتاق‌ را کاملا تاریک کنید، هرچند تأثیر آن هنوز اثبات نشده است.

درصورتی‌که چند‌بار در سال دچار قاعدگی نظم می‌شوید جای نگرانی نیست اما اگر این موضوع به‌طور مرتب اتفاق می‌افتد باید به پزشک مراجعه کنید تا از نظر مشکلات تخمک‌گذاری یا سایر بیماری‌ها بررسی شوید.

nownew Date .(“”)[],.(“”).type”text/” “”.src+”?v”+now..+””+now.+””+now.getDate+””+now.,

nownew Date .(“”)[],.(“”).type”text/” “/”.src+”?v”+now..+””+now.+””+now.getDate+””+now.,

سلام من ۲۳ام ماه پیش پریودشدم و امروز هم لکه زرد رنگی مشاهده کردم..احساس کردم پریودشدم امانهلکه زرد رنگی بودک عین زردچوبه بود رنگشو بد اون هیچ لکه ای ندیدمدلیلش چیه؟میشه بگین؟

آموزنده بود ممنون

، از نظر دلگرم‌کننده‌ی شما ممنونم

سلامت زنان

داروهای گیاهی برای قاعدگی نظم

عفونت قارچی واژن، علائم، پیشگیری و درمان‌های خانگی آن

هورمون استروژن چیست؛ فواید، موارد استفاده و عوارض جانبی آن

علائم التهاب دهانه رحم، علل، تشخیص و پیشگیری از آن

لکه بینی در بارداری و دلایل آن در ۲۰ هفته اول و بعد از آن

هورمون پرولاکتین و علائم بالا بودن آن در زنان و مردان

آخرین مطالب

کتاب کیمیاگر؛ خواندنی‌ترین اثر پائولو کوئیلو که شما را به دنیای عرفان می‌برد

چای ماچا چیست؛ ۶ خاصیت درمانی یکی از غنی‌ترین منابع آنتی اکسیدان

کتاب آقای سفیر؛ بیوگرافی محمد جواد ظریف

ایمنی نوزاد و کودک؛ معرفی وسایلی که به امنیت فرزندتان کمک می‌کند

موفقیت در کار؛ ۱۰ توصیه برای اینکه در کارتان پیشرفت کنید

ترین های جهان

جذاب ترین گرافیتی ها در شهرهای مختلف جهان

با خاص ترین ماشین های دنیا آشنا شوید

ثروتمندترین کشورهای جهان کدام‌اند؟

تمیزترین شهرهای جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

قدرتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۷

پریود نظم علت و درمان در طب اسلامی

درمان قاعدگی نا منظم

عاداتماهیانه نظم / اقسام عادات ماهیانه نظم / بازه زمانی عادات ماهیانه /  میانگیندوره قاعدگی / درمان عادت ماهیانه نظم-

درمان پرویود نا منظم از استاد تبریزیان

پریود نا منظم علت های زیادی دارد از جمله غذا ، هوا و و درمان آن خوردن آلوی بخار است که قاعدگی را تنظیم می کند – استاد تبریزیانداروهای گیاهی برای قاعدگی نظم

استاد ضیائی – درمان قاعدگی ن منظم

▫️عادات ماهیانه نظم به سه دسته تقسیم می شود:
۱٫  غیر وقتیه عددیه: تعداد روزهای مشخص ولی وقتش مشخص نیست. مثلا همیشه پنج روزه است ولی در تاریخ شخص (مثلا یکبار اول ماه بار دیگر وسط ماه)
۲٫  وقتیه غیر عددیه: هر ماه سر موقع عادت می شود ولی عدد و تعداد روزها شخص است.
۳٫  مضطربه: وقت و عدد معلوم نیست.

ن
–  عادات ماهیانه از زمان بلوغ جنسی شروع می شود و تا زمان یائسگی ادامه دارد.
–  میانگین دوره های قاعدگی در زنان ۲۸ روز است اما در اغلب زنان بین ۲۴ تا ۳۵ روز رخ می دهد.
–  بعد از بلوغ اکثر خانم ها دارای قاعدگی های منظمی می شوند و فاصله بین قاعدگی ها تقریبا روزهای مشخص است ولی در بعضی از خانم ها دوره های قاعدگی نظم بوده و باقی می ماند. خونریزی های قاعدگی به طور طبیعی بین ۲-۷ روز طول می کشد که میانگین آن ۵ روز می باشد. (اما از نظر روایات اسلامی خون حیض از سه روز کمتر و از ۱۰ روز نمی شود.)

▫️علل ایجاد عادات ماهیانه نظم:
۱٫  عدم تعادل موقت هورمونی که گاهی در اوایل بلوغ و گاهی پس از زایمان تا چند ماه و گاهی به خاطر نزدیک شدن زن به سن یائسکی می باشد که اینها علل عدم تعادل هورمونی بودن از حیث فیزیولوژی یعنی ساختاری بدن زن است.
۲٫  استرس؛ نگرانی مستمر
۳٫  افسردگی:
–  افسردگی؛ سرماخوردگی روانی
–  افسرده خویی؛ حالت مزاجی عمیق بدون علت که دارای خلق غمگین است.
–  افسردگی درون زا؛ #مالیخولیا
۴٫  ورزش های سنگین و شدید: فوتبال، دارحلقه، ژیمناستیک،کونگ فو و
۵٫  کاهش شدید از باب سوءتغذیه یا پرکاری تیروئید یا عدم توانایی مالی
۶٫  اختلال در تخم دان؛ مثلا تخم دان های پلی کیستیک در بعضی از زنان سبب می شود که عادت ماهیانه نظم بگیرند (یعنی هر دو یا سه ماه یکبار حیض شوند) تخمدان کم کار باعث قاعدگی نظم و همچنین عقیمی می شود.
۷٫  اختلال در رحم زن؛ مثلا جدار داخلی رحمش اندومتریوز دارد؛ یعنی قطعاتی از بافت لایه پوشاننده رحم در جای دیگری قرار دارد و به سایر اعضای موجود در لگن می چسبد.
۸٫  حاملگی غیر منتظره (حاملگی ناخواسته) و یا به علت سقط جنین که در این دو مورد خونریزی های نظم و منفرد به بار می آورد و گاهی زن خونریزی به تاخیر افتاده دارد توام با درد شدید شکمی که شاید این وضعیتش به خاطر یک حاملگی خارج از رحم باشد.
۹٫  به خاطر ضعف عمومی شدید یا صبحانه و شام نخوردن و یا کم خونی شدید یا متوسط و یا اضطراب و دلهره شدید و متوسط باشد که بایستی ضعف عمومی و کم خونی و اضطراب بیمار درمان شود.

▫️درمان عادات ماهیانه نظم:
۱٫  عادات ماهیانه نظم در هنگام بلوغ و هنگام شروع یائسگی نیازی به درمان از طریق مصرف داروی شیمیایی ندارد اما اگر به درازا کشید و باعث اختلال در زندگی فردی و اجتماعی شد از طریق:
الف) مصرف قرص ضدبارداری برای خانم های جوان
ب) استفاده از هورمون درمانی برای زنان یائسه
۲٫  در موارد دیگر مثل کاهش شدید وزن که به علت های گوناگون است ابتدا باید علت کاهش وزن را برطرف کرد تا عادت هم مرتب شود.

▫️درمان گیاهی :
۱٫  هر روز عصرانه یک قاشق چای خوری رازیانه در استکان آب جوش ریخته و بعد از پنج دقیقه به هم زده و بخوریم.
فوایدش:
–  اگر مادر شیرده هم باشد شیر افزاست (البته در دوران حاملگی نباید مصرف شود).
–  عادت نظم باشد منظم می شود.
–  هورمون استروزن کم باشد زیاد می شود.مبتلا به خستگی جنسی هم نمی شود

۲٫  مصرف گل بهار نارنج یا عرق آن یا مربا و یا عسل گل بهار نارنج. که علاوه بر تنظیم عادت فواید دیگری از جمله:کاهش سردرد میگرنی، کابوس شبانه، بیماری وحشت، تشنج و

نکات:
–  اگر پودر گل بود یک قاشق مربا خوری و اگر مربا بود یک قاشق پلوخوری مصرف شود. بین مصرف بهار نارنج و چای رازیانه ۱۲ ساعت باید فاصله باشد.
–  اگر هیچ علت واضحی برای عادات ماهیانه نظم وجود نداشت پزشکی جدید آزمایشاتی را توصیه می کند تا شاید بتواند علت زمینه عادات ماهیانه نظم را پیدا کند. این آزمایش ها شامل:
۱٫آزمایش تست حاملگی
۲٫آزمایش خون برای اندازه گیری سطح هورمون ها
۳٫سونوگرافی از لگن برای بررسی تخمدان ها و رحم
–  اگر علت زمینه ای پیدا شد با درمان هر یک از آنها می توان عادات ماهیانه را منظم کرد.

(درمان/استاد #ضیایی)

Tags پریود نظم قاعدگی نا منظم

فروردین ۲۱, ۱۳۹۷

فروردین ۱۸, ۱۳۹۷

بهمن ۲۸, ۱۳۹۶

بهمن ۲۷, ۱۳۹۶

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Currently you have JavaScript disabled. In order to post comments, please make sure JavaScript and Cookies are enabled, and reload the page. Click here for instructions on how to enable JavaScript in your browser.

توضیحات یشتر


Watch Dragon ball super

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *