داروهای گیاهی برای دوران قاعدگی

خواص دارویی و گیاهی

پنجشنبه

ویژه ها:

.برای کاهش درد جایگزین های مناسب و طبیعی مسکن های شیمیایی وجود دارند که می توان آنها رادر آشپزخانه هر خانه ای پیدا کرد. سلامت نیوز: ۱۰ مسکن طبیعی برای دردهای قاعدگی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از مجله بهداشت زنان،شاید شما هم دردهای قاعدگی را تجریه کرده باشید. دردهای قاعدگی برای بعضی از خانم ها تا اندازه ای دردناک است که نه خواب راحت دارند و نه می توانند به فعالیت های روزمره خود بپردازند . اکثر افراد دراین شرایط مصرف انواع قرص های مسکن را انتخاب می کنند؛ غافل از اینکه مصرف بیش از حد قرص های مسکن عوارضی دارد که از دردهای قاعدگی هم دردناک تر است.داروهای گیاهی برای دوران قاعدگی

برای کاهش دردهای دوران قاعدگی چه باید کرد؟ خوب است بدانید راه بهتر و بی خطری به « طب سنتی » برای کاهش دردهای قاعدگی وجود دارد. اگر می خواهید بدانید چگونه می توانید با استفاده از طب سنتی شدت این دردهای کلافه کننده را کاهش دهید، گفت وگوی ما را با دکتر روشنک مکبری نژاد ، متخصص طب سنتی و استادیار دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را بخوانید.

درد قاعدگی چیست؟

درد قاعدگی عبارت است از بروز درد شدیدی هنگام عادت ماهیانه که مانند دل پیچه است و اغلب در سطح زیر و وسط شکم ایجاد می شود .البته ناحیه شیوع درد در هر خانمی متفاوت است، گاهی این دردها تا زیر کمر وحتی کلیه های فرد را فرامی گیرد و ممکن است از یک تا دو روز قبل از قاعدگی شروع شود وتا ۴ روز طول بکشد. البته این دردها نظم خاصی ندارد و شدت و محل آن در هر فرد و در هر ماه متفاوت است.

این دردها که از نوع کوفتگی هستند، گاهی اوقات آن قدر شدیدند که فرد مجبور می شود دست از تمام فعالیت هایش کشیده و دراز بکشد . دردهای قاعدگی همراه با علائم متفاوتی هستند مانند تهوع ، سردرد، خستگی ، کسالت ، اسهال ، استفراع و در واقع با وجود این دردها قاعدگی برای برخی خانم ها تبدیل به یک فاجعه ماهانه می شود.

طبق گفته دکتر مکبری نژاد، دردهای قاعدگی به دو نوع اولیه و ثانونه تقسیم می شوند. درد های اولیه دردهای معمول و رایج هستند که خیلی شدید نیست و قابل تحمل وکنترل است. اما دردهای ثانویه که بسیار شدید هستند ومعمولا با هیچ مسکنی تسکین پیدا نمی کنند، خطرناکند ونیاز به معاینه پزشک دارد. همچنین ممکن است علت دردهای قاعدگی ثانونه بیماری های زمینه ای مانند آندومتریوز باشد.

برای کنترل درد های قاعدگی چه کنیم ؟

معمولا هر دردی درمان مخصوص به خود را دارد. دردهای پریودی دوران قاعدگی هم از این قاعده مستثنی نیستند و راه های بی ضرری برای درمان آنها وجود دارد.

استادیار دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این باره می گوید: به دلیل از دست رفتن خون در دوران قاعدگی و از آنجایی که خون از نظرپزشکی طبعی گرم دارد بنابراین از دست رفتن خون باعث سردی بدن می شود . پس باید تدابیری برای جلوگیری از این سردی انجام شود .

وی با اشاره به تغییر عادات غذایی در دوره عادت ماهیانه ادامه می دهد: در دوران عادت ماهیانه توصیه می شود از مصرف برخی خوارکی ها که طبعی سرد دارند، مانند انواع ترشی و سبزیجات ، سالاد، سرکه ، سرکه ، خیار ، گوجه فرنگی و پرهیز شود یا میزان مصرف آنها را به کمترین حد ممکن رساند.

در مقابل از موادی تغذیه شود که در عین گرم ومفید بودن، به راحتی در دسترس است؛ مانند حلوا، زنجیل دم کرده ، چای زنجیل و چای بابونه. چرا که تحقیقات ، تاثیر مثبت این مواد را در کاهش دردهای قاعدگی ثابت کرده است . به طور کلی باید اوضاع عمومی بدن با استفاده از مواد مغذی رایج تقویت شود.

از آب و آب بازی پر هیز شود!

استادیار دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه توصیه می کند: توصیه می شود آب در دوران عادت ماهیانه و درد پریود با احتیاط بیشتری مصرف شود ؛ برای مثال هنگامی که فرد ومخصوصا دختران جوان ناشتا هستند، آب نخورند.

به طور کلی درمانگرهای محلی اعتقاد دارند که در این دوران از استعمال آب زیاد و مخصوصا آب سرد در هنگام شست وشوی دستگاه ادراری تناسلی پرهیز شود. همچنین توصیه می شود در صورت امکان فرد در روزهای اول قاعدگی حمام نرود . این موارد باید رعایت شود اما متاسفانه اکثر افراد اهمیتی به آن نمی دهند و در آینده دچار مشکل می شوند.

 به جز تغذیه چه راه های دیگری وجود دارد؟

ممکن است تغییر عادات غذایی برای برخی اشخاص امری سخت و نشدنی باشد اما جالب است بدانید طب سنتی برای این افراد هم نسخه های موثر دارد تا دوران پریود و عادت ماهیانه را قابل تحمل کند.

دکتر مکبری نژاد به این پرسش که به جز تغییر عادات غذایی ، طب سنتی چه راه های دیگری را برای کاهش دردهای قاعدگی پیشنهاد می کند، پاسخ می دهد: طب سنتی همچنین برای کاهش دردهای قاعدگی کارهای موضعی مانند روغن مالی را پیشنهاد می کند. برای این کار فرد باید نواحی رحم را روغن گرم بمالد .

البته بهترین و موثرترین حالت این است که از یک تا دو روز قبل از شروع قاعدگی به روغن مالی یا مصرف ، تغذیه خاص شروع شود.

وی ادامه می دهد: استفاده از باد کش نیز مفید است. زیرا بادشکن باعث افزایش خون رسانی و گرم کردن نواحی مورد نظر می شود. همچنین توصیه می شود فرد در این دوران از استرس دوری کند و به انجام ورزش های ملایم مانند پیاده روی ونرمش های خاص بپردازد .

اگر میزان خونریزی زیاد است به پزشک مراجعه کنید میزان زیاد خونریزی مشکل دیگری است که ممکن است بسیار از افراد در دوران قاعدگی و

درد قاعدگی می تواند آنچنان شدید باشد که فرد را از کار روزمره باز بدارد

پریودی به آن دچار شوند که دکتر مکبری نژاد در مورد آن نیز می گوید: خونریزی در دوران عادت ماهیانه تا حدی طبیعی است، اما اگر فرد احساس کند میزان خونریزی از حد معمول است باید حتما به پزشک مراجعه کند. پزشک از افرادی که خونریزی زیادی دارند شرح حال می گیرد. سپس از طریق آزمایش هورمونی علت آن را تشخیص می دهد.

بعد از مشخص شدن علت، درمان صحیح تجویز می شود بنابراین تا علت اصلی میزان زیاد خونریزی مشخص نشود نمی توان درمان قطعی برای آن صادر کرد.


۱۰ مسکن طبیعی درد

با وجود که این روزها مصرف قرص های مسکن برای کاهش دردهای مزمن افزایش چشمگیری پیدا کرده است اما این داروها گاهی اعتیاد آور هستند ومعمولا نیز مصرف زیاد آنها عوارض جانبی به دنبال دارد.

جیمزان. دیلارد، نویسنده مقاله «چاره درد های مزمن» می گوید: برخی از قرص های مسکن نمی توانند دقیق بروز درد را حذف کنند. همچنین مهن نیست پزشکان چقدر داروی مناسبی را برای کاهش درد تجویز کنند چون به هر حال افرادی که از دردهای مزمن رنج می برند به طور کامل تسکین نمی یابند .

به گزارش پریونشن ، دیلارد همچنین اظهار داشت: برای کاهش درد جایگزین های مناسب و طبیعی مسکن های شیمیایی وجود دارند که می توان آنها رادر آشپزخانه هر خانه ای پیدا کرد. برخی انواع مواد خوراکی از طریق مبارزه با التهاب ، مسدود ساختن سیگنال های درد وحتی درمان بیماری های نهفته قادرند درد را ز بین ببرند که برخی از انواع موثر آنها عبارتنداز:

۱- گیلاس: ترکیب های موجود در گیلاس با « آنتوسیانین » در واقع آنتی اکسیدان های قوی هستند که به دو طریق شدت درد را کاهش می دهند. این ترکیب ها با متوقف کردن پیشرفت التهاب و با از بین بردن آنزیم های درد مانند مسکن های آسپرین و ناپروکسن عمل می کنند و در تسکین درد نقش دارند. نتایج یک مطالعه نشان می دهد افرادی که هنگام مصرف صبحانه یک کاسه گیلاس بخورند، التهاب در بدن آنان ۲۵ در صد کاهش می یابد.

۲- زنجیل: این گیاه ریشه ای و تند، تسکین دهنده سنتی درد دل ، رفع دریازدگی و حالت تهوع است.این گیاه که ویژگی آسپرین و ضد التهابی دارد می تواند در تسکین دردهای ماهیچه ای ، آرتریت و میگرن موثر باشد .

۳- فلفل قرمز: این ادویه حاوی ترکیبی به «کاپسایسین » است که با تحریک کردن پایانه های اعصاب و کاهش ماده شیمایی انتقال دهنده سیگنال های درد، نوعی مسکن موثر به حساب می آید.

۴- گوشت ماهی: مصرف ماهی هایی که حاوی مقدار پایینی جیوه هستند و در عین حال حجم بالایی اسید چرب امگا- ۳ دارند در تسکین در موثر است. امگا -۳ در بهبود جریان خون و کاهش التهاب رگ های خونی و عصبی تاثیر دارد اما برای افزایش تاثیر آن لازم است از مکمل ها نیز استفاده شود .داروهای گیاهی برای دوران قاعدگی

۵- زرد چوبه: ازاین ادویه سال هاست که برای کاهش درد و بهبود فرآیند گوارش غذا استفاده می شود اما طبق بررسی کارشناسان ، زردچوبه خاصیت ضد التهابی دارد،بدن را از تخریب بافتی و التهاب مفصل محافظت کرده واز عملکرد سلول های عصبی حمایت می کند .

۶- ماست: حدود ۲۰ درصد مردم آمریکا به سندرم روده تحریک پذیرمبتلا هستند و در نتیجه دل درد نیز در آنان شایع است. به گفته پزشکان در ماست چندین باکتری وجود دارد که درکاهش درد و التهاب موثر هستند.

۷- قهوه : کافئین موجود در قهوه با تنگ کردن عروق خونی گشاد شده که بر اثر سر درد ملتهب می شوند از شدت درد می کاهد.

۸- نعناع : این گیاه از جمله مواد خوراکی است که از گرفتگی ماهیچه ای پیشگیری می کند و به همین دلیل عرق نعناع در تسکین دل درد ناشی از سندرم روده تحریک پذیر استفاده می شود.

۹- سویای سبز : در مطالعه ای که در دانشگاه اکلاهما انجام شده به گروهی از شرکت کنندگان ۴۰ گرم پروتئین سویا وبه گروه دیگر پروتئین حاوی شیر داده شد که در پایان مطالعه مشخص شد مصرف پروتئین سویا نسبت به پروتئین حاوی شیر خاصیت مسکنی بیشتری دارد.

۱۰- آب میوه «قره قاط» : زخم های گوارشی ناشی از میکروبی موسوم به هلیکوباکتر پیلوری هستند که به بافت های حفاظت کننده جداره لوله گوارشی شامل معده یا روده کوچک حمله می کنند . آزمایشها نشان می دهد که می توان با نوشیدن آب قره قاط از بروز آن پیشگیری کرد. همچنین لازم است این نوشیدنی به صورت ۱۰۰ در صد طبیعی و بدون افزدون شکر مصرف شود زیرا در صورت شیرین شدن حالت التهاب آور پیدا می کند .



سلام ممنون بابت مطالبتون ولی خیلیا میگن که ماست خوب نیست پس چرا اینجا گفته که ماست خوبه؟؟د

ممنون ولی من مطالب اکثز سایتارو خوندم همه جا نوشته بود از مصرف کافئین پرهیز کنیم چطور اینجا بر عکسشو گفته؟!

ممـــــــــــنون ولی مطالب به روز هم اضافش کنید

لطفا مطالب بروز را به جیمل من ارسال کنید. باتشکر

بسیار مفید است.باتشکر

داروهای گیاهی برای دوران قاعدگی

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

این خوراکی ها را برای کاهش درد قاعدگی بخورید

 آکاایران : خوراکی های بسیاری برای امراض و دردهای مختلف توسط پزشکان و متخصصان پیشنهاد می شودند، خوارکی هایی که بعضا خاصیت درمان چند بیماری و درد را در خود جای داده اند و پژوهشگران هر روزه کشفیات بیشتری پیرامون این مواد به دست می آورند. در ادامه و در بخش سلامت آکاایران میخواهیم به شما خوراکی هایی معرفی کنیم که برای کاهش درد قاعدگی بسیار مفید هستند پس با ما همراه باشید.

کاهش درد قاعدگی

تسکین درد قاعدگی

درد قاعدگی چیست؟ درد قاعدگی عبارت است از بروز درد شدیدی هنگام عادت ماهیانه که مانند دل پیچه است و اغلب در سطح زیر و وسط شکم ایجاد می شود .البته ناحیه شیوع درد در هر خانمی متفاوت است، گاهی این دردها تا زیر کمر وحتی کلیه های فرد را فرامی گیرد و ممکن است از یک تا دو روز قبل از قاعدگی شروع شود وتا 4 روز طول بکشد. البته این دردها نظم خاصی ندارد و شدت و محل آن در هر فرد و در هر ماه متفاوت است. این دردها که از نوع کوفتگی هستند، گاهی اوقات آن قدر شدیدند که فرد مجبور می شود دست از تمام فعالیت هایش کشیده و دراز بکشد . دردهای قاعدگی همراه با علائم متفاوتی هستند مانند تهوع ، سردرد، خستگی ، کسالت ، اسهال ، استفراع و در واقع با وجود این دردها قاعدگی برای برخی خانم ها تبدیل به یک فاجعه ماهانه می شود. طبق گفته دکتر مکبری نژاد، دردهای قاعدگی به دو نوع اولیه و ثانونه تقسیم می شوند. درد های اولیه دردهای معمول و رایج هستند که خیلی شدید نیست و قابل تحمل وکنترل است. اما دردهای ثانویه که بسیار شدید هستند ومعمولا با هیچ مسکنی تسکین پیدا نمی کنند، خطرناکند ونیاز به معاینه پزشک دارد. همچنین ممکن است علت دردهای قاعدگی ثانونه بیماری های زمینه ای مانند آندومتریوز باشد.  

پژوهش های تازه از تاثیر فوق العاده کلسیم و ویتامین D در پیشگیری از ابتلا به علا یمی که پیش از قاعدگی،زنان را گرفتار می کند و به آن می گویند، خبر می دهند.

روزهای قاعدگی را با شیر، پنیر و کلم بروکلی بگذرانید

اخیرا پژوهشگران دانشگاه ماساچوست پس از مطالعه مفصلی بر روی ۳۰۰۰ زن اعلام کرده اند که رژیم غذایی سرشار از کلسیم و ویتامین D می تواند در کاهش بروز علایم این نشانگان موثر واقع شود.

 محققان اعتقاد دارند افرادی که در رژیم غذایی خود به مقدار کافی از غذاهای حاوی ویتامین D و کلسیم مانند شیر و پنیر و سایر لبنیات و همچنین جوانه ها و کلم بروکلی استفاده می کنند، دچار کمترین میزان علایم این بیماری می شوند. از نظر این محققان، دلیل کاهش علایم نشانگان پیش از قاعدگی توسط مواد مزبور، افزایش سطح هورمون های زنانه مثل استروژن و در عین حال کاهش پروژسترون است.

دکتر الیزابت جانسون، مدیر این تیم تحقیقاتی، درباره نتایجی که از این پژوهش به دست آمده، می گوید: &ltدر این تحقیق، مشخص شد کسانی که دریافت روزانه کلسیم و ویتامین D آنها در حد ایده آل و یا بالاتر از حد طبیعی است، کمتر از سایرین دچار علایم پیش از قاعدگی می شوند.

تسکین درد قاعدگی

کاهش درد قاعدگی

&gtلابد می دانید که نشانگان پیش از قاعدگی یا پی.ام.اس یکی ازشایع ترین بیماری های زنانه دنیاست. در ایران البته آمار دقیقی از این بیماری در دست نیست اما آمارهای امریکا حاکی از آن است که ۴۰ تا ۶۰ درصد زنان این کشور (و طبیعتا چیزی نزدیک به همین درصد از خانم های سایر کشورهای دنیا) بین سنین ۱۲ تا ۵۰ سالگی از این بیماری رنج می برند.

 اگرچه علایم این بیماری با افزایش سن، شدیدتر می شود اما برای دختران جوان و نوجوان نیز، این عارضه می تواند کاملا آزاردهنده و دردسرساز باشد. این بیماری معمولا در حول و حوش روزهای قاعدگی اتفاق می افتد. علایمش کاملا متنوع و متغیر است اما برخی از شایع ترین علایم و نشانه هایش عبارتند از: دل درد، ناپایداری خلقی، تحریک پذیری، تنش عصبی، سردرد، افزایش اشتها، تپش قلب، ضعف، سرگیجه و غش، افزایش وزن، ورم دست و پا، تورم و حساسیت پستان ها، میل شدید به شیرینی جات، احساس ورم و نفخ شکم، افسردگی، ضعف حافظه و بیخوابی.

دکتر الیزابت جانسون، مدیر تیم تحقیقاتی دانشگاه ماساچوست، خاطر نشان می کند که: &ltیافته های ما حاکی از آن است که برای کمک به افرادی که به شدت از سندرم پیش از قاعدگی رنج می برند، می توان از مکمل های دارویی این دو ماده ضروری ( یعنی کلسیم و ویتامین )D استفاده کرد و رژیم غذایی را در جهت تامین این منابع ضروری تغییر داد.

جالب است که با آغاز دوره این بیماری و ورم ناشی از آن، احساس چاقی به مبتلایان دست می د هد و به همین دلیل، به رژیم های موقت غذایی روی میآورند. اما با برطرف شدن این دوره، دوباره پرخوری شروع می شود و در عوض، برای کم کردن این اشتهای کاذب، می روند سراغ داروهای لاغری. این چرخه تغذیه ای را در اغلب مبتلایان نشانگان پیش از قاعدگی می شود سراغ گرفت.

سیب زمینی سرخ کرده

کاهش درد قاعدگی

و جالب ترین نکته در خصوص نشانگان پیش از قاعدگی، این است که رژیم غذایی اغلب مبتلایان به این بیماری شبیه همدیگر است. اکثرشان غذاهای آماده، غذاهای چرب، محصولات لبنی و مواد کافئین دار را زیادتر مصرف می کنند و کمتر به سراغ غذاهای طبیعی و سالم می روند؛ به همبرگر، سیب زمینی سرخ کرده، چیپس، نوشابه های کولادار، انواع بیسکوییت و شیرینی جات و بخصوص شکلات، ماکارونی و برنج شدیدا علاقه مندند و از طرفی برای حفظ تناسب اندامشان هم گهگاه بعضی از وعده های غذایی شان را کاملا حذف می کنند و در عوض، هر از گاهی هم حسابی در خوردن زیاده روی می کنند.

خوراکی های ممنوع در دوره قاعدگی

داروهای گیاهی برای دوران قاعدگی

به نقل از آکاایران : خانم ها در این دوران باید از یک بره غذایی متعادل و متناسب پیروی کنند و به همین دلیل مصرف بعضی مواد غذایی که جایگاهی در این بره ندارد، باید محدود یا به کلی کنار گذاشته شود.

دکتر رحمانی درباره این مواد غذایی توضیح می دهد: در دوران قاعدگی بهتر است مصرف مواد غذایی شیرین و قندها مانند شکلات، آب نبات و انواع شیرینی حذف شود.

همچنین وی توصیه می کند غذاها و نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه و نسکافه به دلیل این که محرک هستند، کنار گذاشته شوند.

مصرف خودسرانه مکمل ها ممنوع!

درست است که نیاز بدن به مصرف بعضی انواع مواد غذایی افزایش پیدا می کند و باید خوراکی هایی را از قبل مصرف کنیم و بعضی ها را هم کلا کنار بگذاریم، اما اینها بهانه خوبی برای مصرف مکمل های غذایی نیست. دکتر رحمانی با تاکید بر این که مصرف خودسرانه مکمل ها به هیچ عنوان توصیه نمی شود، خاطرنشان می کند: خانم ها به هیچ عنوان نباید در این مدت بدون نظر پزشک به مصرف مکمل ها روی بیاورند و در صورتی که می خواهند نسبت به این موضوع مطمئن شوند، ابتدا باید با متخصص تغذیه مشورت کنند تا اگر کمبودی وجود دارد، مکمل مورد نیاز برایشان تجویز و زیر نظر پزشک مصرف شود.

گردآوری بخش سلامت آکاایران

شما احتمالا با جستجوی کلمات زیر وارد مقاله شده اید چنانچه مطلب مرتبط با جستجوی شما نبوده همان کلمه را در جستجوی سایت وارد کنید

مردان در موقع دل درد موقع پریود خانم ها , درد شکم و کمر موقع پریود شدن با طب سنتی , بهترین و موثرین روش درمان دردهای قاعدگی , داروی گیاهی خونریزی زنان در عادت ماهانه , دمنوش های مفید برای کاهش درد های زنانه , داروی گیاهی برای زیاد شدن خون قاعدگی , برای کم شدن خونریزی قاعدگی چه بخوریم , برای زیاد شدن خون قاعدگی چه باید کرد , بازار مونث آستانه درد پریودی آبستنی , درمان شكم درد هنگام پريود در دختران , سر درد میگرنی در زمان عادت ماهیانه , درد عادت ماهانه بعد از لاپاروسکوپی , گیاهان دارویی مناسب برای درد پریود , چه کارکنیم تا دندان دردمان خوب شود , درد عادت ماهانه بعد از لاپاراسکوپی , با درد های زیاد قاعدگی چه باید کرد , چه چیزی برای دوران پریودی خوب است , درمان درد قاعدگی با داروهای گیاهی , خوردن خربزه و هندوانه هنگام پریود , برای کاهش درد خماریچه قرصی بخورم , برای قطع شدن پریودی چه باید کرد؟ , چگونه درد عادت ماهانه رو کم کنیم , راه های موثر برای کاهش درد پریود , مواد غذایی مفید در دوران قاعدگی , دمنوشهای مفید برای دوران قاعدگی , رژیم غذایی برای کاهش درد قاعدگی , برای کاهش درد قاعدگی چه بخوریم؟ , برای رفع کمر درد در هنگام پریود , چگونه درد پریود خودرا کم کنیم؟ , بهترین قرص برای کاهش درد پریود , علت سرگیجه در زمان عادت ماهانه , چه چیزی در دوران پریودی بخوریم , تشدید خونریزی پریود بعد ازدواج , روش دارویی درمان پریودی مردانه , سریعترین روش تسکین درد تخمدان , درمان درد کمر در دوران قاعدگی , داروی گیاهی برای تسریع قاعدگی , چه چیزی در دوران پریودی دمنوش , برای کاهش درد پریود چه بخوریم , راه پیشگیری از درد های پریود , راه های کاهش درد عادت ماهانه , در دوران قاعدگی چه باید کرد؟ , راههای کاهش درد عادت ماهانه , درمان گیاهی درد عادت ماهانه , میوه ها و خوراکی های ضد درد , درمان درد قاعدگی با طب سنتی , 6روزتاخیر در پریود درد شکم , کاهش درد قاعدگی با طب سنتی , گیاهی برای کاهش درد قاعدگی , داروی سردردهای دوره قاعدگی , براي بادرد چه چيزي خوب است , جوشانده برای دوران پریودی , قرص برای پریود شدن دل درد , بیان روز های عادت ماهیانه , انواع درد های زمان قاعدگی , جوشونده برای دوران پریودی , مواد غذایی برای تسکین درد , تاثیر تغذیه بر زمان پریود , درمان گیاهی دردهای قاعدگی , راه های کاهش دل درد پریود , علت درد قاعدگی در دختران , داروهای گیاهی درد قاعدگی , تاثیر نبات در درد قاعدگی , برطرف کردن پریودی مردانه , روش های درمان درد قاعدگی , درد شدید پریود با ازدواج , تاثر تغذیه بر زمان پریود , درد در زمان عادت ماهانه , مواد غذای برای کاهش درد , درد پریود بعد از ازدواج , کاهش درد پریودی با نبات , كم كردن درد عادت ماهانه , ورم شکم در دوران قاعدگی , قرص برای کاهش درد پریود , درد تخمدان بعد از پریود , مشروب در حین درد قاعدگی , در زمان پریود چه بخوریم , راه های کاهش درد پریود , کاهش درد پریود با ورزش , از بين رفتن درد قائدگی , کم کردن درد پریود سریع , درد کمر قاعدگی طب سنتی , داروهای مفید برای عادت , تسکین درد عادت ماهیانه , غذاهای مفید برای پریود , غذای مفید دل درد پریود , درد پس از پریود نشانه , تغذیه کاهش درد قاعدگی , دمنوش برای درد قاعدگی , کمردرد ناشی از پریودی , درمان گیاهی درد پریود , مسکن برای عادت ماهانه , علت درد زیاد در پریود , رفع درد عادت ماهیانه , درمان درد پریود زنان , درد های دوران قاعدگی , کاهش درد عادت ماهانه , درمان درد شکم قاعدگی , تسکین دردهای ماهیانه , آروم کردن درد پریود , درمان درد دل قاعدگی , زانو درد هنگام عادت , کاهش درد عدت ماهانه , کاهش درد شدید پریود , مقابله با درد پریود , درمان دردهاي قاعدگي , درمان دردهای قاعدگی , درمان دل درد قاعدگی , طب گیاهی درد قاعدگی , قرص کاهش درد پریود , خوراکی مناسب پریود , کاهش درد پریود شدن , قطع پریود و دل درد , درد کلیه در قاعدگی , کلیه درد در پریودی , د رمان درد قاعدگی , دل درد شدید پریود , کلیه قاعدگی پریود , علل دردهای قاعدگی , کم کردن درد پریود , کاهنده درد قاعدگی , دل درد موقع پریود , درد دوران پریودی , درد قاعدگی چیست؟ , درد دوران قاعدگی , درمان درد پریودی , درمان درد قاعدگی , درد دوز ۴ قاعدگی , دل درد در پریودی , مسکن مناسب پریود , درد عادت ماهانه , کاهش درد قاغدگی , درمان درد پریود , کلیه درد قاعدگی , تسکین درد پریود , درد شدید قاعدگ , درد شدید پریود , درد های قاعدگی , مسکن درد پریود , کاهش درد پریود , علت درد قاعدگی , علت درد پریود , دل درد پریودی , درد کمر پریود , علل درد پریود , دردهای پریودی , درد پریود قرص , دلدرد پریودی , دعای درد حیض , تسکین پریود , درمان پریود , درد پریودی , درد پریود , پریود ترش , درد پريود

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

گاهی اوقات علائم قاعدگی آنقدر شدید است که زندگی فرد را مختل می کند.

– هر ماه برای خانم ها به دو قسمت تقسیم می شود؛ دو هفته ای که حال شان خوب است و دو هفته ای که بی حوصله و بی حال هستند! البته شدت این موضوع در افراد مختلف می تواند متفاوت باشد.

با این حال اغلب خانم ها از یک هفته مانده به قاعدگی شان تغییرات خلق وخو، درد های سینه، درد زیر شکم، سردرد و.

را تجربه می کنند و با وجود همه سختی اش، با آن کنار می آیند.

اما گاهی اوقات این علائم آنقدر شدید است که زندگی فرد را مختل می کند.داروهای گیاهی برای دوران قاعدگی

مقصر اصلی پروژسترون است! PMS مخفف Premenstrual Syndrome یا همان سندروم پیش از قاعدگی است؛ یعنی تمام اتفاقاتی که در دو هفته دوم سیکل قاعدگی (از 15 روز بعد از اولین روز خونریزی) رخ می دهد.

این اتفاقات معمولا به دلیل تغییرات هورمونی در بدن روی می دهند و از همه عامل آن هورمون پروژسترون است.

پروژسترون و استروژن هر دو از هورمون های زنانه هستند که در بدن با هم به حالت تعادل کار می کنند.

بالا و پایین رفتن این هورمون ها نشان دهنده تخمک گذاری و بعد عدم بارداری و عادت ماهانه است.

هورمون استروژن در ابتدای سیکل بالا می رود سپس از نیمه سیکل که فولیکول پاره شده و تخمک آزاد می شود ماده ای به جسم زرد ایجاد می شود که تولیدکننده پروژسترون است.




خانه

موبایل

 دردهای قاعدگی با آنكه دردی طبیعی محسوب می‌شود اما گاهی تحمل آن غیرممكن است. خصوصا كه هر ماه این سیكل تكرار می‌شود و مسلما درد هم هرماه باید تحمل شود. اینجاست كه بسیاری از خانم‌ها برای رهایی از این دردها سراغ انواع و اقسام قرص‌های مسكن می‌روند. 

 دردهای قاعدگی با آنكه دردی طبیعی محسوب می‌شود اما گاهی تحمل آن غیرممكن استداروهای گیاهی برای دوران قاعدگی

گاهی درد آنقدر شدید است كه یك قرص جوابگو نیست و فرد برای خلاصی از دردهایش چند قرص در طول روز مصرف می‌كند تا بتواند در دوران قاعدگی هم به زندگی عادی خود ادامه دهد. اكثر شما با مضرات انواع مسكن‌ها آشنایی دارید و می‌دانید كه اگرچه با مصرف این قرص‌ها دردتان آرام می‌شود اما بعدها ممكن است دچار عوارض آن شوید. البته راه دیگری هم برای كاستن دردهای قاعدگی وجود دارد. دكتر  بعیری، متخصص طب سنتی این راه‌حل‌ها را به شما می‌گوید. مثلث خواب، ورزش و تغذیه سالمرعایت اصول حفظ تندرستی نقش مهمی در درمان این مساله و تسكین دردهای قاعدگی دارد. خواب منظم و به موقع (به ویژه خواب در بازه زمانی 9شب تا 2نیمه شب)، انجام ورزش‌های سبك مانند پیاده‌روی، دوری از استرس و مشكلات عصبی، تغذیه سالم و عدم مصرف زیاد غذاهایی با مزه ترش از جمله این موارد است. برخلاف تصور بسیاری از خانم‌ها، ورزش‌های سبك مثل پیاده روی می‌تواند مفید باشد. همچنین نكته‌ای كه كمتر به آن توجه می‌شود، دوری از استرس و اضطراب است. حفظ آرامش می‌تواند نقش زیادی در بهبود  حال افراد در دوران قاعدگی داشته باشد. 

رازیانه و بابونه؛ تسکین دردهای قاعدگیگرچه دردهای قاعدگی اگر خیلی شدید نباشد، طبیعی محسوب می شود اما برخی خانم ها به دنبال تسکین این دردها هستند. بهتر است برای کاهش دردهای خود سراغ مواد طبیعی بروید. برای کاهش میزان درد قاعدگی استفاده از عرقیات گیاهی مانند رازیانه و بابونه کمک کننده است. البته باید توجه داشت که این داروهای گیاهی را باید مدتی قبل از شروع قاعدگی مثلا یک هفته تا 1 روز قبل شروع و روزی یک استکان مصرف کرد. در دوسه روز اول قاعدگی نیز می توان مصرف آنها را ادامه داد. این عرقیات می تواند دردهای شما را بهبود ببخشد.

 

استفاده از زنجیل دمكرده در تسكین دردهای قاعدگی موثر است

زنجبیل؛ ضد درد طبیعی برای دردهای قاعدگیاستفاده از زنجیل دمكرده هم در تسكین دردهای قاعدگی موثر است. برای این منظور یك قاشق مرباخوری زنجبیل را در یك فنجان آبجوش ریخته و در آن را به مدت 1 دقیقه ببندید. سپس آن را صاف كرده و مصرف كنید.

در دوران قاعدگی از غذاهایی با طبع گرم استفاده شودبه‌طور كلی در دوران قاعدگی و برای كاستن دردهای این دوران باید چند نكته اساسی را مدنظر قرار داد. اولین مورد تغذیه مناسب است. موادغذایی كه در این دوران مصرف می‌شود، اهمیت زیادی در حفظ توانایی بدن و حتی تسكین دردها دارد. بهتر است در این دوران از غذاهایی با طبع گرم استفاده شود. به علاوه خوردن  غذاهایی كه خونساز هستند نیز در این دوران توصیه می‌شود. غذاهایی مثل زرده تخم مرغ عسلی (حتما توجه شود كه تخم مرغ سالم باشد)، حلوا، آب سیب و. . . مفید است.

 استفاده از چای بابونه دردهای قاعدگی را کاهش میدهد

سنبل‌الطیب و چای بابونه را فراموش نكنیدمصرف یك فنجان سنبل‌الطیب قبل از صبحانه، ناهار و شام از روش‌های دیگری است كه دردهای شما را آرام می‌كند. استفاده از چای زنجبیل و چای بابونه را نیز فراموش نكنید.

 

برای دردهای كم دوران فاعدگی، صبور باشیداگرچه معمولا تحمل درد سخت است و بسیاری از افراد طاقت آن را ندارند اما باید به میزان این دردها هم توجه داشت. به هرحال در دوران قاعدگی اتفاقاتی در بدن می‌افتد كه همراه با طی شدن این سیكل، درد هم وجود دارد. اكثر خانم‌ها در دوران قاعدگی تا حدی درد دارند و این موضوع طبیعی است. تحمل درد زیاد توصیه نمی‏شود ولی گاه دیده شده كه میزان درد در فرد زیاد نبوده اما برخی افراد با كمترین میزان درد سراغ مصرف انواع مسكن می‏روند. در صورت كم بودن درد بهتر است فرد تا رفع درد كمی صبور باشد و دارو را برای موارد شدیدتر مصرف كند.

 در  دردهای خیلی شدید قاعدگی، گاهی بررسی لازم استتوجه به این نكته ضروری است كه قاعدگی یكی از روش‌های طبیعی پاكسازی بدن است اما درباره درد قاعدگی باید توجه داشت كه بهتر است بررسی‌هایی توسط پزشك متخصص انجام شود تا در صورت وجود بیماری رحمی، این بیماری‌ها به موقع تشخیص داده شده و سپس دارو تجویز شود. توصیه می‌كنیم خانم‌ها به دردها و نوع قاعدگی خود توجه داشته باشند و بهتر است درباره دردهای خیلی شدید، بررسی‌هایی انجام شود. در برخی موارد در سال‌های آغازین شروع قاعدگی درد وجود دارد كه اكثرا طبیعی بوده و مطرح كننده بیماری نیست ولی دردی كه در سال‌های بعد ایجاد شود، نیاز به بررسی دارد.

  ماساژ با روغن‌های گرم، بادكش و گرم كردنبه غیر از موارد ذكر شده، استفاده از داروهای موضعی و روغن‏های گرم هم می‌تواند برای كاهش دردهای شما موثر باشد. برای مثال روغن زنجبیل را یك تا دو روز قبل از شروع قاعدگی در محل درد بمالید. این كار می‌تواند از دردهای شما بكاهد. ماساژ روغن بابونه در زیر ناف چهار تا پنج روز قبل از شروع عادت ماهانه، روزانه دو نوبت نیز توصیه می‏شود اما انجام این كار در دوران عادت ماهانه توصیه نمی‌شود. گرم كردن موضع درد از جمله شكم، كمر و. . . نیز مفید است. برای این كار می‌توانید موضع درد را با یك حوله تمیز و داغ، گرم كنید. بادكش نیز با افزایش خونرسانی و گرم كردن محل باعث كاهش درد می‌شود.

 

منبع:مجله زندگی ایده آل


تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

شماره موبایلتان را خودتان بگذارید 912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

جلوگیری از ریزش مو

تقویت رشد مو

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

تعریف مزاج چیست؟

مزاج شما چیست؟

بیماری های رایج مزاج ها

اصلاح مزاج

موهای زائد

داروهای گیاهی برای دوران قاعدگی

تقویت مو

جوش

زیبا شوید

لاغری صورت

زخم معده

زعفران

انواع عفونت

سنگ کلیه

میگرن

عفونت ادراری

کم خونی

سینوزیت

لاغر شدن

لاغری بیش از حد

تقویت حافظه

اشتها

روغن زیتون

سیاهدانه

کتیرا

جینسینگ

زنجبیل

حدود یک پنجم روزهای زندگی یک زن جوان در دوران قاعدگی می‌گذرد. حالا اگر این یک پنجم و تازه کلی روزهای قبل و بعدش به ناراحتی‌های عصبی و دردهای بدنی بگذرد کیفیت زندگی خانم و خانواده‌اش بسیار پایین می‌بآید. این را اضافه کنید به شرایط پر اضطرابی که یک خانم با قاعدگی‌های نظم تجربه می‌کند. خانم‌های زیادی را می‌شناسم که به شرایط قاعدگی نظم خود بی‌توجهی کرده‌اند و بعد با مشکلات زیادی از جمله ناراحتی دستگاه تناسلی روبرو شده‌اند یا حتی در خوشبینانه‌ترین حالت بعد از گذشتن ماه‌ها از باردرای تازه متوجه شده‌اند فرزندی مدت‌ها همراهشان بوده که اگر می‌دانستند بسیار مراقبش می‌بودند.

در این مقاله سعی می‌کنیم به دو مسئله عمده دوران قاعدگی یعنی دردهای عادت ماهیانه و بی‌نظمی قاعدگی(!) و راهکارهای آن از طب سنتی بپردازیم:

درد قاعدگی:

اصلی‌ترین چیزی که باعث می‌شود شما در دوران قاعدگی از لحاظ روانی و فیزیکی اذیت شوید ضعف بدنی‌تان است. هر چه بدنتان ضعیف‌تر باشد در این دوران اذیت می‌شوید. پس سعی کنید همیشه از همه گروه‌های غذایی به خوبی استفاده کنید. در کنار جلوگیری از چاقی، مراقب باشید دچار لاغری بیش از اندازه نشده باشید، از کم‌خونی جلوگیری کنید و مکمل‌های غذایی حاوی انواع ویتامین‌ها نوش جان کنید. و این هم چند راهکار از طب سنتی:

بی نظمی قاعدگی:

بی نظمی قاعدگی علت‌های متفاوتی می‌تواند داشته باشد که باید در این باره با پزشک خود مشورت کنیم. اما یکی از دلایل نظم شدن قاعدگی می‌تواند عدم وجود بره‌ای منظم در زندگی عادی فرد باشد. خواب راحت و منظم، بره غذایی منظم، بره ورزشی منظم و همه اینها به حفظ نظم قاعدگی کمک کننده است. به عنوان مثال زنانی که وعده صبحانه را به طور منظم مصرف می‌کنند لاغرترند، کارایی سیستم عصبی‌شان چند برابر است، خوش‌خلق‌ترند و قاعدگی منظم‌تری دارند. اما اگر دچار قاعدگی نظم هستیم:

توجه داشته باشید که اکثر گیاهان دارویی مفید برای دوران قاعدگی برای خانم‌های باردار غدغن است.

سلامت باشید.

از بین بردن موهای زاید از دغدغه‌های افراد محسوب می‌شود. خیلی از ما این سوال را داریم که از چه روشی برای زدودن موهای زائد استفاده کنیم.

رژیم جدیدی گرفته‌ایم یا تازه شروع به ورزش کرده‌ایم اما اولین تاثیری که در ظاهرمان می‌بینیم لاغر شدن صورت است و زار و نزار به نظر‌رسیدن.

همه ما تا به حال، حداقل به یکی از انواع عفونت دچار شده‌ایم. از گلو درد، دندان درد و جوش های چرکی گرفته تا عفونت های پر دردسرتر مثل عفونت ادراری.

میگرن از آن کابوس‌های تمام نشدنی است که برخی مجبورند سالیان سال با آن دست و پنجه نرم کنند و ساعات زیادی زجر و عذاب را تحمل کنند

شاید شما هم جزو کسانی باشید که می‌خواهید روشی طبیعی برای تقویت موهای عزیزتان پیدا کنید.بعضی‌ها از همان بدو تولد موهای ضعیف و کم‌پشتی دارند.

بعضی از افراد همیشه با مشکل “جوش سرو کار دارند. بعضی هم وقتی جوش می‌زنند  می‌فهمند که قرار است به یک مهمانی حسابی دعوت شوند!داروهای گیاهی برای دوران قاعدگی

گیاهان دارویی و داروهای گیاهی برای پیشگیری و درمان زخم معده- مانند بسیاری از بیماری های مزمن دیگر- پیشنهادات قابل اطمینانی دارند.

سنگ کلیه یکی از سخت‌ترین بیماری‌های رایج بین افراد است. به طور مععمول خیلی‌ها را می‌شناسیم که حداقل یک بار دچار سنگ کلیه شده‌اند

درباره ما

ارتباط با ما

از بین بردن موهای زاید یکی از دغدغه‌های بسیاری از افراد محسوب می‌شود. خیلی از ما همیشه این سوال را در سر داریم که از چه روشی برای زدودن موهای زائد بدن استفاده کنیم که سخت، دردناک، پرهزینه و وقت‌گیر نباشد و در عین حال پوستمان را زیبا کند و بر سلامتی‌مان تاثیری مثبتی بگذارد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه بی بی عطار می باشد.

 شاید شما هم جزو کسانی باشید که می‌خواهید روشی کاربردی و طبیعی برای تقویت موهای عزیزتان پیدا کنید.بعضی‌ها از همان بدو تولد موهای ضعیف و کم‌پشتی دارند. بعضی هم تحت شرایط مختلف شاهد ریزش و ضعیف شدن موهای نازنینشان هستند.ممکن است حرص و جوش زیادی خورده باشید

سه نوع زیره داریم که شباهت‌ها و تفاوت‌هایی با هم دارند: زیره سیاه، زیره سبز، و زیره کوهی.زیره به طور کلی طبع گرم و خشک دارد به همین علت استفاده مداوم و زیادش برای افرادی که طبع گرم دارند مضر است و برای بهره‌مندی از منافع آن باید برای افراد گرم مزاج زیره را در سرکه بخیسانیم و بعد مصرف کنیم.

We’re not around right now. But you can send us an email and we’ll get back to you, asap.

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *