داروهای گیاهی برای درمان دیسک کمر

خواص دارویی و گیاهی



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

دیسک کمر دلایل متفاوتی دارد و شدت آن هم در افراد ممکن است متفاوت باشد. روشهای مختلفی برای درمان آن وجود دارد. یکی از مهمترین درمانها جراحی است. اما در بعضی موارد داروهایی برای تسکین درد ناحیه کمر تجویز می شود. علاوه بر داروهای شیمیایی می توانید از درمان گیاهی دیسک کمر بهره ببرید.

در ستون فقرات هر انسانی 26 مهره وجود دارد که به واسطه صفحاتی به دیسک از هم جدا شده اند. ممکن است در اثر عواملی این دیسکها از جای خود حرکت کرده و بیرون بزنند و به نخاع فشار بیاورند در این صورت مشکلاتی از جمله ضعف حرکتی و درد شدید به همراه دارند. در کنار روش جراحی و یا دارویی روشهایی طبیعی برای تسکین درد دیسک کمر وجود دارد که در این مطلب به درمان گیاهی دیسک کمر می پردازیم.

همانطور که گفته شد علاوه بر داروهای شیمیایی می توانید از روشهای طبیعی هم برای درمان دیسک استفاده کنید. در مقالات گذشته با درمان دیسک کمر با ورزش و انواع ورزش های دیسک کمر آشنا شدید. در ادامه با چند نمونه از این درمانهای طبیعی دیسک کمر آشنا می شوید.

یکی از دمنوش های مفید برای تسکین دردهای کمر بویژه دیسک, دمنوش بابونه گاوی است. از این دمنوش برای درمان درد معده و دندان درد استفاه می شود. مصرف بابونه گاوی برای زنان باردار ممنوع است. همچنین مصرف بی رویه آن ممکن است باعث بروز تبخال در دهان شود.

داروهای گیاهی برای درمان دیسک کمر

خوردن روزانه سیاه دانه برای سلامتی بسیار مفید است. همچنین می توانید از پودر و جوشانده آن برای درمان استفاده کرد. درمان گیاهی دیسک کمر با سیاه دانه یکی از موثرترین روشهاست. در این روش می توانید پودر یا جوشانده آن را با مقداری عسل مخلوط کرده و در مدت 2 ماه از آن استفاده کنید.

برای درمان دیسک کمر با داروهای گیاهی رزماری را فراموش نکنید. گیاه رزماری یکی از اصلی ترین مواد سازنده انواع پمادهای ضد درد است. از این پماد می توانید بر روی محل درد مالیده و ماساژ دهید. همچنین دم کرده گیاه رزماری را می توانید به عنوان یک دمنوش مفید میل کرده و از خواص آن بهره ببرید.

یکی دیگر از خوراکی های مفید برای درمان دیسک کمر زنجبیل است, می توانید جوشانده ریشه گیاه زنجبیل را در طی روز میل کنید, این نوشیدنی برای تسکین درد کمر مفید می باشد. همچنین روغن گیاه زنجبیل را می توانید از عطاری تهیه و با مقداری روغن بادام مخلوط کرده و نواحی که درد دارد را با آن ماساژ دهید.

یکی از خوراکی های طبیعی و موثر در درمان گیاهی دیسک کمر, ترب سیاه است. مصرف ترب در وعده های غذایی بسیار توصیه می شود. افرادی که دیسک کمر دارند, می توانند ترب سیاه را رنده کرده و آب آن را میل کنند و با تفاله های آن, نواحی از کمر که درد دارد را ماساژ دهند.

به افرادی که ناراحتی های کمر دارند توصیه می شود که از خرما در وعده های غذایی روزانه بویژه صبحانه استفاده کنند. همچنین می توانند از خرما برای مصرف موضعی بهره گیرند برای اینکار کافیست که چند عدد خرمای بدون هسته را با چند قطره روغن کنجد, زنجبیل و مقدار خیلی کمی دنبه مخلوط کرده و به صورت خمیر در آورد. این خمیر را به نواحی از کمر که درد دارد بسته و تا چند ساعت بماند.

یکی از خواص بی نظیر زرد چوبه, خاصیت ضد التهابی آن است. دمنوش زردچوبه برای رفع خستگی و تسکین دردهای سیاتیک و کمر توصیه می شود. گفتنی است که طعم دمنوش زردچوبه برای خیلی از افراد ممکن است ناخوشایند باشد, و همچنین مصرف بی رویه آن ممکن است مشکلات و عوارضی را در پی داشته باشد. بنابراین توصیه می شود که روزانه یک مرتبه از این دمنوش استفاده کنید.

سیر علاوه بر خواص ضدعفونی کنندگی که دارد به عنوان یک ضد درد قوی هم شناخته می شود. مصرف سیر به جلوگیری از دیسک کمر کمک کرده و درد ناشی از آن را نیز درمان می کند. می توانید از سیر پخته, مغز گردو و چند عدد انجیر یک معجون خوشمزه تهیه کرده و به صورت روزانه میل کنید.

امیدواریم آشنایی با این مقاله و انواع درمان گیاهی دیسک کمر برای شما همراهان مجله آرگا مفید بوده باشد.

منبع : آرگا



تفریحات آبی و جشنواره‌های خرید با تور دبی


آشنایی با چایامانگالارام مجسمه بودایی غول پیکر به خواب فرو رفته!





با انواع مدل مبلمان 219 آشنا شوید




نشانی شما منتشر نخواهد شد.


داروهای گیاهی برای درمان دیسک کمر




منظور از بیماری دیسک کمر دررفتگی و یا بیرون زدگی قسمت مرکزی یا هسته دیسک می باشد که پارگی های ریزی که به شکل شیارهای باریکی در اطراف آن ایجاد می شود، همراه است. این پارگی و بیرون زدگی ها بر روی ریشه های عصبی دیسک فشار وارد می کنند و موجب درد در این ناحیه می شوند. شایع ترین محل دیسک کمر در ایران بین مهره 4 و 5 می باشد. ما در این مطلب از درمان قطعی دیسک کمر می گوییم.

هرچند دلیل ایجاد دیسک کمر می تواند زمینه ژنتیکی داشته باشد اما بیشترین عامل ایجاد این بیماری رفتارهای ناصحیحی است که شخص با بدن خود دارد. بخاطر فشاری که برآیند نیروهای وزن بر روی نقطه ثقل وارد می کند و فشاری که روی آن ناحیه از مهره های تحتانی کمر وارد می شود، ستون فقرات بار زیادی را نسبت به سایر اعضا متحمل می شود و همین موضوع دلیل مشاهده دیسک کمر در این منطقه است. اما امروزه با پیشرفت های دارویی و درمانی درمان قطعی دیسک کمر امکان پذیر است.

در درمان دیسک کمر با داروهای گیاهی، استفاده از یک بسته خرمای بدون هسته بر روی منطقه درد و التهاب به مدت 48 ساعت از هرگونه دارو و پماد موجود در بازار تاثیر دارد. همچنین نوشیدن دمنوش زنجبیل به شدت در کاهش دردهای دیسک کمر موثر هستند. بید بخاطر داشتن ماده سالیسیلاتی در کاهش التهاب دیسک کمر از دیرباز تا هم اکنون مورد استفاده می باشد.

داروهای گیاهی برای درمان دیسک کمر

علاوه بر درمان گیاهی دیسک کمر، نود درصد راه های درمانی غیر جراحی درمان های توانبخشی از جمله، اوزون درمانی یا ازن تراپی، لیزر درمانی، طب سوزنی، فیزیوتراپی، ورزش، ماساژ، تزریق اپیدورال، تریگرپوینت تراپی، کمربندهای طبی، رفلکسولوژی، مانیپولاسیون یا جا اندازی ستون فقرات، رادیوفرکوانسی و در موارد نادر جراحی بسته ستون فقرات می باشد. استفاده متناوب از ماساژ یخ و گرم، استراحت در مرحله حاد بیماری نیز در درمان قطعی دیسک کمر مثمر ثمر می باشد.

استفاده از دارو های ضد التهابی غیر استروییدی تاثیر بسزایی درمان دیسک کمر دارد. داروهای شل کننده عضلانی همانند باکلوفن و تیزانیدین هم در درمان اسپاسم های کمر موثر است. در بیمارانی که دردهای انتشاری دارند استفاده از داروی گاباپنتین و یا پره گابالین و یا برندهای خارجی آن مانند لیریکا، از بهترین داروهای درمان دیسک کمر می باشند.

درمان دیسک کمر با ورزش البته تحت نظر پزشک امکان پذیر است. ورزش را باید در مرحله کاهش درد شروع کرد. بعد از کاهش درد از مهمترین ورزش های ایزومتریک در مبتلایان به دیسک کمر ورزش تیلتینگ است. در این ورزش برای دیسک کمر بیمار دراز می کشد و پاهای خود را جمع می کند و کمر خود را به پایین فشار می دهد و برای ده ثانیه این ورزش را تکرار می کند.

حرکت ورزشی دوم برای دیسک کمر ورزش کشش عضله پریفورمیس است. در این حرکت در شرایطی که دراز کشیده اید، پای خود را روی پای دیگر بیندازید و از لبه خارجی زانو لگن را بکشید که عضله پریفورمیس و محل خروج سیاتیک شما کشیده شود. این تمرین کششی را پانزده ثانیه انجام دهید و پنج بار تکرار کنید. اگر این ورزش کلیدی دیسک کمر را اشتباه انجام دهید بر شدت درد شما می افزاید.

ورزش سوم برای درمان قطعی دیسک کمر از جمله ورزش های سری مک کنزی می باشد. برای این تمرین در شرایطی که روی شکم خوابیده اید و زیر آن بالشت قرار داده اید، سر و گردن را بالا بیاورید و ده ثانیه نگاه دارید. اندکی صبر کنید اگر با این ورزش احساس آرامش در کمر یا پای خود داشتید ده مرتبه دیگر این ورزش را تکرار کنید.

حرکت ورزشی چهارم در درمان دیسک کمر، پای خود را در شکم جمع کنید و هر طرف را ده ثانیه بکشید و ده مرتبه تکرار کنید. در این کشش محل اتصال کمر به لگن باید کاملا کشیده شود.

حرکات ورزشی استاتیک که حتما تحت نظر متخصص باید آموزش دیده شود و حرکات ورزشی دییک و حرکتی همانند شنا، پیاده روی در سطوح غیر شیبدار و دوچرخه سواری با دوچرخه ثابت پشت دار کمری هم در درمان دیسک کمر تاثیر گذار است. علاوه بر اینها آب درمانی و راه رفتن در آب نیز برای درمان دردهای دیسک کمر مناسب است که دارای قوانین خاصی می باشد که اگر اجرا نشود درد کمر شما را تشدید می کند. برای آشنایی با علایم دیسک کمر به این مقاله مراجعه نمایید.

منبع : آرگا



تفریحات آبی و جشنواره‌های خرید با تور دبی


آشنایی با چایامانگالارام مجسمه بودایی غول پیکر به خواب فرو رفته!





با انواع مدل مبلمان 219 آشنا شوید




نشانی شما منتشر نخواهد شد.





شعبۀ ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران به نفع «ستاد اجرایی فرمان امام» رأی داد و حکم ابطال وقف‌ۀ مو

مهمترین عروسی های بازیگران در سال ۲۰۱۸ به روایت تصویر richard gere wife alejandra silva ریچارد تیفان

صبح روز دوشنبه ۱۶ مهر بر اثر ریزش دیوار حیاط یکی از مدارس روستایی از توابع آموزش و پرورش ناحیه دو سن

شاید ضرب المثل “گذر زمان همه چیزو مشخص میکنه و “ماه پشت ابر نمیمونه را شنی

سعید کنگرانی، Saeed Kangarani بازیگر قدیمی سینما که قرار بود پس از ۱۴ سال دوری از عرصه تصویر، در سریداروهای گیاهی برای درمان دیسک کمر

نظرات

عضو شورای ملی زعفران گفت: پیش بینی می‌شود میزان صادرات زعفران ایرانی

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

این موشک جدید که دیروز با موفقیت آزمایش شده در کلاس موشک‌های

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس بعد از آخرین بازی تیمش در

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

من و همسرم هشت سال است که با هم زندگی می‌کنیم. او

نظرات

نظرات

۴ نظر

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

شعبۀ ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران به نفع «ستاد اجرایی فرمان

نظرات

داروهای گیاهی برای درمان دیسک کمر

۶ نظر

۷ نظر

نظرات

۱ نظر

۱۱ نظر

۹ نظر

نظرات

نظرات

محسن مهدیان فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت: بین آرشیوم

نظرات

۱ نظر

نظرات

نظرات

۱ نظر

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

ناپدید شدن تومور مغزی دختر ۱۱ ساله‌ای که گفته می‌شد تنها چند

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

صبح امروز تعدادی از پیش‌خرید کنندگان سیتروئن C3 که دارای حواله تحویل

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

فولادمبارکه که بعد از افزایش سرمایه شهریور سال گذشته تاپیکو (از ۴۳

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

ساعت ۱۲:۱۰ دقیقه ظهر دیروز در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

شرکت‌های هواپیمایی و یا ایرلاین‌های گوناگونی در کل دنیا وجود دارد که

۱ نظر

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

در مراسم های آیینی ما ایرانیان، انار از جایگاه خاصی برخوردار است

نظرات

نظرات

۶ نظر

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

پس از باران معمولا شهد زیادی در گل ها پدید می آید

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

کارخانجات مقدم در سال ۱۳۳۷ توسط مرحوم عبدالله مقدم تأسیس شد. میرزا

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

۷ دی ۱۳۹۷

۲۶ آذر ۱۳۹۷

۲۶ آذر ۱۳۹۷

۲۶ آذر ۱۳۹۷

۲۶ آذر ۱۳۹۷

۲۹ آبان ۱۳۹۷

۶ آبان ۱۳۹۷

۲۰ شهریور ۱۳۹۷

۱۵ شهریور ۱۳۹۷

۶ شهریور ۱۳۹۷

۶ شهریور ۱۳۹۷

۶ مرداد ۱۳۹۷

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت ساتین محفوظ است، استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع با لینک مستقیم بلامانع است.

© 218, All Rights Reserved. | Powered by saten


“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینیدداروهای گیاهی برای درمان دیسک کمر

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

مشاوره تلفنی کارشناس گیاهان دارویی و طب سنتی محمد صدیقی – 91258638-2165114469–915577358——-مشاوره طب سنتی انلاین در تلگرام – ایدی پاسخگو سوالات @Kh_sedighi —————————-عطاری شاه جهان —

http://atarishahjahan.ir

برایلطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

در مورد اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید که این اختلال در اثر چه عواملی به وجود می آید و چه ارگان هایی از بدن را درگیر می کند؟ علائم اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) را می شناسید؟ آیا میتوان این اختلال را با درمان های خانگی هم معالجه کرد یا فقط با جراحی درمان می شود؟ در این مقاله از بخش دندانپزشکی و  فیزیوتراپی و ارتوپدی دکتر سلام به بررسی اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) می پردازیم. در این

درمان‌ های سرطان پوست به نوع سرطان، مرحله، اندازه و محل تومور و چیزهای دیگر بستگی دارد. برای سرطان سلول پایه ‌ای و سرطان سلول سنگفرشی اغلب تراشيدن (کورتاژ) بافت سرطانی و خشکاندن الکتريکی (الکترودسیکیشن) تنها چیزی است که مورد نیاز است. عمل جراحی موس یک گزینه جانبی برای کاهش اثر زخم است. درمان ملانوما نیز شامل جراحی است. بسته به مرحله سرطان، ممکن است درمان ‌های دیگر مانند ایمنی درمانی، درمان هدفمند، شیمی‌ درمانی و پرتودرمانی مورد نیاز باشد. در این مقاله از بخش

در مورد قرص پریناتال چه می دانید؟ آیا تا به حال از این دارو استفاده کرده اید؟ آیا با عوارض و نحوه مصرف آن آشنایی دارید؟ قطعا اگر در دوران بارداری به سر می برید یا این دوران را گذرانده اید، با این قرص مولتی ویتامین آشنایی دارید. آیا غیر از دوران بارداری هم میتوان این دارو را مصرف کرد؟ در این مقاله از بخش داروهای دکتر سلام به بررسی قرص پریناتال خواهیم پرداخت و در مورد فواید این مولتی ویتامین برای جنین و مادر

همه انسان ها مرتبا دچار فراموشی می شوند خصوصا وقتی که در زندگی مشغله زیادی دارند. کم شدن حافظه ممکن است حتی باعث مختل شدن زندگی روزمره شود. در مواجهه با چنین مشکلات جدی ای، بهترین راه مراجعه به یک متخصص یا پزشک برای تشخیص و درمان است. به علاوه تحقیقات انجام شده نشان می دهد تغییر در نحوه زندگی، رژیم غذایی و درمان های طبیعی تاثیر بسزایی در تقویت حافظه دارند. در این مقاله از بخش طب سنتی و داروهای گیاهی دکتر سلام به

در روزهای اول بارداری زمانی که شما به پزشک خود مراجعه می کنید، لیستی از آزمایشات به شما داده می شود که باید در مراحل مختلف و قبل از زایمان انجام دهید. این آزمایش ها اطلاعات ضروری در مورد سلامتی شما و نوزادتان که هنوز به دنیا نیامده به پزشکان می دهد. این آزمایشات به شناسایی هر گونه مسائلی مانند اختلالات ژنتیکی و نقص های مادر زادی کمک می کند و به شما در بره‌ریزی نیازهای بهداشت و درمانی کمک می کند. اغلب آزمایش خون، داروهای گیاهی برای درمان دیسک کمر

در مورد اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید که این اختلال در اثر چه عواملی به وجود می آید و چه ارگان هایی

آیا تا به حال در حین خرید بلیط هواپیما ارزان، از خود پرسیده‌اید که چرا رنگ هواپیماها سفید است؟ این کار به دلایل مختلفی انجام می‌شود که

درمان‌ های سرطان پوست به نوع سرطان، مرحله، اندازه و محل تومور و چیزهای دیگر بستگی دارد. برای سرطان سلول پایه ‌ای و سرطان سلول سنگفرشی اغلب تراشيدن

در مورد قرص پریناتال چه می دانید؟ آیا تا به حال از این دارو استفاده کرده اید؟ آیا با عوارض و نحوه مصرف آن آشنایی دارید؟ قطعا اگر

همه انسان ها مرتبا دچار فراموشی می شوند خصوصا وقتی که در زندگی مشغله زیادی دارند. کم شدن حافظه ممکن است حتی باعث مختل شدن زندگی روزمره شود.

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *