داروهای واریس بیضه

خواص دارویی و گیاهی

دیسپورت یک محصول تزریقی است که عمدتا در درمان چین و چروک به کار می ‌رود؛ این محصول برای درمان بیماری ‌های خاص نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرد. زمانی که برای اهداف آرایشی به کار می ‌رود، با فلج کردن موقتی عضلات صورت که باعث ایجاد خطوط اخم می‌ شوند، کار می‌کند. در این مقاله از بخش زیبایی دکتر سلام به بررسی دیسپورت می پردازیم. شاید برایتان جالب باشد به تفاوت ها و شباهت های بین دیسپورت و بوتاکس پی ببرید. دیسپورت چیست؟ دسپورت

عارضه جلو آمدگی فک بالا یا دندان گرازی، همتراز نبودن دندان های بالایی و پایینی است که سبب جلو آمدن دندان های فوقانی می شود. این مشکل می تواند با کوچکتر کردن چانه و گردتر کردن صورت، سبب تغییر شکل کل صورت شود. جراحی اورتوگناستیک (اصلاح صورت) سبب بهبود چشمگیر فرم فک و دندان ها، اما با هزینه های بالا می شود. در این مقاله از بخش دندان پزشکی دکتر سلام به بررسی جلوتر بودن فک بالا می پردازیم. راه های زیادی برای اصلاح جلو

در مورد بالون معده چه می دانید؟ آیا با عوارض و فواید این روش آشنایی دارید؟ تا به حال برای بدست آوردن تناسب اندام و یا کاهش وزن، به بالون معده فکر کرده اید؟ در این مقاله از بخش پزشکی دکتر سلام به بررسی بالون معده، عوارض و فواید آن و هزینه های انجام آن می پردازیم. بالون معده در اصل باعث پر شدن فضای معده شما شده و اشتهایتان را تا اندازه نصف، کاهش می دهد. بالون معده چیست؟ بالون معده یک روش بسیار

چگونه میتوان با کمک کیبلا به از بین بردن غبغب پرداخت؟ آیا می دانید کیبلا چیست؟ کیبلا یک روش درمانی غیر جراحی برای از بین بردن غبغب است. کیبلا برای استفاده در چانه در سال ۲۰۱۵ توسط FDA مورد تایید قرار گرفت. این درمان از یک شکل مصنوعی اسید دئوکسی کولیک برای کمک به جذب چربی استفاده می ‌کند. اسید دئوکسی کولیک به طور طبیعی توسط بدن تولید می ‌شود. در این مقاله از بخش زیبایی دکتر سلام به بررسی از بین بردن غبغب با

داروهای واریس بیضه

اختلال نعوظ می ‌تواند نشانه بروز یک وضعیت جدی باشد. در نتیجه شما باید به پزشک مراجعه کنید تا تشخیصی درست برای شما بدهد و بهترین راه درمان

بریس های لینگوال در واقع بریس هایی تقریبا رئی هستند که بسیاری از افراد بزرگسال آن را نسبت به بریس های سنتی و معمولی و آلاینرهای اینویزیلاین ترجیح

یکی از گیاهان گلداری که 6 گونه متفاوت دارد، گیاه تاج خروس می باشد که دارای خواص و فواید زیادی است. این گیاه، گل هایی به رنگ بنفش،

در مورد فمتو لیزیک چقدر اطلاعات دارید؟ این روش برای رفع عیوب انکساری چشم مورد استفاده قرار می گیرد. ای ای لیزیک یا eelaisik تلفیقی از اندازه گیری

دیسپورت یک محصول تزریقی است که عمدتا در درمان چین و چروک به کار می ‌رود؛ این محصول برای درمان بیماری ‌های خاص نیز مورد استفاده قرار می‌

اختلالات گوارشی در طول دوران بارداری رایج و شایع می باشد. علاوه بر بروز یبوست، ناراحتی معده یا شل شدن مدفوع نیز مشکلات دیگری

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

طب سنتی, مقالات پزشکی

۹ نظر
21,185 بازدید نسخه چاپی

بزرگ
کوچک

دنیای اطلاعات: اغلب مردم با بیماری واریس آشنا هستند؛ اما با انواع آن آشنایی ندارند؛ چرا که معمولا تصور بر این است که واریس فقط در پا اتفاق می افتد. اما واقعیت این است که واریس به زبان ساده یعنی گشاد شدن سیاهرگ ها و خراب شدن دریچه های آنها؛ این مسأله باعث عدم توانایی سیاهرگ ها در انتقال مطلوب خون به سمت قلب می شود؛ خون جمع شده در سیاهرگ ها، به تدریج باعث گشاد شدن این رگ ها شده واریس و علامت های آن مثل درد و به وجود می آورد. بنابراین هر جا که سیاهرگی وجود داشته باشد؛ احتمال بروز واریس هم وجود دارد.

یکی از این جاها، بیضه است. در قسمت فوقانی هر بیضه، شبکه ای از سیاهرگهای در هم پیچیده وجود دارد که به آنها «شبکه پامپینیفرم» گفته می شود. اگر به هر دلیل این سیاهرگ ها دچار اختلال شوند؛ واریس سیاهرگهای بیضه به وجود می آید که به آن واریکوسل گفته می شود. علل به وجود آورنده واریکوسل بسیار متنوعند و موضوع بحث ما هم نیستند اما از آنجا که از واریکوسل به عنوان شایعترین دلیل قابل درمان ناباروری مردانه یاد می شود؛ مختصری در مورد آن بحث کرده سپس راههای درمان آن را بازگو می کنیم.

– حدود ۱۵ درصد مردان ۳۵-۲۵ ساله و ۴۰ درصد مردانی که دارای ناباروری می باشند، مبتلا به واریکوسل هستند.
– بیش از ۹۰ درصد موارد واریکوسل، بیضه سمت چپ را گرفتار می کند.
– واریکوسل بر حسب شدت، درجه بندی می شود. نوع خفیف درجه یک، نوع متوسط درجه دو و نوع شدید درجه ۳ یده می شود. در نوع درجه ۳ تمامی کیسه بیضه همانطرف پر از عروق متسع می باشد که اصطلاحا گفته می شود مثل اینکه کیسه بیضه پر از کرم خاکی است.

داروهای واریس بیضه

تولید اسپرم در مرد نیاز به حرارتی دارد که کمی پایین تر از دمای طبیعی بدن می باشد(حدود نیم درجه)؛ یعنی بیضه ها برای انجام صحیح وظایف خود نیاز به آب و هوایی خنک و مطبوع دارند! به همین جهت هم هست که بیضه ها درون کیسه ای، خارج از بدن قرار گرفته اند تا از گرمای داخل بدن دور باشند؛ حالا اگر به هر دلیل، گرمای درون کیسه بیضه ها زیاد شود؛ روند تولید اسپرم دچار اختلال می شود و آزمایش آنالیز اسپرم بیمار غیر طبیعی می شود. به همین دلیل کسانی که مشاغلی دارند که دائم در معرض گرمای زیاد قرار می گیرند(مثل کسانی که نزدیک کوره کار می کنند) درصد اختلال اسپرم بیشتری نسبت به جمعیت عادی دارند.
حال برمی گردیم به بحث خودمان: در بیماری واریکوسل، به دلیل گشاد شدن سیاهرگ های بیضه و جمع شدن مقدار زیادی خون در آنها، حرارت بیضه ها بالا می رود و تولید اسپرم(هم در بعد کمی و هم به لحاظ کیفی) دچار اختلال می شود. به همین جهت ضرورت دارد که در زوجهای نابارور، اگر مرد دچار واریکوسل باشد(به خصوص در انواع دو طرفه)؛ چه این واریکوسل علامت داشته باشد و چه نداشته باشد، نسبت به درمان آن اقدام کرد. واریکوسل در بیضه چپ رخ می‌دهد، اما باید توجّه داشت که واریکوسل در یک بیضه، بر تولید اسپرم در هر دو بیضه تاثیر می‌گذارد.
یک تذکر شرعی مهم: یکی از آزمایش هایی که به طور معمول برای مبتلایان به واریکوسل درخواست می شود، آزمایش آنالیز مایع منی است. در این رابطه باید توجه داشت:

۱- ابتلا به واریکوسل(حتی انواع دوطرفه آن) به تنهایی نمی تواند دلیل کافی برای بروز ناباروری باشد به عبارت دیگر نه تمامی مردان مبتلا به واریکوسل دارای مشکل در باروری هستند و نه تمام مردانی که مشکل ناباروری دارند از واریکوسل رنج می برند.بنابراین، انجام آزمایش آنالیز مایع منی در افرادی که ازدواج نکرده اند یا ازدواج کرده اند امّا بنابر تعاریف علمی، شامل عنوان ناباروری نمی شوند هیچ گونه ضرورتی ندارد.
۲- چنان که در ادامه مقاله می آید درمان واریکوسل به شیوه طب سنتی نیازی به این گونه بررسی ها ندارد و با انجام روش های ذیل بهبود پیدا خواهد کرد.
۳- نکته تأسف بار آن است که مردانی که به توصیه پزشک معالج نسبت به انجام این آزمایش اقدام می کنند معمولا مجبور هستند که نمونه منی خود را در محیط آزمایشگاه و با انجام استمناء به دست آورند که گناهی است کبیره. استدلال برخی از این بیماران آن است که ضرورت پزشکی، مجوز انجام این کار است که چنان که گفته شد تقریبا هیچ گاه ضرورت قطعی برای انجام این آزمایش وجود ندارد و این توجیه باعث رفع حرمت این عمل نمی شود.

نکته مهم دیگر آن است که می توان نمونه را در منزل و از طریق همسر و به روش های شرعی به دست آورد و با رعایت شرایطی(که کارشناس آزمایشگاه برای شما بیان می کند) آن را به آزمایشگاه رساند یا در آزمایشگاه هایی اقدام به این کار کرد که اتاق ویژه ای برای نمونه گیری با حضور همسر دارند. با این اوصاف واضح است که تقریبا هیچ راه شرعی برای انجام این آزمایش در افراد مجرد وجود ندارد.

این بیماری اغلب بدون علامت است و تنها پس از مراجعه به پزشک و معاینه بیضه ها تشخیص داده می شود. در تعداد کمی از بیماران هم واریکوسل با علائمی مانند احساس سنگینی در بیضه یا دردهای خفیف و مبهم یا احساس سنگینی یا کشیدگی در بیضه یا احساس ناراحتی در بیضه یا کیسه بیضه، خود را نشان می دهد. درد ناشی از واریکوسل معمولا در طول روز به علت فعالیت‌های جسمی بدتر می شود و با خوابیدن به پشت تخفیف می‌یابد.
بیمار ممکن است خودش متوجه رگهای متسع داخل کیسه بیضه شود. (علامت کیسه پر از کرم خاکی)
واریکوسل به ویژه اگر در سنین قبل از بلوغ ایجاد شود می تواند سبب کوچک ماندن بیضه ها گردد.

واریکوسل، اغلب تنها با معاینه بیضه توسط یک پزشک مجرب تشخیص داده می شود و نیازی به اقدامات پاراکلینیکی ندارد؛ اما به رسم زمانه! اغلب از سونوگرافی برای کمک به تشخیص آن استفاده می شود.
معاینه فیزیکی هم در حالت دراز کشیده و هم در حالت ایستاده انجام می شود. در معاینه، ممکن است بیضه ها به صورت «کیسه ای پر از کرم» لمس شوند که در حالت دراز کشیده برطرف شده یا واضحا کاهش اندازه پیدا می کند. در واریکوسل های کوچکتر، پزشک ممکن است از شما بخواهد نفس عمیقی بکشید و چند ثانیه آن را نگه دارید و به پایین زور بزنید (مانور والسالوا)؛ این کار باعث گشاد شدن ورید های بیضه شده معاینه آن را آسانتر می کند.

رویکرد درمانی اصلی در طب کلاسیک، انجام عمل جراحی است؛ اما جراحی، غیر از دردسرهای معمول خود(عفونت در محل عمل؛ تجمع مایع در کیسه بیضه و ایجاد هیدروسل؛ آسیب به شریان بیضه که سبب از بین رفتن بیضه همانطرف می شود. چون شریان بیضه بسیار نازک می باشد، معمولا قابل رویت نیست، و جراح از برهان خلف استفاده می کند، یعنی اطمینان حاصل می کند که رگی که پیدا کرده است، شریان نیست. ولی گاها شریان در لا به لای وریدها گیر کرده و آسیب می بیند.)، سه ایراد اساسی را در پی دارد:

۱- در بسیاری از بیماران، علیرغم جراحی موفقیت آمیز واریکوسل، باز هم اختلالات اسپرمی به طور کامل مرتفع نمی شود.
۲- میزان عود واریکوسل به دنبال عمل جراحی نیز بالاست.
۳- بیمارانی که پس ازعمل جراحی نیز کماکان علائم و نشانه های واریکوسل مثل درد و سنگینی بیضه را تجربه می کنند؛ کم نیستند.
۴- برخی از پزشکان معتقد هستند که عمل جراحی واریکوسل تاثیری در بهبود قدرت باروری مرد ندارد.

تذکر: راه دیگر درمان در طب کلاسیک، آمبولیزاسیون است یعنی ایجاد انسداد مصنوعی در رگهای واریسی بیضه تا به اصطلاح عامیانه خشک شوند. در این روش از درد پس از عمل جراحی کاسته می شود ولی به متخصصین بسیار ماهر و دستگاههای بسیار پیشرفته نیاز است، به زبان ساده تر، با توجّه به آسان بودن درمان واریکوسل، اصلا به زحمتش نمی ارزد.

واریکوسل بر اساس طب سنتی ایران، حاصل تجمع سودا در سیاهرگهای بیضه است – چنانکه در مورد واریس پا و هموروئید نیز همین تئوری مطرح است – بنابراین راه درمان آن، رفع تجمع سودا در این منطقه است و هر کاری به جز این، وفق یا دارای اثری موقتی خواهد بود. اصول درمانی واریکوسل مانند سایر انواع واریس و به شرح زیر است:

۱- کاهش میزان سودای خون: مهم ترین اقدام در درمان واریکوسل، کاهش میزان سودای خون است. این هدف از این راه ها قابل وصول است:
الف- اقدامات تغذیه ای: کاهش مصرف غذاهای سودازا مانند: سرخ کردنی ها، گوشت گاو و گوساله، گوشت های یخی و مانده، پنیر کهنه، ماست ترش، انواع غذاهای مصنوعی و به ویژه فست فودها،چای، عدس، بادنجان، فلفل دلمه ای و .
ب- پرهیز از گرسنگی، بی خوابی، استرس و خستگی جسمی و روحی.

ج- اقدامات دارویی:

* خاکشی جوشانده: روزی یک قاشق غذاخوری خاکشی را در یک لیوان آب جوش، ریخته کمی شیرین کرده میل کنید. اگر خاکشی را نیم کوب کرده و نیز بگذارید به اندازه ۵-۴ قل بجوشد، اثر درمانی آن افزوده خواهد شد. این کار را بهتر است ۴-۳ ماه ادامه دهید.
* افتیمون: افتیمون یکی از قوی ترین داروهای ضدسوداست. کسانی که واریکوسل های شدید یا مقاوم به درمان دارند می توانند از این دارو استفاده کنند. هر روز یک قاشق غذاخوری افتیمون را در یک پارچه نخی ریخته چهار طرف آن را گرفته با حالتی مشابه استفاده از چای کیسه ای، ۳۰ بار داخل یک لیوان شیر که در حد جوش آمدن داغ شده است فرو برده در انتها، پارچه را به لبه های لیوان فشار داده تا عصاره افتیمون کاملا وارد شیر شود. سپس شیر را با عسل، شیرین و میل شود. البته اگر با خوردن شیر مشکل دارید می توانید دارو در آب جوش عصاره گیری کنید.

سایر داروها: داروهای ضد سودا زیادند. یک نمونه ساده استفاده از دم کرده گل گاوزبان، سنبل طیب(با دو عدد لیمو یا عناب) است. داروهایی مثل بادرنجبویه هم می توانند مناسب باشند.

۲- رفع یبوست: اغلب، با مصرف خاکشی جوشانده، یبوست احتمالی بیمار نیز رفع می شود؛ ولی در غیر این صورت، نسبت به درمان یبوست بیمار اقدام کنید. درمان یبوست برای حصول نتیجه مطلوب بسیار مهم است.
۳- ماساژ: برای این کار، روی کیسه بیضه ها و به خصوص قسمتهای بالای آن را روزی یکی یا دو بار و به مدت حداقل دو ماه، با روغن زیتون تصفیه نشده یا روغن کنجد یا مخلوطی از این دو ماساژ دهید. ماساژ را به آرامی انجام دهید و آن را تا وقتی که روغن کاملاً جذب پوست بیضه شود ادامه دهید.
۴ – زالو اندازی: مؤثرترین و قاطع ترین روش درمان واریکوسل، زالو انداختن است. حداکثر ۴-۳ نوبت زالو انداختن روی بیضه، به فاصله ۲۰-۱۵ روزه، واریکوسل را درمان خواهد کرد. این کار به قدری ساده است که در صورت ضرورت، بیماران، خودشان نیز می توانند اقدام به این کار کنند؛ خود من هم معمولاً به بیماران آموزش می دهم که خودشان، اقدام به این کار کنند که معمولاً هم با موفقیت همراه است.
در هر نوبت، یک یا دو زالوی متوسط به ازای هر بیضه کافیست. بهتر است زالوها قسمت بالایی بیضه را بگیرند اما اگر سایر مناطق را هم گرفتند اشکالی ندارد. این کار درد چندانی ندارد و عارضه مهمی را نیز به دنبال ندارد و لذا با خیال راحت می توانید به آن اقدام کنید.
نکته مهم: زالو، اخلاط فاسد ازجمله سودا را به صورت موضعی دفع می کند؛ بنابراین پاکسازی عمومی بدن از طریق داروهای فوق الذکر و نیز دوره های اصلاح مزاج، و همچنین انجام حجامت عام یا چاربند قبل از شروع زالواندازی، می تواند موفقیت درمان را تضمین کند. البته انجام دقیق و مرحله به مرحله این اقدامات باید تحت نظر طبیب حاذق انجام شود.

تذکر ۱: اگرچه معمولا بیمار چند روز پس از شروع درمان، علائم بهبودی را احساس خواهد کرد اما بهتر است حداقل سه ماه درمان را ادامه دهد.
تذکر ۲: ماساژ بیضه ها با روغن زیتون تصفیه نشده را به تمام مردانی که مشکل ناباروری دارند توصیه می کنم؛ حتی اگر در اقدامات تشخیصی انجام شده، مشکلی نداشته باشند. این کار، کیفیت ساخت اسپرم در بیضه ها را به نحو مطلوبی بالا می برد.
تذکر ۳: ملاک ما برای درمان واریکوسل و بازگشت قدرت باروری، نه سونوگرافی است و نه آزمایش اسپرم، زیرا به کرات تجربه کرده ایم که اینها لزوما ارتباط مستقیمی با هم ندارند، به عبارت دیگر ممکن است بعد از درمان، در سونوگرافی واریکوسل دیده شود، آزمایش بیمار هم دچار اشکال باشد اما هم علائم بیمار از بین برود و هم بچه دار شود. حتی در طب جدید هم این مساله مورد تایید است که لزوما، اشکال در سونوگرافی یا آنالیز اسپرم، مساوی با داشتن علامت بالینی و ناباروری نیست. اگرچه در بسیاری از موارد با انجام درمان های فوق، این دو مولفه نیز رو به بهبود می روند.
تذکر ۴: نکات این مقاله به مانند سایر مقالات این پایگاه، نکاتی عمومی هستند و نمی توانند جایگزین کاملی برای درمان حضوری توسط پزشکان مجرب باشند.
تذکر ۵: این موارد می توانند منجر به ایجاد یا تشدید واریکوسل شوند و باید همزمان با درمان واریکوسل، نسبت به درمان آنها هم اقدام کرد:
یبوست، بیماری های سرفه دار مزمن، کارهای سخت یا کارهایی که با حمل بارهای سنگین همراهند، وزنه برداری و پرورش اندام، تحریک های جنسی مکرر بدون تخلیه و ارضاء.
تذکر بسیار مهم: واریکوسل حتی در طب جدید هم تنها وقتی نیاز به درمان دارد که یا علائم بالینی ناراحت کننده ای داشته باشد یا به عنوان متهم ناباروری، مورد سوءظن جدی باشد و سایر موارد، نیاز به اقدام درمانی ندارند.

سؤال: آیا واریکوسل روی میل جنسی و قدرت نعوظ تاثیر دارد؟

پاسخ: واقعیت این است که کمتر دیده ام که واریکوسل روی این دو مساله تاثیر منفی بگذارد. اما از استاد موسوی شنیده ام که این مساله ممکن است اتفاق بیفتد. ایشان اعتقاد دارند که واریکوسل در بیضه، معادل سکته در قلب است. با این حال به نظر می رسد که این تاثیر زیاد نباشد و با درمان واریکوسل، بهبود پیدا می کند.

منبع: طب شیعه

کلمات کلیدی: Leeches Varicocele اختلال در تولید اسپرم بیضه تشخیص واریس بیضه تشخیص واریکوسل درمان واریکوسل درمان واریکوسل به شیوه طب سنتی زالو انداختن بیضه سودا علائم و نشانه های واریکوسل مزاج سوداوی نشانه ها واریکوسل واریس واریس بیضه‌ واریکوسل واریکوسل و راه های درمان آن در طب سنتی

سلام.ببخشید من یک سوال دارم.ممنونتون میشم جواب بدید.من مجرد هستم.۲۵ سالم هست.قبلا۶سال بدنسازی کارکردم.حالا به هر دلیلی رگ بیضه چپم متورم شده،ولی نه رگهای بالای بیضم.رگهای زیر بیضم متورم هست.پس طبق مقاله شما،من واریکوسل ندارم.ولی رگ متورم دارم.این راه های درمانی که فرمودین رو انجام بدم،رفع میشه؟
ممنونتون میشم جواب بدید.اجرتون با سیدالشهدا(ع)?

دوست عزیز سلام
برای بررسی نیاز به سونوگرافی دارید

سلام باسپاس فراوان ازسایت و مطالب مفیدتون

سلام
ممنون از مطالب مفیدتون
یه سوال داشتم اگه محبت کنید جواب بدین ممنون میشم.
میخاستم زالو درمانی کنم.ولی از زالوهایی که میفروشن مطمئن نیستم.از کجا بدونیم این زالو که میخریم قبلا کسی ازش استفاده نکرد؟
چون بهرحال با خون در ارتباطه. شاید یکی قبلا استفاده کرده و زالو بیماری نفر قبل رو به نفر بعدی منتقل کنه

از هر زالو تنها برای یک بیمار استفاده می شود و پس از جدا شدن از بدن وی، معدوم می شود.

سلام من واریکوسل دارم مشگلیم ندارم فرزندم دارم فقط برا استخدام ناجا میخوام ببینم راهی هست بشه مخفیش کرد که مشخص نشه ممنون

سلام من واریکسل دارم سوال داشتم میخواستم ببینم کسی که عقیم شده روی مساله جنسی هم تأثیر گذار است ببخشید شرمنده راحت بیان میکنم یعنی میتونم هم خوابی داشته باشم منظورم این که راست میشه کرد یا نه شرمنده و تشکر
خیلی برام مهم خواهشن جواب بدید سپاسگزارم

سلام من پسری پانزده ساله هستم از بچگی خ** ا****ی می کردم حالا واریکسل نوع سه دارم درمان ساده ی اون در خانه چی هستش

سلام پسری ۱۶ ساله هستم و واریکسل گرید ۳ دارم چه راهی رو پیشنهاد میکنید؟ممنون

داروهای واریس بیضه

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]

ارسال به تلگرام

ارسال به

ارسال به توئیتر

ارسال به

ارسال به گوگل پلاس

داروهای واریس بیضه

آدرس لینک

واریکوسل (Varicocele) واژه ای است که به اتساع و پیچ خوردگی غیر طبیعی شبکه وریدی (سیاهرگی) بالای بیضه ها دور طناب اسپرم بر اتلاق میشود به عبارت دیگر به واریکوز (واریس) سیاهرگهای داخل کیسه ی بیضه واریکوسل میگوییم.

واریکوسل هنگامی شکل میگیرد که دریچه های درون سیاهرگهایی که اطراف طناب بیضوی پیچ خورده اند، نتوانند جریان خون را به درستی بازگشت دهند. این مساله باعث میشود تا خون در ناحیه ی دریچه های لانه کبوتری عبور کرده و به عقب بازنگردد که نتیجه ی این عمل تورم و بزرگتر شدن سیاهرگها است. مشابه این موضوع در واریس (به خصوص در پاها) نیز مشاهده میشود.

واریکوسل معمولا به آرامی تشدید شده و وسعت پیدا میکند و در مردان بین سنین ۱۵ تا ۲۵ سال رخ میدهد و عمدتا عروق بیضه ی چپ درگیر میشود. واقعه در افراد مسن تر ممکن است به دلیل تومورهای کلیوی، که باعث انسداد جریان خون سیاهرگی میشوند رخ دهد. به طور کلی واریکوسل در سمت چپ کیسه ی بیضه ( وریدهای بیضه ی چپ) بسیار شایعتر از سمت راست است.

علائم واریکوسل زیاد نیستند و شامل موارد زیر میباشند:

همچنین ممکن است علامت خاصی نیز مشاهده نشود.

گرید ۱ : وریدها هنگام زور زدن قابل لمس می‌باشند گرید ۲ : وریدها در حالت ایستاده قابل لمس می‌باشند گرید ۳ : وریدها در حالت ایستاده قابل مشاهده‌اند واریکوسل ساب کلینیکال: که با معاینه قابل لمس نیستند ولی با سونوگرافی تشخیص داده می‌شود.

اگر شما برای این بیماری نزد پزشک مراجعه کنید، پزشک احتیاج دارد تا ناحیه ی کشاله ران و بیضه ها را معاینه کند، در ملامسه ی کیسه ی بیضه، حالتی شبیه کیسه ای پر از کرم لمس میشود که به دلیل تورم و جداتر شدن رگها میباشد. با اینحال اگر در حال دراز کشیده باشید امکان دارد نتوانید چنین حالتی را تشخیص دهید. همچنین بیضه ای که در سمت واریکوسل قرار گرفته است کوچکتر از بیضه ی دیگر است.

با استفاده از نگهدارنده ها و یا پوشیدن لباس زیر مناسب (شرتی که تنگ نباشد) میتوان تا حدی از درد و ناآرامی کاست. در صورتی که با رعایت این شرایط درد کاسته نشود و یا علائم دیگری مشاهده شود باید درمانهای دیگری را مد نظر قرار داد.

به جراحی اصلاح کردن واریکوسل، واریکوسلکتومی (Varicocelectomy) گفته میشود و معمولا فرد در همان روز بعد از جراحی از بیمارستان ترخیص میشود. عمل واریکوسلکتومی در نیاز به بی حسی دارد و حتی میتوان آن را تحت بیهوشی عمومی انجام داد. اورولوژیست یا جراح برشی در قسمت تحتانی شکم ایجاد میکند و عروق سیاهرگی معیوب را میبندد. با اینکار خون فقط در عروق سالم و طبیعی جریان میابد. بهتر است تا ۲۴ ساعت بعد از جراحی کیسه یخی بر روی ناحیه قرار دهید تا میزان تورم کاهش پیدا کند.

تکنیک آمبولیزه کردن (مسدود کردن) واریکوسل، روش جایگزین جراحی است. این روش نیز نیاز به استراحت در بیمارستان ندارد و بیمار چند ساعت بعد از عمل، ترخیص میشود. برش ایجاد شده در این روش کوچکتر از روش جراحی است بنابراین بهبودی سریعتر حاصل میشود. حفره ی کوچکی توسط کاتتر در ناحیه گردن یا کشاله ایجاد میشود و کاتتر (لوله ی پلاستیکی) را وارد سیاهرگ میکنند.

با کمک و راهنمایی اشعه X کاتتر را وارد واریکوسل میکنند، سپس حلقه ی کوچکی از درون کاتتر عبور داده میشود و درون واریکوسل جاسازی میشود. با اینکار، سیاهرگهای معیوب مسدود شده و خون فقط از طریق سیاهرگهای سالم منتقل میشود. بعد از اتمام کار به شما توصیه میشود تا از کیسه یخ استفاده کنید و از حمایت کننده ی بیضه ها استفاده کنید.

واریکوسل عموما بدون عوارض است و نیازی به درمان ندارد. در صورت انجام جراحی میزان اسپرم شمارش شده افزایش میابد ولی این بدان معنی نیست که شانس بارور کردن در شما افزایش یافته است. در اکثر موارد، تحلیل بیضه ها اصلاح نمیشود مگر اینکه جراحی در مراحل ابتدایی و در دوران نوجوانی انجام شود.

مهمترین مشکلی که بواسطه ی واریکوسل ایجاد میشود عقیمی است. در صورت اقدام برای درمان، برحسب نوع واریکوسل و درمان انجام شده ممکن است موارد زیر حادث شوند:

برای جلوگیری از پیشرفت بیماری و تشخیص سریع باید بیضه ها را به صورت منظم معاینه کنید (» نحوه انجام معاینه بیضه ها) و در صورتی که بر روی بیضه ها توده ی متورم و یا غیر طبیعی لمس کردید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

مطالب در همین رابطه

سلام خسته نباشین. من واریکوسل دارم و یه بارم عمل کردم ولی دوباره برگشته و بدترم شده و از نظر بدنی کمبود وزن دارم. میخواستم بدونم ایا این بیماری در کمبود وزن شدید من تاثیری داره؟

من وایکوسل گرد ۱سمت چپ عمل کردم کهبعد از دو روز اسپرم ازم آمد میخواست بدونم ظرر دارد

با سلام آیا پایین تر بودن بیضه راست بر گرایش به جنس موافق تاثیرگذار است؟

در پاسخ به غلام

سلام خیر

با انجام چه کار هایی عود میکنه؟

سلام خسته نباشیدتورخداکمکم کنیدمن داخل خاب شهوتی شدم دستموگرفتم که شورتم کثیف نشه احساس کردم یک چیزی ریخت داخل بیضام بیضام دردمیکردرفتم دکترکلیه گفت بایدبادوربین نگاه کنم رفتم کلنیک نگاه کردگفت خوبه بدازچندوقت بیضام شل شدوترسیدم که بیضام بزرگ نشده باشه ویک تیرمیکشیدبغل بیضه چپم ومیزدبه کف پام رفتم سونوگفت وارگوسل خیف داری حالا ۵روزه عمل کردم بیضام شل هسته دکترم گفت هر۵رگوبرات گرفتم گفت عملت خوب بودمن میخام بدونم شل شدن بیضام خوب میشه رگای داخل بیضم سفت هسته خوب میشه نگرانم تورخداکمکم کنیددکتری که منوعمل کرده رفته تهران وبدازتهران خارج گفت میره یاحق منتظرجوابتون هستم

سلام ممنون از زحماتتون خسته نباشین.

سلام، خسته نباشید من شوهرم ۶ ساله که عمل واریکسل دو طرفه انجام داده امکان اینکه دوباره برگرده هست .

سلام آقاي دكترتقريبا ٢سال كه فهميدم بيماري واريكوسل دارم عمل هم كردم ولي خوب نشده ميشه راهنماييم كنيد چيكاركنم ممنون ميشم

سلام اقای دکتر، من واریسکول دارم درجه دو هم هست، چه مدت بعد درجه سه میشه. درجه سه بشه چه مشکل حاد تری بوجود میاد که از سربازی معاف میشن ؟ لطفا کمکم کنین

سلام وقت بخیر اقای دکتر من در حالت ایستاده متوجه چیزی نمیشم .ولی پاین بیزه سمت چپم گره رگ به دستم میخوره به صورت دایره هست به نظرتون چیه؟

سلام آقای دکتر برای واریکوسل نوع ۱ که گفتین درمان لازم نیس.برای بهتر شدن یا چطور بگم برای تاحدی از بین رفتن این بیماری چه راه و روشی دارو یا اصلا هرچی.راستش من میرم دانشگاه افسری اونجا دکترا اشکال میگیرن.جوابو به جمیلم ارسال کنید باتشکر.

سلام علیک خسته نباشی دکتر جان مجردم ۲۲سال دارم فعلا هم متاهل نمیشم با مراجعه به دکتر وآزمایش های سونگرافی که از بیضه هام انجام داده دکتر گفت واریکوسل گرید ۱ داری واریکوسل طرف چپ باسم عمل جراحی نوشته منم از عمل جراحی میترسم آیا درمان هست که واریکوسلم رفع بشه؟

سلام دکتر در عمل واریکوسل بیمار رو بی حس میکنن یا بیهوش و چقد طول میکشه

اقای دکتر سلام ایا بیضیه سمت راست کار اسپرم سازی میکنه؟ یا فقط بیضیه سمت چپ اینکاررو میکنه؟اگه چنینه پس سمت راستی کارش چییه؟

در پاسخ به ناشناس

داروهای واریس بیضه

سلام هر دو بیضه فعالیت اسپرم سازی را انجام می‌دهند و در صورتی که یکی از دو بیضه آسیب ببینند معمولا مشکلی از جهت باروری ایجاد نمی‌شود.

اسماعیل هستم

ممنونم اقای دکتر ازراهنماییهای خوبتون یه هفته صبر میکنم بعد ازمایشمو میدم خداکنه انچیزی که فرمودید که افراد بعداز عمل واریکوسل قدرت باروریشون برمیگرده برامنم صحت پیدا کنه بینهایت از شما و ایجاد این گفتگویمون متشکرم خداوند راشاکرم که دکترای خوبی وجود دارند مانندتان به امید پیروزی وموفقییت روزافزونتون

سلام دوباره ممنونم از راهنماییهای خوبتون فقط یسوال مونده شما تو این ادرس که منو فرستادید(آزمایش آنالیز اسپرم و تحلیل آن) اونجا گفته تعداد اسپرم باید بالای ۲۰میلیون باشه اخرین ازمایش اسپرمی که من دادم پارسال بود با ۲۵میلیون ولی دکتر بادیدن ازمایش گفتند ۲۵میلیون کمه حتما باید حداقل به پنجاه میلیون برسه ومنو ناامید کردند ..ممنونم از اینکه وقت میزارید وحرفهای مارو میخونیدو پاسخ میدهید لطفا راهنماییم کنید ?????

در پاسخ به ناشناس

سلام ۲۰ میلیون در واقع مرز عقیمی است (البته شانس وجود دارد) و هرچه تعداد اسپرم باشد شانس باردار کردن افزایش خواهد یافت.

سلام؟من بار دوممه عمل میکنم می خاستم ببینم بچه دار م یشم مجردم فعلا ۲۴ سالمه

من دوسال پیش عمل واریکوسل انجام دادم قبل عمل تعداد اسپرمم درحد عقیمی بود ۲۰۰۰تا اسپرم یسال پیش ازمایش اسپرم دادم تعدادش رسید به ۲۵میلیون و دیگه ازمایش ندادم ایا میتونیم بچه دار بشیم؟۴۰سالمه خانمم شرایت باردارشدنش طبق ازمایشاتش بسیار بالاست تعداد اسپرم یه مرد باید چندتا بشه تا باروری انجام بشه؟ جوابمو بدید لطفا باتشکر????

در پاسخ به اسماعیل

با سلام در مطلب زیر پاسخ سوال شما داده شده است: » آزمایش آنالیز اسپرم و تحلیل آن

خیلی عالی بود امیدوار شدم بخودم ممنونم از شما چطور میتونم سوال بپرسم ازمتخصصینتون؟

سلام اقای دکتر.پارسال شوهرم بخاطر واریکوسل نوع دو عمل کرد.امروز که سونو دیگه انجام داده که دوبار واریکوسل نوع یک داره.گفتم ببینم دوباره باید عمل کنه یه نه با دارو مشکلش حل میشه.اخه مشکل نازایی براش ایجاد کرده

در پاسخ به ناشناس

سلام واریکوسل نوع ۱ معولا نیاز به اقدام درمانی ندارد.

دکتر دستم ب دامنت من ی مدت بیضه سمت چپم متورم شده و قابل لمس است چ کار کنم؟؟

سلام دکتر من چند وقتی هست که احساس سنگینی تویه بیضه هام میکنم ازمایش سونوگرافی هم انجام دادم ولی مشکلی نداشتم .ولی همچنان احساس سنگینی وگاهی هم تیر میکشن میشه راهنماییم کنین .درضمن من ورزش بدنسازی هم میکنم

سلام خسته نباشید من وقتی بچه بودم سه بار عمل واریکوسل انجام دادم و الان ۲۵ سالمه و درجه ۲ دارم بازم هم باید عمل کنم یا نیاز به عمل نداره؟الان هم نه درد دارم و نه مشکل خاصی؟

سلام دکتر من دو روز میشه که فهمیدم سمت راست بیضه هم سه تا از رگهای نازکش کلفت سیاه شدن میشه راهنمایی کنین ممنون

سلام آقای دکتر دیگه خسته شدم هر مطلبی که بخواینو خوندم دارم کلافه میشم بیضه درد دارم بعد احساس میکنم پروستاتم یکم مشکل داره نه تکرر ادرار دارم نه چیزه دیگه ای فقط یکم سنگینی پایین شکمم همراه با درد و درد در مقعد خیلی کم دارم بعد الان که داشتم بیضمو معاینه میکردم یه چیزی روی بیضه شپم مشاهده کردم که تا دیروز مشاهده نمیکردم یه چیز متحرک بودش نرم رو بیضه چپم موقع نعوظ دردام میشن ولی خودم که مطلب زیاد خوندم فکر میکنم مشکلم پیازی میرزاییه چپه همون چیزی که قبل منی میاد و یه چیط خوندم که اون باعث سرطان پروستات میشه، به خدا امتحان دارم فکرم همش به ایناس دیگه کلافه شدم همه نمره هامو بد دادم لطفا کمک کنین میخوام دکتر برم دنبال خوبشم در ضمن ۲ ماه پیشم درد داشتم سونوگرافی کردم مشکلی نبود ۱۷ سالمم هست آیا ممکن سرطان پرستات یا بیضه باشه؟! ):

در پاسخ به ناشناس

با سلام درد بیضه عوامل متعددی دارد از فشارهای فیزیکی ساده، نشستن طولانی مدت، پیاده روی طولانی مدت، بلند کردن اجسام سنگین تا عواملی مثل سنگ کلیه، سنگ مثانه و سایر مشکلات مربوط به دستگاه تناسلی-ادراری. اگر درد مداوم دارید سریعتر به اورولوژیست مراجعه کنید تا معاینه کنند.

آقا من دیگه نمیدونم چیکار کنم کلافه شدم ۱ ماه پیش بیضه هام درد گرفت در اثر بلند کردن اجسام هم دردش میشد تا اینکه رفتم دکتر سونوگرافی کردم مرد موقع سونوگرافی گفت شما مشکلی ندارین و بعد جوابو داد رفتم بیرون دیدم زده واریکوسل خفیف درجه یک دارین تعجب کردم رفتم دکتر معاینه کرد گفت شما مشکلی ندارین الان باز دردش شده خودم چک کردم دیدم بالا بیضه چپم یه چیزایی حس کردم آیا واریکوسل دارم؟ لازمه دوباره برم دکتر؟؟

در پاسخ به امیر

سلام وجود طناب‌ و رگ‌ بالای بیضه‌ها کاملا طبیعی است و مربوط به رگ‌های خونرسانی و مسیر انتقال اسپرم می‌باشد. برای کسب اطلاعات مطلب زیر را مطالعه فرمایید: » آناتومی دستگاه تولید مثل مردانه

سلام من ۳۴ ساله و متاهل هستم و تا چند وقت پیش هیچ اطلاعی از این بیماری نداشتم تا اینکه پسرخاله کوچکم از وجود چنین بیماری در خودش و داییم خبر داد که عمل کرده بود و من پس از وارسی متوجه بزرگتر بودن بیضه چپم نسبت به بیضه راست شدم تقریباً ۱و نیم برابر حتی در حالت نشسته و خوابیده و جدیدا گاهی با درد خفیف همراهه و گاهی هم اصلا درد نداره دقت نکرده بودم چند ساله این مشکلو دارم چون هیچ اطلاعی از وجود همچنین بیماری نداشتم و هیچ مشکلی در نزدیکی نداشتم ولی برای بچه دار شدن هیچ اقدامی تاحالا انجام ندادم چون بیکار شدم و از نظر مالی مشکل دارم ميخواستم زمانی که وضعیت کاریم مساعد شد اقدام کنم احتمالا چند ماه آینده پسرخالم بدجور منو از این بیماری ترسوند میگفت دایی کوچیکم کلا عقیم شده بود با توجه به اطلاعاتی که از اینترنت در مورد این بیماری گرفتم فکر کنم از نوجوانی این بیماری رو داشتم و ازش بیخبر بودم چون یک رگ بزرگ یادمه از دوران نوجوانی به بیضه چپم میرفت که همون زمانها ۱۸ سال پیش به دایی بزرگم پزشک بود نشون دادم گفت رگ اسپرمه و مشکلی نیست و من هم دیگه پیگیر نشدم و دقت نکردم تا چند ماه پیش که پسرخالم منو آشنا کرد با این بیماری ميخواستم بپرسم نکنه من چون دیر فهمیدم سالهاست کلا عقیم شدم و خودم خبر ندارم خواهشا راهنماییم کنین از نگرانی دربیام خیلی فکر منو مشغول کرده ممکنه من کلا عقیم باشم؟؟؟؟ آیابعد از عمل هم ناباروری ممکنه درمان نشه و من تا آخر عمر بچه دار نشم؟؟؟

در پاسخ به رضا

با سلام معمولا عقیمی حاصل از واریکوسل پس از درمان برطرف می‌شود و قدرت باروری فرد برمی‌گردد.

سلام و خستخ نباشیو بابت سایت خیلی خوبتون ممنونم من ۲۳ سالمه و ۵ ماهی میشه ک درد بیضه سمت راست داشتم مراجع کردم دکتر با معاینه گفت ک با استراحت و نرفتم ب ورزش بدنسازی خوب میشم چند ماهی گذشت رفته رفته بهتر شدم ت این ک دوباره رفتم باشگاه و قرص متان استفاده کردم امروز یه کیست توده لخته گی یا هرچیزی دقیقا تو رگ بالای بیضه سمت چپم ایجاد شده ک نمیتونم تکان بخورم فردا دوباره مراجعه میکنم ولی خواستم از شما هم راهنمایی بگیرم من چ کنم

میخواستم بدونم کسی که واریکسل نوع۱ داره ایا میتونه رابطه جنسی برقرار کنه براش خطری نداره یا مشکلی پیش نمیاد؟

در پاسخ به ناشناس

خیر مشکلی ندارد.

سلام من پسر ۳۱ساله متأهل هستم رگ خونی بالای بیضه سمت راستم کمی قرمز شده و مقدار کمی درد بیضه دارم لطفا راهنمای بفرمایید.تشکر

من ۳۲سال دارم وواریکسول درجه ۲دارم آزمایش اسپرم دادم دکتر گفت نیازی ب عمل نیس ت ولی در محل بیضه هادرددارم.راهنمایی کنید

سلام آقای دکتر. من بر روی کیسه بیضم یک برجستگی دارم که اولا کوچک بود ولی الان اندازه یک نخود است

سلام،من ۳۶سالمه۲۰سال قبل عمل واریسو انجام دادم،درجه سه یا شدید بود،الان بزرگیو اویزان بودن بیش ار حد بیضه ها خیلی ازار و اذیتم میکنه،لطفا اگه راهی برا تخلیه رودهای درون کیسه بیضه ها و کوچک و جمعو جور کردن اونها وجود داره راهنمایی بفرمایید. سپااااسگذارم.

خون مردگی بیضه چیست

با سلام و خسته نباشید،من ۲۲سال دارم،اگر بعد از عمل عقیم شدم درمان دارد؟؟

سلام من ۳۵سال هستم رفتم دکتر معاینم کرد گفت واریس بیضه در سمت چپ داری باید عمل بشي آیا درمان دیگری دارد اگر عمل کنم مشکلی به وجود نمياد لطفا راهنمايم کنید متشکرم

سلام من شوهرم عمل واریکسول انجام داده چقد طول میکشه تا نتیحه بگیریم و بچه دار شیم

در پاسخ به ناشناس

,..منم شوهرمو ۸ماهه عمل کردم هنوز بچه دار نشدیم ..حدود ۶ماه بعد از عمل امکان بچه دارشدنه مهیاست

سلام من ۲۷ سالم رگهای اطراف بیضع سمت چپ متورم شده ویک رگ روی بیضع سمت چپ با چشم دیده میشود و از بزرگتر است و وقتی بیضه جمع میشود از بین میرود.مشکل خاصی دارد.ممنون

سلام من ۲۲سال دارم. من تو سن ۱۳سالیگی درد داشتم اون موقع درد میگرفت خوب می شد ولی الان دیگه نه فرق میکنه بیضه چپم درد میکنه باشگاه هم رفتم فشار اوردم بتر شد لطفا در این مورد راهنماید فرمایید مممنون!

با سلام و ارض ادب خدمت شما ، من ۲۱ سال دارم و دو هفته است که عمل واریکوسل انجام دادم ، من هم واریکوسل چپ داشتم و هم راست که چپ شدیدتر بود و راست خفیف(mild).در واقع جراح فقط سمت چپ را جراحی کرده است. میخواستم بدانم واریکوسل راست تاثیری در قدرت باروری دارد یا خیر؟ آیا وجود رگ های گشاد و حالت کشیدگی در بیضه بعد از عمل نشانه عود بیماری است یا خیر؟ من سفالکسین مصرف کردم که چند روزی است که تمام شده اند و در محل عمل چرک بیرون میاید و هنگام انزال بیضه چپ یک روز درد میگیرد. ایا نیازی به مصرف دوباره دارو است؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.

باعرض ادب بنده یبار بیضه سمت چپو عمل کردم ولی بعد سه ماه سونو گرفتم میگه هنوز الانم هردو بیضه هام گرفتن.چپ۵٫۹راست۲٫۹هستن الان باید چکنم خیلی اذیت شدم

سلام خدمت شما اقاي دكتر من ٢٦ سال دارم و حدود ۱ سال شايدم بيشتر متوجه درد و يه توده در بالاي بيضه سمت چپ جايي كه رگ هاي خوني وصل هستن شدم به دكتر مراجعه كردم دكتر با معاينه به وجود كيست پي برد و سونوگرافي نوشت در سونوگرافي چيزي ديده نشد و همه چي نرمال بود به دكتر مراجعه كردم گفت چيزه جدي نيست ولي شديدا درد دارم و امكانش چي ميتونه باشه ايا امكان داره سونوگرافي اشتباه كرده باشد لطفا راهنمايي كنيد در ضمن تا زيره شكمم درد ميزند ممنون از سايت خوبتون

سلام من ۲۳ سال عمر داردم و در معاینات که انجام دادن گفتن من واریکوسیل درچه ۴ دارم ولی بیضه من درد نداره فقت مهم ایسنا که در وقت نشستن درد احساس میکنم لطفا جواب بدهید ممنون میشم

سلام من ۲۲ سالمه و واریکسل در جفت بیضه هام دارم گرید ۳ بیش از ۹ پیش رفتم دکتر و گفت باید عمل کنی و آزمایش اسپرم بدی ولی نتونستم برم دوتا سوال دارم آیا مشکلی برای باور شدنم ایجاد شده تو این مدت ؟ و اینکه بعد از عمل چند وقت باید استراحت کرد یا کار ستگین نشش ماه گذشت از وقتی که فهمیدم واریکسل دارم

سلام من ۲۱سال دارم وعمل جراحی انجام دادم ولی بعد از سه ماه عمل احساس میکنم هنوز علائم واریکسل رو دارم بایدچکار کنم لطفا راهنمایی کنید

در پاسخ به ناشناس

سلام اقای دکتر من واریکوسل نوع چهارم دارم که با سنو گرافی قابل تشخیص هست درد در ناحیه بیضه دارم و سه سال هست ازدواج کرده ام در صورتی که اصلا جلوگیری نکرده ام همسرم باردار نشده دکتری که بهش مراجعه کرده ام گفته باید عمل بشم لطفا راهنماییم کنید ممنونم

فقط گزینه‌ی وسط را تیک بزنید. »مشاهده قوانین

محصولات و کتابهای آموزشی عصرعلم را در این بخش مشاهده کنید.

ورود به فروشگاه

با دوره‌های آموزشی کاربردی عصرعلم مهارت کسب کنید و برای خودتان کار و درآمدزایی ایجاد کنید!

لیست دوره ها

راهنمای لغو عضویت

© ۱۳۹۷-۱۳۸۸ تمامی حقوق مادی و معنوی بر اساس موارد ذکر شده در مرام‌ه‌ی عصرعلم محفوظ می‌باشد. 9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *