داروهای طب اسلامی برای بارداری

خواص دارویی و گیاهی

یکی از مواردی که می تواند تأثیر زیادی در دوران حیات باروری شما داشته باشد، دوران قبل از بارداری است. در این جا بر آن شدیم تا راه کارهایی را که می تواند برای حل مشکلات شما در دوران باروری، جنبه کاربردی داشته باشد از طب اسلامی، مورد بررسی قرار دهیم. البته یاد آور می شویم از آن جایی که درمان در این طب، بر اساس مزاج هر فرد صورت می گیرد؛ داروها و درمان های ارائه شده در برخی از بیماری ها، صرفاً جنبه اطلاع رسانی داشته و استفاده ی خود سرانه توصیه نمی گردد. این راه کارها در قالب موارد زیر آمده است که توجه شما را به آن ها جلب می کنیم.  

رشد کودک فرآیند مستمری است که سال ها قبل از تولد کودک پی ریزی می گردد و زمان تولد تنها یادداشتی است که از آن دوران محسوب می شود. از آن جا که سلامت جسمی و روانی افراددر بزرگسالی تحت تأثیر شرایط دوران جنینی کودک و حتی قبل از آن قرار می گیرد و به آن وابسته است، پزشکان طب سنتی اسلامی در دوران قبل از بارداری برای داشتن کودکی سالم و داشتن بارداری موفق، توصیه های بسیار مفیدی در این زمینه ارائه کرده اند که توجه شما را به خواندن این مطالب جلب می کنیم.

یکی از نکاتی که در طب سنتی اسلامی، توجه زیادی به آن شده است، آمادگی های لازم برای باروری است. یکی از این نکات، اقدامات لازم در پیشگیری از معلولیت فرزندان و داشتن فرزندانی سالم است. در ادامه این نکات آمده است.

برای به دنیا آوردن فرزندی زیبا، بعضی از خوراکی ها می تواند تأثیر ویژه ای در فرزند شما داشته باشد، این خوراکی ها شامل موارد زیر است.

داروهای طب اسلامی برای بارداری

یکی از خصوصیت های کاسنی این است که فرزند را در نهایت زیبایی قرار می‌دهد. حتی از به، فرزند را زیبا می‌کند. بیشتر، خوردن کاسنی در شب تاکید شده است. هفت برگ از کاسنی را آسیاب کرده و هر شب به مدت 2 هفته قبل از اقدام به بارداری استفاده کنید (کافی، ج6، ص 363). طبع عرق کاسنی سرد است، لذا توصیه نمی گردد.

به برای قلب و تقویت آن مفید است. ترسو را شجاع می‌کند و برای معده، ذهن و زیبا شدن فرزند نیز مفید است (مکارم الاخلاق، ج 1، ص 3374). برای از بین بردن بوی بد بدن و دهان نیز، خوردن به توصیه شده است. سفارش شده است که در شب انعقاد نطفه، آقایان به زیاد بخورند.

برای دوقلو یا چند قلو شدن فرزند، راه کارهایی وجود دارد که شامل موارد زیر است:

در تعیین جنسیت فرزند راه کارهایی وجود دارد که شامل موار زیر است:

أ. پسر شدن فرزند

برای پسر دار شدن اقدامات زیر را انجام دهید.

بهترین چیزی است که احتمال پسر شدن فرزند را می‌کند کاسنی است. خوردن کاسنی در شب تاکید شده است، هفت برگ کاسنی را آسیاب کرده و هر شب به مدت 2 هفته قبل از اقدام به بارداری استفاده کنید (کافی، ج 6، ص 362).

خواص کاسنی: طبیعت خود کاسنی و نه عرق آن، گرم و تر است (کافی، ج6، ص363) و به همین خاطر احتمال داشتن فرزند پسر را زیاد می‌کند.

هفت برگ کاسنی در بیست و چهار ساعت، اسپرم و جهش آن را زیاد می کند. هم چنین کاسنی تخمدان زن را فعال کرده و طول عمر تخمک را بالا می برد و ضریب لقاح تخمک و اسپرم را بالا می برد. در روایات آمده است، یکی از گیاهانی که قطره ای از بهشت هر صبح روی آن می ریزد کاسنی است، کاسنی درمان نازایی است. کاسنی از ورم و التهاب روده پیشگیری می کند (محاسن، ج2، ص59). کاسنی شفاء هزار بیماری است. کاسنی و روغن بنفشه تب و میگرن را برطرف می‌کند (محاسن، ج2، ص59).

در درمان ناباروری و ضعف جنسی مفید است. برگ های کاسنی باید خورده شود نه ریشه‌ی آن زیرا قطرات بهشت روی ریشه ها ریخته نمی‌شود. یکی از خصوصیت های کاسنی این است که فرزند را در نهایت زیبایی قرار می دهد. حتی از به، فرزند را زیبا می‌کند (کافی، ج6، ص363).

استفاده ی یک روز در میان از تخم مرغ همراه با پیاز سفید و روغن زیتون توسط آقایان، ضریب پسر زایی را افزایش می دهد. هم چنین توصیه شده است خانم ها در این مدت، از انار(عصرانه) استفاده نمایند.

مخلوط آويشن با نمک طبيعی در ابتدا و انتهای غذا، احتمال پسرزایی را افزایش می دهد.

اگر دوست دارید فرزند پسر داشته باشید، از آب باران استفاده کنید. به هنگام استفاده از آب باران نیت کنید که فرزند پسر داشته باشید.

برای داشتن فرزند پسر، معصومین (علیهم السلام) دعاهای ویژه ای را توصیه کرده اند. برای آگاهی بیشتر، به قسمت آداب معنوی قبل از بارداری مراجعه فرمایید.

ب. دختردار شدن

برای داشتن دختری زیبا اقدامات زیر را انجام دهید.

هفت برگ از گیاه کاسنی را در هر شب مصرف کنید یا اگر از پودر خشک شده کاسنی استفاده می کنید، هر شب یک قاشق غذاخوری از پودر کاسنی را به صورت دمنوش مصرف نمایید.

اگر تمایل دارید فرزند دختر داشته باشید، از آب باران استفاده کنید. به هنگام استفاده از آب باران نیت کنید که فرزند دختر داشته باشید.

یکی از مواردی که می تواند در بارداری شما تأثیری ویژه و مستقیمی داشته باشد وزن قبل از بارداری شماست. برای این که وزن ایده آل خود را بدانید بهتر است شاخص توده بدنی خود را که اصطلاحاً BMI یده می شود، به دست آورید. شاخص توده بدنی از تقسیم کردن وزن به کیلوگرم بر مجذور قد به متر بدست می آید که مقادیری دارد. (قد2/ وزن: BMI)

کاهش وزن: زیر 18.5

مقادیر طبیعی: 24.9 ـ 18.5

اضافه وزن: 29.9 ـ 25

چاق:3 به بالا

البته در طب سنتی اسلامی، عقیده بر این است که لاغری یا چاقی مفرط تابع مزاج بدن است. برای این که بدن فرد به وزن ایده آل و متناسب برسد، باید تعدیل مزاج صورت گیرد. درمان هایی که معمولاً استفاده می شود، شامل موارد زیر می باشد. بدیهی است که این موارد صرفاً جنبه اطلاع رسانی داشته و باید تحت نظر پزشک طب سنتی اسلامی، صورت گیرد.

أ. درمان چاقی

 چاقی اغلب در مزاج های مرطوب دیده می شود و یا در مزاج هایی که غلبه رطوبت در بدن آن ها زیاد است. در طب اسلامی، علاوه بر تعدیل مزاج افراد، درمان هایی را به شرح زیر ارائه می دهند.  

ب. درمان لاغری

لاغری، اغلب در مزاج هایی دیده می شود که رطوبت بدن کم بوده و مزاج افراد خشک است. لاغری در مزاج های گرم و خشک (صفرا) و سرد و خشک (سودا) دیده می شود. اساس درمان لاغری، رساندن رطوبت به بدن است. برای این منظور علاوه بر تعدیل مزاج افراد، از درمان های زیر استفاده می گردد. 

چه گوشتی بخوریم: بهترین گوشت ها به ترتیب گوشت کبوتر، گوسفند و شتر است ولی گوشت گاو ارزشی ندارد و عامل بیماری معرفی ‌شده‌ است. بهترین قسمت گوشت جاهای نزدیک تر به محل چرا است، مانند: سردست و گردن و هرچه از محل ادرار و مدفوع دورتر باشد بهتر است.

أ. طرز تهیه سویق: سویق از سبوس گندم و آرد گندم و سبوس جو و آرد جو تهیه می شود، هرکدام به مقدار مساوی جداگانه آسیاب شود و جداگانه تفت ‌داده شود (زیرا سبوس زودتر از آرد بو داده می‌شود و زود می‌سوزد) سپس با هم مخلوط شود. گندم چاق می‌کند و جو تقویت می‌کند، کسانی که می‌خواهند فقط چاق شوند فقط سویق گندم بخورند (تشکیل‌شده از سبوس گندم و آرد گندم) و کسانی که می‌خواهند فقط تقویت شوند سویق جو بخورند (تشکیل ‌شده از سبوس جو و آرد جو).

ب. چه مقدار بخوریم؟ سویق هر بار دو کف معادل دو یا سه قاشق غذاخوری خورده شود، البته هم اشکال ندارد. بهترین حالت خوردن سویق این است که به تنهایی خورده شود و مخلوط با چیزی نباشد و هم چنین ناشتا خورده شود، ولی می‌توان با خرما، عسل و یا روغن زیتون هم خورد.

داروهای طب اسلامی برای بارداری

شیر گوسفند سیاه بهتر از شیر گوسفند قرمز است و شیر گاو قرمز بهتر از شیر گاو سیاه است (بحار الأنوار، ج۵۹، ص۲۸۲). شیر را قبل از مصرف حتماً بجوشانید. فرآورده‌های شیر هم مانند شیر خواص زیاد دارند ولی ماست نیاز به مصلح دارد که زنیان است. علت پرخاصیت بودن شیر گاو این است که گاو از انواع گیاهان تغذیه می‌کند و به همین علت مفید معرفی شده است.

کم خونی انواع مختلفی دارد. از نشانه‌های کم‌خونی زرد شدن چهره و تار شدن دید بعد از برخاستن است. امروزه علی رغم آنکه مردم گرسنه نیستند، ولی بر اثر ناسالم بودن غذا و آلودگی هوا مشکل کم خونی دارند. برای بعضی از کم خونی ها توصیه هایی شده است که شامل موارد زیر است:

استفاده از انواع انگور مانند عسکری، با دانه، بی دانه، یاقوتی و در درمان کم خونی و فقر آهن مفیداست.

استفاده ی روزانه از چهارده عدد میوه ی عناب همراه با عسل در درمان کم خونی ناشی از فقر آهن بسیار مفید است.

استفاده از کشمش، خرما، سیب شیرین، زردآلو، هلو (یا برگه ی آن دو) و عسل طبیعی در درمان کم خونی بسیار مفید است.

درمان غذایی کم خونی، گوشت کبابی است و درمان دارویی محسوب نمی‌شود. بعضی صرفاً با خوردن گوشت مشکل کم خونی آن ها حل می شود ولی بعضی دیگر، باید آن را به‌ صورت کباب مصرف کنند. توصیه می شود که ابتدا صرفا گوشت بخورند و اگر نتیجه نداد گوشت را به‌ صورت کبابی مصرف کنند (کافی، ج۶، ص۳۱۹).

باقلا اولین درمان دارویی کم خونی است و درمان ریشه ای محسوب می گردد. مغز استخوان را ترمیم و زیاد کرده و سبب تولید خون تازه می شود (کافی، ج۶، ص۳۴۴). بهتر است باقلا با پوست خورده شودو از باقلای ریز استفاده گردد. باقلا برای گلبول های قرمز خون بسیار مفید است.

البته منظور از شکر، شکری است که از نیشکر تهیه ‌شده باشد نه چغندر قند . شکر در تولید هموگلوبین خون بسیار مفید است. بعد از حجامت به علت کم شدن حجم خون، مصرف شکر سبب تولید خون صاف و تازه می گردد (طب الأئمة، ص۵۹).

سومین درمان دارویی کم خونی تره است. تره برای پلاکت خون نیز مفید می باشد. طریقه مصرف تره هم این گونه است که هر روز بین صد و پنجاه گرم تا دویست و پنجاه گرم در روز می تواند مصرف شود، تره را می‌توان خشک هم مصرف کرد. در این صورت آن را آسیاب کرده و هر روز حداقل یک تا دو مرتبه یک قاشق مصرف کنند.

برای این کار باقلا، شکر و تره را خشک و آسیاب می کنند و سپس با چهار ترکیب قرص خون که شامل مقل ازرق، هلیله سیاه، بلیله، آمله مغشر است را با هم و به اندازه مساوی ترکیب می کنند و به‌ عنوان داروی خون ساز استفاده می کنند. مصرف این دارو را تا جایی ادامه دهند که مشکل کم خونی حل شود.

در طب اسلامی، قرص آهن مورد پذیرش نیست و جایگزینی که برای آن معرفی می شود، استفاده از دارویی به قرص خون که از داروهای ترکیبی می باشد و قرص ششم که مرکب ده گانه طب اسلامی است، بهترین جایگزین معرفی شده است.

از آن جایی که مشکلات دهان و دندان در بارداری، زایمان زودرس را در پی دارد، سلامت دهان و دندان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای این که سلامت دهان و دندان خود را تأمین کنید، به ادامه مطالب توجه فرمایید.

بهترین مسواک، مسواکی است که به آن چوب مسواک یا چوب اراکی می گویند (رساله الذهبيه، ص۵۰). چوب اراک همان چوب هایی است که در مکه رشد می‌کند و قسمت های مختلف دارد. قسمتی که زیر خاک قرار می‌گیرد خوش‌ بو است و اصل مسواک نیز همین است. چوب درخت زیتون نیز برای مسواک زدن مفید است.

ابتدا باید تکه ای حدود ۱۵ یا ۲۰ سانتی از چوب مسواک یا چوب زیتون را تهیه کنید. سپس از ابتدای آن حدود دو سانت از پوست آن را جدا کنید. سپس می توانید مقداری از محدوده ای که پوست آن جدا شده را با وسیله ای مانند انبر، دست تمیز یا حتی با دندان نرم کنید تا قابل استفاده شود. این مسواک بعد از دو یا سه بار استفاده، کاملاً نرم می شود.

چوب درخت مسواک که مقداری نرم تر است اگر قطر آن تا ۵ یا ۷ میلیمتر هم باشد، خوب است ولی در چوب زیتون به علت سفت بودن باید با قطر کمتری باشد، مثلاً ۵ یا ۴ میلیمتر مناسب است.

طرز تهیه دیگری هم بیان شده است. به این صورت که، مقداری از پوست ابتدای چوب را جدا کنید و آن مقدار را در آب قرار دهید تا سه روز، تا مقداری الیاف از هم جدا شود و نرم کردن آن راحت تر باشد.

در هنگام مسواک زدن نیز، از انجام موارد زیر خودداری کنید:

هم چنین بهتر است بدانید که:

محتویات این خمیردندان شامل: چوب اراک، سعد کوفی، اذخر، عاقرقرحا، هلیله زرد، خردل و میخک، عسل و سرکه است. در بعضی موارد نمک و کف دریا را به این ترکیب اضافه می کنند که خاصیت سفیدکنندگی دندان دارند. از این ترکیب هفته ای دو بار می توان استفاده کرد نه هر روز. بهترین زمان استفاده از این ترکیب، ناشتا است. این خمیردندان برای دندان، جرم دندان، لثه و غلبه بلغم مفید است. یکی از علل بدبویی دهان بلغم است که با این خمیر دندان بر طرف می شود. سعد کوفی به کار رفته در این ترکیب، برای دهان و دندان و مخصوصاً برای لثه مفید است. کسی که از سعد کوفی در شستن دهان استفاده کند مبتلا به درد دندان نمی‌شود. هلیله زرد میکروب کش است و باعث برطرف شدن خلط و بلغم می‌شود.

برای پرکردن دندان و رفع پوسیدگی، سه قطره روغن حنظل را داخل سوراخ دندان ریخته می ریزند و سپس یک نخ کتان آغشته به روغن حنظل می کنند و محکم و بافشار در سوراخ دندان قرار می دهند. به مدت سه شب این کار انجام می شود. بعد از چند روز کم کم دندان پر می شود.

حجامت زیر چانه فوائد زیادی دارد و برای بسیاری از بیماری های دهان و دندان مفید است، از جمله بهترین درمان آفت دهان، لثه و آبسه‌ی لثه، حجامت زیر چانه می باشد.

همه میوه ها به شرطی که برسند و کال نباشند، می توانند به عنوان درمان بیماری ها مورد استفاده قرار گیرند. غرره انجیر خصوصاً اگر با شیر پخته شود برای بیماری های دهان و دندان مانند: لقی فک، مشکلات لثه، مشکلات زبان کوچک مفید است. انجیر بدبویی دهان را از بین می برد و دهان را محکم می کند. استخوان را تقویت می‌کند و سبب رویش مو می شود و بیماری را دور می‌کند (المحاسن، ج۲، ص 554).

میخک اثر تسکین دهنده دارد و برای درد دندان مفید است. امروزه در دندان پزشکی برای بی حس کردن از میخک استفاده می کنند. اگر کسی دچار دندان ‌درد شود با گذاشتن میخک روی دندان‌، درد تسکین می یابد و اگر هم مشکل از لثه باشد با گذاشتن میخک، لثه ترک می خورد و چرک خارج می شود.

برای مسواک زدن می‌توان از چوب زیتون استفاده کرد که در درمان جرم دندان نیز کاربرد دارد. هم چنین می توانید برای از بین بردن بردن جرم دندان، انار را با پیه آن (پوشش سفید رنگ که روی دانه را می پوشاند) استفاده کنید (المحاسن، ج 2، ص 356).

برای رفع بد بویی دهان، توصیه های زیر ارائه شده است:

برای برخی از بیماری های زنان درمان هایی وجود دارد که شامل موارد زیر است.

مصرف روزانه یک لیوان عرق رازیانه (در ایام قاعدگی مصرف نشود) در درمان کم کاری تخمدان بسیار مفید است.

در درمان کمبود هورمون های تخمدان و کم کاری تخمدان، از دارویی به داروی باه زنان یا جرجیر که یکی از ترکیبات آن شاهی است، استفاده می شود. هم چنین در درمان ناباروری ناشی از ضعف تخمدان درمان هایی ارائه شده است که می توانید آن را در قسمت ناباروری ببینید.

برای درمان یائسگی زودرس، راه حل های زیر ارائه شده است که شامل:

مصرف دوسین (ترکیب سیاهدانه نیم کوب با عسل به نسبت دو به یک) روزی یک قاشق چای خوری در پیش گیری از یائسگی زودرس بسیار مفید است.

هفته ای دوبار به سر خود حنا بمالید، باید حنا را تا زمانی روی سر نگه دارید که موهای تان رنگ بگیرد (کافی، ج6، ص484).

علاوه بر داروهای تخصصی که برای چسبندگی، ورم، کیست، زخامت و دیگر بیماری های رحم وجود دارد، حجامت ساق پا یکی از درمان های انواع بیماری های رحم می باشد.
برای مثال:
درمان کیست تخمدان
درمان کیست های رحمی (میوم ها یا فیبروم ها)
درمان ضخامت رحم
چسبندگی لوله های رحم
حجامت هر دو ساق پا پر خونی را کم می‌کند و برای بیماری های مزمن و کهنه ی کلیه و مثانه و رحم مفید است و قاعدگی را باز می‌کند ولی عوارض آن این است که بدن را خسته می‌کند (طب الرضا، ص56).
 افتادگی رحم یا بزرگ شدن رحم
هم چنین اگر عادت ماهیانه به اندازه‌ی یک لکه باشد حجامت ساق پا خون قاعدگی و عادت ماهیانه را زیاد می‌کند.
حجامت را از بیرون ساق انجام می دهند. حجامت پای سمت راست در طرف راست و پای سمت چپ در سمت چپ ساق انجام شود. حجامت ساق پا برای افرادی که عادات ماهیانه داشته باشند، خونریزی را زیادتر می‌کند. حجامت را در غیر از زمان قاعدگی انجام می دهند. یک بار حجامت انجام می دهند و اگر درمان نشد یک یا دو بار دیگر هم حجامت انجام می شود.

برای درمان خونریزی رحم، از جمله لکه بینی ها درمان هایی ارائه شده است که شامل موارد زیر است.

کاهش سردی و افزایش گرمی ها (دوره 4 تا 12 روز) دردرمان خونریزی های شدید قاعدگی بسیار مفید است. برای آگاهی از اغذیه گرم به قسمت طب سنتی دوران نوزادی مراجعه نمایید.

این درمان برای کسانی که عادت ماهیانه آن ها قطع نمی شود مفید می باشد. سویق عدس خوراکی است که در آن عدس را آسیاب کرده و تفت می دهند و صبح به صورت ناشتا به میزان 2 قاشق غذا خوری مصرف می گردد. در صورت درمان نشدن هر روز یک قاشق سماق تا یک هفته میل کنید. مصرف عرق بومادران شبی یک لیوان با مقداری عسل و عرق یونجه نیز مفید است. استفاده از بادکش در ناحیه تخمدان و خوردن عدس در درمان خونریزیهای شدید مفید است.

​​​​​​​

این دارو به حدی مؤثر است که حتی جایگزین اعمال جراحی معرفی شده است. معمولاً از این دارو برای درمان خونریزی هایی مانند:

جالب این جاست که اگر این دارو در روزهایی که عادت ماهیانه وجود دارد خورده شود، خونریزی را قطع نمی‌کند و فقط خونریزی های دیگر را قطع می‌کند. برای استفاده از این دارو، تخم گشنیز و سماق را آسیاب می کنند و در ظرفی می ریزند و روی آن را باز می گذارند و بعد از ریختن آب به اندازه یک لیوان کوچک روی آن، شب زیر آسمانی که ستاره دار باشد قرار می دهند و صبح می جوشانند و بعد از جوشاندن، آب آن به میزان یک استکان مصرف می شود (طب الائمه، ص 64).

رازیانه، برای درمان مشکلات قاعدگی از جمله لکه بینی ها، عادات ماهیانه شدید، نظم بودن عادات ماهیانه، ناتوانی جنسی و نیز در درمان ریزش مو ناشی از کمبود هورمون استروژن بسیار مؤثر است. برای مشکلات قاعدگی می توان از چای رازیانه استفاده کرد. برای استفاده می توان: در دو هفته ی اول هر ساعت یک استکان و بعد از آن در هر بیست و چهار ساعت یک استکان مصرف شود. (زیرا زیاده روی در مصرف رازیانه سبب بیماری قلبی می شود) هم چنین خوردن عرق رازیانه با یک قاشق عسل هر روز یک استکان توصیه شده است. قطره ی گیاهی رازیانه به رازین که در بازار موجود است، دارای خواصی هم چون: شیرافزا، مدر، تنظیم قاعدگی، درمان ضعف جنسی و کاهش عوارض یائسگی می باشد.

حجامت تخمدان در درمان خونریزیهای شدید قاعدگی بسیار مفید است. 

استفاده از به، به صورت (کمپوت، شربت يا مربای به) هنگام صبح به صورت ناشتا در طولانی نشدن عادت ماهیانه بسیار مفید است.

در درمان عادت ماهیانه ی شدید و هم چنین لکه بینی در فواصل قاعدگی ها بسیار مفید است. برای مصرف، باید روزی دو عدد میوه ی شاه بلوط خورد. در درمان عادات ماهیانه شدید نیز، برگ دلمه ی درخت انگور با رب انار شیرین و مربای به توصیه می گردد.

در تنظیم قاعدگی، می توان هر روز یک قاشق چایخوری پودر تخم کرفس را مصرف نمود. تخم کرفس دارای خواصی هم چون: کاهش چربی خون، کاهش قند خون و کاهش فشار خون نیز می باشد.

زرد چوبه، در درمان بی نظمی های قاعدگی بسیار مفید است و سبب تنظیم شدن آن می گردد. میزان مصرف آن، روزانه یک گرم زردچوبه ی خالص است. زرد چوبه ماهیتی ضد سرطانی دارد.

استفاده از شربت گل بومادران، در تنظیم قاعدگی و رفع لکه بینی بسیار مفید است. برای استفاده آن را باید با عسل گون، مصرف نمود.

به عقیده ی پزشکان طب اسلامی، خونریزی شدید عادت ماهیانه، می‌تواند علل متعددی داشته باشد و مهمترین علت آن افزایش صفرا و گرمی است. اگر این خونریزی بیش از حد باشد و سبب کم خونی و ضعف شدید و سرگیجه شود، نیاز به درمان دارد. در غیر این صورت، نوعی حجامت طبیعی بدن محسوب می شود. برای درمان می توان: از سویق عدس، سماغ رومی، ترکیب داروی جامع امام رضا علیه السلام و عسل و قرص خون که یک داروی ترکیبی می باشد، استفاده کرد.

اگر عادت ماهیانه خیلی شدید باشد، استفاده از سماغ رومی، بسیار مفید واقع می شود.

یکی از درمان های کسی که عادت ماهیانه او ادامه دارد و به صورت لکه بینی یا خونریزی است این است که غسل انجام دهند (دعائم الإسلام، ج2، ص138).

از آن جایی که سلامت دستگاه تولید مثلی در بدن از اهمیت ویژهای برخوردار است، پزشکان طب اسلامی توصیه های ویژه ای در ایام عادات ماهیانه بانوان کرده اند که در ادامه به بیان آن ها می پردازیم.

دردهای قاعدگی

 

در درمان این بیماری، نشستن در تباشیرهندی با آب اذخر توصیه شده است. هم چنین خوردن تباشیر با آب شاهی، یکی از درمان های کیست تخمدان است.

یکی از مواردی که می تواند در باروری شما تأثیر ویژه ای داشته باشد، مشکلاتی مانند کم کاری یا پر کاری غده تیروئید است که درمان هایی برای آن توصیه شده است. این درمان ها شامل موارد زیر می باشد.

طب سنتی اسلامی، برای ناباروری درمان هایی ارائه شده است. از آن جا که درمان در این طب، بر پایه مزاج صورت می گیرد، کسانی که با مشکل ناباروری مواجه هستند، ابتدا بهتر است تعیین مزاج شوند و درمان آن ها، متناسب با مزاج شان صورت گیرد. یکی از دلایل ناباروری افراد می تواند عدم تعادل مزاج که ناشی از گرمی یا سردی بیش از حد بدن است باشد. برای مثال: ناباروری در اغلب مزاج های گرم و خشک (صفرا) و یا غلبه آن در افراد دیده می شود. در طب اسلامی، در درمان ناباروری علاوه بر اصلاح مزاج افراد، درمان هایی را به منظور آمادگی غدد جنسی بانوان و آقایان در نظر می گیرند که شامل موارد زیر می باشد.

برای جلوگیری از به وجود آمدن این مشکل، توصیه هایی شده است. از جمله این که:
اگر در هفته اول ازدواج، خانم ها لبنیات، سرکه، گشنیز و سیب ترش (من لا یحضره الفقیه، ج 3، ص 552) بخورند سبب سردی رحم و نازایی می شود. پس از مصرف این مواد خودداری فرمایید.
میوه‌های فرنگی مانند هویج، نخود، گوجه فرنگی، توت، سویا و کلزا سبب نازایی می‌شوند. هویج فرنگی در مردان سبب اختلالات جنسی می شود. به جای هویج فرنگی، زردک و هویج صحرائی مصرف کنید که تقویت کننده جنسی است و در درمان اختلالات نعوظ مؤثر است.
 به عقیده ی پزشکان طب سنتی – اسلامی عواملی هم چون:

اگر مزاج شما سرد باشد ادامه سردی مزاج و اختلال قاعدگی منجر به ناباروری می شود. پس مزاج خود را اصلاح کرده و خوردن غذاهای با طبع سرد را کاهش دهید و غذاهای با طبع گرم مصرف نمایید. برای این منظور می توانید از عرق رازیانه به همراه عسل استفاده نمایید. برای آگاهی از سایر غذاهای با طبع گرم به قسمت طب سنتی دوران نوزادی مراجعه نمایید.

خوردن تخم پرندگان، در درمان نازایی استفاده می شود (المحاسن، ج2، ص481). منظور فقط تخم مرغ نیست، بلکه شامل تخم بقیه پرندگان نیز می شود. اگر از تخم مرغ استفاده می کنید، بهتر است تخم مرغ محلی باشد. برای مصرف تخم مرغ، آن را با نان استفاده نمایید (مکارم الاخلاق، ص 163).

برای افرادی که ضعف جنسی دارند، غذای مخصوصی متشکل از پیاز و تخم مرغ توصیه شده است (مکارم الاخلاق، ج1، ص 425). پیاز سفید را خرد می‌کنند و با روغن زیتون سرخ می‌کنند، روی آن تخم مرغ محلی می‌ریزند و به همراه گوشت چرخ کرده می‌پزند. درمان دیگری نیز که مورد توجه قرار گرفته است که مشترک بین هر دو زوج می باشد، این است که پیاز سفید را خرد کرده و با روغن زیتون سرخ کنند و تخم مرغ محلی به آن اضافه شود و از روز هفتم قاعدگی تا روز سیزدهم، به عنوان صبحانه میل شود.

داروی هوش برای ضعف جنسی کاربرد دارد. البته برای تقویت هوش نیز استفاده می شود. اگر نیم ساعت قبل از امتحان خورده شود در نمره تأثیرگذار خواهد بود. نزدیک به فعالیت فکری یا جنسی، به اندازه 2 فندق میل می شود.

اندازه یک قاشق مرباخوری یک ساعت قبل از همبستر شدن و نیم ساعت قبل از امتحان مصرف می شود.

این غذا درمان ناباروری است. مقداری گوشت (چرخ کرده یا چرخ نکرده) را می‌پزند و روی آن تخم مرغ می ریزند (المحاسن، ج2، ص481).

یکی از داروهایی که برای درمان ناباروری و ضعف جنسی استفاده می شود، کاسنی است (وسائل الشیعه، ج25، ص181). حتماً کاسنی را باید خشک کنند و سپس آسیاب کنند و بخورند. عرق کاسنی مورد پذیرش نمی باشد. یکی از خصوصیت های کاسنی این است که فرزند را در نهایت زیبایی قرار می‌دهد، حتی از به فرزند را زیبا می‌کند (المحاسن، ج2، ص51). خوردن کاسنی در شب تاکید شده است. مقدار مصرف آن در هر شب به اندازه ی 7 برگ است.

از آب باران برای درمان نازایی، ضعف جنسی و برای تعیین جنسیت فرزند استفاده می شود (مهج الدعوات، ص356).
روش استفاده

صبح و شب یک لیوان حداقل یک هفته از این آب بخورید.
 آب باران باید، آب ماه نیسان رومی (آوریل) باشد.
قبل از مصرف، سوره حمد و آیت الکرسی و سوره کافرون و سوره اعلی وسوره فلق و ناس و سوره توحید و (لااله الا الله و الله اکبر) و (صلی الله علی محمد و آل محمد) و (سبحان الله و الحمدلله و لااله الا الله و الله اکبر) هرکدام هفتاد مرتبه به این آب بخوانید.

همبستر شدن در آخر شب، برای بدن مفید است، زیرا بدن خسته نیست و احتمال تشکیل نطفه است و در هوش کودک تأثیر ویژه ای دارد.

برای درمان نازایی ناشی از تحرک کم اسپرم، هر شب یک لیوان شیر با عسل مصرف شود که معمولاً هر شب از شب هفتم تا سیزدهم دوران قاعدگی، مصرف می شود. این درمان مشترک بین هر دو زوج است.

یکی از دستورات غذایی که در درمان ناباروری ناشی از ضعف اسپرم و تخمدان داده می شود و مشترک بین هر دو زوج می باشد، استفاده از عسل است. سی گرم ژل رویال (عسل ملکه زنبورعسل) را با نیم کیلو عسل مخلوط می‌کنند و یک قاشق مربا خوری صبح ناشتا به همراه هفت دانه سیاهدانه مصرف می شود. عسل برای ضعف عمومی و فقر آهن نیز مفید است.

خوردن ریز غذاهایی که در سفره یا بیرون سفره ریخته می‌شود، در درمان نازایی مفید است (المحاسن، ج2، ص444). البته منظور خرده غذاهایی هست که در سفره ریخته می شود نه برای مثال، نان هایی که در خیابان ریخته می شود. خواصی که برای ریزغذاها ذکر شده است این است که: استفاده از ریزه غذاها، درمان کل بیماری ها است. هم چنین خوردن ریز غذاها واکسیناسیون طبیعی است.

​​​​​​​​​​​​​​

یکی از درمان هایی که در حل مشکل نازایی، مورد غفلت قرار گرفته است، ذکر درمانی است. در روایات بسیاری از ائمه علیهم السلام، علاوه بر درمان های دارویی که برای حل مشکل ناباروری ارائه می دادند، که مورد توجه پزشکان سنتی اسلامی قرار گرفته و تعدادی از آنها نیز در بالا آمده است، ذکر درمانی با اذکار ویژه نیز در دستور العمل آن ها قرار گرفته است. این اذکار شامل موارد زیر می باشد:
أ. ذکر استغفار
از امام صادق برای حل مشکل ناباروری، روایت شده است که فرمودند: «برای فرزند دار شدن، صد مرتبه هنگام سحر استغفار کن و اگر فراموش کردی قضای آن را بجا آور» (کافی، ج6، ص 9).
ب. اذان گفتن
اذان گفتن با صدای بلند هم یکی از درمان های عمومی ناباروری محسوب می‌شود(کافی، ج3، ص38).
ج. دعاء برای طلب فرزند
دعاهایی که در روایت آمده است، شامل اذکار زیر می باشد که بهتر است آن ها را بخوانید.
ü اللَّهُمَ‌ لا تَذَرْنِي فَرْداً وَ أَنْتَ خَيْرُ الْوارِثِينَ‌ وَحِيداً وَحْشاً فَيَقْصُرَ شُكْرِي عَنْ تَفَكُّرِي‌ بَلْ هَبْ لِي عَاقِبَةَ صِدْقٍ ذُكُوراً وَ إِنَاثاً آنَسُ بِهِمْ مِنَ الْوَحْشَةِ وَ أَسْكُنُ إِلَيْهِمْ مِنَ الْوَحْدَةِ وَ أَشْكُرُكَ عِنْدَ تَمَامِ النِّعْمَةِ يَا وَهَّابُ يَا عَظِيمُ يَا مُعَظَّمُ‌ ثُمَّ أَعْطِنِي فِي كُلِّ عَافِيَةٍ شُكْراً حَتَّى تُبَلِّغَنِي مِنْهَا رِضْوَانَكَ فِي صِدْقِ الْحَدِيثِ وَ أَدَاءِ الْأَمَانَةِ وَ وَفَاءٍ بِالْعَهْد(کافی، ج6، ص7).
ü رَبِّ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا يَرِثُنِي رَبِّ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ ذُرِّيَّةً طَيِّبَةً إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعاءِ رَبِّ لا تَذَرْنِي فَرْداً وَ أَنْتَ خَيْرُ الْوارِثِينَ .
ü در صبح و شام هفتاد مرتبه سبحان الله بگو و ده مرتبه استغفار کن و نه مرتبه تسبیح بگو و دهمین را با استغفار ختم کن و سپس بگو اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كانَ غَفَّاراً. يُرْسِلِ السَّماءَ عَلَيْكُمْ مِدْراراً. وَ يُمْدِدْكُمْ بِأَمْوالٍ وَ بَنِينَ وَ يَجْعَلْ لَكُمْ جَنَّاتٍ وَ يَجْعَلْ لَكُمْ أَنْهاراً (کافی، ج6، ص8).
ü در روایتی از امام صادق (ع) آمده است که برای فرزند دار شدن، هنگام آمیزش این آیه را بخوانید.
وَ ذا النُّونِ إِذْ ذَهَبَ مُغاضِباً فَظَنَّ أَنْ لَنْ نَقْدِرَ عَلَيْهِ فَنادی‌ فِي الظُّلُماتِ أَنْ لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ تا سه آیه دیگر آن(کافی، ج6، ص1).
د. نماز و دعاء برای فرزند آوری
در روایت آمده است، کسی که می‌خواهد همسرش باردار شود دو رکعت نماز بخواند بعد از نماز جمعه که در آن دو رکعت رکوع و سجود را طولانی کند و بگوید اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِمَا سَأَلَكَ بِهِ زَكَرِيَّا إِذْ قَالَ‌ رَبِّ لا تَذَرْنِي فَرْداً وَ أَنْتَ خَيْرُ الْوارِثِينَ.‌ اللَّهُمَّ هَبْ لِي‌ ذُرِّيَّةً طَيِّبَةً إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعاءِ اللَّهُمَّ بِاسْمِكَ اسْتَحْلَلْتُهَا وَ فِي أَمَانَتِكَ أَخَذْتُهَا فَإِنْ قَضَيْتَ فِي رَحِمِهَا وَلَداً فَاجْعَلْهُ غُلَاماً وَ لَا تَجْعَلْ لِلشَّيْطَانِ فِيهِ نَصِيباً وَ لَا شِرْكا (کافی، ج3، ص482). اگر در نماز جمعه نخواند، بعد از نماز ظهر این نماز خوانده شود.
ه. نیت کردن اسم
در روایت آمده است، اگر شخصی نیت کند که اگر صاحب فرزند شود، اسم او را محمد یا علی بگذارد، خداوند به او فرزندی عطا می کند.
و. انگشتر فیروزه
انگشتر فیروزه ای که بر روی آن آیه (رَبِّ لا تَذَرْني‌ فَرْداً وَ أَنْتَ خَيْرُ الْوارِثين‌) (انبیا/89) حک شده باشد، در درمان نازائی بسیار مفید است.

از نظر طب اسلامی، یکی از مواردی که در حل مسئله ناباروری می تواند تأثیر زیادی داشته باشد، استفاده از تقویت کننده های جنسی است. راه کارهای زیر، راه کارهای عمومی برای این مسأله می باشد که شامل موارد زیر است:

یکی از مواردی که در تقویت جنسی مؤثر است، استفاده از عطر است (کافی، ج ۶، ص ۵۱۰). منظور از عطر، عطرهای مشخصی است، مانند: مشک و عنبر و خلوق و غالیه. عطرهای مصنوعی که با مواد شیمیایی ساخته می شوند، باعث آسم و تنگی نفس می‌شوند. شاید به طور موقت موجب تقویت جنسی شوند ولی در دراز مدت آسیب می‌رساند.

حلیم تقویت کننده است (کافی، ج ۶، ص۳۲۰). حلیم یعنی گوشت به همراه گندم یا جو که با هم به مدت طولانی می پزند تا گندم یا جو آن آب شود. سپس آن را صاف کرده و تبدیل به حلیم می‌شود. بهتر است در حلیم از جو استفاده شود.

خوردن سویق با روغن زیتون گوشت را می رویاند، استخوان را تقویت کرده، پوست را نرم می کند و تقویت کننده ی جنسی است (کافی، ج۶، ص۳۰۶).

پیاز دهان را خوشبو می‌کند، بلغم را از بین می‌برد و تقویت کننده ی جنسی است (محاسن، ج۲، ص۵۲۲). پیاز به طور موقت دهان را بدبو می‌کند. ولی چون میکروب زدا است سبب خوشبویی دهان می‌گردد. از نظر اطباء سنتی، پیاز به دلیل این که برطرف کننده بلغم بوده، مؤثر بر سلول های جنسی است و به عنوان یکی از مواردی که در تقویت جنسی می تواند مؤثر باشد، مطرح می شود. هم چنین پیاز تقویت کننده ی اعصاب نیز می باشد.

خرمای برنی، کمر را تقویت می‌کند و تقویت کننده ی جنسی است. غذا را هضم کرده و دهان را خوشبو می‌کند(محاسن، ج۱، ص۱۳).

حباری پرنده ای است که از مرغ بزرگ تر و گردن درازتری دارد. پرنده ی ای است که اگر از لانه خارج شود لانه خود را گم می کند و روی لانه دیگری می نشیند و جوجه های آن را بزرگ می‌کند.

خوردن گوشت حباری برای بواسیر (هموروئید) و درد کمر خوب است و به عنوان یکی از موارد مؤثر در تقویت جنسی، مطرح می شود (کافی، ج۶، ص۳۱۳).

منظور از هویج، زردک است. مکانیزم آن این است که هویج در درمان اختلالات جنسی مردان ازجمله اختلالات نعوظ مؤثر است. شقاقل یا همان هویج صحرائی از همه بهتر است (کافی، ج۶، ص۳۷۲).

خضاب به معنای رنگ کردن مو است. کتم (سیاه)، وسمه (تیره تر از ورس) و ورس (طلائی است) رنگ های طبیعی هستند. حنا میگرن را برطرف می‌کند و بینایی را تقویت می‌کند، پوست را خوشبو می‌کند و در تقویت جنسی مؤثر است (مکارم الاخلاق، ص ۸۲). شاید برای جوان ها حنا مناسب نباشد، چون باعث سفید شدن مو می شود.

سرمه کشیدن با اثمد (نوعی سرمه) باعث تقویت چشم، رویش مژه ها و خوشبو شدن دهان می شود (مکارم الاخلاق، ص۴۶). برای درمان، سرمه در شب استفاده می شود. اثمد اصفهان، بهترین سرمه می باشد که در حال حاضر در هندوستان یافت می شود.

یکی از مواردی که در تقویت جنسی مؤثر است، شانه کردن موها می باشد. زیاد شانه کردن موها، وبا را می‌برد و رزق می‌آورد (کافی، ج۶، ص۴۸۹).توصیه شده است جنس شانه از چوب و یا عاج باشد. شانه کردن موها برطرف کننده بلغم نیز می باشد.

خوردن خربزه علاوه بر تقویت جنسی، عوارض و بیماری ندارد، مثانه را می‌شوید (خصال، ص۴۴۳) و در درمان سنگ مثانه مفید است.

برای تقویت جنسی، عدس با کدو پخته می شود و به عنوان وعده غذایی میل می شود.

مصرف زیتون در درمان نازائی بخصوص نازائی مردان مؤثر است. توصیه شده است بهتر است خود زیتون مصرف گردد نه روغن آن.

استفاده از کاسنی در زیبایی کودک، درمان ناباروری و تعیین جنسیت کاربرد ویژه ای دارد. هم چنین کاسنی متعادل کننده ی طبع بوده و دوست کبد معرفی شده است.

انار در تقویت جنسی افراد بخصوص در مردان، بسیار مفید است. یکی از خصوصیتهای انار این است که همانند کاسنی متعادل کننده ی طبع بوده و در درمان ویار ناشی از بارداری و زیبایی کودک بسیار مؤثر است.

برای تقویت جنسی می توان بادمجان را با روغن زیتون سرخ کرده و آن را با ماست مصرف نمود.

استفاده از نوره در درمان مشکلاتی هم چون: ضعف جنسی و درمان لاغری مفید معرفی شده است. بهترین نوره، نوره زرد است.

استفاده از پنیر بخصوص پنیری که با مایه شیر بزغاله تهیه شده باشد، در تقویت جنسی افراد مؤثر است.

استفاده از شیر و عسل در درمان ناباروری بخصوص ضعف اسپرم (تعداد، شکل و حرکت آن) درمان شاخص معرفی شده است.

در درمان عفونت رحم راهکارهای زیر توصیه شده است:

در طب اسلامی استفاده از دارویی به داروی زنان همراه با اذخر و عسل توصیه شده است.

از عسل استفاده کنید. تزريق محلول يك قاشق مرباخوری عسل خالص همراه با يك قاشق غذاخوری آب جوشيده به داخل رحم روزی سه بار به مدت يك هفته در درمان عفونت ها بسیار مفید است.

عنبر نسارا (پشكل ماچه الاغ ماده یا مدفوع الاغ) را سوزانده روی آن به گونه ای قرار بگيريد كه دود، داخل رحم شود و با آن دود، رحم را بخور دهيد. اين دارو را می توانيد از عطاری ها تهيه كنيد .

اگر مایل هستید، می توانید مطلب فوق را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

اگر نظری یا سؤالی در مورد مطلب فوق دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. ما نکات شما را با دقت می خوانیم.

1396/3/3

1396/3/6

1395/1/22

1396/1/26

1396/1/27

1396/3/6

1396/3/3

1396/5/22

1396/1/26

1396/1/28

شما هم یکی از اعضای خبره جذاب مادری باشید

مادری، همراهی است دلسوز برای حس زیبای مادری تمام تلاش مادری، تشکیل جمعی متخصص و ماهر در حوزه های زنان و مامایی، تغذیه، تناسب اندام، روانشناسی و کودکان در کنار شماست، برای احساس اطمینان و شادابی دوران زیبای قبل از بارداری، دوران شیرین بارداری و دوران پر از عشق بعد از بارداری
ما و شما برای آموختن بیشتر، مشاوره ها و همدلی های و پاسخ به دغدغه ها و مسایل احتمالی دوران پر هیجان مادری دست در دست هم گذاشته ایم. سلامت، زیبایی، روحیه شاد و خندان و عشق شما به فرشته ناز و کوچولویتان آرزوی قلبی ماست. در هر لحظه همراهی ما را حس کنید.


“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید

داروهای طب اسلامی برای بارداری

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

چگونه میتوان جای جوش را درمان کرد؟ درست است که روش های پزشکی زیادی برای درمان جای جوش وجود دارد، اما آیا می دانید با کمک روش های خانگی و طبیعی هم میتوان آن را درمان کرد؟ آکنه یک مشکل پوستی رایج است که هم بر روی مردان و هم زنان تاثیر می گذارد. آکنه ناشی از انسداد فولیکول های مو است. آکنه ای که  بر روی پوست شما ظاهر می شود گاهی قرمز، دردناک و متورم می شود. در این مقاله از بخش زیبایی،

مکمل های ضد پیری چه هستند؟ از ابتدای تاریخ، افراد به دنبال روش هایی برای بازگرداندن جوانی و روند آهسته پیر شدن هستند. با اینکه هنوز درباره منبع و سرچشمه جوانی تحقیق و تفحص می شود، ولی قرص ها، داروها، سرم ها و دیگر مکمل های ضد پیری ، در سراسر بازار متعهد شده اند که زمان را به عقب برگردانند و شما را جوان نگه دارند. متأسفانه، بسیاری از این محصولات، قیمت های گزافی دارند و به سبب تنوع زیادی که دارند، تعیین اینکه

گاز گرفتن گونه ، فشردن محکم دندان ها بر روی قسمت داخلی گونه است. اغلب اوقات هنگام خواب اتفاق می افتد و این گاز گرفتن فراتر از یک عادت بد است. گاز گرفتن گونه می‌ تواند نشانه استرس یا اضطراب بیش از حد باشد. زمانی که جویدن و یا گاز گرفتن در یک دوره طولانی انجام می‌ شود، باعث آسیب به دهان و منجر به زخم و جراحت می ‌شود. این عمل تکرار شونده ممکن است نشانه ‌ای از اضطراب باشد که به عنوان رفتار

شما ممکن است درباره بتاکاروتن، لیکوپن، زاکسانتیین، لوتئین و کانتاگزانتین، مطالبی را شنیده باشید، اما آیا درباره استاگزانتین هم چیزی شنیده اید؟ استاگزانتین به عنوان یکی از قوی ترین کاروتنوئیدها و آنتی اکسیدان ها در طبیعت است که از جنبه های بسیاری برای سلامت مفید است، از کاهش چین و چروک گرفته تا بهبود و افزایش سرعت کارهای روزمره شما. این رنگدانه قدرتمند به انواع خاصی از غذاهای دریایی، رنگ قرمز_ نارنجی می دهد و سلامت بینایی وسلامت مغز و قلب را ارتقاء می بخشد

طب فشاری نوعی روش درمانی جایگزین است که از روش چین باستان پیروی می کند. هدف آن، کاهش بیماری های مختلف با تلاش بر اصلاح و بهبود گردش خون و نیروی زندگی در بدن انسان می باشد. در این مقاله از بخش پزشکی و زنان و زایمان دکتر سلام، به بررسی طب فشاری می پردازیم. این روش، مشکلات باروری در زنان و مردان را بهبود می بخشد. ناباروری امروزه به دلیل شیوه زندگی ناسالم و استرس زا افزایش یافته است. اگر چه مداخلات پزشکی مختلف

داروهای طب اسلامی برای بارداری

با مشکلات پوستی در نوجوانان چه کنیم؟ آیا فرزند شما نگران سلامتی پوستش می ‌باشد و روزانه زمان زیادی را در مقابل آینه می ‌گذراند؟ آیا پس از

چگونه میتوان جای جوش را درمان کرد؟ درست است که روش های پزشکی زیادی برای درمان جای جوش وجود دارد، اما آیا می دانید با کمک روش های

کورتاژ دلهره آور است. هیچ راهی برای جایگزینی نوزاد از دست رفته وجود ندارد و مهم نیست که این اتفاق در چه مرحله ای از بارداری افتاده است.

در مورد رویای شفاف چه می دانید؟ شاید پیش خودتان فکر کنید آیا من هم رویای شفاف داشته ام؟ اصلا رویای شفاف چیست؟ آیا تا به حال اتفاق

مکمل های ضد پیری چه هستند؟ از ابتدای تاریخ، افراد به دنبال روش هایی برای بازگرداندن جوانی و روند آهسته پیر شدن هستند. با اینکه هنوز درباره منبع

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *