داروهای ضعیف اعصاب

خواص دارویی و گیاهی

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید




خانه

موبایل

 

 

داروهای ضعیف اعصاب

اصطلاح “ضعف اعصاب” اولین ‌بار توسط “جورج میلر‌برد” روانپزشک و عصب ‌شناس آمریکایی در سال 186 مطرح شد.

 

طبق نظرات وی علت ضعف اعصاب فرسودگی عصبی است که ناشی از تخلیه ی سلول عصبی از ذخیره مواد غذایی‌ اش است. این تخلیه بر اثر استرس ‌هایی چون کار اضافی ایجاد می ‌شود.

 

این بیماری به دو صورت بروز می ‌کند:

 

* در یک نوع، ویژگی اصلی، شکایت از خستگی فزاینده پس از تلاش ذهنی است که اغلب همراه با کاهش نسبی در عملکرد شغلی یا توانایی مقابله در وظایف روزانه است. خستگی ‌پذیری روانی به طور مشخص، نوعی تهاجم ناخوشایند خاطرات، اشکال در تمرکز و ناکارایی تفکر تلقی می ‌شود.

 

* در نوع دیگر این اختلال، بیمار روی احساس ضعف جسمی یا بدنی و فرسودگی ناشی از کمترین فعالیت، تاکید می‌ کند که با دردها و ناراحتی عضلانی و ناتوانی در شل کردن آن ها همراه است.

 

 

علائم

 

در هر دو نوع فوق، احساسات جسمی ناخوشایند مانند سرگیجه، سردردهای تنشی و احساس بی ‌ثباتی عمومی شایع است.مراحل اولیه و میانی خواب معمولا مختل می ‌شود ولی پُرخوابی نیز ممکن است دیده شود.

 

از آنجایی که بسیاری از علایم و نشانه‌ های ضعف اعصاب با هر یک از اختلالات اضطراب، افسردگی و اختلالات شبه‌ جسمی هم پوشانی دارد تشخیص این بیماری دشوار است.

 

ضعف اعصاب اغلب در نوجوانی یا میانسالی بروز می ‌کند. این اختلال در صورت عدم درمان معمولا به صورت مزمن در می ‌آید و بیمار ممکن است در اثر یک یا چند علامت ناتوان شود.

 

در دوران کودکی احتمال دارد مشکلاتی در کارکرد تحصیلی نظیر نمرات پایین و مدرسه‌ گریزی مشاهده شود.

 

در بزرگسالی عملکرد شغلی تخریب می‌ شود یا ممکن است بیمار چنان ناتوان شود که کار کردن برایش غیرممکن شود. به همین ترتیب روابط اجتماعی، زناشویی و بین ‌فردی نیز دچار مشکل می ‌شود.

 

 

درمان

 

تجویز دارو فقط در صورتی علایم طبی را تخفیف می ‌دهد که به طور همزمان با مداخله روان‌ درمانی همراه شود.

 

بیمار باید استرس‌ های زندگی و روش کنار آمدن با آن ها را بشناسد.این بیماران به خوددرمانی و استفاده نابجا از دارو تمایل دارند ولی ‌باید دانست انتخاب داروی مناسب و دستور مصرف باید حتما زیر نظر روانپزشک باشد.


مطالب برای زندگی بهتر

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

مركز نوآوري دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) به وسعت 5 متر مربع و با استقرار بيش از 1 شركت فناور و دانش بنيان به صورت رسمي با حضور معاون علمی آستان قدس رضوی در این دانشگاه افتتاح شد.

برای بره‌ریزی تعطیلات آخر هفته حتما گزینه تئاتر دیدن هم برای بسیاری از مردم مطرح است؛ اما روی صحنه تئاتر مشهد چه می‌گذرد؟

استادیار جمعیت‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: ایران در منطقه دارای چالش‌های بسیاری است و باید جمعیت، قدرت و امنیت در کنار

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ارز ناشی از نفت موجب بی‌ثباتی در اقتصاد ما شده است. به این دلیل که درآمد نفتی بسیار راحت به

دیدار تیم‌های پیام مشهد و کاله مازندران از هفته چهاردهم لیگ برتر والیبال کشور چهارشنبه 5 دی ماه در سالن مهران مشهد برگزار شد.داروهای ضعیف اعصاب

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه سنگان گفت: شرکت فولاد مبارکه سنگان ساخت این طرح ریلی را به طول 17 کیلومتر از یک سال قبل آغاز کرد و بالاخره این شرکت به شبکه ریلی کشور متصل شد.

معاون علمی آستان قدس رضوی گفت: يكي از دغدغه‌ها و سياست‌هاي مورد نظر در دوره مديريت جديد آستان قدس رضوي تلاش براي زمينه‌سازي جهت توجه به فناوري‌هاي نوين و توسعه اقتصاد مبتني بر اقتصاد دانش بنيان است.

در آخرین هفته از آبان ماه سال جاری، هم اکنون 13 فیلم سینمایی در 6 سینمای فعال مشهد در حال اکران است.

عضو هیئت علمی جمعیت‌شناسی دانشگاه تهران گفت: در سال ۱۳۰۰ جمعیت کشور کمتر از ۱۰ میلیون نفر بوده و در طول یک قرن تقریباً ۸ برابر شد؛ بنابراین نیاز است تا این شتاب رشد جمعیت، متعادل شود؛ چراکه مشکلات را می‌کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به تشریح بره‌های مشهد و استان در سالروز گرامیداشت حماسه نهم دی ماه پرداخت.

همزمان با 5 دی ماه، روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، مانور آمادگی در برابر زلزله در دانشگاه فردوسی مشهد با همکاری جمعیت هلال‌احمر، سازمان آتش‌نشانی و اورژانس مشهد امروز ساعت ۱۲ خوابگاه مصلی نژاد این دانشگاه برگزار شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد گفت: صعود قیمت طلا و ارز طی دو تا سه روز آینده کاهش پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر برعهده دولت است و تمام بخش‌ها باید در این زمینه اهتمام کنند و مصوبات دولت در خصوص زیرساخت‌های پروژه‌های مسکن مهر باید محور عمل باشد.

عناصر و ابزاری در زندگی انسان وجود دارند که وظیفه آنان آسان نمودن کارها و فعالیت‌های روز مره اوست؛ با این اوصاف اکثر مردم تنها با دید ابزاری به آن‌ها نگاه می‌کنند در حالی‌که برخی علاوه‌بر چنین دیدی، سعی به ایجاد خلاقیت در حوزه ابزار آلاتی دارند که کمک کار انسان هستند و با چنین ابتکاری درآمدزایی و جذب گردشگر را برای سرزمین خود به ارمغان می‌آورند.

رئيس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی تغییر کرد.

«بمب؛ یک عاشقانه» روایتی تاریخی از یک فقدان تاریخی است؛ فقدان بزرگ گفت‌وگو که با وجود کاسته شدن از قدرت ایدئولوژی نسبت به دهه 6 اما همچنان جای خالی آن حس می‌شود.

مدیرکل دفتر کار دانش آموزش و پرورش گفت: در بره ششم توسعه به بیش از 32 واحد هنرستانی نیاز داریم که باید به امکانات مور دنیاز رشته‌های مختلف تجهیز شوند.

مدیر پایانه مرزی دوغارون در شهرستان تایباد گفت:  یک میلیون و 16 هزار نفر مسافر از ابتدای سال جاری تا کنون از طریق این پایانه تردد داشته‌اند که این آمار، افزایش 57 درصدی را در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در هشت ماهه امسال حدود 26 هزار بازرسی از انبارها و مراکز عمده و خرده سطح بازار در استان داشتیم که 35 فقره پرونده قاچاق کالا با ارزش ریالی بالغ بر 7 میلیارد ریال تشکیل شده است.

اگر می‌خواهید بدانید تکنولوژی چقدر پیشرفت کرده، کافیست به تماشای یک فیلم قدیمی بنشینید.

شان پیشکسوتان در تئاتر امروز مشهد و خراسان چندی است که مورد بی‌توجهی قرار گرفته است، نسل تازه وارد تئاتر که نسل جوانی است و هیچ شناختی از این افراد ندارند، به همین دلیل الگو برداری‌ آن‌ها از افراد کم تجربه نسبت به پیشکسوتان شکل می‌گیرد و این خود باعث ایجاد مشکل در تئاتر این شهر می‌شود.


1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *