خواص قرص zma

خواص دارویی و گیاهی

خواص قرص zma
خواص قرص zma

(9 رای)
Loading…

ZMA ترکیبی از مواد معدنی نظیر روی مونومتیونین آسپارتات، منیزیم آسپارتات و ویتامین B6 می‌باشد. این محصول در آزمایشگاه تهیه شده است. روی یکی از مواد معدنی ضروری می‌باشد که توسط ۱۰۰ آنزیم در بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد که برای فعالیتهای بیوشیمی بدن ضروری می‌باشند. روی یکی از مواد ضروری برای سنتز پروتئین و ترمیم بافتها بعد از صدمه می‌باشد. منیزیم نیز همانند روی یکی از مواد معدنی ضروری می‌باشد که در بسیاری از واکنشهای آنزیمی بدن نقش دارد. منیزیم برای سلامت قلب، متابولیسم و استخوانها می‌باشد. ویتامین B6 در متابولیسم پروتئین نقش دارد و منجر به آزادسازی گلوکز از گلیکوژن می‌گردد.

مزایای ZMA  (زد ام ای):

شواهد استفاده از ZMA  (زد ام ای):

خواص قرص zma

یکی از مشهورترین تحقیقات بر روی مزایای آنابولیک ZMA مطالعه‌ای بود که در سال ۲۰۰۰ در دانشگاه غرب واشنگتن انجام گرفت. محققان از ورزشکاران NCAA خواستند تا ZMA یا نمونه دارونمای آن را به صورت شبانه و به مدت هشت هفته استفاده کنند. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که ورزشکارانی که از مکمل‌های ZMA استفاده می‌کردند با رشد ۳۰ درصدی میزان تستوسترون و رشد ۴ درصدی عامل رشد مواجه شدند و این در حالی است که افرادی که از نمونه دارونما استفاده کرده بودند با کاهش ۱۰ درصد تستوسترون و کاهش ۲۲ درصدی IGF-I روبرو بودند. علاوه بر این، ورزشکارانی که از ZMA استفاده کرده بودند افزایش قدرت بیشتری را تجربه کرده بودند. این مزایا در حالی رخ دادند که ورزشکاران میزان بیشتری از روی را در مقایسه با رژیم غذایی عادی استفاده می‌کردند.

علاوه بر مطالعه موجود در دانشگاه غرب واشنگتن، مطالعات دیگری نیز انجام گرفتند که نشان می‌دهند که روی دارای ویژگیهای آنابولیک می‌باشد. یکی از بروزترین مطالعات مربوط به سال ۲۰۰۷ در دانشگاه سلجوق (ترکیه) می‌باشد که نتایج حاصل از استفاده از مکمل روی توسط ورزشکاران را گزارش می‌دهد. این مطالعه نشانگر افزایش تستوسترون می‌باشد. محققان در دانشکده کشاورزی ایالات متحده نیز گزارش دادند که کاهش روی منجر به کاهش استقامت ماهیچه‌های بدن می‌گردد. این بدین معناست که پایداری روی یکی از موارد مهم برای ورزش می باشد. محققان دانشگاه غرب واشنگتن نیز به این نتیجه رسیدند که افرادی که از مکمل های منیزیم در طول ۷ هفته استفاده کردند توانستند قدرت پاهای خود را به میزان ۲۰% در مقایسه با افرادی که از نمونه دارونما استفاده کردند افزایش دهند.

مکمل های روی و منیزیم منجر به کاهش میزان هورمون کاتابولیک کورتیزول می‌شوند. مطالعه‌ای توسط محققان دانشگاه جوستوس لیبیگ نشان می‌دهد که ورزشکارانی که از مکمل های منیزیم به مدت چهار هفته استفاده کردند دارای میزان کورتیزول کمتری بودند. محققان برزیلی نیز بیان کردند که اندکی روی منجر به کاهش کورتیزول خون در مدت دو ساعت می‌گردد. کاهش کورتیزول می‌تواند منجر به افزایش رشد ماهیچه و افزایش حجم گردد زیرا کورتیزول با تستوسترون رقابت کرده و شرایط آنابولیک را کاهش داده و منجر به تجزیه ماهیچه می‌گردد. شرایط آنابولیک برای ایجاد ماهیچه ضروری می‌باشند و این بدین دلیل است که بازیابی بسیار اهمیت دارد: ورزش به تنهایی یک رویداد کاتابولیک محسوب می‌شود. شما باید ماهیچه‌های خود را در باشگاه تحریک کنید اما فرایند رشد با بازیابی آغاز می‌شود. این امر آغاز فرایند ترمیم و تامین ذخایر گلیکوژن و در نتیجه باز گرداندن بدن به حالت آنابولیک می‌باشد.

علاوه بر افزایش تستوسترون و IGF-I و کاهش کورتیزول، ZMA می‌تواند به طور غیر مستقیم منجر به افزاش هورمون رشد گردد. این امر بسیار ضروری می‌باشد زیرا خواب می‌تواند منجر به افزایش هورمون رشد گردد. افزایش کیفیت خواب می‌تواند به فرایند بازیابی کمک کند. بنابراین مشاهده می کنیم که ZMA دارای تاثیری بر روی هورمون های آنابولیک بدن و توانایی بازیابی می‌باشد.

میزان و زمان مصرف مکمل های ZMA  (زد ام ای):

مکمل های ZMA به صورت قرص یا کپسول و یا به عنوان ZMA خالص یا بخشی از مکمل های افزایش تستوسترون عرضه می‌شوند. ZMA همچنین ممکن است بخشی از داروهای کمک به خواب باشد. مقدار استفاده از آن بسیار مهم می‌باشد: ۴۵۰ میلی‌گرم منیزیم، ۳۰ میلی‌گرم روی و ۱۱ میلی‌گرم B6. بسیاری از محصولات ZMA دارای این نسبت می‌باشند.

این محصول باید روزانه دو بار استفاده شود، یک بار پیش از تمرین و یک بار قبل از خواب با معده خالی. این امر بدلیل اثرات خواب آور بودن محصول ضروری می‌باشد. در روزهایی که تمرین ندارید می‌توانید آن را در اول صبح و یا قبل از خواب استفاده کنید.  – ZMA زد ام ای، کاملا طبیعی بوده و هیچگونه عوارضی ندارد. میزان مصرف ممکن است بر حسب محصولات متفاوت باشد اما همیشه از دستورات موجود بر روی برچسب پیروی کنید.

تالیف و ترجمه فروشگاه تن ورز

لطفا در صورت کپی این مقاله، نام و آدرس فروشگاه تن ورز را به عنوان منبع ذکر نمایید.

با سپاس از شما،

تا دقایقی دیگر، تعدادی کتاب رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد…

بررسی مکمل‌های بدنسازی و تجهیزات ورزشی

ارائه برنامه تمرین بدنسازی و رژیم غذایی با همکاری بهترین مربیان ایران و جهان

(در حال حاضر هیچ مکملی توسط سایت به فروش نمی‌رسد، هم‌چنین تن ورز هیچ نماینده‌ای در سطح کشور ندارد)

شماره تماس : 02188837001

شماره تماس : 02188832007

ایمیل : info@tanvarz.ir

شنبه تا چهارشنبه، از ساعت 9 الی 5 بعد از ظهر
پنج‌شنبه‌ها، از ساعت 9 الی 2 بعد از ظهر

(به جز جمعه‌ها و ایام تعطیل)

درباره ما

تماس با ما

استخدام در تن ورز

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به تن ورز است.

: mysqli_query() [function.mysqli-query]: (HY000/1194): Table ‘wp_statistics_useronline’ is marked as crashed and should be repaired in /home/tanvarz/domains/tanvarz.ir/public_html/academy/wp-includes/wp-db.php on line 1924

Warning: mysqli_query() [function.mysqli-query]: (HY000/1194): Table ‘wp_statistics_useronline’ is marked as crashed and should be repaired in /home/tanvarz/domains/tanvarz.ir/public_html/academy/wp-includes/wp-db.php on line 1924

زد ام ای , یک مکمل ترکیبی, متشکل از عناصر روی , منیزی,م و ویتامین B6 است. برای آن خواص گوناگونی تعریف شده که از جمله آنها می توان به تقویت عضلات, کاهش استرس,  کاهش خستگی ورزشی و بهبود عملکرد ایمنی بدن اشاره نمود. برای تایید اثرات مثبت زد ام ای, پشتوانه قوی تحقیقاتی موجود نیست و از آنجا که تداخل عمل زیادی با داروها و سایر مکملها دارد, بهتر است با احتیاط مصرف شود.

زد ام ای, یک مکمل تغذیه ای ترکیبی است که به دلیل نقش هایی که برای آن در تقویت عضلات, تسهیل خواب راحت, ارتقاء عملکرد ایمنی بدن, و افزایش سطح تستوسترون تصور می شود, مورد توجه قرار گرفته است. با این حال, تحقیقات علمی, سودمندی آن را در این حد پشتیبانی نمی کنند. مصرف زد ام ای عوارض خطرناکی نیز دارد از جمله اینکه با بعضی داروها و مکمل های دیگر تداخل دارویی دارد و حتی در موارد نادری, مصرف بیش از اندازه آن می تواند مسمومیت کشنده ایجاد کند. خواندن مطالب حاضر به افزودن دانستنی های شما درباره زد ام ای , فواید, و خطرات بالقوه آن کمک می کند.

زد ام ای چیست؟

مکمل ترکیبی زد ام ای, حاوی روی (zinc), آسپارتات مونومتیونین (monomethionin aspartate), آسپارتات منیزیم (magnesium aspartate) و ویتامین B6 است. روی, یک ماده معدنی است که برای بدن ضروری بوده در مقادیر جزئی مورد نیاز بدن است و چون در بدن ذخیره نمی شود, باید از طریق غذا دریافت شود. منیزیم یک ماکرو المنت است (یعنی ماده معدنی مهمی که بدن در مقادیر نسبتا بزرگتری به آن نیاز دارد) و در بیش از 300 فرایند مختلف سلولی شرکت دارد. ویتامین B6, یک ویتامین محلول در آب است که اعمال فیزیولوژیک زیادی در بدن انجام می دهد و احتمالا اثر روی و منیزیم را نیز افزایش می دهد.

از آنجا که شواهدی دال بر کمبود روی و منیزیم در ورزشکاران دیده شده,  بعضی ادعا کرده اند که مصرف زد ام ای برای بدنسازی و ورزش ضروری است. البته, برای یافتن علت کمبود روی و منیزیم,  به شرایط دیگری مثل استرس, اضطراب, بیش فعالی ( attention deficit hyperactivity disorder  (ADHD:  و نقص سیستم ایمنی بدن نیز باید توجه کرد.

خواص قرص zma

از آنجا که ZMA یک مکمل تغذیه ای است, با فراهم کردن میزان کافی (یا بیش از کافی) از روی, منیزیم و ویتامین B6 به عملکرد مناسب بدن کمک می کند. زد ام ای, سه برابر دوز توصیه شده روزانه روی دارد (30 میلی گرم) و مقدار سفارش شده مورد نیاز منیزیم برای بالغین را نیز تامین می کند. به علاوه, ویتامین B6 موجود در این ترکیب, به مراتب بیشتر از دوز روزانه مورد نیاز و حدود 10 برابر آن است. در حالی که برخی ادعا می کنند که این نسبت برای عملکرد ZMA لازم است, هیچ مطالعه ای برای پشتیبانی ادعای فوق وجود ندارد.

تحقیقاتی زیادی در مورد اثرات مثبت ZMA در دست نیست. نتایج یکی از معدود مطالعات انجام شده نشان داده است که پس از مصرف آن, هیچ تغییر مشخصی در هورمونها, ترکیب بدن, استقامت عضلات بدن یا تنفس حین پا زدن با دوچرخه در  مردان ورزشکار دیده نشده است. البته در مورد تاثیر روی و منیزیم بر عملکرد ورزشکاران مطالعات چندی صورت گرفته است. مثلا دیده شده که مصرف مکمل روی توسط فوتبالیست ها همراه با بهبود عملکرد ورزشی بوده است. به علاوه, مکمل روی, قدرت زنان ورزشکار را افزایش داده, کمبود آن باعث کاهش ظرفیت ماهیچه های زانو و شانه شده است. مکمل منیزیم نیز باعث افزایش سرعت در شنا, دوچرخه سواری و دو و بطور فاحشی قدرت ورزشکاران شده است. روی و منیزیم هر دو, قادر به افزایش گلبول های قرمز خون هستند که به بهبود عملکرد ورزشی کمک می کند.

 

زد ام ای و افزایش سطح تستوسترون

بر اساس نتایج یک بررسی, مصرف مکمل زد ام ای, سطح تستوسترون را در فوتبالیست هایی که کمبود تغذیه ای نداشته اند افزایش داده است. البته این نتیجه توسط بعضی از پژوهش های مشابه تایید نشده است.

در موشها (Rat) کمبود روی باعث کاهش سطح تستوسترون خون شده است. موشهای تغذیه شده با رژیم غذایی فاقد روی به هورمون زنانه استروژن حساس تر شده و برعکس, حساسیت آنها به هورمون های مردان (آندروژن ها) کاهش یافته است.

3-    زد ام ای و کمک به بهبود ADHD (Attention-deficit Hyperactivity Disorder)

اختلال  ADHD , با دو مشخصه عدم تمرکز و بیش فعالی شناخته می شود. نتایج مطالعات انجام شده, بیانگر ارتباط اختلال ADHD  در کودکان, با کمبود برخی مواد مغذی مانند روی و منیزیوم  است. مصرف مکمل روی (15 میلی گرم, دو بار در روز), باعث تقویت پاسخ به درمان های دارویی در بچه های مبتلا به این عارضه شده است. دوز بالاتر مکمل روی (150 میلی گرم در روز), بیش فعالی, رفتارهای تکانشی و علائم مربوط به رفتارهای غیر اجتماعی را اصلاح می کند ولی تاثیری بر علامت های مربوط به نقص توجه نداشته است. ترکیب منیزیم و روی با اسیدهای چرب غیراشباع و نیز ترکیب منیزیوم با ویتامین B6 , هر دو  قادر به کم کردن علائم بیش فعالی و نقص توجه در این کودکان بوده است.

4-   ZMA و تقویت سیستم ایمنی

بر اساس نتایج مطالعات انجام شده, مصرف مکمل روی (10 میلی گرم یک یا دو بار در روز) توانسته است دوره تب را در کودکان کوتاه و عفونت تنفسی را به میزان قابل توجهی در آنها کاهش دهد. اسپری بینی روی (Zinc) نیز شدت علائم سرماخوردگی و طول دوره بیماری را در بزرگسالان کم کرده است.  همچنین دیده شده است که کمبود ویتامین B6, تولید گلبول های سفید را در موش (Mice) آهسته کرده که این نتیجه, نقش ویتامین B6 را برای سلامت سیستم ایمنی معلوم می کند.

5-    ZMA و کاهش استرس

مکمل منیزیوم از افزایش هورمون های استرس (کورتیزول و آلدوسترون) بعد از ورزش در افراد سالم پیشگیری می کند. مشابه آن, روی نیز, باعث کاهش هورمون کورتیزول در دانشجویان شده است. از نتایج بررسی های انجام شده نیز می توان دریافت که میزان روی در افراد مضطرب کمتر از افراد عادی بوده است. ترکیبی از مولتی ویتامین حاوی ویتامین B6 و منیزیوم در کارگران, سطح استرس را کاهش و کیفیت خلق را افزایش داده است. البته, برای تایید این نتایج باید تحقیقات بیشتری انجام گیرد.

6-    زد ام ای و کاهش خستگی ناشی از ورزش

مصرف مکمل روی توانسته است خستگی ورزشی را (اندازه گیری شده از میزان هورمون های تیروئید و تستوسترون در خون) در مردان کم تحرک و همینطور در کشتی گیران کاهش دهد. مشابه آن, مکمل منیزیوم نیز, از افت سطح هورمون TSH (محرک هورمون تیروئید) ناشی از خستگی پیشگیری کرده است.

عوارض جانبی زد ام ای

چون زد ام ای دارای عناصر روی و منیزیوم است, می تواند با سایر درمان های دارویی و مکمل ها تداخل عمل داشته باشد. دوز بالای روی می تواند باعث تهوع, استفراغ, درد معده, رخوت و بیحالی و خستگی شود.حتی مصرف یک دوز غیر سمی روی که می تواند 100 تا 300 میلی گرم در روز باشد قادر است کمبود مس ایجاد کند. کمبود مس, خود منجر به بروز عوارضی مثل کاهش گلبول های قرمز خون و کم خونی, کاهش گلبول های سفید و نقص در سیستم ایمنی می شود. همچنین, می تواند اثر منفی بر نسبت کلسترول خوب (HDL) و کلسترول بد (LDL) داشته باشد.

مصرف مکمل روی با دوز 100 میلی گرم در روز یا بیشتر و یا مصرف ثابت مکمل آن برای بیشتر از 10 سال, با افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان همراه بوده است. مشابه آن, مصرف بیش از حد منیزیوم, باعث دل پیچه, اسهال و تهوع می شود. مسمومیت با منیزیم می تواند حتی کشنده باشد. دوز خیلی بالای ویتامین B6 نیز می تواند باعث اختلالات دستگاه عصبی, زخم های پوستی, حساسیت به نور, تهوع و تپش قلب شود.

هشدارها و محدودیت ها

در حالی که مطالعات چندی در مورد اثرات روی و منیزیوم بر انسان انجام شده است, اطلاعات زیادی در مورد اثرات گروهی روی, منیزیوم و ویتامین B6 در زد ام ای در دست نیست. مطالعه اصلی که بدنسازان به آن استناد می کنند نشان داده است که زد ام ای سطح تستوسترون و قدرت ماهیچه را در بازیکنان فوتبال افزایش می دهد. البته, یکی از نویسندگان این مقاله, صاحب کارخانه ای بوده است که در آن مکمل زد ام ای ساخته می شده است. در دو مطالعه دیگر که در این زمینه صورت گرفته هیچ تغییری در سطح تستوسترون یا قدرت عضلانی در مردان سالم مشاهده نشده است.

مکمل زد ام ای

مکمل های زد ام ای, بطور گسترده ای در دسترس هستند. بیشتر مکمل ها به شکل قرص عرضه می شوند ولی,  انواع پودری آنها نیز وجود دارد. زد ام ای, به تنهایی, یا در ترکیب با سایر مواد مثل تیانین (Theanine) و 5-هیدروکسی تریپتوفان (5-Hydroxytryptophan), در بازار موجود است. هدف از تهیه این مکمل های ترکیبی,  افزایش تقویت ماهیچه, ریکاوری بعد از ورزش و بهبود وضعیت خواب است.

در فرمول اصلی زد ام ای , ترکیبی از 30 میلی گرم مونومتیونین روی و آسپارتات, 450 میلی گرم منیزیوم آسپارتات و 11 میلی گرم ویتامین B6 در فرم هیدروکلراید پیریدوکسین (در بعضی منابع 10.5 میلی گرم) موجود است. بر اساس دستورالعمل های روی برچسب این محصول, برای جذب بهتر, مصرف زد ام ای باید نیم تا یک ساعت قبل از خواب و قبل از صرف غذا باشد. به علاوه از مصرف همزمان زد ام ای با غذاها یا مکمل های حاوی کلسیم باید خودداری کرد. چون کلسیم مانع جذب روی می شود.

تداخلات دارویی ZMA

به دلیل این که ZMA مخلوطی از سه ترکیب مختلف است می تواند تداخلات زیادی با سایر داروها و مکمل ها داشته باشد. روی می تواند با مس, آهن, آنتی بیوتیک های کینولون (Quinolone), تتراسایکلین (tetracycline) و پنی سیلین (Penicillamine) تداخل کند.

منیزیوم با داروهای گوناگونی از جمله داروی ضد پوکی استخوان بیس فسفونات (Bisphosphonate), آنتی بیوتیک ها (quinolone/Tetracycline), داروهای ادرار آور(Loop,Thiazide,Ethacrynic acid) و داروهای مورد استفاده در درمان رفلکس (Proton pump inhibitors) وارد واکنش شود.

ویتامین B6 هم با آنتی بیوتیک ها (Cycloserine), داروهای ضد صرع (Valproic-acid, Carbamazepine, Phenytoin) و تئوفیلین (Theophylline) تداخل عمل دارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

خواص قرص zma

خواهش میکنم دوست عزیز…

جالب بود ! سپاس از اطلاعات تون !…

سلام .اول تشکر میکنم از محتوای خیلی عالیتون.. در حال حاضر به…

مکمل زد ام ای (ZMA) ترکیبی از مواد معدنی نظیر روی مونومتیونین آسپارتات، منیزیم آسپارتات و ویتامین B6 می‌باشد . هر کپسول مکمل زد ام ای شامل 10 میلی گرم زینک ، 150 میلی گرم منیزیم و 3.5 میلی گرم ویتامین B6می باشد .

منیزیم ماده ای است که در عملکرد بهتر عضلات ، متابولیسم طبیعی انرژی ، سنتز طبیعی پروتئین و کاهش میزان خستگی عضلات پس از انجام فعالیت های بدنی و ورزش و سلامت قلب , متابولیسم و استخوان ها بسیار موثر می باشد .

روی یکی از مواد ضروری است که توسط 100 آنزیم در بدن مورد استفاده قرار می گیرد که برای فعالیتهای بیوشیمی بدن ضروری می باشد. روی در نگهداری از غلظت نرمال تستوسترون وحفاظت از اجزای سلولی از آسیب اکسیداتیو , سنتز پروتئین و ترمیم بافت ها بعد از صدمه موثر می باشد .

ویتامین B6 موجود در ZMA در تشکیل گلبولهای قرمز نرمال خون و تنظیم فعالیت هورمونی تاثیرگذار می باشد . ویتامین B6 همچنین در متابولیسم پروتئین نقش دارد و منجر به آزادسازی گلوکز از گلیکوژن می‌گردد.

خواص قرص zma

تولیدکنندگان ادعا می کنند که ZMA می تواند تولید تستوسترون را تا 30 درصد ، قدرت تا 11 درصد، توده عضلانی و بهبودی بعد از تمرین را افزایش می دهد. اساس این ادعاها این است که مکمل زد ام ای کمبود روی و یا منیزیم را برطرف می کند، بنابراین فرایندهای مختلف بدن را نرمال می کند و سطح تستوسترون را افزایش می دهد. روی برای رشد، تکثیر سلولی و تولید تستوسترون مورد نیاز است. در کمال تعجب، کمبود آن می تواند سطح هورمون آنابولیک بدن را کاهش داده و بر میزان توده عضلانی و قدرت آن تاثیر بگذارد. منیزیم به کاهش سطح هورمون استرس کورتیزول کمک می کند (سطوح بالا در طی دوره های تمرینی شدید تولید می شود)، که در غیر این صورت باعث تضعیف عضلات می شود. علاوه بر این کمبود منیزیم ممکن است باعث افزایش کاتابولیسم شود.



یکی از مشهورترین تحقیقات بر روی مزایای آنابولیک ZMA مطالعه‌ای بود که در سال ۲۰۰۰ در دانشگاه غرب واشنگتن انجام گرفت. محققان از ورزشکاران NCAA خواستند تا ZMA یا نمونه دارونمای آن را به صورت شبانه و به مدت هشت هفته استفاده کنند. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که ورزشکارانی که از مکمل های ZMA استفاده می‌کردند با رشد ۳۰ درصدی میزان تستوسترون و رشد ۴ درصدی فاکتور رشد مواجه شدند و این در حالی است که افرادی که از نمونه دارونما استفاده کرده بودند با کاهش ۱۰ درصد تستوسترون و کاهش ۲۲ درصدی IGF-I روبرو بودند. علاوه بر این، ورزشکارانی که از ZMA استفاده کرده بودند افزایش قدرت بیشتری را تجربه کرده بودند. این مزایا در حالی رخ دادند که ورزشکاران میزان بیشتری از روی را در مقایسه با رژیم غذایی عادی استفاده می‌کردند.

علاوه بر مطالعه موجود در دانشگاه غرب واشنگتن، مطالعات دیگری نیز انجام گرفتند که نشان می‌دهند که روی دارای ویژگیهای آنابولیک می‌باشد. یکی از تازه ترین مطالعات مربوط به سال ۲۰۰۷ در دانشگاه سلجوق (ترکیه) می‌باشد که نتایج حاصل از استفاده از مکمل روی توسط ورزشکاران را گزارش می‌دهد. این مطالعه نشانگر افزایش تستوسترون می‌باشد. محققان در دانشکده کشاورزی ایالات متحده نیز گزارش دادند که کاهش روی منجر به کاهش استقامت ماهیچه‌های بدن می‌گردد. این بدین معناست که عنصر روی یکی از موارد مهم برای ورزش می باشد. محققان دانشگاه غرب واشنگتن نیز به این نتیجه رسیدند که افرادی که از مکمل های منیزیم در طول ۷ هفته استفاده کردند توانستند قدرت پاهای خود را به میزان ۲۰% در مقایسه با افرادی که از نمونه دارونما استفاده کردند افزایش دهند.

مکمل های روی و منیزیم منجر به کاهش میزان هورمون کاتابولیک کورتیزول می‌شوند. مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه جوستوس لیبیگ صورت گرفت نشان می‌دهد که ورزشکارانی که از مکمل های منیزیم به مدت چهار هفته استفاده کردند دارای میزان کورتیزول کمتری بودند. محققان برزیلی نیز بیان کردند که مقدار اندکی از روی منجر به کاهش کورتیزول خون طی مدت دو ساعت می‌گردد. کاهش کورتیزول می‌تواند منجر به افزایش رشد ماهیچه و افزایش حجم گردد زیرا کورتیزول با تستوسترون رقابت کرده و شرایط آنابولیک را کاهش داده و منجر به تجزیه ماهیچه می‌گردد. شرایط آنابولیک برای ایجاد ماهیچه ضروری می‌باشند و این بدین دلیل است که بازیابی بسیار اهمیت دارد: ورزش به تنهایی یک رویداد کاتابولیک محسوب می‌شود. شما باید ماهیچه‌های خود را در باشگاه تحریک کنید اما فرایند رشد با بازیابی آغاز می‌شود. این امر آغاز فرایند ترمیم و تامین ذخایر گلیکوژن و در نتیجه باز گرداندن بدن به حالت آنابولیک می‌باشد.

علاوه بر افزایش تستوسترون و IGF-I و کاهش کورتیزول، ZMA می‌تواند به طور غیر مستقیم منجر به افزاش هورمون رشد گردد. این امر بسیار ضروری می‌باشد زیرا خواب می‌تواند منجر به افزایش هورمون رشد گردد. افزایش کیفیت خواب می‌تواند به فرایند بازیابی کمک کند. بنابراین مشاهده می کنیم که ZMA دارای تاثیری بر روی هورمون های آنابولیک بدن و توانایی بازیابی می‌باشد.


روزانه 3 عدد کپسول زد ام ای برای آقایان و 2 عدد کپسول برای بانوان 20 الی 30 دقیقه قبل از خواب توصیه می شود .




همچنین بخوانید:


مکمل کراتین و نحوه صحیح مصرف آن


فواید و عوارض مصرف مکمل پمپ برای ورزشکاران


فواید بی نظیر مصرف مکمل بی سی ای ای (BCAA)



گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم


© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.



مکمل زد ام آ الیمپ محصولی تشکیل شده از 3 ماده روی ، منیزیم و ویتامین B6 می باشد . منیزیم ماده ای است که در عملکرد بهتر عضلات ، متابولیسم طبیعی انرژی ، سنتز طبیعی پروتئین و کاهش میزان خستگی عضلات پس از انجام فعالیت های بدنی و ورزش بسیار موثر می باشد . روی عنصری موثر در نگهداری از غلظت نرمال تستوسترون وحفاظت از اجزای سلولی از آسیب اکسیداتیو می باشد . ویتامین B6 موجود در ZMA الیمپ در تشکیل سلول های قرمز خون نرمال و تنظیم فعالیت هورمونی تاثیرگذار می باشد . توجه به این خواص نشان می دهد که این مکمل الیمپ برای ورزشکاران و افراد فعال مفید می باشد .
هر کپسول مکمل زد ام آ Olimp شامل 10 میلی گرم زینک ، 150 میلی گرم منیزیم و 3.5 میلی گرم ویتامین B6می باشد .

ضمانت Top10Supps: مارک های شما که در Top10Supps.com ذکر شده است، بر ما تاثیری ندارد. آنها نمیتوانند موقعیت خود را خرید کنند، درمان خاصی دریافت کنند، یا دستکاری و رتبه بندی خود را در سایت ما افزایش دهند. با این حال، به عنوان بخشی از خدمات رایگان ما برای شما، ما تلاش می کنیم با شرکت هایی که بررسی می کنیم همکاری کنیم و زمانی که آنها را از طریق یک پیوند وابسته در سایت ما برای مثال، هنگامی که از طریق سایت ما به آمازون می روید، ممکن است کمیسیون هایی را در مورد مکمل هایی که در آن خریداری می کنید دریافت کنید. این بر عینی بودن و بی طرفی ما تاثیر نمی گذارد.

صرف نظر از هرگونه توافق جاری، گذشته و یا آینده، رتبه بندی هر شرکت در لیست سردبیر ما بر اساس و محاسبه شده با استفاده از یک مجموعه عینی از معیارهای رتبه بندی و همچنین بررسی کاربر محاسبه می شود. برای اطلاعات بیشتر ببین چگونه مکمل ها را رتبه بندی کنیم.

علاوه بر این، تمامی نظرات کاربر ارسال شده در Top10Supps تحت بررسی و تایید قرار می گیرند؛ اما ما بررسی هایی را که توسط کاربران ما انجام می شود سانسور نمی کنیم – مگر اینکه برای اصالت مورد بررسی قرار گیرند یا در موارد نقض دستورالعمل های ما باشد. ما حق تأیید یا رد هر گونه بررسی ارسال شده به این سایت را با توجه به دستورالعمل های ما حفظ می کنیم. اگر مشکوک به یک کاربر تجدید نظر شده به طور عمدی نادرست یا جعلی باشد، ما شما را تشویق می کنیم لطفا اینجا را بشناسید.

â “~ Top10Supps ممکن است بخشی از درآمد دریافت اگر شما چیزی خرید با استفاده از یک لینک در این صفحه.

مطالب این مقاله

خواص قرص zma

به منظور کمک به شما در پیدا کردن یک محصول خوب ما تحقیق و بهترین مکمل های ZMA در بازار را در حال حاضر مقایسه کنید.

ترکیب 30mg روی، 450mg منیزیم و 10.5mg B6، این محصول شامل دوزهای ایده آل از هر یک از این مواد مغذی کلیدی است. علاوه بر این، آن را به قیمت مناسب و ساخته شده توسط یکی از معتبر ترین مارک های در صنعت مکمل.

نکات برجسته:

چه کسی آن را می سازد: این محصول توسط تغذیه بهینه، تولید کننده مکمل در مقیاس بزرگ در 1987 تاسیس شده است. برای بیش از 30 سال، در به توسعه و ساخت محصولات متمایز، مقرون به صرفه، موثر و با کیفیت بالا برای پاسخگویی به نیازهای جامعه در حال رشد سلامت متعهد شده است. تمرکز آنها بر روی مکمل های ورزشی، و بهترین راه حل برای #1 خود بهترین فروش پروتئین آب پنیر استاندارد طلا شناخته شده است. امروز، آنها تولید انواع گسترده ای از محصولات مفید و سالم!

خط پایین: به طور کلی، این یک محصول قوی ZMA است که همچنین مقرون به صرفه، ساده، بدون پرکننده یا افزودنی ها، مقرون به صرفه و ساخته شده توسط یک شرکت خوب است. با استفاده از سطوح دوز مناسب و فرمول شفاف، این یک انتخاب آسان برای توصیه کلی ما است.

NOW Foods ZMA یک مکمل ساده و موثر ZMA ساخته شده توسط یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصولات بهداشتی در جهان است. فرمول ساده است، ترکیب منیزیم 450mg، 30mg روی و 15mg B6. این نیز یک محصول بسیار مقرون به صرفه است، که معمولی محصولات محصولات NOW Foods است – اندازه آنها اجازه می دهد تا آنها را با کیفیت بالا و قیمت پایین نگه دارید!

نکات برجسته:

چه کسی آن را می سازد: این محصول توسط شرکت مواد غذایی، تولید کننده در مقیاس بزرگ از غذاهای بهداشتی و مکمل های تغذیه ای ساخته شده است. در 1968 تاسیس شد، شرکت مواد غذایی در حال حاضر تولید بیش از 1,600 محصولات منحصر به فرد، اعم از مکمل های غذایی مانند این محصول ZMA به غذاهای بهداشتی و فراتر از آن. آنها یکی از شرکت های معتبرترین در کل صنعت، داشتن ساخته شده است تا اعتبار از محصولات با کیفیت بالا و پایین، قیمت مقرون به صرفه.

خط پایین: به طور کلی، اگر شما دنبال یک مکمل ساده ZMA هستید، این یک انتخاب عالی است. این به طور موثر به وسیله یک شرکت بزرگ ساخته شده است و می تواند نتایج را در کنار رژیم غذایی مناسب و تناسب اندام مورد استفاده قرار دهد. به ذکر است، این یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه ها در این لیست است که همیشه اخبار خوب است.

تغذیه ی جهانی ZMA Pro یک مکمل ساده و محبوب ZMA است. این شامل دوز استاندارد 30mg روی، 450mg منیزیم و 10.5mg ویتامین B6 می باشد. این محصول در قالب قرص های ZMA ارائه شده است، برای راحتی، و توسط یک شرکت بسیار محترم ایجاد شده است. این که آیا شما از آن استفاده می کنید برای بهبود کیفیت خواب، بهبود بهبود پس از تمرین و یا فقط برای حمایت از سلامت کلی، این انتخاب ZMA عالی است.

نکات برجسته:

چه کسی آن را می سازد: این محصول توسط جهانی تغذیه، تولید کننده مکمل بین المللی در 1977 تاسیس شده است. با بیش از 40 سال تجربه در صنعت، جای تعجب نیست که جهانی تغذیه به عنوان یکی از بهترین ها در کسب و کار احترام است. شناخته شده برای ساخت محصولات با کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه، جهانی تغذیه همیشه یک انتخاب خوب برای خرید مکمل بعدی خود را.

خط پایین: به خصوص برای ورزشکاران و دیگر افراد فعال ارزشمند، مزایای ZMA بسیار قابل توجه است – و این یک محصول عالی برای ارائه این مزایا است. این محصول توسط یک شرکت معتبر ساخته شده و با یک قیمت عالی ارائه شده است، دلیل کوچکی برای این محصول وجود ندارد.

عضله Pharm Z-Core PM یک غذای طبیعی طبیعی با یک فرمول منحصر به فرد است. علاوه بر منیزیم، روی و B6، Z-Core PM همچنین حاوی ملاتونین، کمک خواب مردمی و زیتون است که یک گیاه مفید است.

نکات برجسته:

چه کسی آن را می سازد: این محصول توسط عضله دارو، یک شرکت تولید مکمل محبوب و سرعت در حال رشد ساخته شده است. در 2008 تاسیس، عضله دارو بلافاصله نقل مکان کرد تا صفوف صنعت، و در حال حاضر دارای یک نقطه بالا به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های تناسب اندام صنعت مکمل است. آنها تولید طیف گسترده ای از مکمل های که از طریق یک فرایند شش مرحله منحصر به فرد، که با بهره گیری از تخصص دانشگاه ها، پزشکان و دانشمندان تغذیه توسعه یافته است.

خط پایین: اگر به دنبال کمک خوبی برای خواب باشید، این یک محصول عالی برای انتخاب است. در حالی که این شامل تمام اجزای ZMA است، آنها در دوزهای قابل توجهی کمتر از اکثر محصولات موجود در این لیست ارائه می شوند. این اولین مکمل خواب است و مکمل ZMA دوم است.

PrimaForce ZMA ساده ZMA ساخته شده توسط یک شرکت قابل اعتماد است. این شامل استاندارد ZMA استاندارد صنعت است و برای خلوص و قدرت آزمایش شده است. این گزینه ساده و ساده است و یکی از مکمل های بهتر ZMA به طور کلی است.

نکات برجسته:

چه کسی آن را می سازد: این محصول توسط PrimaForce، شرکت مکمل مقیاس بزرگ است که در ایجاد مکمل “می توانید stackable” تمرکز ساخته شده است. با استفاده از ساده، مواد خالص، صنایع دستی PrimaForce مکمل های موثر، مقرون به صرفه و در دسترس طراحی شده اند که به توان به راحتی با سایر محصولات PrimaForce استفاده می شود.

خط پایین: منF شما به دنبال یک مکمل خالص ZMA بدون پرکننده یا افزودنیهای غیر ضروری هستید، این گزینه خوبی است. این یک شرکت خوب ساخته شده و دوز بالقوه موثر ZMA را ارائه می دهد. با این گفتن، گزینه های ارزان تر وجود دارد که بیشتر یا کمتر یکسان هستند.

MET-Rx ZMA یک مکمل مستقیم و با کیفیت خوب ZMA است که حاوی مقادیر بالینی مؤثر هر یک از این سه مواد مغذی کلیدی است. این شامل آنچه که اساسا استاندارد دوز صنعت روی، منیزیم و B6 است – و هیچ چیز دیگری.

نکات برجسته:

چه کسی آن را می سازد: این محصول توسط MET-RX، یک شرکت مکمل بزرگ مستقر در ایالات متحده آمریکا ساخته شده است. با بیش از 20 سال تجربه در صنعت، MET-Rx به کمک می کند تا مشتریان خود را رسیدن به تناسب اندام و سلامت اهداف با ارائه ابزار های مورد نیاز را از طریق موانع سر و صدا و انجام در خود را بهترین.

خط پایین: این مکمل دیگری از ZMA از یک شرکت شناخته شده و محترم است. دوز در یک سطح موثر است، هیچ پرکننده یا افزودنی اضافی وجود ندارد و محصول ساده تمام مزایای ZMA را ارائه می دهد.

NutraBio ZMA یک محصول ZMA است که برای کسانی که به دنبال یک گزینه خالص و ساده هستند توصیه می شود. این شامل دوزهای بالقوه اثبات شده از این مواد مغذی کلیدی است و شامل هیچ پرکننده یا افزودنی نیست. این توسط کارشناسان تغذیه و متخصصان پزشکی در یک مرکز ثبت شده و بازرسی FDA ساخته شده است.

نکات برجسته:

چه کسی آن را می سازد: این محصول توسط NutraBio، تولید کننده مکمل و ویتامین در 1996 تاسیس شده است. برای بیش از 20 سال، NutraBio شده است تولید محصولات بهداشتی نوآورانه و موثر در یک مرکز گواهی GMP / FDA. آنها اختصاص داده شده برای تکمیل شفافیت برچسب، که بدان معنی است که شما همیشه می دانید که دقیقا آنچه که در هر مکمل آنها تولید کننده.

خواص قرص zma

Twinlab ZMA Capsules سوخت ZMA قرص های ساخته شده با نیازهای استاندارد صنعت استاندارد است. این مکمل ساده حاوی سه جزء اصلی ZMA همراه با مقادیر کم تری گلیسیرید زنجیره متوسط ​​است. این یک محصول خوب است، اما کمی در سمت گران است.

نکات برجسته:

چه کسی آن را می سازد: این محصول توسط TWINLAB، یک تولید کننده بزرگ محصول بهداشتی مستقر در فلوریدا ساخته شده است. TWINLAB تولید طیف گسترده ای از محصولات بهداشتی، با تمرکز بر صنعت مکمل طبیعی است. آنها یک شرکت معتبر با پشتیبانی از مشتری بسیار عالی هستند.

تغذیه ALLMAX ZMX2 یکی از مکمل های ZMA است که ما به دلیل فرمول خالص آن توصیه می کنیم و به دلیل حمایت آن توسط یک تولیدکننده مکمل محترم. این دوز استاندارد ZMA را بدون هیچ پرکننده یا دیگر آشغال های غیر ضروری ارائه می دهد.

نکات برجسته:

چه کسی آن را می سازد: این محصول توسط ALLMAX تغذیه، یک شرکت مکمل به اندازه اواسط با 15 + سال تجربه در صنعت ساخته شده است. ALLMAX choses به تمرکز بر روی بهبود کیفیت محصولات خود را، و اجازه دهید کلمه از دهان انجام تبلیغات خود را برای آنها. آنها ایجاد محصولات نوآورانه و موثر، با تمرکز بر صنعت مکمل بدنسازی.

ورزشکار واقعی ZMA یک مکمل بزرگ ZMA برای افرادی است که به طور خاص برای محصولی طراحی شده برای خواب عمیق به دنبال هستند. در کنار دوز استاندارد ZMA، این محصول تانین را اضافه می کند که یک کمک آرامش بخش قوی است. این ایده آل برای افرادی است که دچار خواب می شوند، اما همچنین حاوی مقدار ZMA کامل برای ارائه مزایای ZMA کامل است. این کمی در مورد گرانقیمت است، اما ارزش آن را برای کسانی که می توانند از L-theanine سود ببرند.

نکات برجسته:

چه کسی آن را می سازد: این محصول توسط واقعی ورزشکار، یک شرکت NSF گواهی که در مکمل های موثر کراتین برای ورزشکاران تمرکز ساخته شده است. کل خط تولید خود را رایگان پرکننده مواد ممنوع و آشغال دیگر که ورزشکاران می خواهید برای جلوگیری است. آنها در حال حاضر تولید انواع گسترده ای از محصولات بهداشت و سلامتی، اما تمرکز خود را همواره در – و همیشه در شود – ورزشکار.

روی یک ماده معدنی ضروری است که در تنظیم بسیاری از آنزیم های کلیدی موجود در بدن دخیل است. این نقش بسیار زیادی را در بدن ایفا می کند و نقش مهمی در سلامت سیستم ایمنی دارد.

منیزیم یکی دیگر از مواد معدنی است که برای سلامت کلی ما بسیار مهم است. این نقش کلیدی در چرخه خواب ما، فشار خون، حساسیت به انسولین و خیلی موارد دیگر دارد.

این دو مواد معدنی برای سلامتی ما بسیار مهم هستند و همچنین بعضی از مواد مغذی رایج ترین مواد مغذی هستند. منیزیم کمبود رایج ترین 2 در جهان توسعه یافته است، دوم تنها ویتامین D است. کمبود روی نیز بسیار معمول است. بسیاری از افراد به سیستم ایمنی بدن آسیب می رسانند و از عوارض جانبی دیگر کمبود روی رنج می برند.

هر دو روی و منیزیم برای سیستم ایمنی بدن، کیفیت خواب، متابولیسم، رشد ماهیچه و خیلی بیشتر مفید است – و این دو مواد معدنی هستند که معمولا کمبود دارند. بسیاری از مردم مکمل های روی و مکمل های معدنی را به طور جداگانه می گیرند، اما آنچه که بسیاری از مردم نمی دانند این است که هر دو مواد مغذی مفید در مکمل های محبوب ZMA شامل می شوند.

مکمل ZMA شامل روی، منیزیم و ویتامین B6 می باشد. این سه ماده مغذی با یکدیگر همکاری می کنند، که اساسا به افزایش اثرات مفید یکدیگر در بدن کمک می کند. محصولاتی مانند ZMA می توانند به شما در مقابله با کمبود این مواد مغذی رایج کمک کنند، که می تواند مانع تمام مشکلات بهداشتی شود.

البته، شما می توانید از روی و منیزیم به طور جداگانه – و بسیاری از مردم انجام دهد. شما همچنین ممکن است مقدار معینی از این مواد مغذی از مولتی ویتامین روزانه خود را دریافت کنید، اگر چه معمولا دوز در مولتی ویتامین ها ارائه شده بسیار کم باشد. علاوه بر این، شما خواهد دست آوردن برخی از این مواد مغذی از رژیم غذایی خود، از منابع غذایی روی و منابع غذایی منیزیم – با این حال، حتی با یک رژیم غذایی بسیار سالم، شما می توانید هنوز نمی شود به اندازه ی کافی از این مواد مغذی کلیدی است.

آزمایشات بالینی نشان داده اند که مکمل ZMA بسیار موثر هستند، و ممکن است موثر تر و کارآمد تر از مصرف این مواد مغذی خود به خود. مزایای ZMA هم افزایی، و حمایت از سلامت کلی ما در تعدادی از راه های. آنها شاید برای ورزشکاران و وزنه برداران مهم ترین، اما تقریبا هر کسی می تواند برخی از بهره مندی از آنها را تجربه کنند.

ZMA ترکیبی از مزایای فرد روی، منیزیم و ویتامین B6 را تقویت می کند. ترکیبی از این سه مواد مغذی، مزایای قابل توجه /

به عنوان مثال، مزایای اصلی روی عمدتا شامل حمایت از سیستم ایمنی، بهبود زخم (و بهبود عضلات) و رشد ماهیچه می شود، در حالی که مزایای اصلی منیزیم مربوط به کیفیت خواب، ایجاد انرژی، سلامت عضلات، عملکرد ورزش و خواص ضد التهابی است.

ویتامین B6، ماده سوم در ZMA، دارای مزایای قابل توجهی نیست، اما ویتامین B6 کمک می کند تا از سلامت کلی حمایت کند و ممکن است به بهبود سطح انرژی کمک کند. ترکیبی از این سه مواد مغذی، چندین مزیت قابل توجه را به شما ارائه می دهد!

ZMA می تواند طیف وسیعی از افراد را به نفع خود بفروشد، اما برخی گروه هایی که بیش از دیگران تحت تاثیر قرار می گیرند. گروه های کلیدی که می توانند مزایای بیشتر ZMA را تجربه کنند عبارتند از:

به طور معمول، مکمل های ZMA در کپسول یا قرص های ZMA قرار می گیرند و بنابراین بسیار آسان است. توصیه های دوز ZMA کمی از محصول به محصول کمی متفاوت است، اما به طور کلی شما می توانید این محصولات را در دوز کامل در حدود 30mg روی، 450mg منیزیم و 10-15mg ویتامین B6 ارائه دهید. متوجه خواهید شد که تمام این مقادیر بالاتر از آن هستند از RDA رسمی برای این مواد مغذی – با این حال، بسیاری از تحقیقات به تدوین دوز ZMA درست رفته، و این دوز نسبتا بزرگ به نظر می رسد ایده آل است.

ZMA در معده خالی مؤثر است. اکثر تولید کنندگان توصیه می کنند مصرف دوز خود را در مورد 30-60 دقیقه قبل از رفتن به رختخواب، که باید آن را آسان به داشتن معده نسبتا خالی در آن زمان. اگر متوجه شوید که مصرف ZMA در معده خالی موجب ناراحتی معده می شود، دوز خود را با مقدار کمی غذا مصرف کنید. با این حال، سعی کنید از محصولات لبنی در ساعت یا حتی قبل و بعد از مصرف دوز ZMA خودداری کنید، زیرا محصولات لبنی می تواند میزان جذب منیزیم را کاهش دهد.

همچنین در اکثر بسته بندی محصول ZMA متوجه خواهید شد که اندازه توصیه شده برای مردان و زنان متفاوت است. به طور کلی، توصیه می شود مردان به اندازه کافی خدمت کنند، در حالی که زنان باید 2 / 3rds از خدمت بگیرند.

اکثر قرص های ZMA یک قرص 3 قرص را در اختیار دارند، بنابراین این قرص ها برای مردان 3، قرص های 2 برای زنان است. دوز ZMA ایده آل ممکن است بر اساس عوامل دیگر، از جمله سن و رژیم، متفاوت باشد، بنابراین قبل از مصرف ZMA با پزشک خود صحبت کنید.

ZMA یک مکمل طبیعی است و عوارض جانبی نسبتا غیر معمول است. از آن اثرات ناخواسته که گزارش شده است، شایع ترین مسائل دستگاه گوارش مانند اسهال و ناراحتی معده است.

بعضی از گزارش ها نیز وجود دارد ZMA باعث رویاهای عجیب و غریباما این در آزمایش های بالینی اثبات نشده است.

ZMA همچنین می تواند با جذب کلسیم (و بالعکس) دخالت کند، بنابراین اگر شما از کلسیم یا مولتی ویتامین حاوی کلسیم استفاده می کنید، شما باید آنها را در زمان های جداگانه برای جلوگیری از مسائل جذب مصرف کنید.

این مهم است که توجه داشته باشید که ZMA طور بالقوه می تواند با داروهای تجویزی خاص تداخل داشته باشد. اگر در حال حاضر گرفتن هر دارو باید با پزشک خود در مورد اضافه کردن یک محصول ZMA قبل از ادامه صحبت کنید. برخی از نگرانی های مربوط به استفاده طولانی مدت مکمل های ZMA وجود دارد، بنابراین قبل از مصرف ZMA با پزشک خود صحبت کنید.

ZMA بسیار مؤثر است اما برخی از پشته های ZMA وجود دارد که می تواند ارزش افزوده را افزایش دهد و از طریق هم افزایی افزایش مزایای ZMA. برخی از پشته های سودمند ZMA عبارتند از:

تن از کیفیت مکمل های ZMA در بازار وجود دارد، بنابراین انتخاب بهترین می تواند روی حیله و تزویر باشد. به طور کلی، هنگام انتخاب مجدد ZMA مناسب برای شما، باید عوامل زیر را در نظر بگیرید:

دریافت به روز رسانی مکمل، اخبار، هدایا و بیشتر!

این سایت از Akismet برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بدانید که چگونه نظر شما پردازش می شود.

آستین میدواس یک نویسنده و مشاور مستقل است که متخصص در موضوعات سلامتی و سلامتی است. با بیش از 7 سال تجربه نوشتن در صنعت سلامت طبیعی، آستین تلاش می کند برای ارائه اطلاعات دقیق، مختصر و تحقیق به خوانندگان خود. تماس با آستین در مورد این مقاله

رتبه بندی و بررسی ما بر روی ورودی های افراد واقعی مثل شما تکیه می کنند.

احساس رایگان برای ارسال هر گونه ورودی، بررسی، انتقاد، اصلاح، یا رتبه هر مکمل شما استفاده می شود.

نتایج بیشتر…

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه خود در هنگام حرکت از طریق وب سایت استفاده می کند. از این کوکی ها، کوکی هایی که به صورت ضروری دسته بندی می شوند، در مرورگر شما ذخیره می شوند، زیرا برای کارکردن ویژگی های اساسی وب سایت ضروری است. ما همچنین از کوکی های شخص ثالث استفاده می کنیم که به ما کمک می کند تجزیه و تحلیل و درک اینکه چگونه از این وب سایت استفاده می کنید. این کوکی ها تنها با رضایت شما در مرورگر شما ذخیره می شوند. شما همچنین می توانید از این کوکی ها استفاده کنید. اما صرفنظر از برخی از این کوکیها ممکن است روی تجربه مرور شما تأثیر بگذارد.

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه خود در هنگام حرکت از طریق وب سایت استفاده می کند. از این کوکی ها، کوکی هایی که به صورت ضروری دسته بندی می شوند، در مرورگر شما ذخیره می شوند، زیرا برای کارکردن ویژگی های اساسی وب سایت ضروری است. ما همچنین از کوکی های شخص ثالث استفاده می کنیم که به ما کمک می کند تجزیه و تحلیل و درک اینکه چگونه از این وب سایت استفاده می کنید. این کوکی ها تنها با رضایت شما در مرورگر شما ذخیره می شوند. شما همچنین می توانید از این کوکی ها استفاده کنید. اما صرفنظر از برخی از این کوکیها ممکن است روی تجربه مرور شما تأثیر بگذارد.

کوکی های ضروری برای وب سایت مناسب هستند. این دسته فقط شامل کوکی هایی است که ویژگی های اساسی و ویژگی های امنیتی وب سایت را تضمین می کند. این کوکی ها هیچ اطلاعات شخصی ذخیره نمی کنند.

هر کوکیهایی که ممکن است برای وب سایت مناسب نباشند و به طور خاص برای جمع آوری داده های شخصی کاربر از طریق تجزیه و تحلیل، تبلیغات، محتوای دیگر تعبیه شده به عنوان کوکی های غیر ضروری نامیده می شود، خاص نیست. قبل از اجرای این کوکی ها در وب سایت خود، رضایت کاربر را ملزم کنید.

خانه » مکمل ها » مکمل zma ، نحوه مصرف و ترکیبات ZMA

مکمل  ZMA  محصولی تشکیل شده از ۳ ماده روی ، منیزیم و ویتامین B6 می باشد .موثر در افزایش سطح هورمون تستوسترون و افزایش سطح IGF-1 و لپتین که در عضله سازی و افزایش قدرت واستقامت عضلات بسیار موثر می باشند .

مکمل زد ام آ ( ZMA ) محصولی تشکیل شده از ۳ ماده روی ، منیزیم و ویتامین B6 می باشد .

منیزیم ماده ای است که در عملکرد بهتر عضلات ، متابولیسم طبیعی انرژی ، سنتز طبیعی پروتئین و کاهش میزان خستگی عضلات پس از انجام فعالیت های بدنی و ورزش بسیار موثر می باشد .

خواص قرص zma

روی عنصری موثر در نگهداری از غلظت نرمال تستوسترون وحفاظت از اجزای سلولی از آسیب اکسیداتیو می باشد .

ویتامین B6 موجود در ZMA الیمپ در تشکیل سلول های قرمز خون نرمال و تنظیم فعالیت هورمونی تاثیرگذار می باشد .

 

کمبود در این عنصر باعث می شود که سطح اکسیژن رسانی به بافت های عضلانی کاهش یابد.

منیزیم باعث افزایش قدرت و استقامت عضلات می شود.

آن چیزی که در مورد منیزیم از همه مهمتر است و ثابت شده نیز می باشد افزایش قدرت استراحت می باشد.

یعنی بدن خیلی راحت تر در حالت استراحت و relex قرار می گیرد.

ضمن اینکه منیزیم باعث فعال شدن آنزیم های ضروری برای متابولیزه کردن کربوهیدرات و آمینواسید نیز می شود.

این ماده هم یک عنصری است که نباید در آن کمبودی مشاهده شود.

 

وظیفه اصلی روی افزایش قدرت ترمیم بافت ها و بهبود آنها و رشد سلول های عضلانی می باشد و همانطور که قبلاً هم عنوان شده است.

این ماده معدنی کمک می کند به بهینه تر شدن ترشح هورمون (IGF ۱) ، هورمون رشد و از همه مهمتر هورمون تستوسترون.

ضمن اینکه آنزیم هائی که باعث جلوگیری از افزایش اسید لاکتیک (خستگی عضله) می شوند نیز به این ماده معدنی نیازمند می باشند.

 

 

 

موثر در افزایش سطح هورمون تستوسترون و افزایش سطح IGF-1 و لپتین که در عضله سازی و افزایش قدرت واستقامت عضلات بسیار موثر می باشند .
کمک به کاهش گرفتگی عضلات
تنظیم فعالیت هورمونی بدن
کمک به خواب بهتر و عمیق تر و در نتیجه رشد توده های عضلانی
کمک به متابولیسم طبیعی بدن
دارای دور مناسب و کافی در هر کپسول

 

این محصول باید روزانه دو بار استفاده شود،

یک بار پیش از تمرین و یک بار قبل از خواب با معده خالی. این امر بدلیل اثرات خواب آور بودن محصول ضروری می‌باشد.

در روزهایی که تمرین ندارید می‌توانید آن را در اول صبح و یا قبل از خواب استفاده کنید.

– ZMA زد ام ای، کاملا طبیعی بوده و هیچگونه عوارضی ندارد.

میزان مصرف ممکن است بر حسب محصولات متفاوت باشد اما همیشه از دستورات موجود بر روی برچسب پیروی کنید.

 

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

خواص قرص zma

میتونید مطالب مارو از طریق

کانال تلگرام دنبال کنید

اگه دنبال برنامه های بدنسازی هستی…

میتونی کلی از اونا رو

کاملا رایگان اینجا پیدا کنی

اگه مارو خیلی دوست داری ، حمایتمون کن ، اگه یکمی دوست داری ، همیشه بهمون سر بزن ، اگه اصلا دوست نداری ، بجاش ما کلی تو رو دوست داریم ، ازمون انتقاد کن که بهتر بشیم.

تمامی حقوقمون متعلق به خودمونه . تازه تو باشگاه ام ، بعد تمرین وزنه هامونو سرجاش میذاریم 1397


شاید بتوان از تستوسترون به عنوان شگفت انگیزترین عنصر در بدن انسان نام برد. این هورمون سبب اکثر رویدادهای تاریخی شده مثلاً چرا افراد در خیابان یک دفعه شروع به دعوا و مشاجره می کنند و یا در مسابقات شروع می کنند به پرتاب صندلی به سمت یکدیگر، رانندگی با سرعت، غُر غُر و یا تصاحب هر چیزی که دست یافتنی است.

بله همه اینها به دلیل ترشح تستوسترون می باشد. ما به عنوان یک بدنساز معمولاً به خاصیت آنابولیک (افزایش حجم عضلات) این عنصر توجه داریم. زیرا بدون این عنصر تمام زحماتی که در باشگاه صرف می شود بی فایده خواهد بود و تمام تمرینات پوچ و عبث خواهد شد. اگر ساعت ها وقت صرف تمرین کنید و هر وزنه ای که دستتان رسید را پرس کنید. بدون این هورمون انتظار هیچ را می بایست داشته باشید.

عکس این موضوع هم کاملاً صادق می باشد. هر چه قدر بدن تستوسترون بیشتری ترشح کند به همان نسبت سرعت افزایش حجم ارتقاء می یابد وقتی که به اندازه کافی این هورمون در بدن ترشح نشود مطمئناً نتیجه به دست آمده هم تحت تأثیر آن قرار خواهد گرفت. بدون شک نتیجه ناکافی به دست خواهد آد. با دانستن این مورد یک بدنساز خواه مرد باشد و یا زن می بایست تمام سعی خود را بر روی این کته معطوف کند که چطور سطح ترشح تستوسترون را در حد بالا نگه دارد. زیرا بدین ترتیب هم بدنی، ماهیچه ای تر خواهیم داشت و هم به هدفمان که یک بدن تفکیک شده و تراشیده است نزدیکتر خواهیم شد.
بهینه کردن سطح تستوسترون

این یک وقعیت محرز می باشد. اگر فرد در یکی از موارد کمبود داشته باشد (یعنی پروتئین دریافتی، ویتامین دریافتی، موادمعدنی، خواب) مطمئناً در درازمدت دچار مشکل خواهد شد که آن می تواند ترشح هورمون رشد باشد و یا کاهش ترشح هورمون تستوسترون. در این خصوص دو عنصر معدنی وجود دارد که ارتباط مستقیمی با موارد فوق دارد. در این مبحث خواص این دو عنصر را شرح خواهیم داد. این دو ماده معدنی تأثیر به سزائی در این که بتوانیم از تمرینات نتیجه مطلوب که همانا افزایش حجم هست را دارند.
روی (Zine)

اگر در این عنصر دچار کمبود هستید به طور حتم تمام زحمتتان بیهوده خواهد بود. کمبود این ماده معدنی در بدن مساوی است یا کاهش قدرت و استقامت عضلات.

خواص قرص zma

وظیفه اصلی روی افزایش قدرت ترمیم بافت ها و بهبود آنها و رشد سلول های عضلانی می باشد و همانطور که قبلاً هم عنوان شده این ماده معدنی کمک می کند به بهینه تر شدن ترشح هورمون (IGF ۱) ، هورمون رشد و از همه مهمتر هورمون تستوسترون. ضمن اینکه آنزیم هائی که باعث جلوگیری از افزایش اسید لاکتیک (خستگی عضله) می شوند نیز به این ماده معدنی نیازمند می باشند. پس این دقیقاً ماده ای است که اصلاً نباید در آن کمبودی مشاهده شود؟ این طور نیست.
منیزیم (magnesium)

کمبود در این عنصر باعث می شود که سطح اکسیژن رسانی به بافت های عضلانی کاهش یابد. منیزیم باعث افزایش قدرت و استقامت عضلات می شود. آن چیزی که در مورد منیزیم از همه مهمتر است و ثابت شده نیز می باشد افزایش قدرت استراحت می باشد. یعنی بدن خیلی راحت تر در حالت استراحت و relex قرار می گیرد. ضمن اینکه منیزیم باعث فعال شدن آنزیم های ضروری برای متابولیزه کردن کربوهیدرات و آمینواسید نیز می شود. این ماده هم یک عنصری است که نباید در آن کمبودی مشاهده شود.
واقعیت

مطالعاتی که در این خصوص انجام گرفته نشان داده که حدود ۷۰% رژیم های غذائی از لحاظ وجود روی و منیزیم از مقدار نیاز مورد نیاز روزانه کمتر بوده است. در این رابطه روی حدوداً ۳۹% کمتر و منیزیم ۶۵% کمر از نیاز روزانه می باشد.

این مطالعات بر روی افراد معمولی انجام گرفته است همانطور که می دانید این گروه از افراد از لحاظ فعالیت بدنی در سطح متوسط و پائین هستند و همانند افراد ورزشکار نیستند که از لحاظ بدنی در سطح بالائی قرار دارند و به همین خاطر در مطالعاتی که بر روی افراد ورزشکار صورت گرفت مشخص شد که این افراد از لحاظ کمبود این عناصر به طریقی بیشتر از افراد معمولی تحت خطر هستند. برای مثال وقتی یک دونده را مورد آزمایش قرار دادند متوجه شدند که این فرد در روزی که به تمرین می پردازد ۵۰% روی بیشتری را در قیاس با روزی که تمرین نمی کند از دست می دهد در ضمن در یک آزمایش دیگر که به آن Biochemical می گویند و به روی ۶۶ مرد صورت گرفت مشخص شد که سطح روی و موادمعدنی دیگر به دلیل افزایش استرس، که این استرس خواه فیزیکی بوده باشد و خواه روانی باعث کاهش ۳۳ درصدی این عناصر شد.
راه حل

فکر می کنم یک راه حل ساده استفاده از دو عنصر باشد (به صورت مکمل). البته در این خصوص چند قاعده وجود دارد که در ذیل توضیح داده شده است.

۱) این موادمعدنی را ۳۰ دقیقه قبل از این که داخل رختخواب بروید، میمل کنید و البته با شکم خالی یعنی حتماً می بایست حداقل یک تا دو ساعت قبل از خواب غذا خورده باشید و بعد ازآن دیگر چیزی میل نکرده باشید.

دلیل اینکه چرا می بایست ۳۰ دقیقه قبل از خواب این عناصر وارد بدن شوند، این است که به روی خاصیت ترمیم و بهبود بافت ها این روند به رشد عضلات را دارد و رد هنگام خواب به حداکثر می رسد بیشترین مقدار ترشح هورمون رشد به صورت طبیعی در مرحله سوم و چهارم خواب می باشد (تقریباً یک ساعت نیم بعد از به خواب رفتن) روی، انسولین، تستوسترون و منیزیم باعث تشدید ترشح هورمون رشد می شوند پس دقیقاً این همان زمانی است که به این عناصر نیازمند هستید.

۲) دُز مصرفی این دو عنصر می بایست در این حد باشد منیزیم ۴۵۰mg میلی گرم روی ۳۰mg میلی گرم.

۳) هرگز از ماده ای که دارای کلسیم است با این دو عنصر ZMA به طور همزمان استفاده نکنید. زیرا کلسیم شدیداً از تجزیه شدن این مواد جلوگیری می کند.
مطالعات

البته مطالعات کمی در خصوص اینکه استفاده از مکمل ZMA باعث افزایش سطح تستوسترون و هورمون رشد شده باشد صورت گرفته است ولی در ذیل جواب یکی از مطالعات برایتان آورده شده است.

۱) افزایش قدرت و استقامت عضلات

۲) کاهش گرفتگی و کوفتگی عضله

۳) بازیابی و بهبود سریع تر بعد از صدمه دیدگی

۴) افزایش قدرت هوشیاری و تمرکز

۵) کاهش تجمع آب زیر پوست

۶) خواب عمیق تر و راحت تر

نتیجه گیری

تنها یک راه برای گرفتن نتیجه از انجام تمرینات وجود دارد و آن هم به کار بستن توان دو برابر در طول تمرین می باشد. به همین دلیل و برای بالا بردن قدرت بازیافت می بایست به بخش غذائی و موادمعدنی توجه بیشتری مبذول داشت. در این مبحث تنها به و مورد از این مواد اشاره شد و همانطور که مشاهده کردید بی توجهی در بافت این دو عنصر چه پیامدهائی را در پی داشت. هر ورزشکاری که با جدیت به تمرین می پردازد می بایست در این خصوص توجه کامل داشته باشد.

اطمینان حاصل کنید که (*) اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید که در آن نشان داده شده است. کد HTML مجاز نیست

چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

ثبت نام رایگان و آسان است!

خواص قرص zma
خواص قرص zma
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *