خواص قرص omega 3

خواص دارویی و گیاهی

خواص قرص omega 3
خواص قرص omega 3

کارخانه : تبریز ، کیلومتر ۱۹ جاده تبریز تهران خ سرم دارو
دفتر مرکزی : تهران خ شهید بهشتی – خ شهید صابونچی – خیابان هویزه غربی – پ ۱۷۸

۳۶۳۰۹۴۰۱ ۴۱ ۹۸+
۸۸۷۵۶۰۱۴ ۲۱ ۹۸+


info@zahravipharma.com

این روزها کمتر کسی است که نام امگا 3 را نشنیده باشد. مصرف این ماده سبب بهبود توان ذهنی و حافظه، جلوگیری از پیری زودرس و … و می شود. به همین منظور بهتر است که سیر تا پیاز مصرف امگا 3 را بدانید. فواید سلامتی روغن ماهی، شامل مزایای آن برای کمک به کاهش وزن و بارداری سالم است. هم چنین باعث تقویت در باروری و سلامت پوست می شود (به ویژه برای پسوریازیس و آکنه). در درمان بیماری های قلبی، کلسترول بالا، افسردگی، اختلال کم توجهی، بیش فعالی، سیستم ایمنی ضعیف، دیابت، ورم مفاصل، بیماری آلزایمر، اختلالات چشمی، انحطاط ماکولار و زخم مفید است.

طبق گزارشات پایگاه ملی مواد مغذی وزارت کشاورزی آمریکا، بیشتر فواید روغن ماهی را می توان به وجود اسیدهای چرب ضروری امگا 3 مانند دوکوزاهگزانوئیک اسید (مرجع پشتیبانی مسکن) و ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) در آن نسبت داد.دیگر اسیدهای چرب ضروری در روغن ماهی شامل اسید آلفا – لینولنیک یا ALA و گاما – لینولئیک یا GLA است. انواع مختلفی از ماهی ها که منبع خوبی از روغن ماهی هستند، شامل ماهی ماکرو، ماهی قزل آلا، شاه ماهی، ماهی ساردین، اره ماهی، صدف، ماهی تن آلباکور، ماهی تن زرد، ماهی پهن، ماهی کولی و ماهی سالمون میباشند.کیفیت روغن ماهی به میزان زیادی به نوع ماهی که از آن گرفته می شود، بستگی دارد.

روغن ماهی تاثیر زیادی بر بدن ما دارد چون به کاهش وزن، مراقبت از پوست، بهبود بینایی و دیگر مسائل سلامتی کمک می کند که در قسمت پایین شرح داده می شوند.

 

خواص قرص omega 3

تقویت سلامت قلب:

طبق گزارش انجمن قلب آمریکا (AHA)، آزمایش ها کلینیکی نشان داده اند که امگا 3 در کاهش مشکلات بیماری های قلبی عروقی موثر است (CVD). روغن ماهی منبع عالی امگا 3 است و بنابراین خطر بیماری های قلبی و آریتمی های قلبی را کاهش می دهد. همچنین سطح کلسترول بد را کاهش می دهد و سطح کلسترول خوب را افزایش می دهد (HDL). روغن ماهی از انباشت تری تری گلیسیرید جلوگیری می کند و همچنین سطح تری از تری تری گلیسیرید اضافی را کاهش می دهد.

تحقیقات انجام شده نشان داده است که روغن ماهی تاثیر خوبی بر ورزش برای کاهش وزن دارد. داوطلبانی که در رژیم غذایی خود روغن ماهی داشتند، کاهش وزن بیشتری نسبت به کسانی داشتند که به طور منظم آن را مصرف نمی کردند.

مصرف منظم روغن ماهی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و در نتیجه باعث می شود که شما در برابر بیماری های شایعی مثل سرماخوردگی، سرفه و انفلانزا مقاومت کنید. اسیدهای چرب امگا 3 موجود در روغن ماهی فعالیت و مقدار سیتوکین ها و ایکوزانوئیدهای موجود در بدن که مسئول سیستم ایمنی بدن هستند را تقویت می کنند. روغن ماهی برای بیمارانی که از لوپوس رنج می برند مفید است، که یک بیماری خود ایمنی است.

تحقیقات انجام شده، روغن ماهی را به عنوان یک روش درمانی برای ایدز مورد بررسی قرار داده است. با این حال، هنوز یک تحقیق در عمق نیاز است.

روغن ماهی در کاهش التهاب خون و بافت ها موثر است. روغن ماهی در درمان اختلالات گوارشی، بیماری سلیاک، سندرم روده کوتاه و بیماری روده ملتهب (IBD) از جمله بیماری کرون و کولیت روده موثر است که هر دو اختلالات معمول روده هستند.

روغن ماهی در درمان آرتروز، روماتیسم، علائم رینود و شرایط مشابه مفید است. استفاده از روغن ماهی می تواند به کاهش نیاز به دوزهای زیاد داروهای ضد التهاب (non) کمک کند. در آرتروز، روغن ماهی می تواند در کاهش تاثیر آنزیم هایی موثر باشد که غضروف را نابود می کنند.

به خاطر وجود اسیدهای چرب امگا 3، روغن ماهی به تسکین افسردگی، ناراحتی، اضطراب، بی قراری، خستگی ذهنی، استرس، کاهش تمایل جنسی، تمایلات خودکشی و دیگر اختلالات عصبی کمک می کند. محققان بیان می کنند که روغن ماهی می تواند در ثبات روحی و درمان اختلالات دو قطبی مفید باشد. یافته های یک مطالعه تحقیقاتی نیز نشان داد که مصرف ماهی می تواند برای سلامت روانی زنان مفید باشد و خطر گسترش افسردگی در زنان را کاهش دهد.

روغن ماهی توانایی بینایی را بهبود می دهد. هم چنین به اجتناب از انحطاط ماکولار مربوط به سن کمک می کند. مطالعه ای علمی قوی در مورد فواید روغن ماهی برای مراقبت از چشم ارائه داده و در نتیجه به ادارات دولتی و پزشکان اجازه داده شده تا روغن ماهی را برای انحطاط ماکولار توصیه کنند.

تحقیقات انجام شده نشان داده اند که اسیدهای چرب روغن ماهی در درمان بیماری آلزایمر موثر هستند. از آنجا که روغن ماهی یکی از بهترین منابع اسیدهای چرب ضروری است، به درمان بیماری آلزایمر کمک می کند.

روغن ماهی با توجه به غلظت بالای اسیدهای چربش، توانایی برخورد با اختلال بیش فعالی را دارد. برای کودکانی که از بیش فعالی، نارساخوانی، دیسپراکسیا، ناتوانی در انجام وظایف، بی ثباتی احساسی، نگرش تکان دهنده، هماهنگی ضعیف، ک توجهی، حافظه کوتاه مدت ضعیف، تمرکز پایین، تمایل به قطع دیگران، بی پرواگی، عجله، تحریک پذیری، تکانشگری، IQ پایین و یا اختلالات یادگیری رنج میبرند،روغن ماهی یک درمان قطعی است.تحقیقات انجام شده نشان داده است زمانی که کودکانی که از اختلال بیش فعالی رنج می برند، به مدت 15 هفته روغن ماهی و پامچال داده شود پیشرفت های چشمگیری در رفتار آن ها بروز می کند.

علاوه بر این، اعتقاد بر این است که روغن ماهی در رشد طبیعی مغز مفید است و به کودکان کمک می کند تا بر روی درس خود تمرکز کنند.همچنین مشخص شده است زمانی که زنان باردار مقادیر منظمی از روغن ماهی مصرف می کنند، کودکان نوپای آن ها هماهنگی چشم – دستشان افزایش می یابد.

برای بهبود مشکلات پوست خشک با این که به نظر براق به نظر برسد، عالی است. برای درمان مشکلات پوستی مختلف مانند اگزما، پسوریازیس، خارش، قرمزی پوست، جراحات پوستی و جوش ها نیز می تواند مفید باشد. همچنین برخی از مردم ادعا می کنند که روغن به جلوگیری از آفتاب سوختگی کمک می کند اما تحقیقات این ادعا را تایید نکرده است.

روغن ماهی یک درمان موثر برای آکنه است. EPA موجود در روغن ماهی برای مهار شکل گیری آندروژن معروف است، که می تواند بر شکل گیری چربی در کیسه های ترشحی مو تاثیر بگذارد، که منجر به آکنه می شود.

بیماران دیابتی نوع دوم مستعد مشکلات قلبی عروقی مانند بیماری های قلبی عروقی، آترواسکلروز ، و سکته هستند. تحقیقات انجام شده نشان داده است که روغن ماهی در کاهش سطح تری گلیسیرید در بیماران مبتلا به دیابت مفید است.

EPA و DHA موجود در روغن ماهی، باعث می شود که در صورت ایجاد زخم معده ناشی از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs) مفید باشد.

امگا 3 موجود در روغن ماهی برای زنان باردار بسیار مفید است، زیرا DHA موجود در آن به رشد چشم ها و مغز کودک کمک می کند. هم چنین به جلوگیری از تولد زودرس، وزن کم و سقط جنین کمک می کند. مصرف روغن ماهی با خوردن ماهی و یا مصرف مکمل های روغن ماهی در دوران بارداری برای رشد کلی کودک و سلامت مادر بسیار مفید است.

با این حال، لازم به ذکر است که روغن ماهی که از کبد ماهی به دست می آید، نباید در طول دوران بارداری مصرف شود. چون دارای رتینول هستند و ویتامین A معمولاً باعث مشکلاتی در زایمان می شود.

روغن ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که به بهبود باروری و تقسیم سلولی کمک می کند و کیفیت اسپرم افزایش می یابد. پس از انزال، عمر اسپرم در برابر حملات پراکسیداسیون چربی موجود در دستگاه تناسلی زن را افزایش می دهد و در نتیجه شانس بارداری را افزایش می دهد.

این روغن به حفظ درخشندگی خوب مو کمک می کند، زیرا امگا 3 دارای ویژگی های محرک رشد است و منبع تغذیه کیسه های ترشحی مو است. به رشد مو و جلوگیری از ریزش مو کمک می کند.

روغن ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است. تحقیقات اخیر نشان می دهد که اسیده ای چرب امگا 3 ممکن است باعث کاهش یا تاخیر بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروپیک (ALS) نیز به بیماری لو جیرگ شود.

امگا 3 موجود در روغن ماهی توانایی بهبود گردش خون همراه با کاهش سطح کلسترول را دارد.همچنین اعتقاد بر این است که روغن ماهی به پیش گیری از آسم و نارسایی کلیوی کمک می کند.بسیاری از مردم نیز دوست دارند که روغن ماهی به حیوانات خانگی خود، به ویژه سگ ها و گربه هایشان بدهند، چرا که موهای آنها را براق و صاف می کند.هم چنین می تواند به سگ ها و گربه ها کمک کند تا با ورم مفاصل، که یک بیماری شایع در میان حیوانات خانگی است، مقابله کنند.

روغن ماهی باعث کاهش فشار خون در بیماران با فشار خون بالا میشود. تحقیقات انجام شده نشان داده اند که دوزهای متوسط از مکمل های روغن ماهی تاثیر کمی بر شرایط فشار خون بالا دارند.

با اینکه روغن ماهی فواید زیادی دارد اما مصرف زیادی آن می تواند باعث ایجاد آلرژی و عوارض جانبی شود. افرادی که به غذاهای دریایی یا ماهی آلرژی دارند، به طور خاص، اثراتی مانند کهیر و تورم صورت، لب ها، زبان یا گلو تجربه خواهند کرد.

در مورد مصرف بیش از حدش، فرد ممکن است تنفس بد بو، ناراحتی شکم، مدفوع شل، آروغ، تهوع، ضربان قلب نامنظم و بیماری مزمن در این مورد را تجربه کند. دقت کنید که بیش از میزان مصرف توصیه شده مصرف نکنید. اجازه دهید نگاهی به برخی از اثرات جانبی بیندازیم:

جذب بیش از حد روغن ماهی توسط کودکان می تواند منجر به واکنش های آلرژیکی مثل خارش، خس خس یا سرفه خشک شود و همچنین ممکن است سیستم ایمنی آن ها را تضعیف کند.

با اینکه روغن ماهی فواید بسیاری برای زنان باردار دارد، اما محتوای جیوه ای موجود در آن می تواند به حافظه، توانایی های شنوایی، مهارت ها و بینایی نوزاد آسیب برساند.

جذب بیش از حد روغن ماهی می تواند علائم افسردگی و اختلال دوقطبی را افزایش دهد.

خواص قرص omega 3

اگر از دیابت، سرطان و بیماری های کبد رنج می برید، از مصرف اضافی این روغن اجتناب کنید چون ممکن است وضعیت بیماری را بدتر کند.

مصرف روغن ماهی در حد افراط می تواند سطوح فشار خون را پایین تر از سطح نرمال کاهش دهد.

پاسخ خیر است. وب سایت های زیادی وجود دارند که به مردم توصیه می کنند که مصرف روغن گیاهی را متوقف کرده و روغن ماهی را جایگزین کنند تا دریافتی اسیدهای چرب امگا 3 را افزایش دهند. روغن ماهی منبع خوبی از اسیدهای چرب ضروری امگا 3 است و باید مصرف شود، اما ضرورتاً به این معنی نیست که فرد باید کاملاً روغن های گیاهی را با روغن ماهی جایگزین کند.

در این بخش از سلامت تغذیه در نمناک خلاصه ای از اسیدهای چرب امگا 3 وجود دارد:

سه نوع اسید چرب امگا 3 وجود دارد، یعنی اسید آلفا – لینولنیک (ALA)، دوکوزاهگزانوئیک اسید (مرجع پشتیبانی) و ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) که هر سه برای بدن مهم هستند.منابع گیاهی روغن دانه کتان، روغن سویا، روغن کنف، روغن کانولا، روغن گردو، کلزا، پریلا، چیا و توفو غنی از ALA هستند.بدن انسان توانایی تبدیل ALA به DHA و EPA را دارد اگر چه محدودیت هایی در این تبدیل وجود دارد.

روغن ماهی می تواند به روش های مختلفی مثل کپسول مصرف شود و یا می تواند در وعده های غذایی روزانه گنجانده شود.میزان مصرف نباید بیش از 3 کپسول در روز بیشتر باشد.

1000 میلی گرم روغن ماهی حاوی حدود 300 میلی گرم اسید چرب امگا 3 است، بنابراین می توانید از مقدار روغن ماهی در وعده های غذایی خود استفاده کنید.دریافت روزانه 300 میلی گرم یا کم تر برای همه ایمن است. زنان باردار و شیرده می توانند حدود 320 میلی گرم در روز مصرف کنند.

هنگام خرید آن به کیفیت روغن ماهی توجه کنید. تقریباً از تمامی ماهی ها – آب شیرین، پرورشی، اقیانوسی، دریایی عمیق و دریایی کم عمق به دست آمده است.تمام این ماهی ها می توانند با ترکیبات سمی مثل جیوه، آرسنیک، سرب، اشکال کلسیم، فوران، دیوکسین ها، و متیل کربن ، بر بدن انسان تاثیر منفی بگذارند.بنابراین روغن ماهی باید خالص باشد.

ویتامین A و D:

روغن ماهی، به خصوص روغن ماهی که از جگر ماهی به دست می آید، منبع غنی ویتامین A و ویتامین D است. اما مصرف بیش از حد روغن ماهی می تواند منجر به مسمومیت غذایی، تجمع ویتامین اضافی در بدن شود که می تواند موجب عوارض جانبی جدی شود.

روغن ماهی در اکسیداسیون قرار می گیرد و می تواند فاسد شود که منجر به تشکیل رادیکال های آزاد می شود. افزودن آنتی اکسیدان هایی مثل ویتامین E به روغن می تواند به جلوگیری از تشکیل این رادیکال های آزاد کمک کند.

مقدار بیش از حد روغن ماهی منجر به کاهش سطح ویتامین E در بدن انسان می شود.این از دست دادن ویتامین E باید با مکمل های ویتامین E تکمیل شود.ترکیب روغن ماهی و ویتامین E در بسیاری از سرطان ها و بیماری های قلبی می تواند مفید باشد.

 

به صورت غیر درمانی مصرف امگا3در هفته

توجه : ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.

  عکس بازیگران زن و مرد ایرانی تابستان 98 مدل لباس بازیگران زن ایرانی در تابستان 98 عکس تیپ بازیگران مرد را در سایت فتوکده می خوانید   بازیگران زن و مرد ایرانی تابستان 98     پیگیری جدیدترین عکس های چهره های مشهور هنری در سراسر دنیا امری متداول است، آنها همیشه در جامعه خود […]

 

خواص قرص امگا 3 خاصیت قرص امگا 3 برای لاغری و کاهش وزن فواید قرص امگا 3 برای پوست و مو و بدنسازی را در سایت فتوکده می خوانید

 

خواص قرص omega 3

 

 

اسید چرب امگا 3 از اسیدهای چرب اشباع نشده بوده و برای تنظیم و کنترل فعالیت های بدن بسیار ضروری هستند ولی بدن انسان قادر به ساخت آن نیست.

 

امگا 3 تشکیل شده از سه اسید چرب آلفا لینولنیک، دوکوزاهگزائنوئیک اسید و ایکوزا پنتانوئیک اسید است و هر سه از نظر تغذیه ای بسیار حائز اهمیت می باشند.

 

بیشترین مقدار امگا 3 در مواد غذایی گیاهی مانند مغز گردو، روغن و کنجاله کاملینا، بذر کتان و روغن دانه های چیا قرار دارد. اسیدهای چرب امگا 3 با قرار داشتن در غشای سلولی در فعالیت های فیزیولوژیک بدن نقش حیاتی دارند.

 

یکی از بهترین منابع تامین امگا 3 ماهی است که در ماهی های چرب میزان این ماده بیشتر می باشد. مصرف امگا 3 باعث تقویت حافظه و توان ذهنی شده شده و از پیری زودرس ممانعت می کند.

 

 

 

 

امگا 3 در کاهش بیماری های قلبی عروقی نقش بسزایی داشته و روغن ماهی منبع امگا 3 بوده و خطر بیماری های قلبی و آریتمی های قلبی را کاسته و در کاهش کلسترول بد موثر می باشد.

 

مصرف قرص امگا 3 باعث تقویت قلب می شود.

 

 

قرص امگا 3 باعث کاهش وزن شده و افرادی که در رژیم غذایی خود مواد حاوی امگا 3 مصرف می کنند وزن آن ها کاهس محسوسی می یابد.

 

مصرف امگا 3 بطور منظم به همراه ورزش باعث تناسب اندام و حفظ سلامتی بدن می شود.

 

 

مصرف مکمل های اسید چرب باعث کاهش عوارض اگزما تا 23% می شود.

 

اگزما در اثر واکنش های آلرژیک و التهاب ایجاد شده و مصرف قرص امگا 3 نقش بسیاری در کاهش التهاب داشته و علائم ناشی از اگزما را رفع کرده و سلامتی پوست را حفظ می کند.

 

 

قرص امگا 3 باعث کاهش التهاب در بدن شده و تاثیر زیادی در بهبود آرتروز مفاصل دارند.

 

آتروز التهاب مفاصل میان استخوان ها بوده و مکمل های امگا 3 ساییدگی و سفتی مفاصل را کاهش داده و باعث سلامتی اسخوان ها می گردند.

 

 

مصرف امگا 3 موجود در ماهی تاثیر زیادی در کاهش افسردگی داشته و در افرادی که امگا 3 کمتری مصرف می کنند، افسردگی در آن ها بیشتر به چشم می خورد.

خواص قرص omega 3

 

قرص امگا 3 از ترکیبات اصلی سروتونین بوده و در بهبود روحیه و شادی نقش زیادی دارد.

 

 

امگا 3 تاثیر زیادی در سلامتی مغز انسان داشته و اسیدهای چرب موجود در امگا 3 باعث افزایش غلاف میلین پوشش سلول های عصبی شده و عملکرد مغز را افزایش می دهد.

 

کودکانی که دچار ناتوانی در یادگیری هستند، توصیه می شود در رژیم غذایی آنان قرص امگا 3 گنجانده شود.

 

 

اگر در برنامه غذایی روزانه خود امگا 3 را قرار ندهید احتمال ابتلا به ضعف تمرکز در شما بیشتر می شود. افرادی که مصرف منظم قرص امگا 3 را در برنامه غذایی خود قرار داده اند، سطح تمرکز آنان بطور چشمگیری افزایش یافته و فرایند یادگیری بهبود پیدا می کند.

 

 

افرادی که سطح بالایی از امگا 3 را دریافت می کنند، خواب باکیفیت تری خواهند داشت.

 

خوردن امگا 3 در صبح بیشتر توصیه می شود، زیرا مصرف آن در شب باعث بی خوابی شده و فرد در انجام کارهای روزانه خود دچار خستگی و عدم تمرکز می شود.

 

 

کمبود امگا 3 در بدن باعث پوسته پوسته شدن ناخن ها و شکنندگی آنان می شود.

 

امگا 3 که در منابع حیوانی قرار دارد، بسیار سریع تر از منابع گیاهی جذب بدن شده و خوردن ماهی های چرب از بهترین تامین کننده های امگا 3 بدن به شمار می رود.

 

 

امگا 3 موجود در روغن ماهی درخشندگی مو را حفظ کرده و باعث افزایش رشد موها می شود. چربی های امگا 3 منبع تغذیه ای کیسه های ترشحی موها بوده و از ریزش موها جلوگیری می نماید.

 

مصرف قرص امگا 3 التهاب پوست سر را کاهش می دهد.

 

 

امگا 3 در کاهش التهاب خون و بافت ها تاثیر بسزایی دارد و اسیدهای چرب امگا 3 در درمان اختلالات گوارشی موثر است.

 

افرادی که به بیماری های التهابی دچار هستند، باید به رژیم غذایی روزانه خود اسیدهای چرب را از طریق منابع طبیعی بیافزایند.

 

 

احساس خستگی مداوم دلایل بسیاری داشته و کمبود امگا 3 یکی از این عوامل می باشد.

 

خستگی مفرط از نشانه های شایع کمبود امگا 3 بوده و برای رفع آن، منابع غذایی حاوی امگا 3 را به برنامه تغذیه ای روزانه بیافزایید تا سطح انرژی شما افزایش یابد.

 

 

دلایل اصلی زایمان زودرس هنوز بطور دقیق مشخص نشده است ولی احتمال داده می شود سن مادر، مصرف دخانیات، استرس و کمبود امگا 3 در بدن از عوامل تاثیرگذار در این فرایند باشد.

 

چربی های امگا 3 و ویتامین Dو کلسیم برای گذراندن دوران بارداری سالم بسیار ضروری است.

 

 

امگا 3 موجود در منابع حیوانی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و مقاومت بدن افراد را در برابر بیماری های مختلف افزایش می دهد.

 

اسیدهای چرب امگا 3 مقدار سیتوکین و ایکوزانوئیدهای بدن که در سیستم ایمنی بدن نقش دارند را تقویت می نماید.

 

 

امگا 3 موجود در روغن ماهی آرتروز و ورم مفاصل را درمان کرده و باعث کاهش نیاز به دوزهای زیاد داروهای ضد التهاب می گردد.

 

قرص امگا 3 در بیمارانی که به آرتروز دچارند، باعث کاهش فعالیت آنزیم های نابود کننده غضرف شده و روم مفاصل را درمان می کند.

 

 

امگا 3 تاثیر زیادی در سلامتی چشم ها داشته و از انحطاط ماکولار که به سن بستگی دارد، جلوگیری می کند. قرص امگا 3 بسیاری از نیازهای بدن را تامین کرده و سطح انرژی را افزایش می دهد و مصرف آن برای مراقبت از چشم ها و حفظ سلامتی توصیه می شود.

 

 

برای داشتن پوستی سالم و هیدراته مصرف قرص امگا 3 بسیار موثر بوده و که اغلب در ساختار دیواره سلول ها یافت می شود.

 

کمبود اسیدهای چرب امگا 3 در بدن باعث خشکی پوست شده و هرچه کمبود آن بیشتر باشد خشکی پوست شدیدتر خواهد بود.

 

 

اسیدهای چرب امگا 3 بیماری آلزایمر را درمان کرده و روغن ماهی از منابع اصلی امگا 3 بوده و نیازهای بدن را به این ماده تامین می نماید.

 

آلزایمر در دوران پیری فرد را دچار کرده و با کاهش دیواره غلاف سلول های مغزی باعث کُند شدن انتقال اطلاعات عصبی شده و فرد را دچار آلزایمر می کند.

 

 

بیماری های پوستی دلایل بسیاری می تواند داشته باشد و برخی از آن ها بسیار دردناک بوده و افراد سعی در درمان آن دارند.

 

برای درمان مشکلات پوستی نظیر پسوریازیس، خارش، قرمزی پوست، مصرف امگا 3 تاثیر زیادی داشته و از آفتاب سوختگی جلوگیری می کند.

 

 

بیمارن دیابتی نوع دو احتمال ابتلا به مشکلات قلبی و عروقی و سکته را دارند. امگا 3 موجود در روغن ماهی با کاهش کلسترول خون و سطح تری گلیسیرید در بیماران دیابتی موثر و مفید واقع می شود.

 

امگا 3 دیابت را کنترل کرده و سلامتی بدن را حفظ می نماید.

 

 

امگا 3 عملکرد دستگاه گردش خون را بهبود بخشیده و سطح کلسترول خون را کاهش می دهد و از آسم و نارسایی کلیه پیشگیری می کند.

 

مصرف قرص امگا 3 در افرادی که دچار فشار خون بالا هستند، تاثیر مثبتی داشته و فشار خون را کاهش می دهد.

 

 

اسیدهای چرب امگا 3 باعث رفع بسیاری از عوامل بیماری زا در بدن شده و در صورتی که داروهای خاصی مصرف می کنید، که باعث ایجاد زخم معده در شما شده مصرف قرص امگا 3 التهاب ناشی از آن را درمان کرده و زخم معده را رفع می کند.

 

آشنایی با خواص قرص زینک پلاس

 

خاصیت قرص امگا 3 برای پوست و مو | سایت فتوکده

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

فتوکده بعنوان مجله خبری و تفریحی از سال 92 فعالیت خود را شروع کرده است، تمام تلاش این گروه انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران ایرانی با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد، هرگونه کپی نیاز به اجازه کتبی از سایت فتوکده می باشد

مکمل های روغن ماهی؛ واقعا چطور عمل می کنند؟

شما احتمالا در مورد تمام فواید روغن ماهی برای سلامتی، شنیده اید. اما آیا واقعا برای بهره مند شدن از این فواید، باید یک مکمل مصرف کنید؟

روغن ماهی ــ در مواد غذایی کامل یا به شکل مکمل ــ خواص درمانی متعددی از جمله بهبود سلامت مفاصل، سیستم قلبی و عروقی، ایمنی و حتی عملکرد مغزی دارد. اما دقیقا چطور به بدن کمک می کند؟

پیش از این که وارد جزئیات شویم، بیایید به خاطر بسپاریم که اکثر مزایای روغن ماهی، به خاطر این دو عمل موثرند:

(1)وضعیت آنها به عنوان یک اسید چرب امگا 3 و (2)توانایی آنها برای تغییر شکل به پروستاگلاندین ها، یعنی مولکول های علامت دهی در غشاهای سلولی.

خواص قرص omega 3

اضافه کردن روغن ماهی به رژیم غذایی شما، لزوما منجر به این چهار فایده نمی شود، اما اگر مصرف امگا 3 و 6 شما در حال حاضر، نامتعادل باشد، به احتمال زیاد مفید خواهد بود. شما بیشتر از مصرف خود روغن ماهی، از اصلاح نسبت اسیدهای چرب امگا، سود خواهید برد.

ما می خواهیم درباره چهار خاصیت بالقوه روغن ماهی صحبت کنیم.اما حتما توجه داشته باشید٬ که بیشترین مزایای سلامتی از عدم تعادل امگا 3 به امگا 6 مصرفی، حاصل می شود. ما از طریق یک رژیم غذایی معمولی، امگا 6 زیادی(از گوشت قرمز) و امگا 3 بسیار کمی دریافت می کنیم.

زمانی که نسبت امگا 3 به امگا 6، صحیح نباشد، ممکن است آن مشکلات بالقوه پدیدار شوند. با مصرف مکمل روغن ماهی (که اگر رژیم غذایی شما در حال حاضر، شامل ماهی های چرب باشد، ضروری نیست)، تعادل امگاها اصلاح می شود و شما متوجه بعضی مزایایی می شوید که در زیر فهرست کرده ایم:

ممکن است روغن ماهی از دو راه برای مغزتان مفید باشد: گرچه روغن ماهی به تنهایی برای درمان افسردگی لازم نمی باشد اما در تاثیر هرچه بیشتر داروهای ضد افسردگی مهم است. با این حال، دوز بالای ایکوز اپنتاانوییک اسید (EPA) ــ یکی از اسیدهای چرب امگا 3 مهم در روغن ماهی ــ به حداکثر رساندن تاثیرات داروهای ضد افسردگی و در نتیجه بهبود خلق و خوی افرادی که به داروهای ضد افسردگی پاسخ نمی دهند، کمک می کند. (دوکوز اهگزانوییک اسید(DHA)،یک اسید چرب امگا 3 مهم دیگر است که در روغن ماهی وجود دارد).

یک مطالعه اخیر نشان می دهد که روغن ماهی احتمالا می تواند یک نوتروپیک در نظر گرفته شود٬ یعنی ماده ای که می تواند شناخت و حافظه را بهبود ببخشد. این شواهد مخصوصا به استفاده از روغن ماهی برای حفظ عملکرد مغز در افراد مسن، اشاره می کند و خاطر نشان می کند که مصرف بیش از حد امگا 6 ــ و امگا 3 خیلی کم ــ برای سلامت عصبی، مضر است.

خواص روغن ماهی برای سلامتی

روغن ماهی معمولا برای بهبود سلامت مفاصل استفاده می شود. با این حال با وجود محبوبیتی که دارد، مزایای آن به اندازه سایر مکمل هایی که معمولا برای سلامت مفاصل استفاده می شوند ــ مانند کورکومین یا گلوکوزامین ــ مورد تحقیق قرار نگرفته است. اگر شما سالم هستید و قصد دارید برای سلامت مفاصل از روغن ماهی استفاده کنید، دوزهای بالاتر را انتخاب کنید. اما بدانید که امگا 6 بیش از حد می تواند به سلامت مفاصل، آسیب بیشتری برساند، به خصوص اگر شما دچار ورم مفاصل (آرتریت) باشید.

اگرچه توصیه می شود که مصرف مکمل روغن ماهی می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند، اما شواهد محکمی برای این نظریه وجود ندارد. در واقع دوزهای بالای روغن ماهی ممکن است برعکس عمل کند. اگر مستعد ابتلا به سرماخوردگی و خستگی هستید، به نظر می رسد بهترین کار برای شما، مصرف متعادل امگا از طریق یک رژیم غذایی خوب و تغذیه درست است.

آخرین تحقیقات در مورد تاثیر روغن ماهی در محافظت از سلامت قلب و عروق را می توان این گونه خلاصه کرد: “بسیار کمتر از چیزی که فکر می کردیم، امیدوار کننده بود”. در حال حاضر گمان می رود اولین مطالعاتی که از استفاده از روغن ماهی برای سلامت قلب حمایت کرده اند، بیش از حد مشتاق و حریص بوده اند. به طور کلی پذیرفته شده که مصرف کم امگا 3(300 میلی گرم EPA به همراه DHA) حاصل از رژیم غذایی یا مکمل، پیشگیری کننده است٬ اما دوزهای بالاتر، لزوما بهتر نیستند.

محبوبیت روغن ماهی، به این علت است که رژیم غذایی استاندارد غربی معمولا سرشار از اسیدهای چرب امگا 6(ذرت، سویا و محصولات گوشتی) است و مقدار کمی امگا 3 دارد و استفاده از روغن ماهی به عنوان یک راه ساده و موثر برای بستن این شکاف (رفع این مشکل) در نظر گرفته شد.

اگر شما یک رژیم غذایی مدیترانه ای ــ با مقدار زیادی ماهی ــ دارید، احتمال دارد که متوجه فواید مربوط به مکمل روغن ماهی نشوید زیرا در حال حاضر در رژیم غذایی شما ،اسیدهای چرب امگا 3 در مقابل امگا 6،متعادل هستند.

افرادی که معمولا بعد از وارد کردن روغن ماهی به رژیم غذایی شان ، متوجه این مزایا می شوند، معمولا یک رژیم غذایی پر چرب با مصرف کم ماهی (یا بدون مصرف ماهی) دارند. اضافه کردن روغن ماهی به رژیم غذایی با بازگرداندن تعادل به رژیم غذایی آنها که سرشار از امگا 6 و دارای امگا 3 بسیار کم است، به بستن این شکاف کمک می کند.

برای بعضی از ما، این به چه معنی است؟ اگر شما یک رژیم غذایی متعادل دارید و به طور منظم ماهی می خورید، ممکن است اصلا به مصرف مکمل روغن ماهی نیاز نداشته باشید. در واقع شاید برای شما مفیدتر باشد که قبل از استفاده از مکمل، ماهی های چرب بیشتری را وارد رژیم غذایی تان کنید.

کلیه حقوق مطالب برای مجله تناسب اندام محفوظ است؛ لطفاً در صورت استفاده ، لینک و نام مجله تناسب اندام را درج کنید. کانال بدنسازی

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با فواید مصرف قرص امگا3 آشنا شوید.

خواص قرص omega 3

امگا 3 یکی از اسیدهای چرب ضروری است که در ساختمان برخی چربی‌ها وجود دارد و ویژگی‌های خاصی دارد. این اسیدهای چرب را به این دلیل ضروری نامیده‌اند که اولاً برای ادامه حیات بدن کاملاً ضروری است و ثانیاً چون توسط خود بدن انسان قابل تولید نیست، حتماً باید از طریق رژیم غذایی با مکمل‌ها تأمین شود.

در واقع بدن انسان برای برطرف کردن نیازهای خود به مواد تغذیه‌ای ازجمله اسیدهای چرب و پروتئین نیاز دارد.اسیدهای چرب از اجزای تشکیل‌دهنده چربی‌هاست که بدن قادر به تولید انواع ضروری آن نیست و باید از طریق ماده غذایی تأمین شود.اسیدهای چرب امگا 3 (Omega-3 fatty acids) ماده ای کلیدی برای رشد طبیعی و نرمال افراد می باشد.

بنظر می رسد که کمبود و یا فقدان اسیدهای چرب امگا 3 در رژیم غذایی ،عامل قابل توجه بسیاری از بیماری ها می باشند. از آنجا که بدن انسان ها قادر به ساخت اسیدهای چرب امگا 3 نیست، ما باید این اسیدهای چرب را از طریق رژیم غذایی دریافت نماییم.مصرف امگا 3قنبری کارشناس تغذیه درباره مصرف و فواید امگا 3 می گوید:امگا 3 یکی از اسیدهای چرب ضروری است که در ساختمان برخی چربی ها وجود داشته و ویژگی های خاصی دارد.

این اسیدهای چرب را به این دلیل ضروری نامیده اند که برای ادامه حیات بدن کاملا ضروری اند و توسط بدن خود انسان قابل تولید نیستند و حتما باید از طریق رژیم غذایی و مکمل ها تامین شوند.در واقع بدن انسان برای برطرف کردن نیازهای خود، به مواد تغذیه ای از جمله اسیدهای چرب و پروتئین نیاز دارد.

در زمینه شناسایی اسیدهای چرب اولین تحقیق به سال 1950 برمی گردد و بررسی ای که روی اسکیموها انجام شد.مطالعه روی خون اسکیموها نشان داد، با وجود آن که اسکیموها غذای اصلی خود را از گوشت حیوانات پرچرب شکاری تهیه می کردند ولی اسیدهای چرب موجود در خون آنها مانع از تجمع پلاکت و در نتیجه مانع از رسوب و گرفتگی رگ ها می شد.

در آن سال ها امگا 3 را مترادف با روغن ماهی می دانستند اما اسیدهای چرب امگا 3 در 30 تا 40 سال اخیر به خوبی شناخته شده اند و در دو دهه اخیر در مورد نقش آنها در سلامت، مطالعات بیشتری انجام شده است.چربی ها در ساختمان سلولی بدن و به خصوص سلول های مغزی شرکت دارند. اسیدهای چرب امگا 3 از این نظر نقش های به خصوصی ایفا می کنند.

تحقیقات نشان داده اند امگا 3 تاثیر مثبتی در روند درمان میگرن، استرس، تنش های عصبی و افسردگی دارد، به طوری که اگر روزانه 2 گرم امگا 3 خالص به بیماران مبتلا به میگرن داده شود، در برخی موارد موجب کنترل بیماری آنها می شود.طبق مطالعات اخیر انجام شده، امگا 3 نه تنها در پیشگیری از برخی سرطان ها و بیماری های قلبی بلکه در کاهش عوارض شیمی درمانی نیز موثر هستند.

مصرف امگا 3 در بیماران مبتلا به سرطان پستان به خصوص بیمارانی که تحت شیمی درمانی قرار می گیرند و دچار اختلالات عصبی هستند و اعصاب دست و پای آنها دچرا گز گز و درد شدید می شود، مفید است.بهترین منابع غذایی اسید چرب امگا 3، انواع ماهی و آبزیان، تخم کدو، کتان و گردو است. در واقع منبع امگا 3 در ماهی هایی مانند ماهی آزاد، قزل آلا، تن، اسقومری و شاه ماهی وجود دارد. در گیاهان نیز روغن های سویا، آفتابگردان، دانه کتان و گردو، فندق و کنجد حاوی امگا 3 هستند.

علاوه بر این، مواد غذایی غنی شده با امگا 3 مانند برخی نان ها، آب میوه ها، روغن ها و تخم مرغ مورد توصیه متخصصان تغذیه است.اگر در سبد غذایی خانوار به طور متوسط 3 تا 4 بار در هفته هر بار 80 تا 120 گرم ماهی مصرف شود، افراد به هیچ وجه یازی به مصرف امگا 3 نخواهند داشت ولی اگر ماهی مصرف نمی شود، می توان از مکمل امگا 3 استفاده کرد. قرص روغن ماهی به عنوان یکی از مکمل های امگا3 در دوران مختلف سنی تجویز و مصرف می شود.

طبق تحقیقات اخیر دانشمندان، قرص های روغن ماهی که به اُمگا 3 معروف هستند می توانند مضرات فراوانی برای بدن داشته و بهتر است که از مصرف آنها خودداری شود.بسیاری از افراد متخصص و پزشکان از مزایای مصرف روغن ماهی و امگا 3 برای بدن انسان سخن می گویند و عملا در این زمینه هیچ تردیدی وجود ندارد ولی دریافت این ماده از طریق قرص های موجود می تواند برای بدن مضر باشد.دانشمندان دریافته اند که اسیدهای چرب موجود در این قرص ها عامل اصلی بروز عوارض جانبی مشهودی مانند خون ریزی بینی و اسهال محسوب می شوند.

خستگی، درد عضلانی، خشکی و خارش پوست صورت، جوش صورت، زخم دهان ، سردرد ، دیابت نوع 2، بیماری های قلبی، شکننده بودن موها و ناخن ها و عدم تمرکز.مصرف امگا 3 باعث دور شدن بسیاری از بیماری ها می گردد، از جمله:

* آلزایمر و فراموشی* آسم* بیش فعالی(پرتحرکی و کاهش توجه)* سرطان* سردردهای میگرنی* MS* چاقی و افزایش وزن* پسوریازیس(وجود لکه های قرمز رنگ در بدن)* نرمی استخوان* ورم مفاصل* افزایش فشار خون* دیابت* افسردگی* ناراحتی های پوستی* روماتیسم

مصرف دوز بالای امگا 3، سیستم ایمنی بدن را سرکوب می کند؛ بنابراین کسانی که سیستم بدنشان ضعیف است، نباید آن را استفاده کنند.مصرف امگا 3 در واقع می تواند در عدم ابتلا به مجموعه ای از بیماری ها مفید باشد.اولین و مهمترین تاثیری که امگا 3 به آن معروف شده، نقش آن در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی است، همچنین رژیم غذایی سرشار از امگا 3، مانع خشکی و ریزش مو می شود.به گفته پزشکان، سالمندان برای پیشگیری از آلزایمر باید غذاهای حاوی امگا 3 مصرف کنند. همچنین امگا 3 موجب بهبود خلق و خو، رفتار و شخصیت افراد می شود.

نتایج تحقیقات نشان می دهد افرادی که میزان اسیدهای چرب امگا 3 در خون آنها کم است، نسبت به دیگران رفتار متغیرتر و دیدگاه منفی تری دارند و نیز دارای علائم ضعیف افسردگی هستند، در عین حال افرادی که اسیدهای امگا 3 بیشتری در خون دارند سازگارترند.بهتر است مکمل امگا 3 را همراه با وعده غذای اصلی مصرف کرد زیرا مکمل آن نوعی روغن است و همراه غذا بهتر جذب می شود البته افرادی که پس از مصرف آن دچار ضعف در پا می شوند، می توانند مکمل را قبل از خواب مصرف کنند.

———————————————————————————————-

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

 

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

بیچشک

مجله سلامت و پزشکی

husein samadi در

روانشناسی و شاخه های آن ، اهمیت و تاثیر این رشته بر زندگی

مصطفی احمدی در

خواص قرص omega 3

7 اصل مهم در رابطه زناشویی برای تحکیم روابط و بهره مندی از زندگی شاد

کاربر در

سرماخوردگی کودکان ، علائم سرماخوردگی و روش های پیشگیری

مقیم اسلام در

والدین بخوانند: چگونه با کودک لجباز رفتار کنیم؟

مقاله مرتبط:

در میان خوراکی های ذکر شده گردو و تخم کتان دارای بیشترین درصد از امگا3 هستند. وجود اسید چرب امگا3 در بدن به علت حضور در غشاء سلولی ضروری است.  همچنین امگا3 در تنظیم سیستم قلبی و عروقی، تولید مثل، دستگاه ایمنی و عصبی موثر است.

اسید های چرب مثل امگا 3 به شدت در برابر نور، حرارت و اکسیژن حساس هستند از همین روی شرایط نگهداری از آنها بسیار مهم است و باید به دور از نور نگهداری شوند.

بهترین راه دریافت امگا 3 از طریق مصرف ماهی چرب به اندازه 2 بار در هفته می باشد.ولی اگر ماهی مصرف نمی کنید باید از مکمل های امگا 3 یا قرص امگا 3 استفاده نمایید. با این حال، باید اطمینان حاصل کنید که مکمل های مصرفی دارای EPA و DHA (دو نوع از اسید های چرب امگا 3 که در ماهی یافت می شوند) باشند.

مطالعات جدید نشان داده مصرف بیش از اندازه امگا 3 می تواند موجب افزایش قند خون شده و مشکلات جدی را برای افراد دیابتی فراهم نماید. مصرف دوزهای بالای اسیدهای چرب امگا 3 می تواند باعث تولید گلوکز شود که ممکن است منجر به افزایش قند خون شود، گرچه شواهد علمی قطعی مبنی بر این موضوع وجود ندارد.

مصرف مقادیر زیادی از روغن ماهی می تواند از تشکیل لخته خون جلوگیری کند، و خطر خونریزی را افزایش می دهد. ممکن است فرد بعد از مصرف امگا3  علائمی مانند خونریزی بینی را تجربه نماید.

مصرف امگا 3 همراه با کاهش فشار خون است. شاید این موضوع برای مبتلایان به فشار خون بالا مشکلی را ایجاد نکرده و حتی مفید باشد اما برای افرادی با فشار خون پایین میتواند خطرناک باشد.

اسهال یکی از مشکلات شایع بعد از مصرف امگا3 به خصوص در دوز های بالا می باشد. اسهال ممکن است همراه با سایر علائم گوارشی نمایان شود.برای پیشگیری از مشکل بهتر است مکمل های غذایی یا قرص امگا 3 را همراه با وعده های غذایی مصرف نمایید.

اگر چه روغن ماهی و یا قرص امگا3 تاثیرات مثبت بسیاری بر سلامت قلب دارد، اما بسیاری از افراد پس از شروع مصرف مکملهای روغن ماهی، احساس سوزش سر دل را گزارش می کنند. سایر نشانه های ریفلاکس اسید از جمله خلط، تهوع و ناراحتی معده از عوارض جانبی شایع امگا 3 است که علت آن، میزان بالای چربی آن است، که می تواند باعث سوء هاضمه شود.

سکته مغزی هموراژیک وضعیت خطرناکی است که با خونریزی در مغز، توسط پارگی رگ های خونی تضعیف شده، روی می دهد. برخی مطالعات نشان داده، مصرف زیاد اسیدهای چرب امگا3 می تواند توانایی خون در لخته شدن را کاهش داده و خطر سکته مغزی را افزایش دهد.

انواع خاصی از مکمل های اسید چرب امگا3 دارای مقادیر زیادی ویتامین A  هستند که اگر در مقادیر زیادی مصرف شوند، سمی خواهند بود. به عنوان مثال، فقط یک قاشق غذاخوری (14 گرم) روغن ماهی یا قرص امگا 3 می تواند تا 270 درصد نیازهای روزانه ویتامین A را در یک وعده تامین نماید.به همین دلیل بهتر است توجه بیشتری به محتوای ویتامین A مکمل امگا3 (قرص امگا 3) خود داشته باشید و میزان مصرف آن را تا حد متوسط ​​حفظ کنید. مسمومیت با ویتامین A می تواند عوارض جانبی مانند سرگیجه، حالت تهوع، درد مفاصل و تحریک پوست ایجاد کند .

اگرچه دوز متوسط ​​روغن ماهی بر روی بهبود کیفیت خواب موثر است، اما یک مطالعه بر روی این موضوع نشان داده مصرف مقدار زیادی قرص امگا 3 باعث بی خوابی می شود.

بهترین منبع طبیعی دریافت امگا3 مصرف ماهی های چرب از جمله ماهی ساردین،آزاد و .. شناخته می شود. اما علاوه بر میزان مصرف این ماهی، نحوه طبخ آن نیز در تامین امگا3 مورد نیاز برای بدن تاثیر گذار است. از همین روی لازم است برای پخت ماهی های حاوی این اسید چرب نکات زیر را در نظر داشته باشید.

در ادامه بخوانید…

خوراکی ها و آشپزی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

خواص قرص omega 3
خواص قرص omega 3
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *