موارد مصرف قرص o2

خواص دارویی و گیاهی

موارد مصرف قرص o2
موارد مصرف قرص o2

مشخصه ها :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

موارد مصرف قرص o2

وبسایت

روزانه 1 تا 4 قرص با آب میل شود.

مهم ترین اثرات کافیین: – کافیین دارای اثر تحریک مرکزی مشابه با آمفتامین است که خستگی را تقلیل داده و تمرکز و هوشیاری را افزایش می دهد. – دارای اثرات نیرو زا می باشد. – گلیکوژن مهم ترین منبع انرژی برای ورزشکاران بوده و ذخایر گلیکوژن برای افزایش زمان تمرین ضروری است. کافیین با وارد کردن اسیدهای چرب در خون شما سرعت مصرف گلیکوژن را کاهش می دهد. – کافیین دارای اثرات ضد درد بوده و عهمراه با سایر ترکیبات دارویی بکار می رود. – کافیین سبب بهبود علائم بیماری دیابت نوع دوم می شود. – کافیین به کمک خصوصیات تاثیر بر عروق (قطر رگ ها اثر می گذارد) ، میگرن و سردردها را تسکین می دهد. مصرف کافیین برای ورزشکاران امکان افزایش زمان و نیز شدت تمرین را فراهم می کند. مهمترین اثرات تائورین: – تائورین می تواند از آسیب بافت ها و در برابر واکنش های انفجاری تنفسی که در هنگام فعالیت های شدید جسمانی و فکری بوجود می آید، جلوگیری نماید. – تائورین دارای اثرات کاهش دهنده کلسترول و کاهنده فشار خون می باشذ. – فعالیت سم زدایی تائورین ناشی از اثرات آنتی اکسیدانی و تثبیت غشایی آن می باشد. – تائورین مقاومت به انسولین را کاهش می دهد و با این مکانیسم در افرادی که دیابت نوع دوم دارند، قند خون را کاهش داده و در هنگام فعالیت های جسمانی و فکری باعث افزایش انتقال گوکوز لازم توسط انسولین به درون سلول ها می گردد. تائورین با دو مکانیسم باعث افزایش قوای جنسی در مردان و زنان می گردد و در درمان آندروپوز بکار می رود. با تسهیل ورود و خروج یون های پتاسیم، کلسیم و منیزیم در انتقال پیام های عصبی نقش کلیدی داشته و در افزایش تحریک پذیری جنسی موثر است. ویتامین های ب-کمپلکس: ویتامین های ب کمپلکس موجود در قرص در نگهدارای و تنظیم مکانیسم های اصلی بیولوژیک نقش اساسی دارند و نقش حیاتی در استقامت جسمانی ایفا می نمایند.

سلام ، خسته نباشید

من موقع کنکورم از این مکمل استفاده می کردم و بسیار راضی بودم ولی الان هیجا پیداش نمی کنم از طرفی جایگزینی که معرفی کردین ایرانی هست . امکانش هست که خارجی معرفی کنید که کاراییش مثل این مکمل باشه ؟ ممنون

کاربر گرامی با سلام،
جهت افزایش انرژی می توانید از مکمل Exotique plus استفاده نمایید.

موارد مصرف قرص o2

سپاس

سلام استاد وقت بخیر
پسری 17 ساله عادت خیلی زیادی داره به جویدن ناخن و ضمنا اضطراب هم داره، بنظر شما موثرترین دارو واسه ترک این عادتش چی هست و آیا این محصول(O2) یا oxyforte میتونه تا حدودی به رفع مشکلش کمک کنه؟

باسلام

کاربر گرامی، این محصول تاثیر چندانی در کنترل این عادت نداشته و در این مورد بهتر است با پزشک مشورت شود.

با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

سلام
شبتون بخیر
من 18 سالمه و پشت کنکوریم
مدتیه ک سطح انرژیم کاهش پیدا کرده
و مشکل تمرکز هم دارم
آیا این دارو علاوه بر رفع خستگی میتونه باعث ایجاد تمرکز هم بشه؟

کاربر گرامی با سلام،
توصیه می شود که از مکمل oxyforte استفاده نمایید. این مکمل در افزایش توان و قوای جسمی بسیار موثر می باشد . لطفا به لینک مراجعه نمایید.
با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

لطفا این دارو را موجود کنید.

با سلام

کاربر گرامی، متاسفانه زمان دقیق موجود شدن این محصول مشخص نیست.
لطفا به قسمت ” به من اطلاع بده ” در زیر محصول مراجعه کرده و با درج شماره تلفن خود، اطلاعات تماس خود را در اختیار بخش پشتیبانی قرار دهید.
در صورت ورود و توزیع محصول، به صورت اس ام اسی به شما اطلاع رسانی می گردد.

با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

سلام
بین این محصول و stimol برای افزایش انرژی و رفع خستگی کدام بهتر است؟و چگونه این دارو برای بهبود میگرن موثر است؟
با تشکر فراوان

کاربر گرامی با سلام ،
هر دو محصول از جمله مکمل هایی می باشند که در افزایش انرژی میتواند تاثیر بسزایی داشته باشند. سترولئین موجود در stimol می تواند در تولید نیتریک اکساید جهت بالا بردن انرژی و نیز دفع آمونیاک از بدن نقش بسزایی داشته باشد. مصرف یک ساشه از این محصول روزانه توصیه می شود.
با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

عالیه این دارو… دکتر برای میگرن واسم تجویز کرد. امیدوارم همیشه وارد کشور بشه.

سلام. میخواستم بدونم این دارو عوارض هم داره. و اینکه برای ایام امتحانات جواب میده؟؟؟؟

با سلام

در صورتی که بیماری خاصی نداشته باشید، این محصول عارضه خاصی ایجاد نمی کند. این محصول برای رفع خستگی و افزایش انرژی مناسب می باشد.

با تشکر. مسئول فنی داروخانه

سلام
خسته نباشید
جناب آقای دکتر من از این قرص به صورت روزانه دو عدد طبق تجویز پزشک استفاده می کنم
اما مشکلی که وجود داره طبق اطلاعات موجود در سایت داروکده این قرص باید جویده شود ، اما واقعا قابل جویدن نیست و من با آب و به صورت عادی مصرف می کنم . آیا به این صورت مشکلی ایجاد می شود ؟ و همچنین در بر چسب روی شیشه قرص نوشته شده با آب میل شود
امکانش هست لطفا نحوه استفاده صحیح این قرص را بفرمایید
با تشکر فراوان

با سلام

خیر. در صورت عدم جویدن مشکلی پیش نخواهد آمد ولی در صورت جویدن اثربخشی بهتری خواهد داشت. البته حق با شماست و روی بسته بندی جدید نیاز به جویدن محصول قید نشده ولی در بسته بندی قدیمی درج شده بود.

با تشکر. مسئول فنی داروخانه مرکزی جمالزاده

سلام خسته نباشید
این محصول اصله؟
ممنون

کلیه محصولات آرایشی و بهداشتی، مکمل های غذایی و رژیمی و دیگر محصولات خوراکی و آشامیدنی عرضه شده، از نام های تجاری معتبر و اصل بوده و بر حسب مورد دارای مجوزهای بهداشتی لازم می باشند.

تهران – خیابان جمالزاده شمالی – 200 متر بالاتر از خیابان فرصت – نبش کوچه یزدان شناس – پلاک 251 – داروخانه مرکزی جمالزاده

طراحی و توسعه توسط گروه آریاس ( 1388-1398 )

این محصول از سبد خرید شما حذف شود ؟

ضمانت Top10Supps: مارک های شما که در Top10Supps.com ذکر شده است، بر ما تاثیری ندارد. آنها نمیتوانند موقعیت خود را خرید کنند، درمان خاصی دریافت کنند، یا دستکاری و رتبه بندی خود را در سایت ما افزایش دهند. با این حال، به عنوان بخشی از خدمات رایگان ما برای شما، ما تلاش می کنیم با شرکت هایی که بررسی می کنیم همکاری کنیم و زمانی که آنها را از طریق یک پیوند وابسته در سایت ما برای مثال، هنگامی که از طریق سایت ما به آمازون می روید، ممکن است کمیسیون هایی را در مورد مکمل هایی که در آن خریداری می کنید دریافت کنید. این بر عینی بودن و بی طرفی ما تاثیر نمی گذارد.

صرف نظر از هرگونه توافق جاری، گذشته و یا آینده، رتبه بندی هر شرکت در لیست سردبیر ما بر اساس و محاسبه شده با استفاده از یک مجموعه عینی از معیارهای رتبه بندی و همچنین بررسی کاربر محاسبه می شود. برای اطلاعات بیشتر ببین چگونه مکمل ها را رتبه بندی کنیم.

علاوه بر این، تمامی نظرات کاربر ارسال شده در Top10Supps تحت بررسی و تایید قرار می گیرند؛ اما ما بررسی هایی را که توسط کاربران ما انجام می شود سانسور نمی کنیم – مگر اینکه برای اصالت مورد بررسی قرار گیرند یا در موارد نقض دستورالعمل های ما باشد. ما حق تأیید یا رد هر گونه بررسی ارسال شده به این سایت را با توجه به دستورالعمل های ما حفظ می کنیم. اگر مشکوک به یک کاربر تجدید نظر شده به طور عمدی نادرست یا جعلی باشد، ما شما را تشویق می کنیم لطفا اینجا را بشناسید.

â “~ Top10Supps ممکن است بخشی از درآمد دریافت اگر شما چیزی خرید با استفاده از یک لینک در این صفحه.

مطالب این مقاله

موارد مصرف قرص o2

شما می توانید بگویید که جهان بر روی کافئین اجرا می شود؛ و شما می خواهید تقریبا نصف سمت راست باشد

در اینجا در ایالات متحده بیش از 50 درصد از بزرگسالان نوشیدن قهوه هر روز.

تعداد زیادی از مردم در سراسر جهان روزانه با استفاده از کافئین، با یک مطالعه برآورد می کنند اطراف 90٪ از جمعیت جهان هر روز حداقل یک وعده غذا یا نوشیدنی را با کافئین مصرف می کند.

کافئین به ما کمک می کند تا از خواب بیدار شود، هشدار و کارآمد باشیم و بیشتر.

این محبوب ترین محرک در جهان است و اکثر مردم از قهوه یا چای استفاده می کنند.

اولین چیزی که مردم اکثر مردم هنگام بیدار شدن می گذرانند، یک فنجان قهوه (یا سه عدد) را برای به دست آوردن روز خود می برند. و به طور فزاینده ای، مردم بیشتر و بیشتر عادت می کنند که از یک فنجان بعد از ظهر جو استفاده کنند.

در حالی که قهوه خوشمزه و بسیار کافئین شده است، اما چندین ناهنجاری دارد.

برای یک قهوه ممکن است خیلی گران باشد، به خصوص اگر شما مانند نوشیدنی های اسپرسو فانتزی باشید. عادت قهوه روزانه به راحتی می تواند به یک $ 150 اضافی در هر ماه منجر شود یا بیشتر پولی که می تواند برای طیف گسترده ای از کاربردهای بهتر استفاده شود.

علاوه بر این، قهوه ممکن است در زمان های ناخوشایند باشد – داشتن چند بلوک برای پیاده روی یک فنجان در طول روز کاری خود می تواند شما را از کار در دست خود منحرف کند و بهره وری خود را کاهش دهد.

بنابراین، امروزه برخی افراد به مکمل های کافئین به عنوان یک جایگزین مناسب برای قهوه / چای تبدیل می شوند.

به منظور کمک به شما در پیدا کردن یک محصول خوب ما تحقیق و مقایسه بهترین قرص های کافئین در بازار در حال حاضر.

ProLab کافئین حداکثر توانایی یک محصول ساده و قدرتمند کافئین است که 200mg از کافئین در هر وعدهی که برابر با حدود فنجان قهوه هشت اونس 2 است، ارائه می دهد. این محصول می تواند برای ورزشکاران به عنوان یک کمک پیش از تمرین، دانش آموزان و حرفه ای ها به عنوان کمک تمرکز مفید باشد، یا فقط افراد روزمره که می خواهند مزایای کافئین را بدون هزینه و ناراحتی خرید یک فنجان قهوه تجربه کنند. آنها توسط یک شرکت بزرگ ساخته شده و ساخته شده در ایالات متحده آمریکا هستند، و آنها توصیه کلی ما هستند.

چه چیزی داخل این هست:

چه کسی آن را می سازد: این محصول توسط ProLab، یک شرکت بزرگ تغذیه ورزشی مستقر در کالیفرنیا ساخته شده است. در 1989 تاسیس شد، در حال حاضر ProLab دهه صنعت طراحی تجربه و تولید مکمل های سلامت با کیفیت بالا به جا های مختلف نیاز دارد. ProLab به تولید مکمل های بنیادی، قابل اعتماد و قابل فهم است که تولید نتایج اختصاص یافته است. تخصص خود است که قطعا در زمینه های ورزشی، اگر چه آنها در حال حاضر تولید کننده مکمل هدف کلی، و همچنین.

Alertness Aid Double Strength Alertness Jet Alertness یک کمپانی با کیفیت بالا با نام کافئین است که 200mg کافئین را در هر خدمت ارائه می دهد. این در بسته های کوچک است که بسیار مقرون به صرفه و به راحتی قابل استفاده در هر زمان از روز به فروش می رسد. این یک جایگزین بسیار مناسب و مقرون به صرفه برای قهوه است. این نیز در بسته های نسبتا کوچک فروخته می شود، بنابراین شما می توانید آن را بدون نیاز به هزینه بسیار انجام دهید.

چه چیزی داخل این هست:

چه کسی آن را می سازد: این محصول توسط Jet Alert، یک بخش از Bell Pharmaceuticals ساخته شده است. Bell Pharmaceuticals یک شرکت بزرگ مکمل است که در مینه سوتا مستقر است. آنها به کمک های هوشیاری مانند این محصول متخصص هستند، بلکه طیف وسیعی از سایر محصولات بهداشتی و مکمل ها را تولید می کنند. آنها یک شرکت معتبر با شهرت خوب هستند

قرص های کافئین دار Nutricost یک مکمل کافئین ساده طراحی شده برای کمک به شما اثر تقویت انرژی شما پس از هستی، بدون کالری و یا هزینه مکا یا اسپرسو. آنها را 200mg در کپسول است که بسیار استاندارد برای کافئین مکمل این روز است. و با یک ساخته شده-در-USA حمایت، و همچنین حمایت از یک شرکت خوب، این یک محصول بزرگ به طور کلی است.

چه چیزی داخل این هست:

چه کسی آن را می سازد: این محصول توسط Nutricost، تولید کننده مکمل بزرگ ساخته شده و در اینجا در ایالات متحده بر اساس به فروش رسید. با چندین دهه تجربه در صنعت و، تیم اختصاص داده ماهر، Nutricost قادر به تولید مکمل های غذایی بسیار موثر با قیمت های مقرون به صرفه است. آنها حتی تماس تمام محصولات خود را با گارانتی بازگشت پول است که به خوبی لمس.

Bulksupplements کافئین کافئین خالص قرص های کافئین موجود در بسته بندی بدون فریزر است. آنها حاوی 200mg کافئین در هر کپسول، و هیچ چیز دیگری. آنها کاملا از مواد افزودنی، مواد رنگی، مواد مصنوعی و غیره – فقط کافئین بی آب در کپسول ژلاتین خالص هستند. طبیعت ساده آنها نیز بسیار مقرون به صرفه هستند و برخی از بهترین قرص های ارزان قیمت کافئین در آنجا وجود دارد.

چه چیزی داخل این هست:

چه کسی آن را می سازد: این محصول توسط Bulksupplements، تولید کننده و عمده فروش مکمل های غذایی با کیفیت بالا ساخته شده است. Bulksupplements بر تولید محصولات موثر و نگه داشتن قیمت ها تا حد ممکن کم می شود. آنها از فرمول بازاریابی ظاهری و فانتزی استفاده نمی کنند – فقط مواد ساده، خالص و موثر موجود در بسته های ساده. از نظر ارزش، Bulksupplements برخی از بهترین معاملات در صنعت را فراهم می کند

نوتروفول کافئین بالا یک مکمل کافئین ساده و مناسب است که دوز 200mg را در هر کپسول ارائه می دهد. این محصول یک راه آسان برای به دست آوردن مزایای کافئین مانند افزایش خواب آلودگی و هشدار، بدون کالری اضافه، قند یا هزینه یک نوشیدنی قهوه فراهم می کند. هیچ چیز خاصی در مورد این محصول وجود ندارد، اما با این وجود این یک محصول عالی با قیمت مناسب است.

اشکالاتی:

چه چیزی داخل این هست:

چه کسی آن را می سازد: این محصول توسط Natrol، یک تولید کننده بزرگ مکمل های غذایی با کیفیت بالا ساخته شده است. با بیش از 35 سال تجربه صنعت، Natrol برای نام خود خود را ساخته شده است که به طور مداوم از محصولات بسیار موثر، مقرون به صرفه و نوآورانه در قیمت های مقرون به صرفه. آنها بیشتر برای محصولات ملاتونین، بیوتین و 5-HTP شناخته می شوند، اما در حال حاضر آنها طیف وسیعی از مکمل های بهداشتی را تولید می کنند

عضله Kaged قرص کافئین طبیعی یک محصول منحصر به فرد که با بهره گیری ارگانیک کافئین از دانه های قهوه سبز استخراج شده است. برخلاف محصولات دیگر در این فهرست، که با استفاده از بی آب کافئین، این محصول با استفاده PurCaf آلی، یک فرمول ثبت شده است که با بهره گیری از کافئین استخراج آب از دانه های قهوه سبز. برای کسانی که به دنبال یک رویکرد طبیعی تر، این یک گزینه خوب است.

چه چیزی داخل این هست:

موارد مصرف قرص o2

چه کسی آن را می سازد: این محصول توسط Kaged عضلانی مکمل، تولید کننده مکمل جدید اما سرعت در حال رشد در آمریکا ساخته شده است. در 2015 توسط Kris گتین تاسیس شد، این تیم در Kaged عضلانی بیش از دو سال را صرف سفر به جهان در جستجوی مواد تشکیل دهنده موثر ترین و خالص برای طراحی خط خود را از مکمل های تناسب اندام طبیعی. همانطور که از نام نشان می دهد، Kaged عضلانی در مورد مکمل ها برای بدنسازان و ورزشکاران تمرکز دارد.

غروب آفتاب طبیعی کپسول کافئین قرص های کافئین دار منحصر به فرد است که ارائه یک فرمول رهش است. بر خلاف بسیاری از محصولات مشابه، که تمایل به اثر کامل حق دور، این محصول با هدف ارائه یک تحویل رهش برای 8 ساعت است. این است که با شکستن کافئین به کمی “beadlets”، که آهسته تر از پودر سنتی هضم انجام می شود. بنابراین، در تئوری اگر شما یک کپسول در صبح، شما باید یک پایدار، آهسته کافئین در طول روز به حفظ خواهید.

چه چیزی داخل این هست:

چه کسی آن را می سازد: این محصول توسط غروب آفتاب طبیعی، یک شرکت در مقیاس بزرگ کالا تغذیه در 1977 تاسیس شده است. برای چند دهه، غروب آفتاب طبیعی آن ماموریت خود را برای تولید با کیفیت بالا و مکمل های سلامت موثر برای پایه مشتری رو به رشد خود ساخته شده است. آنها طبیعی، مواد پایدار استفاده از هر کجا ممکن است، و جلوگیری از استفاده از مواد افزودنی مصنوعی.

آزمایشگاه های المپین کافئین یک مکمل کافئین سرشار از یک نام تجاری معتبر است. ارائه 200mg در هر کپسول، و با فرمول گیاهی واگن، گلوتن و غیر GMO، این محصول ساده انتخاب خوبی برای کسانی که به دنبال یک مکمل اساسی برای افزایش بیداری است.

چه چیزی داخل این هست:

چه کسی آن را می سازد: این محصول توسط المپیک آزمایشگاه، یک شرکت تغذیه ورزشی در 1992 تاسیس شده است. آغاز شده توسط دو ورزشکار که می خواستم برای ایجاد مکمل بهتر و بدون مواد افزودنی مضر و عوامل رنگ آمیزی، شرکت در حال حاضر به یک تولید کننده بزرگ کننده و توزیع کننده انواع محصولات بهداشتی افزایش یافته است.

تغذیه Allmax کافئین یک مکمل قوی کافئین با 200mg کافئین بدون آب در هر وعده است. این روش مقرون به صرفه و قابل دسترس برای افزایش انرژی و سایر مزایای کافئین را فراهم می کند.

چه چیزی داخل این هست:

چه کسی آن را می سازد: این محصول توسط ALLMAX NUTRITION، یک تولید کننده بزرگ از مکمل های حرفه ای درجه ساخته شده است. ALLMAX بر طراحی مکمل برای بدنسازان و ورزشکاران، اگر چه آنها نیز یک خط از محصولات بهداشتی منظوره است.

Nutriceuticals Applied کافئین کافئین کپسول ساده کافئین ساخته شده توسط یک شرکت خوب است. این قرص ها 200mg استاندارد در هر دوز را پیشنهاد می کنند و به شما کمک می کنند بیدار شوید. هیچ چیز خاصی در مورد این محصول وجود ندارد، اما با این وجود انتخاب خوبی است.

چه چیزی داخل این هست:

چه کسی آن را می سازد: این محصول توسط Nutriceuticals کاربردی ساخته شده، یک شرکت مکمل متوسط ​​در تولید عملکرد بالا مکمل های تغذیه ای متمرکز شده است. در 2006 تاسیس شد، این شرکت نوپا و جوان به سرعت در حال رشد است، اما در حال حاضر توسعه یک زیر وفادار از طرفداران و مشتریان.

قرص های کافئین محصولاتی هستند که حاوی مقادیر زیاد کافئین در شکل خالص آن هستند. بعضی از فرم های سنتز شده از کافئین استفاده می کنند، در حالی که دیگران عصاره چای قهوه ای و / یا عصاره چای سبز استفاده می کنند.

صرف نظر از منبع، بهترین قرص های کافئین معمولا حاوی حدود 100-200mg کافئین است که معادل با فنجان قهوه 1-2.5 8-oz می باشد.

آنها بیشتر و بیشتر محبوب هستند، در درجه اول به این دلیل که راحت هستند. بدون نیاز به دمیدن، هیچ خرید $ 5 لاتین مورد نیاز نیست، و هیچ زمینه ای ناقص برای تمیز کردن وجود ندارد. فقط یک قرص را بکشید، بلعید، و از مزایای افزایش تمرکز کافئین لذت ببرید.

قوی ترین کافئین قرص از کافئین بدون آب استفاده می کند که واقعا چیزی بیش از کافئین خشک نشده است. این مولکول خالص هیچ گونه تفاوت شیمیایی بین کافئین که به طور طبیعی در قهوه / چای یافت نمی شود، فقط در آن آب ندارد.

مزایای اصلی قرص های کافئین هستند که احتمالا قبلا می دانید: افزایش تمرکز، افزایش خواب آلودگی، افزایش بهره وری و غیره. با این حال، کافئین مزایای بسیاری را ارائه می دهد که فراتر از تمرکز و بیداری است که معمولا با آن ارتباط دارد.

کافئین اساسا همان مزایایی را ارائه می دهد که آیا شما آن را در قهوه یا از قرص های کافئین بالا مصرف می کنید (هرچند چای سبز به ویژه دارای مزایای منحصر به فرد است).

علاوه بر این، سود دوز کافئین تعریف شده نیز وجود دارد. هنگامی که از یک قرص بزرگ کافئین استفاده می کنید دقیقا چقدر کافئین دریافت می کنید (به طور کلی 200mg، اما بسته به محصولی که انتخاب می کنید متفاوت است).

این را به قهوه / چای مقایسه کنید، که می تواند به طور قابل توجهی در مقدار کافئین بر اساس روش آبجو و عوامل دیگر متفاوت باشد، و شما می توانید ببینید که چرا انطباق یک مکمل کافئین برای بعضی از افراد مفید است.

برخی از افراد از ما خواسته اند، به همین دلیل استفاده از قرص های کافئین دار به جای فقط نوشیدن قهوه یا چای؟ خوب، وجود دارد قطعا جوانب مثبت و منفی به هر روش، اما ما برخی از تفاوت های کلیدی در اینجا برجسته:

همانطور که می بینید، مکمل های کافئین برخی از مزایای قابل توجهی را نسبت به قهوه ارائه می کنند. تنها نزولی؟ آنها به عنوان خوب خوب نیست! قهوه قطعا خوشمزه است، به خصوص اگر به خوبی ساخته شده باشد.

اما این را در ذهن داشته باشید: فقط به این دلیل که شما از مکمل های کافئین استفاده می کنید، به این معنا نیست که شما هرگز نمی توانید قهوه را دوباره بخورید. با استفاده از هر دو به طور تعویض، شما می توانید مقدار زیادی از پول (و کالری) خود را صرفه جویی در حالی که هنوز هم لذت بردن از یک قهوه خوشمزه از زمان به زمان.

بسیاری از انواع مختلف افراد ممکن است از قرص های کافئین برای دلایل مختلف استفاده کنند. در این بخش، ما به گروه های کلیدی برویم که احتمالا بیشترین سود از بهترین مکمل های کافئین را تجربه می کنند.

واقعا، هر کسی که لذت می برد با استفاده از کافئین و کسی که می خواهم به جز مقداری پول (و یا برخی از زمان)، بهترین مکمل کافئین می تواند فوق العاده کمک کند.

مکمل کافئین به شکل قرص / قرص آمده است، و می تواند هر زمان که نیاز گرفته شده است. دوز معمول 200mg است که در مورد معادل است اطراف 2 هشت فنجان قهوه اونس. اگر شما به کافئین حساس هستید، ممکن است بخواهید ابتدا با نصف قرص شروع کنید.

اکثر قرص های کافئین به راحتی به نصف تقسیم می شوند، یا با یک چاقوی کره، قرص قرص، یا گاهی اوقات دست. در صورت برنامه ریزی در دوزهای تقسیم، سعی کنید قرصها را به جای کپسول بجوشانید.

همانطور که با هر یک از محصولات کافئین دار، چند چیز شما می خواهید به خاطر داشته باشید که با استفاده از مکمل کافئین وجود دارد. برای نمونه، شما باید به جلوگیری از استفاده از آنها را در شب و یا اواخر بعد از ظهر، به عنوان کافئین می تواند باعث مشکلات خواب. بهتر است به حداقل ساعت 6-8 بین مصرف کافئین و از رفتن به رختخواب اجازه می دهد. که، با فرض از خواب حدود 10pm، بدان معناست که شما می خواهید برای جلوگیری از مصرف کافئین در حدود 2pm.

نظر دیگر این است که شما می خواهید به نوشیدن مقدار زیادی آب در هنگام استفاده از کافئین، به عنوان آن می تواند برخی از اثرات دیورتیک – اگر چه این اثر که اغلب توسط رسانه ها اغراق آمیز است. در نهایت، بهتر است برای جلوگیری از گرفتن کافئین با معده خالی، به عنوان این می تواند ناراحتی معده و علائم مرتبط به دستگاه گوارش می شود.

توجه داشته باشید: قبل از مصرف هر محصولی که در این سایت ارائه شده است، همیشه با پزشک خود صحبت می کنیم.

کافئین قطعا می تواند برخی از عوارض جانبی را بدون در نظر گرفتن مصرف آن (قرص های چای / قهوه / کافئین / و غیره) ایجاد کند. شايعترين عارضه جانبی خوابيدن و خواب کمبود خواب است.

کافئین، به ویژه هنگامی که بعدازظهر مصرف می شود، می تواند باعث ایجاد یک بیماری شود انواع مسائل خواباز مشکل خوابیدن، خواب رفتن مشکل، مشکل خواب راحت و غیره. برای کمک به جلوگیری از این کار، کافئین را در روز مصرف نکنید، زیرا حداقل 5-6 ساعت برای نیم کافئین در بدن شما برای ترک سیستم شما. برای برخی، می تواند حتی طولانی تر باشد.

دیگر عوارض جانبی کافئین شامل عصبانیت، عصبانیت، بی قراری، ضربان قلب سریع، ناراحتی معده، تحریک پذیری، اضطراب، و بیشتر. بیشتر این عوارض اتفاق نخواهد افتاد اگر دوز کافئین مناسب هستند و به دنبال، اما همیشه امکان پذیر است.

اگر بیش از حد مصرف شود، کافئین می تواند عوارض جانبی بسیار شدیدتری داشته باشد، بنابراین توصیه های نزدیک به دوز کافئین توصیه می شود. این به خصوص با قرص های کافئین درست است، زیرا آنها بسیار آسان می توانند بدون توجه به آن فکر کنند.

تا زمانی که کافئین در دوز مناسب گرفته شده، عوارض جانبی جدی نادر است. که گفت، می توان آن را در دوزهای بالا خطرناک است، بنابراین آج با احتیاط و بیش از حد را ندارد. باز هم، عوارض جانبی کافئین می تواند صرفنظر از اینکه چگونه کافئین مصرف می کنید اتفاق می افتد، به طوری که هیچ تفاوت بین نوشیدن قهوه بیش از حد و مصرف بیش از حد بسیاری از قرص های کافئین دار قوی وجود دارد.

تن از گزینه های مختلف در بازار وجود دارد، تا زمانی که آن را به انتخاب بهترین مکمل کافئین برای شما می آید، شما نیاز به در نظر گرفتن چند عامل مختلف از جمله:

با تشکر برای مطالعه راهنمای ما برای مکمل های کافئین. امیدوارم اکنون احساس آمادگی برای خرید و شروع به صرفه جویی در یک تن از پول (و کالری) با مصرف قرص های کافئین به جای نوشیدنی های قهوه.

اگر سوالی دارید و یا نگرانی، احساس رایگان بپرسید. همچنین، در نظر داشته باشید که ما صدها راهنماهای دیگر بر هر مکمل و سلامت کالا در خارج وجود دارد نگه دارید، بنابراین احساس رایگان به نگاهی به اطراف وب سایت ما و کشف!

دریافت به روز رسانی مکمل، اخبار، هدایا و بیشتر!

این سایت از Akismet برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بدانید که چگونه نظر شما پردازش می شود.

آستین میدواس یک نویسنده و مشاور مستقل است که متخصص در موضوعات سلامتی و سلامتی است. با بیش از 7 سال تجربه نوشتن در صنعت سلامت طبیعی، آستین تلاش می کند برای ارائه اطلاعات دقیق، مختصر و تحقیق به خوانندگان خود. تماس با آستین در مورد این مقاله

رتبه بندی و بررسی ما بر روی ورودی های افراد واقعی مثل شما تکیه می کنند.

احساس رایگان برای ارسال هر گونه ورودی، بررسی، انتقاد، اصلاح، یا رتبه هر مکمل شما استفاده می شود.

نتایج بیشتر…

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه خود در هنگام حرکت از طریق وب سایت استفاده می کند. از این کوکی ها، کوکی هایی که به صورت ضروری دسته بندی می شوند، در مرورگر شما ذخیره می شوند، زیرا برای کارکردن ویژگی های اساسی وب سایت ضروری است. ما همچنین از کوکی های شخص ثالث استفاده می کنیم که به ما کمک می کند تجزیه و تحلیل و درک اینکه چگونه از این وب سایت استفاده می کنید. این کوکی ها تنها با رضایت شما در مرورگر شما ذخیره می شوند. شما همچنین می توانید از این کوکی ها استفاده کنید. اما صرفنظر از برخی از این کوکیها ممکن است روی تجربه مرور شما تأثیر بگذارد.

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه خود در هنگام حرکت از طریق وب سایت استفاده می کند. از این کوکی ها، کوکی هایی که به صورت ضروری دسته بندی می شوند، در مرورگر شما ذخیره می شوند، زیرا برای کارکردن ویژگی های اساسی وب سایت ضروری است. ما همچنین از کوکی های شخص ثالث استفاده می کنیم که به ما کمک می کند تجزیه و تحلیل و درک اینکه چگونه از این وب سایت استفاده می کنید. این کوکی ها تنها با رضایت شما در مرورگر شما ذخیره می شوند. شما همچنین می توانید از این کوکی ها استفاده کنید. اما صرفنظر از برخی از این کوکیها ممکن است روی تجربه مرور شما تأثیر بگذارد.

کوکی های ضروری برای وب سایت مناسب هستند. این دسته فقط شامل کوکی هایی است که ویژگی های اساسی و ویژگی های امنیتی وب سایت را تضمین می کند. این کوکی ها هیچ اطلاعات شخصی ذخیره نمی کنند.

هر کوکیهایی که ممکن است برای وب سایت مناسب نباشند و به طور خاص برای جمع آوری داده های شخصی کاربر از طریق تجزیه و تحلیل، تبلیغات، محتوای دیگر تعبیه شده به عنوان کوکی های غیر ضروری نامیده می شود، خاص نیست. قبل از اجرای این کوکی ها در وب سایت خود، رضایت کاربر را ملزم کنید.

نسخه چاپی

محققان در گزارشی تاکید کرده اند، قرص صورتی رنگ ادی، که به آن ویاگرای زنانه هم می‌گویند، تاثیر قابل توجهی در درمان عدم میل جنسی زنان ندارد.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، گروهی از محققان دانشگاه روتردام در هلند، با انتشار گزارشی در مجله عملی بین المللی جاما، اعلام کرده‌اند که نتایج تحقیقات شان بر روی نزدیک به شش هزار زن، از هشت مطالعه مختلف علمی، نشان می‌دهد که با توجه به عوارض جانبی این دارو، تاثیر آن بر بیشتر شدن میل جنسی زنان از نظر علمی قابل توجه نیست.

داروی ادی که توسط گروه دارویی والینت تهیه و توزیع می‌شود تابستان گذشته توسط سازمان نظارت بر دارو و غذای آمریکا تصویب شد، اما نتوانست طرفداران زیادی را در چه در میان پزشکان و چه در میان مصرف کنندگان پیدا کند. هدف این دارو درمان عدم میلی جنسی در زنان زیر سن یائسگی است. تخمین زده می‌شود که در آمریکا بین ده تا چهل درصد زنان، به عدم میل جنسی دچاراند. عارض های که علت مشخصی برای آن وجود ندارد.

سهام شهرکت والینت، هم از تابستان سیر نزولی داشته است.

موارد مصرف قرص o2

مصرف کنندگان این قرص صورتی رنگ عوارض چون سرگیجه، خواب آلودگی، تهوع و بی‌حالی را پس از مصرف آن گزارش کرده‌اند. حالا محققان دانشگاه روتردام می‌گویند که این دارو، که نام علمی آن فلیبانسرین است، نباید برای درمان کمبود میل جنسی در زنان تجویز شود تا تحقیقات مفصلتری در خصوص آن انجام شود. در حال حاضر اطلاعات کمی در مورد اثر این دارو بر زنانی که مجبور به بیرون آوردن رحم از بدنشان شده اند یا داروهای هورمونی دیگری را هم مصرف می‌کنند وجود دارد. محققان می‌گویند که آن‌ها با اطلاعات محدود فعلی به این نتیجه رسیده اند که اثر این دارو بر زنان ناچیز است.

به گزارش مدیکال پرس، از آنجا که برای رضایت جنسی میزان علمی مشخصی وجود ندارد، اندازه گیری میزان موفقیت این دارو سخت‌تر می‌شود. به گفته یکی از نویسندگان این تحقیق، بر خلاف کلسترول که میزان سالم یا ناسالم آن برای بدن مشخص است، در مورد میل جنسی، سیستم اندازه گیری خاصی وجود ندارد و نمی‌شود گفت که چه میزان از میل جنسی کافی یا لازم است.

© 2019 تمام حقوق این وب‌سایت، بر اساس مقررات کپی‌رایت، برای رادیو فردا محفوظ است.

مطالب پر بازدید

مطالب پیشنهادی


این داروها باعث اثرات مخربي چون سرطان كبد، اختلال كليه، سكته‌هاي آني، ريزش مو و جوش‌هاي فراوان در سطح پوست مي‌شوند. برخی دیگر نیز  جزء داروهاي آرام‌بخش بوده كه باعث سرخوشي و سر مستي در روزشكاران مي‌شود

موارد مصرف قرص o2

دکتر رضا کریمی، فوق تخصص بیماری‌های غدد گفت: در سال‌هایی که مشغول طبابت بوده‌ام، بخصوص از زمانی که به عنوان فوق‌تخصص غدد، بیماران را معالجه می‌کنم، همیشه با درخواست ورزشکاران برای تجویز داروهای افزاینده توان و نیرو مواجه بوده‌ام.

واقعیت این است که در محیط ورزش حرفه‌ای ـ که ورزشکاران نیاز به توانی فراتر از آنچه قابل تصور است دارندـ استفاده از روش‌های افزایش توان، گاهی به صورت قانونی و پذیرفته شده و گاهی به صورت غیرمنطقی و خطرناک اتفاق می‌افتد.

بسیاری از ورزشکاران چند ماه قبل از مسابقات شروع به تمرین سنگین در مناطقی با ارتفاع زیاد از سطح دریا می‌کنند تا هموگلوبین خونشان زیاد شود و وقتی به سطح دریا که محل مسابقات المپیک است برمی‌گردند، توان بیشتری پیدا کنند.
گاهی ورزشکاران بعد از تمرینات سنگین، چند واحد خون از خودشان را ذخیره می‌کنند تا قبل از مسابقات به خودشان تزریق شود. انواع ویتامین‌ها و مواد سازنده پروتئین نیز در بازار موجود است و ورزشکاران از آن استفاده می‌کنند.
متاسفانه در سال‌های اخیر استفاده از برخی داروها که زیان‌های بسیار زیادی دارد در بین ورزشکاران حرفه‌ای رایج شده و گاهی به قیمت مرگ آنها تمام می‌شود.
تاسف بیشتر این است که بین ورزشکاران تازه کار که می‌خواهند یکشبه‌ ره‌صد ساله را بروند، استفاده از داروها به‌صورت بی‌رویه و بیش از حد رایج است که در چند سطر پیش رو سعی خواهم کرد به گوشه‌ای از این موارد و خطرات بپردازم.
هورمون‌های استروئیدی: انواعی از داروها که از هورمون جنسی مردانه مشتق شده و برای تقویت عضلات استفاده غیرقانونی دارد. وجود این مواد در خون و ادرار ورزشکارن به عنوان دوپینگ محسوب می‌شود. استفاده از این داروها بخصوص در خانم‌ها باعث ریزش موی سر، عضلانی شدن بیش از حد و به صورت مردانه، پرمویی، اختلال سیستم باروری، بم شدن صدا و کوچک شدن پستان‌ها می‌شود و گاه این عوارض حتی بعد از قطع مصرف داروها نیز باقی خواهد ماند و ورزشکار ممکن است کاملا نازا شود. استفاده از این داروها در مردان هم با وجود این که این مواد مشتقات تستوسترون هستند، به خاطر سرکوب سیستم ترشح هورمون مردانه درونی، باعث کوچک شدن بیضه‌ها، عقیمی و بیماری پروستات می‌شود. علاوه بر این عوارض کبدی مثل سرطان‌های کبد و عوارض روانی شدید این داروها تا سال‌ها بعد بیمار را آزار خواهد داد.
هورمون رشد: این هورمون باعث زیاد شدن عضله و کم شدن چربی می‌شود و در گاوداری‌ها به عنوان هورمون گوشت ساز به کار می‌رود و متاسفانه در سال‌های اخیر به صورت بی‌رویه برای زیاد شدن عضله در ورزشکاران به عنوان دوپینگ به کار می‌رود و مهم‌ترین خطر آن این است که ایجاد انواع سرطان‌ها را تسریع می‌کند. از دیگر عوارض این هورمون، ایجاد فشار خون و دیابت است و در بسیاری موارد به قیمت جان ورزشکار تمام می‌شود.

موضوعات مرتبط

مطالب مرتبط

سلام به همه ی دوستان…اگر روی صورتتون جای جوش فرورفته دارید که حتی اندازه ی یک میل فرورفتس و تعدادشون زیاده …الکی وقت نزارید و هزینه نکنید که من این راه را رفتم نه بهرام است و نه گورش…فقط مگه خدا معجزه کنه وگر نه هیچ وقت خوب نمیشه…من شیش بار لیزر و پنج بار سابسیژن پیش بهترین دکترا (دکتر باریک بین و …) دریغ از یه درصد تغییر…ولی دوستان من یه کاری کردم که توصیه میکنم شمام انجام بدین …ازین لحظه شما یه بنده ی خاص خدا هستین که با بقیه فرق داره مثه خیلیا که دست و پا ندارن یا کور مادر زادن …با این قضیه کنار بیاین و سعی کنین به همه نشون بدین که با همه متفاوتین…همیشه وقتی خدا یه چیزی رو از آدم میگیره بجاش یه چیزه دیگه بهش میده …مشکلاتی که شمارو نمیکشه قوی ترتون میکنه دنبال تقویت استعدادایه دیگتون باشین…مثلا من یه گیتار خریدم و چون به موسیقی خیلی علاقه دارم تصمیم گرفتم پیشرفت کنم و با ظاهرم نه ولی با استعدادم خودمو به بقیه نشون بدم…شمام پاشو و بیخیاله جایه جوشا و اسکارای صورتت شو انقدرم خودتو تو آینه نگا نکن و حسرت صورت صاف دیگرانو بخور …پاشو بگرد دنبال اون استعداد و یه جور دیگه زندگی کن…..جایه جوووووشاتو فراموش کن …..

هماهنگی جهت تبلیغات: 02184215883 – 09128833237

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

اشکال دارویی شکل‌های گوناگون جیره‌های دارویی برای وارد کردن دارو به بدن بیمار هستند.

بر اساس روش‌های مختلف مصرف دارو اشکال دارویی گوناگون ساخته شده‌اند؛

۱. روش خوراکی: به شکل جامد مانند قرص و کپسول، به شکل مایع مانند شربت و الگزیر.

۲. روش تزریق کردن:مانند آمپول و ویال.

۳. روش استنشاقی: مانند افشانه و بخور.

موارد مصرف قرص o2

۴. روش موضعی: مانند پماد، کرم، قطره و شامپو.

۵. روش پوستی: مانند چسب پوستی.

۶. روش داخل رکتال: مانند شیاف.

هر روش دارای مزایا و معایبی است مثلاً روش تزریقی اغلب دردناک است و فراهم نمودن شرایط استریل گاه دشوار ولی روشی مطمئن است.

اشکال دارویی جامد خوراکی از پر مصرف‌ترین اشکال دارویی می‌باشند. راحتی حمل، راحتی مصرف، ارزانی قیمت، پایداری فراورده و عدم نیاز به کارکنان کارآزموده از مزایای این اشکال می‌باشد که شامل موارد زیر می‌باشد:

پودرها یا گردها ذرات ریز یک ماده دارویی هستند که فعالیت خاصی بر روی آن‌ها انجام نگرفته‌است. پودرها را گاهی برای مصارف خارجی به کار می‌برند. برای مصارف خوراکی عموماً آن‌ها را برای مصرف در مایع حل می‌کنند. از معایب این روش مصرف می‌توان عدم امکان پوشاندن طعم دارو و عدم حفاظت دارو در برابر عوامل ناپایدارکننده مثل رطوبت و اکسیژن را نام برد. همچنین پودرهایی که به آب دوستی زیادی ندارند نمی‌توان به راحتی در آب حل نمود. مثالی از این مورد مانند داروی سولفات باریم که یک داروی حاجب می‌باشد.

گرانول‌ها از بهم چسبیده شدن ذرات پودرها به وجود می‌آیند. از مزایای آن‌ها پایداری بیشتر و حلالیت راحت‌تر است. اگرچه در این شکل دارویی نیز طعم دارو کاملاً حس می‌شود. به بسته گرانول‌ها ساشه نیز گفته می‌شود. مانند داروی سوربیتول که یک داروی ملین است.

کپسول‌ها پوسته‌های ساخته شده از ژلاتین هستند که ماده دارویی را می‌توان در آن‌ها جای داد. عموماً در مقایسه با قرصها ماده موثره بیشتری را می‌توان در کپسولها جای داد. بر حسب نوع ساخت، کپسولها به دو نوع سخت و نرم تقسیم می‌شوند. ژلاتین پوسته کپسول در آب سرد نامحلول است اما می‌تواند تا ده برابر وزن خود آب جذب کند. از این‌رو در مجاورت با مایعات دهان خیلی سریع نرم ولیز می‌شود و به همین دلیل بلع آن‌ها اسانتر از قرصها می‌باشد. ژلاتین در دمای ۳۷ درجه سانتیگراد ذوب می‌شود از این رو پس از بلعیده شدن در معده ژلاتین ذوب شده و ماده دارویی آن آزاد می‌شود. ژلاتین ذوب شده نیز هضم می‌شود.

کپسولها می‌توانند رطوبت محیط را به خود بگیرند یا رطوبت موجود در پوسته را از دست بدهند. با توجه به همین مسئله باید از قراردادن کپسولها در محیط مرطوب خودداری کرد زیرا علاوه بر تغییر شکل کپسول امکان ناپایدار شدن فراورده داخل کپسول نیز می‌باشد. همچنین در محیط خشک کپسول می‌تواند بسیار شکننده شود و مقداری از پودر آن در هنگام مصرف خارج شود در نتیجه مقدار ماده موثره کمتری مصرف می‌شود و هم طعم دارو حس می‌شود. کپسولها چنانچه در کنار هم قرار گیرند به یکدیگر می‌چسبند و امکان جدا کردن آن‌ها نیست. حس نشدن بو و طعم دارو از مزایای کپسولها است. از کپسولهای سخت می‌توان به کپسول آموکسی‌سیلین اشاره کرد. و از کپسولهای نرم می‌توان نیتروگلیسیرین و ویتامین A اشاره کرد.

قرص‌ها اشکال دارویی جامد هستند که از فشرده شدن گردها و گرانولها به وجود می‌آیند و شامل اشکال زیر می‌باشند:

که از فشرده شدن ساده مواد اولیه تهیه می‌شوند. مانند استامینوفن.

این نوع قرص‌ها یا به صورت دولایه مجزا بر روی هم فشرده شده‌اند یا یک قرص در درون قرص دیگر وجود دارد. علل تهیه این شکل قرص عبارتست از:

مانند آ.س.آ. (استیک سالیسیلیک اسید)

در این شکل دارویی هسته مرکزی را با شربت پوشش داده‌اند. طعم و بوی دارو حس نمی‌شود و دارو در مقابل نور به‌طور نسبی محافظت می‌شود. قرصهای S.C عموماً دارای ظاهر زیبا و خوشرنگ هستند از این رو شایعترین اشکال داروی مسموم‌کننده کودکان است. ساخت پرزحمت و وقت‌گیر آن‌ها از معایب آن‌ها است. به قرصهای S.C دراژه نیز گفته می‌شود. مانند ایبوپروفن(Ibuprofen) که داروی ضد درد است.

در این نوع قرصها یک لایه پلیمری نازک بر روی هسته مرکزی کشیده شده‌است. مزایای آن مانند S.C است با این تفاوت که ظاهر زیبایی ندارد. مانند پروپرانولول (Propranolol)

در این نوع قرص پوشش روی قرص در پ‌هاش (pH) اسیدی نامحلول و در پ‌هاش قلیایی محلول است از اینرو این‌گونه قرصها در روده باز می‌شوند. معمولاً داروهایی را که در اسید معده تخریب می‌شوند یا برای معده اثر تحریکی دارند را به این شکل تهیه می‌کنند. همچنین با توجه به تفاوت پ‌هاش در نقاط مختلف روده می‌توان دارو را طوری طراحی کرد که در قسمت معینی در روده باز شود و اثر خود را در آن ناحیه اعمال کند. مانند بیزاکودیل(Bisacodyle) که داروی مسهل است. سولفاسالازین (Sulfa salazine) که در درمان کولیت زخمی کاربرد دارد.

فراورده‌های گونه‌ای را در بین گونه و آرواره قرار می‌دهند و فراورده‌های S.L را در زیر زبان قرار می‌دهند. در ایران شکل بوکال (گونه‌ای) موجود نیست. این اشکال دارویی برای موادی به کار می‌روند که یا در اسید معده ناپایدارند، یا جذب کمی از روده دارند یا توسط آنزیمهای دستگاه گوارش و کبد به‌طور وسیعی بی‌اثر می‌شوند. ایزوسورباید (Isosorbide) که داروی ضد آنژین صدری است، نمونه‌ای از قرصهای زیر زبانی است.

قرصهایی هستند که باید در هنگام مصرف جویده شوند. عموماً دارای موادی هستند که مزه خوشایندی دارند. داروهایی را به این شکل می‌سازند که حتماً باید در معده یا در هنگام ورود به روده کاملاً باز شده باشد. مانند قرصهای ضد اسید و داروی مبندازول (Mebendazole) که یک داروی ضد کرم است.

قرصهای جوشان، قرصهایی هستند که در داخلشان اسید تارتریک، اسید سیتریک و بی‌کربنات سدیم وجود دارد و در اثر مجاورت با آب گاز دی‌اکسیدکربن (CO2) آزاد می‌کند. CO۲ آزاد شده علاوه بر متلاشی کردن قرص سبب ایجاد مزه مطلوب و پوشیده شدن مزه نامطلوب بخصوص مزه شوری فراورده می‌شود. قرصهای جوشان برای ترغیب کودکان به مصرف دارو بسیار مناسبند ضمن اینکه فراورده‌هایی که در محیط مایع ناپایدار هستند را می‌توان به این شکل تهیه کرد و سپس در هنگام مصرف به صورت محلول درآورد. مانند قرص جوشان ویتامین C.

قرصهای جوشان شدیداً به رطوبت حساس هستند. از اینرو باید آن‌ها را در قوطی حاوی دارو نگهداری کرد و تا از قبل از مصرف نباید آن‌ها را از جلد درآورد.

قرصهای پیوسته رهش یا طولانی اثر قرصهایی هستند که به واسطه اعمالی که روی آن‌ها انجام شده است، فراورده خود را در مدت زمان طولانی تری آزاد می‌کنند. مزایای این دارو عبارتست از:

قرصهای یک شیاری و دو شیاری قرصهایی هستند که به ترتیب بر روی آن‌ها یک شیار و دو شیار کشیده‌اند. قرصهای فوق را می‌توان با قرار دادن چاقو و وارد کردن فشار به ۲ یا ۴ قسمت تقسیم کرد. مانند دیگوکسین (Digoxin) که در بیماران قلبی استفاده می‌شود.

از نظر داروسازی محلول عبارتست از انحلال جامد، مایع یا گاز در محیط مایع. محلولهای دارویی عموماً دارای جذب سریعتری در مقایسه با اشکال جامد می‌باشند. حمل این مواد در مقایسه با اشکال جامد مشکل می‌باشد و قیمت بالاتری نسبت به قرص‌ها و کپسول‌ها دارند.

مایعات خوراکی از حل شدن مواد موثره و مواد افزودنی در آب تهیه می‌شوند و می‌توانند به صورت محلول تهیه شده باشند یا در هنگام مصرف تهیه شوند. مانند یدور پتاسیم. پودر اوآراس (ORS).

شربتها فراورده‌هایی مایع تغلیظ شده حاوی شکر یا مواد جانشین شونده آن می‌باشند. شربت‌ها از بهترین فراورده‌های خوراکی بخصوص برای کودکان می‌باشند. در شربت‌ها مزه نامطبوع مواد دارویی به واسطه شیرینی شکر و همچنین چگالی زیاد مایع حس نمی‌شود. باانکه شکر پرمصرف‌ترین شیرین‌کننده در تهیه شربت می‌باشد، اما در مواردی از مواد شیرین‌کننده دیگری نظیر دکستروز، سوربیتول، گلیسیرین، ساخارین و هیدروکسی اتیل سلولز نیز استفاده می‌شود. علاوه بر شکر سه ماده اول پس از ورود به بدن در نهایت به گلوکز تبدیل می‌شوند (مواد Glucogenic) در حالیکه دو ماده آخر چنین خاصیتی را ندارند. (Non Glucogenic).

استفاده از شربتهای حاوی مواد Glucogenic برای افراد مبتلا به دیابت مناسب نیست. مانند شربت مولتی‌ویتامین.

الگزیرها محلولهای خوراکی و شیرین‌شده هیدروالکلی می‌باشند. در این فراورده‌ها با استفاده از الکل سبب حل شدن موادی می‌شوند که در آب نامحلول یا کم محلول و در الکل محلول است. میزان الکل الگزیرها بسته به نوع ماده موثره متفاوت است. به علت وجود الکل در فراورده، باید در ظرف حاوی فراورده کاملاً محکم بسته شود و فراورده باید دور از حرارت باشد. الگزیرها در مقایسه با شربت‌ها دارای شیرینی و چگالی کمتری دارند.

مانند الگزیر دیفین‌ هیدرامین (Diphyn Hydramine).

تنتورها عصاره‌های الکلی فراورده‌های گیاهی می‌باشند و امروزه مصرف چندانی ندارند.

سوسپانسیون‌ها از مخلوطهای ناهمگن مایع می‌باشند که در آن‌ها یک ماده جامد نامحلول، در آب پراکنده شده‌است. سوسپانسیون‌ها گاه آماده هستند و گاه در هنگام مصرف فراورده تهیه می‌شوند. علل تهیه مواد به صورت سوسپانسیون عبارتست از:

سوسپانسیون‌ها را باید در ظرف دهان‌گشاد که در بالا دارای فضای خالی باشد (برای بهتر مخلوط شدن فراورده در هنگام تکان دادن)، به دور از یخ‌زدگی، نور و حرارت زیاد نگهداری شود.

مانند آلومینیوم‌ام‌جی‌اس (Al.Mg.S) که به صورت سوسپانسیون آماده در دسترس است. آموکسی‌سیلین (به انگلیسی: Amoxicillin) که به صورت پودر برای تهیه سوسپانسیون در دسترس است.

نرم‌افزار نسخه الکترونیک کتاب «راهنمای جیبی کاربرد داروهای ژنریک ایران» – تجدید نظر پنجم – تألیف دکتر رامین خدام

قُرص‌هاّ یا کُلیچه[۱] اشکال دارویی جامدی هستند که از فشرده شدن گرده‌ها و ریزدانه‌ها به وجود می‌آیند و شامل انواع زیر می‌باشند:

مانند آ.اس. آ (ترکیب استامینوفن- کافئین- آسپیرین)

۳. قرص‌های با پوشش قندی (S.C.) (Sugar coated Tab):

در این شکل دارویی هسته مرکزی را با شربت پوشش داده‌اند. طعم و بوی دارو حس نمی‌شود و دارو در مقابل نور به‌طور نسبی محافظت می‌شود. قرص‌های S.C عموماً دارای ظاهر زیبا و خوشرنگ هستند از این رو شایعترین اشکال داروی مسموم‌کننده کودکان است. ساخت پرزحمت و وقت‌گیر آن‌ها از معایب آن‌ها است. به قرص‌های S.C دراژه نیز گفته می‌شود. مانند ایبوپروفن(Ibuprofen) که داروی مسکن است.

۴. قرص‌های دارای پوشش لایه نازک (Film coated Tab)(F.C.):

موارد مصرف قرص o2

در این نوع قرص‌ها یک لایه پلیمری نازک بر روی هسته مرکزی کشیده شده‌است. مزایای آن مانند S.C است با این تفاوت که ظاهر زیبایی ندارد. مانند پروپرانولول (Propranolol)

.۵ قرص‌های دارای پوشش روده‌ای (Enteric coated Tab)(E.C):

در این نوع قرص پوشش قرص در pH اسیدی نامحلول و در pH قلیایی محلول است لذا این‌گونه قرص‌ها در روده باز می‌شوند. معمولاً داروهایی را که در اسید معده تخریب می‌شوند یا برای معده اثر تحریکی دارند را به این شکل تهیه می‌کنند. همچنین با توجه به تفاوت pH در نقاط مختلف روده می‌توان دارو را طوری طراحی کرد که در قسمت معینی در روده باز شود و اثر خود را در آن ناحیه اعمال کند. مانند بیزاکودیل (Bisacodyle) که داروی مسهل است. سولفاسالازین (Sulfa salazine) که در درمان کولیت زخمی کاربرد دارد.

۶. قرص‌های گونه‌ای و زیرزبانی:

فراورده‌های گونه‌ای را در بین گونه و آرواره قرار می‌دهند و فراورده‌های S.L را در زیر زبان قرار می‌دهند. در ایران شکل باکال (گونه‌ای) موجود نیست. این اشکال دارویی برای موادی به کار می‌روند که یا در اسید معده ناپایدارند، یا جذب کمی از روده دارند یا توسط آنزیمهای دستگاه گوارش و کبد به‌طور وسیعی بی‌اثر می‌شوند. تری نیتروگلیسیرین (T.N.G) که داروی ضد آنژین صدری است، نمونه‌ای از قرص‌های زیر زبانی است.

۷. قرص‌های جویدنی:

قرص‌هایی هستند که باید در هنگام مصرف جویده شوند. عموماً دارای موادی هستند که مزه خوشایندی دارند. داروهایی را به این شکل می‌سازند که حتماً باید در معده یا در هنگام ورود به روده کاملاً باز شده باشد. مانند قرص‌های ضد اسید و داروی مبندازول (Mebendazole) که یک داروی ضد کرم است.

۸. قرص‌های جوشان:

قرص‌های جوشان، قرص‌هایی هستند که در داخلشان اسید تارتریک، اسید سیتریک و بی‌کربنات سدیم وجود دارد و در اثر مجاورت با آب گاز دی‌اکسیدکربن (CO2) آزاد می‌کند. CO۲ آزاد شده علاوه بر متلاشی کردن قرص سبب ایجاد مزه مطلوب و پوشیده شدن مزه نامطلوب بخصوص مزه شوری فراورده می‌شود. قرص‌های جوشان برای ترغیب کودکان به مصرف دارو بسیار مناسبند ضمن اینکه فراورده‌هایی که در محیط مایع ناپایدار هستند را می‌توان به این شکل تهیه کرد و سپس در هنگام مصرف به صورت محلول درآورد. مانند قرص جوشان ویتامین C.

قرص‌های جوشان شدیداً به رطوبت حساس هستند. از اینرو باید آن‌ها را در قوطی حاوی دارو نگهداری کرد و تا از قبل از مصرف نباید آن‌ها را از جلد درآورد.

۹. قرص‌های پیوسته‌رهش (Sustained Release Tab)(S.R):

قرص‌های پیوسته‌رهش یا طولانی‌اثر قرص‌هایی هستند که به واسطه اعمالی که روی آن‌ها انجام شده‌است، فراورده خود را در مدت زمان طولانی تری آزاد می‌کنند. مزایای این دارو عبارتست از:

موارد مصرف قرص o2
موارد مصرف قرص o2
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *