خواص عرق رازیانه برای خانمها

تبریک عید نوروز 98

رازیانه یا بادیان یک گیاه از خانواده چتریان است که طعم شیرینی دارد، رازیانه تازه یک سبزی دارای ریشه سفید و ساقه های سبز رنگ می باشد. علاوه بر رازیانه تازه دانه های رازیانه و عرق رازیانه هم جهت مصارف خوراکی استفاده می شوند.

طبع رازیانه گرم و خشک می باشد. در گذشته این گیاه در کشورهای مدیترانه ای مانند یونان و ایتالیا تولید می شد اما در حال حاضر در بسیاری از کشورهای مختلف مانند ایالات متحده، فرانسه، هند و روسیه پرورش داده می شود.

رازیانه تازه دارای مقادیر بالایی فیبر، پتاسیم، ویتامین C، ویتامین A، ویتامین B6، ویتامین K و فولات، آهن، کلسیم، مس، روی و سلنیوم می باشد.

توجه : پیش از گذاشتن هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 2 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.خواص عرق رازیانه برای خانمها

چای رازیانه به صورت خوراکی و موضعی برای درمان آکنه و جوش صورت مفید می باشد.

ماسک رازیانه برای جوش صورت

مقداری دانه های رازیانه را در یک فنجان آب جوش بریزید و 1 دقیقه بگذارید تا دم بکشد و سرد شود، حالا این محلول را بر روی صورت و گردن بمالید و بگذارید 5 دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید.

دانه رازیانه دارای خواص آنتی اکسیدانی زیادی بوده که از چین و چروک پوست جلوگیری کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

ماسک صورت رازیانه

دانه های رازیانه را در نصف فنجان آب جوش بریزید و یک قاشق زعفران به آن اضافه کنید، بگذارید 3 دقیقه بماند وقتی که سرد شد مقداری عسل به آن اضافه کنید، خمیر به دست آمده را روی صورت خود بمالید و بگذارید 2 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

دانه های رازیانه یا بادیان برای درمان شوره سر، ریزش مو، درمان خارش و پوسته شدن مو، شکنندگی مو و درمان موخوره و رفع موهای زائد بدن مفید می باشند.

ماسک رازیانه برای مو

دانه های رازیانه را در یک فنجان آب جوش بریزید و بگذارید نیم ساعت بماند سپس یک قاشق گلیسیرین و یک قاشق سرکه سیب به آن اضافه کنید و آن را بر روی موهای خود ماساژ دهید بگذارید 3 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.

رازیانه برای قاعدگی : رازیانه قاعدگی را تنظیم می کند، درد قادعدگی را کاهش می دهد و از بیماری سندوم پیش از قاعدگی پیشگیری می کند.

رازیانه و بزرگ شدن سینه : فلاونوئیدهای موجود در دانه های رازیانه مقدار استروژن را افزایش داده و در نتیجه باعث بزرگ شدن سینه می شود.

رازیانه برای یائسگی : مطالعات نشان داده که مصرف رازیانه به دلیل مقادیر بالای فیتواستروژن ها در زنان علائم یائسگی را کاهش می دهد.

رازیانه برای شیردهی :  در مطالعه‌ای که سال 28 انجام گرفت، مشخص شد رازیانه حاوی نوع خفیف استروژن است که باعث افزایش شیر مادر در در زنان شیرده می شود.

پیش از مصرف هرگونه خوراکی و نوشیدنی در دوران بارداری حتما با پزشک خود نیز مشورت کنید.

تحقیقات نشان داده که رازیانه باعث افزایش میل جنسی در مردان می شود.

مصرف رازیانه در مردان هورمون تستوسترون را افزایش داده و از بزرگ شدن پروستات و ناتوانی جنسی در آقایان پیشگیری می کند، رازیانه همچنین ارگاسم را تعدیل کرده و به مردان اجازه می دهد که از رابطه جنسی خود لذت ببرند.

تحقیقات نشان داده که چای رازیانه و روغن رازیانه برای درمان کولیک یا قولنج در نوزادان و کودکان مفید می باشد.

رازیانه تازه، دانه های رازیانه و عرق رازیانه، دارای مقادیر بالایی فیبر هستند که باعث کاهش اشتها در افراد شده و به لاغری و کاهش وزن کمک می کنند.

رازیانه حاوی مقادیر بالای پتاسیم بوده و می تواند فشار خون بالا را کاهش دهد.

فلاونوئیدها، ویتامین C و روی موجود در رازیانه برای سلامت چشم و درمان بیماری چشمی دژنراسیون ماکولا مفید می باشد.

رازیانه حاوی مقادیر بالای فیبر رژیمی است که هضم را بهبود بخشیده، ریفلاکس معده، معده درد و زخم معده را درمان می کند و به عنوان یک ملین برای درمان یبوست مفید می باشد.

رازیانه حاوی روغن آنتیول و سلنیوم است و مطالعات بالینی نشان داده که این مواد برای پیشگیری و درمان انواع سرطان تخمدان، سرطان رحم، سرطان سینه و سرطان روده بزرگ مفید می باشد.

پتاسیم و فیبر بالای موجود در عرق رازیانه و دانه های رازیانه کلسترول بالای خون و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

رازیانه یکی از بهترین گیاهان دارویی برای بهبود گردش خون در بدن است که می تواند کم خونی را درمان کند، علاوه بر این مقادیر بالای ویتامین C موجود در رازیانه به بهبود جذب آهن در بدن کمک کرده و کم خونی فقر آهن یا آنمی را درمان می کند.

آهن و هیستیدین موجود در رازیانه تولید هموگلوبین را تحریک کرده و در درمان کم خونی مفید موثر می باشد.

پودر دانه های رازیانه به عنوان یک ملین قوی عمل می کند و با بهبود حرکات روده به درمان یبوست کمک می کند.

رازیانه حاوی آنتول و سینول می باشد که برای درمان اسهال مفید هستند.

خواص دیورتیک رازیانه مواد سمی بدن را از طریق ادرار دفع کرده و برای پیشگیری و درمان سنگ کلیه مفید می باشد.

ویتامین C موجود در رازیانه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و برای درمان سرماخوردگی، گلودرد و سرفه و آسم مفید می باشد.

مقادیر بالای ویتامین ها و مواد معدنی از جمله کلسیم، روی و ویتامین K موجود در رازیانه، باعث بهبود استخوان سازی و تقویت استخوان ها شده و خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد.

دانه های رازیانه دارای خواص ضد التهابی قوی هستند؛ تحقیقات نشان می دهند که مصرف رازیانه خطر ابتلا به آلرژی، حساسیت و آسم را کاهش می دهد.

رازیانه به دلیل مقادیر بالای ویتامین K که دارد، یکی از بهترین دارو های گیاهی برای جلوگیری از لخته شدن خون در مغز و سکته مغزی می باشد.

همچنین، رازیانه به بهبود عملکرد شناختی مغز کمک کرده و خطر ابتلا به زوال عقل و آلزایمر را کاهش می دهد.

تحقیقات نشان می دهد که روغن رازیانه می تواند قند خون در افراد مبتلا به دیابت را تا 5 درصد کاهش دهد. همچنین روغن رازیانه، از ابتلا به نارسایی کلیه در افراد مبتلا به دیابت جلوگیری می کند.

طرز تهیه چای و دمنوش رازیانه

خواص عرق رازیانه برای خانمها

1 قاشق چای خوری دانه های رازیانه را خوب بشویید و آن ها را در یک فنجان آب جوش بریزید، بگذارید 7 تا 1 دقیقه بماند تا دم بکشد.

در ادامه بخوانید : خواص روغن رازیانه برای پوست صورت

منابع : draxe – organicfacts – stylecraze – selfhacked

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

در صورت اینکه ثبت نکرده اید، از اینجا ثبت کنید.

زمان خواب در بعضی از کودکان متفاوت است بطوریکه ساعت های زیادی را در روز خوابیده و صبح زود از خواب بیدار می شوند. تغییر در زمان شیردهی و خواب کودک و جلوگیری از دیر خوابیدن های او بهنگام عصر، عواملی هستند که می توانند ساعت بدن کودک را تغییر دهند.

تقسیم مسئولیت

رسیدگی به کودکی که هر روز از صبح زود بیدار

فعالیت خود را کم کنید

چراغ ها را خاموش کنید، با کودک تماس چشمی برقرار نکنید و شبها وقتی می خواهید پوشک او را عوض کنید، با صدای آهسته حرف بزنید.

کودک باید یاد بگیرد که وقت بازی گذشته و خیالش راحت باشد که نیازهایش قبل از خواب برآورده می شود.

کودک را به تختش برگردانید

بعد از اینکه به کودک شیر دادید ،

Saturday October1

5

خواص عرق رازیانه برای خانمها

28

کلیه حقوق این متعاق به شرکت پلاست مازند میباشد.طراحی سایت با مهریاسان1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *