خواص داروی رانیتیدین

خواص دارویی و گیاهی

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]

رانیتیدین داروی پر مصرفی است که علاوه بر مزیت ها عوارضی هم دارد که در ادامه با جزئیات بیشتری این دارو را معرفی می کنیم

تجاری : زانتاک Zantac زنریک : رانیتیدین هیدروکلرید Ranitidine Hclرانیتیدین Ranitidine برای درمان زخم معده و روده تجویز می شود و بعد از بهبود این دارو از عود بیماری پیشگیری می کند. قرص رانیتیدین برای درمان مشکلات معده و مری نیز مصرف می شود، بیماری هایی مانند بیماری ریفلاکس معده و سندروم زولینگر الیسون* Zollinger-Ellison). قرص رانیتیدین با کاهش میزان اسید معده اثر می کند. رانیتیدین علائمی مانند سرفه، معده درد، سوزش سر دل و مشکل در بلع را برطرف می کند. رانیتیدین مربوط به گروهی از داروها به مسدود کننده های H2 است.

*سندروم زولینگر الیسون Zollinger-Ellison : یک بیماری است که مشخصه اصلی آن: افزایش ترشح اسید معده در اثر تومور ترشح‌کننده گاسترین می‌باشد و سبب زخم‌های شدید در دستگاه گوارش می‌گردد.

بدانید : نکاتی راجع به قرص رانیتیدین،قرص معده

قرص رانیتدین خوراکی است و با غذا یا بدون غذا، طبق دستور پزشک، مصرف می شود و معمولا یک بار در روز مصرف می شود. رانیتیدین در برخی شرایط 4 بار در روز صرف می شود. اگر قرص رانیتیدین را یک بار در روز مصرف می کنید، بهتر است بعد از عصرانه یا قبل از خواب مصرف شود. شربت رانیتیدین را درست طبق دستور مصرف کنید و برای مصرف آن از قاشق های مخصوص خوردن دارو استفاده کنید. استفاده از قاشق غذاخوری برای خوردن دارو ممکن است باعث شود دارو را از حد تعیین شده مصرف کنید.میزان مصرف و طول دوره مصرف دارو بر اساس شرایط بیماری و پاسخ بدن به درمان بستگی دارد. در این مورد دستورات و توصیه های پزشک را با دقت دنبال کنید. همزمان با رانیتیدین ممکن است در حال مصرف داروهای دیگری باشید که حتما طبق توصیه های پزشکان داروها را مصرف کنید. برای دریافت بیشترین بهره از دارو بهتر است آن را به طور منظم مصرف کنید. میزان مصرف دارو یا طول دوره مصرف را بدون مشورت با پزشک تغییر ندهید، چرا که تغییر در میزان مصرف دارو بر اثربخشی آن تاثیر خواهد گذاشت. خواص داروی رانیتیدین

به یاد داشته باشید که پزشک قرص رانیتیدین را با آگاهی از عوارض و مزیت های آن تجویز کرده است و این دارو در کنار عوارضی که دارد مزیت های زیادی نیز برای شما خواهد داشت. به علاوه افراد بسیاری رانیتیدین را بدون مشاهده هیچ عارضه جانبی مصرف می کنند. برخی عوارض جدی مربوط به رانیتیدین عبارتند از:

گاهی ممکن است واکنش آلرژیک جدی بعد از مصرف داروی رانیتیدین بروز کند. با این حال در صورت مشاهده هر نشانه ای از واکنش حساسیتی بلافاصله به پزشک مراجعه کنید، نشانه های واکنش حساسیتی به رانیتیدین عبارتند از:

موارد بیان شده لیست کامل عوارض رانیتیدین نیست. در صورت مشاهده هر گونه عارضه جانبی دیگر که در این لیس به آن اشاره نشده به پزشک مراجعه کنید.

قبل از مصرف رانیتیدین اگر به این دارو یا هر داروی دیگری و یا ساید مسدود کننده های H2 (مانند سیمتیدین و فاموتیدین) حساسیت دارید حتما به پزشک خود اطلاع دهید. رانیتیدین حاوی ترکیبات غیر فعالی است که ممکن است باعث بروز واکنش های حساسیتی یا سایر مشکلات شود. برای اطلاعات با پزشک خود مشورت کنید.قبل از شروع مصرف دارو هر گونه مشکل و بیماری را به پزشک اطلاع دهید، به ویژه اگر دچار هر یک از بیماری ها و مشکلات زیر هستید:

برخی علائم ممکن است علائم شرایط جدی تری باشند. در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر بلافاصله به پزشک مراجعه کنید:

شکل مایع این دارو ممکن است حاوی الکل باشد. در این شرایط اگر به دیابت، اعتیاد به الکل یا بیماری کبد مبتلا هستید، رانیتیدین را با احتیاط مصرف کنید.

سالمندان به عوارض این دارو حساس تر هستند؛ به ویژه به گیجی و آشفتگی.

رانیتیدین در دوران بارداری تنها در صورت نیاز باید مصرف شود. در مورد خطرات مصرف دارو در دوران بارداری با پزشک مشورت کنید.

رانیتیدین وارد شیر مادر می شود. اگر در حال شیردهی به نوزاد هستید، قبل از شروع مصرف دارو با پزشک مشورت کنید.

برخی داروها برای جذب درست در بدن به اسید معده احتیاج دارند. رانیتیدین اسید معده را کاهش می دهد، بنابراین می تواند بر روی اثربخشی داروهای دیگر تاثیر بگذارد. برخی داروهایی که اثربخشی آنها تحت تاثیر رانیتیدین قرار می گیرد، عبارتند از:

رانیتیدین را با سایر داروهای کاهش دهنده اسید معده و مسدود کننده های H2 مصرف نکنید (داروهایی مانند cimetidine،  famotidine و nizatidine)

بدانید : مصرف زیاد رانیتیدین این مشکلات را برای سلامت شما بدنبال دارد

بدانید : پوکی استخوان در کمین طرفداران امپرازول, رانیتیدین,فاموتیدین و

تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthاختصاصی سیمرغ / منبع : webmd.com

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

All Rights Reserved – © 218 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

مادرانی که بچه های تان هر چی شیر می خورند و بالا میاورند یا زیاد سکسکه دارند و می دانید علتش رفلاکس اسید معده بچه ها است. برای درمان این مشکل در نوزادان, شربت رانیتیدین تجویز می شود که ما در این مقاله از هر آنچه لازم است از این دارو بدانید, گفته ایم.

بعضی نوزادان تا یک و نیم سالگی دچار رفلاکس اسید معده می باشند که به این علت ممکن است علایمی همانند نفخ کردن, استفراغ, نخوردن غذا, تف کردن, سکسکه و گریه ناگهانی از خود بروز بدهند. در مراجعه با متخصص اطفال بعد از معاینه برای کاهش ترشح اسید معده و کم کردن سوزش و درد معده, شربت رانیتیدین تجویز می شود که ما در این مقاله از تمام فواید و عوارض این شربت نوشته ایم.

برای درمان رفلاکس معده نوزاد، برای جلوگیری از سوزش مری و درد نوزاد تجویز می شود. گاهی اوقات هم از شربت رانیتیدین برای رفع کهیر مزمن که یک حساسیت پوستی در نوزاد است, استفاده می کنند.خواص داروی رانیتیدین

در برگشت یا رفلاکس اسید معده به مری علاوه بر اینکه این مشکل می تواند به مری آسیب بزند, دردناک نیز هست و نوزاد را اذیت می کند. به همین خاطر پزشکان برای کاهش ترشح اسید معده, شربت رانیتیدین را تجویز می کنند, که به کم شدن این حالت کمک کند.

نوع شربت رانیتیدین که می توان به نوزاد داد پانزده میلی گرم می باشد که تنها با نسخه پزشک می توان آن را تهیه کرد. شکل دیگری از دارو که بدون تجویز و نسخه پزشک به فروش می رسند فقط برای افراد بالای دوازده سال مورد مصرف می باشند. در نوزادانی که کمتر از شش ماه سن دارند استفاده از این دارو هر یک میلی گرم به ازای یک کیلو گرم وزن نوزاد می باشد که دو تا سه بار در روز مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که این دوز برای نوزاد کافی نباشد پزشک تا نه میلی گرم در هر کیلو گرم در روز به دفعات دو تا سه بار را تجویز می کند. در صورت اینکه نوزاد هر گونه اختلالات کلیوی داشته باشد باید مصرف دوز دارو 5 درصد کاهش پیدا کند.

شربت رانیتیدین و دیگر اشکال این دارو معمولا بی خطر هستند و کم و زیاد دادن آنها مشکلی ایجاد نمی کند اما اگر احساس می کنید از اندازه به نوزاد دارو خورانده اید با پزشک او تماس بگیرید.

رانیتیدین یک دارو برای جلوگیری از ترشح بیش از اندازه اسید معده به منظور پیشگیری از رفلاکس مداوم اسید معده به مری می باشد و یک داروی ضد استفراغ نیست, پس در صورتی که نوزاد تنها رفلاکس معده داشته باشد نیازی به مصرف این دارو نمی باشد و بهتر است از مصرف بدن نیاز آن خودداری شود. هر چند که مصرف رانیتیدین به طور کلی بی خطر است.

مصرف این دارو در نوزادان عوارض جانبی شایع و بارزی ندارد و گاها مصرف آن اسهال, دل درد و یبوست را برای نوزاد به وجود می آورد. و در مواردی بسیار اندک و کم باعث به وجود آمدن التهابات کبدی و کم شدن سلول های خونی در نوزاد می شود.

همانطور که اشاره شد از مصرف سر خود و تجویز سر خود استفاده این دارو برای نوزاد خود و دیگران جدا خودداری کنید, زیرا بیماری های مشابهی با علایم یکسان وجود دارند که با استفاده داروی اشتباهی نه تنها به درمان آنها کمکی نمی شود بلکه احتمال دارد اثرات سو نیز بر روی آن بگذارد.

منبع : آرگا



چطوری پوست من را نرم می کنی؟ (لطیف سازی پوست)








نشانی شما منتشر نخواهد شد.





بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

رانیتیدین دارویی است که می‌توان با نسخه‌ی پزشک و نیز بدون‌ نسخه نیز از داروخانه تهیه کرد. در این مقاله تمرکز ما بر روی رانیتیدین بانسخه (با تجویز پزشک) است. رانیتیدین بانسخه به‌شکل قرص، کپسول، شربت خوراکی یا محلول قابل‌تزریق در بازار موجود است. از رانیتیدن معمولا برای درمان زخم‌ معده و دوازدهه (اثنی عشر)، بازگشت اسید معده به مری، ترشح بیش‌ازحد اسید معده مانند سندرم زولینگر-الیسون استفاده می‌شود. در این مقاله شما را با موارد مصرف رانیتیدین، نحوه مصرف و عوارض جانبی رانیتیدین، تداخل دارویی رانیتیدین، هشدارها و نکاتی در مورد مصرف این دارو آشنا خواهیم کرد. خواص داروی رانیتیدین

قرص‌های رانیتیدین موارد استفاده‌ی مختلفی دارند. این موارد عبارت‌اند از:

ممکن است مصرف رانیتیدین بخشی از بره‌‌ی درمانی‌ موردنظر پزشک باشد. بنابراین در این شرایط برای بهبودی باید رانیتیدین را همراه با داروهای دیگری مصرف بکنید.

معمولا استفاده‌ی کوتاه‌مدت از رانیتیدین برای درمان بازگشت اسید به مری توصیه می‌شود. استفاده از رانیتیدین برای درمان سایر مشکلات معمولا نیازمند مصرف درازمدت آن است. ممکن است برای درمان سایر بیماری‌ها مجبور بشوید برای هفته‌ها یا ماه‌ها رانیتیدین مصرف بکنید.

رانیتیدین به دسته‌ای از داروها به‌ مهارکننده‌های گیرنده‌ی هیستامین تعلق دارد. نحوه‌ی عمل این داروها معمولا به یک شکل بوده و برای درمان دسته‌ای مشابه از بیماری‌ها به‌کار می‌روند. رانیتیدین ازطریق کاهش میزان اسید معده، به درمان بیماری های گوارشی کمک می‌کند.

ممکن است قرص رانیتیدن باعث بروز خواب‌آلودگی و برخی عوارض جانبی دیگر بشود.

عوارض جانبی رایج رانیتیدین عبارت‌اند از:

اگر این علائم خفیف باشند، معمولا بعد از چند روز یا چند هفته ازبین می‌روند. اگر این علائم شدید بودند یا پس از مدتی ازبین نرفتند، با پزشک‌ یا داروساز مشورت بکنید.

درصورت بروز عوارض جانبی جدی بلافاصله با پزشک تماس بگیرید. اگر احساس می‌کنید عوارض خطرناکی در شما بروز کرده یا وضعیت اورژانسی برای‌تان پیش آمده، بلافاصله با فوریت‌های پزشکی تماس بگیرید. این عوارض جانبی جدی و خطرناک عبارت‌اند از:

ممکن است قرص رانیتیدین با برخی داروها، ویتامین یا مکمل‌های گیاهی دیگر تداخل دارویی داشته باشد. تداخل دارویی به آن معناست که دارویی یا غذایی مانع از اثرگذاری مناسب داروی دیگری بشود.

برای جلوگیری از بروز این پدیده باید پزشک‌ تجویز داروهای مصرفی‌ را به‌خوبی مدیریت بکند. بنابراین قبل از اینکه پزشک بخواهد برای‌تان رانیتیدین تجویز بکند، باید درمورد داروها، ویتامین‌ها و مکمل‌های گیاهی مصرفی‌تان به او توضیح بدهید. درمورد جزئیات تداخل رانیتیدین با سایر داروها از پزشک یا داروساز سؤال کنید.

نمونه‌ای از داروهایی که ممکن است با رانیتیدین تداخل داشته باشند، در زیر آمده است:

دلاویردین: دلاویردین را همراه با رانیتیدین مصرف نکنید. این کار می‌تواند عوارض جانبی خطرناکی به‌دنبال داشته باشد. رانیتیدین از سطح دلاویردین در بدن‌ می‌کاهد. این امر مانع از اثرگذاری مناسب دلاویردین در بدن می‌شود.

مصرف رانیتیدین با برخی داروها خطر بروز عوارض جانبی آن داروها را افزایش می‌دهد. نمونه‌هایی از این داروها عبارت‌اند از:

وقتی داروهای خاصی با رانیتیدین مصرف شوند، ممکن است به‌خوبی در بدن عمل نکنند. دلیلش این است که رانیتیدین باعث کاهش میزان آنها در بدن می‌شود. نمونه‌هایی از این داروها عبارت‌اند از:

ممکن است مقدار (دُز) و شکل داروی مصرفی در زیر نیامده باشد. مقدار موردنیازتان، شکل دارو و دفعات مصرف آن به سن‌، نوع بیماری‌، شدت بیماری‌، سایر بیماری‌ها و واکنش بدن‌تان به اولین دُز مصرفی رانیتیدین بستگی دارد. رانیتیدین معمولا در قالب قرص‌هایی با دُز ۱۵۰ و ۳۰۰ میلی‌گرم برای بیماران تجویز می‌شود.

تأثیرگذاری و بی‌خطری این دارو برای کودکان زیر ۱ ماه تأیید نشده است.

ممکن است افراد مسن دچار نارسایی‌های کلیوی باشند. این امر موجب می‌شود بدن‌ دارو را آهسته‌تر جذب کند. بنابراین مقدار بیشتری از دارو و برای مدت‌ طولانی‌تری در بدن‌ باقی می‌ماند. این امر خطر بروز عوارض جانبی را افزایش می‌دهد.

در این موارد شاید پزشک از مقادیر کمتر دارو یا بره‌ی درمانی متفاوتی استفاده بکند. این امر مانع از تجمع بیش‌ازحد دارو در بدن‌ خواهد شد.

توجه: دُز رانیتیدین برای افراد مسنی که به بیماری‌های زخم معده، رفلاکس معده، ازوفاژیت فرسایشی، و ترشح بیش‌ازحد اسید معده مبتلا هستند نیز طبق آنچه در بالا گفته شد تجویز می‌شود.

اگر از بیماری های کلیوی رنج می‌برید، در صورت ابتلا به بیماری‌های زخم دوازدهه، زخم معده، رفلاکس معده، ازوفاژیت فرسایشی، و ترشح بیش‌ازحد اسید معده ممکن است پزشک از دُز ۱۵۰ میلی‌گرم یک بار در روز شروع کند و پس از مدتی مقدار مصرفی را به ۲ بار در روز برساند.

تأثیرگذاری و بی‌خطر بودن این دارو برای کودکان زیر ۱ ماه تأیید نشده است.

تأثیرگذاری و بی‌خطربودن این دارو برای کودکان زیر ۱ ماه تأیید نشده است.

تأثیرگذاری و بی‌خطربودن این دارو برای کودکان زیر ۱ ماه تأیید نشده است.

تأثیرگذاری و بی‌خطربودن این دارو برای کودکان زیر ۱۸ سال تأیید نشده است.

رانیتیدین برای درمان کوتاه‌مدت و درازمدت استفاده می‌شود. اگر رانیتیدین را براساس دستورات پزشک مصرف نکنید، می‌تواند عوارض جدی به‌دنبال داشته باشد.

اگر به‌طور ناگهانی مصرف رانیتیدین را متوقف کنید یا باوجود نیازتان، اصلا آن را مصرف نکنید: ممکن است میزان اسید معده‌تان همچنان بالا بماند و درد معده‌تان حتی بدتر بشود.

اگر رانیتیدین را طبق ساعات مشخص مصرف نکنید و به بره‌ی مصرف آن بی‌توجه باشید: دارو به‌خوبی عمل نمی‌کند یا حتی به‌طور کامل بی‌اثر می‌شود. برای اینکه رانیتیدین به‌خوبی عمل بکند، باید همیشه مقداری از آن در بدن‌تان باقی بماند.

اگر رانیتیدین را بیش‌ازحد مصرف بکنید: احتمال بیش‌مصرفی (اُوردُز) در اثر مصرف رانیتیدین نادر است. مصرف بیش‌ازحد توصیه‌شده از این دارو می‌تواند موجب بروز علائم بیش‌مصرفی بشود. اگر مقدار زیادی رانیتیدین مصرف بکنید، سطح آن در بدن‌تان به درجه‌‌ی خطرناکی می‌رسد. بیش‌مصرفی رانیتیدین علائمی مانند مشکل در راه‌رفتن و کاهش فشار خون (با علائمی مانند سرگیجه و ضعف) را به‌دنبال دارد. درصورت مصرف بیش‌ازحد با پزشک تماس بگیرید یا به بیمارستان مراجعه بکنید.

اگر یکی از نوبت‌های مصرف رانیتیدین را فراموش کردید: اگر زود یادتان آمد، دارو را مصرف بکنید. اما اگر تنها چند ساعت تا نوبت بعدی مصرف باقی مانده، فقط به‌اندازه‌ی یک نوبت رانیتیدین مصرف بکنید. مصرف دُز دارویی ۲ نوبت در ۱ نوبت می‌تواند عوارض جانبی جدی به‌دنبال داشته باشد.

چگونه می‌توان فهمید دارو مؤثر بوده است: درد معده‌تان کاهش یابد.

معمولا پزشک بر روی نسخه‌تان مشخص می‌کند که پس از پایان مقدار مصرفی باید مقدار بیشتری بخرید یا خیر. بنابراین برای دریافت مجدد این دارو از داروخانه نیاز به دریافت مجدد نسخه نیست.

خواص داروی رانیتیدین

در دوره‌ی درمان با رانیتیدین شما و پزشک‌تان باید به‌طور منظم برخی مسائل مربوط به سلامتی را تحت‌نظر داشته باشید تا مشکلی برای‌تان پیش نیاید. یکی از این مسائل عملکرد کلیه‌هاست. باید پزشک آزمایش خون بر روی شما انجام بدهد تا از عملکرد درست کلیه‌ها مطمئن بشود. اگر با مصرف رانیتیدین کلیه‌تان به‌خوبی کار نکند، ممکن است پزشک مقدار مصرفی دارو را کاهش بدهد.

داروهای دیگری نیز برای درمان مشکلات گوارشی وجود دارند. ممکن است برخی از آنها برای شما مناسب‌تر از رانیتیدین باشند. درمورد گزینه‌های درمانی‌ با پزشک مشورت بکنید.

درباره‌ی قرص‌ رانیتیدین هشدارهایی وجود دارد.

ممکن است رانیتیدین موجب برخی واکنش‌های آلرژیک شدید در فرد بشود. علائم آنها عبارت‌اند از:

درصورت بروز هریک از این علائم با فوریت‌های پزشکی تماس بگیرید یا به بیمارستان مراجعه بکنید.

درصورتی‌که در گذشته با مصرف این دارو واکنش‌های آلرژیک در شما بروز کرد، از مصرف دوباره‌ی آن خودداری بکنید. زیرا مصرف مجدد آن می‌تواند موجب مرگ بشود.

افرادی که مشکل کلیه دارند: اگر مشکل کلیوی یا سابقه‌ی بیماری‌های کلیه دارید، شاید نتوانید به‌خوبی این دارو را از بدن‌تان دفع کنید. این امر می‌تواند مقدار رانیتیدین را در بدن‌تان افزایش بدهد و خطر بروز عوارض جانبی آن را بالا ببرد.

افرادی که مشکل کبد دارند: اگر مشکل کبد یا سابقه‌ی بیماری‌های کبد دارید، شاید بدن‌تان نتواند به‌خوبی رانیتیدین را جذب و میزان اضافی آن را دفع بکند. این امر می‌تواند هم مقدار رانیتیدین موجود در بدن‌تان و هم خطر بروز عوارض جانبی آن را افزایش بدهد.

افرادی که پورفیری حاد دارند (یک اختلال خونی ارثی): اگر سابقه‌ی حملات پورفیری حاد را دارید، نباید از رانیتیدین استفاده کنید. زیرا رانیتیدین می‌تواند موجب بروز مجدد این حملات بشود.

مبتلایان به سرطان معده: این دارو از میزان اسید معده‌تان می‌کاهد. این امر می‌تواند علائم مشکلات گوارشی را بهبود بدهد. اما اگر علائم‌تان ناشی از یک تومور سرطانی باشد، رانیتیدین نمی‌تواند به درمان سرطان کمکی بکند.

زنان باردار: براساس مطالعاتی که بر روی جانوران صورت گرفت این دارو خطری برای بارداری ندارد. اما مطالعات جانوری همیشه نمی‌تواند در مورد انسان‌ها صادق باشد. مطالعات کافی برای نشان‌دادن سلامت یا خطرناک‌بودن این دارو برای بارداری انسان صورت نگرفته است. مصرف آن برای زنان باردار تنها در صورتی توصیه می‌شود که نیاز ضروری به رانیتیدین وجود داشته باشد. بنابراین درصورتی که در دوره‌ی مصرف دارو هستید و باردار شُدید، با پزشک مشورت بکنید.

زنان شیرده: باید قبل از مصرف این دارو با پزشک مشورت بکنید. ممکن است رانیتیدین از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل و موجب بروز عوارض جانبی در نوزاد بشود. باید با پزشک مشورت بکنید تا متوجه بشوید مصرف این دارو باتوجه به عوارض احتمالی، الزامی است یا خیر.

افراد مسن: ممکن است افراد مسن دچار نارسایی‌های کلیوی باشند. این امر موجب می‌شود بدن‌ آنها دارو را آهسته‌تر جذب بکند. بنابراین مقدار بیشتری از دارو و برای مدت‌طولانی‌تری در بدن‌ باقی می‌ماند. این امر خطر بروز عوارض جانبی را افزایش می‌دهد. در برخی موارد نادر ممکن است رانیتیدین موجب بروز کنفوزیون (نوعی حالت گیجی و کاهش هوشیاری)، افسردگی، اضطراب و توهم در فرد بشود. این عوارض در افراد مسنی که بیماری‌های دیگری دارند، شایع‌تر است.

در کودکان: تأثیرگذاری و بی‌خطربودن این دارو برای کودکان زیر ‍۱ ماه برای درمان هیچ بیماری‌ای تأیید نشده است. رانیتیدین برای افرادی زیر ۱۸ سالی که بر اثر بیماری معده‌شان اسید زیاد تولید می‌کند، نیز فایده‌ای ندارد. ازجمله بیماری‌های ناشی از تولید بیش‌ازحد اسید معده می‌توان به نشانگان زولینگر-الیسون اشاره کرد.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

15تومان

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

خواص خوراکی ها

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

ژل رویال چیست؛ خواص آن برای لاغری، جوان ماندن و سلامتی

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

نظریه هدف گذاری لاک؛ ۵ اصل برای تعیین اهداف معنی‌دار و چالش‌برانگیز

چطور بازدهی تبلیغات بنری را بالا ببریم؟


معرفی کتاب شغلی که زندگی‌ست

برای سفر به شمال کدام شهرها را انتخاب کنیم؟

معنی نوستالژی؛ دلایل و راه‌های غلبه بر آن

بهترین فیلم های رازآلود جهان که ذهن شما را ساعت‌ها درگیر خود می‌کنند

خوشمزه ترین غذاهای دنیا که هر گردشگری را شیفته خود خواهند کرد

بهترین رمان های عاشقانه که حس عشق را در شما زنده می‌کنند

معروف ترین آشپزهای جهان که در حرفه‌ خود بهترین هستند

خنده دارترین جوایز نوبل در سال ۲۰۱۸ برای دستاوردهای علمی مضحک

بهترین فیلم های تاریخ سینما که حداقل یک بار باید ببینید

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *