خواص دارويي گياه زنيان

خواص دارویی و گیاهی

خواص زنیان با عسل خواص زنیان چیست خواص زنیان برای معده خواص زنیان برای پوست زنیان معمولا در بسیاری از مناطق جهان از جمله ایران کشت می شود. در گذشته، به طور سنتی برای درمان بیماری های مختلفی از جمله نفخ، خستگی، اسهال، تومورهای شکمی، درد شکم، ناراحتی های تنفسی و از دست دادن اشتها استفاده می شد. از جمله خواص زنیان خاصیت درمانی بیماری هایی مانند ضد قارچ، آنتی اکسیدان، ضد باکتری، ضد انگل و اثرات کاهش چربی است.


 


 


 


گیاه زنیان چیست


 

زنیان گیاهی از تیره چتریان، بوته‌ای، علفی، یک‌ساله و بدون کرک به ارتفاع 3 تا 9 سانتی‌متر و پر شاخ و برگ است. زنیان میوه نوعی گیاه است که به فارسی «زنیان» و گیاه آن در کتب طب سنتی با های “انیسون بری” و “کمون حبشی” یده شده است. زنیان به حالت خودرو در هند، ایران و مصر می‌روید. مهمترین مناطق رویش این گیاه در ایران، سیستان و بلوچستان، آذربایجان، اصفهان، خوزستان، فارس، کرمان و خراسان است. قسمت مورد استفاده این گیاه میوه آن بوده که دارای مقدار زیادی تیمول است.

از خواص زنیان علاوه بر کاربرد آن در آشپزی به عنوان ادویه، خاصیت دارویی و نگه دارنده مواد غذایی بودن آن است، همچنین در تهیه پودر کاری، ترشیجات، بیسکویت و مواد خوراکی از آن استفاده می‌شود. از رایحه میوه گیاه زنیان در دهان‌شویه‌ها و خمیر دندان‌ها استفاده می‌شود. یکی دیگر از خواص زنیان به عنوان ضد کرم و ضد حشره است.


 


 


خواص زنیان برای درد معده و دستگاه گوارش

مخلوط یک قاشق زنیان با یک قاشق دانه زیره (خواص زیره) با کمی پودر زنجبیل (خواص زنجبیل)، و مصرف آن به صورت روزانه، یک درمان طبیعی و بهترین راه برای درمان مشکلات معده و مشکلات سوء هاضمه می باشد. همچنین رازیانه بهترین روش برای درمان مشکلات گوارشی است و برای درمان یبوست موثر است.


 


خواص زنیان و از دست دادن وزن


 

به طور کلی دانه زنیان برای از دست دادن وزن کاربرد دارد. با خوردن دانه زنیان اشتها در فرد کم می شود. این گیاه می تواند به از دست دادن وزن کمک کند.


 


خواص زنیان برای دیابت


 

 یک قاشق چای خوری دانه زنیان و مخلوط کردن آن در یک لیوان شیر و خوردن آن به مدت 3 روز، برای بیماری دیابت موثر است.


 


 


خواص زنیان برای لاغری


 

عرق زنیان یکی از عرقیات گرم و موثر در هضم غذاست و بنابراین با هضم بهتر غذا، مانع از انباشته شدن چربی در بدن میگردد. از خواص زنیان تقویت معده و معالجه سوء هاضمههای ناشی از ضعف و کمی نیرو است که به جذب بهتر و موثرتر مواد غذایی کمک کرده و مانع از بروز چاقی می شود.زنیان خاصیت مسهل بودن دارد، لذا باعث دفع سریع غذا و غیر قابل دسترس کردن غذا برای جذب بدن شده و به تبع از انباشته شدن چربی و ایجاد چاقی جلوگیری میکند.کند.


 


میزان و طریقه مصرف زنیان برای لاغری


 

دمنوش:دو تا چهار گرم از گیاه زنیان را در آب جوش دم کرده، روزی سه بار نیم فنجان مصرف شود. پودر:می توان روزانه سه تا چهار گرم پودر دانه ها را به شکل های مختلف یا همراه با غذا مصرف کرد. باوجود این که دانه ها ریز هستند، برای اثربخشی لازم است پودر شوند تا مواد آن ها در بدن بهتر استخراج شود.


 

عصاره خشک:عصاره خشک دانه های زنیان را می توان روزانه 125 میلی گرم مصرف کرد.


 

عصاره مایع یا تنتور: از عصاره مایع زنیان می توان روزانه تا شش میلی گرم مصرف کرد.


 

عرق زنیان: بعد از هر وعده غذایی ظهر و شب نصف استکان همراه با نصف استکان آب مصرف شود تا هضم غذا را آسان و از نفخ و ترشی معده جلوگیری کند.


 


 


خواص زنیان در سرما خوردگی


 

برای درمان سرماخوردگی‌های مزمن توصیه می‌شود که دانه بوداده زنیان، به میزان 2 گرم در 15 تا 2 روز استفاده شود. استنشاق دانه‌های آسیاب شده زنیان هم برای بهبود سردرد، میگرن و سرفه و سرماخوردگی موثر است. جویدن دانه‌های زنیان به همراه آب ولرم نیز برای درمان سرفه بسیار مفید است.


 


خواص زنیان در آسم


 

استنشاق دود زنیان نای و ریه‌ها را باز می‌کند و مجرای تنفسی را پاک‌سازی می‌کند. افراد مبتلا به آسم باید دوبار در روز به میزان یک قاشق چای‌خوری از مخلوط زنیان و شکر زرد مصرف کنند.


 


خواص زنیان در کاهش نفخ


 

زنیان یکی از بهترین گیاهان در درمان نفخ و گاز شکم و سوء هاضمه است. عصاره این گیاه به رفع مشکلات ذکر شده کمک می‌کند و اشتها را نیز افزایش می‌دهد.


 


 


 

مزاج این گیاه گرم و خشک در درجه سوم (از چهار درجه) و لذا نسبتا قوی بوده، یعنی باید در مصرف آن احتیاط کرده و برای استفاده طولانی، حتما با نظر پزشک باشد. به صورت دانه (میوه گیاه) است گرچه ریشه این گیاه نیز خاصیت دارویی دارد. معمولا برای گرم کردن سیستم گوارشی و برای تسهیل عمل هضم از آن استفاده می شود. زنیان دارای بو و طعم  تندی بوده و اشتها آور است و بخاطر گرمی ای که دارد طبیعتاً افراد با مزاج گرم سعی کنند استفاده زیاد نداشته باشند و یا اگر استفاده می کنند، به عنوان مصلح آن، از کمی سنکجبین استفاده کنند.


 

عرق زنیان معمولاً برای گرفتگی های عضلانی ناشی از سردی و حتی درجات خفیفی از حالت شبه فلج توصیه شده است و برای بعضی از لرزش های بدن که طبیعتاً  ناشی از سردی باشد استفاده می‌شود. این گیاه برای تقویت مغز و اعصاب مفید است که گاهی همراه با دارچین و گل گاو زبان هم قابل استفاده است. با توجه به اینکه سیستم تنفسی به سردی حساس است و سرما موجب اسپاسم و انقباض مجاری تنفسی شده و سردی مزاج باعث ترشح و ماندن ترشحات در سیستم ریوی می شود، زنیان و عرق آن می‌تواند با نرم و رقیق کردن و لذا دفع ترشحات تنفسی، برای برخی انواع سرفه و برونشیت یا ذات الریه یا تنگی نفس مفید باشد. با توجه به اینکه زنیان مدر (ادرارآور)، قاعده اور و عرق آور (معرق) است، برای دفع رطوبت های زائد بدن بسیار مناسب است که این، منجر به درجاتی از کاهش وزن و پف آلودگی نیز می شود.


 

همچنین برای دفع سنگ های ادراری و مشکلات قاعدگی (دیر باز شدن قاعدگی یا قاعده نشدن به موقع مخصوصا در سرد مزاجان) نیز مفید استاین گیاه ضد نفخ و از بین برنده بادهای تشکیل شده داخل بدن و سیستم گوارش است و لذا برای رفع برخی از انواع پیچ خوردن روده و قولنج مفید است. افراد گرم مزاج اگر بر اثر مصرف زنیان دچار سردرد شوند؛ می توانند از گشنیز استفاده کنند که گیاهی است که با طبع سرد و ضد زنیان عمل کرده و باعث جلوگیری از بالا رفتن بخارات و گازها به سمت مغز می شود. برای قطع اسهال نیز به کار می رود، البته باید توجه داشت که باید به علت اسهال توجه داشت و نباید اسهال را بلافاصله پس از بروز، بند آورد. خاصیت تریاقی داشته و برای ترک اعتیاد به تریاک و کم کردن مضرات آن، مفید است.


 


 


 


 

خواص زنیان در دوران بارداری,خواص زنیان برای زنان,خواص زنیان برای نوزاد

خواص زنیان در دوران بارداری,خواص زنیان برای زنان,خواص زنیان برای نوزاد

خواص زنیان در دوران بارداری,خواص زنیان برای زنان,خواص زنیان برای نوزاد

خواص زنیان در دوران بارداری,خواص زنیان برای زنان,خواص زنیان برای نوزاد


 


 


 

کلیه حقوق مادی و معنوی برای روزگار محفوظ است. هرگونه کپی از مطالب با ذكر منبع و لینک فعال بلامانع است

شهریور ۶ام, ۱۳۹۵ خواص گیاهان دارویی 3 نظرات
5195

زنیان معمولا در بسیاری از مناطق جهان از جمله ایران کشت می شود. در گذشته، به طور سنتی برای درمان بیماری های مختلفی از جمله نفخ، خستگی، اسهال، تومورهای شکمی، درد شکم، ناراحتی های تنفسی و از دست دادن اشتها استفاده می شد. از جمله خواص زنیان خاصیت درمانی بیماری هایی مانند ضد قارچ، آنتی اکسیدان، ضد باکتری، ضد انگل و اثرات کاهش چربی است.

این گیاه حاوی اجزای مهم مختلفی از جمله کربوهیدارت ها، ساپوتین و ترکیبات فنلی، روغن های فرار، پروتئین، چربی، فیبر و مواد معدنی از جمله کلسیم، فسفر، آهن و اسید نیکوتین (نیاسین) می باشد. در این مقاله به بررسی خواص دارویی زنیان خواهیم پرداخت.

زنیان در طول هزاران سال در طب سنتی کاربردهای درمانی مختلفی از جمله اثرات ضد سرفه، داشته است. از دیگر اثرات درمانی این گیاه، موثر در اختلالات گوارشی مانند ریفلاکس، گرفتگی عضلات، تومورهای شکمی، درد شکم و همچنین در اختلالات عفونت چشم، است. استفاده درمانی از زنیان بی شمار و فراوان است و برای نفخ، ضدعفونی ، خلط آمیبیازیس، ضد میکروبی، ضد انگل، ضد پلاکتی، و همچنین در درمان التهاب گلو و سرماخوردگی حاد، موثر است. همچنین شواهد بالقوه ضد سرطانی در این دانه وجود دارد.

مخلوط یک قاشق زنیان با یک قاشق دانه زیره (خواص زیره) با کمی پودر زنجبیل (خواص زنجبیل)، و مصرف آن به صورت روزانه، یک درمان طبیعی و بهترین راه برای درمان مشکلات معده و مشکلات سوء هاضمه می باشد. همچنین رازیانه بهترین روش برای درمان مشکلات گوارشی است و برای درمان یبوست موثر است.

به طور کلی دانه زنیان برای از دست دادن وزن کاربرد دارد. با خوردن دانه زنیان اشتها در فرد کم می شود. این گیاه می تواند به از دست دادن وزن کمک کند.

 یک قاشق چای خوری دانه زنیان و مخلوط کردن آن در یک لیوان شیر و خوردن آن به مدت 3 روز، برای بیماری دیابت موثر است.

خوردن زنیان با یک فنجان آب گرم، بر روی عملکرد قلب تاثیر می گذارد. این نوشیدنی به عملکرد قلب کمک می کند، در نتیجه خواص دارویی زنیان از حملات قلبی همراه با دیگر ناراحتی های قلبی جلوگیری می کند.

یک فنجان آب همراه با یک قاشق چای خوری دانه زنیان و یک قاشق چای خوری نمک را با هم بجوشانید. سپس اجازه دهید تا این مایع خنک شود. غر غره کردن این مایع در دهان، درد دندان را در عرض چند دقیقه از بین می برد. می توانید از این خواص زنیان به عنوان درمان خانگی موثر در بهبود دندان درد بهره ببرید.

زنیان با خاصیت ضد التهابی برای آرامش و تسکین عضلات موثر است. قرار دادن روغن زنیان بر روی منطقه آسیب دیده کمک به رهایی سریع آن درد می کند.

  فواید دارویی و خواص زنیان را در این مقاله مشاهده نمودید و از خواص درمانی این گیاه با ارزش آگاه شدید. برای اطلاع از خاصیت های درمانی و دارویی گیاهان دارویی دیگر به بخش خواص گیاهان دارویی مراجعه نمایید.

سلام،مطلبتون خوب بود.ممنون

ممنون عالی بود

ممنونم. دکتر فوق تخصص گوارش برای آی بی اس روده همین زنیان و زیره را پیشنهاد دادند چون ضد نفخ و ضد اسپاسم هستند.

برای رهایی از اضطراب و استرس و رسیدن به آرامش دمنوش به لیمو را امتحان کنید!



آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

طب سنتی و گیاهان دارویی-داروی گیاهی

زنیان گیاهی دارویی با علمی Carum copticum Heirn  متعلق به خانواده چتریان این گیاه علفی و یکساله بوده و میوه آن مصرف دارویی دارد که حاوی 5-2 درصد اسانس می باشد. از زنیان در طب سنتی به عنوان ضد نفخ، مسکن و رفع ناراحتیهای گوارشی استفاده می شود. برای تعیین اثرزمانهای مختلف کاشت بر سازگاری عملکرد و میزان اسانس گیاه دارویی زنیان ، بذورمربوطه درچهار تاریخ کاشت مختلف (آبان، آذر، بهمن و اسفند)در زمینهایی به ابعاد 2 متر مربع در مزرعه تحقیقاتی دانشکده کشاورزی دانشگاه زابل واقع در زهک کشت گردید.

از میوه های گیاه پس از برداشت همزمان با روش تقطیر با آب اسانس گیری به عمل آمد.نتایج این تحقیق نشان داد که تاریخهای کاشت تاُثیر معنی داری بر عملکرد، رشد و سازگاری گیاه مربوطه در شرایط آب و هوایی منطقه دارد؛ به طوری که کاشت دیر هنگام در اسفند باعث کاهش شدید عملکرد می شود. درصد اسانس در تاریخهای مختلف کاشت نیز تفاوت معنی داری نشان داد، به طوری که کشت در آبان و آذر بیشترین درصد اسانس(8/4) و کشت در بهمن و اسفند کمترین درصد اسانس (3/3) را نشان داد. نتایج تحقیق حاکی از آن است که کشت زنیان در آبان و آذر بهترین سازگاری را با شرایط آب و هوایی منطقه سیستان داشته و بیشترین عملکرد و درصد اسانس در تاریخهای کاشت مذکور حاصل می شود. منبع :شرکت گل قطره توسgolghatrehtoos.com

 

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

داستان عشق و جنون

 

کفش کودک رنگارنگ با الیاف طبیعی کاموا دست دوز

کفش کودک تک رنگ با الیاف طبیعی کاموا دست دوز

زعفران سرگل صادراتی به صورت کاملا ارگانیک

گیاه دارویی رزماری  با های رومارن یا اکلیل کوهی (Rosmarinus officinalis)  هم شناخته میشود گیاهی خشبی، چندساله و بوته‌ای و پایا، با شاخه‌های بالارونده بوده وارتفاع آن به 2 متر رسیده و معطر بوده ودارای برگ‌هایی سوزنی‌شکل و همیشه‌سبز دارد که از برگهای تازه و خرد شده رومارن یا همان رزماری به دلیل داشتن اسانس معطر و روغن فرار و مانند تانن در سالاد و در تهیه خوراکهای مرغ و ماهی استفاده می‌شود. پودر برگهای خشک شده اکلیل کوهی یا به تنهایی و یا همراه با سایر ادویه به عنوان چاشنی برای خوش طعم کردن غذاها به خصوص سس سالاد به کار برده میشود.

روغن رزماری محرک بوده و از نظر رایحه و اثری گرم و نافذ دارد.  و گل‌های آن در رنگ‌های گوناگون سفید، صورتی، بنفش یا آبی دیده میشوند.بخش های برگ و سرشاخه‌های گلدار گیاه، اندام داروئی رزماری را تشکیل  داده ،این گیاه بومی منطقهٔ مدیترانه و کشور اوروگوئه معمول است. پرورش‌دهندگان عمدهٔ گیاه رزماری در دنیا کشورهای شمال آفریقا مانند: مراکش و تونس و کشورهای جنوب اروپا خصوصاً اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، یوگسلاوی و آمریکا و نواحی ایران  میباشد.

 

تاثیر دارویی گیاه رزماری : بر طبق مطالعات انجام شده بر ترکیب اسید رزمارینیک ثابت گردیده که این ماده در درمان رینوکونژکتیویت فصلی بسیار موثر بوده ( Seasonal Allergic Rhinoconjuctivitis (SARدر مطالعات صورت گرفته از تعدادی بیماران مبتلا به SAR، اسید رزمارینیک در مقایسه با پلاسبو توانسته اثربخشی بیشتری بر  مهارکردن بر روی سلولهای اینترلوکین B1، اینترلوکین γ و هیستامین داشته باشدو در گروه درمان شده تعداد نوتروفیلها و ائوزینوفیلهای ترشحات بینی به طور محسوسی کاهش پیدا کرده است و علائم بیماران اعم از خارش بینی، خارش چشمها، آبریزش بینی و آبریزش چشمها کاهش نمود. روغن رزماری و افسنطین در تونیک موی سر موجب تحریک پیاز موگردیده و از طاسی زودرس پیشگیری می نماید. این دارو در موارد ریزش مو بدون شوره سر نیز اثربخشی زیادی  از خود نشان داده و برای داشتن موهای بلند و پرپشت  این گیاه تاثیر بسزایی داشته.

ماده تشکیل دهنده  رزماری:

مادهٔ متشکله ی اصلی قسمت هایی مانند  برگ و سرشاخه‌های گیاه رزماری را روغن فرار تشکیل داده. میزان روغن فرار این گیاه در نقاط مختلف دنیا بین ۵/۰ تا ۵/۲ درصد گزارش شده ،عمده‌ترین ترکیبات موجود در روغن فرار گیاه را ۱و۸ – سینئول (۱،۸ – cineol)، بورنئول (Borneol)، کافور (Campher)، بورنیل استات (Bornyl acetate)، آلفاپی‌نن (۹۴۵ – pinene) و –B پینن و کولین تشکیل می‌دهند و بسته به شرایط جغرافیائی محل کشت گیاه، میزان و درصد هریک از این مواد متغیر می‌باشد  .سایر ترکیبات طبیعی موجود در برگ و سرشاخه‌های گلدار رزماری شامل این دسته‌ها می‌شود: فلاونوئیدها مانند جنکوانین (Genkwanin) و لوتئولین (Luteolin)، اسیدهای فنلی مانند اسید رزمارینیک (Rosmarinic acid)، دی‌ترپن‌ها، تری‌ترپن‌ها، تانن‌ها، مواد تلخ، رزین، ساپونین، پروتئین، چربی، کربوهیدرات، فیبر، برخی املاح و ویتامینها میباشند. ویتامینهای متعددی نظیر ویتامین A، تیامین / ویتامین 1B، ریبوفلاوین / ویتامین B2، نیاسین / ویتامین 3B، ویتامین 6B، ویتامین B12، بیوتین، اسید پانتوتنیک، ویتامین C ، ویتامین E و ویتامین K ، ویتامین D را داراست.

خواص دارویی رزماری:

 این گیاه از نظر طب گیاهی یا طب سنتی  اثر ضدعفونی کننده و معرق داشته و جریان خون را در اندام های شکمی افزایش و در تحریک میزان ترشح شیره های گوارشی و صفرا بسیار مفید بوده .  به دلیل داشتن ماده کولین چربی‌های کبد را کنترل و برای مقابله با گرفتگی عضلاتی همچون دستگاه گوارش بسیار مفید بوده  و کمک به هضم غذا مینماید

 این گیاه شفا بخش برای معالجه رماتیسم، بیماری  فلج،  به دلیل داشتن ماده ا سید کارنوسیک باعث تقویت حافظه و پیشگیری از ابتلا به آلزایمر موثر بوده ‌،رفع بی‌خوابی و استرس ،سستی اعضاء، تشنج، اختلالات عصبی و تنفسی و نارسایی کبد و کیسه صفرا مفید میباشد و بدلیل داشتن خواص دیورتیکی ،ادرارآوری  که دارد برای همین هم روی کلیه‌ها اثر می‌گذارد و از ابتلا به روماتیسم پیشگیری می نماید

یک توصیه از طب گیاهی این بوده که  اگر نمی‌خواهید کلیه‌هایتان سنگ تولید کنند و یا اینکه خدای نکرده بیماری نقرس به جانتان بیفتد به سراغ رزماری بروید ، اما متاسفانه این گیاه  در ایران کمتر مورد توجه طباخان و بانوان آشپز ایرانی قرار گرفته ولی در کشورها اروپایی جایگاه ممتازی در آشپزخانه  را داشته و در تهیه سس ها و هنگام خوردن گوشت کباب وجود آن بسیارضروری بوده.مصرف اکلیل کوهی باعث گشادی رگ‌ها و تقویت گردش خون و و همین امردر جلوگیری از ریزش موها نیز موثر است.

ضد نفخ بوده و در درمان یبوست موثر عمل می‌کند. رزماری نیز مانند گیا دارویی  آویشن خاصیت خلط‌آوری  داشته و جوشانده‌ی آن برای مقابله با عفونت‌های برونشیتی و درمان سرفه موثر بوده. خاصیت ضد سرطانی دارد و برای درمان سرطان‌های پستان،سرطان پروستات، سرطان پوست و سرطان روده بزرگ کاربرد داشته.

برای درمان میگرن مفید بوده برای این کار مقداری رزماری را در آب جوشانده و سپس با آن بخور داده.  به دلیل وجود دو ماده «اسید کارنوسیک» و «کارنوسل» در رومارَن باعث کاهش درد و التهاب در بدن شده.

اثر محرک رزماری روی سیستم اعصاب  و بدن مرکزی بسیار برجسته  بوده و به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالایی که داشته و ضد التهابی بوده به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک شایانی میکند. گیاه رزماری  به عنوان دهانشویه طبیعی دهان محسوب که برای استفاده از این خاصیت رزماری، مقداری از آن را داخل آب گرم خیس و پس از صاف کردن آن، مایع را داخل دهان شست‌وشو دهید. رزماری به دلیل داشتن خواص متعدد و عطر خواص که دارد در تولید محصولات آرایشی بهداشتی مانند عطر و ادکلن کاربردهای متعددی دارد.

روش استفاده رزماری:

برای استفاده از گیاه رزماری میتوان از جوشانده و یا عصاره‌ی روغنی آن استفاده نمود، می‌توانید به راحتی برگ‌های این گیاه معطر را دم  که برای این کار باید یک قاشق چای‌خوری رزماری را با یک لیوان آب جوش به مدت 1 دقیقه دم نموده. روزانه می‌توانید 2 تا 3 فنجان از این جوشانده میل ودر زیاده روی خوردن این گیاه باید خود داری نمود.برای درمان بیماری  روماتیسم میتوان پاها و دست‌ها را با این گیاه معطر مالش داده و برای این کار یک مشت شاخه‌های کوچک گل دار رزماری را در یک لیتر آب ریخته و دست‌ها و پاهایتان را در آن بگذارید.

عصاره‌ی روغنی رزماری برای ماساژ فوق‌العاده بوده میتوان دو تا سه قطره از این عصاره را با یک قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین مخلوط کرده.درمان زخم‌ها و جراحات بهتر است برگ‌های رزماری را خشک و سپس آن‌ها را کوبیده  تا پودر گردد و پودر به دست آمده را روی زخم زده باید توجه داشت که  این روش برای زخم‌های سطحی استفاده شود. بطوری که دچار بیماری برونشیت شده‌اید می‌توانید یک قطره روغن گیاهی خوراکی رزماری را در یک قاشق عسل حل کرده  ومی‌توانید این کار را به مدت یک هفته، صبح و شب انجام  واگر علائم سرماخوردگی‌تان بیش از یک هفته طول کشید به پزشک  مراجعه شود. 

مضرات مصرف رزماری:

مصرف نوع رقیق نشده روغن این گیاه باعث استفراغ، خونریزی رحمی و تحریک کلیه ها میشود.  در دوران بارداری و شیردهی مصرف رزماری می تواند باعث خونریزی یا سقط جنین گردد. افرادی که دچار اختلالات تشنجی میشوند، مصرف رزماری می تواند این اختلالات را افزایش دهد.افراد مبتلا به فشار خون بالا وبیماران صرعی دارند نباید از این گیاه مصرف کنند.

 

 

 

 

 

(الزامی)

(الزامی، ولی نمایش داده نمی شود)

از تغییر در نظرات مرا با خبر کن

تازه سازی


Designed by:www.melikala.com.

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *