خواص خوردن خیار برای پوست صورت

خیار میوه ای چهار فصل از تیره ی کدوییان است که به انواع خیار سبز ( خیار گلخانه ای، خیار درختی و خیار خاردار )، خیار چنبر یا خیار شنگ و خیار سفید تقسیم می شود.

خیار فواید زیادی برای بدن دارد که ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص میوه خیار، آب و پوست خیار را برای سلامتی، لاغری، دوران بارداری و کودکان، سرماخوردگی، معده شرح داده ایم.

همچنین به معرفی بهترین ماسک های خیار برای پوست صورت و تقویت موهای سر پرداخته ایم که پیشنهاد می کنیم در ادامه همراه ما باشید :

توجه : پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 2 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

خیار حاوی مقادیر بالای ویتامین C و آب می باشد که باعث پاکسازی پوست صورت شده و به این ترتیب با آبرسانی پوست باعث احیا و جوان سازی پوست صورت می شود.خواص خوردن خیار برای پوست صورت

ماسک خیار و ماست و آلوئه ورا و عسل و لیمو ترش

2 قاشق غذا خوری پوره خیار را با 1 قاشق غذاخوری ماست، 1 قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا، 1 قاشق چای خوری عسل و آب نصف لیمو ترش تازه ترکیب کنید و به مدت 5 دقیقه بر روی پوست صورت ماساژ دهید. بگذارید این ماسک 15 تا 2 دقیقه بر روی صورت بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

ماسک خیار و شیر

2 قاشق غذاخوری آب خیار را با یک قاشق غذاخوری شیر ترکیب کنید و بر روی پوست صورت و گردن بمالید، بگذارید 2 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید.

آب خیار باعث آب رسانی پوست صورت شده و می تواند باعث چاقی صورت شود، آب یک خیار را بگیرید و صبح و عصر بر روی صورت بمالید، بگذارید 2 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

خیار دارای خواص ضد التهابی بوده و به دلیل مقادیر بالای ویتامین ها و مواد مغذب به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

ماسک خیار و جوش شیرین

2 قاشق غذاخوری آب خیار را با 1 قاشق چای خوری جوش شیرین ترکیب کنید، خمیر به دست آمده را بر روی پوست صورت بمالید و بگذارید 1 دقیقه بماند، سپس با آب سرد بشویید.

اگر خیار یا آب خیار را بر روی پوست صورت بمالید می تواند باعث روشن تر شدن و درخشان تر شدن پوست صورت شود.

ماسک خیار و گوجه فرنگی

نصف یک خیار رنده و نصف یک گوجه فرنگی رنده شده را با هم ترکیب کنید و بر روی پوست صورت و گردن بمالید و در حرکات دایره ای ماساژ دهید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

خیار یک روش طبیعی برای درمان آفتاب سوختگی و کاهش سوزش پوست می باشد. همچنین پوست دودکش را بهبود می بخشد و فوری را از بین می برد.

ماسک خیار برای پوست

مقداری خیار خرد شده یا رنده شده را بر روی مناطقی از پوست که دچار آفتاب سوختگی شده اند بمالید و بگذارید 2 دقیقه بماند، سپس با آب سرد به آرامی بشویید.

ماسک خیار و هندوانه

نصف یک خیار رنده شده را با یک تکه هندوانه له شده ترکیب کنید و بر روی آفتاب سوختگی بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

خیار و آب خیار حاوی مواد شیمیایی است که به تولید کلاژن کمک می کند و با افزایش الاستیسیته پوست به درمان سلولیت کمک می کند.

ماسک خیار و قهوه و عسل

آب یک خیار بزرگ را با 1 قاشق غذاخوری قهوه و 1 قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و بر روی سلولیت بمالید، بگذارید 3 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

خیار دارای خواص ضد ااتهابی بوده و می تواند به درمان لک های سفید و قهوه ای پوست کمک کند.

ماسک خیار و قهوه و جوانه گندم

1 قاشق چای خوری پودر جوانه گندم را با آب یک خیار بزرگ ترکیب کنید و بر روی لک های پوست بمالید، بگذارید  2 دقیقه بماند و سپس پوست را با آب خوب بشویید.

ماسک خیار و آووکادو

2 قاشق غذاخوری آب خیار را با نصف آووکادو له شده ترکیب کنید و بر روی لک های پوستی بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

خیار یک مرطوب کننده طبیعی پوست است که با آبرسانی به پوست می تواند برای درمان چین و چروک دور چشم مفید باشد.

ماسک خیار و روغن زیتون و عسل

یک قاشق چای خوری آب خیار را با یک قاشق چای خوری روغن زیتون و عسل ترکیب کنید و به آرامی با انگشتان دور چشم ها بمالید، بگذارید 1 تا 15 دقیقه بماند و سپس با یک پارچه تمیز به آرامی پاک کنید.

اسید آسکوربیک، اسید کافئیک و سیلیکا موجود در خیار می تواند به درمان پف زیر چشم و سیاهی دور چشم کمک کند.

ماسک خیار برای پف و سیاهی دور چشم

دو تکه خیار را 2 دقیقه بر روی چشم ها بگذارید تا پف و سیاهی دور چشم را درمان کند.

ماسک خیار و گلاب

نصف یک خیار را رنده کنید و با 3 قاشق غذا خوری گلاب ترکیب کنید، این خمیر را بر دور چشم بمالید و بگذارید 1 دقیقه بماند، سپس با آب سرد بشویید.

نوشیدن آب خیار یا مالیدن آب خیار بر روی مو ها و پوست سر به دلیل مقادیر بالای سیلیکون، گوگرد، سدیم، فسفر و کلسیم باعث تقویت مو شده و از ریزش مو ها جلوگیری می کند.

مقادیر بالای سیلیس موجود در آب خیار به عنوان یک نرم کننده طبیعی مو ها را نرم و ابریشمی می کند.

ماسک موی خیار

خواص خوردن خیار برای پوست صورت

آب یک خیار بزرگ را بگیرید و بر روی مو ها و پوست سر بمالید، بگذارید 1 ساعت بماند و سپس با آب گرم و شامپو بشویید.

خیار حاوی مقادیر قابل توجه سیلیس است که باعث تقویت و افزایش رشد ناخن ها می شود.

خیار میوه ای کم کالری و غنی از فیبر می باشد که با کاهش اشتها و پیشگیری از پرخوری به لاغری و کاهش وزن افراد چاق کمک می کند.

خیار حاوی مقادیر بالای آب است که می تواند ار کم آبی در دوران بارداری پیشگیری کند.

خیار مقادیر بالایی فیبر دارد که با بهبود حرکات روده برای پیشگیری و درمان یبوست و همورئید یا بواسیر در زنان باردار مفید است.

مقادیر بالای ویتامین C، ویتامین A، بتا کاروتن، لوتئین و زاکسانتین موجود در خیار باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در دوران بارداری می شود و از ابتلا به عفونت ها پیشگیری می کند.

ویتامین K موجود در خیار برای تشکیل و تقویت استخوان های جنین در دوران بارداری مفید می باشد.

خیار غنی از ویتامین های B، ویتامین C، اسید فولیک، روی، پتاسیم، منیزیم و آهن است که به رشد جنین در دوران بارداری کمک می کنند.

مقادیر بالای ویتامین های B موجود در خیار به بهبود خلق و خوی زنان باردار کمک می کند.

خیار حاوی مقادیر بالای ویتامین C است که میزان الاستیسیته پوست را افزایش داده و برای درمان ترک های دوران بارداری مفید می باشد.

توجه داشته باشید که قبل از مصرف خیار در دوران بارداری بهتر است که با پزشک خود مشورت کنید.

خیار مقادیر بالایی آب دارد و برای رفع تشنگی و جلوگیری از کم آبی بدن نوزادان و کودکان مفید است.

خیار یک درمان عالی برای درمان ریفلاکس معده در نوزادان و کودکان است.

مطالعات مختلف نشان داده که فلاونوئید های موجود در خیار به عنوان یک مسکن طبیعی عمل می کنند و برای درمان هر گونه درد در نوزادان و کودکان مفید هستند.

فیبر موجود در خیار برای جلوگیری از یبوست در نوزادان و کودکان مفید می باشد.

مقادیر بالای ویتامین ها و همچنین کلسیم، پتاسیم، سیلیس و منیزیم موجود در خیار باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و از ابتلا به سنگ کلیه در نوزادان و کودکان پیشگیری می کند.

شاخص گلیسمی (GI) خیار در واقع صفر می باشد که به تنظیم گلوکز خون و کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع دو کمک می کند. هورمون های موجود در خیار باعث تقویت و بهبود عملکرد پانکراس شده و به تولید انسولین کمک می کند.

تحقیقات نشان داده که علاوه بر میوه خیار، پوست خیار هم باعث کاهش قند خون می شود و از عوارض دیابت پیشگیری می کند.

خیار یکی از بهترین میوه ها برای سم زدایی و پاکسازی کبد است که به درمان بیماری کبد چرب کمک می کند.

خیار منبع خوب آب می باشد که با افزایش ادرار به پاکسازی کلیه ها و درمان سنگ کلیه کمک می کند.

خیار حاوی مقادیر بالای آب و فیبر است که به درمان ریفلاکس معده کمک می کند، هضم غذا را بهبود می بخشد و به درمان زخم معده و سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

مقادیر بالای ویتامین C و ویتامین A موجود در خیار باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و برای پسشگیری و درمان سرماخوردگی، آنفلونزا و گلودرد مفید می باشد.

مطالعات انجام شده نشان داده که مقادیر بالای منیزیم، پتاسیم و فیبر موجود در خیار می تواند به درمان فشار خون بالا کمک کند و برای سلامت قلب و پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی مفید می باشد.

همچنین لیگنان موجود در خیار دارای خواص ضد التهابی بوده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

خیار ترکیبی کامل از فیبر و آب می باشد، خیار حاوی نوعی فیبر به پکتین است که باعث بهبود حرکات روده شده و به پیشگیری و درمان یبوست کمک می کند.

خیار حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و پلی فنول هایی به لیگنان می باشد که خطر ابتلا به انواع سرطان سینه، رحم، تخمدان و پروستات را کاهش می دهد.

خیار همچنین حاوی مواد مغذی به تانن و کورستین می باشد که دارای خواص ضد سرطان هستند.

علاوه بر این ها مقادیر بالای ویتامین C و بتا کاروتن موجود در میوه خیار هم برای پیشگیری و درمان سرطان مفید می باشند.

خیار حاوی مقادیر بالای ویتامین های B از جمله ویتامین B1، ویتامین B5 و ویتامین B7 (بیوتین) می باشد که باعث کاهش استرس و اضطراب و درمان افسردگی می شود.

گفته می شود که خوردن خیار به صورت منظم به دلیل مقادیر بالای ویتامین A موجود در آن باعث بهبود بینایی شده و چون خواص ضد التهابی دارد می تواند از ابتلا به آب مروارید جلوگیری کند.

قرار دادن برش های خیار در دهان می تواند به رفع بوی بد دهان کمک کند، همچنین خیار با از بین بردن باکتری های موجود در دهان به سلامت دندان ها و لثه ها کمک می کند.

خیارها به عنوان سردرد طبیعی و برخی از کاهش دهنده درد از آنجایی که آنها با التهاب و تورم مبارزه می کنند استفاده می شود.

سردرد یا میگرن می تواند به علت بسیاری از موارد، از جمله کم آبی، استرس، خستگی، کم بودن قند خون و کمبود های تغذیه ای ایجاد شود.مطالعات بسیاری نشان می دهد که مواد غذایی با آب زیاد و منیزیم مثل خیارها سردرد را با تعادل مایعات در بدن و جلوگیری از کم آبی بدن می بینند.

مس، منیزیم و پتاسیم موجود در آب خیار به سلامت استخوان ها کمک می کند و برای جلوگیری از پوکی استخوان مفید می باشد.

سرماخوردگی : آب خیار مقادیر بالای ویتامین C دارد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و برای درمان سرماخوردگی مفید می باشد.

کبد چرب : آب خیار ناشتا براب سم زدایی و پاکسازی کبد مفید بوده و به درمان بیماری های کبد از جمله کبد چرب کمک می کند.

سرطان : آنتی اکسیدان ها و لیگنان موجود در خیار برای پیشگیری و درمان سرطان مفید هستند.

مو : ویتامین C، مس و ویتامین K موجود در آب خیار باعث تقویت و افزایش رشد مو شده و به درمان ریزش مو کمک می کند.

جوش پوست صورت : آب خیار برای آب رسانی، درمان آکنه و جوش صورت و همچنین پاکسازی پوست صورت مفید می باشد.

یبوست : پوست خیار مقادیر بالای فیبر دارد که با بهبود حرکات روده می تواند به درمان یبوست کمک کند، پوست یک خیار را رنده کنید و با یک لیوان آب و 1 قاشق چای خوری عسل ترکیب کنید و صبح ناشتا بنوشید تا یبوست درمان شود.

چشم : ویتامین A و بتاکاروتن طبیعی موجود در پوست خیار باعث بهبود بینایی می شود.

لاغری و کاهش وزن: پوست خیار مقادیر قابل توجهی فیبر دارد که باعث کاهش اشتها شده و به لاغری و کاهش وزن افراد کمک می کند.

پوست صورت : پوست خیار حاوی ویتامین ها و موادم غذی ضروری برای سلامتی پوست صورت می باشد.

مقادیر بالای ویتامین K موجود در خیار می تواند با دارو های ضد انعقاد خون از جمله وارفارین یا کوآمیدین تداخل دارویی ایجاد کند.

خیار می تواند باعث ایجاد واکنش های آلرژی و حساسیت در برخی افراد شود.

خیار یکی از میوه هایی که در معرض مقادیر بالای آفت کش ها قرار می گیرد به همین دلیل بهتر است که خیار ارگانیک استفاده کنید.

طبیعت خیار سرد و تر می باشد. خیار غنی از ویتامین K، ویتامین های B، ویتامین A، ویتامین C و اسید فولیک، منیزیم، مولیبدن، سیلیس، مس، منگنز، پتاسیم و آنتی اکسیدان و فلاونوئید هاست.

گفته می شود که خیار حدود 1، سال پیش در هند کشت شده است، امروزه چین، ترکیه، روسیه، ایران و آمریکا بزرگترین تولید کنندگان خیار در جهان هستند.

خیار را می توان برای تهیه انواع سالاد، ترشی و خیارشور، ساندویچ پنیر و خیار، شربت خیار سکنجبین، پالوده خیار، مربای خیار و ماست و خیار و یا آب دوغ خیار استفاده کرد.

منابع : organicfacts – healthline – medicalnewstoday – stylecraze

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.




خانه

موبایل

فواید بی نظیر خیار برای پوست‎

خواص خوردن خیار برای پوست صورت

 

انواع ماسک خیار برای پوستقبل از استفاده از هر ماسکی، ابتدا مقداری از آن را روی قسمت داخلی ساعد خود امتحان کنید. اگر بعد از گذشت چند دقیقه هیچ یک از آثار حساسیت نظیر التهاب، سوزش، خارش، قرمزی پوست و مشاهده نشد می توانید از ماسک استفاده کنید، در غیر این صورت بایستی از اعمال این ماسک به پوست یا صورت خود پرهیز نمایید.ماسک صورت خیار و بلغور جو دوسراگر پوست چرب مستعد آکنه دارید، از ماسک صورت خیار و بلغور جو دوسر برای کنترل چربی پوست خود استفاده کنید. بلغور جو دوسر پوست صورت را لایه برداری کرده و چربی های اضافی و سلول های مرده سطح پوست را تمیز می کند. خیار هم پوست صورت را هیدراته کرده و باعث شادابی و طراوت می شود. این ماسک همچنین دارای خاصیت ضد عفونی و ضد باکتریایی است و علاوه بر پاکسازی عمیق منافذ پوستی، پوست صورت را مرطوب هم می کند.نصف یک خیار تازهیک قاشق غذاخوری پودر بلغور جو دوسریک قاشق غذاخوری عسلخیار را پوست کنده و به صورت پوره در آورید. پودر بلغور جو دوسر و عسل را به پوره خیار اضافه کرده و به خوبی با هم ترکیب کنید. صورت خود را با آب گرم شسته و با حوله ای تمیز خشک کنید. مخلوط خیار، بلغور جو دوسر و عسل را با نوک انگشتان خود، به صورت دایره ای روی صورت بمالید. پس از ۲۰ دقیقه یا پس از آنکه ماسک خشک شد صورتتان را ابتدا با گرم و سپس با آب سرد بشویید.ماسک خیار و گلاب ( شفاف کننده پوست)در یک کاسه کوچک نصف فنجان چایخوری آب لیموترش، یک قاشق چایخوری آب خیار و چهار قطره گلاب را با هم مخلوط کنید و با نوک یک چنگال به خوبی هم بزنید. سپس آن را برای ۱۵ دقیقه روی پوست گردن و صورت قرار دهید. این ماسک باعث شفاف شدن پوست می شود.ماسک خیار ، نعنا و تخم مرغ ؛ شاداب و نرم کننده پوستخیار را پوست کنده و تخم های آنرا خارج کنید. ۵ ۴ عدد برگ نعنا را خرد کرده و به خیار اضافه کنید و میکس کنید. سفیده یک تخم مرغ را جداگانه هم بزنید و بعد به مخلوط خیار و نعنا اضافه کنید. این ترکیب را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود بگذارید سپس با آب بشویید و با دستمال خشک کنید.ماسک خیار و لیمو ترش:خیار رنده شده را با آب لیمو و یک قاشق عسل مخلوط کنید تا از افتادگی پوست و چروک آن جلوگیری کند.

 

خیار باعث سفتی پوست ،جلوگیری از افتادگی،خنک کنندگی و کاهش چین و چروک می شود

 

 

ماسک برای برطرف کردن کک و مک:خیار حلقه شده را در یک لیوان شیر بریزید و بعد از گذشت 5 دقیقه با پنبه مخلوط را به صورت بمالید.ماسک خیار و لیمو ترش ،کاهش دهنده چین و چروکخیار را با پوست رنده کنید. دو عدد لیمو ترش را درون آن بچکانید و یک قاشق عسل نیز به آن اضافه کنید. می توان از رنده شده ی پوست لیمو هم در ماسک استفاده کرد. خیار باعث سفتی پوست و جلوگیری از افتادگی؛ خنک کنندگی و کاهش چین و چروک می شود.ماسک خیار برای جوش صورت – ماسک صورت خیار و کیوییک عدد کیوی متوسطنصف یک عدد خیار۱۰-۵ دانه انگور درشت (یا ۵ عدد توت فرنگی)کیوی را پوست بگیرید و درون مخلوط‌کن بریزید. دانه‌های ریز درون کیوی به صورت بسیار سطحی از پوست شما لایه‌برداری می‌کند و باعث نرمی و صافی پوست می‌شود. کیوی نیز یک منبع غنی از آلفاهیدروکسی اسید است و می‌تواند چربی زیاد پوست شما را بسیار کم کند و جوش‌های سرسیاه را از بین ببرد و رنگ چهره را روشن کند. انگورها را داخل مخلوط‌کن بریزید، انگور دارای مقداری آلفاهیدروکسی اسید است که می‌تواند پوست را تا حدودی تمیز کند. البته اگر بتوانید به جای انگور از توت‌فرنگی استفاده کنید اثر بیشتری دارد و می‌تواند تا حد زیادی آکنه‌ها و جوش‌های شما را کاهش ‌دهد و رنگ صورت شما را باز کند.درآخر خیار پوست کنده را نیز به این مخلوط اضافه کنید و همه را خوب با هم مخلوط کنید تا مخلوط حالت چسبی پیدا کند. می‌توانید ۲ حلقه از خیار را نگه دارید تا هنگام قرار دادن ماسک روی صورت‌تان این حلقه‌های خیار را روی چشم‌های‌تان قرار دهید. خیار تا حد زیادی حلقه‌های سیاه زیرچشم را برطرف می‌کند. همچنین PH خیار نزدیک به پوست صورت است و در نتیجه پوست را به خوبی تمیز و تغذیه می‌کند و باعث آبرسانی به پوست می‌شود.قبل از این‌‌که ماسک را روی صورت‌تان بگذارید، صورت‌تان را با آب گرم بشویید و خشک کنید. سپس این ماسک را به آرامی روی صورت‌تان کاملا ماساژ دهید. حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد ماسک را با آب سرد از روی صورت‌تان پاک کنید. همان طور که خواندید تهیه ماسک برای پوست چرب با استفاده از کیوی و انگور (توت فرنگی) و خیار کاری ساده و لذتبخش است.ماسک خیار و نعناع ، کاهش دهنده التهابات پوستیبرای مقابله با تاثیرات طلوب گرما روی پوست از ماسک نعناع استفاده کنید. یک عدد خیار را رنده کرده و با نعناع تازه کوبیده شده و یک قاشق چای خوری آب لیموی تازه و یک عدد سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت تان بمالید.این ماسک به دلیل دارا بودن خیار و نعناع نقش مفیدی در کاهش التهابات پوستی ایفا می کند.طرز تهیه ماسک خیار برای جوش صورت – ماسک صورت ماست و خیارماسک صورت ماست و خیار یکی از بهترین روش‌های میباشد که صورت شما را مثل آینه می کند. این روش نه تنها باعث روشنی پوست صورت میشود بلکه جوش‌های شما را تا حدی کوچک و از بین می برد. برای تهیه این نوع ماسک باید دستور عمل زیر را انجام دهید.

 

یک عدد خیاریک قاشق سوپ خوری ماستابتدا یک عدد خیار را رنده کنید (توجه داشته باشید خیار حتما باید به وسیله رنده، رنده شود) سپس یک قاشق سوپ خوری ماست اضافه کنید. (ماست حتما باید کم چرب باشد نه پر چرب). سپس این دو را هم بزنید تا کاملا مخلوط شود. بهتر است که ماسک را به شخص دیگر بدهید تا به صورتتان بزنند. به صورت خوابیده باشید تا ماسک بهتر بروی صورت شما بماند و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید سپس صورت خود را با آب سرد و صابون مخصوص صورت بشویید.ماسک تخم خیار، کدو و خربزه  ، از بین برنده روزنه های پوستمقدار مساوی تخم خیار، کدو و خربزه بخرید. این تخم ها را جداگانه آسیاب کرده و به صورت پودر درآورید. این پودرها را مقدار مساوی در لیوانی شیر مخلوط کرده و آن قدر بهم بزنید تا قوامی کرم مانند یابد. مخلوط مذکور را به صورت و گردنتان مالیده و ۲۰ دقیقه صبر کنید. سپس آن را با گلاب بشویید. این ماسک برای پوست هایی که روزنه بزرگ بسیاری دارد مفید می باشد.

 

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته

منابع:نوآوردهفت گنج

نمناک

 


رازهای زیبایی

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

خیار برای پوست

اگر پوستی شاداب می خواهید، خیار راه حل شماست. چون خیار و پوست سطح یکسانی از هیدروژن را تقسیم می کنند، پوشش کل نواحی تحت درمان برای خیار راحت تر است و به این ترتیب پوست شما نرم و لطیف تر از هر زمانی می شود و به آرامش می رسید.

از آب خیار نیز می توانید برای بهبود پوستتان استفاده کنید.خواص خوردن خیار برای پوست صورت

به خاطر اثرات خنک کننده خیار، می توان از آن به عنوان عصای جادویی برای درمان تمام مشکلات پوستی استفاده کرد و به خاطرخاصیت پاک کننده اش پوست را بسیار نرم و لطیف می کند.

برای داشتن پوستی شاداب، نرم و شفاف می توانید از دستورالعمل زیر استفاده کنید:

۵-۴ عدد برگ نعنا را خرد کنید.

خیار را پوست کنده و تخم های آنرا خارج کنید.

برگ های نعنا را به خیار اضافه کنید.

سفیده یک تخم مرغ را جداگانه هم بزنید و بعد به مخلوط خیار و نعنا اضافه کنید.

این ترکیب را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود بگذارید سپس با آب بشویید و با دستمال خشک کنید.

خیار گیاه بومی هندوستان است و از آنجا به نقاط دیگر جهان راه یافته است . حدود بیست قرن قبل از میلاد مسیح مصریان قدیم از آن استفاده می کرده اند . ایالت فلوریدا مهمترین تولید کننده خیار در آمریکا است و حدود یک سو م خیار کل آمریکا را تولید می کند . خیار گیاهی است علفی و یکساله دارای ساقه خزنده وپوشیده از خارهای نازک و خشن است . برگهای آن بزرگ و دارای زاویه و دندانه دار است . گلهای آن زرد رنگ که به دو صورت نر و ماده روی یک پایه قرار دارند میوه آن سبز رنگ و بسته به نوع و نژادهای مختلف ممکن است کوچک و یا دراز باشد .

ترکیبات شیمیایی خیار دارای ساپونین و آنزیم های مختلفی مانند پروتئولی تیک و غیره و ویتامین ها و مواد معدنی مختلف می باشد . در صد گرم خیار مواد زیر موجود است .

انرژی  ۸ کالری آب  ۹۵ گرم پروتئین  ۰/۶ گرم مواد چربی  ۰/۱ گرم مواد نشاسته ای  ۲/۵ گرم فسفر  ۳۰ میلی گرم آهن  ۰/۲ میلی گرم کلسیم ۲۵ میلی گرم پتاسیم  ۱۶۰ میلی گرم ویتامین آ  ۲۵۰ واحد سدیم  ۶ میلی گرم ویتامین ب ۱  ۰/۰۳ میلی گرم ویتامین ب ۲  ۰/۰۴ میلی گرم ویتامین ب ۳  ۰/۲ میلی گرم ویتامین ث  ۷ میلی گرم خواص داروئی

خیار از نظر طب قدیم ایران سرد و تر است و خنک کننده بدن می باشد و به هضم غذا کمک می کند .

۱٫خیار حل کننده اورات و اسید اوریک است بنابراین مرض نقرس را درمان می کند . ۲٫خیار ادرار آور است . ۳٫خیار خون را تصفیه می کند. ۴٫سوپ خیار حبس البول را از بین می برد . ۵٫عصاره برگهای له شده خیار ایجاد تهوع می کند بنابراین در مسمومیت ها و اختلالات دستگاه جهاز هاضمه مصرف می شود . ۶٫خیار عطش را تسکین می دهد . ۷٫خیار ملین است . ۸٫خیار را حلقه حلقه کرده و روی پوست صورت بگذارید چین و چروکهای صورت را از بین می برد و صورت را جوان می کند. ۹٫اگر پوست شما چرب است خیار را با آب مقطر بپزید و با این آب صورت خود را شستشو دهید . ۱۰٫اگر می خواهید همیشه لطافت پوست خود را حفظ کنید همه روزه از لوسیون زیر استفاده کنید : یک خیار معمولی را با دو لیون آب بجوشانید تا حجم آن یک لیوان شود سپس آنرا صاف کنید و بگذارید سرد شود بعد ۵۰ گرم بادام خام و پوست کنده را آسیاب کرده و با این آب مخلوط کنید و بهم بزنید و با پارچه صاف کنید و به محلول صاف شده ۲۵۰ گرم الکل سفید و یک گرم اسانس گل سرخ اضافه کنید و کاملا هم بزنید هر روز از این لوسیون طبیعی به صورت خود بزنید تا پوست شما همیشه جوان بماند .

مضرات :اشخاصی که ناراحتی معده دارند نباید در مصرف خیار زیاده روی کنند زیرا ممکن است باعث اختلال در دستگاه هضم گردد . خیار نفاخ است چون سریعا در معده فاسد می شود همیشه باید آنرا قبل از غذا خورد که به هضم غذا کمک کند . کسانیکه نمی توانند خیار را خوب هضم کنند باید آنرا با نمک بخورند .

در قرآن کریم  خیار آمده است آنجا که می فرماید:

« و آن زمان را که گفتید: ای موسی، ما بر یک نوع طعام نتوانیم ساخت از پروردگارت بخواه تا برای ما از آنچه از زمین می روید چون سبزی و خیار و سیر و عدس و پیاز برویاند.»

 ” و اذ قلتم یا موسی لن نصبر علی طعام واحد فادع لنا ربک یخرج لنا ممّا تنبت الارض من بقلها و قثآئها و فومها وعدسها و بصلها .” بقره/ 61

خواص خوردن خیار برای پوست صورت

امام رضا (علیه السلام) برای معالجه جوانی که به مرض یرقان مبتلا شده بود خیار را توصیه فرمودند. حماد بن مهران بلخی می‌گوید: در خراسان روزی جوانی از شیعیان از زردی، خدمت آن حضرت شکایت کرد.حضرت فرمودند: خیار را پوست بکن و بعد پوستش را با آب بپز و بعد از پختن به مدت سه روز مقداری از آن را در حال ناشتا بخور.

در این زمینه امام رضا (علیه السلام) می فرماید: برای جلوگیری از گرما زدگی در روزهای تابستان، ضمن پرهیز از آفتاب، روزی یک عدد خیار فایده فراوانی دارد.

و همچنین در حدیث دیگری استفاده از سبزی های خنک مانند کاسنی وخرفه و میوه های سبز مثل خیار و خیارچنبر و را توصیه فرموده اند.

خیار علاوه بر آثار خوبی که برای پوست دارد، برای تقویت و رشد مو مفید بوده و به هضم غذا کمک می کند و نیز درمانی خوبی برای زکام در تابستان است.

خواص درمانی خیار:

خوردن، بوبیدن و مالیدن خیار بر پیشانی جهت رفع سردرد مفید است. قطره قطره ریختن آب خیار در بینی و بوییدن آن جهت رفع گرفتگی، بی حوصلگی و کم خوابی مفید است. آشامیدن آب خیار جهت رفع اکثر تب های شدید، تسکین حرارت صفرا و خون، التهاب معده، رفع تشنگی، پاک کردن کبد، زیاد شدن ادرار، دفع سنگ کلیه و مثانه و بهبود یرقان سودمند است.

جوشانده پوست خیار، درمان خوبی برای یرقان است.

یک لیوان آب خیار با نیم سیر نبات، مسهل خوب و گوارایی است و صفرا و سودا را از معده به خوبی خارج می نماید که برای این کار آب خیار رسیده که کمی ترش مزه می باشد، بهتر است. اگر مقداری میخک را در آب خیار خیسانده و پس از 24 ساعت آن را صاف کرده و با عسل نوش جان نمایید، رنگ رخسارتان باز می شود؛ در حقیقت به کبد شما جلا می دهد و روح را شاداب می نماید.

سایر خواص درمانی خیار شامل موارد زیر است :

1) حل کننده اورات و اسید اوریک است، بنابراین بیماری نقرس را درمان می کند.

2) ادرار آور است و برای رفع سوزش ادرار مفید است.

3) خون را تصفیه می کند.

4) خیار برای درمان مبتلایان به سوزش و بند آمدن ادرار مفید است.

5) عصاره برگ های له شده خیار ایجاد تهوع می کند، بنابراین در مسمومیت ها و اختلالات دستگاه گوارش مصرف می شود.

6) خیار عطش را تسکین می دهد.

7) خیار ملین است. خیار کبد را جلا می دهد و صفرا را از معده به خوبی خارج می کند.

8) اگر خیار را حلقه حلقه کرده و روی پوست صورت بگذارید، چین و چروک های صورت را از بین می برد و صورت را جوان می کند.

9) اگر پوست شما چرب است خیار را با آب مقطر بپزید و با این آب صورت خود را شست و شو دهید.

1) اگر مبتلا به مرض قند هستید تا می توانید از خیار و تخم خیار استفاده کنید.

11) برای درمان اگزما، ترکیدن پوست و رفع خارش آن مفید است.

مضرات :

اشخاصی که ناراحتی معده دارند، نباید در مصرف خیار زیاده روی کنند زیرا ممکن است باعث اختلال در دستگاه گوارش گردد.

خیار نفاخ است، چون سریعا در معده فاسد می شود. برای رفع نفخ و دل درد ناشی از خوردن خیار می توانید مقداری عرق نعنا یا کمی آبجوش و نبات بخورید.

نکته: همیشه باید خیار را قبل از غذا خورد که به هضم غذا کمک کند. کسانی که نمی توانند خیار را خوب هضم کنند، باید آن را با نمک بخورند.

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید

برای دسترسی به مطالب طب رضا علیه السلام اینجا کلیک کنید

خواص خوردن خیار برای پوست صورت

آرایش

مدل مو

مدل لباس

خیار یکی از میوه های خوشمزه و پرطرفدار که در میهمانی ها وجود دارد، عطر و طعم فوق العاده ی خیار هر کسی را وسوسه می کند. علاوه بر خوردن خیار به صورت تنها، در سلاد ها و غذاهای مختلف هم استفاده می شود. در این بخش از سایت آکاایران قصد داریم تا شما را با خواص خیار آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

 

خواص خیار

 

خیار گیاهی است علفی یک ساله, دارای ساقه خوابیده و برگ های بزرگ است. بوته خیار , پیچک دار, با گل های زرد و دو نوع نر و ماده, واقع روی یک پایه و میوه سبز رنگ و دارای انواع متعددی است. ترکیبات شیمیایی : خیار دارای مواد ازته و هیدروکربنه و مواد گوگردی و کمی چربی , دارای املاحی از قبیل منگنز, کربنات کلسیم , سلولز است. در روغن دانه خیار که رنگ آن زرد روشن با طعمی شبیه به طعم روغن زیتون است , اسیدهای چرب اشباع شده مانند اسید استئاریک, اسید پالمیتیک و اسیدهای اشباع نشده مانند اسید اولئیک و اسید لینولئیک وجود دارد. خواص و اثرات دارویی : طبع خیار سرد و تر(مرطوب) است. خیار داری خواص مدر ، نرم کننده و ملین ، مسهل ، دافع کرم کدو ، ضد تشویش و دلهره ، ضد بی خوابی ، ضد ناراحتی های عصبی ، مسکن حرارت و تشنگی است. تخم خیار خواب آور ، آرام بخش ، زرداب آور , مدر بول , ضد کرم ملایم , تصفیه کننده خون , حل کننده اورات ها و اسید اوریک و جلا دهنده است. خیار در موارد ناراحتی های جلدی ، دفع سموم و چربی های مضر، درمان دردهای کلیه، نقرس، باد مفاصل، رماتیسم، رفع چاقی و فشار خون، تب های عفونی و شدید ، التهاب های درونی ، سنگ های کلیه و مثانه, تب های صفراوی, یرقان زرد , رفع التهاب جگر و معده به کار می رود. خیار برای بیماران مبتلا به دیابت و یرقان خوب است و باعث تقویت کبد و رفع تشنگی می نماید و برای خرد کردن سنگ های کلیه و مثانه مؤثر می باشد . خیار را می توان در موارد سوزش ادرار به کار برد. خیار را بعنوان مدر و برای رفع تب های صفراوی و یرقان بکار می برند مخصوصاً موقعی که خیار زرد شده و رسیده باشد در این صورت مزه اش ترش می باشد و خاصیت زرداب در آن است. تخم خیار مدر است و برای اورام کبد خوب است . آب خیار بطور مالیدنی و برای رفع خارش بکار میرود. مواد غذایی خیار خیلی کم است و سلولز زیاد دارد. خیار را بطور سالاد قبل از غذا میل می نمایند. پوست خیار ویتامین C دارد خیارهای تازه و لطیف را بدون اینکه پوست بکنید به قطعاتی که برای ماشین آب میوه گیری مناسب است درآورید و با کمک رنده های معمولی آن را رنده کنید آبش را بگیرید. آب خیار بی مزه است . آب خیار را می توانید با آب سیب و هویج و کرفس بخورید سال هاست آب خیار را در معالجهٔ کلیه مصرف میکنند زیرا کلیه ها را شستشو می دهد و نیز در رژیم لاغری و تخلیه آن مصرف میشود. خیار دارای ویتامین هایA و B و C و کلروفیل و ده نوع املاح معدنی است. خیاری که زیاد آب داشته باشد چندان غذاییت ندارد ولی با داشتن سلولز زیاد برای رفع یبوست مفید است. آب خیار سبز را برای اکثر تب های عفونی و شدید و التهاب های درونی مصرف می نمایند. برای مبتلایان به یرقان جوشانده پوست خیار برای چند روز نافع می باشد. خوردن ۱۰ گرم پوست خشک شده خیار سبز ، زایمان را آسان می کند، ولی زنان حامله قبل از درد زایمان از مصرف آن باید خودداری نمایند. مالیدن پوست خیار بر روی لکه های صورت مفید است.
خیار سرشار از ویتامین C است خاصیت غذایی آن کم و خیلی خنک و شدیدترین عطش ها را آناً فرو می نشاند و خواب آور است . یک قاشق غذا خوری پودر تخم خیار را در یک استکان آب معمولی حل کرده به عنوان داروی خواب آور و آرام بخش هر شب قبل از خواب تناول نمایند. آب خیار دارای اثر حل کننده و دفع اسید اوریک ، تصفیه کننده خون و ضد سم دارد. طعم ناپسند دارد.
اثرات درمانی بسیار خوبی در رفع ناراحتی های جلدی و تأمین شادابیت پوست بدن در استعمال خارجی دارد. جهت رفع خارش پوست مقداری خیار را خوب شسته پوست آن را بگیرند و سپس باقیمانده آن را نرم کوبیده به صورت ضماد بر پوست قرار دهند و تا تسکین خارش روزی چند مرتبه ادامه دهند.

به عنوان آرام بخش ، ضد تشویش و دلهره ، ضد ناراحتی های عصبی و ضد بی خوابی تخم خیار را نرم کوبیده بالغان هر وعده حداکثر ۵ گرم(یک قاشق غذا خوری) تناول نمایند.

برای درمان بی خوابی فقط شب ها یک یا دو قاشق چای خوری با کمی شکر تناول نمایند. مضررات : خوردن خیار با پوست , مخصوصاً اگر تر و تازه نباشد, دیر هضم بوده و باد معده و قولنج ایجاد می کند, برای معده های ضعیف و سوءهاضمه ضرر دارد و جهت دفع ضرر باید با عسل یا مویز یا رازیانه خورد. اگر خیار خیلی رسیده و زرد شده باشد خوردن آن تولید دل درد می کند همچنین کسانی که طبع صفراوی و دموی دارند این خیار به آن ها نمی سازد و باعث تحریک دل درد می شود .

برای هضم بهتر خیار باید آن را با روغن زیتون و کمی سرکه و بهتر است با آبلیمو و نمک به صورت سالاد در آورده و مصرف نمایند.

خواص تخم جعفری
تخم جعفری از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است .
1)ضد نفخ شکم است .
2)شریان ها و رگ ها راتمیز می کند .
3)ادرار آور و قاعده آرو است .
4)برای درمان تب نوبه بکارمی رود .
خواص ریشه جعفری
1)ریشه جعفری اشتها آور است .
2)ادرار آور و قاعده آور است .
3)سنگ کلیه را دفع می کند .
4)برای درمان اسهال باید 2 گرم ریشه جعفری را در یک لیتر آب دم کرده و تنقیه کنید .
5)دم کرده ریشه جعفری برای درمان تنگی نفس بکار می رود.
6)برای درمان سرخک مفید است .
خواص برگ و ساقه جعفری
1- برای رفع لکه ها و جوش های صورت دم کرده جعفری را روی پوست صورت بمالید .
2-برای روشن شدن رنگ پوست مقدری جعفری را در نیم لیتر آب به مدت 5 دقیقه بجوشانید و صبح وشب صورت خود را با آن بشوئید بعد از یک هفته پوست صورت شما روشن می شود.
3-دم کرده جعفری ضد تب است .
4-دم کرده برگ جعفری برای بواسیر و سنگ کلیه مفید است .
5-خوردن چای جعفری به هضم غذا کمک می کند .
6-بعد از خوردن سیر برای برطرف کردن بوی دهان جعفری بجوید.
7-جعفزی نفس را خوشبو می کند.
8-برای درمان ضرب خوردگی و خون مدرگی له شده برگ و ساقه جعفری را روی عضو ضرب دیده بگذارید .
منبع : کتب طب سنتی

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

مفیدترین تمرینات برای از بین بردن چربی سینه در مردان یکی از پر تکرارترین کاربران سایت های پزشکی است که به جینوماستیا (بزرگی پستان در مردان) اختصاص دارد. بسیاری از مردان برای شکل دادن به قفسه سینه خود، به سختی می توانند چربی سینه را از بین ببرند. در ادامه این مقاله از بخش پزشکی و ورزشی دکتر سلام، به برخی از تمرینات آزمایش شده در طول زمان برای از بین بردن چربی سینه در مردان اشاره می کنیم. همچنین به سراغ سؤالاتی که اغلب

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این خواص خوردن خیار برای پوست صورت

در مورد پیدا کردن موقعیت یابی فنگ شویی میز ادارای چه اطلاعاتی دارید؟ شاید برایتان تا به حال اتفاق افتاده باشد که سر یک میزی بهتر کار کرده

طراحی فنگ شویی برای در ورودی اصلی خانه شما به دلایل روشنی بسیار مهم است. چون میان در اصلی خانه قرار دارد که “چی یا همان انرژی مثبت

آیا اسطوخودوس در فنگ شویی کاربرد دارد؟ اسطوخودوس یکی از محبوب‌ ترین گیاهان و نماد باستانی خلوص و تمیزی و با هزاران استفاده در فنگ شویی است. داشتن

با فنگ‌ شویی در حمام آشنایی دارید؟ در فنگ‌ شویی، حمام به بدی شهره شده است و این یک حقیقت است. با این حال شما می ‌توانید این

چگونه میتوان به موفقیت شغلی بیشتری دست پیدا کرد؟ فنگ شویی مطمئنا نکات بسیاری دارد که به شما در پیشرفت شغلی تان کمک می ‌کند و انرژی موفقیت

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *