خاصیت خوردن خرمالو با پوست

خرمالو یکی از میوه های پاییزی خوشمزه و شیرین است که به دلیل مقادیر بالای ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هایی که دارد به کاهش فشار خون بالا کمک می کند، یبوست و بواسیر را درمان کرده و برای لاغری و کاهش وزن مفید می باشد.

خرمالو فواید زیادی برای بدن دارد که ما در این مقاله از سایت کوکا با تمامی خواص درمانی خرمالو برای سلامتی، لاغری، بارداری و فواید ماسک خرمالو برای پوست صورت و مو آشنا خواهید شد.

نکته مهم : پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود و صبر کردن به مدت حداقل 2 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

خرمالو برای پوست و مو فواید زیادی دارد؛ آب خرمالو می تواند برای درمان زخم، علائم واریس و یا خونریزی لثه مفید باشد.

استفاده از خرمالوی تازه یا آب آن می تواند باعث طراوت و شادابی پوست صورت شود و رنگ پوست را روشن تر کند.خاصیت خوردن خرمالو با پوست

ماسک خرمالو برای پوست

پوره خرمالو را روی صورت بمالید و بگذارید 2 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

آب خرمالو می تواند به عنوان تمیز کننده صورت برای از بین بردن چربی و آلودگی های پوست و درمان جوش صورت و آکنه استفاده شود.

ماسک خرمالو برای پوست چرب

آب گوجه فرنگی و پوره خرمالو را ترکیب کنید و آن را به صورت خود بمالید، این کار را سه بار در هفته انجام دهید تا جوش صورت درمان شود.

ماسک خرمالو برای جوش صورت

پوره خرمالو را با آب خیار مخلوط کنید و آن را در هر روز بر روی پوست صورت بمالید تا چربی پوست را کنترل کرده و به درمان جوش کمک کند.

ویتامین C موجود در خرمالو به عنوان ضد عفونی کننده و ضد التهاب برای پوست صورت عمل می کند و به درمان لکه های پوستی کمک می کند.

خرما می تواند برای درمان چروک پوست صورت و جوانسازی پوست مورد استفاده قرار گیرد.

ماسک ضد چروک خرمالو

برای درمان چروک پوست گوشت خرمالو را از پوست آن جدا کرده و له کنید آن را بر روی پوست صورت بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید.

همچنین آب خرمالو به عنوان ضد عفونی کننده پوست سر برای درمان شوره سر مفید است.

خرمالو حاوی ویتامین های A، B و C است که برای تقویت و رشد سریع مو مفید می باشند، همچنین خرمالو برای داشتن موهای سالم و پرپشت مفید می باشد.

خرمالو حاوی مواد مغذی زیادی است که می تواند نیاز های زنان باردار را در دوران بارداری تامین کند، همچنین خرمالو برای درمان کم خونی در زنان باردار و جلوگیری از ابتلا به بیماری های ویروسی در دوران حاملگی بسیار مناسب می باشد.

کلسیم موجود در خرمالو برای سلامت استخوان و بهبود روند انعقاد خون نقش مهمی دارد. همچنین خرمالو برای کمک به تقسیم و رشد سریع سلول های جنین و جلوگیری از نقایص لوله عصبی در نوزادان مفید می باشد.

خرمالو به دلیل وجود آهن، ویتامین ها و مواد مغذی فراوانی که دارد برای زنان شیرده بسیار مفید می باشد.

قبل از مصرف خرمالو در دوران شیردهی برای احتیاط بهتر است که با پزشک خود مشورت کنید.

خرمالو دارای مواد مغذی فراوانی است که برای تولید انرژی و رفع خستگی در نوزادان و کودکان مفید می باشد. بهتر است که نوزادان و کودکان خرمالو را با احتیاط مصرف کنند چون می تواند باعث واکنش های آلرژیک شود.

خرمالو فیبر بالا و قند کمی دارد بنابراین مقادیر کم آن قند خون افراد دیابتی را افزایش نمی دهد و برای جلوگیری از گرسنگی و افزایش انرژی در افراد دیابتی مناسب می باشد.

نکته مهم این است که پکتین موجود در خرمالو برای پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع دو و افزایش قند خون مفید است اما افراد دیابتی نباید در خوردن آن زیاده روی کنند چون ممکن است باعث افزایش قند خون شود.

خرمالو حاوی مقادیر بالای فیبر است که برای بهبود هضم غذا و درمان زخم معده مفید می باشد، همچنین خرمالو به پاکسازی دستگاه گوارش کمک می کند.

خرمالو حاوی مقادیر بالای کربوهیدرات، فیبر و پروتئین است که می تواند به کاهش اشتها کمک کند و برای لاغری و کاهش وزن مفید باشد.

خرمالو آب زیادی دارد و متابولیسم بدن را افزایش می دهد. استفاده از خرمالو تازه که میوه ای کم کالری است در وعده ی صبحانه برای لاغری و کاهش وزن بسیار مناسب می باشد.

ماساژ با ترکیب خرمالو و قهوه می تواند برای درمان سلولیت مفید باشد.

خرمالو به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در آن می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و خطر ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی و همچنین بیماری های عفونی را کاهش دهد.

خرمالو تازه و خرمالو خشک از مواد طبیعی هستند که برای درمان درد شکم و اسهال مفید می باشند.

2 تکه خرمالو خشک را در آب بجوشانید و سپس با آب لیمو ترش تازه و بلغور مخلوط کنید و 3 بار در روز از آن بخورید تا اسهال را درمان کند.

خرمالو به دلیل مقادیر بالای پتاسیم و کلسیم به عنوان یک دیورتیک طبیعی عمل می کند که می تواند به پاک سازی مثانه و کلیه کمک کرده و برای درمان بیماری های کلیه و سنگ کلیه مفید باشد.

خرمالو یک منبع عالی از آنتی اکسیدان هاست که نقش کلیدی در سم زدایی و سلامت کبد دارد و می تواند برای درمان کبد چرب مفید باشد.

مس یکی دیگر از مواد معدنی موجود در خرمالو است که می تواند باعث افزایش گلبول های قرمز خون و درمان کم خونی شود.

مقادیر بالای فیبر موجود در خرمالو آن را به میوه ای مفید برای درمان یبوست و مشکلات روده تبدیل کرده است، خرمالوی رسیده به عنوان یک ملین و مسهل طبیعی شناخته می شود.

خرمالو حاوی مقادیر بالای پتاسیم می باشد که می تواند به کاهش فشار خون بالا کمک کند.

برای کاهش فشار خون بالا می توانید هر روز یک لیوان آب خرمالوی تازه بنوشید. در روشی دیگر سه خرمالو خشک را به مدت 2 دقیقه در آب بجوشانید و روزی یکبار از آن بخورید تا فشار خون شما کاهش یابد.

تحقیقات نشان می دهد که مصرف خرمالو به دلیل مقادیر بالای مواد مغذی و فیبر موجود در آن می تواند به کاهش چربی و کلسترول بالای خون کمک کند.

خرمالو برای سلامت قلب مفید می باشد؛ خرمالو به کاهش کلسترول و فشار خون بالا کمک می کند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و آترواسکلروزیس را کاهش می دهد.خاصیت خوردن خرمالو با پوست

خرمالو حاوی آنتی اکسیدان لیکوپن و فلاونوئید فیزیتین می باشد که نقش مهمی برای پیشگیری و درمان انواع سرطان ریه، سرطان استخوان و سرطان کولون دارد.

همچنین خرمالو حاوی مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان های فلاونوئید و پلی فنول های کاتچین و گالاکتوچین است که برای جلوگیری از ایجاد تومور مفید هستند.

خرمالو به عنوان یک درمان خانگی طبیعی برای درمان بواسیر یا هموروئید استفاده می شود.

مقداری خرمالوی خشک را در یک کاسه آب به مدت 1 دقیقه خیس کنید و سپس به همراه مقداری برنج بپزید و آن را دو بار در روز مصرف کنید تا بواسیر درمان شود.

خرمالو دارای مقادیر بالای پتاسیم و قندهای طبیعی است که باعث افزایش انرژی می شوند و برای رفع خستگی در بدنسازان و ورزشکاران موثر می باشد.

علاوه بر این خرمالو برای جلوگیری از، از دست دادن مواد مغذی در ورزشکاران مفید می باشد.

مقادیر بالای کلسیم و منیزیم موجود در خرمالو به تقویت استخوان ها کمک کرده و خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد.

مقادیر بالای ویتامین ها و مواد معدنی موجود در خرمالو به بهبود خلق و خو کمک کرده و با کاهش استرس و اضطراب خطر ابتلا به افسردگی را کاهش می دهند.

گفته می شود که پس از هویج، خرمالو از بهترین میوه ها برای تقویت بینایی و حفظ سلامت چشم هاست؛ خرمالو سرشار از ویتامین A و ولیکوپن است که بینایی را تقویت کرده و خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش می دهد.

خرمالو به دلیل مقادیر بالای پتاسیم که دارد، یک دیورتیک طبیعی است که با افزایش دفع ادرار به درمان احتباس آب در بدن کمک می کند.

آب خرمالو برای سلامت بینایی، سلامت قلب، معده و دستگاه گوارش، تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از آلزایمر مفید می باشد.

طرز تهیه آب خرمالو

یک یا دو خرمالو را بردارید و گوشت آن را از پوست جدا کنید، آن را در مخلوط کن بریزید و کمی آب به آن اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید، آب خرمالو حاضر است اگر دوست داشته باشد می توانید مقداری شکر به آن اضافه کنید.

خرمالو نارس و نرسیده برای درمان خونریزی گوارشی و تقویت معده مفید می باشد.

خوردن خرمالو ناشتا به درمان اسهال خونی کمک می کند.

خرمالوی بدون هسته برای سگ مفید است اما هسته آن حاوی سیانید بوده که به شدت مسموم کننده می باشد.

طبیعت خرمالو گرم و تر می باشد. خرمالو حاوی مقادیر بالای ویتامین A، بتا کاروتن، لیکوپن، لووتیان، زاکسنتین و کریپتوکسانتین، اسید فولیک، پیریدوکسین، تیامین، ویتامین C، پتاسیم، منگنز، مس و فسفر است.

امروزه از خرمالو برای تهیه ی مربای خرمالو، ژله خرمالو، کیک خرمالو، لواشک خرمالو، ترشی خرمالو و سرکه خرمالو استفاده می شود. درخت خرمالو از درختان همیشه سبز می‌باشد.

علمی خرمالو Diospyros virginiana می باشد. گونه‌های خرمالو بومی مناطق گرمسیر هستند و تنها تعداد کمی از آنها در آب و هوای معتدل رشد می کنند، خرمالو از دو کلمه خرما و آلو تشکیل شده است و در دونوع خرمالو بدون هسته و هسته دار در طبیع یافت می شود.

خرمالوی ژاپنی به انگلیسی japanese persimmon که بومی چین بوده، خوش طعم می باشد و برگ هایی پهن و سفت دارد. تحقیقات نشان داده که خرمالو ژاپنی می تواند به درمان سکسکه کمک کند.

خرمالوی آمریکایی به انگلیسی American persimmon بومی مناطق شمال شرقی آمریکا می‌باشد.

خرمالوی سیاه به انگلیسی Black persimmon بومی مکزیک است و میوه آن در حالت رسیده به رنگ سیاه در می‌آید.

منابع : draxe – stylecraze

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

در سالهای اخیر، گروههای موسیقی پاپ زیادی در عرصه موسیقی کشور ظهور کرده اند که برخی از آنها با موفقیت هایی هم همراه بوده اند. یکی از این گروهای موسیقی، گروه هوروش بند است.
این گروه و اعضای آن دارای طرفداران خاص خود هستند و اغلب به دنبال بیوگرافی کامل هوروش بند هستند. در این راستا بیوگرافی مهدی دارابی هوروش بند و همینطور بیوگرافی مسعود جهانی تنظیم کننده زیاد دنبال می شود.
برخی از آهنگ های هوروش بند دارای محبوبیت بیشتری هستند. مثلا هوروش

امروزه به طور لحظه ای شاهد ظهور خوانندگان جدیدی هستیم که برخی از آنها شانس یاری شان می کند و می مانند و برخی هم از شانس بد یا هر چه که هست، ستاره یک شبه هستند و افول می کنند.
یکی از این خوانندگاه نوظهور و جوان فرزاد فرخ است که صدایی خوب و دلنشین دارد و طرفدران زیادی هم دارد. علاقه مندان به آهنگ های فرزاد فرخ در مورد زندگی خصوصی فراد فرخ هم جویا هستند و بیوگرافی فرزاد فرخ را پیگیری می کنند.
ما در این مقاله از پارسی نو برای شما برای شما در م

درست کردن پنکیک یکی از چیزهایی است که اغلب خانمها و بخصوص مادران به دنبال آموزش تهیه آن هستند. البته طرز تهیه پنکیک بدون شیر با طرز تهیه پنکیک با شیر متفاوت است.
می توان پنکیک با آب را هم تهیه کرد. شاید یکی از مهمترین دلایل توجه به آموزش تهیه پنکیک در بین کاربران، مناسب بودن پنکیک برای صبحانه است. انواع پنکیک با طعم های مختلف وجود دارند. مثلا پنکیک با موز یا پنکیک شکلاتی و.. در این مقاله ما آموزش تهیه پنکیک فوری را برای شما در نظر گرفته ایم.

یکی از بازیگران زن ایرانی مینا وحید است که اولین بار در فیلم سینمایی دوران عاشقی به مخاطبان معرفی شد و در این فیلم هم به خوبی درخشید. به همین علت هم بسیاری از طرفداران او علاقه مند به دانستن بیوگرافی مینا وحید شدند.
این روزها هم نقش آفرینی مینا وحید در بانوی عمارت مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است و به همین علت هم ما در این مقاله از پارسی نو برای شما ضمن این که عکس های جدید مینا وحید را گردآوری و منتشر کرده ایم، در مورد زندگی خصوصی می

روغن زیتون یکی از انواع روغن هایی است که برای هر فردی با هر میزان سواد و اطلاعات یک ماده غذایی مفید شناخته شده است و هر کسی تقریبا از خواص روغن زیتون مطلع است.
از جمله اکثر خانمها از خواص روغن زیتون برای پوست و مو اطلاعاتی دارند. و اغلب ماسک موی زیتون را هم مورد استفاده قرار داده اند. به طور معمول اگر حساسیتی در مورد مصرف روغن زیتون در فرد وجود نداشته باشد، این روغن عوارضی نداشته است و همه افراد حتی کسانی که مشکل قند خون دارند هم میخاصیت خوردن خرمالو با پوست

طب سنتی یکی از موارد مهم در دانش پزشکی است که در ایران و کشورهایی مانند چین دارای سابقه طولانی در استفاده هم هست. از آنجایی که طب سنتی و استفاده از داروهای این طب دارای کمترین عوارض جانبی هستن و بعضا دارای عوارض هم نیستند، بسیار مورد توجه قرار دارد.
از جمله در این شاخه از علم پزشکی، استفاده از روغن های گیاهی برای رفع مشکلات مختلف بدن از جمله برای تقویت پوست و مو بسیار توصیه می شود. روغن آرگان یکی از این روغن های مورد اشاره است که هر

فصل زمستانی یکی از زیباترین فصول سال است که به خاطر طبیعت خاص متاثر از برف و باران، فضایی کاملا رمانتیک دارد.
در این فصل متن ادبی در مورد زمستان و یا دلنوشته های زمستانی بسیار طرفدار دارند. برخی کاربران هم با به اصطلاح نشستن برف روی زمین متن عاشقانه زمستانی را برای مخاطبان خود ارسال می کنند.
ما در این مقاله از پارسی نو سعی کرده ایم تا شعرهای زمستانی را برای شما گردآوری کنیم به علاوه این که انواع متن کوتاه و زیبای زمستانی را هم جمع آوری و منتشر

شیر یکی از مواد خوراکی یا بهتر است بگوییم یکی از نوشیدنی هایی است که بسیار مفید است و برای رده های سنی مختلف مصرف شیر توصیه می شود. خوردن شیر بخصوص برای کودکان توصیه می شود چرا که خاصیت شیر برای استخوان سازی در کودکان دارای اهمیت اساسی است.
مصرف شیر قبل از خواب هم یکی از کارهایی است که مادران برای کودکان خود انجام می دهند تا رشد مناسبی داشته باشند. اما نباید از عوارض مصرف شیر غافل ماند چرا که حساسیت به خوردن شیر یکی از مشکلاتی است که

یکی از خوانندگان نوظهور پاپ کشورمان، حامد همایون است که جزو خوانندگان با اخلاق و پرطرفدار در بین جوانان ایرانی به شما می آید. این خواننده موسیقی پاپ اهل شیراز است و تا کنون هم ازدواج نکرده است.
اگر شما هم به دنبال بیوگرافی کامل حامد همایون هستید، حتما ما را در این مقاله از پارسی نو همراهی کنید. در مورد زندگی خصوصی او حتما شما هم خبر ازدواج حامد همایون و سحر دولتشاهی را شنیده اید اما باید بدانید که این خبر فقط یک شایعه بوده است.
خلاصه این ک

کشور ایران دارای تنوع غذایی بالایی است. مثلا شمال ایران دارای انواع خاصی از غذاها هست و همینطور جنوب، غرب و شرق ایران هم غذاهای مناسب با فرهنگ خود را دارند.
یکی از غذاهای محبوب ایرانی، غذاهای جنوبی هستند و یکی از انواع غذاهای جنوبی خورشت بامیه است. البته خورش بامیه در جاهای دیگر ایران هم طبخ می شود اما به طور معمول مخصوص جنوب کشورمان است.
به این ترتیب انواع خورشت بامیه وجود دارد. مثلا خورشت بامیه با مرغ یا خورشت بامیه عربی. ما در این

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهــم♥
کپی برداری فقط با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد.

Parsino.com © 218 – Allrights Reserved

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *