خاصیت خوردن آب جوشیده

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

به گمان من، دیگر همه‌ی ما این حقیقت انکارناپذیر را می‌دانیم که آب برای بقای ما حیاتی است. این توصیه‌ی پزشکان را هم زیاد شنیده‌ایم که نوشیدنِ حدود ۸ لیوان آب در روز، ایده‌آل است. با وجود این، چیزی که مردم نمی‌دانند این است که آب داغ مزایای منحصربه‌فرد خودش را دارد، مزایایی که در آب سرد یافت نمی‌شود. همراه ما باشید، در این مقاله قصد داریم به ۱۲ خاصیت باورنکردنی نوشیدن آب داغ اشاره کنیم.

خاصیت خوردن آب جوشیده

آب داغ برای حفظِ یک متابولیسم سالم عالی است و اگر در صدد آب کردن چند کیلو از وزن‌تان هستید، آب داغ همان چیزی است که می‌خواهید. بهترین راه برای داشتن یک متابولیسم عالی این است که استارتِ کار خود را با یک لیوان آب داغ و لیموترش بزنید. مزیت دیگر آب داغ، کمک به شکستنِ بافت‌های چربی در بدن است.

نوشیدن آب داغ، یک راه عالی و طبیعی برای درمان سرماخوردگی، درمان سرفه و رفع گلودرد است. آب داغ، خِلط را حل می‌کند و به خارج کردن آن از دستگاه تنفسی کمک می‌کند. مزیت دیگر آن، باز کردن گرفتگی بینی است.

آب داغ می‌تواند به کاهش دردهای عادت ماهانه کمک کند. گرمای آب داغ تسکین‌بخش گرفتگی‌ها و اسپاسم‌های عضلات شکم است.

آب داغ برای سم‌زدایی از بدن فوق‌العاده مؤثر است. زمانی که آب داغ می‌نوشید، دمای بدن‌تان شروع به بالا رفتن می‌کند و این یعنی آغاز تعریق. هنگام عرق کردن، مواد سمی از بدن خارج می‌شوند و پاکسازی بدن به نحو درستی انجام می‌شود. برای اینکه نتیجه‌ی بهتری بگیرید، قبل از نوشیدن آب، مقداری آب لیموترش به آن اضافه کنید، این‌گونه از خواص لیمو ترش هم بهره‌مند می‌شوید.

یک دلیل مهم برای پاک کردن بدن از مواد سمی این است که وجود این مواد در بدن سبب تسریع فرایند پیری می‌شود. مزیت نوشیدن آب داغ، کمک به ترمیم سلول‌های پوستی است. سلول‌های پوستی، انعطاف‌پذیریِ پوست را افزایش می‌دهند و در برابر رادیکال‌های آزاد مضر، آسیب‌پذیر هستند. با نوشیدن آب داغ پوست آسیب‌دیده‌ی شما لطیف و نرم می‌شود.

مزایای آب داغ برای پوست همچنان ادامه دارد. آب داغ بدن را عمیقا پاک می‌کند و دلایلِ ریشه‌ایِ عفونت‌های مرتبط با آکنه و جوش را برطرف می‌کند.

نوشیدن آب داغ برای داشتنِ موهای نرم و براق هم مفید است و به پایانه‌های عصبی در ریشه‌های مو انرژی می‌دهد و آنها را فعال می‌کند. نوشیدن آب داغ برای بازیابی شادابی طبیعی مو‌ها و سالم نگه داشتن آنها مفید است.

فعال کردنِ ریشه‌های مو مزیت دیگری دارد و آن رشد موهاست! آب داغ، فعالیت عادیِ ریشه‌های مو را بالا می‌برد و در نتیجه سرعت رشد موها را می‌کند.

آب داغ، پوست سر را هیدراته نگه می‌دارد و به مبارزه با خشکی پوست سر یا شوره‌‌ی سر، کمک می‌کند.

مزیت مهم دیگر نوشیدن آب داغ این است که گردش خون را تقویت می‌کند. گردش خون برای فعالیت درست عضلات و عصب‌ها مهم است. افزون بر این، سیستم عصبی را با شکستن رسوبات چربی اطراف آن، سالم نگه می‌دارد.

آب داغ به ویژه برای هضم مفید است. مطالعات نشان داده‌اند که نوشیدن آب سرد حین یا پس از غذا، می‌تواند روغن موجود در غذای مصرف‌شده را سفت کند و این حالت سبب رسوب چربی در دیواره‌ی داخلیِ روده می‌شود و در صورت تداوم این عمل می‌تواند در آینده منجر به سرطان روده شود. با این حال، اگر آب گرم را جایگزین آب سرد کنید، می‌توانید جلوی این مشکل را بگیرید. به علاوه، آب داغ برای هضم غذا مفید است.

آب داغ علاوه بر کمک به هضم غذا، برای پیشگیری از یبوست هم مفید است. از دست رفتنِ آب بدن می‌تواند منجر به مشکلاتِ مزمن در خصوص یبوست شود. با تجمع مدفوع در روده، دفع آن آهسته‌تر می‌شود. توصیه می‌شود هر روز صبح یک لیوان آب داغ را با شکم خالی بنوشید تا هرگونه غذای باقی‌مانده تجزیه شود و دفع مواد زائد از بدن آسان‌تر انجام شود.

برگرفته از : lifehack

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

یه ذره مطالب رو دقیق بنویسید
آب داغ شوره سر رو(حداقل در برخی افراد) تشدید می کنه
در اسلام نیز به هیچ وجه به آب داغ و بسیار سرد توصیه نشده
نوشیده آب زیاد موجب بلغم در افراد می شه که نتیجه اش تنبلی و خستگی است

سلام دوست گرامی! ممنونم بابت نکاتی که اشاره کردین 🙂
منظور ما هم همون آب گرم هست نه آب خیلی داغ که خودنش ممکن هم نیست.
در این مقاله «نوشیدن آب زیاد» توصیه نشده.
د رمورد شوره سر هم که فرمودین، مطمئنید که نوشیدن فقط یک لیوان آب گرم قبل از صبحانه منجر به شوره سر میشه؟!

علیکم السلام
فکر کردم منظور شما دوش با آب داغ (گرم) است
چرا که آب داغ و ناخن کشیدن در حین استحمام شوره سر رو تشدید می کنه
ممنون

جالب بود ولی منظورتان از آب داغ آب خیلی داغ نیست چون همانطور که می دانید آب سوزان برای بدن مضر می باشد .

بله درست می فرمایین. منظور همون آب گرم هست.

سلام بابت مطالبتون ممنونم واقعا این نوع مطالب گره گشای مشکلات جسمی مردم هس.ان شاالله خداوند توفیقتون بده خدمت صادقانه به هموطنان عزیزمون بکنین.

سلام. ممنونم از پیام گرم شما و همراهیتون با ما 🙂

خاصیت خوردن آب جوشیده

زهرا جون دستت طلا ایول عالی بود عزیزم tnhj

سلامتی

قرص لوراتادین چیست؛ موارد مصرف و عوارض لوراتادین

لاغری در یک ماه؛ چگونه در یک ماه ۶ تا ۹ کیلوگرم وزن کم کنیم؟

قرص اورژانسی چیست؛ روش مصرف و عوارض قرص اورژانسی ضد بارداری


علت درد بیضه؛ علائم، تشخیص و درمان آن

جوش صورت نوزاد؛ عوامل، راه‌های تشخیص و درمان

مطالب سخنرانی‌مان را با چه ترتیبی ارائه دهیم؟

علائم کبد چرب؛‌ هر مرحله از کبد چرب چه نشانه‌هایی دارد؟

فروش آنلاین لباس با ۱۹ توصیه که موفقیت‌تان را تضمین می‌کند

لاغری شکم بعد از زایمان؛‌ ۹ حرکت ورزشی مؤثر در خانه


بهترین کشورها برای زندگی در سال ۲۰۱۹

خاص ترین سواحل دنیا که زیبایی آن‌ها شما را خیره می‌کند


بهترین کتاب هایی که تبدیل به فیلم شدند

بهترین فیلم های علمی تخیلی از گذشته تا کنون

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز آن‌ها را نشنیده‌اید


ارزان ترین کشورهای جهان برای مهاجرت

مفیدترین تمرینات برای از بین بردن چربی سینه در مردان یکی از پر تکرارترین کاربران سایت های پزشکی است که به جینوماستیا (بزرگی پستان در مردان) اختصاص دارد. بسیاری از مردان برای شکل دادن به قفسه سینه خود، به سختی می توانند چربی سینه را از بین ببرند. در ادامه این مقاله از بخش پزشکی و ورزشی دکتر سلام، به برخی از تمرینات آزمایش شده در طول زمان برای از بین بردن چربی سینه در مردان اشاره می کنیم. همچنین به سراغ سؤالاتی که اغلب

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این

خاصیت خوردن آب جوشیده

فنگ شویی برای جذب ثروت امکان پذیر است؟ فنگ شویی برای جذب ثروت چه راهکارهایی را توصیه می کند؟ راه های جذب انرژی ثروت با به کارگیری فنگ

فنگ شویی ثروت چیست؟ راه‌ های زیادی وجود دارند که شما می ‌توانید از فنگ شویی برای جذب ثروت، کامیابی و فراوانی استفاده کنید. یک روش ساده این

مفیدترین تمرینات برای از بین بردن چربی سینه در مردان یکی از پر تکرارترین کاربران سایت های پزشکی است که به جینوماستیا (بزرگی پستان در مردان) اختصاص دارد.

در مورد اختلال اوتیسم چقدر اطلاعات دارید؟ از چه زمانی میتوان تشخیص داد که کودکی به اختلال اوتیسم مبتلا است؟ چگونه می توانیم ارتباطی موثر و درست با

علائم اولیه بارداری چیست؟ آیا می دانستید، هنگامی که عادت ماهانه تان به تاخیر می افتد، ممکن است چند هفته از بارداری تان گذشته باشد؟ حاملگی با بارور

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

بسیاری از افراد از خواص سلامتی آب آشامیدنی در صبح آگاهی دارند. این عادت خوبی است که باید گسترش یابد مخصوصا برای کودکان یا سالمندان که نیاز به مراقبت دارند.

متأسفانه هر کسی هر روز صبح چنین عادتی ندارد. بعضی از مردم حتی ترجیح می دهند نوشیدنی های دیگری مانند چای یا قهوه بنوشند. اگر بدانند خواص نوشیدن آب گرم چیست سعی می کنند بیش از پیش آن را در بره خود بگنجانند..


15 خاصیت خوردن آب گرم در اول صبح :

آب گرم بهترین ترکیبات طبیعی است که به عنوان یک سم زدا در سیستم بدن عمل می کند. بنابراین، یک لیوان آب گرم هر روز صبح می تواند برای بهینه سازی فرایند سم زدایی بدن و از بین بردن سموم غیر ضروری مفید باشد. این همان مزایای آب لیمو است که می تواند بهترین روش سم زدایی بدن باشد

خاصیت خوردن آب جوشیده

نوشیدن آب روش خوبی برای افزایش متابولیسم بدن است. بنابراین، می تواند مواد غذایی جذب شده در بدن را به طور موثر به انرژی تبدیل کند. آب گرم منجر به حفظ سطح انرژی در فعالیت های روزانه میشود.

آب آشامیدنی نیز برای بهبود سیستم گوارش خوب است. بنابراین، به بهبود حرکت روده و هضم غذا موثر میباشد از این رو، مواد مغذی مهم را برای حفظ یک بدن سالم جذب می کند.

خوردن آب بهترین روش برای جلوگیری از کم آبی بدن است. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که بدن هر روز مقدار کافی آب دریافت می کند. برای شروع بهتر است قبل از صبحانه آب گرم بخورید.این موضوع از تحریک گلو جلوگیری میکند.

اولین خاصیت تنظیم گردش خون نوشیدن آب گرم در اول صبح است. بنابراین، برای جلوگیری از احتمال بیماری های قلبی عروقی مانند حمله قلبی یا سکته مغزی مفید است.آب گرم باعث کم شدن چربی های دور قلب می شود.

یکی از خواص نوشیدن آب گرم در اول صبح جلوگیری از گلودرد است.بنابراین، تهدید خوبی برای التهاب گلو است. علاوه بر این، می تواند به کاهش خلط و جلوگیری از درد گلو و کاهش تورم کمک کند.

چه کسی فکر کرد که آب گرم یک رویکرد خوب برای مقابله با افزایش وزن باشد. عادت نوشیدن آب ولرم به حفظ وزن و جلوگیری از جذب چربی در بدن کمک زیادی می کند. این همان مزایای میوه اژدها برای کاهش وزن است که برای حفظ وزن نیز موثر است.

نوشیدن آب گرم می تواند کلیه را به آسانی پاکسازی کند. آب گرم به جذب و تخلیه هر گونه مواد معدنی غیر ضروری از بدن کمک می کند. بنابراین، نوشیدن آب کافی برای جلوگیری از مشکلات کلیه مفیدباشد.


بهترین راه طبیعی برای جلوگیری از بیماری ها، مصرف زیاد آب است. عمدتا آب گرم برای حفظ سیستم ایمنی بدن مفید است. بنابراین، می تواند احتمال بیماری ها را کم کند.

یکی دیگر از خواص استفاده از آب گرم مقابله با یبوست است. این یکی از راه های طبیعی برای جلوگیری از این احتمال است.

آب به حفظ مرطوب کنندگی پوست کمک می کند. بنابراین، یک راه خوب برای حفظ پوست سالم است. علاوه بر این، می تواند به جلوگیری از التهاب پوست و ایجاد پوست صاف کمک کند.

آب گرم برای جلوگیری از چین و چروک پوست بسیار مفید است..آب گرم به حفظ ظاهر بدن نیز کمک کند. علاوه بر این، برای کاهش خطوط قرمز پوست نیز مفید است.

خواص آب آشامیدنی شامل رفع نشانه های سرما خوردگی است. بنابراین، خوب است که سرما خوردگی را با نوشیدن مکرر آب گرم را کاهش دهید. علاوه بر این، می تواند از احتمال علائم سرماخوردگی جلوگیری کند.

آب گرم برای کاهش سندرم PMS ، از جمله گرفتگی عضلات قاعدگی موثر است. بنابراین، در طول PMS، پیشنهاد می شود که حداقل 2 لیتر در روز آب مصرف کنید.

آب آشامیدنی برای جلوگیری از هر گونه عفونت ، یک روش مناسب دیگر خواهد بود. بنابراین، با مصرف آب، می توانید برای جلوگیری از بیماری به بدن کمک کنید.





بخوانید :


فواید بی نظیر خوردن آب خنک قبل از صبحانه


12 دلیل منع خوردن آب یخ که نمی دانستید ؟

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .



ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم


معصومه راهی



پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *