آیا خوردن جگر مرغ در بارداری ضرر دارد

در دوران بارداری انواع حساسیتهای غذایی برای زنان رخ می دهد. علاوه بر این حساسیتها باید توجه داشت که در این دوره مصرف بعضی غذاها و یا حتی افراط در خوردن غذاهای مقوی ممکن است سلامت مادر و جنین را به خطر اندازد. مضرات خوردن جگر در دوران بارداری بارها از سوی متخصصان مطرح شده است.

عده ای بر این باورند چون زنان باردار دچار کم خونی می شوند بنابراین خوردن جگر می تواند این مشکل را جبران کند. اما متخصصان زیادی بارها هشدار داده اند که مصرف جگر در بره تغذیه سه ماه اول بارداری خطر رشد ناقص جنین را به همراه دارد و در ماه های آخر نیز ممکن است سبب سقط جنین شود. این متخصصان توصیه می کنند که زنان بارداری که دچار کمبود آهن هستند بهتر است زیر نظر پزشک از مکملهای آهن استفاده کنند و مصرف بعضی سبزیجات که درای مقدار آهن بیشتری هستند را در بره غذاییشان بگنجانند. همچنین به جای مصرف گوشت قرمز و جگر, می توانند از گوشت شتر مرغ که کلسترول کمی دارد و حاوی آهن فراوان است, استفاده کنند.

یکی از دلایل منع مصرف زنان باردار از خوردن جگر, وجود ویتامین ها و مواد معدنی فراوان است. یکی از ویتامین هایی که مقدار آن در جگر زیاد است, ویتامین A می باشد. مقدار زیاد این ویتامین می تواند سلامت جنین را به خطر اندازد.آیا خوردن جگر مرغ در بارداری ضرر دارد

زنان باردار باید روزانه حدود 2565 واحد ویتامین A مصرف کنند, در صورتی که با مصرف جگر حدود 1 واحد ویتامین A دریافت می شود و همین افزایش مقدار ویتامین A باعث افزایش احتمال مرگ جنین را در پی دارد. در دوران بارداری می توانند از مکمل های ویتامین A به مقدار مناسب و زیر نظر پزشک متخصص استفاده کنند. گفتنی است که حتی در 1 گرم جگر نیز مقدار زیادی ویتامین A وجود دارد که ممکن است خطرساز باشد.

منبع : آرگا



روغن خراطین، جادوی جذابیت!


یک ایده شیک، انتخاب شاه گیوه پاشنه بلند با زیره و‌ پاشنه چرم



با بهترین مراکز خرید پاتایا آشنا شوید


غار نیاح مالزی شاهدی برای زندگی 4 هزار ساله انسان ها!



قبل از خانه تکانی و نظافت عید نوروز بخوانید



با انواع رنگ موی عید نوروز 98 آشنا شوید

نشانی شما منتشر نخواهد شد.

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *