تاثیر قرص ضد بارداری برای رشد ابرو

تاثیر قرص ضد بارداری برای رشد ابرو
تاثیر قرص ضد بارداری برای رشد ابرو


قرص ال دی برای رشد مو و ابرو


قرص ال دی عمدتاً به منظور جلوگيري از بارداري به كار مي رود، ولي براي پيشگيري از بروز سرطان تخمدان يا آندومتر، كاهش كيست هاي تخمداني، بيماري خوش خيم فيبروكيستيك پستان، منظم ساختم دوره قاعدگي، كاهش حجم خون قاعدگي، كاهش فشارهاي روحي قبل از قاعدگي و كاهش تعداد دفعات قاعدگي دردناك نيز مفيد است.

گرچه هورمون ها در رشد مو تاثیر دارند و ریزش موها نیز به دلیل تغییرات هورمونی صورت می گیرد اما دلیل قابل اثباتی در مورد مصرف قرصهای هورمونی با افزایش رشد مو وجود نداشته است.

اگرچه که گفته می شود برخی هورمون ها و داروهای هورمونی می توانند بر روی رشد فولیکول های مو تاثیر داشته باشند اما تجویز هورمون ها به صورت موضعی که بر روی پوست مالیده می شوند بر رشد مو و ابرو تاثیری ندارد.تاثیر قرص ضد بارداری برای رشد ابرو

بعضی زنان نیز اعتقاد دارند مصرف موضعی قرصهای هورمونی و حل شده در آب بر روی رشد موها موثر می باشد که این باور نیز غلط و تجویز آن تاثیری در رشد مو نخواهد داشت.


واکنش بدن به مصرف قرص های هورمونی

مصرف قرصهای هورمونی در بدن افراد واکنشهای متفاوتی را در پی خواهد داشت و ممکن است در برخی افراد سبب بروز جوش صورت و بدن و در برخی موجب افزایش رشد موها گردد البته اگر افراد دچار اختلالات هورمونی نباشند ممکن است عکس عمل های متفاوتی در بدن نسبت به مصرف این نوع قرصها ایجاد گردد.

مصرف قرصهای هورمونی باعث ایجاد لکه های پوستی در تمام یا نقاطی از صورت زنان می گردد که باعث می گردد پزشک راه دیگری را جهت جلوگیری از بارداری به آنان توصیه نماید.

به هرحال این قرصها با فواید و مضراتی که دارند هر کاربردی که داشته باشند اثر بخشی آنها در افزایش رشد مو چندان مورد اعتنا نمی باشد و از نظر پزشکی قابل اثبات نخواهد بود.

قرص های ال دی و هورمونی نمی تواند به دلیل هورمونی بودن جایگزین مناسبی برای محلولهای موضعی رشد مو و ابرو باشد زیرا این قرصها و هورمونهای به کار رفته در آنها جذب پوستی بسیار پایینی دارند و تز طریق پوست قابل جذب نمی باشند .

افرادی که دچار آلوپسی و کم پشتی موی خود می باشند به جای باورهای غلط و تجویزات غیر علمی بهتر است با مراجعه به پزشک متخصص پوست و مو بهترین روش افزایش رشد مو را نسبت به وضعیت جسمانی خود در پیش بگیرند و از به کار گیری روشهای غیر علمی و گاها مضر پرهیز نمایند چه بسا استفاده از روشهایی غیر علمی به ایراد ضررهای بیشتر به فرد منجر گردد و باعث صدماتی جبران ناپذیر به افراد شود.

لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید؛ نظرات و سوالات شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج نام و لينک سايت مجاز است.

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

گردآوری- نبض ما

متاسفانه گاهی پیش می آید که ابروها حالت طبیعی خود را از دست می دهند و بعضی قسمت هایشان خالی می شود و به همین دلیل دیگر نمی توان آنگونه که زیباست آنها را حالت داد. اما راه هایی وجود دارد که می توان رشد ابرو و موها را تحریک کرد تا دوباره ابروهایی همانند گذشته داشت.

در ابتدای کار در صورت مشاهده هر گونه ریزش غیر طبیعی بهتر است به پزشک مراجعه کنید. آزمایش خون می تواند میزان آهن و کارکرد تیروئید شما را نشان دهد. چون مثلا کم کار شدن تیروئید می تواند باعث نازک شدن و ریزش مو، ابرو و مژه شود، همچنین آهن در فرآیند رساندن اکسیژن به سلول ها نقش دارد و اکسیژن از مواد مهمی است که به رشد ابرو و موها کمک می کند، در صورت تشخیص پزشک، خوردن غذاهای حاوی آهن یا قرص های آهن می تواند بسیار مفید باشد.تاثیر قرص ضد بارداری برای رشد ابرو

افراد زیادی در دنیا هستند که چنین مشکلی را دارند. ممکن است موی ابروها به علل متعددی دچار ریزش شوند، علت مهمی که می تواند منجر به این مورد شود، نوعی خاصی از بیماری به نام آلوپسیاست که در این بیماری سیستم ایمنی بدن، فولیکول های مو را به عنوان باکتری می شناسد و در نتیجه رشد ابرو و موها کند شده و در آمدن دوباره آن ها می تواند بسیار مشکل باشد.

اگر مایل هستید رشد سریع ابرو و موهای شما، سرعتی بیشتر از حالت عادی خود داشته باشد، استفاده از ترفندهای زیر می تواند به شما کمک کند.

روغن زیتون مواد مغذی لازم برای رشد موها را به پوست و مو می رساند. می توانید چند قطره روغن زیتون را به ابروهای خود بمالید و شروع به ماساژ دادن آن نقطه از پوست خود کنید. ماساژ دادن پوست سبب بهبود و تسریع در رسیدن مواد مغذی به پوست می شود.

توصیه می شود که این کار را حداقل یک بار در روز و به مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه بر روی پوست خود (مناطقی که رشد ابرو کم شده است) انجام دهید.

روغن آووکادو یکی از روغن های مغذی پوست و مو است. این روغن را بیشتر به کسانی توصیه می شود که پوستی ملتهب در کف سر دارند یا موهای شان بیش از اندازه نازک شده است.

بی شک یکی از روغن های رایج و خوب برای چرب کردن موها در آقایان و لطیف کردن پوست های خشک در خانم ها، روغن بادام است که دسترسی به آن نیز راحت است.

پروتئین های موجود در این روغن به بازسازی سطح پوست کمک می کنند و حالت انعطاف پذیری آن را بهبود می بخشند. اگر این روغن را با محصولات شوینده مخلوط کنید اثربخشی بیشتری خواهد داشت اما به تنهایی هم می تواند موها را درخشان، چرب و مقاوم کند. برای رشد موها بهتر است از روغن بادام تلخ و برای پوست از روغن بادام شیرین استفاده کنید.

برای داشتن ابروها و مژه هایی پرپشت و زیبا ،روغن کرچک گزینه ای بسیار عالی و موثر شناخته شده است. هر شب مقداری از این روغن را روی مژه ها بمالید و امیدوار باشید پس از مدتی کوتاه ضخیم تر شدن مژه ها و رشد ابرو و مژه جدید را مشاهده کنید. برای کسب نتیجه بهتر در این خصوص، می توانید از برس ریمل های قدیمی خود برای ابروها و مژه ها استفاده کنید.

روغن نارگیل برای رشد ابرو موثر است و علاوه بر تغذیه پوست، به نرم نگه داشتن پوست نیز کمک زیادی می کند. برای استفاده از آن چند قطره از روغن نارگیل را به ابروهای خود بمالید و ماساژ دهید.

در طب سنتی معتقدند ماساژ دادن پوست سر با روغن رزماری برای جلوگیری از ریزش مو مفید است و پوست سر را سالم نگه می‌دارد. همچنین شاهد تولید انواع لوسیون از این گیاه دارویی برای تقویت ابرو و مژه نیز هستیم که در دراز مدت دارای اثری فوق العاده نیز هست.

امروزه، روغن فندق در بسیاری از عطاری‌ ها در دسترس است.  چند قطره روغن فندق را روی سر انگشتان خود بریزید و ابروها را با آن ماساژ دهید. بهتر است این کار را در شب انجام دهید.اجازه دهید روغن فندق تا صبح رو ابروهایتان بماند. صبح بعد از بیدار شدن، می‌توانید صورت خود را با شوینده‌ ای ملایم بشویید. تکرار این درمان هر شب و تا زمانی که نتیجه مطلوب بگیرید، توصیه می‌شود.

سیر به رشد ابروها کمک می کند، ولی با سوزش فراوان همراه است، روش استفاده آن به این صورت است که ، سیر را از وسط نصف کرده و کمی فشار دهید تا آب بیاندازد ،و  بعد به موهای ابرویتان بمالیدو آن ها را شانه کنید و بگذارید به مدت چند ساعت بماند. بهترین راه حل پیشنهادی به خانم ها این است که یک عدد سیر را رنده نموده،آب آن را در جهت رویش ابرو روی ابروها ( تغییر مدل ابرو ) کامل قرار دهند.پس از آنکه سیر خشک شد با آب ولرم ابروها را در جهت رویش شستشو داده و حداقل روزی دوبار به این کار ادامه دهند.

یکی دیگر از همان باورهای عجیب و غریب که در میان بانوان خیلی هم کم نیست، این است که از قرص‌های ضدبارداری به عنوان دارویی برای رویش مو و درمان کم‌پشتی موهایشان استفاده می‌کنند. برخی از بانوان قرص‌های ضدبارداری را خرد کرده و به صورت پودر درمی‌آورند و از آن محلولی درست کرده و روی پوست سرشان می‌گذارند تا به رویش مجدد موهایشان که کم‌پشت شده‌اند، کمک کنند. این یک باور غلط درباره خواص قرص‌های ضدبارداری در سلامت و زیبایی موها است و این روش موجب رشد مجدد موها نمی‌شود.

بهتر است خانم‌ها اثرات دقیق قرص‌های ضدبارداری و خواص آنها را از پزشک خود بپرسند و از استفاده‌های بی‌دلیل و بی‌فایده از این قرص‌ها در مقاصد دیگر خودداری کنند. گرچه قرص‌های ضدبارداری دارای ترکیبات هورمونی هستند ولی جذب پوستی این هورمون‌ها از طریق پوست سر آن‌قدر ناچیز است که به شمار نمی‌آید و از سوی دیگر موجب تقویت رشد موهای شما نمی‌شود.

این نکته را باید یاد آوری کنیم که  طول  مژه ژنتیکی است، راه های طبیعی خاصی برای تقویت مژه وجود دارد مثلا بیوتین به رشد  سریع و تقویت مو کمک میکند.ویتامین B کمپلکس که در برخی غذاها یافت میشود.این ویتامین محلول در آب است در ساردین، گردو، بادام، مخمر آبجو، موز و غلات سبوس دار یافت می شود. علاوه بر این، می توان آن را در زرده تخم مرغ یافت.

گفته می شود که زیبایی واقعی چشم ها، به مژه های آن برمی گردد. داشتن مژه هایی بلند، تیره و زیبا باعث می شود، چشم ها جذاب تر به نظر برسند. به همین دلیل، خانم ها همیشه به دنبال لوازم آرایشی هستند که مژه های آنها را بلند تر و تیره  تر نشان دهد. از جمله لوازم آرایشی که خانم ها بسیار از آن استفاده می کنند، می توان از ریمل نام برد. روش های مصنوعی زیادی برای داشتن مژه هایی بلند و تیره وجود دارد اما بهتر است در این مورد به روش های طبیعی مراجعه کرده و از آنها استفاده کنیم.

برای تقویت مژه ها میتوانید از انواع روغن های طبیعی مانند روغن زیتون، جوجوبا و کرچک حاوی ویتامین، مواد معدنی و عوامل بلندکننده مو استفاده کنید. به منظور انجام این کار، شما به یک برس ریمل تمیز نیاز دارید. برس ریمل را به روغن دلخواه خود، آغشته کرده و مانند ریمل زدن، آن را به مژه های خود بزنید.

ویتامین E به تسریع در رشد مژه کمک می کند. می توانید به صورت خارجی از یک لوسیون ویتامین E استفاده کنید و یا آنها را به صورت قرص و یا طبق نوع تجویز پزشک استفاده کنید.این روش نتایج بهتر و سریع تری خواهد داد.

مژه های شما همیشه به هوای تازه نیاز دارند؛ بنابراین، به محض ورود به منزل، در اولین فرصت خط چشم و ریمل خود را پاک کنید. زمان استفاده از لوازم آرایش را تا آنجا که می توانید کوتاه کنید و هنگام شستشوی صورت و مژه ها از پاک شدن مواد آرایشی کاملا مطمئن گردید.

امروزه بسیاری از مردم کاشت ابرو را امتحان می کنند، ما به ۱۰ سوال مهم شما در مقاله زیر پاسخ داده ایم:کاشت ابرو

شما می توانید سوالات خود را از طریق لینک پرسش از دکتر با پزشکان ما مطرح نمایید.

منابع:

حکیم تهرانی، بیوطب، مه شو ، بیوتی ۲۰

کدام گن لاغری بهتر است؟

همه چیز درباره هاشور ابرو یا میکروبلیدینگ

بوتاکس و کاربردهای بوتاکس در جوانسازی

۴ ماسک فوری برای سفت شدن پوست صورت

استفاده از ماسک سیاه چه خطراتی دارد؟

چگونه خالکوبی را پاک کنیم؟

تاثیر قرص ضد بارداری برای رشد ابرو

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

واقعا با این روشا تا یک هفته در میاد؟؟

سلام من صورتمو وکس کردم یک مقدار از سینه ابروم کنده شد به نظرتون در میاد الان یک هفته شد ولی در نیومد

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

ویدیو های سلامت

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مطالب پیشنهادی

بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

تاثیر قرص ضد بارداری برای رشد ابرو
تاثیر قرص ضد بارداری برای رشد ابرو
10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *