بهترین قرص برای درمان عفونت کلیه

خواص دارویی و گیاهی

دکتر شهریار ناطق – جراح کلیه و متخصص ارولوژی

جراحی برداشتن توده کليه همراه با حفظ کلیه (پارشیل نفرکتومی)

کیست کلیه – دکتر شهریار ناطق در بره به خانه برمیگردیم

ارولوژی اطفال – دکتر شهریار ناطق در بره به خانه برمیگردیم

این مقاله تنها در مورد عفونت ناگهانی (حاد) کلیوی در بزرگسالان است که واژه پزشکی آن پیلونفریت حاد است.

در بدن هر فرد دو کلیه وجود دارد که هر کدام از آن ها در یک طرف شکم، به پشت قرار گرفته اند. کلیه ها ادرار را تولید می کنند، لوله های بین مثانه و کلیه (حالب ها ) ادرار را به مثانه تخلیه می برند. ادرار در مثانه ذخیره می شود و وقتی مثانه پر شد، از طریق لوله اى از مثانه (مجرای ادرار) از بدن خارج مى شود.

عفونت های کلیوی از یک عفونت مثانه ایجاد می شوند. باکتری ها از حالب ها عبور مى کنند و باعث عفونت در کلیه می شوند. این باکتری ها معمولا باکترى هایی هستند که به طور معمول در روده زندگی می کنند به عنوان مثال اشریشیا کلاى.  اکثر افراد مبتلا به سیستیت دچار عفونت کلیه نمى شوند.

برخی از عفونت های کلیوی بدون عفونت مثانه توسعه پیدا می کنند که گاهی اوقات به علت مشکلى در کلیه است. به عنوان مثال، اگر فردى سنگ کلیه یا نارسایی کلیه داشته باشد، در خطر ابتلا به عفونت های کلیوی قرار دارد.

معمولا تنها در یک کلیه عفونت ایجاد می شود. عفونت کلیه حاد در هر سنی ممکن است رخ دهد و در بین زنان بسیار رایج است. این امر به این دلیل است که زنان از مردان در معرض خطر ابتلا به عفونت مثانه هستند.

در زنان، مجرای ادرار نزدیک به مقعد است، که این باعث می شود باکتری ها راحت تر از روده به مجرای ادرارى برسند. هم چنین مجرای ادرارى در زنان کوتاه تر از مردان است، بنابراین باکتری ها راحت تر مى توانند به مثانه برسند.

⚠ توجه: عفونت های کلیوی در کودکان، افراد مسن و در دوران بارداری شایع است. اما عفونت کلیه در مردان شایع نیست.

علائم معمولا به سرعت و در عرض چند ساعت ایجاد مى شوند و ممکن است شامل موارد زیر باشند:

معمولا علائم عفونت مثانه نیز وجود دارد. به عنوان مثال:

ممکن است تمام علائم ایجاد نشوند. گاهی عفونت حاد کلیه فقط می تواند نشانه های مبهمى ایجاد کند. به عنوان مثال، فقط به طور کلی احساس ناخوشایندی ایجاد می کند.

در افراد مسن عفونت حاد کلیه ممکن است باعث سردرگمی شود. به همین دلیل است که اغلب زمانى که یک فرد مسن با سردرگمى مراجعه مى کند، پزشک از او درخواست می کند تا آزمایش ادرار دهد.

آزمایش ساده ای که پزشک می تواند انجام دهد، یک آزمایش آنالیز ادرار است. این آزمایش شامل آزمودن نمونه ای از ادرار با یک نوار تست ویژه است که به دنبال علائم عفونت مى گردد. این آزمایش معمولا عفونت کلیه را نشان مى دهد.

با این حال مهم است که تشخیص را تایید کرده و همچنین مشخص کنید که کدام باکتری باعث عفونت شده است. این امر یک پزشک را مجاز به تجویز آنتی بیوتیک صحیح می کند. برای این کار، پزشک باید نمونه ادرار را به آزمایشگاه ارسال کند تا باکتری موجود شناسایی شود. این روند ممکن است چندین روز به طول بی انجامد، لذا درمان زودتر شروع مى شود.

نمونه ى ادرار ممکن است تنها آزمایش مورد نیاز براى خانم ها باشد. در بعضی موارد ممکن است آزمایش های بیشتری انجام شود، مثلا اگر سنگ کلیه یا یک اختلال کلیوی داشته باشید.

معمولا اگر مرد باشید یا عفونت مجدد کلیوی داشته باشید، نیاز به انجام آزمایش هاى دارید. اگر تست های بیشتری لازم باشد، اسکن اولتراسوند اغلب اولین کاری است که انجام می شود.

آنتی بیوتیک ها معمولا عفونت را پاک می کنند. اگر پزشکان به یک عفونت مشکوک باشند، حتی قبل از آنکه جواب آزمایش ادرار داده شود، یک آنتی بیوتیک تجویز می کنند.

برخی از میکروب ها (باکتری ها) به برخی از آنتی بیوتیک ها مقاوم هستند. بنابراین، گاهی اوقات تغییر آنتی بیوتیک ممکن است لازم باشد. دوره آنتی بیوتیک ها به مدت ۷ تا ۱۴ روز، بسته به نوع آن است. آنتی بیوتیک های معمول برای عفونت های کلیوی عبارتند از:

داروهاى ضد درد مانند پاراستامول می توانند درد و تب را کاهش دهند. اگر درد شدیدتر باشد، ممکن است نیاز به داروهاى قوى تر داشته  باشد.

داروهای ضد التهابى غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن معمولا برای یک فرد مبتلا به عفونت کلیوی توصیه نمی شود. این امر به این دلیل است که ممکن است در کار کلیه تداخل ایجاد کنند. برای جلوگیری از کمبود مایع در بدن ( دهیدراتاسیون )، باید مقدار زیادی مایع مصرف کنید.

در بسیاری از موارد که عفونت بیش از حد شدید نیست، درمان می تواند در خانه انجام شود و عفونت با یک دوره از قرص های آنتی بیوتیکی از بین رود. اگر درمان درخانه باشد و بعد از ۲۴ ساعت علائم بهبود نیافته یا فرد احساس بدی داشته باشد، فرد باید به پزشک مراجعه کند. با این حال، برخی افراد باید به بیمارستان منتقل شوند، اگر:

❇ عفونت شدید است و باعث حال بسیار بد مى شود.

❇ فرد قادر به مصرف هر گونه مایعات و یا دارو (به علت بد بو و یا به علت استفراغ) نباشد.

❇ علائم با آنتی بیوتیک حل نشده باشد.

❇ فرد یک زن باردار باشد.

❇ فرد بسیار ضعیف شده باشد.

❇ فرد مبتلا به مشکلات کلیوی باشد.

❇ فرد مبتلا به دیابت باشد.

در بیمارستان، آنتی بیوتیک ها را می توان به طور مستقیم به صورت داخل وریدی داد تا اثر فوری و بیشتری داشته باشند.

در افرادی که عفونت کلیه دارند، اگر درمان به سرعت انجام شود، افراد می توانند به بهبودی کامل دست پیدا کنند. عوارض احتمالی که در تعداد کمی از موارد رخ می دهد، عبارتند از:

گاهی ممکن است میکروب های (باکتری ها) ناشى از عفونت کلیه، به جریان خون منتقل می شوند، به خصوص اگر درمان با تأخیر انجام شود. این اتفاق ممکن است باعث مسمومیت با خون (سپسیس) شود که می تواند جدی یا حتی تهدید کننده زندگی باشد.

در زنان باردار مبتلا به پیلونفریت، ممکن است نوزاد زودتر یا با وزن کمترى به دنیا آید.

آبسه کلیه (به ندرت) می تواند توسعه یابد.

گاهی اوقات باعث آسیب دائمی به بافت های کلیه می شود.

⚠ توجه: این عوارض معمولا شایع نیستند.

دکتر شهریار ناطق جراح کلیه و متخصص ارولوژی

برای پرسش از دکتر بر روی لینک مشاوره پزشکی کلیک کنید.

هدف از ایجاد این وب سایت ارائه اطلاعات صحیح و تخصصی در زمینه اورولوژی با زبانی ساده برای هموطنان ایرانی می باشد. در این وب سایت تلاش می شود تا به تدریج موضوعاتی شامل نشانه ها، تشخیص ، پیشگیری و درمان بیماری های دستگاه ادراری مردان و زنان و همچنین دستگاه باروری مردان به اشتراک گذاشته شود.

مطلب قبلی

عوامل خطرزا در ایجاد سرطان کلیه

مطلب بعدی

برای درمان سنگ کلیه چه کنیم؟

کلیه پیوندی چند سال عمر میکند؟[ +عوارض پیوند کلیه ]

هر آنچه که باید درباره ی هیدرونفروز کلیه بدانید

آزمون های بررسی عملکرد کلیه

دلایل ایجاد سنگ کلیه چیست؟

همه چیز درباره ی پروستات و بیماری های آن

انواع روش های دفع و درمان سنگ کلیه

چگونه سنگ مثانه را دفع کنیم ؟

علائم عفونت مثانه چیست؟ [ + درمان عفونت مثانه ]

مشترک خبر های تازه ما باشید

قدرت گرفته از

خانه » دسته بندی پزشکی،سلامتی،تغذیه و تندرستی » بیماریهای اورولوژی » علایم عفونت کلیه و راه های پیشگیری و درمان

شما اکنون در سایت خلایق هستید: نوشته ی
نسرین رجبعلی زاده

علایم عفونت کلیه معمولا به سرعت و در عرض چند ساعت تا چند روز ایجاد می شود. درد و ناراحتی در ناحیه تناسلی و اطراف آن و کمر و یا در اطراف اندام تناسلی ممکن است نشانه عفونت کلیه باشد.

در ادامه ابتدا به معرفی بیماری عفونت کلیه پرداخته و پس از بیان علایم عفونت کلیه به راه های پیشگیری و درمان آن می پردازیم.

برای پاسخ به این سوال که عفونت کلیه چیست باید گفت: عفونت کلیه (پیلونفریت) یک بیماری دردناک و ناخوشایند است. علت عفونت کلیه باکتری هایی هستند که در روده شما زندگی می کنند و اغلب نوعی به E.coli علت عفونت کلیه است. این باکتری ها ابتدا مثانه و سپس کلیه ها را آلوده می کنند.

در موارد نادر، علت عفونت کلیه باکتری ها یا قارچ هایی هستند که پوست را آلوده کرده سپس عفونت از طریق جریان خون به کلیه گسترش پیدا میکند.

البته این حالت معمولا فقط در افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف رخ می دهد.

اگر عفونت کلیه به سرعت درمان شود، باعث آسیب جدی نمی شود، اما اگر درمان عفونت کلیه صورت نگیرد، می تواند بدترشده و باعث آسیب دائمی به کلیه شود.

معمول ترین علایم عفونت کلیه عبارتند از:

علایم عفونت کلیه فقط محدود به این علایم نیستند و شما در صورت داشتن بیماری های دیگر ممکن است دیگر علایم عفونت کلیه را نیز تجربه کنید.

مثلا اگر مبتلا به سیستیت یا اورتریت هستید (یک عفونت مجاری مثانه) علائم اضافی ممکن است رخ دهد.

این گروه از علایم عفونت کلیه عبارتند از:

از دیگر علایم عفونت کلیه که در کودکان ممکن است رخ دهند:

عفونت کلیه نسبتا نادر است. در انگلستان تخمین زده می شود در هر سال، در هر ۸۳۰ نفر یک عفونت کلیه ایجاد می شود که می تواند در هر سنی اتفاق بیفتد.

زنان و کودکان در معرض خطر ابتلا به عفونت کلیه و سایر عفونت های دستگاه ادراری مانند بیماری های مثانه هستند.

در واقع احتمال بیماری در زنان شش برابر از مردان است.

این به این علت است که مجرای ادراری زن کوتاه تر است و باعث می شود که باکتری ها که علت عفونت کلیه هستند سریع تر به کلیه دسترسی پیدا کنند.

زنان جوان در معرض خطر هستند زیرا آنها تمایل بیشتری به رابطه جنسی دارند و داشتن رابطه جنسی مکرر شانس ابتلا به عفونت کلیه را افزایش می دهد.

کودکان نیز می توانند در معرض ابتلا به عفونت کلیه قرار گیرند زیرا ممکن است با یک اختلال در دستگاه ادراری متولد شده باشند یا وضعیتی به ریفلاکس کلیه داشته باشند که در آن برگشت ادرار از مثانه به کلیه رخ می دهد.

اگر دچار تب و درد کمر یا درد در ناحیه تناسلی هستید یا اگر متوجه تغییر در الگوی معمول ادرار شدید به پزشک مراجعه کنید.

اغلب درمان عفونت کلیه با آنتی بیوتیک ها و به سرعت باید انجام شود تا از آسیب رسیدن به کلیه یا گسترش عفونت به جریان خون جلوگیری شود.

پس از مصرف آنتی بیوتیک ها، بعد از حدود دو هفته باید کاملا احساس سلامتی کنید.

جهت درمان عفونت کلیه برای اکثر افراد از آنتی بیوتیک ها و داروهای مسکن استفاده می شود.

معمولا قرص یا کپسولی آنتی بیوتیکی داروی عفونت کلیه است و دوره درمان بین ۷ تا ۱۴ روز است.

برای اکثر افراد – به غیر از زنان باردار – داروی عفونت کلیه توصیه شده آنتی بیوتیک های سیپروفلوکساسین یا کوآموکسی کلاو است. با این حال، از آنتی بیوتیک های دیگر نیز استفاده می شود.

عوارض جانبی رایج سیپروفلوکساسین که یک دارو برای عفونت کلیه است عبارتند از احساس بیماری و اسهال.

کوآموسی کلاو که دومین دارو برای عفونت کلیه است، می تواند اثر قرص های ضد بارداری را کمتر کند، بنابراین در طول دوره درمان عفونت کلیه ممکن است به استفاده از روش های دیگر جلوگیری از بارداری نیاز داشته باشید.

درمان عفونت کلیه در بارداری معمولا یک دوره ۱۴ روزه آنتی بیوتیک سفالکسین است.

مصرف داروهای ضد درد مانند پاراستامول نیز به کاهش علایم عفونت کلیه کمک می کند.

در درمان عفونت کلیه ، ضد التهاب های غیر استروئیدی مانند ایبوبروفن معمولا برای کاهش درد توصیه نمی شود.

این به این دلیل است که این داروها ممکن است خطر ابتلا به مشکلات کلیوی را افزایش دهند.

در دوره درمان عفونت کلیه مایعات زیادی بنوشید. این امر به جلوگیری از کم آبی و رفع باکتری ها از کلیه کمک می کند.

هدف به اندازه کافی آب نوشیدن است به طوری که ادرار شما رنگ پریده شود.

اگر ۲۴ ساعت پس از شروع درمان، علایم عفونت کلیه بهبود نیافتند با پزشک خود مشورت کنید.

اطمینان حاصل کنید که زیاد استراحت می کنید. این دوره ممکن است دو هفته طول بکشد.

اگر یک مشکل اساسی در دستگاه ادراری شما وجود داشته باشد پزشک شما ممکن است شما را به بیمارستان منتقل کند. عواملی مثل:

عوارض ناشی از عفونت کلیه نادر است، اما احتمال بروز آن می شود، اگر:

آبسه کلیه – ایجاد توده چرک در کلیه – اگر دچار دیابت هستید، در معرض خطر ابتلا به آبسه کلیه هستید.

آبسه های کلیه به طور بالقوه جدی هستند زیرا باکتری داخل آبسه می تواند به سایر قسمت های بدن شما مانند جریان خون یا ریه شما گسترش یابد و می تواند کشنده باشد.

معمولا آبسه های کوچکتر با آنتی بیوتیک ها درمان می شوند ولی برای آبسه های بزرگ جراحی مورد نیاز است که شامل تخلیه چرک از آبسه با استفاده از یک سوزن است که به کلیه وارد می شود.

مسمومیت خون یکی دیگر از عوارض نادر، اما به طور بالقوه مرگبار است و زمانی اتفاق می افتد که باکتری از کلیه ها به جریان خون گسترش می یابد.

هنگامی که باکتری ها در خون شما هستند، عفونت می تواند به هر بخش از بدن شما، از جمله تمام ارگان های اصلی گسترش یابد.

در افراد مبتلا به عفونت کلیه ، علائم مسمومیت خون عبارتند از:

یکی دیگر از عوارض نادر، اما به طور بالقوه کشنده وضعیتی است به پیلونفریت امفسیماتوز (EPN)

EPN یک عفونت شدید است که در آن بافت کلیه ها به سرعت تخریب می شود و باکتری هایی که علت عفونت کلیه هستند، گازی سمی ایجاد می کنند.

علت دقیق EPN شخص است، اما تقریبا همه موارد در افراد مبتلا به دیابت رخ داده است.

درمان معمول جراحی اضطراری برای حذف بخشی یا همه کلیه آسیب دیده است.

در موارد بسیار نادر، عفونت کلیه باعث آسیب شدید کلیه می شود که منجر به نارسایی کلیه می شود.

عفونت کلیه همچنین می تواند عوارض دیگر، از جمله فشار خون بالا را ایجاد کند.

همچنین عفونت کلیه در بارداری ممکن است باعث زایمان زودرس نیز بشود.

ترجمه شده در سایت خلایق
منبع:

nhs.uk

برچسب‌ها: عفونت ادرارینارسایی کلیه


۱۳۹۶-۰۸-۰۴

 شما اکنون در سایت خلایق هستید: نوشته ی
پدرام ملکی
· Published ۱۳۹۶-۰۸-۰۴
· Last modified 217-1-26


۱۳۹۷-۰۵-۲۱

 شما اکنون در سایت خلایق هستید: نوشته ی
سمانه طبسی
· Published ۱۳۹۷-۰۵-۲۱
· Last modified 218-8-12


۱۳۹۷-۰۳-۱۴

 شما اکنون در سایت خلایق هستید: نوشته ی
لیلی عسگری
· Published ۱۳۹۷-۰۳-۱۴
· Last modified 218-7-11


۱۳۹۵-۱۲-۰۷

 شما اکنون در سایت خلایق هستید: نوشته ی
پدرام ملکی
· Published ۱۳۹۵-۱۲-۰۷
· Last modified 217-9-18

باز نشر مطالب تنها با ذکر سایت خلایق و ذکر آدرس و درج بک لینک khalayegh.com مجاز است.

www.724press.com/social/3819

عفونت‌های دستگاه ادراری می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد. از این رو افراد مبتلا به این عارضه، تلاش زیادی می‌کنند تا از این شرایط، خود را نجات دهند.

 علاوه بر این، درمان سریع این عارضه کمک می‌کند که از پیشرفت این بیماری جلوگیری شود. عفونت ادراری گاهی اوقات در عرض چهار یا پنج روز با درمان‌های خانگی قابل مداوا است؛ با این حال شدیدا توصیه می‌شود که درمان‌های پزشکی و حرفه‌ای، سریع‌ترین و کامل‌ترین فرآیند درمانی این بیماری است.

عفونت دستگاه ادراری (UTI) بیماری بسیار معمول و شایعی است که در عین حال می‌تواند بسیار ناخوشایند و ناراحت‌کننده هم باشد. عفونت ادراری عفونتی است که اجزای فوقانی دستگاه ادراری مانند کلیه یا مجرای ادرار یا بخش‌های تحتانی مانند مثانه و مجرای خروج ادرار یا هر دو قسمت را در بر می‌گیرد.

چنانچه دچار عفونت ادراری شده باشید، به احتمال زیاد هنگام ادرار احساس سوزش می‌کنید؛ درست مثل زمانی که احساس ادرار داشتن دارید. ضمن این که در این شرایط ممکن است در قسمت پایین شکم خود احساس درد کنید.

در عفونت‌های ادراری مختلف، علامت‌های مختلفی هم وجود دارد. دانستن این تفاوت‌ها به شما کمک می‌کند که توضیح واضح‌تری به پزشک خود ارائه بدهید.

چنانچه عفونت مربوط به قسمت تحتانی دستگاه ادراری باشد:

چنانچه عفونت شما مربوط به بخش‌های فوقانی باشد:

۲۰ تا ۴۰ درصد عفونت‌های خفیف ادراری خود به خود برطرف می‌شوند؛ اما بیش از نیمی از آن‌ها در صورت نبود مراقبت‌های پزشکی عوارض خطرناکی از خود نشان می‌دهند. از این رو در صورت ابتلا به عفونت ادراری و داشتن تب یا بدتر شدن علایم حتما به پزشک مراجعه کنید.

چنانچه باردار بوده یا مبتلا به دیابت هستید، در این شرایط هم مراجعه‌ی فوری به پزشک داشته باشید.

مراجعه به دکتر کمک می‌کند تا تشخیص واضحی از بیماری خود پیدا کنید. آنچه که از نظر شما عفونت ادراری است می‌تواند در واقع عفونت قارچی باشد.

معمولا پزشک در این خصوص یک آزمایش ادرار از شما می‌گیرد تا نوع باکتری عفونت و علت آن مشخص شود. فرآیند کشت باکتری معمولا ۴۸ ساعت طول می‌کشد.

عفونت‌های ادراری در واقع عفونت‌های باکتریایی هستند؛ به همین دلیل پزشک در این شرایط آنتی بیوتیک تجویز می‌کند. این آنتی بیوتیک‌ها به خصوص برای خانم‌هایی که به طور مکرر به این عارضه دچار می‌شوند تجویز شده تا با استفاده‌های بلندمدت از عفونت مجدد جلوگیری شود.

هر چند آنتی بیوتیک‌ها تنها راه درمان عفونت ادراری هستند، اما پس از گذشت چند روز از مصرف آن‌ها، اقدامات دیگری برای کاهش علایم و جلوگیری از عود آن‌ها وجود دارد. ساده‌ترین راه، نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز است. بدین ترتیب که هر یک ساعت باید یک لیوان آب نوشید.

 یک درمان خانگی معمول برای عفونت ادراری نوشیدن شربت زغال اخته است. البته شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد آب زغال اخته واقعا می‌تواند با این عفونت مبارزه کند. در هر حال نوشیدن زیاد مایعات به پاکسازی سیستم مجاری ادراری شما کمک می‌کند.

 مکمل‌های ویتامین C می‌توانند مانع از گسترش عفونت در بدن شوند؛ چرا که ویتامین C با اسیدی کردن ادرار، اجازه نمی‌دهد که مثانه‌ی شما تحت استعمار باکتری‌ها در بیاید.

www.724press.com/social/3819

تبلیغات | درباره ما | تماس با ما

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید




خانه

موبایل

مصرف مرکبات بسیاری از عفونت های دستگاه ادراری را از بین می برند 

 

عفونت دستگاه اداری توسط نوعی باکتری ایجاد می شود. این باکتری ها می توانند بر پوست ناحیه دستگاه ادراری اثر کرده و موجب سوزش و ناراحتی در این ناحیه شوند.اگر این باکتری ها در همان مراحل اولیه نابود نشوند، بر نواحی دیگر اثر می کنند و منجر به وخامت بیماری می شوند.

 

افراد می توانند با رعایت نکات زیر، برای درمان عفونت ادراری کمتر به دارو احتیاج پیدا کنند:

 

• سعی کنید مصرف مایعات را زیاد کنید تا زودبه‌زود به دستشویی بروید. سعی کنید با مصرف کافی آب هر 2 دقیقه یک بار به دستشویی بروید تا عفونت های موجود در دستگاه ادراری تان خارج شود.

 

• حمام بروید و از دوش آب داغ استفاده کنید .اگر چه این روش از نظر پزشکان و محققان علوم پزشکی ثابت نشده است، اما بسیاری از افراد مبتلا به عفونت دستگاه ادراری بعد از حمام آب داغ احساس کاهش خارش و سوزش و درد را اعلام می کنند.

 

• مصرف مرکبات و غذاهای حاوی ویتامین ث را فراموش نکنید. این نوع مواد به دلیل داشتن خاصیت اسیدی، بسیاری از عفونت های دستگاه ادراری را از بین می برند.اگر درد و سوزش ناحیه دستگاه ادراری، بیش از 24 ساعت به طول انجامید، حتما نزد پزشک متخصص کلیه و مجاری ادرار بروید

 

• اگر چه رعایت نکته های مطرح شده در بالا بسیار ضروری است، اما اگر علایم بیماری پس از مدتی از بین نروند، برای جلوگیری از ابتلا به عفونت مزمن (طولانی مدت) ادراری و یا جلوگیری از انتقال عفونت به بخش های دیگر بدن مثل کلیه، باید سریعا اقدامات پزشکی را انجام دهید.

 

• افراد مبتلا به عفونت اداری می توانند با نوشیدن آب قره قات و یا زغال اخته بسیاری از باکتری های عفونت ادراری خود را از بین ببرند.

 

• معمولا به کسانی که به عفونت دستگاه ادراری مبتلا هستند توصیه می شود که از هر گونه مقاربت جنسی با همسر خود خودداری کنند. این توصیه از دو جهت پیشنهاد می شود؛ اول اینکه فرد مبتلا در حین مقاربت احساس سوزش و ناراحتی می کند و دوم به این دلیل که ممکن است این عفونت را به همسر خود نیز انتقال دهد.

 

• عفونت دستگاه ادراری معمولا پس از طی دوره ای، با درمان بهبود می یابد و خطر چندانی برای افراد ایجاد نمی کند. سعی کنید تمام دستورات ارائه شده توسط پزشک را در این مدت رعایت کنید تا به تسریع روند بهبودی کمک کنید.

 

• اگر فرد در طی این مدت تب کند و یا در ادرار خود خون ببیند و احساس ضعف کند، حتما باید به اورژانس مراجعه کند و یا سریعا به پزشک متخصص مراجعه کند.

 

• از مصرف نوشیدنی های کافئین دار و گازدار و غذاهای تند و پرادویه اجتناب کنید.

 

• از مصرف الکل و سیگار جدا خودداری کنید.

 

• در موقع ادرار کردن می توانید آب گرم را بر روی ناحیه تناسلی خود بریزید.  این کار سبب کاهش سوزش در موقع ادرار کردن می شود. درد و سوزش ناحیه تناسلی، یک علامت شایع برای عفونت دستگاه ادراری می باشد.

 

• گاهی اوقات علایم بیماری های مقاربتی بسیار شبیه به عفونت ادراری می باشند. حتما نزد پزشک متخصص بروید تا این بیماری را به طور قطعی از سایر بیماری‌ها تشخیص دهد.منبع:tebyan.net


بخوانید تا سالم بمانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *