بهترین زمان مصرف قرص کم کاری تیروئید

خواص دارویی و گیاهی

سندروم بینایی کامپیوتر چیست؟ در این مورد چه می دانید؟ حس بینایی در واقع یک موهبت است. اما ما این هدیه را نادیده می گیریم و هر روز چشمان خود را در معرض فشار و استرس زیادی قرار می دهیم. ما در پایان هر روز کاری و گذراندن  8-9 ساعت در مقابل صفحه نمایش کامپیوتر یا لپ تاپ، در زمان برگشت به خانه نیز شروع به بازی در تلفن های همراه خود می کنیم و پس از آن نیز شروع بروز رسانی رسانه های اجتماعی

مکمل تائورین چیست؟ در مورد این مکمل غذایی و ورزشی چه می دانید؟ آیا استفاده از مکمل تائورین  الزامی و ضروری است؟ تائورین یک آمینو اسید است که در بدن شما یافت می ‌شود. وجود آن در فرآیند های متابولیکی، حیاتی است و برخلاف اکثر آمینو اسیدها، تائورین برای ساخت پروتئین ‌ها استفاده نمی ‌شود و نقش کاملا متفاوتی دارد. اگر می خواهید در مورد عملکرد این مکمل غذایی و نحوه مصرف آن بدانید این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام را مطالعه

دیسپورت یک محصول تزریقی است که عمدتا در درمان چین و چروک به کار می ‌رود؛ این محصول برای درمان بیماری ‌های خاص نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرد. زمانی که برای اهداف آرایشی به کار می ‌رود، با فلج کردن موقتی عضلات صورت که باعث ایجاد خطوط اخم می‌ شوند، کار می‌کند. در این مقاله از بخش زیبایی دکتر سلام به بررسی دیسپورت می پردازیم. شاید برایتان جالب باشد به تفاوت ها و شباهت های بین دیسپورت و بوتاکس پی ببرید. دیسپورت چیست؟ دسپورت

عارضه جلو آمدگی فک بالا یا دندان گرازی، همتراز نبودن دندان های بالایی و پایینی است که سبب جلو آمدن دندان های فوقانی می شود. این مشکل می تواند با کوچکتر کردن چانه و گردتر کردن صورت، سبب تغییر شکل کل صورت شود. جراحی اورتوگناستیک (اصلاح صورت) سبب بهبود چشمگیر فرم فک و دندان ها، اما با هزینه های بالا می شود. در این مقاله از بخش دندان پزشکی دکتر سلام به بررسی جلوتر بودن فک بالا می پردازیم. راه های زیادی برای اصلاح جلو

بهترین زمان مصرف قرص کم کاری تیروئید

با خواص شیر کنف آشنایی دارید؟ دانه های کنف در منسوجات، غذا و روغن استفاده می شود. علاوه بر تمام این ها، نوعی دیگر از آن که در

اولین تولد کودک شما نزدیک است. او تقریبا یک کودک نوپا است و اینکه آیا او شروع به راه رفتن کرده‌ است یا خیر، مهم نیست و قطعا

سندروم بینایی کامپیوتر چیست؟ در این مورد چه می دانید؟ حس بینایی در واقع یک موهبت است. اما ما این هدیه را نادیده می گیریم و هر روز

مکمل تائورین چیست؟ در مورد این مکمل غذایی و ورزشی چه می دانید؟ آیا استفاده از مکمل تائورین  الزامی و ضروری است؟ تائورین یک آمینو اسید است که

با فواید ویتامین B12 آشنایی دارید؟ آیا می دانید چه تاثیراتی بر روی عملکرد بدنتان می گذارد؟ ویتامین B12، که به عنوان کبالامین نیز شناخته می شود، یک

اختلالات گوارشی در طول دوران بارداری رایج و شایع می باشد. علاوه بر بروز یبوست، ناراحتی معده یا شل شدن مدفوع نیز مشکلات دیگری

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

غده ی تیروئید شما در جلوی گردنتان قرار دارد که در متابولیسم و تولید انرژی مشارکت دارد.هیپوتیروئیدیسم واژه ای برای کم کاری تیروئید است که هورمون کافی تولید نمی کند که معمولا به خستگی مزمن،چاقی،پوست خشک،ضخامت مو،افسردگی و مودی شدن منجر میشود.برای هیپوتیروئیدیسم دارو تجویز میشود و شامل هورمونهای مصنوعی و طبیعی مختلفی است.داروهای تیروئید معمولا خوراکی هستند و میزان و زمان استفاده ی آنها فاکتورهای مهمی هستند.

۱)به پزشک مراجعه کنید و هورمون تیروئیدتان را بررسی کنید.

غده ی تیروئید به عوامل زیادی مانند رژیم غذایی و همچنین محرک های فیزیکی و احساسی حساس است.پس هیپوتیروئیدیسم نسبتا یک بیماری رایج است که در زنان دیده میشود.اگر خستگی مزمن(روزانه)،چاقی بدون دلیل،پوست خشک،ضخامت مو،افسردگی و مودی شدن غیر معمول را تجربه میکنید،با پزشک تان ملاقات کنید تا بررسی شوید.

۲)نتایج آزمایش خونتان را بدانید.

بهترین زمان مصرف قرص کم کاری تیروئید

اگر به دلیلی غده ی تیروئیدتان کم کار است یا اختلال در عملکرد دارد،غده ی هیپوفیزتان به تیروئیدتان دستور میدهد که سخت تر فعالیت کند که باعث بالا رفتن هورمون (TSH) در خونتان میشود.پس هرچه میزان هورمون (TSH) خونتان بالا تر باشد،غده ی تیروئیدتان کم کارتر است.

۳)از پزشکتان راجع به داروهای متفاوت سوال کنید.

زمانی که پزشکتان هیپوتیروئیدیسم تان را تائید کرد،داروهای متفاوتی برای استفاده در نظر گرفته میشوند.داروی اصلی که استفاده میشود سدیم لِووتیروکسین(Synthroid,Levoxyl,Levothroid,Unithroid) است که نسخه ی مصنوعی تیروکسین(T4)است.سایر داروهای تیروئیدی رایج شامل لیوتیرونین(Cytomel) که نسخه ی مصنوعی تریودوتیرونین(T3) است،لیوتریکس(Thyrolar) که ترکیبی مصنوعی از تیروکسین(T4) و تریودوتیرونین(T3) است و تیروئید طبیعی خشک شده(Armour Thyroid,Nature-throid,Westhroid) است.

۱)به پزشک راجع به داروهای دیگری که مصرف میکنید اطلاع دهید.

به یاد داشته باشید که هر داروی بدون نسخه یا با نسخه ی ای که مصرف میکنید به پزشکتان اطلاع دهید.زیرا بعضی از ان داروها ممکن است به صورت منفی با داروهای تیروئیدی تان تداخل کنند.سایر داروهایی که باید مواظب باشید شامل قرص های ضدبارداری خوراکی،هورمون درمانی(استروژن،تستسترون)،بعضی از داروهای ضد حمله،داروهای کاهش دهنده ی کلسترول و بسیاری از داروهای ضد افسردگی هستند.

۲)میزان مصرف داروهایتان را از پزشک بپرسید.

زمانی که برای درمان هیپوتیروئیدیسم شروع به مصرف داروهای تیروئیدی میکنید،پزشک بر اساس اطلاعاتی مانند نتایج آزمایش خون،وزن،سن و سایر شرایط پزشکی تان،میزان لازم دارو را تعیین میکند.سپس میزان دارو بسته به زمان و بررسی های آینده که شامل معاینات فیزیکی و آزمایشات خون است،تنظیم میشود.

۳)داروها را صبح مصرف کنید.

 

داروهای تیروئیدی به صورت قرص و برای استفاده راحت هستند.زمان زیادی در سیستم بدنتان باقی میمانند زیرا به سرعت متابولیزم نمیشوند پس روزانه فقط یکبار مصرف میکنید.اگرچه اختلاف نظراتی بر سر مصرف در صبح وجود دارد،بسیاری پزشکان احساس میکنند که بهترین زمان برای مصرف داروهای تیروئیدی،اولین کار در صبح پس از بیدار شدن است.آسان است که این عادت را در صبح ها ایجاد کنید و در طول روز هورمونهایتان را تثبیت میکند.

۴)داروها را با غذا مصرف نکنید.

صرف نظر از زمانی که داروها را مصرف میکنید،هیچوقت آنها را با غذا مصرف نکنید زیرا در جذب هورمون و تاثیر گذاری آن تداخل ایجاد میکند.به طور کلی،حداقل ۳۰ دقیقه پس از مصرف داروها صبحانه یا وعده ی دیگری را بخورید.اگر اول غذا خورده اید،حداقل ۲ ساعت تا زمان مصرف داروها صبر کنید.

۵)با داروهایتان یک لیوان آب بنوشید.

بسیار مهم است که با داروهای تیروئیدی(مخصوصا Levoxyl)مایعات زیادی مصرف کنید زیرا این قرص ها میل به حل شدن سریع دارند و میتوانند در واکنش به بزاقتان،پشت گلو متورم شوند و باعث مسدود شدن دهان یا خفگی شوند.به همین دلیل،قرص ها را با یک لیوان بزرگ آب(حدودا ۸ اُنس) مصرف کنید تا آنها را بدون تداخل پایین ببرد.

۶)قرص های تیروئید تان را در محل مناسبی قرار دهید.

قرص های تیروئیدتان را در کشویی قرار دهید که بیرون کشیده میشود و محکم بسته میشود و همچنین آنها را دور از دسترس اطفال قرار دهید.آنها را در دمای معمول اتاق و دور از حرارت یا رطوبت زیاد(مثلا در دستشویی یا حمام) قرار دهید.اگر تاریخ مصرف ان گذشته است،آن را دور بریزید-از یک داروساز بهترین را دور انداختن داروها را بپرسید.

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

آدرس


Current ye@r *


Leave this field empty

بیماری سل یا توبرکلوزیس نوعی عفونت کشنده است که بر ریه ها تاثیر می گذارد. بیماری سل، واگیردار است و

سینوزیت مزمن، بیماری شایعی است که در آن حفره های پیرامون مسیر بینی که به سینوس خوانده می شود،

بیماری فلج اطفال، بیماری ویروسی می باشد که منجر به آسیب شدید عصبی شده و در نهایت فلج شدن، دشواری

ایدز یا سندرم نقص ایمنی اکتسابی، بیماری مزمن و خطرناکی است که در اثر ویروس اچ آی وی ایجاد می



متاسفانه صفحه مورد نظر یافت نشد

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *