بهترین روش درمان گردن درد

گردن سر و سینه را از هم جدا می‌کند، وقتی گردن درد می‌گیرید باعث میشود انجام فعالیت‌های روزانه برای شما دشوار شود، برای درمان گردن درد با دکتر نیم همراه باشید.

درد گردن با درد شدید یا خسته کننده در عضلات گردن، شانه همراه است که حتی می‌تواند باعث سردرد، سرگیجه، سفتی، تورم در گردن شود.

دلایل مختلفی برای گردن درد وجود دارد که دلیل اصلی آن تنش عضلانی و فشار است که می‌تواند به دلیل بدخوابی یا در حین ورزش به وجود بیاید.

از علل دیگر گردن درد می‌تواند به کمبود تغذیه، فشردگی عصبی، اسپوندیلوز، فیبر میالژیا اشاره کرد.

در اینجا چند روش خانگی برای درمان درد گردن برای شما آورده‌ایم.

بهترین روش درمان گردن درد

 

 

لیست مطالب :

یخ یکی از ساده‌ترین داروها برای درمان گردن درد می‌باشد، زیرا باعث کاهش التهاب و کاهش درد می‌شود.

هیدروتراپی یکی دیگر از داروهای خانگی برای درمان گردن درد می‌باشد، این کار را به راحتی می‌توانید در خانه انجام دهید، نیروی آب به کاهش درد کمک می‌کند.

آب گرم سبب افزایش گردن خون و شل شدن عضلات و آب سرد سبب کاهش التهاب می‌شود.

اگر گردن درد شما با کمبود مواد مغذی به خصوص کمبود کلسیم و پتاسیم مربوط است، ملاس یکی از بهترین راه‌های ممکن برای درمان گردن درد شما می‌باشد.

ملاس دارای مقدار فراوانی کلسیم و پتاسیم است که به حفظ سلامت عضلات، استخوان‌ها و مفاصل بسیار سودمند است.

حمام نمک اپسوم می‌تواند به کاهش تنش عضلانی، کاهش استرس، تسکین درد فوری کمک می‌کند.

همچنین با آرامبخش بخشیدن طبیعی به ماهیچه‌ها به درمان گردن درد کمک می‌کند.

توجه: کسانی که دارای مشکلات قلبی، فشار خون بالا، دیابت برخوردار هستند از این دارو استفاده نکنند.

سرکه سیب دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی و ضد التهابی است که می‌تواند به درمان گردن درد شما کمک کند، علاوه براین دارای تعدادی مواد مغذی است که بسیار مفید می‌باشد.

 

 

طیف گسترده‌ای از تمرینات حرکتی وجود دارد که درمان گردن درد کمک می‌کند. ورزش باعث تقویت و تثبیت عضلات گردن می‌شود و همچنین به کاهش استرس می‌کند.

دو نوع تمرینات گردن به طور خاص می‌تواند به کاهش درد گردن کم کند، قبل از انجام تمرین، یه حوله مرطوب و گرم را روی گردن خود چند دقیقه قرار دهید

توجه: هر یک از تمرین‌های زیر را باید پنج بار در هر جلسه و سه جلسه در روز انجام دهید، اگر احساس درد شما شد از ادامه دادن به تمرینات خودداری کنید.

روغن اسطوخودوس می‌تواند با ماساژ درمانی برای درمان گردن درد اسفاده شود و بسیار مؤثر است، ماساژ به کاهش فشار عضلات کمک می‌کند و سبب بهبود گردن شما قبل از خواب می‌شود.

توجه: در صورتی که روغن اسطوخودوس ندارید می‌توانید از روغن نارگیل یا زیتون نیز استفاده کنید

شما می‌توانید از زردچوبه برای درمان درد گردن استفاده کنید، کرکومین موجود در زردچوبه یک فیتوشیمایی مهم است که به عنوان عامل ضد التهابی عمل می‌کند. همچنین زردچوبه به بهبود گردش خون و سرعت روند بهبود کمک می‌کند.

زنجبیل دارای عامل ضد التهابی طبیعی است که به گردش ون در ناحیه آسیب دهیده و کاهش التهاب کمک می‌کند.

فلفل قرمزم حاوی کپسایسین است که دارای خواص ضد درد و ضد التهابی است که می‌تواند به درمان گردن درد شما کمک کند.

شب بدون بالشت بخوابید تا عضلات گردن شما استراحت کند

استرس زندگی خود را کاهش دهید تا تنش عضلانی از بین رود

وزن خود را در حالت متعادل نگه دارید

به صورت منظم ورزش کنید تا عضلات گردن و پشت شما تقویت شود

در هنگام کار بر روی صندلی به درستی بنشینید

سیگار کشیدن را متوقف کنید زیرا روند بهبود شما را به تأخیر می‌اندازد

تا زمانی که بهبود پیدا نکرده‌اید از رانندگی اجتناب کنید

 

نظر

بهترین روش درمان گردن درد




خانه

موبایل

 

بهترین روش درمان گردن درد

درد گردن، چه بخاطر بد خوابیدن باشد چه وضعیت و فرم بد بدن، یک چرخش و حرکت ناگهانی گردن یا استرس زیاد، یکی از شکایت‌های همیشگی است. تحقیقات نشان می‌دهد که برای جلوگیری از گردن درد، تمرینات تقویت‌کننده گردن بسیار مهم‌تر از حرکات کششی است.

 

درمورد قدرت سرشانه‌ها هم همینطور است. تقویت عضلات سرشانه نه تنها از خشکی و درد شانه‌ها جلوگیری می‌کند، بلکه از مفاصل آرنج‌تان هم مراقبت می‌کند. دلیل آن این است که ضعیف بودن شانه‌ها، فشاری که به آرنج‌ و مچ وارد می‌شود را دوچندان می‌کند. در زیر به راه‌های ساده‌ای برای تقویت گردن و شانه‌ها اشاره می‌کنیم:

۱) هر زمان در محل‌کار احساس خستگی و عصبانیت کردید، پیشانی‌تان را به کف دستتان فشار دهید. خیلی از ما وقتی استرس داریم، عضلات گردنمان را سفت می‌کنیم که به مرور زمان ممکن است موجب درد و خشکی گردن شود. می‌توانید با این حرکت ساده، هم فشار وارد بر گردن را کاهش دهید و هم عضلات آن را تقویت کنید. بهترین قسمت آن این است: هیچکس در محل‌کار متوجه نمی‌شود که مشغول تمرین هستید! فقط فکر می‌کنند که خسته شده‌اید.

پشت میزتان نشسته، کمی به سمت جلو خم شوید و آرنج‌هایتان را روی میز بگذارید. سرتان را صاف در مرکز شانه‌ها قرار داده و پیشانی‌تان را به کف دستتان فشار دهید؛ از کف دست برای مقاومت دربرابر فشار سرتان استفاده کنید. ۵-۳ ثانیه در این حالت بمانید، رها کرده و پنج مرتبه دیگر تکرار کنید. حالا صاف بایستید و دست‌هایتان را پشت سرتان قرار دهید، طوریکه آرنج‌هایتان رو به جانب باشد. سرتان را به عقب به سمت کف دست‌ها فشار دهید و از کف دست‌ها برای مقاومت دربرابر فشار سرتان استفاده کنید. ۵-۳ ثانیه در این حالت بمانید، رها کرده و پنج مرتبه دیگر تکرار کنید.

۲) دو مرتبه در روز خودتان را تقویت کنید. یک تمرین عالی دیگر برای محل کار: کف دست‌هایتان را روی لبه صندلی‌تان قرار داده و فشار دهید، لگن و باسنتان را یک تا دو سانت از روی صندلی بلند کنید. ۵ ثانیه نگه دارید، دوباره پایین بیاورید و این حرکت را پنج مرتبه تکرار کنید تا عضلات سرشانه‌تان قوی‌تر شوند.

۳) موقع تماشای تلویزیون، شانه‌هایتان را عقب بکشید. روی لبه صندلی‌تان بنشینید و ستون فقراتتان را بکشید، انگار می‌خواهید قدتان را بلندتر کنید. دست‌هایتان را جلو بدن روی لباستان قرار دهید. شانه‌هایتان را تا می‌توانید عقب بکشید، طوری که کتف‌هایتان از پشت جمع شود. کل یک تبلیغ تلویزیونی خود را در این حالت نگه دارید. سپس شانه‌ها را آزاد کرده و یک بار دیگر حرکت را تکرار کنید.

۴) وقتی از سر کار به خانه برمی‌گردید، سه چهارم یک لنگه جوراب را پر از برنج، ۲ چوب دارچین و یک قاشق غذاخوری میخک کنید. انتهای آن را سفت با یک بند لاستیکی ببندید. آن را ۲ دقیقه گرم در مایکروفر گرم کنید و بعد روی گردنتان بگذارید. این روش درمان برای خشکی گردن و شانه‌ها عالی است. نیازی به خالی کردن لنگه جوراب نیست–می‌توانید آن را بارها استفاده کنید تاجاییکه ادویه‌ها رایحه خود را از دست بدهند.

۵) هر زمان که بیش از ۴۵ دقیقه پشت فرمان اتومبیل یا پشت کامپیوتر نشستید، تمرین لاک‌پشتی را انجام دهید. وقت‌ها پشت فرمان یا کامپیوتر، سرمان را جلو می‌بریم، انگار جلو بردن سرمان باعث می‌شود زودتر به مقصد برسیم یا پروژه‌مان را زودتر تمام کنیم. از آنجا که سر چیزی درحدود ۵ کیلو وزن دارد، این کار کمی به پشت گردن فشار وارد می‌کند و قبل از اینکه بفهمید دچار سردرد می‌شوید. با این تمرین می‌توانید هم عضلات پشت گردنتان را قوی کنید و خودتان را عادت دهید که در وضعیت بهتر و سالمتری بنشینید.

موقع رانندگی یا تایپ کردن پشت کامپیوتر، تظاهر کنید لاک‌پشت هستید که می‌خواهید سرتان را به سمت لاکتان جمع کنید. سرتان را به سمت عقب بیاورید، طوریکه گردی پشت گردنتان صاف شود. از یک تا ۵ ثانیه در این وضعیت نگه دارید و رها کنید. این تمرین را ۱۰ مرتبه تکرار کنید.

۶) هر یک ساعت، چانه‌تان را به سمت سینه‌تان خم کرده، سپس گردنتان را به سمت چپ، عقب، راست و دوباره پایین به صورت دایره‌ای بچرخانید. این حرکت را پنج مرتبه تکرار کرده، سپس جهت خود را عوض کرده و از راست به چپ دایره بزنید.

۷) دقت کنید که برای خواب از بالش مناسب استفاده کنید. انتخاب بهترین بالش به اولویت‌های خودتان برمی‌گردد. اما به طور کلی آنها که روی شکم می‌خوابند باید از بالش‌های نرم، آنها که به بغل می‌خوابند از بالش‌های متوسط و آنها که به پشت می‌خوابند از بالش‌های سفت‌تر استفاده کنند.منبع:salamatnews.com


بخوانید تا سالم بمانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما– ستون مهره های ناحیه گردن یکی ازساختارهای شگفت انگیز و پیچیده دربدن است و می تواند وزن سررا درحدود ۱۵ پوند یا ۶ کیلوگرم یا را هنگام حرکت در جهات مختلف پشتیبانی کند. هیچ کدام از نواحی ستون مهره ها چنین آزادی را درانجام حرکات ندارند، وجود این حرکات و پیچیدگی مفصل گردن می تواند باعث ایجاد آسیب دیدگی و گردن درد شود.

بیشترین علت گردن درد ناشی از سه بیماری شایع آرتروز ستون فقرات ، فتق دیسک گردن و سندرم های عضلانی است که در صورت وجود درد در ناحیه گردن و انتشار آن به دست ها حتی در مراحل اولیه آن بایستی به پزشک مراجعه کرد تا تشخیص قطعی و درمان گردن درد در مراحل اولیه صورت گیرد.

بهترین روش درمان گردن درد

گردن درد بیماری وخیمی است که باعث می شود نتوانید کارهای روزمره خود را به راحتی انجام دهید. این بیماری باعث کاهش دامنه حرکتی شما در گردن می شود و همچنین منبع درد در شانه، بازو یا دست است.

گردن دردهای ناگهانی ممکن است به علل زیر ایجاد شود:

کشش عضلات گردن: وقتی فشار زیادی به گردن خود وارد می کنید ( یکی از علل شایع آن قرار دادن سر و گردن در یک وضعیت ناسب به مدت طولانی است) عضلات و لیگامان های اطراف ستون مهره ای گردن شما تحت کشش زیادی قرار می گیرد و به دنبال آن ممکن است پارگی های میکروسکوپی در آنها ایجاد شود.

بدنبال آن در این بافت ها تورم و درد ایجاد میشود که شما آن را به صورت درد و خشکی گردن احساس می کنید. این محدودیت حرکت قدری به علت درد و قدری به علت انقباض عضلات اطراف ستون مهره است که خارج از اراده شما صورت می گیرد و به آن اسپاسم هم می گویند. این نوع درد معمولاً با چند روز استراحت خوب می شود.

ضربه: گردن بین سر و تنه، بدون حامی و در معرض آسیب های خارجی است. این عوامل موجب می شوند تا گردن بشدت نسبت به ضربات آسیب پذیر باشد. تصادفات وسایل نقلیه، ورزش هایی مثل شیرجه و یا ورزش های رزمی و سقوط از ارتفاع میتوانند به راحتی به گردن صدمه بزنند.بستن کمربند تا حد زیادی میتواند مانع آسیب های خطرناک به گردن در حین رانندگی شود. البته اگر اتومبیل از پشت ضربه بخورد کمربند ایمنی کمکی نمی کند.

در این مواقع پشت سری که در روی پشتی صندلی اتومبیل وجود دارد میتواند تا حد زیادی گردن را حمایت کند. درد بدنبال اکثر ضربات شدیدی که به گردن وارد می شوند به علت آسیب به عضلات و یا لیگامان های اطراف سون مهره ای گردنی است. وقتی شدت ضربه بالا است ممکن است موجب شکستگی مهره های گردنی شود.

علت درد های گردن که به شانه، بازو، ساعد یا دست انتشار پیدا می کنند در بسیاری اوقات تحریک ریشه های عصبی است که از نخاع گردنی خارج می شوند.

به این عارضه رادیکولوپاتی گردنی Cervical radiculopathy می گویند و شروع این بیماری با پیر شدن دیسک بین مهره ای است. ریشه های عصبی در ناحه گردن به علل مختلفی ممکن است تحت فشار قرار بگیرد و این فشار موجب بروز علائمی مانند درد و اختلال حسی و حرکتی شود.

 با افزایش سن، دیسک بین مهره ای محتوای آب خود را از دست داده و چروکیده و کوچک میشود. کاهش ارتفاع دیسک موجب میشود مهره ها به یکدیگر نزدیک تر شوند. این نزدیک شدن مهره ها موجب میشود سوراخ یا دهانه ای که بین دو مهره مجاور هم و در دو طرف آنها قرار دارد تنگ میشود. این دهانه ها محل خروج ریشه های عصبی از نخاع هستند. پس به این اعصاب فشار وارد میشود.

شایع ترین علت گردن درد ، اسپوندیلوز (آرتروز گردن) است. آرتروز گردن‌ عبارت‌ است‌ از تغییرات‌ تخریبی‌ استخوان‌های‌ گردن‌ که‌ موجب‌ وارد آمدن‌ فشار به‌ اعصابی‌ می‌شود که‌ به‌ دست‌ها، پاها، و مثانه‌ می‌روند. این‌ مشکل‌ در مردان‌ ۴۰ سال‌ به‌ بالا شایع‌تر است‌ و شیوع‌ آن‌ پس‌ از ۶۰ سالگی‌ افزایش‌ می‌یابد و علائم شایع آن به شرح زیر است:

– مصرف داروهای ضد التهاب

– استفاده از داروهای شل کننده عضلات و حتی داروهای ضد افسردگی، بسته به منبع ایجاد درد

– پزشک ممکن است از تزریق داروهای کورتیکو استروئید در عضلات گردن برای کمک به کاهش درد بیمار استفاده کند.

– در این حالت می توان داروهای بی حس کننده همچون لیدوکائین را برای کاهش درد بیمار به عضلات گردن تزریق کرد.

– مواقعی که ریشه اعصاب و نخاع باعث ایجاد درد می شوند، انجام اعمال جراحی لازم است.

– هر زمان در محل‌کار احساس خستگی کردید، پیشانی‌تان را به کف دستتان فشار دهید. خیلی از ما وقتی استرس داریم، عضلات گردنمان را سفت می‌کنیم که به مرور زمان ممکن است موجب درد و خشکی گردن شود. می‌توانید با این حرکت ساده، هم فشار وارد بر گردن را کاهش دهید و هم عضلات آن را تقویت کنید.

– پشت میزتان نشسته، کمی به سمت جلو خم شوید و آرنج‌هایتان را روی میز بگذارید. سرتان را صاف در مرکز شانه‌ها قرار داده و پیشانی‌تان را به کف دستتان فشار دهید؛ از کف دست برای مقاومت در برابر فشار سرتان استفاده کنید. ۵-۳ ثانیه در این حالت بمانید، رها کرده و پنج مرتبه دیگر تکرار کنید.

– موقع تماشای تلویزیون، شانه‌هایتان را عقب بکشید. روی لبه صندلی‌تان بنشینید و ستون فقرات تان را بکشید، انگار می‌خواهید قدتان را بلندتر کنید. دست‌هایتان را جلو بدن روی لباستان قرار دهید. شانه‌هایتان را تا می‌توانید عقب بکشید، طوری که کتف‌هایتان از پشت جمع شود.

– هر زمان که بیش از ۴۵ دقیقه پشت فرمان اتومبیل یا پشت کامپیوتر نشستید، تمرین لاک‌پشتی را انجام دهید. موقع رانندگی یا تایپ کردن پشت کامپیوتر، تظاهر کنید لاک‌پشت هستید که می‌خواهید سرتان را به سمت لاکتان جمع کنید. سرتان را به سمت عقب بیاورید، طوری که گردی پشت گردنتان صاف شود. از یک تا ۵ ثانیه در این وضعیت نگه دارید و رها کنید. این تمرین را ۱۰ مرتبه تکرار کنید.

– هر یک ساعت، چانه‌تان را به سمت سینه‌تان خم کرده، سپس گردن تان را به سمت چپ، عقب، راست و دوباره پایین به صورت دایره‌ای بچرخانید. این حرکت را پنج مرتبه تکرار کرده، سپس جهت خود را عوض کرده و از راست به چپ دایره بزنید.

گردآوری نبض ما

5 ورزش چربی‌سوز که به زانوها آسیب نمی‌رساند

جراحی انگشت چکشی پا و عوارض آن

آیا جراحی انگشت ماشه ای عوارض دارد؟

چطور بفهمیم که انگشت شست پیچ خورده است؟

چگونه با کمردرد بخوابیم؟

چرا بعد از غذا خوردن کمردرد می گیریم؟

بهترین روش درمان گردن درد

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

جشنواره فجر

اعلام اسامی زدهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

جشنواره 37/ معرفی و گزارش نشست خبری فیلم سرخپوست

جشنواره 37/ معرفی فیلم متری شش و نیم به کارگردانی سعید

جشنواره 37/ معرفی فیلم شبی که ماه کامل شد اثر نرگس آبیار

جشنواره 37/ معرفی فیلم طلا به کارگردانی پرویز شهبازی

جشنواره 37/ معرفی فیلم ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان

ویدیو های سلامت

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

سلام و عرض ادبخسته نباشیناحتمالا عضلات و تاندونهای شما دچار آسیب شدنبهتره گردنبند نرم ببندینمسکن مثل دیکلوفناک استفاده کنینبهش استراحت بدین و در اولین فرصت یه پزشک‌مراجعه کنین

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

روش های تشخیص علت درد گردن و شانه:

 1- پرتونگاری با اشعه ایکس

2- ام آر آی (MRI)

3- میلوگرافی

بهترین روش درمان گردن درد

4- سی تی اسکن

راه های پیشگیری از درد گردن:

گردن دردها در اثر بد نشستن و بد قرار دادن گردن موقع کار است.

با اعمال تغییرات ساده در زندگی روزمره خود می توانید از بروز این درد جلوگیری کنید:

1- اگر برای مدت زمان طولانی با کامپیوتر کار می کنید یا مسافت طولانی رانندگی می کنید، بین کار یا رانندگی خود به طور متناوب کمی استراحت کنید.

سر خود را بالای ستون فقرات خود نگه دارید و از خم نگه داشتن طولانی آن خودداری کنید تا کشیدگی عضلات گردن کم شود. سعی کنید دندان هایتان را به هم نسایید.

2- موقع کار کردن با کامپیوتر، میز کار، صندلی و مانیتور خود را طوری تنظیم کنید که مانیتور هم سطح چشم های شما باشد. کف پاها را روی زمین یا روی زیر پایی طوری قرار دهید که زانوها کمی بالاتر از لگن باشد. ساعد دست هایتان را روی دسته صندلی قرار دهید.

3- موقع صحبت کردن با تلفن، گوشی تلفن را بین شانه و گوش های خود قرار ندهید. اگر خیلی از تلفن استفاده می کنید (مثل منشی ها) از هدفون استفاده کنید.

4- اگر پشت میز کار می کنید، به طور متناوب بدن خود را کش و قوس دهید. شانه های خود را بالا و پایین ببرید. شانه هایتان را به طرف داخل بدن بکشید و سپس رها کنید.

هر کدام از شانه های خود را به طور متناوب پایین ببرید و همزمان با آن سر خود را به آرامی به طرف شانه ای که پایین رفته خم کنید تا عضلات گردن شما کشیده شوند. البته یادتان باشد این حرکات را به آرامی انجام دهید (نه با شدت و سرعت) تا از گرفتگی عضلات گردن و شانه جلوگیری شود.

5- از خوابیدن روی شکم خودداری کنید. این نوع خوابیدن، فشار زیادی به گردن وارد می کند. از بالش مناسبی برای خوابیدن استفاده کنید تا انحنای طبیعی گردن را حفظ کند.

6- کشش مناسب عضلات قفسه سینه و عضلات اطراف و پشت بازو باعث قرار گرفتن صحیح گردن روی بدن می شود.

#### 

### ورزش هایی برای درمان گردن درد :

1. گرمادرمانی: یک دوش آب گرم بگیرید و اجازه دهید که آب مستقیما به گردن شما برسد. همچنین می توانید از جکوزی، پدهای گرم و بطری آب گرم استفاده کنید. فشار آب را تا اندازه ای که پوست کمی قرمز و اندکی گرم شده باشد می توانید نگه دارید.

2. استراحت: از انجام حرکات و کارهایی که درد شما را شدیدتر می کنند خودداری کنید و به گردن تان استراحت دهید.

در حالی عضلات کتف تان شل و ریلکس می باشد، سرتان را به یک طرف بچرخانید تا احساس کشش در گردن کنید، به طوری که نگاهتان به روی کتف و شانه باشد. 6 ثانیه مکث کنید و این حرکت را برای هر طرف 3 بار انجام دهید.

 سر خود را به جلو خم کنید، به طوری که چانه تان به قفسه سینه برسد. برای ایجاد کشش می توانید با کمک انگشت به آرامی از پشت سر فشار اندکی وارد کنید تا به سمت قفسه سینه خم شود. زمانی که احساس کشش کردید به مدت 6 ثانیه مکث کنید و سپس به حالت اولیه برگردید. این حرکت را می توانید 3 بار تکرار کنید.

 کف دست را روی پیشانی تان قرار دهید (مانند حالت قبل) اما این بار رو به جلو فشار وارد کنید و در اینجا نیز سعی کنید سر و دست حرکت نکند. 1 ثانیه مکث کنید و 3 بار تکرار کنید.

 دست خود را دوباره بر کنار سرتان بگذارید اما این بار سر خود را به سمت شانه بچرخانید، به طوری که می خواهید بالای کتف و شانه را ببینید اما حرکتی نداشته باشید. 1 ثانیه مکث کنید و برای هر طرف 3 بار تکرار کنید.

 گردن خود را به آرامی به بغل خم کنید و با دست نیز فشار اندکی برای ایجاد کشش بهتر وارد کنید؛ 6 ثانیه مکث کنید و به حالت اولیه برگردید. این حرکت را برای هر سمت 3 بار انجام دهید.

 یک دست خود را یک طرف سرتان بگذارید و سر را به سمت دست فشار دهید اما سعی نکنید آن را فشار دهید. روی این حالت 1 ثانیه تمرکز کنید. این حرکت را برای هر طرف 3 بار انجام دهید.

 استفاده از بالش مناسب: در صورتی که بیش از یک بالش زیر سرتان می گذارید، از بالش های طبی استفاده کنید. بالش در صورتی که به درستی انتخاب شود، با حفظ فقرات گردنی در وضعیت صحیح از درد شما می کاهد.

برایلطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

آرایشی و زیبایی ، پوست و مو, بیماریها 2,684 بازدید

 

سیگار کشیدن علاوه بر اینکه باعث چروکیده شدن پوست می شود، موهای شما را هم کم پشت می کند. متخصصین معتقدند مواد شیمیایی سمی که در دود سیگار وجود دارد به DNA موجود در فولیکول موها صدمه می زند و رادیکال های آزاد را که به ساختار مو آسیب می زنند تولید می کند؛ در نتیجه افراد سیگاری مو های کم پشت تری دارند که زود تر هم سفید می شود. یعنی اگر مردان سیگاری در اصل مویی در سرشان باشد دوبرابر از غیر سیگاری ها ممکن است دچار ریزش مو شوند.

سیگار کشیدن انسان را در معرض انواع مشکلات دهانیاعم از سرطان دهان و بیماری لثه قرار می دهد. در واقع بر اساس تحقیقی که در سال ۲۰۰۵ در انگلستان انجام شده افراد سیگاری گاهی تا ۶ برابر از افراد غیر سیگار استعداد ابتلا به بیماری های لثه را دارند که در نهایت ممکن است منجر به از دست دادن دندان ها شود.

آیا تا به حال توجه کرده اید که پوست افراد سیگاری حالتی تیره و متفاوت دارد؟ در سال ۱۹۸۵ یک تحقیق علمی از عبارتی با عنوان چهره ی سیگاری استفاده کرد تا خصوصیات خاص این چهره ها را تعریف کند؛ خصوصیاتی مثل چین و چروک، گود افتادگی و تیرگی پوست چهره که بخاطر مصرف سیگار ایجاد می شود. دود سیگار حاوی مونواکسید کربن است که جایگزین اکسیژن موجود در پوست شما می شود علاوه بر این نیکونین هم دارد که گردش خون را کم کرده وپوست را خشک و بی روح می کند. علاوه بر این مصرف سیگار باعث تخلیه ی مواد مغذی مثل ویتامین سی می شود که در حفظ و بازسازی پوست نقش مهمی دارند.

بهترین روش درمان گردن درد

تحقیقات بسیاری نشان داده اند که زخم افراد سیگاری بعد از انجام اعمال جراحی به سرعت سایرین بهبود حاصل نمی کند. بنابراین اگرتصمیم دارید چین و چروک حاصل از سیگار کشیدن را با جراحی زیبایی از بین ببرید بدانید که این کار کمی مشکل خواهد بود. علاوه بر این جراحان هم تر جیح می دهند در صورتی شما را عمل کنند که سیگار کشیدن را ترک کنید.

مصرف سیگار یکی از دلایل اصلی ابتلا به سرطان است؛ از جمله سرطان های ریه، گلو، دهان و مری. بنابراین مایه ی تعجب نیست اگر سیگار کشیدن باعث ابتلا به سرطان پوست هم بشود. بر اساس تحقیقی که در سال ۲۰۰۱ چاپ شده ابتلا به سرطان سلول سنگفرشی که دومین سرطان شایع پوست است در افراد سیگاری تا ۳ برابر از افراد غیر سیگاری است.

نیکوتین موجود در سیگار به ساختار و بافت سلولی پوست شما صدمه وارد می کند و باعث می شود که پوست انعطاف خود را از دست بدهد و در اثر افزایش وزن به راحتی ترک خورده و قرمز شود که کمکم رنگ قرمز خود را از دست می دهد. البته این حالت در اثر افزایش ناگهانی وزن اتفاق می افتد که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید اما مصرف سیگار این علایم را تشدید می کند.

به دلایل علومی افراد سیگاری به ویروس پاپیلومای مبتلا می شوند این ویروس باعث بروز زگیل و از جمله زگیل بر روی اندام تناسلی می شود. البته این ویروس از راه تماس جنسی منتقل می شود اما مصرف سیگار هم یک نشانه ی خطر است. افراد سیگاری نسبت به کسانی که شرکای جنسی متعددی دارند در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

مصرف سیگار می تواند باعث کم اشتهایی شود و افراد سیگاری معمولاًنسبت به سایرین وزن کمتری دارند اما تحقیقی که در سال ۲۰۰۹ در کشور هلند انجام شده نشان داده است که میزان چربی اندام های داخلی افراد سیگاری از غیر سیگاری ها است. این چربی ها که در بین بافت ها و اندام های داخلی وجود دارند در شکم جمع می شوند و کم کم زمینه ساز بیماری های دیگری از جمله دیابت می شوند.

البته که چین و چروک های افراد پیر و مسن قابل احترام و و نشانه ی یک عمر تجربه اند اما این چین و چروک ها اگر در صورت افراد جوان باشند به هیچ وجه نشانه ی حکمت یا دانایی آنها نیستند. متخصصین معتقدند که سیگار کشیدن فرآیند پیر شدن را تسریع می کند و به طور میانگین افراد سیگاری ۱۴ سال پیر تر از غیر سیگاری ها به نظر می رسند. در واقع مصرف سیگار مانع خون رسانی به بافت پوست شده وباعث می شود که پوست شما چروکیده و ناسالم شود.

نیکوتین موجود در دود سیگار باعث تغییر رنگ دندان های شما و حتا دیوار های اتاقتان شده و در عین حال باعث زردی انگشتان و ناخن ها هم می شود. اگر در اینترنت به دنبال راه حلی برای این مشکل بگردید با پیشنهاد هایی مثل استفاده از آبلیمو، مایع سفید کننده وسابیدن با سیم مواجه می شوید اما مسلماً ترک سیگار کم هزینه تر، راحت تر و بی درد تر است.

 

به نقل از تعامل نیوز

برچسبپوست زیبایی سیگار

7 روز پیش

۱۳۹۷-۰۶-۲۰

۱۳۹۷-۰۲-۱۰

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

“پارسی طب” یک وبگاه عمومی با موضوع سلامتی و پزشکی است. این وبگاه به شدت به طب سنتی و گیاهی اعتقاد داشته و از این موضوع حمایت میکنند. ما همواره در تلاشیم که اطلاعات مفیدی در اختیار بینندگان خود قرار داده و اسباب رضایت ایشان را جلب نماییم.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *