بهترین روش برای رفع کمردرد

کاربری یا نشانی

رمز

مرا به خاطر بسپار

چه مسائلی در زندگی  مشترک باعث سرد شدن زندگی شما می شود ؟ در سال های اخیر زندگی های مشترک به آسانی از بین می روند و میزان جدایی بین زوجین تا حد زیادی افزایش یافته است .اما دلیل این موضوع چیست ؟ با پیشرفت تکنولوژی و عدم آموزش درست در سال های اخیر استفاده از دنیای مجازی تا حد زیادی افزایش یافته است به حدی که دیگر زوجین وقت کافی برای  صحبت با یکدیگر را ندارند.استرس های ناشی از عوامل شهر نشینی نیز یکی دیگر از عوامل است.علاوه بر آن عواملی مانند احساسات سرکوب شده ،حسرت ،صحبت نکردن طرفین با یکدیگر ،تلاش نکردن برای بهتر شدن رابطه ،و باعث افزایش جدایی می گردد.بهترین روش برای رفع کمردرد

در این مطلب 9 اشتباه رایج که باعث جدایی و از بین رفتن زندگی مشترک می شود را برای شما جمع آوری کرده ایم :

باید این را یاد بگیرید که در زندگی همیشه حق با شما نیست و مواردی در زندگی پیش می آید که تلاش برای اینکه نشان دهید حق با شماست کاملا احمقانه است !اما این موضوع واقعیت دارد که بعضی از انسان ها همیشه تلاش می کنند که نشان دهند حق با آن ها است.در بعضی موارد در زندگی مشترک طرفین به حدی  برای اینکه نشان دهند حق با آن ها است تلاش می کنند که برای خوشبختی خود و زندگی مشترک  تلاش نمی کنند.وقتی که شما وارد یک زندگی مشترک می شوید باید به تداوم و خوشبختی خود و همسر تان فکر کنید .و دنبال این نباشید که فکر کنید حق با چه کسی است ؟

در زندگی مشترک باید طرفین وقت و حریم هایی برای خود داشته باشند و در هفته یک بار با دوستان خود و به تنهایی به بیرون بروند.در این صورت رابطه آن ها جذاب تر خواهد بودو از کنار هم بودن لذت خواهند برد.

شاید خصوصیات اخلاقی که در اوایل رابطه باعث جذاب بودن همسرتان می شده است با مرور زمان دیگر برای شما جذاب نباشد و شما سعی در تغییر این خصوصیات داشته باشید.اما این را به خاطر داشته باشید هر چقدر سعی در تغییر وی داشته باشید او از شما دور می شود و رابطه شما به جدایی منجر می شود سعی کنید همسر خود را با تمام عیوب خود دوست داشته باشید زیرا خود شما وی را انتخاب کرده اید و از خصوصیات اخلاقی وی آگاه بوده اید.و این را نیز فراموش نکنید اگر کسی نخواهد خود را تغییر دهد هیچ نیرویی در زمین نمی تواند او را به این کار وادار کند.

اگر شما جزو آن کسانی هستید که تمام زندگی خود را براساس بره های پارتنر خود چیده اید و او در مرکزیت زندگی شما قرار دارد ،پس باید به شما بگوییم رابطه شما به زودی به پایان می رسد.در زندگی مشترک باید همسر خود را دوست داشته باشید و به او احترام بگذارید اما این موضوع را فراموش نکنید که او را با دوست داشتن خود خسته نکنید .

همان طور که در اوایل مطلب اشاره کردیم یکی از عوامل جدایی زوج ها در سال های اخیر استفاده بیش از حد از دنیای مجازی است .اگر شما تمام وقت خود را در صفحات مجازی می گذرانید و با پارتنر خود صحبت نمی کنید و وقت کافی برای او نمی گذارید پس رابطه شما به زودی به پایان می رسد.

پارتنر و همسر شما قرار نیست تمام آرزوهای شما از کودکی تا به حال را برآورده کند .اما این موضوع را فراموش نکنید که پارتنر شما نیز دارای آرزوهایی است که تا به حال بر آورده نشده است و اگر او نیز از شما توقع بر آورده کردن آرزوهای خود را داشته باشد ،زندگی شما به چه میدان جنگی تبدیل می شود ؟توقعات خود را پایین بیاورید و همسر خود را درک کنید.تا زندگی زیبا و شاد تری داشته باشید.

هیچ وقت اشتباهات انجام شده در گذشته توسط همسر خود را علیه او استفاده نکنید و با اولین بحث موضوع گذشته را پیش نکشید.اجازه ندهید گذشته آینده شما را خراب کند.

هیچ وقت به همسر خود و خانواده او بی احترامی نکنید.همسر شما خانواده شما است.بی احترامی به او ،بی احترامی به خود شما است اجازه ندهید این مسائل باعث از بین رفتن زندگی مشترک شما شود.

همیشه سعی کنید با همسر خود صحبت کنید و دلخوری های خود را با او در میان بگذارید و فراموش نکنید که همین مسائل کوچک باعث به وجود آمدن مسائل بزرگ می شود.

 

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این سال ها سریال های فانتزی (در اصل کل تلویزیون) پیشرفت زیادی کرده اند

خب خبر خوبی برای طرفداران سریال به شدت تاریک و پادآرمانشهری The Handmaid’s Tale دارم ،

هنر (به ویژه موسیقی) همواره ابزاری برای بیان اعتراضات، احساسات و افکار انسان ها بوده

آتش بسی، بس دوست داشتنی درود بر تمامی دوستان اوتاکو و غیر اوتاکو. صدبار هم

تولید فصل سوم از ماه مارس 219 / اسفند 97 آغاز می شود فصل دوم

مجله وارونه رسانه ای است گسترده که با هدف قرار دادن جنبه های مختلف زندگی انسان و دستاوردهای بشری به ارائه ی مطالب روز در تمامی حوزه های هنر، تکنولوژی و سبک زندگی می پردازد.

خود را وارد کنید

تشکر از عضویت شما

تمامی حقوق متعلق به مجله وارونه می باشد. کپی برداری با ذکر منبع و نویسنده بلامانع است.

کمردرد می‌تواند یک تجربه دردناک شدید یا متوسط باشد که ۸۰ درصد افراد را درگیر خود کرده است. این نوع دردها ممکن است علامت هشدار دهنده برای اختلال ستون فقرات در نتیجه نشستن بد باشد. امروزه شایع ترین درمان برای دردهای کمری شامل داروهایی همچون آسپرین و تیلنول است. این داروها دارای عوارض جانبی هستند و ممکن است به کبد آسیب وارد نمایند یا باعث خونریزی روده شوند. اگر می‌خواهید کمردرد خود را درمان کنید باید در ابتدا دلیل ایجاد کننده این نوع درد را بشناسید. بیشترین و شایع ترین دلیل ایجاد کمردرد شامل موارد زیر است:

اگر می‌خواهید کمرتان درد نگیرد و از بروز چنین دردهایی جلوگیری کنید؛ بهترین روش استفاده از رژیم غذایی مناسب است. سعی کنید غذاهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید تا کمردردتان بهتر شود. این غذاها شامل موارد زیر هستند:

غذاهای سرشار از فیبر: همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، یبوست می‌تواند درد کمر را بدتر کند بنابراین خالی کردن شکم در این شرایط موثر خواهد بود. خوردن میوه و سبزیجات فراوان که سرشار از فیبر هستند می‌تواند کارساز باشد.

آب: روزانه ۸ لیوان آب بنوشید زیرا کم شدن آب بدن نیز می‌تواند کمردرد را افزایش دهد.بهترین روش برای رفع کمردرد

غذاهای غنی از پتاسیم: پتاسیم می‌تواند التهاب بدن را کاهش دهد. به همین خاطر بهتر است غذاهای غنی از پتاسیم همچون سبزیجاتی با برگ سبز، آووکادو، موز، نارگیل و لبنیات را در رژیم غذایی خود داشته باشید.

اسیدهای چرب امگا ۳: همانطور که می‌دانید ماهی سرشار از اسید چرب امگا۳ است و می‌تواند التهاب و درد کمر را تا حد زیادی کاهش دهد.

از گوشت سفید استفاده کنید: سعی کنید از گوشت مرغ یا بوقلمون در رژیم غذایی خود استفاده کنید. در این شرایط پروتئین مورد نیاز بدن برای حفظ عضلات و سلامت استخوان‌ها حفظ می‌شود.

شکر: شکر می‌تواند التهاب را بدتر کند و درد کمر را نماید.

الکل: این ماده از هر چیز دیگری باعث التهاب می‌شود. پس از مصرف آن خودداری کنید.

کافئین: کافئین نیز می‌تواند باعث از دست رفتن آب بدن شود و التهاب را کند. خوردن قهوه را محدود کنید یا کلا آن را کنار بگذارید.

اسیدهای ترانس: این اسیدها التهاب و درد را افزایش می‌دهند.

کالری اضافی: چاق بودن می‌تواند کمردرد را بدتر کند.

افرادی که کمردرد دارند باید مقدار بیشتری از اسید چرب امگا۳ را دریافت نمایند تا به کاهش التهاب بدن کمک کند. افراد در رژیم غذایی خود قادر به تامین چنین موادی نیستند. در این شرایط بهترین روش استفاده از مکمل‌های غذایی زیر نظر پزشک است.

این ماده نیز یکی از درمان‌های قدرتمند برای التهاب بدن است. مواد فعالی که در آن وجود دارد به بهبود التهاب کمک می‌کند. این یک ماده ضد التهاب و کاهش دهنده درد است.

این مواد در آناناس یافت می‌شود. این مواد ضد التهاب هستند و به کاهش تورم کمک می‌کنند.

MSM یک مکمل ضد التهاب است که گوگرد بالایی دارد و به ساخت مجدد غضروف‌ها کمک می‌کند. این مکمل به تسکین اسپاسم‌های عضلانی نیز کمک خواهد کرد.

این ماده معدنی که با عنوان ماده آرام بخش شناخته شده است می‌تواند عضلات را آرام تر کند و استرس را کاهش دهد. اگر استفاده از این ماده باعث اسهال می‌شود دوز آن را کمتر کنید.

کایروپراکتیک(درمان های دستی) منظم می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی کمردرد داشته باشد و آن را تسکین دهد.

نعناع و روغن wintergreen می‌تواند برای مفاصل ملتهب مفید باشد و درد کمر را کاهش دهد. شما می‌توانید این روغن‌ها را با کمی روغن نارگیل ترکیب کنید و از آن یک ماده خانگی بسازید. روغن کندر و روغن سرو نیز برای کاهش التهاب و بهبود جریان خون مفید است.

خواهر من بخاطر کارش که ماسور هست کمر درد گرفت و رفت پیش دکتر سپیده ترامشلو یک جلسه در مان کایروپرکتیک خوب شد

یه وقت تبلیغ دکتر نباشه

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

درباره‌ی روش صحیح خوابیدن برای دیسک کمر چقدر اطلاعات دارید؟ خیلی از ما گاه‌وبی‌گاه دچار کمردرد می‌شویم و کمردرد در هنگام خواب امان‌مان را می‌برد. اما واقعا چه تعداد از ما می‌دانیم که در هنگام کمردرد چگونه باید بخوابیم؟ مطالعه جهانی بارِ بیماری‌ها (Global Burden of Disease Study) در سال ۲۰۱۰، کمردرد را بزرگ‌ترین دلیل ناتوانیِ حرکتی در سرتاسر جهان دانسته است. مهم‌تر آنکه، کمردردها نتیجه‌ی بیماری‌های سختی، مثل سرطان یا آرتروز نیستند، بلکه اغلب ناشی از فشار یا کشیدگی عضلات، ناشی از حالت بدِ بدن، مدل ناجور خوابیدن و دیگر عادات روزمره هستند. در این مقاله با بهترین روش خوابیدن برای رفع کمردرد و نیز چند نکته‌ی کوتاه برای داشتن خواب شبانه‌ی بهتر آشنا می‌شوید. پس این مقاله را تا انتها و بادقت بخوانید.بهترین روش برای رفع کمردرد

اگر دراز کشیدن به پشت ناراحت‌تان می‌کند، به یک طرف برگردید:

چه از یک بالش استفاده می‌کنید و چه از دو تا، نباید همیشه فقط به یک طرف مشخص بخوابید. همیشه به یک طرف خوابیدن، باعث مشکلاتی همچون عدم تعادل عضلانی و حتی کژپشتی می‌شود.

این مدل چه کمکی می‌کند؟ خوابیدن تنها به یک طرف نیست که باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشید، بلکه گذاشتن بالش بین زانوهاست که اهمیت دارد. این بالش، مفاصل ران، لگن و ستون فقرات را تراز نگه می‌دارد.

اگر فتق دیسک کمر (Herniated Disk) دارید، بهتر است به یک طرف خوابیده و به‌شکل جنین حلقه بزنید.

این مدل چه کمکی می‌کند؟ دیسک‌ها بالشتک‌های نرمی بین مهره‌های ستون فقرات هستند. فتق زمانی اتفاق می‌افتد که قسمتی از دیسک از فضای طبیعی خود خارج می‌شود، که این امر باعث خیلی از مشکلات دیگر، ازجمله درد عصبی و ضعف عمومی می‌شود. وقتی لگن‌تان را در حالت جنین می‌پیچانید، فضای بین مهره‌ها را باز می‌کنید.

شاید شنیده باشید که خوابیدن روی شکم برای کمردرد بد است؛ این مسئله تا حدودی درست است، چون ممکن است فشار بیشتری به گردن‌تان وارد کند. اما اگر موقع دراز کشیدن روی شکم راحت هستید، مجبور نیستید حتما به حالت دیگری دراز بکشید، اما:

این مدل چه کمکی می‌کند؟ خوابیدن روی شکم با یک بالش، برای کسانی که دچار خرابی دیسک بین‌مهره‌ای (Degenerative Disk Disease) هستند، از بقیه مفید است. این حالت می‌تواند فشاری را که روی فضای بین دیسک‌هاست کاهش دهد.

برای بعضی‌ها خوابیدن به پشت بهترین حالت برای کاهش کمردرد است؛ اگر برای شما هم همین‌طور است:

این مدل چه کمکی می‌کند؟ وقتی به پشت دراز می‌کشید، وزن‌تان به‌طور یکسان توزیع می‌شود. نه فقط این، بلکه در سرتاسر پهن‌ترین قسمت بدن‌تان پخش هم می‌شود. در نتیجه فشار کمتری روی نقاط فشار بدن‌تان وارد می‌کنید. ضمن اینکه می‌توانید ستون فقرات و اندام‌های داخلی خود را بهتر تراز کنید.

آیا شما هم جزو افرادی هستید که از چرت‌زدن در مبل‌های راحتی لذت می‌برید؟ اگرچه خوابیدن روی مبل انتخاب خوبی برای درمان کمردرد نیست، اما اگر دچار مهره‌رانش باریکه‌ای (isthmic spondylolisthesis) هستید، این حالت می‌تواند مفید هم باشد. تخت قابل‌تنظیمی تهیه کنید تا بتوانید در بهترین حالت بخوابید.

این مدل چه کمکی می‌کند؟ در مهره‌رانش باریکه‌ای، یکی از مهره‌ها روی مهره‌ی زیری خود می‌لغزد. در چنین حالتی لمیدن می‌تواند برای کمردرد مفید هم باشد، چون بین ران و تنه، زاویه ایجاد می‌کند. این زاویه به کاهش فشار روی ستون فقرات کمک می‌کند.

هر مدلی که برای دراز کشیدن انتخاب می‌کنید، تراز نگه‌داشتن ستون فقرات مهم‌ترین قسمتِ این معادله است. توجه ویژه‌ای به تراز کردن گوش‌ها، شانه‌ها و مفاصل ران داشته باشید. شاید متوجه فاصله‌ای بین بدن‌تان و تخت هم بشوید که بر عضلات و ستون فقرات فشار می‌آورد. می‌توان با استفاده از بالش‌هایی برای پُر کردن این فاصله، فشار را کاهش داد.

موقع غلتیدن در رختخواب باید مراقب باشید. ممکن است موقع حرکات پیچیدن و غلتیدن از تراز خارج شوید. همیشه کل بدن‌تان را با هم حرکت دهید، ستون بدن را سفت و محکم نگه دارید. حتی شاید نزدیک کردن زانوها به سینه همین‌طور که غلت می‌زنید هم مفید باشد.

بالش شما باید سر و گردن‌تان را در برگرفته و از بخش بالای ستون فقرات‌تان محافظت کند.

اگر به پشت می‌خوابید، بالش‌تان باید کاملاً فضای بین گردن و تشک‌تان را پُر کند. اگر به یک طرف می‌خوابید، از بالش پهن‌تری استفاده کنید تا وضعیت سرتان را در راستای بقیه‌ی بدن حفظ کند.

هر کاری می‌کنید، بالش را زیر شانه‌هایتان نگذارید.

بالش‌های نازک‌تر و بالش‌هایی که در انتهایشان لایه‌ی اضافی دارند، برای محافظت از گردن‌تان بهتر هستند. فوم هوشمند ماده‌ی خوبی است که دقیقاً قالب گردن خودتان می‌شود. بالش آبی هم گزینه‌ی خوب دیگری است که وزن سر و گردن‌تان به‌طور مساوی روی آن پخش می‌شود.

باید از نازک‌ترین بالش ممکن استفاده کنید یا اصلا زیر سرتان بالش نگذارید. در واقع اگر خوابیدن روی شکم را دوست دارید، می‌توانید به یک طرف خوابیدن را هم امتحان کنید، البته درحالی‌که یک بالش بغلی هم در دست دارید. بالش بغلی حس وجود چیزی را در مقابل شکم‌تان می‌دهد؛ ضمن اینکه به حفظ تراز بقیه‌ی بدن هم کمک می‌کند.

به‌دنبال بالش‌های سفت باشید. بهتر از آن، بالشی است که خیلی پهن باشد. چنین بالشی فضای بین گوش و شانه‌یتان را پر می‌کند. یادتان نرود که بالش سفتی هم بین زانوهایتان بگذارید. می‌توانید از حوله‌ی رول‌شده هم استفاده کنید.

فراموش نکنید که بالش خود را هر ۱۸ ماه یا در این حدود باید عوض کنید. کاور بالش خوب است، اما باز هم بالش‌ها ممکن است عوامل حساسیت‌زای زیادی همچون کپک و گردوخاک را در خود حفظ کنند.

تشک هم اهمیت دارد. پزشک‌ها معمولا برای کسانی که کمردرد داشتند، تشک‌های ارتوپدی خیلی سفتی را تجویز می‌کردند، اما صبر کنید! تحقیقات جدید نشان داده‌اند افرادی که از تشک‌های خیلی سفت استفاده می‌کنند، ممکن است خواب خیلی بی‌کیفیتی داشته باشند. در عین حال، تشکی که خیلی نرم باشد هم به تراز نگه‌داشتن بدن چندان کمکی نمی‌کند.

اگر می‌خواهید تشک بخرید، تشک سفت یا نیمه‌سفتی را انتخاب کنید که از مواد ارتجاعی یا فوم باکیفیت درست شده باشد. می‌توانید تشک ارتجاعی قبلی‌تان را هم با اضافه‌کردن لایه‌ی تشک فوم هوشمند، دوباره، مناسبِ استفاده کنید. متاسفانه صرفاً با چند لحظه امتحان‌کردن تشک در فروشگاه، نمی‌توان گفت واقعاً مناسب شما هست یا نه. ای‌کاش می‌شد تشک را مدتی امتحان کرد و اگر مناسب نبود، آن را برگرداند!

اگر هنوز اقدام به خرید نکرده‌اید، اول می‌توانید یک تخته‌ی سه‌لای ارزان‌قیمت زیر تشک فعلی‌تان بگذارید و ببینید آيا تشک سفت‌تر برای شما مناسب هست یا نه. حتی می‌توانید تشک‌تان را روی زمین بگذارید و ببینید آیا کم‌کردن ارتجاع آن کمردردتان را تسکین می‌دهد یا نه.

این‌ها هم چند ایده‌ی دیگر برای داشتن خواب راحت شبانه و کاهش کمردرد:

شاید اوایل سخت باشد که تمام شب در رختخواب غلت بزنید و خواب‌تان نبرد، اما تنظیم ساعت خواب و زمانی مشخص برای رفتن به رختخواب و همین‌طور زمان بیداری، می‌تواند کمک کند تا بدن‌تان به خواب بهتر عادت کند. بهتر است هر شب هشت ساعت خواب مفید داشته باشید.

سعی کنید از بره‌ی شبانه‌ای پیروی کنید. این بره را حدود ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پیش از زمانی آغاز کنید که به رختخواب می‌روید. یکی دو فعالیت آرامش‌بخش انتخاب کنید که به آرامش ذهن کمک می‌کنند. حمام‌رفتن، انجام حرکات آرامش‌بخش یوگا و انجام سرگرمی‌های آرامی مثل خواندن کتاب یا بافتن یک شال با رنگ‌های ملیح (فواید بافتنی بافتن)، فعالیت‌هایی هستند که می‌توانند شما را آماده‌ی یک خواب آرام کنند.

از مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین مثل قهوه و سایر محرک‌ها اجتناب کنید. اگر هم عادت دارید، سعی کنید از بعدِ ظهر دیگر چنین چیزهایی ننوشید.بهترین روش برای رفع کمردرد

بهترین زمان ورزش کردن برای داشتن خواب خوب شبانه، صبح‌ است. انجام هر کاری که بیش‌ازحد تحرک داشته باشد، ممکن است قبل از خواب، سطح آدرنالین یا حتی دمای بدن‌تان را بالا ببرد. این دو عامل به‌خواب‌رفتن را دشوار می‌کنند.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

وبلاگ‌نویس و مدرس زبان انگلیسی، نویسنده و مترجم چند جلد کتاب، علاقه‌مند به فناوری فکر، ایده‌پردازی، کارآفرینی و صدالبته زبان انگلیسی 🙂

خیلی کاربردی هس
ممنون
آقای فیروزی

زنده باشید، سپاس‌گزارم.

شماره چهار مشکل تایپی داره-روی شکم بخابید(در واقع به پشت بخابیم)

درود بر آقا مهدی عزیز،
متوجه ایرادی که گفتی، نشدم!
شماره‌ی چهار هست «به پشت بخوابید و بالشی زیر زانوها بگذارید».

خواص خوراکی ها

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

قهوه گانودرما؛ با خواص و عوارض جانبی آن آشنا شوید


چطور احساساتمان را بهتر درک کنیم؟

جاهای دیدنی کاشان، بهشت تاریخ و طبیعت ایران

عفونت ادراری در کودکان؛ علائم، دلایل و راه های درمان

کلم بروکسل؛ ۱۵ خاصیت اعجاب‌انگیز کلم بروکسل برای بدن

ویزای یونان؛ راهنمای جامع ویزای گردشگری و تجاری یونان با VFS GLOBAL


ثروتمندترین کشورهای جهان کدام‌اند؟

بهترین فیلم های ۲۰۱۷ که در ذهن شما ماندگار خواهند شد


برترین فوتبالیست های جهان در طول تاریخ

بهترین کشورها برای بزرگ کردن فرزندان‌ کدام‌اند؟

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *