بهترین روش برای درمان قند خون

قند خون بالا در دراز مدت می تواند به عروق و اعصاب بدن آسیب وارد کند. چگونه قند خون را پایین بیاوریم؟ برای پایین آوردن قند خون روش های طبیعی وجود دارد که می توانید با انجام آنها بدون ضرر و عوارض جانبی برای بدن، قندخون خود را پایین بیاورید. در ادامه با روش های طبیعی پایین آوردن قند خون آشنا شوید.

بالا رفتن قند خون زمانی اتفاق می افتد که بدنتان نمی تواند به طور موثر قند را از خون به درون سلول ها انتقال دهد. زمانی که این مورد بررسی نشود به بیماری دیابت منجر می شود. حال خوب می دانید با وجود دیابت چه خطری شما و زندگی شما را تهدید می کند البته اگر ندانید چگونه با آن کنار بیاید و با آن مقابله کنید.

در مطلب جداگانه ای با عنوان نشانه های قند خون بالا چیست؟، درباره قند خون بالا توضیح داده ایم. در ادامه با روش های طبیعی پایین آوردن قندخون آشنا شوید.

نگه داشتن قند خون در سطح نرمال، به افراد مبتلا به دیابت کمک می کند تا عوارض جدی ناشی از بیماری دیابت را از بین ببرند. قند خون بالا می تواند موجب بروز بسیاری از بیماری های ناگهانی باشد. با گذشت زمان، نگهداری قند خون در سطوح ناسالم می تواند عروق خونی کوچک و بزرگ را در چندین اندام و سیستم ایجاد کند که منجر به عواقب جدی مانند:

با نگه داشتن سطح قند خون زیر 1 mg / dl قبل از غذا و کمتر از mg / dl 18 بعد از خوردن غذا، افراد مبتلا به دیابت می توانند خطر ابتلا به عوارض جانبی ناشی از بیماری را به طور قابل توجهی کاهش دهند.بهترین روش برای درمان قند خون

تغییر سبک زندگی اولین و کارآمدترین روش برای مقابله با دیابت و قند خون است که اگر اراده شما به اندازه کافی قوی باشد از همین الان این مشکل حل شده به حساب می آید.

برای کاهش قند خون به طور منظم ورزش کنید! ورزش منظم می تواند به کاهش وزن کمک کند و حساسیت انسولین را بالا ببرد و به عضلاتتان کمک می کند تا قند را از خونتان بگیرد. این امر می تواند به کاهش سطح قندخون کمک کند.

ورزش های مناسب عبارتند از:

بدن شما کربوهیدرات را به قندها (عمدتاً گلوکز) تجزیه می کند، و سپس انسولین قند را به خونتان انتقال می دهد. زمانی که کربوهیدرات زیادی بخورید یا عملکرد انسولینتان دچار مشکل شود، این فرایند با شکست مواجه می شود و میزان گلوکز خون بالا می رود.

جدول میزان کربوهیدرات در هر 1 گرم مواد غذایی را ببینید!

فیبر روند هضم کربوهیدرات و جذب قند را کند می کند. به همین دلیل باعث افزایش تدریجی سطح قندخون می شود. به علاوه نوع فیبر مصرفی تان می تواند حائز اهمیت باشد.

دو نوع فیبر وجود دارد:

مصرف هر دو نوع فیبر مفید است اما فیبرهای حل شدنی به طور ویژه برای پایین آوردن سطح قند خون کاربرد دارند. به علاوه یک رژیم سرشار از فیبر می تواند بیماری دیابت نوع 1 را با تقویت کنترل قندخون و کاهش قند خون مدیریت کند.

غذاهای سرشار از فیبر عبارتند از:

میزان توصیه شده برای جذب فیبر حدود 25 گرم در روز برای زنان و 38 گرم در روز برای مردان است. این مقدار حدود 14 گرم به ازای هر 1 کالری است.

نوشیدن مقدار آب کافی کمک می کند تا سطح قند خونتان را در محدود سالم نگه دارید. نوشیدن آب علاوه بر پیشگیری از کم شدن آب بدن به کلیه هایتان کمک می کند تا قند اضاف خون را از طریق ادرار دفع کنند. نوشیدن آب به طور منظم آب لازم خون را تأمین می کند، سطح قند خون را پایین می آورد و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

نوشیدنی های شیرین شده با شکر، گلوکز خون را بالا می برند، باعث افزایش وزن می شوند و خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهند.

کنترل پروتئین به جذب منظم کالری کمک می کند و می تواند به کاهش وزن منجر شود. با کنترل و کاهش وزن، قند خون شما نیز پایین می آید و همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.

در اینجا به توصیه هایی برای کنترل سهم غذا اشار می کنیم:

هر چه روی اندازه وعد غذایی تان کنترل داشته باشید بهتر می توانید سطح قند خونتان را کنترل کنید.

انتخاب غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین و مراقبت از میزان جذب کلی کربوهیدرات ها حائز اهمیت است. شاخص گلیسمی به منظور سنجش قندخون در واکنش به غذاهای حاوی کربوهیدرات ایجاد شده است. میزان و نوع کربوهیدرات مشخص می کند که یک غذا چگونه بر سطح قند خون تأثیر می گذارد.

محققان نشان داده اند که خوردن غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین در طولانی مدت سطح قند خون را در دیابت های نوع 1 و 2 کاهش می دهد. غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین عبارتند از:

استرس، قند خون را بالا می برد! هورمون هایی مانند گلوکاگون و کورتیزول در طول استرس تولید می شوند و این هورمون ها باعث می شوند سطح قند خون بالا برود. یک مطالعه نشان داده است که ورزش کردن، تمدد اعصاب (ریلکسیشن)، و مراقبه (مدیتیشن) به طور قابل توجهی استرس را کاهش داده و سطح قند خون را پایین می آورد.

 قند خونتان را بررسی کنید و در یک جدول روزانه نگه دارید. این کار به شما کمک می کند غذا و دارویتان را به منظور کاهش قند خونتان تنطیم کنید.

بی خوابی و یا خواب بی کیفیت می تواند سطح قند خون را افزایش دهد! پس اگر پایین آوردن قند خون برایتان مهم است، سعی کنید کیفیت خواب را افزایش دهید و سعی کنید بهتر و به اندازه بخوابید.

خوردن غذاهای سرشار از کروم و منیزیم به طور منظم می تواند به پیشگیری از کمبود و کاهش مشکلات قند خون کمک کند.

غذای های سرشار از کروم عبارتند:

غذاهای سرشار از منیزیم عبارتند از:

سرکه سیب فواید زیادی برای سلامتی دارد و برای کاهش قند خون بسیار مفید است. همچنین مطالعات نشان داده اند که سرکه به طور قابل توجهی بر واکنش بدنتان نسبت به قندها تأثیر می گذارد و حساسیت انسولین را تقویت می کند.

به منظور قرار دادن سرکه سیب در رژیم غذاییتان می توانید آنرا به سالادتان اضافه کنید یا 2 قاشق چایخوری از آن را در یک لیوان آب ترکیب کنید و بنوشید.

دارچین سطح قند خون را به سرعت کاهش می دهد و حساسیت انسولین را افزایش می دهد. مطالعات نشان می دهند که دارچین می تواند سطح قند خون را تا 29 درصد کاهش می دهد. مقدار مصرف موثر 1 تا 6 گرم یا .5 تا 2 قاشق غذاخوری دارچین در روز است. اما بیش از این حد مصرف نکنید زیرا دارچین بیش از حد می تواند خطرناک باشد.

بربرین (Berberine) جزء فعال گیاهان چینی است که هزاران سال برای درمان دیابت مورد استفاده قرار می گرفته است. نشان داده شده است که بربرین به کاهش قند خون و بهبود تجزیه کربوهیدرات های برای انرژی کمک می کند. به علاوه بربرین می تواند به اندازه برخی از داروهای کاهش قند خون موثر باشد.

میزان مصرف معمول 15 میلی گرم در روز است که هر بار به مقدار 5 میلی گرم با هر وعده غذایی مصرف می شود.

دانه های شنبلیله منبع غنی فیبرهای حل شدنی هستند که می توانند به کنترل سطح قندخون کمک کنند. مطالعات زیادی نشان داده اند که شنبلیله می تواند به طور موثر قند خون را در افراد مبتلا به دیابت پایین بیاورد. همچنین به کاهش سریع میزان گلوکز خون و تقویت تحمل گلوکز کمک می کند.

اگر وزن مناسب داشته باشید، مشکلات کمتری برای سلامت شما به وجود خواهد آمد. همچنین کنترل وزن میزان قندخون سالم را تقویت می کند و آنطور که نشان داده شده است خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

گاهی یک کاهش 7 درصدی در وزن بدن می تواند خطر ابتلا به دیابت را تا 58 درصد کاهش دهد و به نظر می رسد که حتی از دارو هم بهتر عمل می کند.

همچنین شما باید نسبت به اندازه دور کمرتان هم هوشیار باشید زیرا احتمالا این قسمت مهمترین عامل مربوط به وزن برای تخمین خطر ابتلا به دیابت است. اندازه 89 سانتی متر و برای زنان و 11 سانتی متر یا برای مردان با خطر افزایش یافته ابتلا به مقاومت انسلولین، بالا رفتن قند خون و دیابت نوع 2 همراه است.بهترین روش برای درمان قند خون

حتماً قبل از تغییر سبک زندگی یا امتحان کردن مکمل های جدید با پزشک متخصص مشورت کنید. این موضوع به ویژه زمانی اهمیت پیدا می کند که شما مشکل کنترل قند خون دارید یا دارویی را برای کاهش قند خونتان استفاده می کنید.

اگر دیابت دارید یا در کنترل سطح قند خونتان با مشکل مواجه هستید بهتر است هر چه زودتر کاری برایش انجام دهید.

نشانه های قند خون بالا چیست؟

میزان قند خون افراد مبتلا به دیابت چقدر باید باشد؟

اگر مبتلا به دیابت نوع دو هستم، آیا باید نگران کنترل قند خون خود باشم؟

آیا مطلب ” پایین آوردن قند خون؛ 15 روش طبیعی کاهش قند خون ” برای شما مفید بود؟

خیلی مهمهتجربه من با قند خون بسیار بالا که سرمو بعضی وقتا با خوردن حتی یه نون سنگک کم منفجر میکنه..پاهام درد میگیره چشمم تار میشه..نفسم بوی بد داره.حال قلب و جسمیم خیلی بد میشه..ولی فقط یک کار میکنم که هنوز زندم و دارو مصرف نمیکنم..اول خوردن دارچین دوم خوردن قره قوروت حتما باید بدون نمک باشه..سوم خوردن یک قاشق جو.سوم خون دادن سه ماهی یکبار.چهارمتابستون در معرض گرمای شدید خورشید قرار میگیرم تو ماشین و به قدری عرق میکنم که لباسام از نوک سر تا نوک کفشم عرق میریزه تو ماشین و صندلی و همه جا.جوری که بیهوش میشم و یه ساعت بعد بهوش میامالبته تو ده میلیون شاید چند نفر طاقت و سختی این کار رو داشته باشن.پوستت تیره باشه که بهتر. 7درصد درمان همین اخری بود..خواستید ازمایش قندم رو کامل هر جایی اینستاگرام یا هر جا خواستین میگذارم..که تعجب کنید چرا هنوز زندم..قند بالای 3 هست و very high

جراحی لیفت صورت، نوعی جراحی زیبایی محسوب می‌شود که به جوانسازی پوست صورت و گردن کمک []

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

سعی در رعایت کپی رایت داشته باشیم ! زوم لایف




خانه

موبایل

 مهم‌ترین نکته در درمان دیابت جلوگیری از عوارض آن است تا فرد بتواند زندگی طبیعی خود را ادامه دهد. اگر به اطراف خود نگاه کنید افرادی را می‌شناسید که دچار دیابت یا مرض قند شده‌اند و این نشان از شیوع بالای بیماری در جامعه دارد. مشکلی که دیابت برای فرد ایجاد می‌کند عوارضی از قبیل سخت و شکننده شدن عروق خونی، سکته قلبی و مغزی، عوارض چشمی و شبکیه، مشکلات کلیوی، زخم و عفونت در پا، ضعیف شدن سیستم ایمنی و مشکلات سیستم اعصاب محیطی است.بیمار دیابتی باید داروهای خود را به طور مرتب مصرف کند، از قطع یا جایگزین کردن داروی خود با داروها یا فرآورده‌های دیگر به صورت خودسرانه پرهیز کند و شیوه زندگی و عادات غذا خوردن خود را با نظر و مشورت پزشک متخصص تغییر دهد. البته گیاهانی نیز وجود دارند که خاصیت کاهندگی قند خون را دارند و در مواردی که مشکل دیابت حاد نیست، می‌توانند از سوی بیمار، البته با نظر پزشک متخصص استفاده شوند که این امر شاید بتواند به کاهش قند خون و عوارض ناشی از دیابت کمک کند.بسیاری از گیاهان، به دلیل داشتن الیاف (فیبر) دارای آثار کاهش قندخون هستند. در بین گیاهانی که اثر کاهش قندخون آن‌ها قابل‌ملاحظه است، می‌توان به این نمونه‌ها اشاره کرد:بهترین روش برای درمان قند خون

* یکی از این مواد طبیعی، تخم شنبلیله است که حاوی مواد مۆثره‌ای است که باعث کاهش قند و حتی چربی خون می‌شود. شنبلیله گیاهی است از خانواده نخود. این گیاه به عمومی FENUGREEK در جهان مشهور است. با وجودی که آثار مختلفی از جمله خواص ضددرد، ضدالتهاب، افزایش‌دهنده میل جنسی، مقوی قلب، صفراآور، کاهش‌دهنده کلسترول و چربی خون و کاهش‌دهنده پرفشاری خون دارد ولی در کاهش قندخون بیش از هر چیز دارای اثر قابل‌توجه است.برای مصرف، می‌توان روی یک گرم پودر دانه آن یک استکان آب سرد ریخت. این مخلوط حداقل باید 3 ساعت بماند، سپس می‌توان آن را صاف و میل کرد. این کار را می‌توان تا روزی 5 بار انجام داد. مصرف پودر دانه به صورت خوراکی تا روزی 5 گرم بلامانع است. این پودر طعم تلخی دارد، به همین دلیل در کشورهای دیگر آن را به صورت قرص تولید کرده‌اند. دانه‌ها سفت و سخت هستند بنابراین مصرف مستقیم آن‌ها بی‌اثر است، باید دانه‌ها را با آسیاب پودر کرد تا تأثیرگذار باشند. می‌توان این پودر را با مواد غذایی مصرف و مثلاً آن را با ماست مخلوط و میل کرد. * خیار تلخ نیز میوه‌ای شبیه کدو و حاوی ماده‌ای است که به کاهش قندخون کمک می‌کند.

 

 * هندوانه ابوجهل که در بعضی مناطق به آن خربزه روباه نیز گفته می‌شود در طب سنتی بسیاری از کشورها از جمله ایران از درمان‌های کاهش قند خون محسوب می‌شود. هندوانه ابوجهل دارای مواد موثری است که باعث کاهش قند خون می‌شود البته مصرف این گیاه باید با احتیاط و تحت نظر پزشک انجام شود، زیرا مصرف زیاد آن بسیار خطرناک است و عوارضی نظیر اسهال خونی را به دنبال دارد. * گزنه نیز دارای خواص کاهنده قند خون است که معمولاً همراه با هندوانه ابوجهل مصرف می‌شود. * خارمریم نیز با مکانیسم افزایش حساسیت گیرنده‌های سلولی نسبت به انسولین باعث کاهش قند خون شده و تا حدی در کاهش چربی خون نیز موثر است. * مصرف روزانه دو تا سه فنجان دم کرده چای سبز نیز تأثیر مفیدی در کاهش قند خون دارد.از سیر نیز غافل نشوید؛ سیر دارای مواد موثری است که باعث کاهش قند خون و افزایش میزان انسولین خون می‌شود* برگ گیاه قره قاط نیز می‌تواند باعث کاهش قند خون شده و برخی مطالعات تأثیر منفی آن در کاهش عوارض درازمدت دیابت را نیز نشان داده است. * برگ درخت گردو نیز حاوی مواد مۆثره‌ای است که در کاهش قند خون موثر است.

  

 * از سیر نیز غافل نشوید؛ سیر دارای مواد موثری است که باعث کاهش قند خون و افزایش میزان انسولین خون می‌شود. البته فرآورده‌های صنعتی سیر برای کاهش کلسترول و چربی خون به بازار عرضه شده‌اند چون آثار خوبی در این زمینه دارند ولی همین فرآورده‌ها می‌توانند تا حدی کاهش قندخون را نیز به دنبال داشته باشند. قرص سیر را می‌توان روزانه 1 تا 3 عدد به طور خوراکی مصرف کرد.* گیاه گالگا. گیاهی است از خانواده نخود. در گذشته آن را به عنوان یک گیاه مدر، معرق، تب‌بر و ضدتشنج استفاده می‌کرده‌اند. همچنین از آن برای افزایش شیر مادران شیرده استفاده می‌شده که در حال حاضر نیز معمول است. یکی از خواص مهم این گیاه، کاهش دادن قندخون افراد دیابتی (نوع دوم) است.خوشبختانه از این گیاه فرآورده‌ای به GALEGA (گالگا) به صورت قرص تهیه شده که در داروخانه‌ها عرضه می‌شود. طریقه و میزان مصرف این قرص در راهنمای همراه دارو وجود دارد. * گیاهان دیگری که به طور معمول در دسترس هستند و می‌توان آن‌ها را در رژیم غذایی گنجاند و خاصیت کاهش قندخون دارند، عبارت‌اند از: سماق، عدس، انار، کدوتنبل، جو، عناب، برگ زیتون، حنظل، سیاه‌دانه، عدس کوهی، گل انار، آلوئه‌ورا، دارچین و گلپوره. دوباره تاکید می‌شود که مصرف این گیاهان حتماً باید با تجویز و تحت نظر پزشک انجام شود. مصرف خودسرانه این گیاهان یا فرآورده‌های دارویی دیگر و قطع داروهای دیابت بسیار خطرناک است و عوارض جدی به دنبال خواهد داشت.منابع:جام جمسلامتیران


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

لیست مطالب :

دیابت یا بیماری قند، یک اختلال متابولیک (سوخت و سازی) در بدن است. دیابت سبب تخریب رگ‌های خونی و اعصاب می‌شود و سبب ایجاد عوارض گوناگون در سراسر بدن می‌شود. برای درمان دیابت با دکتر نیم همراه باشید.

دیابت یک بیماری گسترده است به‌خصوص در هند است، به همین دلیل هند را پایتخت
دیابت می‌ند. هنگام که دیابت تشخصی داده می‌شود باید اقدامات احتیاطی جهت جلوگیری
از آسیب‌های انجام شود.

به‌طورکلی 2 نوع دیابت وجود دارد؛ دیابت نوع که در آن بدن انسولین را به‌طور
کافی تولید نمی‌کند و دیابت نوع که در بدن انسولین به‌اندازه کافی وجود دارد اما
جذب انسولین به‌خوبی صورت نمی‌گیرد. همچنین نوع دیگری از دیابت به دیابت حاملگی
وجود دارد که در زمان حاملگی زنان دچار آن می‌شوند و با تولد کودک از بین می‌رود.

دیابت می‌تواند مشکلات جدی پزشکی دیگر مانند بیماری‌های قلبی، سکته
مغزی، نارسایی کلیه و آسیب کبدی را به وجود بیاورد.بهترین روش برای درمان قند خون

متخصصان تغذیه نشان داده‌اند که منابع طبیعی مختلف مانند میوه‌ها، ادویه‌ها و گیاهان دارای توان بالقوه برای درمان دیابت هستند.

توجه: لازم به ذکر است که روش‌های طبیعی برای درمان دیابت می‌توانند به حفظ سطح قند خون کمک کنند و توانایی از بین بردن دیابت را ندارند.

مشاوره با متخصص غدد درون‌ریز و استفاده از روش‌های خانگی می‌تواند وضعیت دیابت را بهبود بخشد. در ادامه برای درمان قند خون همراه ما باشید.

خیار چنبر تلخ برای درمان قند خون و کنترل دیابت مفید است به دلیل اینکه سبب پایین آوردن تأثیرات گلوکز خون می‌شود. این اتفاق به علت وجود ماده شیمیایی به کارانتین است.

خیار چنبر تلخ سبب کاهش تأثیرات گلوکز خون در تمام بدن می‌شود. به همین
دلیل برای دیابت نوع 1 و نوع 2 مفید است. اما نمی‌توان به‌عنوان جایگزین کامل
درمان انسولین از آن استفاده کرد.

از دارچین نیز می‌توان برای کنترل آن استفاده کرد زیرا فعالیت انسولین را کاهش می‌دهد، دارچین برای درمان دیابت نوع 2 مؤثر است..

می‌توان از دارچین به‌عنوان یک روش مؤثر برای کاهش سطح قند خون در دیابت نوع 2 کنترل نشده استفاده کرد. بااین‌حال نباید بیش‌ازحد مصرف شود زیرا ممکن است منجر به مشکلات تنفسی شود و ضربان قلب را افزایش دهد.

از شنبلیله می‌توان برای کنترل هر دو نوع دیابت، گلوکز و کاهش قند خون
به دلیل فیبر زیاد استفاده کرد. خوردن شنبلیله سبب کاهش سرعت هضم غذا می‌شود، که
سبب می‌شود قند خون به‌درستی جذب شود. این گیاه همچنین ترشح انسولین وابسته به
گلوکز را تحریک می‌کند.

انگور فرنگی هندی منبع غنی ویتامین C است،
که یک آنتی‌اکسیدان برای مبارزه با دیابت است. انگور فرنگی هندی یک منبع مطمئن برای
کاهش میزان گلوکز بیش‌ازحد بدن شما است.

آب انگور فرنگی هندی همچنین عملکرد پانکراس شما را تقویت می‌کند. تولید
انسولین را برای کاهش قند خون در بدن آغاز می‌کند.

جمبو در کنترل قند خون به میزان زیادی کمک می‌کند، زیرا حاوی آنتوسیانین
ها، اسید الاگیک و تانن های هیدرولیز شده است که نوعی از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند.

متخصصان تغذیه این گیاه را به شدن توصیه می‌کنند به رژیم غذایی خود
اضافه کنید.

تقریباً هر قسمت از گیاه جمبو مانند برگ، میوه و دانه آن برای افراد مبتلابه دیابت مفید است. دانه‌های این گیاه دارای اثرات هیپوگلیسمیک هستند، یعنی آن‌ها به‌سرعت قند خون را کاهش می‌دهند، هرچند که کمتر از حد طبیعی نمی‌آورد.

برگ‌های انبه می‌تواند با تنظیم سطح انسولین در خون برای درمان و کنترل دیابت مورداستفاده قرار گیرد. برگ‌های انبه حاوی ویتامین A، C و تانن هستند که آنتی‌اکسیدان‌های قوی به شمار می‌روند که در ابتدای درمان دیابت کمک می‌کنند.

ترکیب دیگری به ‌تری بتا تراکسرول و عصاره اتیل استات با انسولین
همکاری می‌کنند تا GLUT4 فعال شود و
سنتز گلیکوژن را تحریک کند.

برگ‌های کاری می‌توانند میزان قند خود را کنترل کنند، شما می‌توانید آن‌ها
را به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید. همچنین گفته می‌شود که برگ‌های کاری مقدار
قند ناشی از نشاسته را کاهش می‌دهد.

برگ‌های کاری در پیشگیری و کنترل دیابت مفید هستند زیرا سبب کاهش
نشاسته و گلوکز در افراد مبتلابه دیابت می‌شوند. بر اساس تحقیقات انجام‌شده در
کالج کینگ لندن

ژل آلوئه ورا کمک می‌کند تا سطح قند خون شما کاهش پیدا کند، که شامل فیتوسترول
هایی است که اثرات هیپرگلیسمی برای دیابت نوع 2 دارند. متخصصان تغذیه معتقدند که
آلوئه ورا منبع طبیعی و ایمن برای کاهش میزان قند خون است.

با توجه به ویتامین C و محتوای فیبر
بالا، خوردن میوه گواوا می‌تواند در حفظ سطح قند خون مفید باشد. این میوه متابولیسم
را آهسته‌تر می‌کند و اجازه می‌دهد که قند غذا بهتر جذب شود و قند خون کاهش پیدا
کند.

همچنین میوه گواوا دارای آنتی‌اکسیدان‌ها است که می‌تواند به درمان دیابت نوع 1 نیز کمک کند.

بااین‌حال مصرف بیش‌ازحد گواوا در روز توصیه نمی‌شد زیرا حاوی پتاسیم
است که می‌تواند برای بدن، مصرف بیش‌ازحد آن سمی باشد.

برگ ریحان حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و روغن‌های ضروری برای افزایش حساسیت
به انسولین است.

به‌طور خلاصه این ترکیبات مانند اگنول، متیول انگول و کارائیوفولن به سلول‌های
بتای پانکراس که مسئول نگهداری و آزاد شدن انسولین هستند کمک می‌کنند تا به‌درستی
عمل کنند.

دانه‌های کتان غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و مصرف آن‌ها می‌تواند
منجر به کاهش مقاومت به انسولین گردد. آن‌ها همچنین دارای فیبر بالا هستند که به
جذب مناسب چربی‌ها و قندها کمک می‌کنند.

مصرف دانه کتان می‌تواند تا 28 درصد میزان ابتلا به دیابت بعد از هر
وعده غذایی را کاهش دهد و حساسیت انسولین را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد.

برگ گیاه چریش برای درمان دیابت بسیار مؤثر است زیرا حساسیت گیرنده انسولین را در سلول‌های بتا افزایش می‌دهد، سطح گلوکز خون را کاهش می‌دهد و وابستگی آن به داروهای هیپوگلایسمی را کاهش می‌دهد. و همچنین کشف‌شده است که نیاز بدن را به انسولین تا 6 درصد کاهش می‌دهد.

نظر

مطالب کمی قدیمی هستند

ممنون از نظر خوبتون مطلب رو کاملا بازنویسی و بروزرسانی کردیم

لیست مطالب :

دیابت یا بیماری قند، یک اختلال متابولیک (سوخت و سازی) در بدن است. دیابت سبب تخریب رگ‌های خونی و اعصاب می‌شود و سبب ایجاد عوارض گوناگون در سراسر بدن می‌شود. برای درمان دیابت با دکتر نیم همراه باشید.

دیابت یک بیماری گسترده است به‌خصوص در هند است، به همین دلیل هند را پایتخت
دیابت می‌ند. هنگام که دیابت تشخصی داده می‌شود باید اقدامات احتیاطی جهت جلوگیری
از آسیب‌های انجام شود.

به‌طورکلی 2 نوع دیابت وجود دارد؛ دیابت نوع که در آن بدن انسولین را به‌طور
کافی تولید نمی‌کند و دیابت نوع که در بدن انسولین به‌اندازه کافی وجود دارد اما
جذب انسولین به‌خوبی صورت نمی‌گیرد. همچنین نوع دیگری از دیابت به دیابت حاملگی
وجود دارد که در زمان حاملگی زنان دچار آن می‌شوند و با تولد کودک از بین می‌رود.

دیابت می‌تواند مشکلات جدی پزشکی دیگر مانند بیماری‌های قلبی، سکته
مغزی، نارسایی کلیه و آسیب کبدی را به وجود بیاورد.بهترین روش برای درمان قند خون

متخصصان تغذیه نشان داده‌اند که منابع طبیعی مختلف مانند میوه‌ها، ادویه‌ها و گیاهان دارای توان بالقوه برای درمان دیابت هستند.

توجه: لازم به ذکر است که روش‌های طبیعی برای درمان دیابت می‌توانند به حفظ سطح قند خون کمک کنند و توانایی از بین بردن دیابت را ندارند.

مشاوره با متخصص غدد درون‌ریز و استفاده از روش‌های خانگی می‌تواند وضعیت دیابت را بهبود بخشد. در ادامه برای درمان قند خون همراه ما باشید.

خیار چنبر تلخ برای درمان قند خون و کنترل دیابت مفید است به دلیل اینکه سبب پایین آوردن تأثیرات گلوکز خون می‌شود. این اتفاق به علت وجود ماده شیمیایی به کارانتین است.

خیار چنبر تلخ سبب کاهش تأثیرات گلوکز خون در تمام بدن می‌شود. به همین
دلیل برای دیابت نوع 1 و نوع 2 مفید است. اما نمی‌توان به‌عنوان جایگزین کامل
درمان انسولین از آن استفاده کرد.

از دارچین نیز می‌توان برای کنترل آن استفاده کرد زیرا فعالیت انسولین را کاهش می‌دهد، دارچین برای درمان دیابت نوع 2 مؤثر است..

می‌توان از دارچین به‌عنوان یک روش مؤثر برای کاهش سطح قند خون در دیابت نوع 2 کنترل نشده استفاده کرد. بااین‌حال نباید بیش‌ازحد مصرف شود زیرا ممکن است منجر به مشکلات تنفسی شود و ضربان قلب را افزایش دهد.

از شنبلیله می‌توان برای کنترل هر دو نوع دیابت، گلوکز و کاهش قند خون
به دلیل فیبر زیاد استفاده کرد. خوردن شنبلیله سبب کاهش سرعت هضم غذا می‌شود، که
سبب می‌شود قند خون به‌درستی جذب شود. این گیاه همچنین ترشح انسولین وابسته به
گلوکز را تحریک می‌کند.

انگور فرنگی هندی منبع غنی ویتامین C است،
که یک آنتی‌اکسیدان برای مبارزه با دیابت است. انگور فرنگی هندی یک منبع مطمئن برای
کاهش میزان گلوکز بیش‌ازحد بدن شما است.

آب انگور فرنگی هندی همچنین عملکرد پانکراس شما را تقویت می‌کند. تولید
انسولین را برای کاهش قند خون در بدن آغاز می‌کند.

جمبو در کنترل قند خون به میزان زیادی کمک می‌کند، زیرا حاوی آنتوسیانین
ها، اسید الاگیک و تانن های هیدرولیز شده است که نوعی از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند.

متخصصان تغذیه این گیاه را به شدن توصیه می‌کنند به رژیم غذایی خود
اضافه کنید.

تقریباً هر قسمت از گیاه جمبو مانند برگ، میوه و دانه آن برای افراد مبتلابه دیابت مفید است. دانه‌های این گیاه دارای اثرات هیپوگلیسمیک هستند، یعنی آن‌ها به‌سرعت قند خون را کاهش می‌دهند، هرچند که کمتر از حد طبیعی نمی‌آورد.

برگ‌های انبه می‌تواند با تنظیم سطح انسولین در خون برای درمان و کنترل دیابت مورداستفاده قرار گیرد. برگ‌های انبه حاوی ویتامین A، C و تانن هستند که آنتی‌اکسیدان‌های قوی به شمار می‌روند که در ابتدای درمان دیابت کمک می‌کنند.

ترکیب دیگری به ‌تری بتا تراکسرول و عصاره اتیل استات با انسولین
همکاری می‌کنند تا GLUT4 فعال شود و
سنتز گلیکوژن را تحریک کند.

برگ‌های کاری می‌توانند میزان قند خود را کنترل کنند، شما می‌توانید آن‌ها
را به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید. همچنین گفته می‌شود که برگ‌های کاری مقدار
قند ناشی از نشاسته را کاهش می‌دهد.

برگ‌های کاری در پیشگیری و کنترل دیابت مفید هستند زیرا سبب کاهش
نشاسته و گلوکز در افراد مبتلابه دیابت می‌شوند. بر اساس تحقیقات انجام‌شده در
کالج کینگ لندن

ژل آلوئه ورا کمک می‌کند تا سطح قند خون شما کاهش پیدا کند، که شامل فیتوسترول
هایی است که اثرات هیپرگلیسمی برای دیابت نوع 2 دارند. متخصصان تغذیه معتقدند که
آلوئه ورا منبع طبیعی و ایمن برای کاهش میزان قند خون است.

با توجه به ویتامین C و محتوای فیبر
بالا، خوردن میوه گواوا می‌تواند در حفظ سطح قند خون مفید باشد. این میوه متابولیسم
را آهسته‌تر می‌کند و اجازه می‌دهد که قند غذا بهتر جذب شود و قند خون کاهش پیدا
کند.

همچنین میوه گواوا دارای آنتی‌اکسیدان‌ها است که می‌تواند به درمان دیابت نوع 1 نیز کمک کند.

بااین‌حال مصرف بیش‌ازحد گواوا در روز توصیه نمی‌شد زیرا حاوی پتاسیم
است که می‌تواند برای بدن، مصرف بیش‌ازحد آن سمی باشد.

برگ ریحان حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و روغن‌های ضروری برای افزایش حساسیت
به انسولین است.

به‌طور خلاصه این ترکیبات مانند اگنول، متیول انگول و کارائیوفولن به سلول‌های
بتای پانکراس که مسئول نگهداری و آزاد شدن انسولین هستند کمک می‌کنند تا به‌درستی
عمل کنند.

دانه‌های کتان غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و مصرف آن‌ها می‌تواند
منجر به کاهش مقاومت به انسولین گردد. آن‌ها همچنین دارای فیبر بالا هستند که به
جذب مناسب چربی‌ها و قندها کمک می‌کنند.

مصرف دانه کتان می‌تواند تا 28 درصد میزان ابتلا به دیابت بعد از هر
وعده غذایی را کاهش دهد و حساسیت انسولین را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد.

برگ گیاه چریش برای درمان دیابت بسیار مؤثر است زیرا حساسیت گیرنده انسولین را در سلول‌های بتا افزایش می‌دهد، سطح گلوکز خون را کاهش می‌دهد و وابستگی آن به داروهای هیپوگلایسمی را کاهش می‌دهد. و همچنین کشف‌شده است که نیاز بدن را به انسولین تا 6 درصد کاهش می‌دهد.

نظر

مطالب کمی قدیمی هستند

ممنون از نظر خوبتون مطلب رو کاملا بازنویسی و بروزرسانی کردیم1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *