بهترین روش از بین بردن خال های صورت




خانه

موبایل

 راهی طبیعی برای از بین بردن خال های صورت تان

بهترین روش از بین بردن خال های صورت

روشهای مختلفی برای از بین بردن خال ها وجود دارد . برخی از این روشها خیلی پر هزینه و دردناک است اما روش های خانگی بدون درد و هزینه نیز وجود دارد و شما باید با توجه به شدت مشکلتان و مدت زمانی که برای حل این مشکل زمان دارید ، یکی از این روشها را انتخاب کنید. استفاده ازعسل ، سالهاست که به عنوان یک روش خانگی کم هزینه و موثر برای از بین بردن خال ها شناخته شده است اما مستلزم زمان و صبر است.روش اولهر روز صبح ، بعد از بیدار شدن از خواب مقداری عسل خالص روی خالهایتان بمالید . شبها قبل از خواب نیز این کار را انجام دهید. از آنجایی که این روش از بین بردن خال احتیاج به آمادگی ندارد ، خیلی متداول است و تعداد زیادی از آن استفاده می کنند . اگر از این روش استفاده می کنید نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که این کار را باید هر روز و بصورت متوالی انجام دهید زیرا در صورتی که با وقفه این کار را انجام دهید دوره درمان خال های شما طولانی تر می شود.

روش دوممقداری عسل روی خال مورد نظرتان بمالید و بصورت دوران ماساژ دهید . سپس یک چسب زخم روی آن قرار دهید تا در طول روز مرطوب باقی بماند. از این روش از بین بردن خال را هر روز فقط یکبار انجام دهید زیرا تکرار مجدد آن در طول یکروز ممکن است باعث تحریک و حتی التهاب پوستتان شود.روش سومهر شب یک حوله را با آب گرم خیس کنید و آن را روی خالتان بگذارید . برای مدت ۱۵ تا ۳۰ ثانیه حوله را محکم روی پوستتان فشار دهید. این کار باعث می شود که منافذ پوست و خال باز شود و در نتیجه عسل جذب شود . بعد حوله را بردارید و مقداری عسل خالص را روی خال بمالید و روی آن را با چسب زخم بپوشانید تا در طول شب به ملافه یا لباس شما مالیده نشود.روش چهارممقداری عسل را حدود ۱۵ تا ۲۰ ثانیه در ماکروفر گرم کنید و با استفاده از انگشت اشاره و انگشت میانی مقدر از این عسل گرم شده را با قدرت روی خالتان بمالید. گرم کردن عسل هم مثل استفاده از حوله گرم باعث باز شدن منافذ می شود.منبع : aftabir.com


رازهای زیبایی

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

از بین بردن خال های پوست مخصوصا پوست صورت ممکن است کمی چالش بر انگیز باشد‎

 

بهترین روش از بین بردن خال های صورت

برای از بین بردن خال روش های دارویی و شیمیایی بسیاری وجود دارد، اما در این مقاله به شما روشهایی خانگی و طبیعی برای از بین بردن خال های صورت تان ارائه می دهیم.

 

از بین بردن خال های پوست مخصوصا پوست صورت ممکن است کمی چالش بر انگیز باشد. خال، مجموعه ای از سلول های رنگدانه ای است که به صورت لکه های تیره در رنگ های قرمز، سیاه، قهوه ای و صورتی روی پوست ظاهر می شوند. رنگ، شکل و اندازه خال از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برخی از آنها صاف و برخی به صورت گوشتی و گنبدی مانند است. خال ها اغلب در صورت، گردن، بازو و پاها قرار می گیرند.

 

در بعضی موارد، آنها حتی در زیر ناخن ها، روی پوست سر و بین انگشتان پا ظاهر می شوند. درمان های متفاوت شیمیایی برای از بین بردن خال ها وجود دارد، اما افراد روش های طبیعی مقرون به صرفه، بدون درد و آسان را برای از بین بردن خال ها انتخاب می کنند. در این مطلب چند راه حل خانگی برای حذف خال ها آمده است.

  

از بین بردن خال های صورت با استفاده از پوست موز

پوست موز حاوی آنزیم های طبیعی و اسیدهایی مانند اسید اسکولیک و اسید آسکوربیک است که به حذف خال های پوستی کمک می کند. یک تکه از پوست موز را از قسمت سفید رنگ داخل، روی خال قرار داده و آن را به کمک یک باند یا نوار چسب، ثابت کنید. اجازه دهید کل شب پوست موز روی خال بماند. این روش را تا زمانی که خال ناپدید شود، تکرار کنید.

  

از بین بردن خال های صورت با استفاده از روغن کندر برای از بین بردن خال

خواص موجود در روغن کندر باعث سفت شدن پوست اطراف خال، جذب روغن های اضافی و خشک شدن آن می شود. این روغن موجب می شود خال به صورت یک زخم در آمده و به تدریج زخم بهبود یابد. 1 الی 2 قطره روغن کندر را روی خال زده و بگذارید تا خشک شود. این روش را 3 تا 4 بار در روز تکرار نمایید. 

 

از بین بردن خال های صورت با استفاده از روغن کتان

روغن بذر کتان برای بهبود بافت پوست، خلاص شدن از شر خال ها، لکه ها و کک و مک استفاده می شود. این روغن حاوی اسیدهای چرب ضروری است که موجب بهبود زخم می گردد. برای استفاده از این روش 2 قطره از روغن کتان را با 2 قطره عسل ترکیب کرده و روی خال بزنید. بگذارید یک ساعت بماند و سپس با آب بشویید. روزانه این روش را دو بار برای گرفتن نتیجه ای مناسب تکرار کنید.

 

روشهای خانگی و طبیعی برای از بین بردن خال های صورت‎

 

از بین بردن خال های صورت با استفاده از آلوئه ورا

آلوئه ورا یک عامل تسکین دهنده پوست است. این گیاه حاوی پلی ساکارید ها، تانن ها، آنزیم ها، ویتامین ها و مواد معدنی است که سلامت طبیعی پوست را بر می گرداند. برای استفاده از این روش ابتدا پوست قسمتی که خال روی آن قرار گرفته است را تمیز کنید. آلوئه ورا را نصف کرده و ژل آن را خارج کنید. ژل را روی خال قرار دهید. سپس آن را با استفاده از یک چسب یا باند نخی ببندید و اجازه دهید 3 ساعت بماند. این روش را دوبار در روز تکرار کنید.

  

از بین بردن خال های صورت با استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب که یکی از بهترین روش های درمان خانگی بسیاری از امراض می باشد، در از بین بردن خال نیز موثر می باشد. اسیدیته موجود در سرکه سیب موجب خشک شدن خال شده و آن را به صورت یک زخم تبدیل کرده و در نهایت ناپدید می کند. برای استفاده از این روش، تکه ای پنبه را آغشته به سرکه سیب کرده و روی خال بگذارید. با کمک باند یا نوار چسب آن را ثابت کنید. اجازه دهید 6-5 ساعت روی خال بماند. سپس پوست را تمیز کرده و مجددا این روش را تکرار کنید.

  

از بین بردن خال های صورت با استفاده از برگ گشنیز

برگ گشنیز دارای خواص جمع کنندگی می باشد. زمانی که از این گیاه به صورت موضعی استفاده گردد، باعث گرم شدن پوست می شود. این خاصیت باعث شده که خال سریعا جمع و کوچک و در نهایت از بین برود. یک چهارم فنجان برگ گشنیز را به همراه مقدار کمی آب در مخلوط کن ریخته تا به صورت خمیر یکنواختی ایجاد شود. آن را روی خال زده و اجازه دهید 1 دقیقه بماند. سپس با آب بشویید. این روش را روزانه به مدت دو هفته تکرار نمایید.

  

از بین بردن خال های صورت با استفاده از روغن کرچک و جوش شیرین

روغن کرچک و جوش شیرین می توانند به طور طبیعی در از بین بردن خال ها موثر باشند. جوش شیرین باعث خشک شدن خال شده، در حالی که روغن کرچک به فرآیند بهبود آن کمک می کند. یک دوم قاشق چایخوری جوش شیرین را با سه قطره روغن کرچک مخلوط کرده و روی خال بزنید. آن را با یک باند یا نوار چسب بپوشانید و با آن بخوابید. این روش را هر شب تکرار کنید. 

 

از بین بردن خال های صورت با گل کلم

گل کلم حاوی ویتامین C بالایی است که می تواند موجب خشک شدن خال و افتادن آن شود. آب تکه ای کوچک از گل کلم تازه را گرفته و آن را روی محل خال مالش دهید. حداقل 3 دقیقه صبر کنید سپس با آب بشویید. این روش را چندین بار در روز تکرار کنید تا خال های شما ناپدید شود.

 

منبع : 2nafare.com

 


رازهای زیبایی

بهترین روش از بین بردن خال های صورت

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

اکثر خال‌ها خطرناک نیستند اما آن‌ها می‌توانند ناخوشایند باشند و اعتمادبه‌نفس را کاهش دهند . خال‌ها سلول‌های رنگی در پوست هستند که به‌صورت تکی یا گروهی ظاهر می‌شوند . خال می‌تواند قهوه‌ای مایل به زرد ، قهوه‌ای تیره ، مشکی ، زرد یا حتی هم‌رنگ پوست باشد .

روش‌های زیادی برای از بین بردن خال وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید اما باید بدانید که این خال‌ها در صورت خوش‌خیم بودن هیچ ضرورتی برای از بین بردن آنها وجود ندارد .

با متخصص پوست مشورت کنید . قبل از برداشتن خال باید توسط پزشک یا متخصص پوست معاینه شود . پزشکان قادر خواهند بود که به شما بگویند که خال خوش‌خیم است یا بدخیم ، همچنین روش‌های درمانی مناسبی نسبت به وضعیت شمارا به شما پیشنهاد می‌دهند .

عموماً خال‌ها خوش‌خیم هستند . به‌هرحال داشتن علائمی مانند خارش ، خونریزی ، تغییر در اندازه و رنگ می‌تواند نشانه بدخیم بودن آنها باشد . در صورت بدخیم بودن باید در اولین فرصت برداشته شود .بهترین روش از بین بردن خال های صورت

درصورتی‌که خال خوش‌خیم باشد خطرناک نیست و الزامی برای برداشتن آن وجود ندارد اما به‌هرحال بسیاری از افراد به دلایل زیبایی خال را برمی‌دارند .

گزینه‌های موجود را کاملاً بررسی کنید . راه‌های زیادی برای برداشتن خال وجود دارد که باید موارد زیر را در مورد آن‌ها بررسی کنید :

مقدار تأثیر : شما باید بدانید که روش درمانی که انتخاب می‌کنید چقدر تأثیر دارد ؟ آیا خال کاملاً برداشته می‌شود ؟ آیا ریسک رشد دوباره خال وجود دارد ؟

هزینه : روش‌های مختلف ؛ قیمت‌های مختلفی دارند که باید آن‌ها را بررسی کنید .

ریسک : ریسک‌های موجود در هر روش چه چیزهایی هستند ؟ خال می‌تواند عفونت کند ؟ آیا ریسک زخم شدن یا آسیب به عصب وجود دارد ؟ آیا نیاز به بیهوشی عمومی است ؟

شاید به نظر موارد گفته‌شده ساده باشند اما دانستن آن‌ها و عوارضی که ممکن است به همراه داشته باشند شاید به سود شما نباشد که خال را بردارید . با پزشک خود به‌صورت کامل در مورد مراحل درمان و خطرات آن بحث و گفتگو کنید .

بررسی روش برداشتن خال با تراشیدن : این بهترین روش برای برداشتن خال‌های سطحی است . خال با چاقوی جراحی برداشته می‌شود . جراح در این روش خال را می‌برد بنابراین دیگر روی پوست ایجاد نمی‌شود .

در این روش بخیه زدن ضروری نیست و زخم با کرم یا لوسیون پوشانده می‌شود . آنتی‌بیوتیک موضعی نیز زده خواهد شد . زخم باندپیچی می‌شود و شما می‌توانید در عرض چند دقیقه مطب را ترک کنید .

بررسی روش برش خال و بخیه زدن : این نوع برداشتن خال برای خال‌های تیره یا مسطح مناسب است .

اول‌ازهمه خال و پوست اطراف را استریل و بی‌حس می‌کنند . جراح به‌وسیله تیغ جراحی خال را می‌برد . میزان عمق برش بستگی به‌اندازه و خوش‌خیم بودن یا نبودن آن دارد . درصورتی‌که بدخیم باشد معمولاً منطقه زیادی را برش می‌زنند تا مطمئن شوند کاملاً آن را خارج کرده‌اند .

زخم به‌وسیله بخیه بسته می‌شود و بسته به نوع بخیه یا جذب می‌شود یا اینکه باید کشیده شود .

بررسی برداشتن خال با انجماد یا جراحی : این روش فقط در بعضی از کلینیک‌ها انجام می‌شود . در نظر داشته باشید که در این روش به دلیل آسیب به بافت خال نمی‌توان روی آن تست سرطان انجام داد .

در این روش نیتروژن مایع به‌صورت مستقیم یا با گوش پاک‌کن یا به‌صورت اسپری روی خال‌زده می‌شود . نیتروژن مایع ممکن است نیاز به چند بار استفاده داشته باشد تا کاملاً از شر خال خلاص شوید . این روش باعث ایجاد تاول روی پوست می‌شود که بعد از التیام آن ، پوست به حالت طبیعی برمی‌گردد .

بررسی برداشتن خال با لخته سازی الکتریکی یا سوزاندن : در این روش به خال به‌وسیله الکتریسیته شوک وارد می‌شود و بافت خال بعد از چند جلسه نابود می‌شود . این روش نیازی به بخیه ندارد زیرا حرارت زخم را می‌سوزاند . این روش قابلیت فرستادن بافت خال برای آزمایش سرطان را ندارد .

۲ روش تخصصی دیگر نیز وجود دارد که فقط توسط بعضی از کلینیک‌های ارائه می‌شود :

پرتو جراحی : ارسال امواج رادیویی به‌جای الکتریکی

لیزر درمانی : با استفاده از لیزر خال را می‌سوزانند

هردوی این روش‌ها مانند روش سوزاندن بافت خال را از بین می‌برند .

در مورد جراحی الکتریکی با پزشک خود مشورت کنید . جراحی الکتریکی ممکن است گزینه خوبی باشد که باید در مورد آن با پزشک خود مشورت کنید . این روش می‌تواند خونریزی را کاهش دهد که باعث کاهش خطر عوارض برداشتن خال ، بهبود سریع زخم و کاهش بروز زخم می‌شود .

آلوئه ورا روی خال بزنید . آلوئه ورا در درمان بسیاری از مشکلات پوستی مانند سوختگی ، پسوزیاریس ، سرمازدگی و تبخال استفاده میشود . استفاده روزانه از آلوئه ورا روی خال به از بین بردن آن کمک می‌کند .

مقداری زیادی آلوئه ورا را روی خال بزنید سپس با خال را با پنبه تمیز ببندید . بعد از ۳ ساعت شستشو دهید . به مدت ۳ هفته هرروز این کار را انجام دهید تا نتیجه را ببینید .

سرکه سیب را امتحان کنید . سرکه سیب یک درمان خانگی پرطرفدار و پرکاربرد است که در از بین بردن خال نیز کاربرد فراوان دارد . اسیدهای موجود در سرکه مانند اسید مالیک و اسید تارتاریک واقعاً می‌توانند خال را حل کنند و به‌صورت کامل از روی صورت آن‌ها را از بین ببرند . به‌صورت روزانه به‌وسیله گوش پاک‌کن مقدار کمی سرکه سیب روی پوست تمیز بزنید .

سیر ممکن است مؤثر باشد . سیر نیز خواص درمانی زیادی دارد و در از بین بردن خال نیز مؤثر است . چند عدد سیر تازه را له کنید و مستقیماً روی خال بزنید و حواستان باشد که به پوست اطراف آن نخورد زیرا می‌تواند باعث سوزش بشود . روی آن را بسته و به مدت چند ساعت یا یک‌شب بگذارید بماند . گفته می‌شود این روش در ۵ روز جواب می‌دهد .

ید می‌تواند خال را از بین ببرد . ید برای کسانیکه پوست حساس دارند گزینه مناسبی است زیرا مانند سیر و سرکه سیب پوست را نمی‌سوزاند . به‌وسیله گوش پاک‌کن روزی ۳ بار ید را مستقیماً روی خال بزنید .این کار را هرروز انجام دهید تا بهبودی قابل‌مشاهده‌ای را در خال ببینید .

آب سیب ترش را تست کنید . این روش نیز مانند سرکه سیب به دلیل داشتن حالت اسیدی می‌تواند باعث حل کردن خال بشود که باید حداقل ۳ هفته استفاده شود تا اثر آن قابل‌مشاهده باشد . آب سیب ترش را روزی ۳ بارمستقیما روی خال بزنید .بهترین روش از بین بردن خال های صورت

مخلوط نمک دریا و آناناس را روی خال بزنید . آب آناناس را می‌توانید مستقیماً روی خال بزنید اما می‌توانید نصف پیمانه آناناس را له کنید و ¼ پیمانه نمک دریا به آن اضافه کنید سپس به‌عنوان لایه‌بردار روی خال بزنید . استفاده از این لایه‌بردار باعث کمک به برداشتن لایه بیرونی پوست شده که در درمان خال مؤثر است .

از مخلوط جوش‌شیرین و روغن کرچک استفاده کنید . یک قاشق غذاخوری جوش‌شیرین و ۲ قاشق غذاخوری روغن کرچک را با یکدیگر مخلوط کرده و هم بزنید تا خمیری مانند شود . مقدار کمی از خمیر را مستقیماً روی خال بزنید و چند ساعت یا یک‌شب صبر کنید سپس بشورید .

عسل در از بین بردن خال مؤثر است . استفاده از عسل ؛ درمان طبیعی و ایمنی است . مقدار کمی عسل را مستقیماً روی خال بزنید تا با خواص آنتی باکتریال و التیام بخش خود به درمان خال کمک کند .

همچنین می‌توانید یک قطره روغن دانه‌های کتان به آن اضافه کنید .

حقایق در مورد درمان‌های طبیعی را بدانید . تعداد زیادی درمان‌های خانگی وجود دارد که به‌عنوان درمان خال معرفی می‌شوند که علم کمی برای تأیید آن‌ها وجود دارد اما به‌هرحال بسیاری از افراد از آن‌ها استفاده کرده و نتیجه مطلوبی گرفته‌اند . فقط حواستان باشد که در درمان‌های خانگی که حاوی اسید هستند ممکن است پوست مقداری بسوزد .

نکات زیر را در نظر داشته باشید :

برای درمان ایمن و مؤثر از درمان‌های خانگی ۱ تا ۳ بار در روز از آنها استفاده نکنید .

اگر پوست‌ حساسی دارید به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه مواد طبیعی را روی پوست نگه‌دارید .

مقدار کمی وازلین به پوست اطراف خال بزنید تا از تحریک بی‌مورد پوست جلوگیری شود .

طول درمان در افراد مختلف فرق می‌کند .

بدانید که درمان‌های خانگی و طبیعی به‌اندازه جراحی خال و کرم‌ها سریع و مؤثر نیستند اما اگر به دنبال راه ارزان ، طبیعی و خانگی هستید مناسب هستند .

کرم از بین برنده خال مصرف کنید . کرم‌های از بین برنده خال روشی مقرون‌به‌صرفه و نسبتاً مؤثر برای از بین بردن خال در منزل است . کرم‌ها با روش کردن خال آن را غیر قابل‌مشاهده می‌کنند که در طی چند هفته نتیجه آن قابل‌مشاهده است .

کرم‌های قوی بدون نسخه روی لایه‌برداری و از بین بردن لایه پوست تمرکز میکنند تا خال را از بین ببرند .

حواستان باشد که کرم‌های از بین برنده خال ممکن است از خود زخم به‌جای بگذارند که می‌تواند از روش جراحی نیز بدتر باشد .

کرم‌های سفیدکننده را امتحان کنید . این کرم‌ها ظاهر خال را بهتر می‌کنند و رنگ آن را کم می‌کنند اما آن را از بین نمی‌برند . با استفاده از این کرم‌ها می‌توانید رنگ خال را کم کنید .

اگر در خال تغییری مشاهده کردید حتماً به پزشک مراجعه کنید .

از کرم ضد آفتاب استفاده کنید زیرا به جلوگیری از تشکیل خال‌های سرطانی کمک می‌کند .

بسیاری از افراد به دلیل زیبایی خال را برمی‌دارند اما نمی‌دانند که ممکن است با برداشتن خال با جراحی جای زخم آن باقی بماند . قبل از برداشتن خال با پزشک خود دراین‌باره صحبت کنید .

فروردین ۲۴, ۱۳۹۷ در ۳:۲۷ ب.ظ

باسلام برای از بین بردن خال میتوانید از قطره زگیل استفاده کنید من تجربه کردم جواب داد.

پاسخ دادن

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر احساس تنبلی می‌کنید یا در کاهش وزن مشکل‌دارید ، اقدام به پاکسازی بدن از سموم کنید . پا

تعریق شبانه را به راحتی ریشه یابی و درمان کنید !! عرق کردن در

بسیاری افراد در مقاطعی از زندگی خود به مشکل بی خوابی دچار میشوند که

خارش سر را به سادگی در خانه میتوانید درمان کنید !! خارش سر هم

جوش را نترکانید !!! ممکن است جوش‌های بیشتری ظاهر شود !! جوش یکی از

هر چقدر هم در آشپزی حرفه ای باشید شور شدن ، تند شدن ،

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

کاربری یا نشانی

رمز

مرا به خاطر بسپار

بهترین روش های عملی از بین بردن خال و جای خال

 

خال در زبان انگلیسی «Beauty‌Mark»  یا «نشانه زیبایی» یده می‌شود. زیبا دانستن خال از قرن هجدهم در اروپا رواج پیدا كرد و بعد از آن به‌تدریج كم‌رنگ شد. اما با شهرت یافتن «مریلین مونرو» ستاره سینمای تجاری، بار دیگر خال به‌عنوان یك نشانه زیبایی مطرح شد. حتی امروزه بعضی‌ها سعی می‌كنند با پیرسینگ، جواهرات و حتی تاتو روی صورت خود، به‌خصوص در گوشه لب‌شان خال مصنوعی ایجاد كنند! که البته چندان مورد قبول متخصصان پوست و مو نیست.

 

با وجود این، بعضی خال‌ها آنقدر بزرگ یا نازیبا هستند كه اعتمادبه‌نفس فرد را پایین می‌آورند. گروهی از آنها نیز به‌دلیل مكان قرارگیری‌شان حسابی دردسرساز می‌شوند از جمله خال‌های گوشتی لابه‌لای ریش صورت، كف سر، در محل بستن كمربند و بنابراین همان‌قدر كه بعضی خال‌ها طرفدار دارند گروهی دیگر آزاردهنده هستند و باید برداشته شوند. اما اینكه چه روشی برای برداشتن كدام خال مناسب‌‌تر است، پرسشی است كه دكتر شیده یزدانیان، متخصص پوست و مو و فلوشیپ فوق تخصصی زیبایی و لیزر از ایالات متحده به آن پاسخ می‌دهد.بهترین روش از بین بردن خال های صورت

 سطحی با گوشتی چه فرقی دارد؟!

خال‌ها یكی از شایع‌‌ترین ضایعاتی هستند كه ممكن است روی پوست یا حتی مخاط دیده شوند. این ضایعات را می‌توان به دو دسته كلی «خال‌های اكتسابی» و «خال‌های مادرزادی» تقسیم‌بندی كرد. اغلب خال‌ها از نوع اكتسابی هستند و خال‌های مادرزادی درصد كمتری را شامل می‌شوند. خال‌ها را می‌توان براساس رنگ، اندازه و منشاشان نیز تقسیم‌بندی كرد. برای مثال بعضی خال‌ها از لایه‌های بالاتر پوست منشا می‌گیرند و سطحی‌تر هستند اما بعضی دیگر از لایه‌های عمقی‌تر پوست منشا می‌گیرند و برجسته‌تر هستند كه در عوام خال گوشتی یده می‌شوند. بعضی ضایعات نیز شبیه خال‌های گوشتی هستند درحالی كه واقعا خال نیستند و تنها پزشك می‌تواند این موضوع را تشخیص دهد. خال‌های اكتسابی معمولا زمینه ژنتیك دارند و افراد سفید پوست دچار آن می‌شوند. این خال‌ها اغلب از دوران كودكی و بلوغ تا حدود 35سالگی تظاهر پیدا می‌كنند و بعد از آن معمولا دیگر خال جدید به‌وجود نمی‌آید. بعضی خال‌ها هم ممكن است به‌مرور زمان خود به خود از بین بروند اما اغلب آنها باقی می‌مانند، مگر اینكه بخواهیم با روش‌های درمانی خال را‌ برداریم.

 تغییرات خال را جدی بگیرید!

خال‌ها عمدتا ضایعات خوش‌خیمی هستند و درصد كمی از آنها ممكن است بدخیم شوند. خال‌های مادرزادی در خطر بدخیمی قرار دارند و هرقدر سایز آنها بزرگ‌تر باشد این خطر می‌شود. خال‌های «دیسپلاستیك» نیز نوعی از خال‌های اكتسابی هستند كه ممكن است ظاهر بدی داشته باشند و در پاتولوژی‌شان تغییراتی به نفع بدخیمی دیده شود. مسئله مهم این است كه هرگونه تغییر در خال را باید جدی گرفت و به متخصص پوست مراجعه كرد از جمله تغییر در رنگ، سایز، تقارن و نظم شدن حاشیه آن. اهمیت این موضوع درمورد خال‌های مادرزادی، كسانی كه خود یا خانواده‌شان سابقه ملانوم (نوعی سرطان پوست منشا گرفته از سلول‌های رنگدانه‌ساز) دارند، افرادی كه ضعف سیستم ایمنی دارند و كسانی كه زمان زیادی را در معرض نور آفتاب می‌گذرانند، است.

 قرمز، آبی یا قهوه‌ای خال‌تان چه رنگی است؟!

خال‌ها را می‌توان براساس رنگ نیز طبقه‌بندی كرد. خال‌های «ملانوسیتی» كه از سلول‌های رنگدانه‌ساز پوست منشا می‌گیرند عمدتا قهوه‌ای رنگ هستند. خال‌های عروقی قرمز رنگ هستند و معمولا خطر بدخیمی ندارند اما درصدی از خال‌هایی كه ته رنگ آبی دارند ممكن است بدخیم شوند، بنابراین باید حتما تحت‌نظر باشند یا در صورت صلاحدید پزشك متخصص برداشته شوند. بعضی خال‌ها نیز رنگدانه ندارند و هم‌رنگ پوست هستند. گروهی دیگر هم از پوست كم‌رنگ‌تر هستند و به‌صورت ضایعات سفیدرنگ دیده می‌شوند. بعضی خال‌ها ته‌رنگ زرد دارند و در نواحی سر، زیر موها و صورت دیده می‌شوند. این خال‌ها ممكن است از دوران كودكی وجود داشته باشند و به مرور زمان بزرگ‌تر و برجسته‌تر شوند. درصدی از آنها نیز احتمال بدخیمی دارند و باید حتما توسط پزشك بررسی شوند.

 كدام خال‌ها باید برداشته شوند؟

تنها پزشك متخصص پوست می‌تواند تشخیص دهد كه كدام خال باید برداشته شود و كدام دست نخورده باقی بماند. در گذشته، توصیه به برداشت خال در مورد خال‌هایی مطرح بود كه به‌دلیل محل قرارگیری‌شان در معرض تحریك شدن بودند ازجمله خال‌هایی كه در لابه‌لای ریش صورت یا در محل بستن كمربند قرار دارند. اما امروزه مسئله اصلی در برداشت خال، بدخیم بودن یا شك به بدخیمی آن است. چنین خال‌هایی باید حتما نمونه‌برداری شوند یا به كل برداشته شوند و مورد آزمایش قرار بگیرند. علاوه براین‌ها بعضی خال‌ها از لحاظ زیبایی فرد را دچار مشكلات روحی می‌كنند و با هدف زیبایی برداشته می‌شوند.

 خال‌های مشكوك را لیزر نكنید

روش‌های برداشتن خال به دو دسته جراحی و غیرجراحی تقسیم می‌شوند. در روش جراحی، ضایعه به‌طور كامل با تیغ جراحی برداشته شده و جای آن بخیه می‌شود. احتمال عود خال با این روش بسیار كم است یا اصلا وجود ندارد. روش‌های غیرجراحی نیز اغلب شامل لیزر و سوزاندن می‌شوند. در این روش بخیه‌ای روی پوست زده نمی‌شود اما چون ممكن است خال به‌طور عمقی برداشته نشود، احتمال عود آن است. انتخاب بین روش جراحی یا غیرجراحی به‌عهده پزشك است و تنها درمورد بعضی خال‌ها ممكن است كه بتوان از هر دو روش استفاده كرد. درمورد خال‌های مادرزادی یا سایر خال‌هایی كه وسعت خیلی زیادی دارند ممكن است عمل جراحی امكان‌پذیر نباشد و از لیزر استفاده شود. خال‌هایی كه خطر بدخیمی دارند نیز باید فقط با جراحی برداشته شوند تا بتوان ضایعه را به آزمایشگاه فرستاد. درواقع لیزر خال را تخریب می‌كند و دیگر ضایعه‌ای وجود ندارد كه برای آزمایش بفرستیم.

 اگر سابقه گوشت اضافه دارید

در روش برداشت خال با جراحی از آنجایی كه پوست برش داده شده و بخیه می‌خورد، یك مقدار در جای آن قرمزی باقی می‌ماند كه البته به مرور زمان كمتر می‌شود و از بین می‌رود. علاوه بر این پزشك برای بیمار كرم‌های موضعی ترمیم‌كننده تجویز می‌كند. برای رفع جای برداشت خال و كمك به ترمیم آن می‌توان از لیزر نیز استفاده كرد. درمورد لیزر اما جای برش و بخیه وجود ندارد و از لحاظ زیبایی نتیجه آن بهتر است. احتمال ایجاد گوشت اضافه نیز در بعضی نواحی مثل گردن، شانه‌ها، كتف، بالای بازو و جلوی سینه است، بنابراین انجام هرگونه عمل جراحی در این نواحی باید با احتیاط بسیار صورت گیرد؛ به‌خصوص اگر فرد یا خانواده‌اش سابقه گوشت اضافه داشته باشند.

 شاید یك جلسه درمان كافی نباشد

برداشت خال با استفاده از لیزر ممكن است طی یك یا چند جلسه صورت بگیرد. درواقع این موضوع به نوع خال، عمق و وسعت آن بستگی دارد. میزان درد با این روش نیز برحسب نوع لیزر متفاوت است. بعضی لیزرها اصلا دردی ایجاد نمی‌كنند و در مورد بعضی دیگر لازم است از كرم‌های بی‌حس‌كننده استفاده شود. جراحی نیز بدون درد و با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.

 كدام روش هزینه كمتری دارد؟

هزینه برداشت خال باتوجه به روش درمانی اعم از جراحی، لیزرهای مختلف و تعداد جلسات لازم برای لیزر می‌تواند متفاوت باشد، بنابراین رنج قیمت خاصی را نمی‌توان برای آن ذكر كرد. اما به‌طور كلی اگر خالی را بتوان هم با روش جراحی و هم لیزر برطرف كرد، تفاوت چندانی میان هزینه‌های این دو روش وجود ندارد.

 مراقب باشید جای خال لك نشود!

بعد از برداشت خال در روزهای اول باید به تجویز پزشك از كرم‌های موضعی آنتی‌بیوتیك استفاده كرد. در 24 تا 48 ساعت اول نیز نباید به ناحیه آب زده شود اما بعد از آن حمام رفتن مجاز است. بعد از كشیدن بخیه‌ها هم می‌توان از كرم‌های ترمیم‌كننده استفاده كرد. علاوه بر اینها، افراد بعد از جراحی و لیزر باید تا یك مدت از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب خودداری كرده و از كرم‌های ضدآفتاب استفاده كنند تا جای برداشت خال لك نشود.

 این روش‌ها مناسب خال نیستند

برداشت خال با دیگر روش‌های غیرجراحی مانند سرد كردن یا كرایو، درم ابریژن و پیلینگ یا لایه‌برداری نیز امكان‌پذیر است اما این روش‌ها در مواردی كاربرد دارند كه روش‌های معمول برداشت خال قابل انجام نباشند یا برای ضایعاتی مناسب هستند كه درواقع خال نیستند و فقط با خال شباهت دارند ازجمله لكه‌های حاصل از آفتاب و كك و مك كه سطحی‌تر هستند. درحالی‌كه خال از لایه‌های عمقی‌تر پوست منشا می‌گیرد و اگر به‌صورت سطحی آن را برطرف كنیم دوباره عود خواهد كرد.

 ماه گرفتگی را هم می‌توان محو كرد؟!

ماه گرفتگی از دسته خال‌های عروقی مادرزادی به‌حساب می‌آید. این ضایعه به‌صورت لكه‌های قرمز كم‌رنگ متمایل به صورتی است و ممكن است در نواحی مختلف صورت و بدن ایجاد شود. ماه گرفتگی معمولا به مرور زمان با رشد كودك از بین می‌رود و نیاز به اقدام درمانی خاصی ندارد. اما لكه‌های شرابی نوعی دیگر از ضایعات عروقی هستند كه خود به خود رفع نمی‌شوند و فقط با كمك لیزر می‌توان آنها را برطرف كرد.

 برداشت خال محدودیت سنی ندارد

برای برداشت خال نیازی نیست كه در سن خاصی باشید. با این حال در سن رشد همان‌طور كه تمام قسمت‌های بدن بزرگ‌تر می‌شوند، خال‌ها نیز افزایش سایز پیدا می‌كنند، بنابراین می‌توان برداشت خال را تا پایان سن رشد به تعویق انداخت. اگر چه انجام این كار در سنین پایین نیز هیچ خطر و مشكلی ندارد. برای مثال شاید خال در محلی قرار داشته باشد كه بر روحیه كودك تاثیر منفی بگذارد. در این صورت سن برداشت آن بستگی به نظر پزشك و خود فرد دارد.

 جراحی بهتر است یا لیزر؟!

روش جراحی و غیرجراحی برداشت خال هر كدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. برای مثال در جراحی پوست برش می‌خورد و بخیه زده می‌شود اما در لیزر برش و بخیه‌ای وجود ندارد. جراحی طی یك جلسه انجام می‌شود اما لیزر ممكن است به چند جلسه تكرار احتیاج داشته باشد. احتمال عود خال با روش جراحی نیز كمتر از لیزر است. توجه داشته باشید كه همه خال‌ها را نمی‌توان با لیزر برطرف كرد، بنابراین توصیه می‌شود انتخاب روش مناسب برای برداشت خال را به متخصص پوست بسپارید

برخی از جوش ها اقتضای یک سنی است و بعد از آن سن از بین می رود اما برخی افراد با کوچکترین تحریکی پوست شان جوش می زند

با انجام برخی کارهای ساده در خانه می توانید بینی خود را فرم دهید و آن را به مرور کوچک و زیبا کنید

بهترین روش از بین بردن خال های صورت

پاکسازی کبد و مصرف غذاهایی که باعث می شود کبد صحیح کار کند باعث می شود پوستی زیباتر داشته باشید

نمک به دلیل داشتن املاح فراوان برای پاکسازی پوست همچنین جوانسازی پوست بسیار مفید است

لیزر موهای زائد تقریبا یک روش از بین بردن دائمی موهای زائد است, البته در صورتی که نزد فرد متخصص انجام شود

زنان چون دوست دارند جوان بمانند و پوست شان دیرتر چروک شود از ماسک های جوان کننده و ضد پیری استفاده می کنند

برای استفاده از خواص هویج برای زیبایی هم می توانید آن را بخورید هم آن را مانند ماسک بر روی پوست خود بزنید

روغن فندق سرشار از مواد مغذی مفید و انواع ویتامین ها است که برای سلامت پوست و مو بسیار مفید است

آلودگی هوا و اشعه مضر خورشید یکی از مهمترین دلایل ایجاد چین و چروک و آسیب به پوست می باشند

اختصاصی سایت نیک صالحی

یک پسربچه پنج ساله دچار بیماری زالی پس از آنکه مادرش عکس های او را در به اشتراک گذاشت فورا تبدیل به یک مدل پرطرفدار شد.

©باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت niksalehi.com مجاز میباشد .

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما- خال ها بخاطر جمع شدن سلول های پوست تشکیل می شوند. این خوشه ها در ابتدا برآمدگی گوشتی رنگی را تشکیل می دهد. سپس با گذشت زمان و بر اثر تجمع رنگدانه ها تیره تر شده و به رنگ قهوه ای یا مشکی تبدیل می شود. خال ها به طور معمول مضر نیستند، اما خال هایی با شکل های عجیب، تغییر رنگ داده و یا خال های جدید پس در سنین بزرگسالی، نیاز به بررسی دارد. برای از بین بردن خال با داروهای گیاهی و روش های خانگی زیادی معرفی شده است.

اکثر این روش ها اثبات نشده اند و در برخی موارد، ممکن است ضررهایی هم برای بدن داشته باشند. در ادامه به چند روش بیان شده در این مورد می پردازیم و همین طور برخی خطرات داروهای گیاهی و روش های خانگی هم مورد بحث قرار خواهیم داد.بهترین روش از بین بردن خال های صورت

توجه داشته باشید که این روش ها صرفا جهت افزایش اطلاعات عمومی گفته شده است و اعمال هریک از آن ها لازم است که با مشورت پزشک صورت گیرد تا احتمال بروز هرگونه مشکلی به حداقل برسد.

با انواع روشهای برداشتن خال در این مطلب آشنا شوید

برداشتن خال صورت

در ادامه به برخی از روش هایی که گفته می شود می تواند برای از بین بردن خال با داروهای گیاهی موثر باشد، اشاره می کنیم.

یک لایه نازک ژله پترولیوم را در اطراف خال بر روی پوست خود قرار دهید. شما همچنین می توانید از نوارهای پوششی هم در اطراف خال خود استفاده کنید چرا که عصاره سیر می تواند پوست را بسوزاند.

می توانید یک حبه سیر را فشرده کنید تا خمیر شود و  سپس آن را بر روی خال خود قرار دهید. همچنین می توانید از عصاره سیر هم استفاده کنید و آن را با استفاده از یک چوب پنبه یا پنبه بر خال خود اعمال نمایید. سپس روی آن را بپوشانید و برای 4 ساعت بگذارید بماند. این کار را 3 بار در روز انجام دهید. دقت داشته باشید که قبل از خواب باید بگذارید محل خال باز بماند.

روغن درخت چای روغنی است که برای از بین بردن خال با داروهای گیاهی استفاده می شود. روغن درخت چای به خاطر خواص ضد میکروبی و ضد التهابی اش شناخته می شود. بعضی از مردم ادعا می کنند که استفاده از روغن چای چند بار در روز برای یک دوره باعث می شود که خال ها از بین بروند. مراقب باشید که روغن درخت چای را نبلعید! چرا که خطرناک و سمی است.

استفاده از آبلیمو چند بار در روز می تواند موجب سفید شدن خال شود.

سیب زمینی دارای خواص سفیدکنندگی است. اگرچه استفاده از سیب زمینی ممکن است که خال را به صورت کامل از بین نبرد ولی در طول زمان ممکن است کمک کند که خال کمرنگ شود.

برای از بین بردن خال با داروهای گیاهی ، روغن کندر یکی از گزینه ها است. روغن کندر موجب می شود چربی پوست گرفته شود و پوست خشک گردد. از این رو طرفداران این ماده گیاهی ادعا می کنند که استفاده از روغن کندر می تواند با سلول های خال واکنش نشان داده و موجب خشک شدن، ریزش و افتادن آن شود.

آلوئه ورا حاوی بسیاری از مواد مفید شناخته شده پوست است. بعضی از مردم معتقدند که استفاده طولانی مدت از آلوئه ورا به از بین بردن خال ها کمک می کند. می توانید گیاه یا محصول تولید شده با آن را روی پوست خود اعمال نمایید. البته لازم است که پیش از استفاده آن از آلرژی نداشتن به این گیاه مطمئن شوید.

روغن نارگیل ممکن است برای مشکلات دیگر پوست کمک کند، اما مطالعاتی وجود ندارد که نشان دهد می تواند به از بین بردن خال ها نیز کمک کند. با این حال، بعضی از مردم معتقدند که در صورت استفاده روزانه، اندازه خال کاهش می یابد.

در صورتی که می خواهید با روش های متداول برداشتن خال آشنا شوید، این مقاله را مطالعه نمایید.

مهمترین ویژگی ای که در استفاده از روش های خانگی نادیده گرفته می شود، عدم بررسی و آزمایش خال است. چرا که بعضی از خال ها ممکن است بدخیم و یا سرطانی باشند و از این بابت نادیده گرفتن آن ها صحیح نیست.

محصولاتی مانند کرم ها و لوسیون ها در بازار موجود هستند که ادعا می کنند می توانند خال ها را از بین ببرند. پایه ساخت این محصولات مانند همان هایی است که برای حذف زگیل و میخچه مورد استفاده قرار می گیرد. این محصولات معمولا پیشنهاد می کنند که روی خال را با آن ها بپوشانید تا اسید بتواند نفوذ کند.

این در حالی است که خال ها طبیعت شان متفاوت است. پوست اطراف خال هم بسیار حساس است و لذا این فرایند می تواند دردناک باشد و موجب ایجاد زخم نیز شود. همچنین در صورت خارش، خود خاراندن هم می تواند به خال صدمه بزند.

مواد سفید کننده اسیدی یا قلیایی، محصولات روشن کننده ای مانند کرم ها داروهایی هستند که رنگدانه های خال را از بین می برند در حالی که خال همچنان در جای خودش باقی است و فقط کمی کمتر به چشم می آید.

با این حال در صورتی که مطابق استاندارد تولید نشده باشند و خیلی قوی باشند می توانند موجب سوختگی پوست و آسیب هایی در نواحی خال شوند که پایدار باقی بماند.

برخی روش ها هم مانند مواردی که در بالا بیان شد، بر مبنای وجود مواد سفید کننده اسیدی یا قلیایی در گیاهان و مواد طبیعی موجود در خانه است. این روش ها هم بر همان مبنای کم رنگ کردن رنگ دانه ها شکل گرفته است و برخی از آن ها که کشیدن چیزی روی خال همراه است، به این دلیل است که خال کمی تراشیده شده تا مواد بتوانند به داخل آن نفوذ نمایند.

مشکلی که در از بین بردن خال با داروهای گیاهی و روش های خانگی وجود دارد این است که ممکن است جوابگو و موثر نباشند و یا در نهایت موجب تحریک پوست، عفونت و یا زخم شود.

در نهایت توصیه ای که به خوانندگان محترم می شود این است که پیش از استفاده از هر محصول یا روشی و در صورتی که به خالی مشکوک بوده اید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. راه های مختلف را بررسی کرده و در نهایت بهترین تصمیم را بگیرید.

همه چیز درباره درمان خشکی مو و موهای وز

8 روش برای درمان شوره سر در طب سنتی

7 روش برتر جوانسازی صورت را بشناسید

ماسک کلاژن ساز خانگی را چگونه تهیه کنیم؟

لیفت صورت با نخ [روش انجام، مزایا و معایب، تفاوت نخ ها، هزینه]

7 علت خاکستری شدن رنگ مو

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.بهترین روش از بین بردن خال های صورت

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

جشنواره فجر

اعلام اسامی زدهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

جشنواره 37/ معرفی و گزارش نشست خبری فیلم سرخپوست

جشنواره 37/ معرفی فیلم متری شش و نیم به کارگردانی سعید

جشنواره 37/ معرفی فیلم شبی که ماه کامل شد اثر نرگس آبیار

جشنواره 37/ معرفی فیلم طلا به کارگردانی پرویز شهبازی

جشنواره 37/ معرفی فیلم ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان

ویدیو های سلامت

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *