بهترین درمان شوره سر چیست

خواص دارویی و گیاهی




خانه

موبایل

شوره سر در اثر جدا شدن سلول های خارجی پوست سر به وجود می آید

 

بهترین درمان شوره سر چیست

در اینجا 1 روش خانگی برای درمان شوره سر را می گوییم.شوره سردر پوست سر به طور طبیعی در اثر لایه لایه شدن لایه قدیمی، لایه های جدید جایگزین می شود و از سطح پوست به صورت سلول های مرده به بیرون ریخته می شوند.هنگامی که تعداد سلول های مرده افزایش یابند و همراه با چربی و ترشحات دیگر پوست باشند، “شوره سر” را تشکیل می دهند.شوره سر در اثر جدا شدن سلول های خارجی پوست سر به وجود می آید و با حمام رفتن منظم، استفاده از شامپوهای ضد شوره و استفاده از شامپوهای متنوع قابل کنترل است.

عللشوره سر ممکن است بر اثر خشکی پوست سر به وجود آید، اما گاهی علت آن اگزما، پسوریازیس یا عفونت قارچی است.

جوش شیرین اثرات بسیار قوی روی شوره سر دارد. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک فنجان آب مخلوط کرده و همانند شامپو از آن استفاده کنیدمصرف بی رویه مواد آرایشی مو و عدم رعایت نظافت مو مانند شامپو نزدن  مرتب ، استفاده از شامپوی ناسب، عدم شست وشوی کافی سر بعد از شامپو زدن و یا باقی ماندن بقایای صابون در پوست سر از عوامل دیگر موثر در بروز شوره سر است.آسیب هایی که به پوست سر وارد می شوند، همچون سشوار زدن، فر بیش از حد، بابلیس، رنگ کردن و مش زدن از دیگر عوامل ایجاد شوره سر است.کم شدن آب بدن و شانه زدن کم موهای سر نیز باعث بروز شوره می شوند.

درمان های خانگی1- سرکه سیب: سرکه سیب و آب گرم را به طور مساوی مخلوط کنید. سپس آن را روی موهای خشک خود ریخته و ماساژ دهید. توجه داشته باشید که این محلول پوست سر شما را به طور کامل بپوشاند. پس از چند دقیقه موی خود را با آب شستشو دهید. این کار را هفته ای دو بار تکرار کنید.

 

اسیدیته سرکه سیب میزان PH پوست سر را تغییر می دهد در نتیجه رشد قارچ سر سخت می شود.

سرکه سیب و آب گرم برای درمان شوره سر مفید است

  2- جوش شیرین: این ماده اثرات بسیار قوی و مثبتی را بر روی شوره سر دارد. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک فنجان آب مخلوط کرده و همانند شامپو از آن استفاده کنید. طی مدت چند روز شاهد معجزه آن خواهید بود.در یک روش دیگر هم می توانید پس از مرطوب کردن مو، مقداری جوش شیرین به موها بمالید. سپس با آب بشویید. جوش شیرین، قارچ های بیش فعال را که باعث ایجاد شوره سر می شوند کاهش می دهد. احتمالا در روزهای اول موها خشک می شود، اما پس از چند هفته، پوست سر شروع به تولید روغن طبیعی خواهد کرد که موها را نرم می کند. 

جوش شیرین اثرات بسیار قوی و مثبتی را بر روی شوره سر دارد

 3- شنبلیله: مواد مغذی موجود در شنبلیله رشد سالم موها را تشدید کرده و پوسته پوسته شدن سر را برای همیشه از بین می برد.

دو قاشق غذاخوری از دانه های شنبلیله را در آب به مدت یک شب خیس کنید. سپس دانه ها را از آب جدا کرده و آسیاب کنید.ماده خمیری به دست آمده را به مدت 45 دقیقه به موی سر خود بزنید و بعد با شامپو بشویید.

 

مواد مغذی موجود در شنبلیله، پوسته پوسته شدن سر را برای همیشه از بین می برد

  4- آسپیرین: آسپرین حاوی ماده ای فعال به اسید سالیسیلیک است که در اغلب شامپوهای مخصوص شوره وجود دارد. برای کنترل شوره سر، هر بار دو عدد آسپرین پودر شده را به شامپوی خود اضافه کنید و روی سر بمالید. مواد باید به مدت دو دقیقه روی موها بماند. سپس آن را با آب شست وشو دهید.

برای کنترل شوره سر، هر بار دو عدد آسپرین پودر شده را به شامپوی خود اضافه کنید

  5- روغن نارگیل: این روغن به طور موثر شوره سر را درمان می کند. قبل از حمام سه تا پنج قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به پوست سر بمالید و بگذارید به مدت یک ساعت بماند. سپس آن را با شامپو بشویید. 

روغن نارگیل, به طور موثر شوره سر را درمان می کند

  6- لیموترش: کافی است دو قاشق غذاخوری آبلیمو به پوست سر بمالید و با آب بشویید. سپس یک قاشق مرباخوری آب لیمو را با یک لیوان آب مخلوط کنید و موها را با آن بشویید. این روش را به طور روزانه تکرار کنید تا شوره سر از بین برود. اسیدیته لیمو کمک می کند تا در میزان PH پوست سر تعادل به وجود آید.  

لیموترش برای درمان شوره سر مفید است

 7- نمک: نمک برای از بین بردن شوره سر موثر است. کافی است پس از مالیدن کمی نمک به پوست سر، موهای خود را شامپو کنید.  

نمک برای از بین بردن شوره سر موثر است.

 8- آلوئه ورا: خاصیت خنک کننده آلوئه ورا، خارش پوست سر را از بین می برد. قبل از شامپو کردن مقداری آلوئه ورا به موهای خود بمالید.  

خاصیت خنک کننده آلوئه ورا، خارش پوست سر را از بین می برد

 9- سیر: خاصیت ضدقارچی سیر برای رفع باکتری های ایجادکننده شوره سر خیلی موثر است. کافی است چند حبه سیر را له کنید و به پوست سر بمالید. برای پیشگیری از بوی تند، سیر له شده را با کمی عسل مخلوط کنید و سپس به موها بمالید. 

خاصیت ضدقارچی سیر برای رفع باکتری های ایجادکننده شوره سر خیلی موثر است

  1- روغن زیتون: ماساژ مو با روغن زیتون قبل از خواب بسیار موثر است. بعد از مدتی موها را با شامپویی که همیشه استفاده می کنید شست وشو دهید. 

بهترین درمان شوره سر چیست

ماساژ مو با روغن زیتون قبل از خواب بسیار موثر است

  منابع:ایسناباشگاه خبرنگاران جوانتبیان


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

 

 

بهترین درمان شوره سر چیست

شوره سر

 

شوره سر

شوره سر یا سبوره با پوسته‌ریزی پوست سر مشخص می‌شود که همراه با خارش و گاهی اوقات همراه با قرمزی ودلمه می‌باشد.پوسته‌های سفید رنگ در لابلای موها كه گاهی روی شانه‌ها ریخته و از نظر زیبائی و اجتماعی ناخوشایند است. شوره سر نوع خفیف درماتیت سبوروئیک می‌باشد. درماتیت سبوروئیک یا درماتیت‌ شوره‌ای‌ به ضایعات قرمز و پوسته‌دار پوست که با تولید سبوره (پوسته‌های‌ چرب‌ یا خشک‌ سفید رنگ)‌ و خارش همراه است، گفته می‌شود. این‌ بیماری‌ مسری‌ نیست‌.

 

شوره سرچگونه بوجود می‌آید؟

علت شوره سر-پوست سر بطور طبیعی در اثر لایه لایه شدن طبقه شاخی آن لایه‌های شاخی قدیمی را ازدست داده و لایه‌های جدید جایگزین می‌گردند. درحالت عادی این سلولها ظرف 3 – 2 روز مراحل رشد خود را طی‌كرده و از سطح پوست به صورت سلولهای مرده به بیرون ریخته می‌شوند. درصورتیكه این روندبه شكل غیرعادی تسریع گردد، تعداد سلولهای مرده افزایش یافته و همراه باچربی و ترشحات دیگر پوست تشكیل «شوره سر» را می‌دهند. شوره سر به حدی شایع است که برخی متخصصان آن را امری طبیعی می‌دانند.پس شوره سر در اثر جدا شدن سلول‌های خارجی پوست سر به وجود می‌آید و باید نسبت به درمان عارضه شوره سر اقدام کرد.

 

چه عواملی در بروز شوره سر دخیل هستند؟

*یکی از عوامل موثر در بروز شوره سر مشكلات گوارشی مثل چاقی زیاد، یبوست وعدم هضم غذا است.

*عدم داشتن تغذیه صحیح و کمبود‌های تغذیه‌ای (کمبود ویتامین ها و) از دیگر عوامل موثر در بروز شوره سر است

* خستگی‌های بیش از حد روزانه

* کمبود خواب

* استرس‌های روحی و اختلالات عاطفی

* عامل توارث

* اختلالات هورمونی (به خصوص آندروژنها )

* هوای‌ سرد و خشک‌

* واکنش های آلرژيک

* گرمای بيش از اندازه

* استفاده از کلاه‌های تنگ و چسبان

* پوست‌ چرب، تعریق زیاد نیز در بروز شوره سر موثر است

* مصرف بی‌رویه مواد آرایشی مو و عدم رعایت نظافت مو (شامپو نزدن‌ مرتب یا استفاده از شامپوی ناسب‌، عدم شست‌و‌شوی کافی سر متعاقب استفاده از شامپو و یا باقی ماندن بقایای صابون در پوست سر) نیز از عوامل دیگر موثر در بروز شوره سر است.

* آسیبهائی كه به پوست سر وارد میشود مثل سشوار زدن و فرمو بیش ازحد، بابلیس، رنگ كردن و مش زدن مكرر مو.

* از عوامل دیگر موثر در بروز شوره سر مصرف برخی داروها مثل سایمتیدین، كلرپرومازین و داروهای ضدفشارخون بالا است

*همچنین شوره ممکن است علت میکروارگانیسمی و نیز قارچی داشته باشد (Pityrosporum Ovale، «مالاسزیا وستریکتا» و «مالاسزیا گلوبوسا». )

 

انواع شوره سر

شوره سر به دو فرم دیده می‌شود:

1- شوره سر خشك :كه دراین حالت پوسته‌ها به سرنچسبیده و بصورت پوسته‌های نازك با ظاهر پودری خاكستری روی سر، شانه‌ها و اطراف گردن دیده می شوند و ظاهر بسیار زشت وزننده‌ای بوجود می‌آورند.در این نوع شوره سر خارش هم وجوددارد. شوره خفیف بسیارشایع بوده بطوری که برخی ازمتخصصین وجود آن راطبیعی تلقی می‌کنند.

 

 

شوره سر

 

2- شوره چرب : كه درآن پوسته‌ها بزرگتر و چرب بوده و لذا به هم چسبیده و نمی‌ریزند بلكه یك حالت متراكم وچرب درپوست سربوجود می آورندكه بیمار را بسیار ناراحت می‌كند. اغلب اوقات خارش هم وجوددارد.

بهترین درمان شوره سر چیست

 

پیشگیری‌ از بروز شوره سر

پیشگیری‌ از بروز شوره سر-نمی‌توان‌ از شوره سر پیشگیری‌ قطعی بعمل آورد. اما برای‌ به‌ حداقل‌ رساندن‌ شدت‌ یا دفعات‌ شعله‌ور شدن‌ بیماری شوره سر می‌توانیم از روشهای زیر استفاده کنیم.

 

1- اگر پوست سر خارش زيادی داشت، هرگز آنرا با ناخن نخارانيد چرا که اين کار ممکن است باعث ايجاد عفونت گردد؛ در عوض از نوک انگشتان برای اين کار استفاده کنيد.

2-روزهايی که هوا خيلی سرد، بادی، و يا آفتابی شديد است، اگر می خواهيد برای مدت زمان طولانی در فضای آزاد باقی بمانيد، کلاه نرم و راحتی به سر بگذاريد.

3-در محلی که هستيد از يک مرطوب کننده هوا استفاده کنيد تا هوا مرطوب شود.

4- مصرف رنگ مو و محصولات حالت دنده مو که در آنها الکل به کار رفته است را محدود کنيد چرا که مصرف الکل سبب خشک شدن موها می شود.

5-به اندازه کافی از ويتامينها به خصوص گروه  B در رژيم غذايی خود استفاده کنيد.اين ويتامين از بروز شوره سر جلوگيری می‌کند.

6 – برس زدن مرتب موها در درمان شوره سر اهمیت زیادی دارد زیرا سبب می‌شود که جریان خون سریعتر شود و سلول‌ها تغذیه شوند.هر شب پیش از رفتن به رختخواب با یک برس مویی،‌ موهای خود را از جهات مختلف برس بزنید،به طوری که در حدود صدبار برس روی سرتان حرکت کند و در تمام نقاط خون را به جریان بیندازد. شانه کردن مرتب موها بویژه در هوای آزاد و تمیز تاثیر بسیاری در درمان شوره سر دارد. زیرا این کار موجب افزایش جریان خون و سلولهای بافت پوست سر می‌شود. همچنین می‌توانیدبرای افزايش گردش خون در سر، پوست آنرا با نوک انگشتان خود به صورت دايره ای ماساژ دهيد.

7 -اگر ميزان شوره سر زياد نيست و در حد متوسط قرار دارد، می توانيد روزی یک بار موهای خود را با شامپوی معمولی بشوييد. با اين کار تقريباً تمام شوره سر  از بين خواهند رفت. سعی کنيد از شامپوهای معمولی و یا شامپو بچه استفاده کنيد. شامپوهايی که قدرت پاک کنندگی بالايی دارند، پوست سر را خشک کرده و موجب می شوند که ميزان شوره سر بيشتر شود.

8 –رعایت رژیم غذایی:درصورتی که شوره سر در اثر بدغذایی باشد رژیم غذایی مناسب برای آن توصیه می‌شود.پرهیز از خوردن چربی‌های حیوانی، پرهیز از زیاده‌روی در مصرف شیرینی‌ها ، شکلات ، ‌‌آجیل ، ‌غذاهای سرخ شده و پر ادویه و غذاهایی که روی آنها فرایندهایی انجام گرفته مثل انواع کنسروها و قهوه غلیظ سلامت را به موها باز می‌گرداند. خوردن سبزیها و میوه‌ها و مواد پروتئین‌دار به مقدار فراوان برای درمان شوره سر توصیه می‌شود. غذاهایی که ویتامینهای A ، E ، B و پروتئین به حد کافی دارند، از شوره سر جلوگیری می‌کنند.

 

درمان شوره سر(راههای درمان شوره سر)

الف- درمان سنتی شوره سر:درمانهای مختلفی توصیه شده است که موثرین آنها شامل موارد ذیل میباشد :

* شب هنگام، دو قاشق غذاخوری پودر تخم شنبلیله را درآب خیس کرده و صبح روز بعد آنرا به تمام کف سر بمالید و پس از نیم ساعت میتوانید آنرا بشویید.

* روش دیگر درمان شوره سر ،استفاده از آب تازه لیمو ترش است که بعد از آخرین شستشو سر و آبکشی، یک قاشق غذا‌خوری از آنرا به کف سر بمالید.

* استفاده از چغندر به خصوص نوع سفید رنگ آن، به نحوی که پس از جوشاندن مقداری از چغندر در آب و پس از صافی نمودن جوشانده هرشب سر را با آن ماساژ دهید.

* درمان طبیعی دیگر برای شوره سر سرکه سیب است. برای معالجه موهایتان را باسرکه سیب ماساژ دهید.اسیدهای طبیعی،سلولهای مرده را از سر جدا می‌کند. پس از چند دقیقه سرتان را با شامپو بشوئید.

 

ب-درمان طبی شوره سر:برای‌ رفع‌ شوره‌ مختصر سر می‌توانید از شامپوهای‌ طبی ضدشوره‌ از جمله سلنیوم سولفید، کتوکونازول، پیریتنیوم زینک (پریتیون روی) و انواع شامپوهای پلی‌تار و شامپو‌های آنتی سپتیک مانند شامپو ستاولون و نیز لوسیون‌های‌ نرم‌کننده‌ پوست‌ استفاده‌ کنید.

منبع:seemorgh.com


رازهای زیبایی

تخفیفات زمستانی

تخفیف مواد غذایی تا 3 درصد

تا 4 درصد تخفیف ، ویژه تبلیغات در بیتوته

شب یلدا رو با تخفیف ویژه گلیتال رنگی تر کن

خرید انلاین محصولات زناشویی،6 درصد تخفیف

جشنواره ویژه یلدا

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

شوره سر به پوسته های مرده پوست سر گفته می شود که ممکن است با کمی خارش همراه باشند، شوره سر یک بیماری پوستی مزمن ناشی از یک قارچ طبیعی در پوست سر انسان ایجاد شده و بیش از نیمی از جمعیت جهان را در سنین مختلف با هر جنس و قومیتی درگیر می کند.
شوره سر معمولا در فصل پاییز و زمستان به علت خشکی هوا بدتر شده و در تابستان بهبود می یابد.

پوست خشک : علت اصلی شوره سر در واقع پوست خشک می باشد.

پوست چرب : شایعترین علت شوره سر پوست چرب می باشد که با عنوان درماتیت سبوروئیک شناخته می شود، در این حالت پوست سر قرمز و چرب می شود و شوره هایی به رنگ سفید یا زرد ایجاد می کند. در این حالت ابرو ها، دو طرف بینی و پشت گوش هم تحت تاثیر قرار می گیرند.

شرایط پوستی : افرادی که مبتلا به اگزما و پسوریازیس هستند اغلب دچار شوره سر می شوند.

مخمر مالاسزیا : قارچ مالاسزیا ممکن است پوست سر را برای تولید سلول های پوستی تحریک کند و همین باعث می شود که سلول های پوستی اضافی بر روی لباس ها بریزند.

بهترین درمان شوره سر چیست

محصولات مراقبت از مو : از آنجا که اکثر محصولات مراقبت از مو حاوی مواد شیمیایی هستند می توانند باعث قرمزی و خارش پوست سر شوند و همین شوره سر را ایجاد می کند.

بیماری ها : برخی بیماری های عصبی مانند بیماری پارکینسون و عفونت اچ آی وی ایجاد شوره سر را تشدید می کنند.

دانه های پوستی کوچک سفید و زرد رنگ

لکه های پوستی که بر روی پوست و یا ابرو، در اطراف موی سر، گوش و بینی ظاهر می شوند

بسیاری از شامپوهای تجاری حاوی مواد شیمیایی هستند که مضر بوده و شوره سر را بدتر می کنند، از شامپوهایی استفاده کنید که پارابن، سدیم لورث یا لوریل سولفات نداشته باشد.

میزان مصرف شکر خود را کاهش دهید و از غذاهای فرآوری شده و روغن های فرآوری شده مانند ذرت، سویا، کلزا، گلرنگ و روغن آفتابگردان خودداری کنید.

برای درمان شوره سر شدید می توانید از شامپوهای زینک پیریتونی، شامپو کتوکونازول، سلنیوم سولفید و اسید سالیسیلیک استفاده کنید.

روغن نارگیل به علت خواص ضد قارچی که دارد شوره سر و خارش را درمان می کند.

مقداری روغن نارگیل را با آب لیمو ترش تازه مخلوط کنید و برای چند دقیقه بر روی پوست یر و موها خوب ماساژ دهید، بگذارید 2 دقیقه بماند و سپس موها را با آب بشویید.

این روش را دو تا سه بار در هفته انجام دهید تا زودتر نتیجه بگیرید.

روغن زیتون یک مرطوب کننده طبیعی بوده که می تواند شوره سر را درمان کند.

مقداری روغن زیتون را گرم کنید و آن را بر روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید، سپس مو های خود را در یک حوله گرم بپوشانید، بگذارید 45 دقیقه بماند و سپس موها را با آب و شامپو بشویید.

این روش را چند بار در هفته تکرار کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

روغن درخت چای دارای خواص ضد قارچی قوی بوده و درمان خوبی برای شوره سر می باشد.

هنگام شستن موهای خود چند قطره روغن درخت چای را به شامپو معمولی خود اضافه کنید.

شما همچنین می توانید چند قطره روغن درخت چای را به یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن نارگیل اضافه کرده و آن را روی موهایتان بمالید، بگذارید 3 دقیقه یا یک شب بماند و سپس موهای خود را بشویید.

این روش را یک یا دو بار در هفته انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

سرکه سیب برای درمان شوره سر بسیار مفید است، سرکه سیب پوست سر را ترمیم و بازسازی کرده و رشد مخمر ها را مهار می کند.

دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با آب و 15-2 قطره روغن درخت چای ترکیب کنید، آن را بر روی موها بمالید و خوب ماساژ دهید و پس از 1 دقسقه موها را با آب بشویید.

این روش را دو یا سه بار در هفته انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

جوش شیرین به حذف سلول های مرده پوست کمک کرده  و با جذب چربی اضافه پوست و جلوگیری از رشد قارچ هایی که باعث شوره سر می شوند، آن را درمان می کند.

موهای خود را مرطوب کنید و مقداری جوش شیرین را بر روی موها و پوست سر بمالید، بعد از چند دقیقه موهای خود را با آب گرم بشویید.

این روش را دو بار در هفته تکرار کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

توجه: بعد از این درمان از شامپو استفاده نکنید.

سرکه سفید یکی از بهترین درمان های خانگی برای شوره سر محسوب می شود، سرکه دارای اسید استیک است که مانع از رشد قارچ ها در پوست سر شده و خارش را کاهش می دهد.

نصف فنجان سرکه سفید را به دو فنجان آب اضافه کنید و بر روی موها و پوست سر خود بمالید، بگذارید یک ساعت بماند و سپس با آب بشویید.

در روش دیگر دو قسمت سرکه سفید را با یک قسمت روغن زیتون و سه قسمت آب ترکیب کنید و بر روی موها بمالید، بگذارید 1 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپوی ملایم بشویید.

این روش ها را یک یا دو بار در هفته استفاده کنید تا نتیجه بگیرید.

آب لیموترش تازه حاوی اسیدهایی است که با قارچ هایی که می توانند باعث ایجاد شوره سر شود، مبارزه می کند و خارش پوست سر را کاهش می دهد.

آب نصف لیموترش تازه را در یک چهارم فنجان ماست ساده بریزید و آن را بر روی مو و پوست سر خود بمالید، بگذارید 2 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.

این روش را دو یا سه بار در هفته تکرار کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

آب سیب دارای پروسیانیدین B-2 می باشد که برای درمان شوره سر بسیار مفید است.

دو قاشق غذاخوری آب سیب را با دو قاشق غذاخوری آب ترکیب کنید و بر روی موها و پوست سر بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

درمان شوره سر با نمک یکی از بهترین روش های درمانی برای خارش و شوره سر می باشد.

قبل از حمام مقداری نمک معمولی را بر روی موها بمالید و خوب ماساژ دهید و بعد از 1 دقیقه با آب و شامپوی ملایم بشویید.

بهترین درمان شوره سر چیست

سیر دارای خواص ضد میکروبی می باشد که برای درمان شوره سر بسیار مفید است.

چند حبه سیر را له کرده و با مقاداری عسل ترکیب کنید، آن را بر روی موها و پوست سر بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید 1 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو ملایم بشویید.

پوست پرتقال یکی دیگر از روش های طبیعی برای درمان شوره سر می باشد.

پوست پرتقال را با آب لیموترش تازه در مخلوط کن ترکیب کنید، همیر به دست آمده را بر روی موها و پوست یر بمالید و بگذارید 3 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپوی ملایم بشویید.

این روش را حداقل سه بار در هفته انجام دهید.

حنا یکی از بهترین داروهای گیاهی برای درمان شوره سر می باشد.

مقداری حنا را با آب نصف لیموترش تازه مخلوط کنید، بگذارید 8 ساعت بماند و سپس آن را بر روی موها و پوست سر بمالید پس از 2 ساعت آن را با آب خوب بشویید.

خواص ضد قارچ و ضد باکتریایی چریش برای درمان شوره سر و همچنین بسیاری از مشکلات مو مانند جوش سر و سرگیجه مفید می باشد.

مقداری از برگ های چریش را در چهار فنجان آب جوش بریزید تا عصاره آن به دست آید، از این عصاره برای شستشوی موی سر دو یا سه بار در هفته استفاده کنید.

شنبلیله دارای خواص ضد قارچی بوده که می تواند برای پیشگیری و درمان شوره سر مفید باشد.

دو تا سه قاشق غذا خوری تخم شنبلیله را در آب بریزید و بگذارید یک شب بماند، روز بعد با کمی ماست در مخلوط کن بریزید و آن را بر روی موها بمالید، بگذارید چند ساعت بماند و سپس با آب و شامپوی ملایم بشویید.

این روش را یک بار یا دو بار در هفته انجام دهید تا زودتر نتیجه بگیرید.

آلوئه ورا علاوه بر درمان شوره سر خارش پوست سر را به شدت کاهش می دهد.

مقداری ژل آلوئه ورا بر روی پوست سر و موهای خود بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید چند ساعت بماند و سپس با آب بشویید.

8 قطره روغن نارگیل را با 8 قطره روغن رزماری، 6 قطره روغن درخت چای، 1 قاشق چای خوری عسل و 1 گرم روغن زیتون یا روغن بادام ترکیب کنید و بر روی موها و پوست سر بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید 2 دقیقه یا یک شب بماند و روز بعد با آب و شامپوی ملایم بشویید.

این ماسک مو را 1 روز بر روی موها بمالید تا نتیجه بگیرید.

منابع : top1homeremedies – rd – draxe – rewardme

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.

محل لینک سایت شما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *