بهترین دارو برای درمان ریزش موی ارثی

خواص دارویی و گیاهی

بهترین دارو برای درمان ریزش موی ارثی
بهترین دارو برای درمان ریزش موی ارثی

همرسانی در

ایمیل

فیسبوک

Messenger

بهترین دارو برای درمان ریزش موی ارثی

Messenger

توییتر

بالاترین

واتس‌اپ

لینک را کپی کنید

این لینک‌ها خارج از بی‌بی‌سی است و در یک پنجره جدید باز می‌شود

ریزش مو یک رویداد روزانه است و به طور عموم جای نگرانی ندارد. به طور میانگین روزانه ممکن است از ۵۰ تا ۱۰۰ تار موی هر فرد بریزد. اما برخی انواع ریزش مو موقتی و برخی دائمی است. یکی از نگرانی‌های عمده بسیاری از مردان اما ریزش مداوم و دائمی مو است که منجر به طاسی می‌شود.

پس از منتشر شدن خبری درباره کشف یک درمان بالقوه طاسی شمار زیادی از مخاطبان بی‌بی‌سی فارسی از طریق فرم #ازمابپرس سوال‌هایی درباره ریزش مو و طاسی برای ما فرستادند که در این مطلب به شماری از این سوال‌ها پاسخ می‌دهیم.

نام علمی داروی جدید آزمایش‌شده برای درمان طاسی WAY- ۳۱۶۶۰۶ است. این دارو بیشتر برای درمان پوکی استخوان تجویز می‌شود. اما پژوهشگران دانشگاه منچستر بریتانیا دریافتند که ترکیبات این دارو پروتئینی را هدف قرار می‌دهد که مانع رشد مو می‌شود و در طاسی نقش دارد.

با آن که محققان گفته‌اند عوارض جانبی این دارو به مراتب کمتر از داروهای موجود برای ریزش مو و طاسی است، اما برای مطمئن شدن از بی‌خطر بودن این درمان نیاز به یک کارآزمایی بالینی است. بنابراین آزمایش انفرادی آن در حال حاضر توصیه نمی‌شود.

این کشف نویدی است برای کسانی که از ریزش مو رنج می‌برند اما زمان بیشتری نیاز است تا این دارو از آزمایش‌های مختلف بگذرد و مجوز تولید انبوه را برای درمان طاسی و یا پیشگیری از ریزش مو استفاده شود.

برخی شواهد نشاندهنده آن است که برخی خوراکی‌ها می‌تواند برای جلوگیری از ریزش مو و حتی برای طاسی مفید باشند. یک مطالعه نشان داد که رژیم غذایی با ترکیب امگا۳ بالا، به مرور زمان ریزش مو را کاهش می‌دهد. امگا ۳ نوعی اسید چرب اشباع نشده است که در بدن ساخته نمی شود اما برای سوخت و ساز ضروری است. ماهی‌های روغنی شامل ماهی آزاد، اِسقُمری اطلس (نوعی ماهی تن)، قزل‌آلا و شاه ماهی از منابع سرشار امگا ۳ هستند.

طاسی همچنین با کمبود آهن بدن مرتبط دانسته شده است. بنابراین خوردن سبزیجاتی مثل اسفناج می‌تواند کمک‌کننده باشد. محققات همچنین توصیه می‌کنند که ورزش کردن و کاهش استرس از سرعت ریزش مو می‌کاهد.

داروهایی مثل مینوکسیدیل و فیناستراید هم از سوی برخی پزشکان تجویز می‌شود که البته دارای عوارض جانبی مثل تغییرات در هورمون‌های جنسی است.

کاشت مو هم می‌تواند بسیار موثر باشد اما کاشتی که درست و حرفه‌ای انجام شود و نتیجه خوبی داشته باشید معمولا گران است و از ۱۴ هزار تا ۴۰ هزار دلار در بریتانیا هزینه دارد.

برخی افراد هم از کلاه گیس یا موی مصنوعی استفاده می‌کنند.

اگر بنا به یکی از دلایل زیر، ریزش مو داشته‌اید، به احتمال زیاد موقتی خواهد بود:

– بیماری

– استرس

– درمان سرطان

– کاهش وزن

– کمبود آهن

از دست دادن دایمی مو بیشتر، ژنتیکی است.

در صورت مشاهده موارد زیر باید به پزشک مراجعه شود:

– ریزش ناگهانی مو

– پیدا کردن لکه‌های طاسی

– از دست دادن دسته‌هایی از مو

– خارش و سوزش سر

– نگرانی از ریزش مو

منبع: خدمات ملی بهداشت بریتانیا

این یک افسانه است. با آن که طاسی مردان به تستوسترون مرتبط است اما طاسی به میزان تستوسترون نه بلکه به میزان حساسیت یک فرد به این هورمون مرتبط است. یک آنزیم، تستوسترون را به ترکیبی به نام دی هیدروتسترون تبدیل می‌کند که این ترکیب باعث مسدود شدن فولیکول‌های مو می‌شود. برخی مردان به این ترکیب بیشتر حساس هستند.

خیر. پوشیدن کلاه باعث طاسی نمی‌شود. اما شکل مو ممکن است باعث ریزش بیشتر مو شود. پدیدهآلوپسی کششی زمانی اتفاق می‌افتد که فشاری بی‌مورد به مو وارد شود. بنا براین بهتر است از بافتن زیاد، اکستنشن و دم اسبی کردن صرف نظر کنیم.

درست نیست. با آن که ریزش مو و طاسی به ژنتیک مرتبط است اما می‌تواند هم از طرف پدر و هم از طرف مادر و یا از هر دو طرف باشد.

این هم افسانه است. مو یک فیبر مرده است و هیچ نوع انتهای عصبی و عروق خونی ندارد که قطع کردن آن تاثیری ایجاد کند.

بله شوکه شدن می‌تواند باعث ریزش مو شود. وقتی دچار شوکه می‌شویم، هورمون‌های استرس در بدن آزاد می‌شود. این به نوبه خود مو را از مرحله رشد به مرحله ریزش می‌برد و باعث می‌شود، تندتر بریزد. این از عوارض جانبی فوران هورمون‌ها است که معمولا در اثر شوکه شدید اتفاق می‌افتد.

بهترین دارو برای درمان ریزش موی ارثی

رژیم غذایی می‌تواند باعث ریزش مو شود. در هنگام رژیم غذایی وقتی بدن احساس گرسنگی شدید کند، شروع به استفاده مواد مغذی از بخش‌های غیرضروری بدن می‌کند و مو در بدن غیر ضروری پنداشته می‌شود. رژیم غذایی شدید به مو فشار می‌آورد و باعث ریزش می‌شود.

این مطلب برای پاسخ به سوال‌های شماری از مخاطبان بی‌بی‌سی فارسی که از طریق صفحه #ازمابپرس فرستاده‌اند، تهیه شده است.

شما هم می‌توانید سوال‌های خود را از طریق این صفحه یا فرم‌هایی در مطالب دیگر وبسایت برای ما بفرستید، تا به مطالب و گزارش‌های بی‌بی‌سی فارسی تبدیل شوند.

اینجا درباره #ازمابپرس بیشتر بخوانید.

ریزش موی ارثی شایع ترین علت ریزش مو است، کچلی ارثی واقعا بیماری نیست، بلکه یک مشکل طبیعی است که به علت ترکیبی از ژنتیک، سطح هورمون و فرایند پیری ایجاد می شود.تقریبا تمام مردان و زنان در سنین مختلف دچار ریزش مو می شوند با این حال، تا 40٪ مردان و زنان یک فرم واضح تر از این وضعیت را تجربه خواهند کرد. همانطور که در ادامه این بخش از سلامت نمناک خواهید خواند ریزش مو به طور معمول در 20 و 30 سالگی شروع می شود، اگرچه این تغییرات در زنان بیشتر پس از یائسگی قابل مشاهده است این حالت همچنین به نام آروپیک آندروژنتیک و در مردان، طاسی الگوی مردانه نامیده می شود.

محققان شروع به درک بیشتر علت این نوع از ریزش مو کرده اند ؛ تحت تاثیر یک فرم هورمون مردانه تستوسترون، چرخه طبیعی رشد مو تغییر می کند و موجب می شود موها کوتاه تر، نازک تر و یا کوچکتر شود در نهایت، رشد مو در قسمتهای خاصی از پوست سر به طور کامل متوقف می شود، که باعث الگوی معمول ریزش مو می شود. بر خلاف باور عامیانه که طاس شدن از خانواده مادر به ارث برده می شود، به نظر می رسد که این وضعیت به ژن هایی هر دو والدین بستگی دارد.

ریزش موی ارثی با نازک شدن مو آغاز می شود و اغلب با ریزش مو در قسمت های پوست سر پیشرفت می کند.ریزس موها بر روی بالش، در وان و یا بر روی شانه علائم غیر قابل اعتماد از ریزش مو است و به طور متوسط ​​افراد روزانه 100 مو را از دست میدهند و ممکن است موهای بیشتری تحت شرایط خاصی مانند بعد از زایمان یا یک بیماری جدی از دست برود. در مردان، ریزش مو به طور معمول در تاج سر شروع می شود و در یک الگوی M شکل ادامه پیدا میکند. در مرحله پیشرفته ترین، تنها یک قسمت از مو در کنار و پشت پوست سر باقی می ماند.

در زنان، ریزش مو بیشتر گسترش می یابد، اما پنهان تر است ، بالا و وسط سر اغلب تحت تاثیر قرار می گیرد، در الگوی “درخت کریسمس”. در مقایسه با مردان، خط مو در پیشانی معمولا باقی میماند. از دست دادن کامل مو در هر مکان از روی پوست سر غیر معمول است و ممکن است که علت دیگری از جمله آلوپسی آریاتا (اختلال سیستم ایمنی بدن که باعث ایجاد لکه های قهوه ای میشود)، عفونت قارچی یا شرایط دیگر باشد.

بهترین دارو برای درمان ریزش موی ارثی

 

کچلی ارثی ،معمولا توسط هر دو الگو و سابقه ریزش مو در اعضای خانواده تشخیص داده می شود در اکثر افراد، هیچ آزمایش دیگری لازم نیست.

مدت انتظار:

ریزش مو دائمی است.

اگر شما شروع به از دست دادن مو در یک الگوی ارثی میکنید، ممکن است قادر به کاهش ریزش مو با استفاده از (minoxidil Rogaine) و یا فیناستراید (Propecia)باشید.مینوکسیدیل می تواند توسط مردان و زنان استفاده شود، در حالی که فیناستراید معمولا فقط برای مردان استفاده می شود.

مینوکسیدیل و فیناستراید ممکن است مانع از ریزش مو و رشد موهای جدید شما شوند با این حال، این اثر از یک شخص به شخص دیگر کاملا غیر قابل پیش بینی است. علاوه بر این، انواع تکنیک های جراحی نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد، از جمله:

کاهش پوست سر :

نوار پوستی سر به منظور کاهش اندازه یک نقطه طاس در جراحی برداشته می شود.

فلپ مو :

نوار پوستی با رشد موی مناسب می تواند از یک منطقه کم اهمیت تر به یکی از مناطق مهم تر منتقل شود.

– شاخه های کوچکی از پوست حاوی یک تا 15 مو از پشت یا سمت پوست سر به یک منطقه ی دیگر منتقل می شوند. “Micrografts” جدید که حاوی موهای خیلی کم است، بهترین نتایج را به دست می آورند، اما گران تر و زمان گیر تر از انواع قدیمی تر پیوند مو هستند. برای تکمیل درمان لازم است تا 700 پیوند مو صورت گیرد که ممکن است تا دو سال طول بکشد تا نتیجه دهد.

چه زمان با متخصص تماس بگیریم:

اگر یکی از علائم زیر را داشته باشید، با یک متخصص تماس بگیرید:

آنها می توانند مشکلی به جز کچلی ارثی را نشان دهند:

موهایی که به طور ناگهانی یا در یک ناحیه خالی می شوند.

ریزش مو (ظاهر “کک”)

قرمزی، پوسته پوسته شدن یا زخم پوستی در ناحیه ریزش مو

نشانه های سطح بالای تستوسترون در زنان، از جمله دوره های قاعدگی غیر طبیعی، کلفت شدن صدا، آکنه، ریزش مو در الگوی مردانه یا رشد مو در مکان های غیر معمول (صورت، سینه)

اکثر پزشکان و متخصصین پوست فیناستراید را به افرادی که مایل به استفاده از آن هستند، تجویز می کنند. اگر شما علاقه مند به جراحی زیبایی هستید، با جراح زیبایی یا متخصص پوست در ریزش مو مشورت کنید.

به استثنای درمان پیشگیرانه، ریزش موی ارثی در طول زمان بیشتر می شود به طور کلی، اگر ریزش مو زودتر شروع شود، شدید تر می شود. اگر مینوکسیدیل یا فیناستراید، استفاده شود، باید به صورت نامحدود ادامه یابد تا نتایج را حفظ کند.

 

توجه : ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.

ریزش ارثی موی مردانه ( آلوپسی آندروژنیک ) تقریبا ۵۰ میلیون نفر در آمریکا را تحت تاثیر گذاشته است . مشخصه این نوع ریزش مو M شکل شدن موهای جلوی سر میباشد . همچنین شروع شدن ریزش از قسمت وسط سر تا زمانیکه جلوی سر و وسط آن به هم برسند و کچلی کامل رخ دهد . اگر میخواهید از ریزش موی خود جلوگیری کنید ادامه مقاله را مطالعه بفرمایید .

اول از همه باید بدانید که ریزش موی ارثی چگونه بوجود می آید و باعث کچلی میشود . ریزش موی مردانه بخاطر هورمونی با نام آندروژن بوجود می آید ، علت ژنتیکی که باعث حساسیت ریشه مو به دی هیدروتستوسترون ( DHT ) میشود علت اصلی آلوپسی است . با افزایش ( DHT ) در فولیکول ( ریشه ) مو باعث کوتاه شدن چرخه رشد و تاخیر در رشد موهای جدید میشود . در پایان هم دیگر موی جدیدی رشد نخواهد کرد اما فولیکول مو هنوز زنده است و میتوان با روش های زیر آنها را دوباره به فاز رشد کردن بازگرداند .

درمان های رایج

۱ – استفاده از ماینوکسیدیل . ماینوکسیدیل دارای تاییده FDA جهت درمان ریزش موی ارثی مردانه میباشد . این محلول باعث تحریک ریشه مو جهت برگشتن به فاز رشد میشود .

بهترین دارو برای درمان ریزش موی ارثی

۲ – استفاده از فیناستراید بعد از مشورت با دکتر . فیناستراید قرصی برای درمان ریزش مو میباشد که تاثیر آن از ماینوکسیدیل بیشتر است . بعد از استفاده از فیناستراید ریزش موی شما کم میشود اما بعد از قطع دارو بعد از یک سال ریزش موی شما به حالت عادی باز خواهد گشت .

۳ – کاشت مو . بهترین راه کاشت مو میباشد اما هزینه زیادی در بر خواهد داشت اما نتیجه آن همیشگی و بسیار موثر میباشد .

راههای تقویت مو برای درمان و جلوگیری از ریزش

۱ – خوردن مواد غذایی ضد ریزش مو . استفاده از رژیم غذایی نامناسب میتواند باعث ریزش مو یا تشدید آن شود . استفاده از یک رژیم غذایی مناسب که دارای تمامی مواد مغذی شامل : پروتئین ، کربوهیدرات ، ویتامین ها و مواد معدنی باشد تاثیر بسیار زیادی در سلامت مو خواهد داشت .

۲ – آب زیاد بنوشید . اگر بدن شما دچار کم آبی باشد سلول های پوست و مو نمیتوانند رشد کنند .

۳ – حذف کردن استرس از زندگی . درست است که ریزش موی ارثی ربطی به استرس ندارد ، اما استرس خود به تنهایی میتواند باعث ریزش مو شود .

مواد طبیعی درمان ریزش موی ارثی

۱ – آب پیاز را امتحان کنید . آب پیاز باعث رشد مو در ریزش موی ارثی خواهد شد . طبق تحقیقات روی ۲۳ نفر گذاشتن آب پیاز خام روزی ۲ بار روی پوست سر باعث رشد مجدد مو در طی ۶ هفته روی ۲۰ نفر از آنها شد .

۲ – پوست سر خود را ماساژ دهید . اینکار باعث خونرسانی بیشتر به ریشه مو خواهد شد . البته تاثیر این روش به صورت علمی در ریزش موی ارثی ثابت نشده است .

۳ – استفاده از تخم شنبلیله . تخم شبلیله حاوی موادی است که باعث تحریک رشد مو و تقویت ریشه مو خواهد شد .

۴ – استفاده از دیگر درمان های خانگی ریزش موی ارثی . تمامی موارد زیر به صورت علمی اثبات نشده اند اما بسیار از مردم بعد از استفاده از این روش ها تاثیرات مثبتی را در رشد موی سر خود مشاهده کرده اند .

مطالب مرتبط با ریزش مو :

کارهایی که باعث ریزش مو و آسیب زدن به موها میشوند

درمان خانگی و گیاهی ریزش مو

چگونه شوره سر را درمان کنیم ؟ درمان خانگی + راه های پیشگیری از شوره

شهریور ۲۷, ۱۳۹۷ در ۴:۴۰ ب.ظ

سلام ریزش مو ی ارثی بهیچ وجح قابل درمان نیست اما با روند مانوکسیدیل و فین پیشیا روند ریزش رو میشه بع تعویق انداخت

پاسخ دادن

اسفند ۷, ۱۳۹۶ در ۳:۳۸ ب.ظ

خوب است

پاسخ دادن

دی ۱۳, ۱۳۹۶ در ۱۱:۵۳ ق.ظ

من ۱۶ سالمه و پوست سرم کاملا معلومه و موهام میریزه.از این بابت خیلی ناراحتم و اعصابم خیلی خورده،چندین بار به دکتر مراجعه کردم و قرص های زینک و چندتا قرص دیگه مصرف کردم،اما فقط ریزشش کم شده.تو رو خدا بگید چکار کنم??؟

بهترین دارو برای درمان ریزش موی ارثی

پاسخ دادن

دی ۱۵, ۱۳۹۶ در ۵:۱۹ ب.ظ

سلام وقتی این داروها رو مصرف میکنید اول ریزش کم میشه و کم کم قطع میشه . فقط بدیش اینکه تمام داروهای ریزش مو اثر موقتی دارند و در صورت مصرف نکردن ریزش موهاتون دوباره شروع میشه . موفق باشید

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر احساس تنبلی می‌کنید یا در کاهش وزن مشکل‌دارید ، اقدام به پاکسازی بدن از سموم کنید . پا…

زنجیر چرخ در تمامی خودروها موجود میباشد اما بسیاری از افراد بستن آن را …

خارش ( به انگلیسی : itch ) که در پزشکی پروریتوس (pruritus ) گفته …

ماساژ سر معجزه میکند !! آن را از دست ندهید . ماساژ سر باعث …

ریزش مو می‌تواند به دلیل ژنتیک ، مشکلات پزشکی یا آسیب به مو باشد …

مس نیز مانند بقیه فلزات و چیزها کثیف میشوند و جرم میگیرند اما خوشبختانه …

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

نام کاربری یا نشانی ایمیل

رمز

مرا به خاطر بسپار

به حساب کاربری تان خوش آمدید

.

رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد

مو رویان

بهترین دارو برای درمان ریزش موی ارثی

ریزش مویی که به طور مشابه در میان افراد یک خانواده وجود دارد، با عنوان ریزش موی ارثی شناخته می‌شود. این نوع ریزش مو با عنوان‌های ریزش مو با الگوی مردانه ، آلوپسی آندروژنیک و ریزش موی آندروژنیک نیز شناخته شده است. اگر کسی بستگانی داشته باشد که ریزش مو دارند، خطر ابتلا به ریزش موی ارثی در ان‌ها افزایش می‌یابد. نقشه ژنتیکی هر فرد برای ریزش مو بر مواردی مثل آنچه در زیر می‌آید تاثیر می‌گذارد:

چرخه رشد مو در افرادی که دارای ریزش موی ارثی هستند تغییر می‌کند. به این صورت که:

در نتیجه، مو کوتاه‌تر، نازک‌تر و حتی بی‌رنگ می‌شود.

درمان و رفع ریزش موی شدید ونازک شدن آن با کمک داروی ضد ریزش مو

شرح انواع روش های مورد استفاده جهت کاشت مو شامل:FIT،FUT،BHT،SUT

نحوه ی مراقبت از زخم ها در هفته اولیه ی بعد از کاشت مو به روش FIT

ریزش موی ارثی یا ژنتیکی شایع‌ترین نوع ریزش موی پیشرونده است. ریزش موی ارثی ناشی از ترکیبی از عوامل ژنتیکی و هورمونی است.‌ هورمون دی‌هیدروتستوسترون (dihytestosterone یا DTH)عامل اصلی ریزش موی ژنتیکی در افراد مستعد به این نوع ریزش مو است. در واقع DTH باعث تغییر در فولیکول‌ها و در نهایت ریزش موی سر می‌شود. درحال حاضر درمان دارویی قطعی برای ریزش موی ارثی وجود ندارد و درمان‌های دارویی تآثیر چندانی در بهبود وضعیت فردی که دچار ریزش موی ارثی است نداشته و بیشتر می‌تواند مانع از پیشرفت آن شود. در حال حاضر موثرترین روش برای درمان این مشکل به کار بردن روش‌های کاشت مو برای بازگرداندن موهای ریخته شده می‌باشد.

متخصصان ما در کلینیک مرکز کاشت مو و ابرو موریان  آماده‌ی ارائه خدمات در زمینه‌ی درمان ریزش مو و کاشت مو با استفاده از روش‌های FIT(FUE) و FUT با استفاده از بهترین امکانات به شما می‌باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس 09395431350 و 02188762832

ریزش مو در مردان بیشتر از حدود ۳۰ سالگی آغاز می‌شود، اما از هر سنی پس از بلوغ ممکن است رخ دهد.

به نظر می‌رسد سرعت پیشرفت طاسی و الگوی ریزش مو به واسطه عوامل ژنتیکی تعیین می‌شود. اگرچه این نوع طاسی در زنان نیز ممکن است ایجاد شود، اما الگوی طاسی در مردان و زنان متفاوت است.

حتماً بخوانید : مزایای کاشت مو به روش fit

 ریزش مو چیزی نیست که تنها پس از یائسگی برای زنان اتفاق بیافتد.

از دست دادن تدریجی و ارام ارام موها بخشی از روند بالا رفتن سن برای اکثر مردان و برخی از زنان است. درمان معمولا ضروری نیست. با این حال، ریزش مویی  که به سرعت یا در اوایل زندگی رخ می‌دهد، می‌تواند ناراحت‌کننده باشد. در صورتی که کسی بخواهد روند ریزش موی خود را کند نماید، می‌تواند از درمان‌هایی که بدین منظور وجود دارند استفاده کند. درمان زودهنگام بهترین راه را برای جلوگیری از از دست دادن بیشتر مو‌هاست. به هر حال، اگر ریزش مو ناشی از یک وضعیت موقتی مانند بیماری، دارو، استرس یا آهن ناکافی باشد، در صورت برطرف شدن علت ، ریزش مو نیز متوقف خواهد شد.

درمان ریزش موی ارثی با دارو، هنگامی که زود و با بروز اولین نشانه‌های کم‌پشت شدن مو‌ها شروع شود موفقتر خواهد بود. درمان باید مداوم باشد تا رویش مجدد مو ادامه‌ پیدا کند. اگر درمان متوقف شود، رشد مجدد متوقف شده و ریزش مو دوباره شروع می‌شود. میزان اثربخشی درمان ممکن است تا ۱۲ ماه قابل اندازه گیری نباشد.

این دارو تنها برای درمان ریزش موی ارثی در مردان (طاسی الگوی مردانه) تجویز می‌شود. عملکرد این دارو با جلوگیری از تبدیل تستوسترون به دی‌هیدروتستوسترون می‌باشد. بدین صورت فولیکول‌های مو دیگر تحت تاثیر هورمون دی‌هیدروتستوسترون قرار نگرفته و می‌توانند دوباره به اندازه طبیعی خود بازگردند( مجدا بزرگ شوند).

لوسیون موضعی مینوکسیدیل (Regaine،) (Headway h4

مدل مو می‌تواند در مخفی کردن کم‌پشتی موها موثر باشد.

جراحی کاشت مو می‌تواند مجددا موهای خود شخص را به سرش برگرداند. جراحی کاشت مو یک روش کم خطر می‌باشد.

تقریبا یک دهه قبل، برای کاشت مو تکه‌های کوچکی از پوست ناحیه پس سر برداشته می‌شد، و به طور دستی آن را به گرافت‌هایی تقسیم می‌کردند و سپس آن‌ها را به ناحیه گیرنده پیوند انتقال می‌دادند. این روش انتقال واحد فولیكولی (FUT) نامیده می‌شود، اگرچه این مناسبترین توصیف برای آن روش نیست. در این روش یک جای زخم، به صورت یک خط در ناحیه پس‌سر باقی می‌ماند، مدت زمان بهبودی طولانی بود و بیماران، به خصوص زمانی که روی منطقه اهدا‌کننده می‌خوابیدند احساس درد داشتند. علاوه بر این، در روش FUT، تقریبا ۱۰۰۰-۱۵۰۰ پیوند گرافت در یک جلسه انجام می‌شد که برای اکثر بیماران، به اندازه کافی رضایت‌بخش نبود. معایب اصلی روش FUT ، با استفاده گسترده از روش استخراج واحد فولیکولی، روش(FUE) در طی یک دهه گذشته برطرف شده است.

با استفاده مکرر از روش FUE در حال حاضر، تقریبا برای هیچ یک از بیماران از روش FUT برای پیوند مو استفاده نمی‌شود. به طور خاص، در ۵-۶ سال گذشته استفاده از یک میکروموتور برای استخراج گرافت باعث پیشرفت غیر‌منتظره در پیوند مو شده است. قبل از استفاده از میکروموتور، گرافت‌ها فقط توسط پانچ‌ دستی استخراج می‌شدند. با روش دستی تقریبا ۲۰۰۰ گرافت می‌توانست در مدت ۳-۴ ساعت استخراج شود و استخراج گرافت‌های بیشتر از این تعداد برای اپراتورها دشوار بود. با استفاده گسترده از روش میکروموتور، تعداد گرافت‌های پیوند شده در ۱ ساعت تا ۵۰۰۰-۶۰۰۰ عدد افزایش یافته است. روش میکروموتور، استعمال روش کاشت مو را برای اپراتورها بسیار آسان کرده است. سن ایده آل برای پیوند مو ۳۰-۳۵ سال است. با این وجود، در بیماران مبتلا به ریزش مو با سنین کمتر، قبل از ایجاد طاسی کامل می‌توان از روش‌های پیوند متمرکز مو استفاده کرد. در نظر داشته باشید که لازم نیست صبر کنید تا موها کاملا بریزند، زیرا افراد دوست ندارند ظاهرشان چندین بار تغییرات شدیدی پیدا کند. در مردان جوان، به ویژه در محدوده سن ۲۵-۲۰ سالگی، پیوند مو جلوی سر، به لحاظ روانی برای بیمار بسیار مهم است. اگرموهای باقی مانده در سال‌های بعد از بین بروند، مجددا می‌توان در دو یا سو نوبت دیگر مجددا کاشت مو را انجام داد. تحت این شرایط لازم نیست که صبر کنید تا به سنین بالاتر برسید. همچنین اشاره به روش جراحی نیز مفید خواهد بود.

حتماً بخوانید : عوارض ریزش موی سکه‎ای و درمان قطعی آن با تغذیه، دارو و پماد موضعی

ریزش موی ارثی بخشی از نقشه ژنتیکی افراد است. اگرچه به هیچ طریقی نمی‌توان ژن‌ها را تغییر داد، اما با انجام بعضی کارها ممکن است بتوان موهای سالم و قوی خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ کرد.

مو از یک نوع پروتئین ساخته شده است، که در ناخن‌های دست و ناخن‌های پا نیز موجود است. هر شخصی، صرفنظر از سنی که دارد، برای حفظ میزان طبیعی تولید مو، باید مقدار کافی پروتئین از طریق مواد غذایی دریافت نماید. پروتئین در گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، بعضی از انواع پنیر، حبوبات خشک شده، پنیر توفو، غلات و آجیل یافت می‌شود.

جناب آقای دکتر مهرداد مهام یکی از افراد علاقمند و کارآمد در زمینه زیبایی پوست، مو و تناسب اندام می باشند که فعالیت های ایشان در این زمینه قابل توجه است. این افتخار را داشته ایم که در برخی موارد در خصوص حوزه های زیبایی پوست و مو و لاغری و تناسب اندام از رهنمودها و تجربیات ایشان در زمینه زیبایی پژوهی بهره مند شویم که چکیده آنها جهت اطلاع عزیزان در قالب مقالات در این سایت منعکس شده است.

مطلب قبلی

انواع روشهای کاشت ابرو طبیعی در افراد دارای ابروهای کم پشت و نازک

مطلب بعدی

ترمیم ابروهای ریخته شده با روش جراحی فلاپ پوست سر,پیوند و کاشت مو

بهترین دارو برای درمان ریزش موی ارثی

مزوتراپی مو: درمان کم تهاجمی ریزش و رشد مجدد مو در زنان و مردان

علت خارش موی سر(خارش کف سر) چیست و چگونه می توان آن را درمان کرد؟

لیز کم توان (LLLT) روشی جدید برای درمان ریزش مو و رشد مجدد آن

طب سوزنی روشی ایمن برای درمان ریزش، رشد مجدد و پیشگیری از ریزش مو

ذخیره سازی ایمیل، نام و نام خانوادگی و آدرس وب سایت برای گذاشتن کامنت بعدی.

پستهای اخیر

مزوتراپی مو: درمان کم تهاجمی ریزش و رشد مجدد مو در زنان و مردان

علت خارش موی سر(خارش کف سر) چیست و چگونه می توان آن را درمان کرد؟

لیز کم توان (LLLT) روشی جدید برای درمان ریزش مو و رشد مجدد آن

طب سوزنی روشی ایمن برای درمان ریزش، رشد مجدد و پیشگیری از ریزش مو

درمان ریزش مژه و ابروهای نازک در زنان و مردان و روش پیشگیری از آن

به حساب کاربری تان خوش آمدید

.

رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد

سلامت نیوز :ریزش مو یک فرآیند مداوم نیست و فراز و نشیب دارد. در یک دوره موهای فرد می ریزند و در دوره ای دیگر ریزش مو متوقف می شود. در درمان ریزش مو، پیداکردن علت آن بسیار مهم است. امروزه در داروخانه ها تونیک های مختلف تقویت مو وجود دارد که ممکن است در درمان ریزش مو موثر باشند. اما مسئله این است که تا علت ریزش مو مشخص نباشد، استفاده از این مواد شاید خیلی کمک کننده نباشد. اگر کسی کم خونی و یا اینکه مشکل تیروئید داشته باشد و دچار ریزش مو باشد، باید بر اساس مشکلی دارد به درمان ریزش مو پرداخت.

دکتر امیر هوشنگ احسانی، متخصص بیماری های پوست و مو، در برنامه «فراسو» گروه سلامت جسم و پیشگیری، با بیان این که 30 درصد و حتی تا 50 درصد از مراجعات بیماران پوستی، مشکلات مو و خصوصاً ریزش مو است، گفت: برای جوان ترها شاید مو خیلی مهم باشد و زمانی که علائم اولیه کم شدن مو اتفاق می افتد، به متخصصان پوست و مو مراجعه می کنند. به طور طبیعی مو در فرآیند رویش و ریزش قرار دارد. درصد کمی از موها در فاز رویش و درصد کمی هم در فاز ریزش قرار دارند و در طول روز به طور متوسط 70 تا 120 مو ریزش دارند که طبیعی تلقی می شود. در این مورد در واقع موها با ریشه از پوست سر جدا نمی شوند و فقط تنه مو می ریزد.

وی با بیان این که شمارش ریزش مو خیلی سخت است، بنابراین باید به دنبال تغییر الگوی ریزش مو بود، افزود: مثلاً فرد می گوید در گذشته صبح که از خواب بیدار می شد، تعداد موهای ریخته شده بر روی بالشش خیلی کمتر بود و الان زیاد شده است.

وی با بیان این که شمارش ریزش مو خیلی سخت است، بنابراین باید به دنبال تغییر الگوی ریزش مو بود، افزود: مثلاً فرد می گوید در گذشته صبح که از خواب بیدار می شد، تعداد موهای ریخته شده بر روی بالشش خیلی کمتر بود و الان زیاد شده است.

در ریزش موی ارثی و تحت تاثیر ژنتیک، موهای افراد شاید در 18 سالگی و شاید در 30 سالگی در فاز ریزش قرار می گیرند. این موضوع بستگی به زمان فعالیت ژن دارد که در افراد مختلف، متفاوت است و هنوز جواب برای آن وجود ندارد.

بهترین دارو برای درمان ریزش موی ارثی

در رشته پوست و مو ابزارهای تشخیصی کیفی و کمی وجود دارد که به متخصص کمک می کند تا مقدار ریزش مو را بررسی کند. اگر فردی دو تا سه روز حمام نرفته باشد و در چند ساعت اخیر موهایش را شانه نکرده باشد، اگر از جاهای مختلف سر تعدادی مو را به صورت آرام بکشیم، اگر تعداد قابل ملاحظه ای مو جدا شود نشان دهنده این است که درصد موهای در فاز ریزش، زیاد و غیرطبیعی است. همجنین می توان با فشار بیشتری تعدادی از موهای سر را کند و با کمک پاتوبیولوژی درصد موهای در فاز رشد و موهای در فاز ریزش را بررسی کرد. اگر در زیر میکروسکوپ درصد موهای در فاز ریزش از 10% تا 15% بیشتر باشد، ممکن است فرد دچار روند فعال ریزش مو باشد.

احسانی با بیان این که مهم ترین علت ریزش مو، ریزش موی ارثی و ژنتیکی و هورمونی است و به خصوص ژنتیک یک فاکتور بسیار مهم در ریزش مو است و احتمالاً باعث ریزش موهای جلو و کف سر می شود، ادامه داد: موهای پشت سر گیرنده برای هورمون های مردانه ندارد، برای همین در کاشت مو، از موهای این قسمت استفاده می شود. در ریزش موی ارثی و تحت تاثیر ژنتیک، موهای افراد شاید در 18 سالگی و شاید در 30 سالگی در فاز ریزش قرار می گیرند. این موضوع بستگی به زمان فعالیت ژن دارد که در افراد مختلف، متفاوت است و هنوز جواب برای آن وجود ندارد.

متخصص بیماری های پوست و مو با بیان این که در حول و حوش سن یائسگی، ریزش مو ممکن است در خانم ها اتفاق بیفتد، گفت: چون بالانس هورمونی به هم می خورد و درصد هورمون های زنانگی کم و غلبه به نفع هورمون های مردانگی پیش می رود. در بعضی خانم ها این موضوع اتفاق می افتد و در بعضی دیگر این طور نیست که در اینجا در کنار عوامل دیگر بحث ژنتیک هم می تواند مطرح شود. داروهایی هست که در این مقطع می تواند اثر هورمون مردانه را کم کند.وی ادامه داد: یکی از علت های مهم ریزش مو در خانم ها (حتی در سنین پایین تر) ریزش مو با الگوی مردانه است. در ریزش موی خانم ها، ابتدا مسائل هورمونی و تخمدان ها و وجود کیست های تخمدان ها بررسی می شود و اگر این موارد نرمال بودند، این ریزش مو؛ در دسته بندی ریزش با الگوی مردانه قرار می گیرد.

احسانی با بیان این که شوره سر می تواند نرمال باشد یا یک بیماری باشد، بیان کرد: اگر شوره سر همراه با خارش و التهاب و قرمزی باشد، ممکن است همراه با یک بیماری به اسم درماتیت سبورئیک باشد که نیاز به درمان های خاصی دارد. هنوز علت ریزش موی سکه ای که 1 تا 2 درصد جامعه به آن مبتلا می شوند مشخص نیست. برخلاف باورها، استرس باعث ایجاد ریزش موی سکه ای نمی شود، اما آن را تشدید می کند. سن شایع این نوع ریزش مو بین 20 تا 40 سالگی است و معمولاً خودبخود درمان می شود. اما در مواردی هم این ریزش مو به سمت کلی شدن پیش می رود و حتی گاهی موهای کل بدن را از بین می برد.

در ریزش موی خانم ها، ابتدا مسائل هورمونی و تخمدان ها و وجود کیست های تخمدان ها بررسی می شود و اگر این موارد نرمال بودند، این ریزش مو؛ در دسته بندی ریزش با الگوی مردانه قرار می گیرد.

در ریزش موی خانم ها، ابتدا مسائل هورمونی و تخمدان ها و وجود کیست های تخمدان ها بررسی می شود و اگر این موارد نرمال بودند، این ریزش مو؛ در دسته بندی ریزش با الگوی مردانه قرار می گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: محلول ماینوکسیدیل در ابتدا به صورت آمپول های تزریقی بود و چون رگ را گشاد می کند و باعث کم شدن فشار خون می شود. جهت تنظیم فشار خون استفاده می شد؛ اما مشاهده شد کسانی که از این دارو استفاده می کردند دچار پر مویی می شدند. این دارو امروزه دیگر جهت تنظیم فشار خون استفاده نمی شود؛ اما از محلول آن در جهت درمان ریزش مو استفاده می کنند. متأسفانه موهایی که وابسته به ماینوکسیدیل هستند، با قطع استفاده آن دچار ریزش می شوند. بنابراین باید این محلول را به صورت طولانی مدت استفاده کرد.

این متخصص بیماری های پوست و مو در پایان با بیان این که اگر ریزش مو به مدت طولانی اتفاق بیفتد، حتماً باید بررسی در مورد مقدار آهن، کم خونی ها، کم کاری و پرکاری تیروئید، مصرف داروهای مختلف و داروهای نیروزا در بدنسازی و همچنین بیماری هایی که فرد به آنها مبتلا است، انجام شود، اظهارکرد: در ریزش موهای ارثی، حتی با تشخیص این مورد، تنها تا 60 ال 70 درصد موارد قابل درمان هستند.

بهترین دارو برای درمان ریزش موی ارثی
بهترین دارو برای درمان ریزش موی ارثی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *