مجازات زناکاران در جهنم

خواص دارویی و گیاهی

مجازات زناکاران در جهنم
مجازات زناکاران در جهنم


پیامبر مکرم اسلام صلوات الله علیه و آله فرمودند : «زنا باعث می شود سرزمین های آباد و سرسبز خشک شود».



مجازات زناکاران در جهنم

اسلام در برخورد با محرمات و از جمله محرمات جنسی از یک سیستم کاملا پیچیده و به هم مرتبط استفاده نموده است. اسلام در سطوح مختلف فردی، اجتماعی، عبادی، اقتصادی، خانوادگی، تربیتی و … دستوراتی دارد که تقید به آن زمینه ساز یک زندگی پاک و توام با آرامش است. در برخورد با گنهکاران و مجرمین نیز سیاستی ذومراتب دارد. سیاست اسلام در برخورد با این جرایم در درجه اول جنبه تادیبی و تربیتی دارد. اکثر قریب به اتفاق مصادیق جرائم جنسی، برخوردی تعزیری به عمل می آید و انواع هنجارشکن آن مقتضی برخوردی تهدیدآمیز و بازدارنده است. بایستی توجه داشت که در بسیاری از موارد شدت عمل نیز لازم است. گناهانی مثل زنای محصنه یا فاحشگی را نمی توان یکسره به فقر اقتصادی استناد داد. اتفاقا آمار انحرافات جنسی در طبقه مرفه تاسف آورتر است.



در روایتی از پیامبر خدا (صلی الله علیه و اله) اثرات گناه زنا به دو قسم تقسیم شده است. ایشان فرمودند: ای علی! زنا شش پیامد دارد: سه پیامد در دنیا و سه دیگر در آخرت. پیامدهای دنیایش این است که آبرو را می برد، مرگ را شتاب می بخشد و روزی را می برد و پیامدهای آخرتش عبارت است از حسابرسی سخت و دقیق, خشم خدای رحمان و جاودانگی در آتش. (میزان الحکمه / ج 5 / ص 2213)

در روایتی دیگر از حـضـرت رضـا عـلیـه السـلام عمل زنا بدتر و قبیح تر از قتل دانسته شده است. ایشان فـرمـودند: آنـچـه گـنـاهـش از قـتـل نـزد مـن بـیـشـتر است و بلاى آن قبیح تر است زناست؛ بـراى ایـنـكـه قـاتل با كشتن مقتول فسادى به غیر كشتن او انـجام نمى دهد و بعد از كشتن او دیگر فسادى بر آن نیست و زانـى نـسـل را تـا روز قـیـامـت فـاسـد و تـبـاه مـى كـنـد و حـرامـهـایـى را حـلال مى كند.

آسیب‏هاى معنوى، جان و دل و به عبارت دیگر كنه حقیقت وجود آدمى را تباه مى‏سازد. «كَلاَّ بَلْ رانَ عَلى‏ قُلُوبِهِمْ ما كانُوا یَكْسِبُونَ؛ چنین مباد! بلكه اعمال (ناشایست) دل‏هاى آنان را زنگار زده است». (مطففین (83)، آیه 24)

زنگ یا زنگار در اشیاى مادى، همان چیزى است كه روى فلزات و اشیاى قیمتى مى‏نشیند و معمولاً نشانه پوسیدن و از بین رفتنِ شفافیت و درخشندگى آن و در نهایت ضایع شدن و از بین رفتن آن است.


علامه طباطبایى در تفسیر المیزان‏ مى‏فرماید: از آیه شریفه سه نكته استفاده مى‏شود:


1. اعمال زشت، نقش و صورتى به نفس و روح انسان مى‏دهند؛

2. این نقش و صورت خاص، مانع آن است كه نفس آدمى حق و حقیقت را درك كند؛

3. نفس آدمى به حسب طبع اولیه‏اش صفا و جلایى دارد كه با داشتن آن، حق را آن طور كه هست درك مى‏كند.

در ادامه به ارائه روایاتی دسته بندی شده در مورد آثار شوم زنا اشاره می نماییم.

 

1) بی برکتی در زندگی: رسول مکرم اسلام صلوات الله علیه: « زنا در هر خانه ای برود، برکت در آن وارد نمی شود»[1]؛

2) از بین رفتن نورانیت ظاهر: امام صادق علیه السلام: « زنا نورانیت چهره را از بین می رود»[2] ؛

3) رفتن روح ایمان: امام باقر علیه السلام :« هنگامی که زانی زنا می کند روح ایمان از دل او بیرون می رود و..»؛[3]

4) بی دینی: رسول مکرم اسلام صلوات الله علیه و آله: «زنا باعث نابودی دین است»[4]؛

5) غضب الهی: پیامبر مکرم اسلام صلوات الله علیه و آله: «زنا باعث غضب الهی می شود».[5]

6) عدم استجابت دعا: امام صادق علیه السلام: «خداوند بر موسی وحی کرد، زنا نکنید در غیر این صورت نور الهی را از شما پوشیده می دارم و ابواب رحمت الهی با دعای شما گشوده نخواهد شد.»[6]


7) فقر و قطع روزی: رسول مکرم اسلام صلوات الله علیه :«زنا باعث فقر و قطع روزی می گردد[7]» ؛

8) بی آبرویی: رسول مکرم اسلام صلوات الله علیه و آله: «زنا باعث بی آبرویی می شود»[8]؛

9) بی عفتی و زنا با نزدیکان زناکار: امام صادق علیه السلام:«اگر شر مرتکب شدی شر می بینی پس زنا نکید تا با زنان و دخترانتان زنا نشود.[9]»

10) قتل و جنایت و فساد مواریث ، ترک تربیت و سرپرستی کودکان و… : امام رضا علیه السلام: «از جمله مفاسدی که خدا به خاطر آن زنا را حرام فرمود، قتل و خونریزی، از بین رفتن نسب ها، فساد مواریث، ترک سرپرستی و تربیت اطفال و… است».[10]

11) ناله زمین و زمان: امام باقر علیه السلام: «زمین از غسل بعد از زنا به پیشگاه خدا ناله و ضجه می کند».[11]

12) از بین رفتن آبادانی شهرها: پیامبر مکرم اسلام صلوات الله علیه و آله: « زنا باعث می شود سرزمین های آباد و سرسبز خشک شود».[12]


13) زلزله: امام صادق علیه السلام:« زمانی که زناکاری امر ظاهری گردد زلزله زیاد می شود»[13]؛


14) در ردیف کشتن پیامبر و ویران کردن کعبه و…: پیامبر مکرم صلوات الله علیه و آله : «بنی آدم مرتکب عملى زشت‏تر و بدتر نزد خداى عزّ و جلّ نشده است از كشتن پیامبر یا خراب كردن كعبه، یا ریختن نطفه‏اش در رحم زنى كه بر او حرام بوده »[14].

15) مرگ زودرس: رسول مکرم اسلام صلوات الله علیه آله: «زنا باعث مرگ زودرس و ناگهانی می گردد»[15]؛

16) مرگ ناگهانی: رسول مکرم اسلام صلوات الله علیه و آله: « هر گاه پس از من زنا پدیدار شود مرگ ناگهانى فراوان گردد».[16]

 

مجازات زناکاران در جهنم

1) سختی حساب: امام صادق علیه السلام: «یکی از آثار اخروی زنا سختی حساب است».[17]

2) محرومیت زناکار از توجه و کلام و تزکیه الهی: «در قیامت، خداوند پیری را که مرتکب زنا شود مورد خطاب قرار نمی دهد، از گناه پاک نمی کند و به او نظر نخواهد کرد».[18]

3) عدم قرب الهی: خداوند متعال در روایت قدسی می فرماید: « زناکار در قرب الهی، جایگاهی ندارد.»[19]

4) انواع عذاب های دردناک و شدید[20]: پیامبر مکرم صلوات الله علیه و آله : «و هر كس با زنى مسلمان، یا یهودى، یا نصرانى، یا مجوسى- آزاد باشد یا كنیز- زنا كند، و بعد توبه نكند و با اصرار به این عمل خلاف بمیرد، خداوند سیصد هزار دریچه به قبرش بگشاید كه از آنها مارها و عقرب ها و شرارهاى آتش به قبرش هجوم آورند، و او بدین وضع تا روز قیامت بسوزد، و چون از گور برخیزد از بوى بد و عفونت او همه مردم محشر در عذاب باشند، و بدان شناخته شود و به عملى كه در این دنیا مرتكب مى‏شده تا این كه امر شود او را به دوزخ برند».[21]

5) خلود در جهنم: «زنا باعث خلود در جهنم است». [22]


 

 

پی نوشت ها :


[1] . قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص أَرْبَعٌ لَا تَدْخُلُ بَیْتاً وَاحِدَةٌ مِنْهُنَّ إِلَّا خَرِبَ وَ لَمْ یُعْمَرْ بِالْبَرَكَةِ الْخِیَانَةُ وَ السَّرِقَةُ وَ شُرْبُ الْخَمْرِ وَ الزِّنَا. بحار الأنوار ج‏76 187 باب 91 السرقة و الغلول و حدهما ص : 180

[2] . للزانی … فَیَذْهَبُ بِنُورِ الْوَجْهِ؛ همان

[3] . قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع إِذَا زَنَى الزَّانِی خَرَجَ مِنْهُ رُوحُ الْإِیمَانِ… ؛ همان

[4] . وَ الزِّنَا یُهْلِكُ الدِّین؛ همان

[5] . قَالَ النَّبِیُّ فِی الزِّنَا خَمْسُ خِصَالٍ … یُسْخِطُ الرَّحْمَنَ؛ همان ؛

[6] . أَبِی جَعْفَرٍ ع قَالَ أَوْحَى اللَّهُ إِلَى مُوسَى ع لَا تَزْنِی- فَأَحْجُبَ عَنْكَ نُورَ وَجْهِی وَ تُغْلَقَ أَبْوَابُ السَّمَاوَاتِ دُونَ دُعَائِك‏؛ همان

[7] . الزناَ یُورِثُ الْفَقْرَ؛ همان

[8] . قَالَ النَّبِیُّ ص الزِّنَا خَمْسُ یَذْهَبُ بِمَاءِ الْوَجْهِ؛ همان

[9] .قال الصادق علیه السلام: وَ إِنْ شَرّاً فَشَرٌّ لَا تَزْنُوا فَتَزْنِیَ نِسَاؤُكُمْ وَ مَنْ وَطِئَ فِرَاشَ امْرِئٍ مُسْلِمٍ وُطِئَ فِرَاشُهُ كَمَا تَدِینُ تُدَان. ؛ همان

[10] . عَنِ الرِّضَا ع فِیمَا كَتَبَ إِلَیْهِ مِنْ جَوَابِ مَسَائِلِهِ وَ حَرَّمَ اللَّهُ الزِّنَا لِمَا فِیهِ مِنَ الْفَسَادِ مِنْ قَتْلِ النَّفْسِ وَ ذَهَابِ الْأَنْسَابِ وَ تَرْكِ التَّرْبِیَةِ لِلْأَطْفَالِ وَ فَسَادِ الْمَوَارِیثِ وَ مَا أَشْبَهَ ذَلِكَ مِنْ وُجُوهِ الْفَسَاد؛ همان

[11] . ع مَا عَجَّتِ الْأَرْضُ إِلَى رَبِّهَا عَزَّ وَ جَلَّ كَعَجِیجِهَا مِنْ ثَلَاثٍ … اغْتِسَالٍ مِنْ زِنًا؛ همان

[12] . قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص الزِّنَا یُورِثُ الْفَقْرَ وَ یَدَعُ الدِّیَارَ بَلَاقِع‏؛ همان

[13] . عَنِ الصَّادِقِ ع‏أَنَّهُ قَالَ إِذَا فَشَتْ أَرْبَعَةٌ ظَهَرَتْ أَرْبَعَةٌ إِذَا فَشَا الزِّنَا ظَهَرَتِ الزَّلَازِل؛ همان

[14] . قَالَ النَّبِیُّ ص لَنْ یَعْمَلَ ابْنُ آدَمَ عَمَلًا أَعْظَمَ عِنْدَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مِنْ رَجُلٍ قَتَلَ نَبِیّاً أَوْ إِمَاماً أَوْ هَدَمَ الْكَعْبَةَ- الَّتِی جَعَلَهَا اللَّهُ قِبْلَةً لِعِبَادِهِ أَوْ أَفْرَغَ مَاءَهُ فِی امْرَأَةٍ حَرَاما؛ همان

[15] . الزناَ یُعَجِّلُ الْفَنَاءَ.ا لكافی.ج‏5 . باب الزانی ….. ص : 541

[16] . قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص إِذَا كَثُرَ الزِّنَا مِنْ بَعْدِی كَثُرَ مَوْتُ الْفَجْأَة؛ وسائل الشیعة، ج‏20، ص: 314

[17] . للزانی … فِی الْآخِرَةِ سُوءُ الْحِسَابِ؛ همان

[18] . صَعِدَ رَسُولُ اللَّهِ ص الْمِنْبَرَ فَقَالَ ثَلَاثَةٌ لَا یُكَلِّمُهُمُ اللَّهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ وَ لَا یُزَكِّیهِمْ وَ لَا یَنْظُرُ إِلَیْهِمْ وَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ شَیْخٌ زَانٍ و…

[19] . قَالَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى … لَا أُدْنِی مِنِّی یَوْمَ الْقِیَامَةِ مَنْ كَانَ زَانِیا؛ همان

[20] . ده ها روایت دیگر در زمینه قبح و مجازات های دنیوی و اخروی زنا وجود دارد که برای مطالعه بیشتر می توانید به کتاب شریف وسائل الشیعه ، ج‏20، ص: 323 به بعد مراجعه کنید.

[21] . عَنِ النَّبِیِّ ص فِی حَدِیثِ الْمَنَاهِی قَالَ أَلَا وَ مَنْ زَنَى بِامْرَأَةٍ مُسْلِمَةٍ أَوْ یَهُودِیَّةٍ أَوْ نَصْرَانِیَّةٍ أَوْ مَجُوسِیَّةٍ حُرَّةٍ أَوْ أَمَةٍ ثُمَّ لَمْ یَتُبْ مِنْهُ وَ مَاتَ مُصِرّاً عَلَیْهِ فَتَحَ اللَّهُ تَعَالَى لَهُ فِی قَبْرِهِ ثَلَاثَمِائَةِ بَابٍ یَخْرُجُ مِنْهَا حَیَّاتٌ وَ عَقَارِبُ وَ ثُعْبَانٌ مِنَ النَّارِ فَهُوَ یَحْتَرِقُ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ- فَإِذَا بُعِثَ مِنْ قَبْرِهِ تَأَذَّى النَّاسُ مِنْ نَتْنِ رِیحِهِ فَیُعْرَفُ بِذَلِكَ وَ بِمَا كَانَ یَعْمَلُ فِی دَارِ الدُّنْیَا حَتَّى یُؤْمَرَ بِهِ إِلَى النَّارِ أَلَا وَ إِنَّ اللَّهَ حَرَّمَ الْحَرَامَ وَ حَدَّ الْحُدُودَ فَمَا أَحَدٌ أَغْیَرَ مِنَ اللَّهِ وَ مِنْ غَیْرَتِهِ حَرَّمَ الْفَوَاحِش‏.

[22] . یُخَلِّدُ فِی النَّارِ نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ النَّار؛ همان

 

بخش اخلاق و عرفان اسلامی تبیان




منبع : پرسمان

کانال آپارات


ایمیلتان را وارد کنید تا آخرین مطالب سایت به صورت خودکار
برایتان ایمیل شود
ایمیلی حاوی لینک فعال سازی عضویت برایتان ارسال میگردد به
ایمیل خود مراجعه و بر روی لینک فعال سازی در ایمیلتان
کلیک نمایید.


 

مطالب مذهبی

کسی که با زن شوهردار زنا کند ، پس در جهنم از عورت هر دو چرک خارج میشود به مقدار پانصدسال راه و اهل جهنم از بوی گند آن دو در اذیت خواهند بود و عذابشان از همه شدیدتر است.  وسائل الشیعه

سوره اسری آیه 32 : و نزدیک مشوید به عمل زنا که همانا آن کار زشتی است و بد راهی است به ارضای میل جنسی.

سوره فرقان آیه 68 و 69 : و بندگان خدا کسانی اند که زنا نمی کنند و هرکه چنین عملی را انجام دهد مجازات آن را خواهد دید و عذاب او در قیامت دو برابر خواهد بود و با حالت خواری در آن عذاب بماند.

مجازات زناکاران در جهنم

سوره یوسف آیه 24 : وَلَقَدْ هَمَّتْ بِهِ وَهَمَّ بِهَا لَوْلا أَن رَّأَى بُرْهَانَ رَبِّهِ كَذَلِكَ لِنَصْرِفَ عَنْهُ السُّوءَ وَالْفَحْشَاءَ إِنَّهُ مِنْ عِبَادِنَا الْمُخْلَصِينَ ( و درآويخت زليخا به يوسف براى كام خود و درآويخت يوسف به آن زن براى دفع از خود. اگر نمی‏ديد يوسف دليل روشن پروردگار خود را انجام می‏داد آنچه را كه انجام نداد. اينطور كرديم تا برگردانيم از يوسف بدى و زشتى را چون كه يوسف از جمله بندگان خالص ما بود ) امام صادق (ع) فرمودند : مراد از سوء در این آیه عمل زنا است ؛ تفسیر جامع جلد 5 صفحه 105

 

 اميرالمؤ منين عليه السلام فرموده : دست برداشتن از گناه آسانتر از طلب توبه است ، و بسا شهوترانى يكساعت كه اندوه درازى بجا گذارد ( واقعا بسا شهوترانی یکساعت که انسان را به انواع بیماریها مانند ایدز و …. مبتلا کند و یک عمر انسان در اذیت باشد ). و مرگ دنيا را رسوا كرده و براى هيچ صاحب خردى شادى نگذاشته. ( اصول كافى جلد 4 صفحه  188)

 امام صادق (ع) فرمودند : روز قیامت که میشود زن زیبایی را که به خاطر زیبائیش به فتنه ( و گناه ) افتاده است بیاورند ، آن زن گوید : پروردگارا تو مرا زیبا آفریدی و به همین خاطر من گرفتار فتنه و گناه شدم ، سپس ، حضرت مریم (ع) را روبرویش آورند و به او گویند : آیا تو زیبایی یا حضرت مریم (ع) ، ما او ( حضرت مریم (ع) ) را زیبا آفریدیم و دچار فتنه و گناه نگشت ، و هم چنین مرد زیبایی را که به خاطر زیبائیش به فتنه ( و گناه ) افتاده بیاورند و آن مرد گوید : بار پروردگارا تو مرا زیبا خلق کردی و از این جهت زنان به سوی من مایل شدند  و مرا به زنا انداختند ، یوسف (ع) را نزدش آورند و به او گویند : تو زیباتری یا این ؟  ما او را زیبا خلق کردیم و با این حال به گناه نیفتاد. و همچنین مرد بلا و گرفتاری دیده ای را که به خاطر ابتلایش به بلا و گرفتاری به فتنه و گناه افتادهبود آورند ، آن شخص گوید بار پروردگارا بلا را بر من سخت کردی تا دچار فتنه و گناه شدم ! پس حضرت ایوب (ع) را بیاورند و بدان شخص گویند: آیا بلای تو سخت تر بود یا بلای این ؟ او ( حضرت ایوب (ع) ) هم گرفتار بلا شد ولی به گناه نیافتاد. ( طالبان برای پی بردن به بلا و گرفتاری که به حضرت ایوب (ع) وارد شد ، به کتاب حیات القلوب جلد 1 صفحه 203 الی 207 206مراجعه کنند ). (روضة الکافی جلد 2 صفحه 32 حدیث 291 ، حیات القلوب جلد 1 صفحه)

 حضرت امیرالمومنین علی (ع) فرمود : در روز قیامت به امر خدا ، بوی گندی وزیده میشود که تمام اهل محشر ناراحت میشوند ، تا اینکه نفس کشیدن بر آنها مشکل میگردد ، پس منادی ندا میکند آیا میدانید این بوی گند چیست ؟ گویند نمیدانیم و سخت ناراحتمان کرده ، پس گفته میشود : این بوی عورت زناکارانست که بدون توبه از دنیا رفته اند پس آنها را لعنت کنید که خدا آنها را لعنت کرده ، پس نمی ماند در محشر کسی مگر اینکه آنها را نفرین میکند و می گوید خدایا زناکاران را لعنت فرما.  وسائل الشیعه

حضرت محمد (ص) فرمودند : زنا مورث فقر است و آبادیها را ویران خواهد نمود. وسائل الشیعه کتاب نکاح باب 1 صفحه 39

امام صادق (ع) فرمودند : خداوند زنا را حرام فرموده برای اینکه سبب فسادهایی مانند قتل نفس و از بین رفتن نسبها و ترک تربیت اطفال و به هم خوردن ارث میشود. (وسائل الشیعه کتاب نکاح باب 1 صفحه 39)

از حضرت رسول اکرم (ص) روایت شده که فرمودند : کسی که با زن شوهردار زنا کند ، پس در جهنم از عورت هر دو چرک خارج میشود به مقدار پانصدسال راه و اهل جهنم از بوی گند آن دو در اذیت خواهند بود و عذابشان از همه شدیدتر است.  وسائل الشیعه

امام صادق (ع) : از مسیح (ع) روایت کرده که میفرمود : موسی بن عمران به شما امر کرد زنا مکنید و من به شما امر میکنم که فکر زنا را هم در خاطر نیاورید چه رسد به عمل زنا زیرا آنکس که فکر زنا میکند مانند کسی است که در عمارت زیبا و مزینی آتش روشن کند پس اگرچه عمارت آتش نگیرد ولی دودهای تیره آتش زیبایی های عمارت را خراب میکند پس فکر گناه هم به همین شکل قلب انسان را تیره و تار میسازد و به صفا و پاکی آن ضربه میزند ولو که عملا مرتکب آن نشوید. وسائل الشیعه جلد 5 صفحه 7

 مولا علی (ع) فرمودند : هیچ عاقلی دروغ نمی گوید ، و هیچ مومنی زنا نمی کند. ( انسان عاقل میداند که عاقبت دروغگویی رسوایی و بی اعتمادی و خواری است ، انسان با ایمان هم میداند که زنا عواقب وخیم و غیرقابل بخششی دارد( مانند انواع بیماریهای مقاربتی و بیماری آبرو بری مانند ایدز).  بحارالانوار جلد 66 صفحه 313 حدیث 7

حضرت محمد (ص) فرمودند : وقتی زناکاری و رباخواری در دهکده ای ( یا شهری ) آشکار شود ، مردم آن ، عذاب خدا را به خود خریده اند.  نهج الفصاحه حدیث 218

– حضرت رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرموده اند: بعد از شرک به خداوند هیچ گناهی بزرگتر از این نیست که مردی نطفه ی حرام خود را در رحمی که بر او حلال نیست مستقر کند.(منبع : مستدرک جلد 2 ص567)

حضرت امام صادق (علیه السّلام) فرمودند: اشدّ عذاب در قیامت برای مردی است که نطفه ی حرام خود را در رحم حرامی قرار دهد. (منبع : وسائل جلد5 ص37)

– حضرت رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرموده اند: غضب شدید و طاقت فرسای خداوند دامنگیر زن شوهرداری است که چشم های ناپاکش از نگاه های آلوده و شهوت بار به مردان اجنبی پر شده است. اگر زنی به چنین انحرافی دچارشود خداوند تمام اعمال خیر و پسندیده اش را به هدر خواهد داد و اگر از نگاه تجاوز کند و با داشتن شوهر زنا بدهد بر خداست که چنین زن بی پروا و خیانتکاری را به آتش قهرخویش بسوزاند پس از آنکه در قبر عذابش کرده باشد. ( لئلی الاخبار ص496)

حضرت رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرموده اند: ای جوان ازدواج کن و از زنا بپرهیز که زنا ریشه های ایمان را ازدلت بر می کند. این زشتکاران با رفتار ناپسند خویش نه تنها سرمایه های معنوی خود را از دست می دهند بلکه با اشاعه ی فحشاء و بی عفّتی، محیط اجتماع را فاسد می کنند و باعث بدبختی و سیه روزی جامعه ی خود می گردند. (منبع: مکارم الاخلاق ،ص99)


پیامبر مکرم اسلام صلوات الله علیه و آله فرمودند : «زنا باعث می شود سرزمین های آباد و سرسبز خشک شود».



مجازات زناکاران در جهنم

اسلام در برخورد با محرمات و از جمله محرمات جنسی از یک سیستم کاملا پیچیده و به هم مرتبط استفاده نموده است. اسلام در سطوح مختلف فردی، اجتماعی، عبادی، اقتصادی، خانوادگی، تربیتی و … دستوراتی دارد که تقید به آن زمینه ساز یک زندگی پاک و توام با آرامش است. در برخورد با گنهکاران و مجرمین نیز سیاستی ذومراتب دارد. سیاست اسلام در برخورد با این جرایم در درجه اول جنبه تادیبی و تربیتی دارد. اکثر قریب به اتفاق مصادیق جرائم جنسی، برخوردی تعزیری به عمل می آید و انواع هنجارشکن آن مقتضی برخوردی تهدیدآمیز و بازدارنده است. بایستی توجه داشت که در بسیاری از موارد شدت عمل نیز لازم است. گناهانی مثل زنای محصنه یا فاحشگی را نمی توان یکسره به فقر اقتصادی استناد داد. اتفاقا آمار انحرافات جنسی در طبقه مرفه تاسف آورتر است.



در روایتی از پیامبر خدا (صلی الله علیه و اله) اثرات گناه زنا به دو قسم تقسیم شده است. ایشان فرمودند: ای علی! زنا شش پیامد دارد: سه پیامد در دنیا و سه دیگر در آخرت. پیامدهای دنیایش این است که آبرو را می برد، مرگ را شتاب می بخشد و روزی را می برد و پیامدهای آخرتش عبارت است از حسابرسی سخت و دقیق, خشم خدای رحمان و جاودانگی در آتش. (میزان الحکمه / ج 5 / ص 2213)

در روایتی دیگر از حـضـرت رضـا عـلیـه السـلام عمل زنا بدتر و قبیح تر از قتل دانسته شده است. ایشان فـرمـودند: آنـچـه گـنـاهـش از قـتـل نـزد مـن بـیـشـتر است و بلاى آن قبیح تر است زناست؛ بـراى ایـنـكـه قـاتل با كشتن مقتول فسادى به غیر كشتن او انـجام نمى دهد و بعد از كشتن او دیگر فسادى بر آن نیست و زانـى نـسـل را تـا روز قـیـامـت فـاسـد و تـبـاه مـى كـنـد و حـرامـهـایـى را حـلال مى كند.

آسیب‏هاى معنوى، جان و دل و به عبارت دیگر كنه حقیقت وجود آدمى را تباه مى‏سازد. «كَلاَّ بَلْ رانَ عَلى‏ قُلُوبِهِمْ ما كانُوا یَكْسِبُونَ؛ چنین مباد! بلكه اعمال (ناشایست) دل‏هاى آنان را زنگار زده است». (مطففین (83)، آیه 24)

زنگ یا زنگار در اشیاى مادى، همان چیزى است كه روى فلزات و اشیاى قیمتى مى‏نشیند و معمولاً نشانه پوسیدن و از بین رفتنِ شفافیت و درخشندگى آن و در نهایت ضایع شدن و از بین رفتن آن است.


علامه طباطبایى در تفسیر المیزان‏ مى‏فرماید: از آیه شریفه سه نكته استفاده مى‏شود:


1. اعمال زشت، نقش و صورتى به نفس و روح انسان مى‏دهند؛

2. این نقش و صورت خاص، مانع آن است كه نفس آدمى حق و حقیقت را درك كند؛

3. نفس آدمى به حسب طبع اولیه‏اش صفا و جلایى دارد كه با داشتن آن، حق را آن طور كه هست درك مى‏كند.

در ادامه به ارائه روایاتی دسته بندی شده در مورد آثار شوم زنا اشاره می نماییم.

 

1) بی برکتی در زندگی: رسول مکرم اسلام صلوات الله علیه: « زنا در هر خانه ای برود، برکت در آن وارد نمی شود»[1]؛

2) از بین رفتن نورانیت ظاهر: امام صادق علیه السلام: « زنا نورانیت چهره را از بین می رود»[2] ؛

3) رفتن روح ایمان: امام باقر علیه السلام :« هنگامی که زانی زنا می کند روح ایمان از دل او بیرون می رود و..»؛[3]

4) بی دینی: رسول مکرم اسلام صلوات الله علیه و آله: «زنا باعث نابودی دین است»[4]؛

5) غضب الهی: پیامبر مکرم اسلام صلوات الله علیه و آله: «زنا باعث غضب الهی می شود».[5]

6) عدم استجابت دعا: امام صادق علیه السلام: «خداوند بر موسی وحی کرد، زنا نکنید در غیر این صورت نور الهی را از شما پوشیده می دارم و ابواب رحمت الهی با دعای شما گشوده نخواهد شد.»[6]


7) فقر و قطع روزی: رسول مکرم اسلام صلوات الله علیه :«زنا باعث فقر و قطع روزی می گردد[7]» ؛

8) بی آبرویی: رسول مکرم اسلام صلوات الله علیه و آله: «زنا باعث بی آبرویی می شود»[8]؛

9) بی عفتی و زنا با نزدیکان زناکار: امام صادق علیه السلام:«اگر شر مرتکب شدی شر می بینی پس زنا نکید تا با زنان و دخترانتان زنا نشود.[9]»

10) قتل و جنایت و فساد مواریث ، ترک تربیت و سرپرستی کودکان و… : امام رضا علیه السلام: «از جمله مفاسدی که خدا به خاطر آن زنا را حرام فرمود، قتل و خونریزی، از بین رفتن نسب ها، فساد مواریث، ترک سرپرستی و تربیت اطفال و… است».[10]

11) ناله زمین و زمان: امام باقر علیه السلام: «زمین از غسل بعد از زنا به پیشگاه خدا ناله و ضجه می کند».[11]

12) از بین رفتن آبادانی شهرها: پیامبر مکرم اسلام صلوات الله علیه و آله: « زنا باعث می شود سرزمین های آباد و سرسبز خشک شود».[12]


13) زلزله: امام صادق علیه السلام:« زمانی که زناکاری امر ظاهری گردد زلزله زیاد می شود»[13]؛


14) در ردیف کشتن پیامبر و ویران کردن کعبه و…: پیامبر مکرم صلوات الله علیه و آله : «بنی آدم مرتکب عملى زشت‏تر و بدتر نزد خداى عزّ و جلّ نشده است از كشتن پیامبر یا خراب كردن كعبه، یا ریختن نطفه‏اش در رحم زنى كه بر او حرام بوده »[14].

15) مرگ زودرس: رسول مکرم اسلام صلوات الله علیه آله: «زنا باعث مرگ زودرس و ناگهانی می گردد»[15]؛

16) مرگ ناگهانی: رسول مکرم اسلام صلوات الله علیه و آله: « هر گاه پس از من زنا پدیدار شود مرگ ناگهانى فراوان گردد».[16]

 

مجازات زناکاران در جهنم

1) سختی حساب: امام صادق علیه السلام: «یکی از آثار اخروی زنا سختی حساب است».[17]

2) محرومیت زناکار از توجه و کلام و تزکیه الهی: «در قیامت، خداوند پیری را که مرتکب زنا شود مورد خطاب قرار نمی دهد، از گناه پاک نمی کند و به او نظر نخواهد کرد».[18]

3) عدم قرب الهی: خداوند متعال در روایت قدسی می فرماید: « زناکار در قرب الهی، جایگاهی ندارد.»[19]

4) انواع عذاب های دردناک و شدید[20]: پیامبر مکرم صلوات الله علیه و آله : «و هر كس با زنى مسلمان، یا یهودى، یا نصرانى، یا مجوسى- آزاد باشد یا كنیز- زنا كند، و بعد توبه نكند و با اصرار به این عمل خلاف بمیرد، خداوند سیصد هزار دریچه به قبرش بگشاید كه از آنها مارها و عقرب ها و شرارهاى آتش به قبرش هجوم آورند، و او بدین وضع تا روز قیامت بسوزد، و چون از گور برخیزد از بوى بد و عفونت او همه مردم محشر در عذاب باشند، و بدان شناخته شود و به عملى كه در این دنیا مرتكب مى‏شده تا این كه امر شود او را به دوزخ برند».[21]

5) خلود در جهنم: «زنا باعث خلود در جهنم است». [22]


 

 

پی نوشت ها :


[1] . قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص أَرْبَعٌ لَا تَدْخُلُ بَیْتاً وَاحِدَةٌ مِنْهُنَّ إِلَّا خَرِبَ وَ لَمْ یُعْمَرْ بِالْبَرَكَةِ الْخِیَانَةُ وَ السَّرِقَةُ وَ شُرْبُ الْخَمْرِ وَ الزِّنَا. بحار الأنوار ج‏76 187 باب 91 السرقة و الغلول و حدهما ص : 180

[2] . للزانی … فَیَذْهَبُ بِنُورِ الْوَجْهِ؛ همان

[3] . قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع إِذَا زَنَى الزَّانِی خَرَجَ مِنْهُ رُوحُ الْإِیمَانِ… ؛ همان

[4] . وَ الزِّنَا یُهْلِكُ الدِّین؛ همان

[5] . قَالَ النَّبِیُّ فِی الزِّنَا خَمْسُ خِصَالٍ … یُسْخِطُ الرَّحْمَنَ؛ همان ؛

[6] . أَبِی جَعْفَرٍ ع قَالَ أَوْحَى اللَّهُ إِلَى مُوسَى ع لَا تَزْنِی- فَأَحْجُبَ عَنْكَ نُورَ وَجْهِی وَ تُغْلَقَ أَبْوَابُ السَّمَاوَاتِ دُونَ دُعَائِك‏؛ همان

[7] . الزناَ یُورِثُ الْفَقْرَ؛ همان

[8] . قَالَ النَّبِیُّ ص الزِّنَا خَمْسُ یَذْهَبُ بِمَاءِ الْوَجْهِ؛ همان

[9] .قال الصادق علیه السلام: وَ إِنْ شَرّاً فَشَرٌّ لَا تَزْنُوا فَتَزْنِیَ نِسَاؤُكُمْ وَ مَنْ وَطِئَ فِرَاشَ امْرِئٍ مُسْلِمٍ وُطِئَ فِرَاشُهُ كَمَا تَدِینُ تُدَان. ؛ همان

[10] . عَنِ الرِّضَا ع فِیمَا كَتَبَ إِلَیْهِ مِنْ جَوَابِ مَسَائِلِهِ وَ حَرَّمَ اللَّهُ الزِّنَا لِمَا فِیهِ مِنَ الْفَسَادِ مِنْ قَتْلِ النَّفْسِ وَ ذَهَابِ الْأَنْسَابِ وَ تَرْكِ التَّرْبِیَةِ لِلْأَطْفَالِ وَ فَسَادِ الْمَوَارِیثِ وَ مَا أَشْبَهَ ذَلِكَ مِنْ وُجُوهِ الْفَسَاد؛ همان

[11] . ع مَا عَجَّتِ الْأَرْضُ إِلَى رَبِّهَا عَزَّ وَ جَلَّ كَعَجِیجِهَا مِنْ ثَلَاثٍ … اغْتِسَالٍ مِنْ زِنًا؛ همان

[12] . قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص الزِّنَا یُورِثُ الْفَقْرَ وَ یَدَعُ الدِّیَارَ بَلَاقِع‏؛ همان

[13] . عَنِ الصَّادِقِ ع‏أَنَّهُ قَالَ إِذَا فَشَتْ أَرْبَعَةٌ ظَهَرَتْ أَرْبَعَةٌ إِذَا فَشَا الزِّنَا ظَهَرَتِ الزَّلَازِل؛ همان

[14] . قَالَ النَّبِیُّ ص لَنْ یَعْمَلَ ابْنُ آدَمَ عَمَلًا أَعْظَمَ عِنْدَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مِنْ رَجُلٍ قَتَلَ نَبِیّاً أَوْ إِمَاماً أَوْ هَدَمَ الْكَعْبَةَ- الَّتِی جَعَلَهَا اللَّهُ قِبْلَةً لِعِبَادِهِ أَوْ أَفْرَغَ مَاءَهُ فِی امْرَأَةٍ حَرَاما؛ همان

[15] . الزناَ یُعَجِّلُ الْفَنَاءَ.ا لكافی.ج‏5 . باب الزانی ….. ص : 541

[16] . قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص إِذَا كَثُرَ الزِّنَا مِنْ بَعْدِی كَثُرَ مَوْتُ الْفَجْأَة؛ وسائل الشیعة، ج‏20، ص: 314

[17] . للزانی … فِی الْآخِرَةِ سُوءُ الْحِسَابِ؛ همان

[18] . صَعِدَ رَسُولُ اللَّهِ ص الْمِنْبَرَ فَقَالَ ثَلَاثَةٌ لَا یُكَلِّمُهُمُ اللَّهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ وَ لَا یُزَكِّیهِمْ وَ لَا یَنْظُرُ إِلَیْهِمْ وَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ شَیْخٌ زَانٍ و…

[19] . قَالَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى … لَا أُدْنِی مِنِّی یَوْمَ الْقِیَامَةِ مَنْ كَانَ زَانِیا؛ همان

[20] . ده ها روایت دیگر در زمینه قبح و مجازات های دنیوی و اخروی زنا وجود دارد که برای مطالعه بیشتر می توانید به کتاب شریف وسائل الشیعه ، ج‏20، ص: 323 به بعد مراجعه کنید.

[21] . عَنِ النَّبِیِّ ص فِی حَدِیثِ الْمَنَاهِی قَالَ أَلَا وَ مَنْ زَنَى بِامْرَأَةٍ مُسْلِمَةٍ أَوْ یَهُودِیَّةٍ أَوْ نَصْرَانِیَّةٍ أَوْ مَجُوسِیَّةٍ حُرَّةٍ أَوْ أَمَةٍ ثُمَّ لَمْ یَتُبْ مِنْهُ وَ مَاتَ مُصِرّاً عَلَیْهِ فَتَحَ اللَّهُ تَعَالَى لَهُ فِی قَبْرِهِ ثَلَاثَمِائَةِ بَابٍ یَخْرُجُ مِنْهَا حَیَّاتٌ وَ عَقَارِبُ وَ ثُعْبَانٌ مِنَ النَّارِ فَهُوَ یَحْتَرِقُ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ- فَإِذَا بُعِثَ مِنْ قَبْرِهِ تَأَذَّى النَّاسُ مِنْ نَتْنِ رِیحِهِ فَیُعْرَفُ بِذَلِكَ وَ بِمَا كَانَ یَعْمَلُ فِی دَارِ الدُّنْیَا حَتَّى یُؤْمَرَ بِهِ إِلَى النَّارِ أَلَا وَ إِنَّ اللَّهَ حَرَّمَ الْحَرَامَ وَ حَدَّ الْحُدُودَ فَمَا أَحَدٌ أَغْیَرَ مِنَ اللَّهِ وَ مِنْ غَیْرَتِهِ حَرَّمَ الْفَوَاحِش‏.

[22] . یُخَلِّدُ فِی النَّارِ نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ النَّار؛ همان

 

بخش اخلاق و عرفان اسلامی تبیان




منبع : پرسمان

خبرگزاری «حوزه»، متن روایت را از کتاب محاسن اثر احمد بن محمد بن خالد برقی منتشر می‌کند.

عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ )ع( عَنْ أَبِيهِ قَالَ: لِلزَّانِي سِتُّ خِصَالٍ ثَلَاثٌ فِي الدُّنْيَا وَ ثَلَاثٌ فِي الْآخِرَةِ أَمَّا الَّتِي فِي الدُّنْيَا فَإِنَّهُ يَذْهَبُ بِنُورِ الْوَجْهِ وَ يُورِثُ الْفَقْرَ وَ يُعَجِّلُ الْفَنَاءَ وَ أَمَّا الَّتِي فِي الْآخِرَةِ فَسَخَطُ الرَّبِّ وَ سُوءُ الْحِسَابِ وَ الْخُلُودُ فِي النَّارِ.

امام صادق از پدر بزرگوارش علیهما السلام روایت کرد که فرمود:

زناکار شش مجازات دارد که سه مجارات آن در دنیا و سه تا در آخرت است.

اما مجازات های دنیای او این است که نور چهره را می برد و موجب فقر و مرگ زودرس می‌شود.

مجازات زناکاران در جهنم

و در آخرت نیز موجب خشم پروردگار و سختی حساب و جاودانگی در جهنم می شود.

محاسن برقی، ج1، ص106


قرآن کریم در این باره می فرماید: «… إِنَّمَا بَغْیُكُمْ عَلَى أَنفُسِكُم …» ؛ ای مردم بدانید هر گونه ظلم و ستمی مرتکب شوید، و هر انحرافی از حق پیدا کنید ضررش متوجه خود شما است.(یونس / 23)

حضرت حق تعالی می فرماید: « وَمَن یَتَعَدَّ حُدُودَ اللَّهِ فَقَدْ ظَلَمَ نَفْسَهُ » ؛ هر کس از حدود الهی تجاوز کند در حقیقت به خویشتن ظلم کرده، نه به دیگران. (طلاق/1)

و نیز در سوره نساء می فرماید: «و وَمَن یَكْسِبْ إِثْمًا فَإِنَّمَا یَكْسِبُهُ عَلَى نَفْسِهِ وَكَانَ اللّهُ عَلِیمًا حَكِیمًا » ؛کسی که گناهی مرتکب می شود، در واقع به زیان خود کار کرده و خداوند دانا و حکیم است.(نساء / 111)

امام باقر (علیه السلام) فرمود: هیچ نكبتی دامنگیر شخص نمی شود مگر به واسطه گناهی كه مرتكب شده است. (محمد بن یعقوب كلینی، اصول كافی، ج 2، ص 269، حدیث 4)

مجازات زناکاران در جهنم

در روایتی امام علی (علیه السلام) نیز می فرماید: “خداوند آسایش و زندگی راحت هیچ مردمی را نمی‏ گیرد مگر به علت گناهانی كه مرتكب شده‏ اند. خداوند هرگز به بندگان خود ستم نمی ‏كند”. (محمد تقی فلسفی، كودك، ج 1، ص 16 (المستطرف، ج 2، ص 461))گناه صرف نظر از خطراتی كه برای جهات فردی و اجتماعی دارد، بزرگ ‏ترین عامل انحطاط و سقوط انسانیت است.

هیچ نکبتی دامنگیر شخص نمی شود مگر به واسطه گناهی که مرتکب شده است

یکی از گناهانی که اسلام بر روی خطر آن تأکید فراوان داشته اشت و در این فرصت به آن می پردازیم، زنا است.قرآن كریم در مورد زنا می فرماید: “وَلاَ تَقْرَبُواْ الزِّنَى إِنَّهُ كَانَ فَاحِشَةً وَسَاء سَبِیلاً : نزدیك زنا نشوید كه كار بسیار زشت و بد راهی است”. (اسراء (17) آیه 32)

زنا نیز انواع و اقسامی دارد. زن و مردی که نگاه همراه با شهوت در محل کار به هم می کنند، این نگاه ها زنای چشم است. دختر و پسری که همدیگر را لمس نمایند این لمس، زنای دست حساب می شود.

رسول گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم در این مورد فرمود: «لِکُلِّ عُضوٍ حظٌ مِنَ الزِّنا فالعَینُ زناهُ النّظرُ و اللسانُ زناهُ الکلامُ، و الاُذُنانُ زناهُما السَّمعُ، وَالیدانُ زناهُما البَطشُ و الرّجلان زناهما المشی…» (وسایل الشیعه، ج 14، ص 138، سن ابی داود، ج 2، ص 247)

برای هر عضوی بهره ای از زناست، زنای چشم، نگاه آلوده (چشم چرانی) است. و زنای زبان سخن نابجا و شهوانی با نامحرم است. زنای گوش شنیدن چیزهای حرام (مانند موسیقی و سخنان شهوانی و…) است. و زنای دست دراز کردن آن به سوی نامحرم و زنای پا، رفتن به مجلس گناه و… می باشد.

1- حضرت رسول (صلّی الله علیه وآله و سلم) فرمود: زنا شش اثر دارد سه اثر در دنیا و سه اثر در آخرت:

آثار دنیوی: آبرو را می ‌برد، رزق را كم می ‌كند، مرگ و نیستی‌ را نزدیك می ‌نماید.آثار اخروی: غضب پروردگار، سختی حساب، دخول در آتش و جاودان ماندن در آن را ایجاب می‌ کند. (اصول كافی، جلد 2، ص 224)

در روایتی دیگر فرمودند: عقوبت دنیایی آن این است که نور صورت و آبروی او می رود، مبتلا به فقر می شود و عمرش کوتاه می گردد.عقوبت اخروی آن است که با خشم خداوند رو به رو می گردد، به سختی حساب پس می دهد و در آتش جهنم جاودانه است.  (الکافی، ج۵، ص۵۴۱)

2- زنا مرگ ناگهانی و فقر می ‌آورد

رسول خدا (صلّی الله علیه و آله و سلم) فرمود: هر گاه پس از من زنا زیاد شود مرگ ناگهانی زیاد خواهد شد. (وسائل الشیعه، ج 20، ص 308)

3- فساد نسب و تربیت طفل


سه گروه هستند که خداوند در روز قیامت از آنها روی برمی گرداند، با آنان سخن نمیگوید و آن ها رو پاک نمیکند: یکی از آن ها زن شوهرداری است که مرد بیگانه را به حریم شوهرش راه دهد و با او زنا کند

حضرت صادق (علیه السلام) می فرمایند: خداوند زنا را حرام فرموده برای ‌این كه سبب فسادهایی مانند قتل نفس و از بین رفتن نسب ‌ها و ترك تربیت اطفال و به هم خوردن ارث می ‌شود. (گناهان كبیره، جلد اول، ص 226)

4- همانا شدید ترین مردم از نظر عذاب مردی است که زنا کند.(الکافی، ج۵، ص۵۴۱)

5- امیرالمومنین (علیه السلام) می فرماید: وقتی که روز قیامت برپا شود، خداوند باد بدبویی را می وزاند که همه ی مردم از آن مشمئز می شوند. بعد از آن منادی ندا می دهد و می گوید: آیا می دانید که این چه بویی است؟! مردم می گویند نمی دانیم! اما خیلی ما را آزار داد.منادی می گوید: این بوی بد از زنانی است که خداوند را با گناه زنا ملاقات کرده اند و از این کار خود توبه نکرده اند. آن ها را لعنت کنید چرا که خداوند آن ها را لعنت کرده است.در آن هنگام احدی در قیامت نمی ماند مگر آنکه می گوید: خداوند زنا را لعن کن. (وسائل الشیعه، ج۲۰، ص۳۲۲)

6- سه گروه هستند که خداوند در روز قیامت از آنها روی بر می گرداند، با آنان سخن نمی گوید و آن ها را پاک نمی کند: یکی از آن ها زن شوهر داری است که مرد بیگانه ای را به حریم شوهرش راه دهد و با او زنا کند. (الکافی، ج۵، ص۵۴۳) بنابراین زنا از موارد بی عفتی و بی بند و باری جنسی می باشد که فاسد كننده دنیا و آخرت است. كسی كه مرتكب چنین اعمال شنیع شده، واجب و لازم است فوراً نادم شده و توبه كرده و به سوی خداوند باز گردد تا خود را از منجلاب بدبختی نجات دهد.

با همه این سخنان و روایات باید به پیام آرام بخش و زندگی ساز خداوند جان دل سپرد و دانست که : هیچ گناهی غیر قابل بخشش نیست: « إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا» ؛ خداوند همه گناهان را می ‏بخشد». (زمر (39) آیه 53)اگر كسی مرتكب گناه یا گناهانی شود، کبیره باشد یا صغیره ،کم باشد یا زیاد، ولی پشیمان شده باشد و توبه حقیقی نماید و به درگاه خداوند استغفار کند ،خداوند توبه او را می پذیرد و گناهان او را می بخشد.درآیه 53 سوره زمر می ‏فرماید: «به آن بندگانم كه با گناه ‏كردن بر نفس خویش ظلم و ستم روا داشته اند ، بگو هرگز از رحمت بی‏ منتهای خدا ناامید مباشید. البته خداوند همه گناهان شما را خواهد بخشید كه او خدایی بسیار آمرزنده و مهربان است»رسول اكرم (صلی الله و علیه و آله) فرمود:”هر مرضی دارویی دارد و داروی گناهان استغفار و طلب عفو از پیشگاه ذات پاك الهی است”. (محمدی ری شهری، میزان الحكمه، ماده ذنب، شماره 6655، ج 2، ص 997) گناه زنا نیز با توبه واقعی پاك می شود. توبه واقعی پشیمانی از تمام رفتارهای گناه ‌آلود گذشته كه به زنا ختم شد و عزم و تصمیم واقعی به ترك همه آنها واقع می شود. اگر چنین چیزی صورت گرفت، توبه واقعی شكل می گیرد و وعده خدا نیز به پذیرش توبه محقق خواهد شد و شخص توبه كار واقعی محبوب خدا می شود.


منابع: سایت پاسخگو پرسمان مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

کانال آپارات


ایمیلتان را وارد کنید تا آخرین مطالب سایت به صورت خودکار
برایتان ایمیل شود
ایمیلی حاوی لینک فعال سازی عضویت برایتان ارسال میگردد به
ایمیل خود مراجعه و بر روی لینک فعال سازی در ایمیلتان
کلیک نمایید.


 

مجازات زنا کار

 

پست اولم و زنا انتخاب کردم چون خیلی تو جامعه زیاد شده و برای بعضی ها خیلی عادی

مجازات زناکاران در جهنم

 

1-امام صادق از پدرش نقل می نماید که فرمود:زنا کار در دنیا سه و در آخرت سه مجازات دارد.در دنیا نور سیمای او از بین رفته , فقیر می شود,  زود می میرد.

 

در آخرت خشم خدا بدی حساب و جاویدان ماندن

 

 در جهنم نصیبش می شود.

 

 

 2-امیرالمومنین می فرماید : هنگامی که روز قیامت فرا برسد,خداوند باد بد بویی

 

را به وزیدن وا می دارد که از بوی آن اهل محشر ناراحت می شودتا آن جا که این باد

 

 می خواهد نفس مردم را بگیرد.در این هنگام منادیی صدا میزند:آیا می دانید بویی که

 

شما را اذیت کرده بوی چیست ؟ مردم می گویند خیر همین قدر می دانیم که به اندازه

 

 ای ادیت شدیم که بیش از این امکان نداشت. به آنان گفته می شود :این بوی فرج زنا

 

مجازات زناکاران در جهنم

کاران است که زنا کرده و بی توبه از دنیا رفته اند.آنها را لعنت کنید که لعنت خدا بر

 

آنان باد ودر صحرای محشر کسی نمی ماند ,مگر این که می گوید خدایا زنا کاران را

 لعنت کن .

3-صباح بن سیابه می گوید: در خدمت امام صادق بودم از او سوال شد :آیا زنا کار

 

 در حال زنا مومن است؟ فرمود:هنگامی که زنا می کند ایمان از او گرفته می شود .

 

پس از زنا ایمان دوباره به او بازگردانده می شود . پرسیدنداگر قصد داشته باشد

 

دوباره این عمل را انجام دهد ,چطور؟ فرمود:چه بسیارند کسانی که می خواهند کاری

 

 دوباره انجام دهند,ولی انجام نمی دهند.

 

 

 4-عبدالملک بن اعین می گوید: از امام باقر شنیدم که فرمود: هنگامی که مردی زنا

 

 می کند ,شیطان نیز در این عمل با او شریک می شود وهمان کاری که آن مرد انجام

 

می دهد ,شیطان نیز انجام می دهد. نطفه یکی است ,ولی بچه از هر دوی آنها به وجود

 

 می آید و در این صورت او شریک شیطان خواهد بود.

 

 

  5- امام صادق فرمود:خدای متعال با سه نفر سخن نمی گوید,آنها را پاک نمی

 

گرداند و عذاب دردناکی برای آنها خواهد بود,یکی از آنها زنی است که در بستر

 

همسرش با او نزدیکی کنند.

  

6-امام صادق نقل می فرماید که امیرالمومنین فرمود:آیا می خواهید بزرگترین زنا را

 

به شما معرفی کنم ؟زای زنی که در بسترشوهرش با او نزدیکی کنند و از دیگری بچه

 

 دار شودولی زحمت بچه به گردن شوهر بیفتد. خداوند در روز قیامت با چنین زنی

 

سخن نگفته,به او نگاه نمی کند,او را پاک نمی گرداند و عذاب دردناکی برای او خواهد

 

 بود.

  

7-امام صادق فرمود:بدون تردید عذاب مردی که نطفه خود را در رحمی که بر او

 

حرام است قرار دهد,از همه مردم شدید تر است.

  

8-اما صادق فرمود: هیچ خیری در حرامزاده نیست, نه در پوستش,نه در مویش,نه

 

در گوشتش,نه در خونش و نه در هیچ چیزی در آن.

  

9-امام صادق فرمود:اگر حرامزاده ای نجات می یافت,گردش کننده بنی اسرائیل نیز

 

 نجات می یافت.پرسیدن گردش کننده بنی اسرائیل کیست؟ فرمود : عابدی بود که به

 

او گفتند:بدون شک حرامزاده هیچ گاه پاک نمی گردد وخداوند عملی را از او قبول

 

نمی نماید.او نیز سر به کوه وبیابان گذاشته و می گفت: گناه من چیست؟

 

 

 

هیچ وقت نگید دیگه دیر شده خدا من و نمی بخشه خدا مهربون وبخشنده است

 

خبرگزاری «حوزه»، متن روایت را از کتاب محاسن اثر احمد بن محمد بن خالد برقی منتشر می‌کند.

عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ )ع( عَنْ أَبِيهِ قَالَ: لِلزَّانِي سِتُّ خِصَالٍ ثَلَاثٌ فِي الدُّنْيَا وَ ثَلَاثٌ فِي الْآخِرَةِ أَمَّا الَّتِي فِي الدُّنْيَا فَإِنَّهُ يَذْهَبُ بِنُورِ الْوَجْهِ وَ يُورِثُ الْفَقْرَ وَ يُعَجِّلُ الْفَنَاءَ وَ أَمَّا الَّتِي فِي الْآخِرَةِ فَسَخَطُ الرَّبِّ وَ سُوءُ الْحِسَابِ وَ الْخُلُودُ فِي النَّارِ.

امام صادق از پدر بزرگوارش علیهما السلام روایت کرد که فرمود:

زناکار شش مجازات دارد که سه مجارات آن در دنیا و سه تا در آخرت است.

اما مجازات های دنیای او این است که نور چهره را می برد و موجب فقر و مرگ زودرس می‌شود.

مجازات زناکاران در جهنم

و در آخرت نیز موجب خشم پروردگار و سختی حساب و جاودانگی در جهنم می شود.

محاسن برقی، ج1، ص106

 

و کسي که واسطه شود مرد و زني را از راه حرام به هم برساند ,خداوند بهشت را بر او

حرام مي گرداند و جايگاه او جهنم است که سرانجام بدي است . و پيوسته خدا از او

خشمگين است تا بميرد

 

مجازات زناکاران در جهنم

و کسي که با زن يهودي, مسيحي ,مجوسي,مسلمان _ آزاد باشد يا کنيز _ يا غير از اينها زنا کند

خداوند سيصد هزار در از آتش در قبرش مي گشايد که مارها ,عقربها و شعله هاي آتش از آنها

خارج مي شود و او تا روز قيامت مي سوزد مردم از بوي بد فرج او آزار مي بينند و او را تا

روز قيامت با همين خصوصيت مي شناسند تا زماني که دستور برسد او را به جهنم ببرند .و اهل

محشر با وجود عذابهاي سختي که خود دارند از آن نيز اذيت مي شوند زيرا براستي که خداوند

حرامها را حرام نموده است. و کسي با غيرت تر از خداي متعال نيست.و بخاطر غيرتي که

دارد,هرزگيها را قطعا حرام نموده و حدود شرعي را تعيين نموده است.

 

وکسي که از پشت به زني به حرام نزديکي کند يا با پسر بچه يا با مردي نزديکي کند ,خداي

متعال در روز قيامت او را بد بو تر از مردار محشور مي نميدکه مردم از بوي او از بوي او

اذيت مي شوندتا زماني که او را به جهنم ببرند.و خداوند بهيچ وجه اعذاب او را برطرف نمي کند

و اين عذاب با هيچ فديه اي برطرف نمي شود. و نيز عمل او را نابود کرده و او را در تابوتي

کهميخهاي آهنين بسته شده است,مي گذارند و با سنگهاي پهن آنقدر رويآن تابوت مي زنندکه

ميخهايش به بدن فرو رود. و اگر چهارصد امت گرفتار گوشه اي از گوشه هاي اين عذاب شوند

بدون شک همه انها مي ميرندو او از کساني است که سخترين عذابها را دارد.

کسي که با زن شوهر

داري مرتکب گناه شود ,از فرج آن دو ,آنقدر چرک آلوده به خون بيرون مي آيد که دره اي

بطول راه پانصد سال به وجود مي آيد و جهنميان از بد بويي آن دو اذيت مي شوند و عذاب

آن دو از سخت ترين عذابهاي مدم خواهد بود

  9-امام صادق فرمود:اگر حرامزاده ای نجات می یافت,گردش کننده بنی اسرائیل نیز

  نجات می یافت.پرسیدن گردش کننده بنی اسرائیل کیست؟ فرمود : عابدی بود که به

 او گفتند:بدون شک حرامزاده هیچ گاه پاک نمی گردد وخداوند عملی را از او قبول

 نمی نماید.او نیز سر به کوه وبیابان گذاشته و می گفت: گناه من چیست؟

 

8-اما صادق فرمود: هیچ خیری در حرامزاده نیست, نه در پوستش,نه

در مویش,نه

 

 در گوشتش,نه در خونش و نه در هیچ چیزی در آن.

 

 

7-امام صادق فرمود:بدون تردید عذاب مردی که نطفه خود را در رحمی که بر او

 

 حرام است قرار دهد,از همه مردم شدید تر است.

 

مجازات زناکاران در جهنم

6-امام صادق نقل می فرماید که امیرالمومنین فرمود:آیا می خواهید بزرگترین زنا را

 

 به شما معرفی کنم ؟زای زنی که در بسترشوهرش با او نزدیکی کنند و از دیگری بچه

 

 دار شودولی زحمت بچه به گردن شوهر بیفتد. خداوند در روز قیامت با چنین زنی

 

 سخن نگفته,به او نگاه نمی کند,او را پاک نمی گرداند و عذاب دردناکی برای او خواهد

 

بود.

  

  5- امام صادق فرمود:خدای متعال با سه نفر سخن نمی گوید,آنها را پاک نمی

 

 گرداند و عذاب دردناکی برای آنها خواهد بود,یکی از آنها زنی است که در بستر

 

 همسرش با او نزدیکی کنند.

String or binary data would be truncated.
The statement has been terminated.

گناه زنا-مجازات زنا-مجازات زناکار-زناکار در برزخ

۱۳۴۸/۱۰/۱۱


۱۰۶ بازدید

انتشار اینترنتی مطالب یا چاپ در نشریات دانشجویی با ذکر منبع موجب امتنان است.
نقل مطالب در دیگر نشریات با اطلاع این مجموعه و ذکر منبع بلامانع است.
برای چاپ در کتب، کسب اجازه کتبی الزامی است.
اداره مشاوره و پاسخ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها

مجازات زناکاران در جهنم
مجازات زناکاران در جهنم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *