برای رفع بوی بد سیر در دهان چه باید کرد

خواص دارویی و گیاهی

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

سیر یکی از مواد غذایی بسیار خوشمزه با خواص زیاد است. پزشکان برای پیش‌گیری از بسیاری بیماری‌ها همواره بر مصرف سیر تأکید دارند، اما چون بعد از مصرف این ماده‌ی پرخاصیت بوی بد دهان گریبان‌گیرمان می‌شود، اغلب از مصرف آن صرف‌نظر می‌کنیم. تحقیقات بسیاری برای یافتن راهکارهایی جهت از بین بردن بوی سیر انجام شده است که نتایج آن را در این مقاله به شما ارائه می‌کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.حتما بخوانید:۵ نوع بوی بد بدن که باید جدی بگیریداز بین بردن بوی بد بدن با ۱۰ روش ساده خانگیاز بین بردن بوی بد یخچال با ۶ نکته کاربردی

برای رفع بوی بد سیر در دهان چه باید کرد

سیر ماده‌ای بسیار خوش‌طعم و مغذی است که در بسیاری از غذاها استفاده می‌شود اما یک عارضه‌ی جانبی ناخوشایند دارد: بوی بد. متأسفانه بوی سولفوریک سیر ممکن است تا ۷۲ ساعت ادامه بیابد و از بین بردن آن بسیار دشوار شود. با این حال روش‌های مؤثری برای خنثی کردن بوی بد سیر و خوشبو کردن دهان وجود دارد.

اگر بخواهیم واضح‌تر صحبت کنیم باید بگوییم بوی بد دهان مشکل دوم است! مشکل اول زمانی پیش می‌آید که می‌خواهید سیرها را آماده‌ی خوردن کنید! یعنی بو گرفتن دست‌ها. پس اجازه بدهید ابتدا راهکارهایی را برای از بین بردن بوی دست‌ها ارائه کنیم و سپس برویم سراغ بوی بد سیر در دهان.

بوی سیر ترکیبی است از مولکول مختلف که اکثر آنها حاوی گوگرد است. گوگرد به‌خوبی به فلز می‌چسبد، در نتیجه اگر دست خود را روی فولاد یا فلزات دیگر بکشید مولکول‌های گوگردیِ سیر که حاوی بوی بد هستند به فلز می‌چسبند و بوی دست شما کمتر می‌شود و از بین می‌رود. گوگرد در مدار ۳‌p، چند الکترون ناپایدار دارد. در تماس با فلز، این الکترون‌ها در مدار بالاتر قرار می‌گیرند و این امر سبب پیوستگی پایدار مولکولی گوگرد و فلز می‌شود. به همین دلیل زمانی که دست خود را روی فلزات می‌مالیم، مولکول‌های گوگرد به فلزات می‌چسبند و بوی بد از بین می‌رود.

سیب‌زمینی را به دو نیم تقسیم کنید و یک تکه از آن را آب‌پز کنید. سپس سیب‌زمینی آب‌پز شده را روی دستان‌تان که بوی سیر گرفته است، بگذارید. مراقب باشید که دستان‌تان نسوزد!

بعد از اینکه سیب‌زمینی پخته را روی دست‌تان گذاشتید اگر خدای ناکرده دستان‌تان کمی سوخت یا ملتهب شد،‌ می‌توانید از روغن زیتون به‌عنوان پماد سوختگی استفاده کنید.

می‌توانید روی دست‌های بوگرفته‌تان خمیر دندان یا دهان‌شویه بمالید. این روش اثر طولانی‌مدت ندارد اما باعث می‌شود حداقل دست‌تان بوی خمیر دندان (مثلا با رایحه‌ی نعناع) بگیرد و شدت بوی سیر کاهش بیابد.

مالیدن جوش شیرین روی دست‌ها نیز می‌تواند در برخی از موارد بوی بد سیر را از بین ببرد. البته این روش همیشه کارساز نیست.

آب لیموترش نیز گاهی در از بین بردن بوی بد دست که بر اثر تماس با سیر ایجاد شده، مؤثر است.

و حالا سراغ روش‌هایی می‌رویم که به شما کمک می‌کند تا بوی بد سیر دهان از بین ببرید:

خردل حاوی زردچوبه است که به از بین بردن بوی بد کمک می‌کند. یک قاشق چای‌خوری خردل را به‌مدت یک دقیقه در دهان‌تان بچرخانید و بیرون بریزید. سپس یک‌دوم قاشق چای‌خوری از آن را در دهان‌تان بگذارید و ببلعید. این خردل تا اعماق ریه‌های شما، جایی‌که ترکیبات گوگردی سیر توسط جریان خون منتقل شده‌اند، می‌رود.

همچنین شما می‌توانید یک‌دوم قاشق چای‌خوری نمک را با دو قاشق چای‌خوری روغن خردل مخلوط کنید و روندی را که در بالا ذکر کردیم، تکرار کنید. فقط این ترکیب را در دهان‌تان بچرخانید و قورت ندهید. بعد از حدود یک ساعت، دهن‌تان را با آب شست‌و‌شو بدهید.

جویدن آدامس یا خوردن قرص نعناع، به‌‌طور موقت بوی سیر را از بین می‌‌برد. قرص یا آدامس نعناعی‌ای را انتخاب کنید که عصاره‌‌ی قوی داشته باشد یا از روغن نعناع واقعی تهیه شده باشد.

جعفری گیاه معطر معرکه‌ای برای از بین بردن بوی بد سیر در دهان است. جعفری حاوی مقدار زیادی کلروفیل است که به‌عنوان خوشبوکننده‌ی طبیعی عمل می‌کند. این سبزی معطر دارای خواص ضدباکتری و ضدالتهابی است که می‌تواند بوی بد دهان و حتی بدن را دقیقا از منشأ از بین ببرد. یادتان باشد همیشه جعفری تازه بجوید چون سبزی‌های خشک کلروفیل فعال ندارند.

این گیاهان و دانه‌ها بوی سیر دهان را خنثی می‌کنند. میخک، هل، رازیانه، دانه‌ی رازیانه بجوید و برگ نعناع تازه بخورید. برخی رستوران‌ها بعضی از این دانه‌ها (به‌خصوص دانه‌ی رازیانه) را بعد از غذا سرو می‌کنند.

چربی موجود در شیر بوی سیر دهان را کاهش می‌دهد. ترکیب آب و چربی بوهای بد دهان را از بین می‌برد یا حداقل کاهش می‌دهد. بعد از خوردن سیر یک لیوان شیر پرچرب بنوشید. حتما نتیجه‌ی آن را خواهید دید. شیر می‌تواند بر بوی سولفات سیر غلبه کند.

نتایج چندین تحقیق ثابت کرده که خوردن حدود ۲۰۰ گرم ماست در کاهش باکتری‌ها و سولفید هیدروژن دهان (منشأ و علت اصلی بوی بد) مؤثر است. ماست می‌تواند بوی سیر دهان را هم از بین ببرد.

دانه‌های قهوه حاوی ترکیبات ضدباکتری است و در از بین بردن و مبارزه با میکروارگانیسم‌ها که مسئول بوی بد دهان‌اند، مؤثر است. جویدن دانه‌های قهوه بوی بد سیر را کاهش می‌دهد.

وقتی غذای گرم مصرف می‌کنید بوی سیر تشدید می‌شود. بنابراین بعد از مصرف سیر غذاهای سرد مانند بستنی، دسرها و تنقلات یخی دیگر میل کنید.

لیموترش باکتری‌هایی را که عامل ایجاد بوی بد دهان هستند از بین می‌برد و یکی از مؤثرترین خنثی‌کننده‌های بوست. آب یک لیموی تازه را بگیرید و با یک لیوان آب مخلوط کنید و بنوشید. حتی می‌توانید لیمو را به‌تنهایی و بدون آب مصرف کنید. جویدن پوست لیمو هم بسیار مؤثر است.

چای سبز یا چای نعناع حاوی پلی‌فنل است که به کاهش غلظت سولفید هیدروژن کمک می‌کند. نوشیدن یک فنجان چای سبز یا نعناع هنگام صرف غذا یا بعد از آن تا حد زیادی بوی غیرقابل تحمل سیر را از بین می‌برد و دهان‌تان را خنک و خوشبو می‌کند.

از خمیردندان‌های اکسیژن‌رسانِ حاوی فلوراید استفاده کنید و بلافاصله بعد از خوردن سیر مسواک بزنید. از نخ دندان هم استفاده کنید چون ممکن است قسمتی از غذا یا سیر بین دندان‌هایتان بماند و با مسواک برطرف نشود.

سطح زبان جایگاه مناسبی برای رشد باکتری‌های تولیدکننده‌ی بوی بد دهان است؛ پس همیشه از تمیزکننده‌ی زبان (مسواک زبان‌پاک‌کن) استفاده کنید تا ذرات باقی‌مانده‌ی غذا و باکتری‌هایی که باعث بوی بد سیر در دهان می‌شوند، از بین بروند.

آخرین قدم غرغره کردن دهان و گلوست که ترکیبات فرار گوگرد و بوی بد دهان را از بین می‌برد.

امیدواریم این راهکارها برای شما کارساز باشد و بتوانید با خیال راحت از سیر در غذاهای خود استفاده کنید، چون سیر با خواص بسیار زیادی که دارد در پیش‌گیری از انواع بیماری‌ها نقش مؤثری ایفا می‌کند.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

برای رفع بوی بد سیر در دهان چه باید کرد

فقط جعفری می تواند بوی سیر را نابود کند. بقیه همگی کاهش دهنده بوی سیر هستند

سیر خام راهمراه باپوست ان شسته و بامقداری نعناء یا پونه خشک کمی ابپز کنید تا هم بوی ان کم شود و هم یکنوع انزیم مضر ان ازبین برودوهم راحتر هضم شود.یکی از علتهای ماندگاری بوی سیر بد هضم شدن ان است

ممنون ازاطلاعاتی که در اختیارمون گذاشتید

سلام دوست عزيز مقاله عالي بود.

ممنون که همراه ما هستید. خوشحالم که دوست داشتین مقاله رو

خانه داری

پاک کردن آدامس از روی لباس با ۱۴ روش ساده و کاربردی

پاک کردن لکه جوهر از روی لباس با ۷ روش آسان اما مطمئن

صرفه جویی در مصرف برق با ۴ روش آسان و کاربردی

گیاهان آپارتمانی مقاوم؛ ۲۹ گیاه آپارتمانی که به خانه شما طراوت

از بین بردن ساس؛ ۷ روش خانگی برای مبارزه با حشره ساس

یوگای صورت؛ ۵ تمرین معجزه‌آسا برای زیبایی چهره

بهترین روش برقراری ارتباط در موقعیت‌های مختلف چیست؟

۱۰ اشتباه رایج در برقراری ارتباط و راهکارهای اجتناب از آن‌ها

بهترین سال زندگی تو؛ کتابی الهام‌بخش برای دستیابی به اهداف بزرگ

سوئد چگونه کشوری است؟ آنچه برای تحصیل و زندگی در سوئد باید بدانید


بهترین کتاب هایی که تبدیل به فیلم شدند

بهترین فیلم های رازآلود جهان که ذهن شما را ساعت‌ها درگیر خود می‌کنند


با خاص ترین ماشین های دنیا آشنا شوید


ارزان ترین کشورهای جهان برای مهاجرت


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

آیا طعم سیر را دوست دارید اما از بویش متنفرید؟ سیر حاوی “سولفوکسید سستئین” است که بو و مزه متمایزی به آن می‌دهد. بوی سیر از 24 تا 48 ساعت پس از مصرف در ریه‌ها باقی می‌ماند. همچنین، هنگام غذا درست کردن دستانتان نیز بوی سیر می‌گیرد. با روش‌های زیر بوی سیر را از دهان و دستانتان دور کنید.

سیب حاوی آنزیم‌های اکسیدکننده است که به رفع بوی سیر کمک می‌کند. همچنین، ترکیبات فنولیکی در سیب هم با بوی طبوع سیر مبارزه می‌کند. پس از مصرف سیر، یک عدد سیب بخورید یا یک لیوان آب سیب تازه بنوشید.

 

مطالعات نشان داده نوشیدن شیر تمرکز ترکیبات بد بو در دهان و بینی را کاهش می‌دهد. هم شیر کم‌چرب و هم پرچرب مؤثرند، اما شیر پرچرب تأثیر بهتری دارد.

 

برای رفع بوی بد سیر در دهان چه باید کرد

برگ نعنا تأثیر قابل‌توجهی بر ترکیبات سیر دارد. کلروفیل موجود در نعنا بوی بد سیر را از بین می‌برد. چند برگ نعنا بجوید یا چای نعنا بنوشید. همچنین، برگ نعنای له‌شده را روی دستانتان بمالید تا از شر بوی بد خلاص شوید.

 

درست مانند نعناع، این گیاه نیز حاوی کلروفیل است . بوی سیر را از دهان و دستان شما حذف می‌کند.

 

عجیب به نظر می‌رسد، اما استیل یکی از بهترین راه‌ها برای مبارزه با بوی سیر است. زمانی که بدنتان با جسمی استیلی تماس پیدا کند، تنفس پوست سبب می‌شود اتم‌های آهن دو الکترون جذب کنند. سپس الکترون‌ها با چربی پوست واکنش داده و سبب تجزیه آن‌ها می‌شود. این فرآیند بوی سیر را از بین می‌برد.یک قاشق استیل را برای چند دقیقه روی دستانتان بمالید و سپس با آب بشورید. برای رفع بوی دهان نیز قاشق استیل را در تمام قسمت‌های دهان بچرخانید.

 

لیمو دارای سیتریک اسید است که آنزیم‌های سیر را خنثی می‌کند. همچنین، پی اچ پوست را پایین می‌آورد که سبب از بین رفتن ترکیبات بد بو می‌شود. یک قاشق غذاخوری آب‌لیمو را با یک فنجان آب مخلوط‌کنید و با آن دهان خود را بشورید. برای دست‌ها نیز می‌توانید یک عدد لیمو برش داده و روی پوستتان بمالید.

 

عطر قوی هل بوی سیر را خنثی می‌کند. چند دانه سبز هل را بجوید. یا می‌توانید یک لیوان شیر را با دانه‌های هل میکس کنید و بنوشید.

 

جوش‌شیرین بوی سیر را از دهان و دست‌ها از بین می‌برد. همچنین سطح PH را کنترل کرده و از رشد باکتری‌ها جلوگیری می‌کند. یک قاشق غذاخوری جوش‌شیرین و کمی نمک را در یک لیوان آب گرم حل کنید و دهان خود را با این محلول بشورید. می‌توانید دستانتان را به مدت یک تا دو دقیقه در آن قرار دهید تا بوی سیر از بین برود.

 

روغن‌ زیتون مانند سپری در برابر بوی سیر عمل می‌کند. کافی است قبل از خورد کردن سیر، چند قطره روغن‌زیتون روی دستانتان بمالید.

 

بدیهی است که شستن دهان با خمیردندان نعنایی تأثیر زیادی در از بین رفتن بوی سیر دارد. اما از خمیردندان روی دستانتان نیز می‌توانید استفاده کنید. خمیردندان را به دست‌ها مالیده و سپس با صابون معمولی بشورید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : jamejamonline.ir

 

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

اگر در هر یک از زمینه های خانواده، ترس، اضطراب،افسردگی، روابط عاطفی، روابط زناشویی و مسائل جنسی نیاز به راهنمایی و مشاوره داریدمشکل خود را با یکی از مشاوران آنلاین ما در میان بگذارید

All Rights Reserved – © 218 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ،محققان آمریکایی ثابت کرده اند نوشیدن یک لیوان شیر حین خوردن سیر یا پس از وعده غذایی محتوی سیر به میزان قابل توجهی بوی بد سیر را در دهان کاهش می دهد.

در واقع چربی و آب موجود در شیر ترکیب سولفور اَلیل دو متیل موجود در سیر را خنثی میکند ،‌ مولکول بدبویی که دستگاه گوارش بدن نمی تواند آن را به هنگام هضم بشکند و مراحل سوخت و ساز را روی آن انجام دهد و بلافاصله از طریق ریه ها و تعریق آزاد می شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی رادیو کانادا متخصصان دست اندر کار این تحقیق معتقدند برای دستیابی به نتیجه بهتر باید در طول مدت صرف غذای محتوی سیر ، یک لیوان شیر چرب نوشید.

مصرف آب ،‌قارچ و ریحان نیز به کاهش بوی سیر کمک می کند اما میزان کاهش بوی سیر توسط این سه عامل در مقایسه با مصرف شیر کمتر است.

جزئیات این تحقیق در نشریه علوم غذایی Journal of Food Scienceمنتشر شده است.

برای رفع بوی بد سیر در دهان چه باید کرد

سیر به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی ، عامل ضد انعقاد خون ،‌ آنتی باکتریال و پایین آورنده فشار خون شناخته شده است.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *