بهترین راه تشخیص دلار تقلبی

بهترین راه تشخیص دلار تقلبی
بهترین راه تشخیص دلار تقلبی



مدتی  است که بانک مرکزی به منظور کاهش التهاب ارزی، فروش ارز به صورت اسکناس را در صرافی های سراسر کشور  ممنوع کرده و اگر چه به نظر نمی رسد این رویه طولانی مدت باشد، اما به هر حال سبب خرید و فروش ارز از طریق دلالی و خیابانی شده که این امر، ریسک خرید ارز تقلبی به خصوص دلار تقلبی را افزایش می دهد. وقتی شما از سیستم خارج  صرافی یا بانک نسبت به خرید دلار اقدام کنید، هیچ سند رسمی برای خرید ارز نداشته و نه خریدار و نه حتی فروشنده، به خوبی نمی داند که ارز مربوطه، تقلبی است یا اصل! برای این که بدانیم دلار تقلبی را چگونه میتوان به صورت ظاهری با دلار اصل تشخیص داد، این گفتار، راهکارهایی ارائه می کند.

هشدار جدید نیروی انتظامی درباره افزایش ارزهای تقلبی

با ما همراه باشید.

تشخیص دلار  اصل

بهترین راه تشخیص دلار تقلبی

در مورد تشخیص اصل بودن اسکناس دلار بر اساس آنچه که در سایت بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) در رابطه با فیوچرهای امنیتی دلار اعلام شده، باید گفت که در حال حاضر این بانک هفت اسکناس یک دلاری، دو، پنج، ۱۰، ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ دلاری چاپ می‌کند که دارای هفت فاکتور امنیتی هستند که می‌توان آن را از نوع تقلبی دلار تشخیص داد.

فیچرهایی برای تشخیص دلار تقلبی و اصل

ضخامت اسکناس دلار یکی از راه های تشخیص دلار اصل و تقلبی است. دلار اصل، نازک تر از دلار  تقلبی  است

یکی از بهترین و مطمئن‌ترین راه‌های تشخیص دلار تقلبی ، مقایسه آن با اسکناسی است که مطمئن هستید اصل است. همه اسکناس‌های دلار به جز ۱ و ۲ دلاری از سال ۱۹۹۰ به بعد حداقل یک بار بازطراحی شده‌اند.

دلار اصل، سطح صاف و یکنواختی ندارد. چرا که با چاپگر های معمولی و حتی خیلی حرفه ای هم نمی توان آن را چاپ کرد و فناوری چاپ آن، محرمانه است

نخ امنیتی زیر نور فرابنفش رنگ متفاوت و درخشانی با بقیه نقاط اسکناس دارد. نخ امنیتی اسکناس ۵ دلاری آبی، ۱۰ دلاری نارنجی، ۲۰ دلاری سبز، ۵۰ لاری زرد و ۱۰۰ دلاری صورتی خواهد بود. اگر اسکناس زیر فرابنفش سفید بماند پس دلار تقلبی است.

حاشیه اسکناس با طرح خاصی چاپ شده است که در اسکناس دلار تقلبی به طور معمول ناهموار، تار و شکسته هستند

اگر با ذره‌بین به حاشیه دور تصویر پرتره نگاه کنید میبینید جمله (THE UNITED STATES OF AMERICA) در طول آن تکرار شده است. با چشم غیر مسلح این جمله به شکل یک خط دیده می‌شود.

دو شماره سریال یکسان در دو طرف تصویر پرتره چاپ شده است که رنگ سبزی مطابق لوگو خزانه داری دارد. اگر این دو رنگ غیریکسان باشد، باید به اصل بودن اسکناس شک کرد.

فیچرهای امنیتی دلار

نخ امنیتی دلار اصل را جدی بگیرید

پشت و رو اسکناش ۵ دلاری و ۱۰ دلاری

پشت اسکناس ۵۰ دلاری و ۱ دلاری

پشت و رو اسکناس ۲ دلاری اصل

خدای نکرده اونطرف آب بگیرنتون پدر صاحبتون دستتون میارن واسه تقلبی

سلام عالی بود
کاشکی در مورد بقیه ارز ها مثل یورو و پوند هم مطلب بذارید

۱۳۹۸. تمامی حقوق برای وبسایت Rooziato (روزیاتو) محفوظ است.

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

روش‌های کاربردی و سریع تشحیص اصل بودن دلار که معمولا استفاده می‌شوند عبارتند از:

 1 – جنس اسکناس: راحت‌ترین راه برای تشخیص اصل بودن اسکناس دلار لمس آن هست، چون از نوعی کتان ویژه ساخته شده که در بازار به صورت تجاری فروخته نمی‌شود. به همین دلیل اگر مدتی با این اسکناس‌ها سر و کار داشته باشید در عمل به راحتی با لمس کردن آن متوجه کاغذی بودن اسکناس جعلی و کتانی بودن اسکناس اصل خواهید شد.

 2 – وضوح بالا: گوشه‌های اعداد و شکل‌ها دارای نوک تیزی هایی است که در اسکناس‌های تقلبی این تیزی‌ ها به شکل گرد چاپ می‌شوند و به عبارتی شکل‌ها دارای وضوح و دقت کافی نیستند. دلیل آن هم پایین بودن کیفیت پرینتر‌ها یا دیگر روش‌های معمولی چاپ اسکناس تقلبی است که قابلیت چاپ این تیزی‌ ها را با وضوح و جزئیات بالا ندارند.

 3 – تکراری نبودن شماره سریال ها: این روش به ویژه برای کنترل اسکناس با تعداد بالا خیلی سریع عمل می‌کند، چون با بر زدن سریع اسکناس‌ها می‌شود شماره سریال‌ها را کنترل کرد که به شکل خیلی تابلو همه از یک نوع نباشند! (چون چاپ اسکناس‌های تقلبی با شماره سریال‌های مختلف کار سختی است و به همین دلیل معمولا آن‌ها را بین اسکناس‌های دیگر پخش می‌کنند.) اگر دسته اسکناس کاملا نو باشد شماره سریال‌ها از 00 تا 99 خواهند بود و اگر هم خیلی نو نباشند که به صورت تصادفی خواهند بود.بهترین راه تشخیص دلار تقلبی

 4 – براق بودن یکی از عددها: در هر چهار گوشه اسکناس دلار، عدد اسکناس نوشته شده (100، 50، 20 و غیر) که یکی از آن‌ها حالت طلاکوب و براق دارد و در مقابل نور برق می‌زند.

برای ارسال نظر لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

جالب بود چه باحال

بهترین راه تشخیص دلار تقلبی
بهترین راه تشخیص دلار تقلبی
10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *