برای درمان جوش صورت نوزاد

خواص دارویی و گیاهی

یکی از مشکلاتی در ماه های ابتدایی تولد نوزادان را درگیر می کند، بروز جوش هایی بر روی صورت آن ها می باشد. این جوش ها به راحتی با درمان های طبیعی برطرف می گردند. در ادامه روش های درمان جوش صورت نوزاد را برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

جوش صورت نوزاد را می توان در نوزادان دو ماهه ملاحظه کرد. این جوش ها به رنگ های سفید و قرمز هستند و حدود ۲۰ درصد از نوزادان را در گیر می کنند. درمان جوش صورت نوزاد کار آسانی است و این مشکل ابداً نگران کننده نیست. این جوش ها در ناحیه صورت خود را نشان می دهند و خود به خود از بین می روند.

برای درمان جوش صورت نوزاد راه های خانگی را امتحان کنید. هر چند که اگر به این درمان ها نیز روی نیاورید، پس از مدتی دیگر اثری از جوش نخواهید  یافت.

این گیاه برای برقراری تعادل هورمونی مصرف می گردد. این گیاه هم برای مادر و هم برای کودک مفید است. اجزای ترکیبی تلخ قاصدک منجر به از بین بردن باکتری می گردد. با مصرف قاصدک توسط مادر، نوزاد نیز می تواند از طریق شیر مادر از خواص قاصدک بهره مند گردد.

برای درمان جوش صورت نوزاد

برای دمنوش قاصدک، چند ریشه قاصدک، نصف فنجان گزنه و ۸ سانت علف لیمو  را تهیه بفرمایید و درون یک کاسه با هم میکس کنید.

آن گاه ظرف را بر روی حرارت بگذارید تا بجوشد. بعد از جوشیدن آب، سایر مواد را به آن اضافه کنید و منتظر بمانید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به جوشیدن ادامه دهد. در زمان تهیه آن را  مرتب هم بزنید. در پایان نیز می توانید شکر و عسل اضافه و آن را صاف کنید. از این دمنوش سه بار در روز مصرف کنید. این دمنوش را می توان به مدت ۲ روز در یخچال نگه داری و استفاده کرد.

شیر مادر دارای خاصیت ضدباکتری و میکروبی است و از آن می توان برای درمان آکنه کمک گرفت. اسید لوریک موجود در آن می تواند لایه برداری لازم را برای درمان جوش صورت نوزاد انجام دهد. ضمن اینکه مانع از حمله باکتری به طور مجدد خواهد شد.

چند قطره شیر مادر را بر روی جوش های صورت نوزاد بریزید یا کل صورت نوزاد را با آن آغشته سازید. با یک پنبه توپی یا سر انگشتان، شیر را بر روی صورت کودک به شکل دورانی هدایت کنید.

بعد از گذشت ۲۰ دقیقه، صورت کودک را پارچه ای گرم و مرطوب تمیز کنید. این درمان جوش صورت نوزاد را باید سه بار در روز انجام دهید.

یکی از درمان های عالی برای جوش صورت نوزاد استفاده از روغن نارگیل است. این روغن ضمن اینکه رطوبت لازم را به پوست کودک می دهد، پوست او را در برابر باکتری حفظ می کند. دارای ویتامین E می باشد. به راحتی پوست را تغذیه و وارد آن می گردد. این روغن نیز دارای اسید لوریک می باشد.

توپ پنبه ای را در داخل روغن نارگیل غوطه ور و آن گاه نقاط آسیب دیده را به کمک پنبه ماساژ دهید. بعد از ۲۰ دقیقه، صورت نوزاد را با پارچه تمیز و مرطوب خشک کنید.

برای درمان جوش صورت نوزاد از سرکه استفاده کنید. چون دشمن باکتری است و چربی را جذب می سازد. پوست را به سرعت تمیز و عاری از باکتری می کند فرم رقیق شده آن برای درمان جوش صورت نوزاد توصیه می گردد. چون تند و قوی است و ممکن است به پوست لطیف نوزاد صدمه بزند.

یک یا دو قاشق چای خوری سرکه را داخل نصف فنجان آب تقطیر بریزید و هم بزنید. آن پنبه توپی را به مدت ۵ دقیقه در محلول شناور و سپس آن را بر روی جوش های نوزاد بگذارید. بعد از ۲۰ دقیقه، صورت نوزاد را با پارچه مرطوب تمیز کنید. این درمان جوش صورت نوزاد را باید به مدت ۵ روز و روزی دو مرتبه تکرار کنید.

اگر آکنه های صورت نوزاد بزرگ است، برای بهبودی و درمان جوش صورت نوزاد از بلغور جو دوسر استفاده کنید. برای تهیه این درمان باید یک سوم فنجان بلغور جوی دو سر را در میکسر یا غذاساز بریزید. با این کار بلغور جوی دوسر پودر خواهد شد. وان کودک را آماده کنید. بعد از پر کردن وان کودک با آب گرم، باید پودر بلغور را در آن مخلوط بسازید.

آب و پودر را با دست به قدری هم بزنید که مواد به طور مساوی در آب منتشر گردد. نوزاد را ۱۰ دقیقه در وان قرار دهید. بعد از گذشت ۱۰ دقیقه پوست نوزاد را بدون آبکشی با حوله خشک کنید. مراقب باشید که این مخلوط وارد چشم نوزاد نشود. شما می توانید این روش را برای درمان آکنه صورت نوزاد به صورت روز در میان و هر روز انجام دهید.

 

 

برای درمان آکنه صورت نوزاد بهتر است درمان های طبیعی مانند نشاسته ذرت را به کار ببرید. این نشاسته دارای ویتامین های C، B1 و B5 می باشد. علاوه بر این ویتامین ها نشاسته دارای لیکوپن، تیامین و نیاسین است. این مواد برای پوست کودک بسیار مفید می باشند. نشاسته ذرت منجر به نرمی و صافی پوست می شود. یک آنتی اکسیدان عالی است که ضمن تامین مواد معدنی، پوست نوزاد را در برابر آکنه حفظ می کند. نشاسته پوست نوزاد را خشک می کند و این ماده برای درمان چربی صورت به کار می رود.

برای تهیه خمیر نشاسته ذرت، ۲ قاشق چای خوری از آن را با چند قطره آب میکس کنید. این خمیر باید سفت باشد. می توانید خمیر آماده شده را با گوش پاک کن یا نوک انگشت در سایر نقاط صورت نوزاد پخش کنید. این مخلوط خمیری باید به مدت ۶۰ دقیقه بر روی صورت بماند.

بعد از طی شدن ۶۰ دقیقه، با آب ولرم صورت کودک را شسته و در صورت خشکی زیاد پوست از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. برای درمان جوش صورت نوزاد این روش را دو بار در روز انجام دهید.

برای درمان راش در قسمت تناسلی نوزادان و آکنه می توان از پودر بچه استفاده کرد. این پودر به خشک شدن آکنه منجر می گردد. ضمن اینکه منافذ پوست را نخواهد بست. این خاصیت باعث می شود که بتوان در نواحی دارای رطوبت نیز از پودر بچه استفاده کرد.

ابتدا قسمت آسیب دیده را بشویید و با حوله خشک کنید. پودر بچه را بر روی ناحیه منظور بزنید. به آرامی پودر را در سراسر پوست پخش کنید. این روش درمانی را بعد از هر بار حمام کردن نوزاد انجام دهید.

ترکیب آبلیمو و عسل دارای اثر ضد باکتریایی و ضد التهابی است. این مخلوط ناخالصی های ایجاد شده روی پوست نوزاد را از بین خواهد برد. لیمو به راحتی از پوست لایه برداری می کند و عسل نیز پوست را بهبود می بخشد.

یک قاشق غذاخوری عسل خام یا مانوکا را با نصف آب یک لیمو ترکیب کنید. ۲ تا ۳ دقیقه پنبه ای را در آن قرار دهید. آن گاه پنبه را بر روی صورت نوزاد با حرکت دورانی بچرخانید. نیم ساعت منتظر باشید. آن گاه ترکیب روی صورت را با یک پارچه گرم و مرطوب تمیز کنید. این روش را روزی دو بار انجام دهید تا نتیجه بخش شود.

امیدواریم به کمک معرفی روش های درمان جوش صورت نوزاد توانسته باشیم مطالب مفیدی را برای شما علاقه مندان ارائه کنیم.

منبع : آرگا



تفریحات آبی و جشنواره‌های خرید با تور دبی


آشنایی با چایامانگالارام مجسمه بودایی غول پیکر به خواب فرو رفته!





با انواع مدل مبلمان 219 آشنا شوید

برای درمان جوش صورت نوزاد




نشانی شما منتشر نخواهد شد.





جوش های صورتی رنگ (آکنه های نوزادی) که به علت قرار گرفتن نوزاد در معرض هورمون های مادرانه در رحم ایجاد می شوند. این جوش ها نیاز به هیچ درمانی ندارند و با گذشت هفته ها و یا ماه ها از زمان تولد از بین می روند.بسیاری از نوزادان در ماه های اول زندگی دچار آکنه می شوند. پیدایش «جوش های عفونی» یا «آکنه نئوناتال» کاملا طبیعی است. در این زمان هورمون ها موجب فعالیت بیش از حد غدد چربی می شوند که این امر منجر به بروز جوش هایی روی صورت می شود. جوش ها معمولا به طور خود به خودی محو می شوند و اصلا نیازی به درمان دارویی و یا فشردن این جوش ها نیست. ولی اگر این وضعیت برای ماه ها طول کشید حتما با پزشک مشورت کنید.خشکی و پوسته پوسته شدن پوست اوقات در نوزادانی که کمی دیر متولد می شوند دیده می شود.

– دانه های سفیدرنگ (میلیا) روی صورت و بینی که به دلیل انسداد غدد چربی ایجاد می شوند. این دانه ها رد دو سوم نوزادان وجود دارد. با بزرگ شدن غدد چربی پوست و سربازکردن آنها این برآمدگی های سفیدرنگ از بین می روند. این دانه های سفیدرنگ ممکن است روی لثه یا کام نوزاد نیز دیده شوند.

– خطوطی در پشت گردن یا بین دو چشم نوزاد دیده می شوند که درواقع تجمع عروق خونی هستند که احتمالا در اثر هورمون های مادر ایجاد می شوند. معمولا به خودی خود بعد از چند هفته یا چند ماه از بین می روند ولی در موارد نادری این لکه ها برای همیشه باقی می مانند.

– یرقان که زردشدن پوست بدن یا چشم هاست. یرقان در اثر افزایش بیلی روبین (حاصل شکسته شدن سلول های گلبول قرمز) ایجاد می شود. اگر سطح بیلی روبین از حد مشخصی زیادتر شود نوزاد را در معرض نور سفید یا آبی قرار می دهند زیرا گاهی افزایش بیلی روبین سلامتی را به خطر می اندازد.

برای درمان جوش صورت نوزاد

– خشکی و پوسته پوسته شدن پوست اوقات در نوزادانی که کمی دیر متولد می شوند دیده می شود. این خشکی ناشی از ناکافی بودن سد پوستی است. ولی هیچ جای نگرانی نیست زیرا در این مواقع لایه زیرین پوست کاملا طبیعی و نرم و مرطوب است و این خشکی سطحی نیز بعد از مدتی از بین می رود.

– در هوای سرد معمولا لک و جوش های کوچکی روی دست و پای نوزاد ایجاد می شود این حالت تا شش ماهگی نوزاد هم ادامه می یابد و با گرم کردن محیط این لک ها برطرف می شود.

– طی روز اول یا دوم تولد، خال های قرمزرنگ کمی برآمده ای که شبیه محل گزیدگی پشه به نظر می رسد و گاهی حاوی کمی چرک هستند روی پوست نوزاد مشاهده می شوند. به این خال ها «اریتما توکسیوم» می گویند. این خال ها ممکن است تنها در بخشی از بدن و یا تمام قسمت های آن دیده شوند. دلیل پیدایش آنها مشخص نیست ولی بدون درمان طی چند روز یا چند هفته از بین می روند.

– پوست فلس مانند و پوسته پوسته، به خصوص در ناحیه سر ناشی از چربی های پوستی جسبناک و سلول های مرده پوست هستند. این حالت که معمولا تا یک سالگی ادامه دارد با شامپو کردن و استفاده از چربی های معدنی معمولا از بین می روند.

– «دانه های مغولی» در نوزادان با پوست تیره شایع است. این دانه ها، مسطح و آبی – خاکستری رنگ هستند و ممکن است بزرگ یا کوچک باشند. رنگدانه هایی که به سطح بالایی پوست راه نمی یابند مسوول ایجاد این دانه ها هستند و معمولا به طور خود به خوید در سنین مدرسه از بین می روند.

– عرق سوز شدن یا «میلیاریا روبرا» معمولا در 15 درصد نوزادان در آب و هوای گرم و به دنبال مسدودشدن مجاری عرق ایجاد می شود. اگر انسداد، سطحی باشد عرق، زیر سطح پوست جمع می شود و تاول هایی روشن با دیواره ای نازک تشکیل می دهد. انسدادهای عمقی تر کورک های قرمز و جوش ها را ایجاد می کنند. میلیاریا معمولا در ناحیه پیشانی، گردن و بالاتنه دیده می شود و معمولا با گذشت زمان و پوشاندن لباس های راحت تر برطرف می شود.

– لک های تیره رنگی که در بین نوزادان سیاهپوست شایع است. معمولا در اثر جوش های چرکی که سربازک رده و نقاط سیاهی را که به وسیله پوست شل احاطه شده است به وجود می آورند. این لک ها نیز به خودی خود از بین می روند.

– اگر نوزاد شما جوش های چرک دار با مرکز کمرنگ دارد ممکن است به دلیل حساسیت به دارو و غذا (ناشی از شیر مادر) یا حتی نیش حشرات و یا با عامل ویروسی ایجاد شده باشد. این جوش های پوستی معمولا خارش دارند و کمی اذیت کننده هستند و در تمام نقاط بدن امکان بروز دارند. این موارد خیلی جدی نیستند اما مراقب نشانه هایی از جمله مشکلات تنفسی و بلع در نوزاد خود باشید. اگر این جوش ها از بین نرفتند بهتر است به پزشک مراجعه کنید.منبع: تندرستی

 

1394 | کلیه حقوق برای «اتاق خبر» محفوظ می باشد.
طراحی و تولید : عصر پایش اطلاعات

خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی که با “حافظ شهرت دارد شاعر ایرانی است که آثار او یکی از ارجح ترین متون ادبیات فارسی به شمار می رود و دیوان اشعار او تقریبا در خانه هر فارسی زبانی یافت می شود و فال حافظ یکی از مشهورترین فال های مورد علاقه ایرانیان است .

زندگی و شعرهای او تاکنون بارها سوژه تحلیل گران در سراسر دنیا بوده و بیش از هر نویسنده دیگری در نوشتار فارسی زبانان پس از قرن چهاردهم تاثیر گذاشته است. همچنین باید گفت تاثیر اشعار حافظ تنها برای ایرانی ها و یا فارسی زبانان نبوده بلکه آثار او بسیاری از افراد برجسته تاریخ را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

برای درمان جوش صورت نوزاد

از جمله گوته شاعر و نویسنده معروف آلمانی اثریبه “دیوان غربی شرقی دارد که مجموعه ای از اشعار او به سبک و سیاق فارسی و تاثیر پذیرفته از اشعار حافظ است. و یا در نمونه ای دیگر نویسنده، فیلسوف، شاعر و آهنگ ساز آلمانی فریدریش نیچه بارها در نوشته هایش از حافظ برده است. جان پاین شاعر و مترجم انگلیسی و مترجم دیوان حافظ، از این شاعر به عنوان یکی از سه تن شاعران بزرگ دنیا یاد کرده و از او در کنار حافظ، دانته و ویلیام شکسپیر بزرگ ترین شاعران دنیا هستند.

با وجود تاثیر زیادی که حافظ در زندگی و فرهنگ ایرانی ها داشته ولی جزئیات محدودی از زندگی او به خصوص اوایل عمرش در دست است و اطلاعات موجود برگرفته از حکایات مختلف است. حافظ در شیراز و در حدود سال های ۷۲۰ تا ۷۲۹ قمری به دنیا آمده، ظاهرا مادرش اهل شهر کازرون بوده و پدرش بهاءالدین محمد داشته و در طول دوره سلطنت اتابکان در فارس، از اصفهان به شیراز مهاجرت می کند.

در برخی متون آمده حافظ شیرازی در دوران کودکی پدرش را از دست می دهد و برادران بزرگتر او و مادرش را رها می کنند و وی برای امرار معاش در نانوایی مشغول به کار می شود ولی از آنجا که علاقه زیادی به کسب دانش داشته، در کنار آن به تحصیل علم مشغول می شود. همچنین معروف است که وی از همان کودکی قرآن را با چهارده روایت متفاوت حفظ کرد و از این رو ملقب به “حافظ شد که بعدها آن را به عنوان تخلص خود انتخاب نمود.

حافظ در دوران حیاتش حمایت چندین حکام وقت را داشت. او به دربار شاه شیخ ابواسحاق راه یافت (گفته می شود وقتی حافظ در سنین نوجوانی بود، این شاه بر مسند قدرت نشست) و در دوره شاه مبارزالدین محمد از شاهان آل مظفر نیز حضور داشته که احتمالا به شغل دیوانی می پرداخته و منبع در آمد او از شغل دیوانی بوده است. ولی شکوفایی آثار او در زمان ۲۷ سال فرمانروایی شاه جلال الدین (شجاع شاه) بود.

برخلاف تاریخ تولد او که چندان دقیق نیست، ولی زمان فوت او را بسیاری از مورخان متفق القول سال ۷۹۲ قمری می دانند. یکی از حکایات نقل شده و قابل توجه در این زمان که بی ربط به دیوان فال حافظ (که در خطوط بعدی به آن می پردازیم) نیست، مربوط به خاکسپاری حافظ است. گفته می شود از آنجا که حافظ در اشعار خود به وفور از نوشیدن می و شراب خواری سخن رانده، در زمان فوت او در بین بسیاری جدال پیش آمد که آیا حافظ به راستی مسلمان بوده و یا آیا باید وی را طبق رسوم مسلمانان به خاک بسپارند. از این رو تصمیم بر این شد که تفالی به دیوان حافظ زده ( فال حافظ ) و از خود وی چاره جویی کنند. ولی با آمدن بیت زیر همه آنها مجبور به سکوت شده و دست از جدال برداشتند:

قدم دریغ مدار از جنازهٔ حافظ که گرچه غرق گناه است، می‌رود به بهشت تفاوت اشعار حافظ با دیگر شاعران صاحب

با مطالعه اشعاری از شاعران بسیار ی نظیر انوری، نظامی، مولوی، سعدی و دیگر کسانی که به خوبی برای علمای شرقی آشنا هستند، می توان مشاهده کرد که هریک به شیوه خود پیامی برای بشریت دارند. ولی اگر با تدبر بیشتری به این اشعار توجه کنیم، نقطه اساسی پیام همه آنها این است که بزرگترین گنج و دارایی انسان، همانا روح و روان باطنی نهفته در اوست که با وجود یک جرقه الهی حقیقی در آن، می تواند بر همه عناصر متخاصم و ناخوشایند طبیعت فائق آید. در حالی که ایمان در روح انسان می تواند به شیوه های مختلف بزرگ و برجسته در قالب نظم و نثر یا هنر و ساختار توصیف شود ولی ایمان تنها یک عقیده مذهبی یا عرفانی نیست بلکه یک ارتباط همه جانبه با این حقیقت است که هر انسانی منشاء وجود است.

و بعد حافظ می آید، شاعری که می توان گفت بزرگترین خواننده روح انسان است. در او تمام تلاش ها، غم و اندوه ها، پیروزی و شادی ها، امیدها و ناامیدی های تک تک انسان ها نمایان گر می شود. در اشعار حافظ ارتباط مستقیم و بی درنگ با جهان بیرونی و یا به بیان دیگر، واقعیت بی نهایت جهان ماده و آینه روح ابدی را می بینیم، وجود مطلقی که در آن ماده و روح یکی بوده ولی هر دو دارای جنبه ها و حالت های بی نهایتی هستند.

بی دلیل نیست که “دیوان اشعار او در سراسر شرق، تبدیل به کتاب بزرگ فال نما در سراسر دنیا و نه فقط ایران شده تا حدی که بسیاری او را “لسان الغیب می ند، بدین معنی که گویی از ضمیر غیب آگاه است. گرچه خود حافظ خلاف این نظر را داشته و هیچکس را آگاه ازغیب نمی داند، چراکه در یکی از ابیاتش می خوانیم:

ز سر غیب کس آگاه نیست قصه مخوان کدام محرم دل ره در این حرم دارد

شاید بتوان گفت حافظ بزرگ ترین شاعر عرفانی ایران باشد، شاعری که بینش معنوی و الهام بخش فوق العاده ای دارد. با وجود آنکه نزدیک به شش قرن از حیات حافظ و شعرهایش می گذرد، هنوز هم غزل های او در زندگی مردم تاثیرگزار است.

بسیاری از ایرانی ها رسم دارند هر زمان به مشکل و یا گره ای در کارشان برخورد می کند و یا حتی یک سوال کلی در ذهن خود دارند، آن سوال را در ذهن خود نیت کرده و سپس از غزل های حافظ شیرازی راهنمایی می خواهند و یا حتی با خواندن اشعار او، نسبت به آن موضوع آرامش خاطر بیشتری دست پیدا می کنند.

اکثر اوقات نیز حافظ به روش مبهم و مرموز خود از طریق غزل هایش، سوال کننده را وا می دارد تا به آینه درون خود نگاه کند و با منعکس شدن آینه درون در غزل حافظ، آن شخص به یک جواب، راهنمایی و یا مسیر الهام بخش دست پیدا می کند.

در فال حافظ ، رسم است که اولین خطی که چشم خواننده به آن می افتد، جواب مستقیمی به سوال اوست و باقی غزل به نوعی روشن کننده آن موضوع است.

(c) 26-218 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *