برای درمان تبخال روی لب

خواص دارویی و گیاهی

تبخال نشانه ای از عفونت غیر قابل جبران ویروس هرپس سیمپلکس (herpes simplex) هستند. تبخال ها را اگر به حال خود بگذارید، در نهایت بدون درمان ناپدید خواهند شد، اگرچه این موضوع می‌تواند چند هفته طول بکشد.

برای خلاص شدن سریع از شر تبخال، می توانید داروهای بدون نسخه، درمان های خانگی، و یا فرآورده های دارویی مورد تأیید پزشکان که به صورت عمومی برای تبخال‌ها استفاده می شوند را امتحان نمایید. توجه داشته باشید که هر فرد واکنش متفاوتی به هر درمانی نشان می دهد، و انتخاب هر نوع درمان، الزاما نتیجه‌ی مطلوب را در پی نخواهد داشت.

تبخال‌ها نتیجه‌ی آلودگی با ویروس HSV-1، عفونت هرپس سیمپلکس نوع ۱ هستند. آلودگی با HSV-2، معمولاً به خاطر رابطه‌ی جنسی دهانی با مردی که هرپس تناسلی دارد رخ می‌دهد، که اساساً دلیل غیر معمول‌تری برای بروز ناگهانی تاول‌های دهانی است.

ویروس هرپس سیمپلکس ۱، پیش از دوران بلوغ، معمولاً به واسطه ی بوسیده شدن کودک توسط فردی که تبخال دارد به وی منتقل می شود. ظروف غذاخوری مشترک، حوله ها یا ریش تراش‌ها، ممکن است بیماری را انتشار دهند. عفونت به سمت اعصاب پیشرفت می‌کند و آنجا نهفته می‌ماند تا زمانی که بعدا یک محرک آن را به کار بیندازد.

مشخص شده است که محرک های زیر عفونت را فعال می‌کنند:

برای درمان تبخال روی لب

در ادامه با درمان‌های طبیعی جهت خلاص شدن سریع از تبخال آشنا می‌شود.

عصاره‌ی وانیل را روی تاول بمالید. درمان های خانگی، یک علم غیر قطعی هستند، و موسسه ی ملی سلامت ایالات متحده هیچ کدام از آنها را در تمام موارد قابل اجرا نمی‌داند. اگرچه چند مورد وجود دارد که شاید اثر ملایم کننده ای بر تاول‌ها داشته باشند.

دستورالعمل

می توانید چند قطره عصاره ی وانیل خالص را با استفاده از یک گلوله پنبه ی استریل، ۳ تا ۴ مرتبه در هر روز، روی تاول دهانی بمالید.

پایه ی وانیل، محلولی است که در مقایسه با الکل طبی به شیوه ای اساسی عمل می کند. عصاره ی وانیل همچنین تحریک پذیری را کاهش می دهد، که باعث می شود تاول دهانی کمتر آزار دهنده باشد. فقط از عصاره ی وانیل ۱۰۰ درصد خالص استفاده نمایید.

نکته: هرگز از وانیل مصنوعی استفاده نکنید، چون دارای خواص ضد آلودگی مشابه نیست.

روغن درخت چای به عنوان درمانی برای دسته ای از صدمات پوستی استفاده می شود، و می تواند برای تسهیل عوارض جانبی تبخال مورد استفاده قرار گیرد. این روغن، پوست را به خوبی خشک می کند، که می تواند در پروسه ی بهبودی تبخال کمک کننده باشد. علاوه بر آن، خواص ضد ویروسی، ضد قارچی، میکروب کشی و ضد عفونی دارد.

دستورالعمل

با یک تکه پنبه، دو بار در روز آن را دقیقاً روی تبخال خود بمالید. در صورتی که پوست حساسی داشته باشید، شاید لازم باشد روغن را پیش از استفاده، با آب رقیق کنید.

نکته: روغن درخت چای در صورتی که خورده شود مضر است، پس هنگام استفاده در نزدیک دهان، مراقب باشید.

مشخص شده است که یک عامل کلیدی در شیرین بیان، زمان التیام تبخال را سرعت می‌دهد. شیرین بیان معمولی را میل کنید یا از مکمل های شیرین بیان استفاده نمایید. همچنین کمی مکمل شیرین بیان پودر شده را می توان با آب به صورت خمیر درآورده و چند بار در روز، مستقیماً روی تاول قرار داد.

دستورالعمل

یک قاشق غذا خوری پودر ریشه ی شیرین بیان یا کمی را با نصف قاشق آب مخلوط کنید تا به حالت کرمی در بیاید.

یک راه دیگر، مخلوط کردن آن با وازلین است، که به تنهایی می‌تواند پروسه‌ی التیام تاول های دهانی را سرعت بخشد. هنگامی که تصمیم به انجام این کار گرفتید، با یک قاشق غذا خوری وازلین شروع کرده و آن را با ریشه ی شیرین بیان مخلوط کنید. شما می توانید به تدریج به غلظت دلخواهتان برسید. به آرامی، یک لایه نازک از آن را روی تاول بمالید، که باعث می شود کاملاً ایمن شود.

نکته: آن را به مدت بیش از چند ساعت، یا یک شب، روی تاول بگذارید.

پروتئین های شیر تاول را بهبود می بخشند، در حالی که دمای خنک مایع، هر گونه ناراحتی را که ممکن است با آن مواجه باشید، تسکین می دهد.

دستورالعمل

این روغن خواصی دارد که به طور ویژه، اجزای عفونت در خارج از سلول هایتان را از بین می برد، مشابه ذراتی که در اطراف تبخال باز شده. محققان دریافته‌اند که اتصال روغن نعناع با تبخال باعث ترمیم سریع آن می‌شود.

دستورالعمل

نکته: این کار را دو بار در روز انجام دهید تا زمانی که دیگر نیازی به آن نباشد.

هر فردی که والدینش هیدروژن پراکسید را روی یک خراشیدگی قرار می دادند، متوجه می شود که این کار آنقدر هم شگفت انگیز نیست. خبر روحیه بخش این است که استفاده ی آن به خواست خودتان، به میزان چشمگیری آسیب زایی کمتری دارد، و به نظر نمی رسد اکنون که کمی بزرگ تر شده اید، آن قدر شدید آسیب برساند. چه آن را دوست داشته باشید و چه از آن متنفر باشید، انجام آن می تواند درمان قدرتمندی برای تبخال باشد.

دستورالعمل

نکته: به آن فرصت دهید پیش از آب کشیدن، تا ۵ دقیقه یا همین حدود در مجاورت آن بماند.

اگر پیش از این نشاسته ی ذرت مصرف کرده باشید، با بافت نرم و لطیف آن آشنا هستید. این نشاسته می تواند کمک کند تا از تبخال خلاص شوید. دلیل دقیق تر برای اینکه چرا نشاسته یک راه حل خانگی شگفت انگیز برای تبخال است، این روش است که pH تبخال را از بین می برد، عفونت در یک محیط بسیار اسیدی پیشرفت می کند و یک حالت محلول ایجاد می کند. برای تسکین یافتن، و کاهش اندازه ی تبخال تان، کافیست خمیر نشاسته را تهیه نمایید.

دستورالعمل

نکته: این کار را هر روز انجام دهید تا تبخال تان برطرف شود.

راه رفع تبخال روی لب

بر خلاف این نکته که تبخال «درمان» نمی شود، داروها می توانند علائم شما را کاهش داده و فرآیند بهبودی را سرعت ببخشند. شاید سریع ترین و کم زحمت ترین شیوه ی درمان تبخال، شیوه ای از درمان است که می توانید از داروخانه تهیه کنید. سه دسته ی اصلی کرم ها پنسیکلوویر، آسیکلوویر و دوکوزانول هستند.

دستورالعمل

این کرم ها، در صورتی که آنها را زمانی که اولین نشانه های تبخال ظاهر می شود بلافاصله مصرف نمایید، واقعاً می توانند موفقیت آمیز باشند.

نکته: باید کرم را اوقات، تا ۵ بار در هر روز به مدت ۴ یا ۵ روز، استفاده نمایید.

یک درمان سهل الوصول دیگر، که کاملاً بر خلاف محلول پاک کننده عمل می کند، وازلین است. این ژل پوست را به جای خشک کردن آن، نرم می کند و یک لایه ی دفاعی برای ایجاد آمادگی در برابر بیماری ایجاد می کند.

دستورالعمل

نکته: می توانید آن را دو تا سه مرتبه در هر روز استفاده نمایید.

یک شیوه برای کنترل تبخال، از طریق استفاده از عوامل خشک کننده است.

برای درمان تبخال روی لب

دستورالعمل

الکل طبی، یکی از گزینه هایی است که مرتبا استفاده می شود. محلول ۷۰ درصد آن را تهیه کنید، و با استفاده از گوش پاک کن بر روی تبخال استفاده نمایید. الکل تبخال را خشک کرده، آن را التیام می بخشد، و اجازه نمی دهد عفونی شود تا در نتیجه نتواند پیشروی کند. این درمان، زمانی که تبخال تازه ایجاد می شود، مؤثرتر است.

نکته: اکسید روی همانند کرم کالامین، می تواند به سادگی ضایعات را خشک کند.

به سادگی یک تکه یخ بردارید و چند بار در روز به صورت مداوم، چند دقیقه آن را روی تاول نگه دارید. یخ، درد و سوزش تاول را تسکین داده و تحریک پذیری آن را کمتر می کند.

سرکه سیب، ارگانیسم های میکروسکوپی را از بین می برد، تاول را خشک کرده و حتی pH تبخال را نیز تغییر می دهد. استفاده از سرکه سیب بر روی یک تاول باز ممکن است کمی سوزش داشته باشد. با استفاده از یک گوش پاک کن، سرکه سیب را چند مرتبه در روز روی تاول بمالید.

این روزها نیازی نیست برای پیدا کردن یک گیاه و جدا کردن برگ ها و پوست آن نگران باشید، چون می توانید یک ظرف نارون کوهی را تقریبا در تمام داروخانه ها یا عطاری‌ها پیدا کنید. چون نارون کوهی به اندازه ی کافی روغن ندارد تا به عنوان یک روغن ضروری در اختیار ما قرار دهد.

مشخص شده است که در بیماری های مختلفی ، به ویژه در پوست سالم ملتهب، زخم ها، گزیدگی های عنکبوت، چرک کردن، و در صورتی که به این قسمت دقت نکرده اید، تبخال، کمک کننده است. گلوله های پنبه را درون نارون کوهی غوطه ور کنید. روی تاول تان بمالید، و اجازه دهید بماند. این کار را تا جایی که لازم است، هر روز ۱ تا ۲ مرتبه انجام دهید.

به سادگی انتهای یک برگ تازه ی آن را بشکنید. ژل را روی تاول تان بمالید. یک تکه پنبه را به طور کلی در یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا بیندازید. آن را مستقیماً استفاده کنید.

سیر یکی از آن درمان های خانگی تبخال است که به نظر می رسد با درمان بیماری های جزئی متعددی ارتباط دارد. خمیری از سیر له شده درست کنید و آن را به مدت ۱۵ دقیقه روی تبخال تان قرار دهید. خواص ضد باکتریایی سیر، ناحیه را استریل نموده و زمان بهبودی را کاهش می دهد. مراقب باشید، سیر قوی است و ممکن است هنگام استفاده کمی سوزش داشته باشد.

کلیه حقوق مطالب برای مجله تناسب اندام محفوظ است؛ لطفاً در صورت استفاده ، لینک و مجله تناسب اندام را درج کنید. کانال بدنسازی

تبخال لب همان زخم ناخوشایند اطراف لب هست که گاهی اوقات این زخم مثل یک خزنده شروع به حرکت می کند و تبدیل به مجموعه ای از زخم ها می شود .

همانطور که ما به جهت حفظ سلامتی ، برای آرایش لب هایمان خرید رژ لب بدون سرب را انتخاب می کنیم .

باید با مراقبت از پوست لب در مقابل بیماری های لب و دهان ، ظاهر طبیعی لب هایمان را نیز حفظ کنیم .

حتما بخوانید : قبل از خرید رژ لب بدون سرب بخوانید !

در واقع تبخال یکی از بیماری های ویروسی می باشد که گاهی اوقات به دلایلی بر روی قسمت های مختلف بدن بخصوص اطراف لب و دهان ظاهر می شود .

برای درمان تبخال روی لب

باید بدانید برای تبخال لب درمان قطعی وجود ندارد چرا که وقتی ویروس تبخال وارد بدنمان شود تا پایان عمر همراه ما می ماند و هر زمان که کمی ضعیف شویم سریعا خودش را نشانمان می دهد.

اصولا تبخال لب به دلایل زیر ایجاد می شود :

اگر بیش از حد زیر نور خورشید بمانی .

به اندازه کافی آرامش نداشته باشی و استرس مداوم را تجربه کنی .

باید بدانی در خانم ها گاهی با قائدگی تبخال اتفاق می افتد .

گاهی اوقات ضعف در سیستم ایمنی بدنت به دلایل مختلف مثل عبور از یک مرحله بیماری باعث ایجاد تبخال می شود .

مهمتر از همه اینکه ویروس تبخال بسیار مسری می باشد و به راحتی با تماس با شخص آلوده ، از او تبخال می گیری .

حتما بخوانید : 1 رژ لب مات مک پرطرفدار در دنیای میکاپ کدامند

در یک کلام بگویم خیر !!!

 روشی برای درمان سریع تبخال لب وجود ندارد اما می توانی در کنار استفاده از پماد تبخال با رژیم غذایی درست ، دوره بهبود تبخال را خیلی کوتاه تر کنی .

درواقع ساده تر بگویم با رژیم غذایی می توانی به فعالیت سیستم ایمنی بدنت کمک کنی تا سریع تر ویروس تبخال را از بین ببرد .

تمامی سبزیجات رنگ قرمز و نارنجی خواص آنتی اکسیدانی بالایی دارند و با بازسازی سلول های پوست روند بهبود زخم های تبخال را سریع تر می کنند .

 پس این بار که تبخال زدی در رژیم غذایی خود انواع فلفل های دلمه ای رنگ و وارنگ ، هویج و را قرار بده .

انواع ماهی ها با داشتن اسید های چرب امگا 3  باعث غیر فعال شدن ویروس تبخال می شوند و به این صورت التهابات تبخال لب به شدت کاهش پیدا می کند .

بدن با داشتن پروتئین خالص و کافی می تواند خود را بازسازی کند پس در زمان تبخال لب تا می توانید گوشت قرمز ، مرغ ، بوقلمون و تخم مرغ بخورید .

حتما بخوانید : می خواهی لبت را به دست تقویت کننده های طبیعی بدهی؟

روی و یا همان زینک علاوه بر اینکه باعث بازسازی سلول های بدن می شود در جلوگیری از ابتلا به بیماری ها نقش مهمی دارد .

جگر ، تخمه کدو حلوایی ، اسفناج و آجیل برای تامین زینک مورد نیاز بدنتان کافی است .

حال که دانستی رژیم غذایی مناسب در زمان ایجاد تبخال لب چیست اگر خدایی ناکرده دچار تبخال لب و دهان شدی از مصرف این خوراکی ها غافل نشو .

شما:

آدرس شما:

اشتراک در خبره

اگر دوست داری ویدئو ها و آموزش های ایران رژ برات ارسال بشه تو وارد کن

شما:

آدرس شما:

اشتراک در خبره

ایران رژ با ارائه محصولات آرایشی سالم به تو کمک میکنه که علاوه بر زیبایی ظاهری ، سلامتی بدنت رو به خطر نندازی

آدرس : مازندران ، فریدون کنار ، میدان درنا ، جنب چاپ بردیا

۰۱۱-۳۵۶۶۹۲۳۸ : تلفن تماس

(تلگرام)۰۹۰۳-۳۴۵-۳۰۹۱

iranroj.com@gmail.com

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ایران رژ محفوظ است

درست کردن پنکیک یکی از چیزهایی است که اغلب خانمها و بخصوص مادران به دنبال آموزش تهیه آن هستند. البته طرز تهیه پنکیک بدون شیر با طرز تهیه پنکیک با شیر متفاوت است.
می توان پنکیک با آب را هم تهیه کرد. شاید یکی از مهمترین دلایل توجه به آموزش تهیه پنکیک در بین کاربران، مناسب بودن پنکیک برای صبحانه است. انواع پنکیک با طعم های مختلف وجود دارند. مثلا پنکیک با موز یا پنکیک شکلاتی و.. در این مقاله ما آموزش تهیه پنکیک فوری را برای شما در نظر گرفته ایم.

یکی از بازیگران زن ایرانی مینا وحید است که اولین بار در فیلم سینمایی دوران عاشقی به مخاطبان معرفی شد و در این فیلم هم به خوبی درخشید. به همین علت هم بسیاری از طرفداران او علاقه مند به دانستن بیوگرافی مینا وحید شدند.
این روزها هم نقش آفرینی مینا وحید در بانوی عمارت مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است و به همین علت هم ما در این مقاله از پارسی نو برای شما ضمن این که عکس های جدید مینا وحید را گردآوری و منتشر کرده ایم، در مورد زندگی خصوصی می

روغن زیتون یکی از انواع روغن هایی است که برای هر فردی با هر میزان سواد و اطلاعات یک ماده غذایی مفید شناخته شده است و هر کسی تقریبا از خواص روغن زیتون مطلع است.
از جمله اکثر خانمها از خواص روغن زیتون برای پوست و مو اطلاعاتی دارند. و اغلب ماسک موی زیتون را هم مورد استفاده قرار داده اند. به طور معمول اگر حساسیتی در مورد مصرف روغن زیتون در فرد وجود نداشته باشد، این روغن عوارضی نداشته است و همه افراد حتی کسانی که مشکل قند خون دارند هم می

طب سنتی یکی از موارد مهم در دانش پزشکی است که در ایران و کشورهایی مانند چین دارای سابقه طولانی در استفاده هم هست. از آنجایی که طب سنتی و استفاده از داروهای این طب دارای کمترین عوارض جانبی هستن و بعضا دارای عوارض هم نیستند، بسیار مورد توجه قرار دارد.
از جمله در این شاخه از علم پزشکی، استفاده از روغن های گیاهی برای رفع مشکلات مختلف بدن از جمله برای تقویت پوست و مو بسیار توصیه می شود. روغن آرگان یکی از این روغن های مورد اشاره است که هر

فصل زمستانی یکی از زیباترین فصول سال است که به خاطر طبیعت خاص متاثر از برف و باران، فضایی کاملا رمانتیک دارد.
در این فصل متن ادبی در مورد زمستان و یا دلنوشته های زمستانی بسیار طرفدار دارند. برخی کاربران هم با به اصطلاح نشستن برف روی زمین متن عاشقانه زمستانی را برای مخاطبان خود ارسال می کنند.
ما در این مقاله از پارسی نو سعی کرده ایم تا شعرهای زمستانی را برای شما گردآوری کنیم به علاوه این که انواع متن کوتاه و زیبای زمستانی را هم جمع آوری و منتشر

برای درمان تبخال روی لب

شیر یکی از مواد خوراکی یا بهتر است بگوییم یکی از نوشیدنی هایی است که بسیار مفید است و برای رده های سنی مختلف مصرف شیر توصیه می شود. خوردن شیر بخصوص برای کودکان توصیه می شود چرا که خاصیت شیر برای استخوان سازی در کودکان دارای اهمیت اساسی است.
مصرف شیر قبل از خواب هم یکی از کارهایی است که مادران برای کودکان خود انجام می دهند تا رشد مناسبی داشته باشند. اما نباید از عوارض مصرف شیر غافل ماند چرا که حساسیت به خوردن شیر یکی از مشکلاتی است که

یکی از خوانندگان نوظهور پاپ کشورمان، حامد همایون است که جزو خوانندگان با اخلاق و پرطرفدار در بین جوانان ایرانی به شما می آید. این خواننده موسیقی پاپ اهل شیراز است و تا کنون هم ازدواج نکرده است.
اگر شما هم به دنبال بیوگرافی کامل حامد همایون هستید، حتما ما را در این مقاله از پارسی نو همراهی کنید. در مورد زندگی خصوصی او حتما شما هم خبر ازدواج حامد همایون و سحر دولتشاهی را شنیده اید اما باید بدانید که این خبر فقط یک شایعه بوده است.
خلاصه این ک

کشور ایران دارای تنوع غذایی بالایی است. مثلا شمال ایران دارای انواع خاصی از غذاها هست و همینطور جنوب، غرب و شرق ایران هم غذاهای مناسب با فرهنگ خود را دارند.
یکی از غذاهای محبوب ایرانی، غذاهای جنوبی هستند و یکی از انواع غذاهای جنوبی خورشت بامیه است. البته خورش بامیه در جاهای دیگر ایران هم طبخ می شود اما به طور معمول مخصوص جنوب کشورمان است.
به این ترتیب انواع خورشت بامیه وجود دارد. مثلا خورشت بامیه با مرغ یا خورشت بامیه عربی. ما در این

در چند ساله اخیر شاهد ورود بازیگران جوان و تازه کاری به عرصه بازیگری هستیم که کار و بازی برخی از آنها واقعا زیبا است و مخاطب را به خود جذب می کند.
یکی از این بازیگران، مهسا طهماسبی است که همه ما او را به عنوان بازیگر نقش کیان در سریال دیوار به دیوار می شناسیم. این بازیگر برادرزاده مائده طهماسبی است و بنابراین نسبت فامیلی با او و فرهاد آئیش دارد.
در این مقاله از پارسی نو برای شما در مورد زندگی خصوصی مهسا طهماسبی مطالبی را گردآوری و منتشر کر

سریال بانوی عمارت چند بازیگر جوان و جدید را به تلویزیون ایران معرفی کرده است. یکی از این بازیگران، مریم مومن که در نقش فخرالزمان در این سریال حضور دارد و توانسته نظر مخاطبان را به خود جلب کند. در ادامه بیوگرافی و عکس های جدید مریم مومن را ملاحظه کنید.

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهــم♥
کپی برداری فقط با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد.

Parsino.com © 218 – Allrights Reserved

برای درمان تبخال لب روش های متفاوتی وجود دارد که برخی دارویی و برخی طبیعی است.

اما سریعترین و مناسبترین راه برای درمان تبخال دور دهان روشی خانگی است که بسیار مفید می باشد.

– :  پیدایش تاول های بسیار کوچک و دردناک معمولاً در اطراف دهان از علایم تبخال لب است.

این تاول ها گروهی ظاهر میشوند و در اطراف هر کدام یک حلقه قرمز وجود دارد.

داخل این تاول ها مایع وجود دارد اما پس از مدتی تاولها خشک شده و ناپدید میشوند.

برای درمان تبخال روی لب

درمان تبخال خود به خودی در عرض چند روز تا یک هفته و گاهی اتفاق می افتد عود تبخال امری معمول است.

ویروس برای تمام عمر در بدن باقی میماند اما معمولاً در حالت خفته قرار دارد.

تبخال دهان خطرناک نیست ولی بسیار آزاردهنده و ناخوشایند است.

هنگام ایجاد تبخال در اطراف دهان، لازم نیست وحشت زده و ناراحت شوید، بلکه می توانید آن را در منزل در عرض یک دقیقه درمان کنید.

ولی نکته مهمی که باید در نظر بگیرید این است که درمان تبخال را باید به سرعت هرچه تمام تر شروع کرده تا ظاهر ناخوشایند آن بزرگتر نشود، چراکه حتی چندین لایه کرم پودر نیز نمی تواند کاملا آن را بپوشاند.

و تا زمان برطرف شدن کامل آن احساس ناخوشایندی با شما همراه است.

در زیر با دو روش درمان خانگی تبخال تنها در یک دقیقه آشنا می شوید که به دلخواه یکی را می توانید انتخاب کنید: درمان 9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *