برای جلوگیری از رفلاکس معده

برای جلوگیری از رفلاکس معده
برای جلوگیری از رفلاکس معده

سوزش سر دل و رفلاکس معده همان احساس ناراحت کننده ای است که معمولا در قفسه سینه شروع می شود و ممکن است به گلو نیز گسترش یابد. این ناراحتی اغلب هنگام شب رخ می دهد. با این حال پیشنهادهایی برای کاهش علائم این عارضه وجود دارد.

سوزش سر دل و رفلاکس معده همان احساس ناراحت کننده ای است که معمولا در قفسه سینه شروع می شود و ممکن است به گلو نیز گسترش یابد. این ناراحتی اغلب هنگام شب رخ می دهد.شما هم به این عارضه مبتلا می شوید، بدانید که تنها نیستید : بیش از 7 درصد از افراد مبتلا به ریفلاکس معده به مری هستند و ممکن است از درجاتی از سوزش سر دل هنگام شب رنج ببرند. سوزش سر دل در صورت عدم درمان می تواند منجر به بروز اختلالات خواب و بروز خستگی در روز شود. با این حال پیشنهادهایی برای کاهش علائم این عارضه وجود دارد.

 بیشتر بدانید : اگر معده تان ترش می کند اینها را بخورید

برای جلوگیری از سوزش سر دل، حداقل سه ساعت قبل از خواب وعده شام را میل کنید تا بدن تان زمان زیادی را برای هضم غذا داشته باشد. البته پیشنهاد دیگر این است که بالافاصله بعد از صرف شام، نخوابید و چندین قدم پیاده روی کنید.

 

برای جلوگیری از رفلاکس معده

چربی زیاد، آهسته تر از پروتئین یا کربوهیدرات از معده خارج می شود. یک شام معمولی باید حدود 6 کالری به بدن شما برساند و میزان چربی آن تنها 13 تا 16 گرم باشد. علاوه بر این محدود کردن مصرف چربی خود راهی برای کنترل وزن است. چون افزایش وزن در ابتلا به سوزش سر دل نقش زیادی دارد.

 

داشتن استرس باعث سوزش معده و فهمیدن آن می شود. ممکن است دچار برگشت اسید معده به طور خفیف باشید و اصلا متوجه این برگشت اسید نباشید، ولی استرس آن را برای شما واضح می کند. می توانید با کم کردن استرس و تغییر شیوه زندگی، از برگشت اسید معده جلوگیری کنید.

 

برای جلوگیری از سوزش سر دل در شب هنگام، به سمت چپ بخوابید چون خوابیدن به سمت راست علائم شما را بدتر می کند. از چند بالش یا کوسن برای نگه داشتن خود در این حالت در طول شب استفاده کنید.

 

موقع خواب، 1 تا 12 سانتیمتر سر خود را بالا ببرید تا فشار کمتری بر معده وارد شود و از برگشت اسید معده به مری جلوگیری گردد.

 

استفاده از لباس های خیلی تنگ سوزش سر دل هنگام شب را بدتر می کند و آن هم با افزایش فشار بر روی شکم. انتخاب یک لباس سبک و گشاد در تمام طول شب برای پیشگیری از این عارضه مهم است.

 

نوشیدنی های گازدار که عامل ایجاد نفخ هستند، الکل که باعث آزاد شدن اسفنکتر می ‌گردد، تمام نوشیدنی های حاوی کافئین (قهوه، چای، کوکاکولا)، نعناع، مرکبات و غیره باید برای جلوگیری از سوزش سر دل در هنگام شب، کنار گذاشته شوند. در عوض برای به تعویق انداختن بازگشت اسید معده، یک لیوان بزرگ آب بنوشید. پرهیز از سیگار نیز مهم است چون ممکن است سیگار کشیدن باعث ترشح بیشتر اسید معده و شل شدن و باز ماندن اسفنگتر تحتانی مری می شود.

 

ورزش برای سلامت عمومی بدن خوب است، اما اگر بعد از غذا خوردن، ورزش کنید، علائم سوزش معده شروع شده و باعث برگشت اسید معده به مری می شود. اگر شما مستعد سوزش معده هستید، ورزش هایی مانند دراز و نشست را زیاد انجام ندهید، زیرا این ورزش ها مثل لباس تنگ، باعث افزایش فشار بر شکم می شوند.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : khorasannews.com

 

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

تصویر امنیتی جدید

چند سال است که در آستانه نوروز برخی از افراد در ستیز با آیین‌های شاد نوروزی خواستار برچیدن سفره هفت‌سین و حذف سبزه و ماهی قرمز هستند و برای دست‌یابی

تزیین تخم مرغ سفره هفت سین یکی از کارهایی است که برای چیدن سفره هفت سین باید انجام دهید. برای سفره هفت سین امسال تخم مرغ های سفره هفت سین را با گل

سوهان کنجدی یکی از شیرینیهای پرطرفدار، هم برای خوردن، هم برای پختن است! برای تهیه آن به فر یا لوازم خاصی نیاز نیست، دستور تهیه‌اش ساده است، وقت

خانه تکانی نوروز به دلیل ایجاد گرد و خاک زیاد و استفاده از شوینده ها و پاک کننده های شیمیایی در مدت طولانی ، سموم مضری را وارد ریه ها می کند بنابراین

در اینجا شما را با انواع پنیرهای متفاوت و پرطرفدار و موارد استفاده آنها در آشپزی آشنا می کنیم

در این مقاله طرز تهیه نوع خاصی از سبزی پلو با ماهی برای شب عید را برای شما در نظر گرفته ایم که حتما از طعم خاص آن لذت خواهید برد

All Rights Reserved – © 219 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

رفلاکس معده (GERD)  وقتی رخ می دهد که اسید معده از معده به مری باز می گردد و باعث معده درد یا سوزش سر دل یا ترش کردن معده می شود. این اتفاق زمانی می افتد که اسفنکتر مری (LES) تضعیف شده یا آسیب دیده است. به طور معمول، LES بسته می شود تا از انتقال مواد غذایی در معده و حرکت به سمت مری جلوگیری کند.

غذاهایی که می خورید میزان اسید معده شما را تحت تاثیر قرار می دهد. خوردن مواد غذایی مناسب کلید اصلی کنترل رفلاکس معده GERD است .

 علائم رفلاکس ممکن است از اسید معده زیاد یا بیش از حد کم باشد. در اینجا غذاهای خاصی وجود دارد که می توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید تا علائم رفلاکس اسید معده را کنترل کنید.

سبزیجات به طور طبیعی کم چربی و دارای قند کم هستند و به کاهش اسید معده کمک می کنند. گزینه های خوب عبارتند از: لوبیا سبز، کلم بروکلی، مارچوبه، گل کلم، سبزیجات برگ دار، سیب زمینی و خیار.برای جلوگیری از رفلاکس معده

زنجبیل دارای خواص ضد التهابی طبیعی است و روشی طبیعی برای درمان سوزش معده و سایر مشکلات گوارشی است. شما می توانید ریشه زنجبیل رنده شده را به غذاهایتان اضافه کنید یا چای زنجبیل را به منظور کاهش علائم مصرف کنید.

جو دوسر، یک غذای صبحانه، یک دانه کامل و منبع عالی فیبر است. جو دوسر می تواند اسید را در معده جذب کند و علائم ریفلاکس را کاهش دهد و باعث درمان معده درد ناشی از آن شود. دیگر گزینه های فیبر عبارتند از: نان سبوس دار و سبوس برنج.

میوه های غیر مرکبات، از جمله خربزه، موز، سیب و گلابی، احتمال اینکه باعث تحریک معده شوند را نسبت به دیگر میوه ها کمتر دارند.

گوشت های کم چرب مانند مرغ، بوقلمون، ماهی و غذاهای دریایی، علائم رفلاکس اسید را کاهش می دهند. آنها را کباب کنید یا آب پز کنید.

سفیده تخم مرغ یک گزینه خوب است. از زرده تخم مرغ دوری کنید چراکه دارای چربی زیاد است و ممکن است باعث بروز نشانه های رفلاکس معده شود.

منابع چربی های سالم عبارتند از: آووکادو، گردو، تخم کتان، روغن زیتون، روغن کنجد و روغن آفتابگردان. مصرف چربی های اشباع شده و چربی های ترانس را کاهش دهید و آنها را با این چربی های غیر اشباع سالم جایگزین کنید.

سوزش سر دل از علامت های رایج رفلاکس اسید معده و GERD است. بعد از خوردن یک وعده غذایی یا غذاهای خاص، ممکن است که احساس سوزش در معده یا قفسه سینه شما ایجاد می شود. GERD همچنین می تواند به دلیل حرکت اسید به مری باعث استفراغ نیز شود. سایر علائم عبارتند از:

بسیاری از افراد مبتلا به GERD دریافتند که غذاهای خاصی باعث علائم آنها می شوند. هیچ رژیم منفردی نمی تواند تمام علائم رفلاکس معده را برطرف کند و عوامل مختلف برای همه متفاوتند.

اگر چه پزشکان سر این که چه مواد غذایی در واقع علائم رفلاکس را ایجاد می کنند بحث می کنند، نشان داده شده که  برخی از غذاها مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد می کند. برای کنترل علائم شما می توانید با حذف مواد غذایی زیر از رژیم غذایی خود شروع کنید.

غذاهای سرخ شده و چرب باعث می شود که LES آرام شود و اجازه بدهد تا اسید معده بیشتری به مری باز گردد. این غذاها باعث تاخیر در فرآیند تخلیه معده می شوند. خوردن غذاهای پرچرب باعث می شود که شما بیشتر در معرض علائم رفلاکس  معده  باشید بنابراین کاهش چربی در کل روزانه می تواند کمک کند.

غذاهای زیر دارای چربی بالا هستند. از آن ها اجتناب کنید یا به ندرت از آن ها استفاده کنید.

میوه ها و سبزیجات در رژیم غذایی سالم مهم هستند. اما میوه های خاص مخصوصا میوه های دارای اسید بالا می توانند علائم رفلاکس معده را ایجاد کنند. اگر رفلاکس اسید معده مکرر دارید، باید مصرف خود را از غذاهای زیر کاهش دهید یا از بین ببرید:

شکلات حاوی ماده ای به methylxanthine است. نشان داده شده است که ماهیچه LES را آرام می کند و رفلاکس را افزایش می دهد.

غذاهای تند، مانند پیاز و سیر، علائم سوزش معده را در بسیاری از افراد ایجاد می کنند.

این غذاها در همه افراد محرک رفلاکس معده نیستند بعضی از این غذاها، همراه غذاهای تند، ممکن است شما را بیشتر از دیگران تحریک کنند.

نعناع و محصولات با طعم نعناع، مانند آدامس و خشبو کننده ها، همچنین می توانند رفلاکس معده را ایجاد کنند.

افراد مبتلا به رفلاکس معده علائم خود را بعد نوشیدن قهوه در هنگام صبحانه میبینند. این به این دلیل است که کافئین یک عامل شناخته شده رفلاکس اسید معده است.

علاوه بر کنترل علائم ریفلاکس با رژیم غذایی و تغذیه، شما می توانید علائم را با تغییر شیوه زندگی کنترل کنید. این نکات را امتحان کنید:

هیچ رژیم غذایی برای جلوگیری از رفلاکس معده ثابت نشده است. با این حال، برخی از غذاها ممکن است برخی از علائم را کاهش دهد. تحقیقات نشان می دهد که افزایش مصرف فیبر، به ویژه میوه ها و سبزیجات، ممکن است فرد را از بازگشت اسید یا GERD محافظت کند.

افزایش فیبر رژیمی شما به طور کلی یک ایده خوب است. علاوه بر کمک به علائم GERD، فیبر نیز خطر ابتلا به موارد زیر را کاهش می دهد:

اگر سوالی در مورد اینکه آیا غذاهای خاصی باید بخشی از رژیم غذایی شما باشند، با پزشک خود صحبت کنید. به طور کلی نمی توان یک درمان قطعی رفلاکس را برای همه افراد پیشنهاد کرد چرا که غذاهایی که به بهبود رفلاکس اسید کمک می کنند برای یک فرد ممکن است برای فرد دیگری مشکل ساز باشد. همکاری با دکتر شما می تواند به شما در ایجاد رژیم غذایی برای کنترل یا کاهش علائم کمک کند.

افراد مبتلا به GERD معمولا علائم خود را با تغییرات شیوه زندگی و داروهای بدون نسخه کنترل می کنند. اگر تغییر سبک زندگی و داروها علائم را بهبود ندهد، با پزشک خود صحبت کنید. پزشک شما می تواند داروهای تجویزی یا در موارد شدید جراحی را توصیه کند.

Поделиться новостью с друзьями:


همه نظرات1 шарҳ

بهترین مواد به نظر اینجانب پرهیز است و پرخوردن

نشانی شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

برای جلوگیری از رفلاکس معده

ذخیره ، و من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

Серхонанда

نظر خواننده

برای جلوگیری از رفلاکس معده
برای جلوگیری از رفلاکس معده
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *