برای جلوگیری از حالت تهوع در هواپیما

برای جلوگیری از حالت تهوع در هواپیما
برای جلوگیری از حالت تهوع در هواپیما

شاید در پرواز یا سفر با خودرو، قطار یا کشتی، برای‌‌تان پیش آمده باشد که دچار حالت تهوع یا سرگیجه شده باشید؛ اگر خودتان هم به این عوارض دچار نشده باشید، احتمالاً همسفران‌تان چنین حالت‌هایی را تجربه کرده‌اند. این عارضه که از آن با عنوان بیماری حرکت یا «Motion Sickness» یاد می‌کنند، در صورتی که بیماری حرکت به درستی مدیریت نشود، می‌تواند باعث ایجاد مشکلات متعدد و حتی اختلال در سفر و آزار همسفران شود. از شما دعوت می‌‌کنیم، در صورتی که نمی‌خواهید این بیماری سفرتان را به هم بریزد، آنچه در ادامه می‌آید را مطالعه کنید. شاید در پرواز یا سفر با خودرو، قطار یا کشتی، برای‌‌تان پیش آمده باشد که دچار حالت تهوع یا سرگیجه شده باشید؛ اگر خودتان هم به این عوارض دچار نشده باشید، احتمالاً همسفران‌تان چنین حالت‌هایی را تجربه کرده‌اند. این عارضه که از آن با عنوان بیماری حرکت یا «Motion Sickness» یاد می‌کنند، در صورتی که بیماری حرکت به درستی مدیریت نشود، می‌تواند باعث ایجاد مشکلات متعدد و حتی اختلال در سفر و آزار همسفران شود. از شما دعوت می‌‌کنیم، در صورتی که نمی‌خواهید این بیماری سفرتان را به هم بریزد، آنچه در ادامه می‌آید را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: بارداری و پرواز

مهم‌ترین علائمی که نشان می‌دهد دچار بیماری حرکت شده اید، عبارتند از احساس بیماری، تهوع، استفراغ، سردرد، گیجی و تعرق غیرعادی. اما دلیل بروز این اختلال چیست؟ پاسخ در ظاهر ساده است: «حرکت»! بله حرکت دلیل اصلی بروز این حالات است اما این سوال پیش می‌آید که چرا زمان راه رفتن، دویدن یا فعالیت‌هایی از این دست حرکت، آزاردهنده نیست که این پرسش نیاز به توضیح بیشتری دارد.

زمانی که خودتان در حال حرکت هستید (بدون استفاده از وسایل نقلیه)، مغز اطلاعات حرکت را از طریق دیدن، گیرنده‌های پوستی و عضلات دریافت می‌کند و تمام فرآیندها مطابق با آن پیش می‌رود. زمانی که با یک وسیله‌ی نقلیه در حال حرکت هستید، باز هم اطلاعاتی به مغز فرستاده می‌شود که نشان می‌دهد بدن در حال حرکت است، (مانند آنچه از وسیله‌ی نقلیه دیده می‌شود) اما از سوی دیگر علائمی از حرکت فیزیکی مشخصی از عضلات و استخوان‌ها به مغز نمی‌رسد. این تضاد باعث انتقال پیام مسمومیت خواهد شد و در نتیجه فرد علائمی نظیر تهوع و سرگیجه را احساس خواهد کرد. اینها تمام اتفاقاتی است که در بیماری حرکت پیش می‌آید.  مثلاً زمانی که سوار هواپیما می‌شوید، مغز پیام حرکت هوا را از گوش داخلی دریافت می‌کند اما در واقعیت شما هیچ حرکتی نداشته و ساکن هستید؛ همین اختلال در پیام دریافتی، مغز را دچار سردرگمی می‌کند و عوارض ناخوشایندی را نشان می‌دهد.

اگرچه نمی‌توان رده سنی یا جنسیت خاصی را برای ابتلا به بیماری حرکت تعیین کرد اما با این حال کودکان و زنان بیشتر در معرض عوارض بیماری حرکت قرار دارند. اما نگران نشوید، درمان‌ها و شیوه‌های متعددی برای پیشگیری از عوارض ناخوشایند بیماری حرکت وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌شود.برای جلوگیری از حالت تهوع در هواپیما

بیشتر بخوانید: عوارض جسمانیِ سفر با هواپیما؛ پرواز با آدامس و آب‌نبات

در بسیاری از موارد، رعایت برخی نکات می‌تواند در پیشگیری از بروز این حالت مؤثر باشد.

۱-  یکی از بهترین راه‌حل‌ها کاهش میزان حرکت و جابه‌جایی است. مثلاً می‌توانید در ماشین صندلی جلو، در هواپیما صندلی‌ روی بال، و قسمت وسط عرضه کشتی را انتخاب کنید. اگر مسافر هواپیما هستید، هنگام چک‌این آنلاین، امکان انتخاب صندلی وجود دارد.

۲- گاهی اوقات هنگام خرید آنلاین بلیط هواپیما می‌توانید نوع هواپیما را مشاهده کنید و با در نظر داشتن این موضوع که هواپیماهای باکیفیت، حرکت کمتری دارند، بلیط هواپیما را رزرو کنید.

۳- اگر مشکلی ندارید، چشم‌های‌تان را ببندید و بخوابید.

۴- هنگام حرکت کتاب نخوانید، به گوشی تلفن همراه خیره نشوید و فیلم تماشا نکنید.

۵- پیش از سفر از خوردن غذاهای بسیار چرب و سنگین اجتناب کنید. نوشیدنی‌الکلی نیز ننوشید.

۶- در طول حرکت، به اشیائی که حرکت دارند نگاه نکنید زیرا پیام حرکت به مغز منتقل می‌شود. بنابراین به جای نگاه به موج دریا در سفر با کشتی یا سایر ماشین‌ها در سفر جاده‌ای، بهتر است به نقطه‌ای در دور دست خیره شوید.

۷- نفس عمیق و آرام کشیدن و همزمان گوش دادن به موسیقی نیز می‌تواند، تا حد زیادی این مشکل را تسکین دهد.

۸- زنجبیل هم گزینه‌ی خوبی برای رفع حالت تهوع است. بنابراین کمی بیسکوئیت زنجبیلی یا دم‌کرده‌ی آن را در سفر داشته باشید که می‌تواند چاره‌ساز باشد.

بیشتر بخوانید: توصیه‌هایی برای سفر هوایی با کودکان

اما اگر رعایت این نکات، برای درمان بیماری حرکت کمکی به شما نکرد، می‌توانید به سراغ دارو بروید. داروخانه‌ها این داروها را بدون نسخه، ارائه می‌دهند. از آنجایی که اکثر این داروها باعث خواب‌آلودگی می‌شوند، بهتر است پس از مصرف آنها کارهایی را مثل رانندگی که نیاز به دقت و توجه دارند، انجام ندهید. بهتر است این داروها را پیش از آغاز سفر میل کنید اما اگر در حین سفر نیز، عوارض ناخوشایند را مشاهده کردید، دیر نشده، سریع دارو را بخورید.

۱- هیوسین یکی از مؤثرترین داروها برای مبارزه با بیماری حرکت است. هیوسین بین ۳۰ تا ۷۲ ساعت اثربخشی دارد. افراد بالای ۱۰ سال نیز می‌توانند چسب آن را ۵ تا ۶ ساعت قبل از سفر پشت گوش‌شان بچسبانند.

۲- آنتی‌هیستامین‌ها هم می‌توانند اثرگذار باشند البته نه به اندازه‌ی هیوسین! اما خب عوارض‌شان هم کمتر است. اگر می‌خواهید دچار خواب‌آلودگی نشوید سینارزین یا سیلیزین توصیه می‌شود (برای بزرگسالان).

بیشتر بخوانید:

چطور در سفرهای کاری سالم غذا بخوریم 

عوارض جسمانیِ سفر با هواپیما؛ پرواز با آدامس و آب‌نبات 

۱۰ نکته برای بیشترین استفاده از زمان در سفرهای کوتاه 

با تشکر

سپاس از شما




لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

کتاب الکترونیک گردشگری برای

شما که سفر را دوست دارید

چگونه میتوان با کمک درمان های طبیعی التهاب بدن را درمان کرد؟ آیا با مواد غذایی ضد التهاب آشنایی دارید؟ انسانها ممکن است در طول زندگی از مشکلات متعدد سلامتی رنج ببرند، از مشکلات ساده مانند آفتاب سوختگی گرفته تا بیماری های حاد مانند بیماری های قلبی. اثبات شده است که بیشتر، التهاب است که باعث این مشکلات می شود. بنابراین اگر به دنبال درمان مشکلات سلامتتان هستید، بهتر است در ابتدا به مقابله با التهابات بپردازید. در این مقاله از بخش تغذیه و بیماری

پارگی رباط صلیبی قدامی و پیچ خوردگی، از شایع ترین آسیب ها در میان ورزشکارانی هستند که ورزش ‌هایی با ریسک بالا را انجام می دهند، از جمله بسکتبال و فوتبال و همچنین کسانی که ورزش اسکی انجام می دهند. اما باور کنید یا نه، طبق گفته انجمن جراحان ارتوپد آمریکا، اکثر آسیب ‌های ناشی از پارگی رباط صلیبی قدامی ، از طریق مکانیزم‌ های غیر تماسی ایجاد می شوند. در این مقاله از بخش بیماری ها و ورزش و سلامتی دکتر سلام به بررسی پارگی

بوتاکس یکی از رایج ‌ترین روش ‌های درمان چین و چروک صورت است، اما این بدان معنی نیست که این روش لزوما گزینه مناسبی برای شما است. هزینه، آلرژی‌های بالقوه، اثرات جانبی، ترس از سوزن، و این واقعیت که در هنگام بارداری یا شیردهی نمی تواند تجویز شود، تنها دلایلی هستند که چرا بوتاکس ممکن است برای برخی از بیماران خاص، توصیه نشود. خوشبختانه، تعدادی جایگزین برای بوتاکس وجود دارد که به کاهش ظاهر چین و چروک و مقابله با علائم پیری کمک می کنند.

ژل رادیس (Radiesse) یک ماده پرکننده پوستی آرایشی است که می تواند چین و چروک پوست را  با جایگزین کردن حجم از دست رفته و صاف کردن لایه‌های پوست، اصلاح کند. ماده فعال در ژل رادیس، کلسیم هیدروکسی لاپاتایت (CaHA) می باشد که یک ترکیب بیولوژیک است و باعث تحریک بدن برای تولید کلاژن طبیعی می شود. اداره غذا و داروی آمریکا (FDA  )، ژل رادیس را برای درمان چین و چروک ‌های خفیف تا شدید صورت، در سال ۲۰۰۶ ، مورد تایید قرار داد.

آیا می دانید فواید امگا 3 برای سگ ها چیست؟ چقدر لازم است که به سگ های خانگی، امگا 3 داده شود؟ شاید تاکنون درباره فوایدی که امگا 3 برای بدن دارد، شنیده باشید. جالب است بدانید که این دسته از اسید های چرب برای دوستان پشمالو 4 پای ما نیز مزایای فراوانی دارند. در این مقاله از بخش حیوانات خانگی دکتر سلام می خواهیم در مورد فواید امگا 3 برای سگ ها صحبت کنیم و در انتها نگاهی به انواع مکمل های امگا 3 برای جلوگیری از حالت تهوع در هواپیما

چگونه میتوان با کمک درمان های طبیعی التهاب بدن را درمان کرد؟ آیا با مواد غذایی ضد التهاب آشنایی دارید؟ انسانها ممکن است در طول زندگی از مشکلات

این غیر عادی نیست که مردان و زنان، تفاوت بین سرطان پروستات و هیپرپلازی را متوجه نشوند. همچنین حائز اهمیت است  که افراد، آگاه باشند که این دو

آیا تا به حال به این فکر کرده ‌اید که چگونه می توانید سلامتی سگ خود را  به طور طبیعی افزایش دهید؟ چیزی که ممکن است بخواهید به

پارگی رباط صلیبی قدامی و پیچ خوردگی، از شایع ترین آسیب ها در میان ورزشکارانی هستند که ورزش ‌هایی با ریسک بالا را انجام می دهند، از جمله

در این لحظه از زمان، همه ما میدانیم که شکر و شربت که دارای مقدار زیادی فروکتوز هستند، برای ما بد و مضر است، اما وقتی این محصولات

هر مادری، امیدوار است که دوران بارداری سالمی داشته باشد، اما گاهی اوقات عوارضی ناخواسته ایجاد می شود. دیابت بارداری یکی از شایع ترین

همانطور که می دانید هیدراته ماندن در دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نوشیدن مایعات کافی در دوران بارداری برای حفظ سلامتی

لوبیا و دانه های کامل مانند برنج قهوه ای، کینوا و گندم کامل، دارای فیبر زیادی هستند و سطح قند خون شما را افزایش نمی دهند. این مواد کلسترول را پایین می آورند و به شما احساس خوبی می دهند.

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

مفیدترین تمرینات برای از بین بردن چربی سینه در مردان یکی از پر تکرارترین کاربران سایت های پزشکی است که به جینوماستیا (بزرگی پستان

چگونه میتوان با ورزش به بهبودی رابطه جنسی پرداخت؟ همه ما می دانیم که مزایای ورزش کردن برای سلامتی بسیار زیاد است، از جمله

برای جلوگیری از حالت تهوع در هواپیما
برای جلوگیری از حالت تهوع در هواپیما
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *