ایا قرص کلومیفن باعث بارداری پوچ می شود

خواص دارویی و گیاهی

در سال های اخیر، شاهد افزایش مشکلات باردار شدن در زنان و مردان هستیم. با توجه به آمارها 3 درصد این مسائل از مشکلات باروری زنان و 3 درصد نیز در نتیجه مشکل باروری مردان و درصد باقی مانده در اثر مشکلات مشترک زوجین یا مسایل دیگر است.

اگر شما رابطه جنسی منظم و محافظت نشده به مدت یک سال داشته اید (یا 6 ماه اگر سنّتان بالای 35 هست) و هنوز باردار نشده اید، وقت آن است که به پزشک مراجعه کنید. بر طبق آمار انجمن ناباروری آمریکا حدود 65 درصد از زوجهایی که به دلیل یک مشکل باروری تحت درمان قرار می گیرند، در نهایت می توانند یک بارداری موفق داشته باشند. البته توجه داشته باشید که هر زوجی منحصر به فرد است، بنابراین این نسبتِ موفقیت هر روش درمانی، پیشبینیِ خوبی از شانس شما برای داشتن یک نوزاد به دست نمی دهد.

مشکل تخمک گذاری زمانی اتفاق می افتد که تخمکها در تخمدان بزرگ نمی شوند یا تخمدان موفق به آزاد کردن یک تخمک بالغ نمی شود.

علائم احتمالی: عدم پریود شدن یا دوره های بسیار کم، خونریزی قاعدگی سبک یا سنگین غیرمعمول، یا فقدان علائم قبل از قاعدگی همچون نفخ و حساسیت سینه ها.

درمانهای ممکن: مدیریت وزن بدن اگر خیلی بالا یا پایین است، مصرف داروهای باروری(با یا بدون تلقیح مصنوعی)، و داشتن لقاح آزمایشگاهی (IVF).

نسبت موفقیت: 3 تا 4 درصد از زنانی که برای تخمک گذاری کلومیفن سیترات مصرف می کنند در دوره سوم درمان، باردار می‌شوند. وقتی که داروهای باروری برای افزایش تولید تخمک با روشتلقیح مصنوعی ترکیب می شوند، نسبت باردار شدن در هر دوره درمان بین 1 تا 2 درصد می شود.

درصد موفقیت درمان IVF با نتیجه تولد نوزاد زنده ( با تولد یک یا چند نوزاد)به صورت زیر است:

اندومتریوز شرایطی است که زمانی که بافتی که به طور معمولی در پوشش داخلی رحم پیدا شده است (بافت اندومتری)، در خارج از رحم رشد می کند، معمولا در شکم یا لگن.

علائم ممکن: بعضی از زنان هیچ علائمی ندارند، در حالی که دیگران دوره های قاعدگی دردناک یا رابطه جنس دردناک، خونریزی شدید یا لکه بینی غیرمعمول، و دردهای عمومی لگنی دارند.

راه حلهای ممکن: عمل جراحی برای برداشتن بافت اندومتر یا باز کردن لوله های فالوپ مسدود شده، داروهای باروری( با یا بدون تلقیح مصنوعی) و IVF

نسبت موفقیت: بررسی های گسترده نشان می دهند که 3 درصد از زنان نابارور در مراحل اولیه اندومتریوز، حدودا 3 سال بعد از عمل جراحی لاپراسکوپیک برای برداشتن بافت اندومتریوز، به طور طبیعی باردار شده اند.

زمانی که زنان در مراحل اولیه اندومتریوز با داروهای باروری و تلقیح مصنوعی تحت درمان قرار گرفته اند، نسبت باردار شدن بین 9 تا 15 درصد در هر دوره درمان است. نسبت تولد زنده در هر دوره درمان برای زنان با اندومتریوز که IVF شده اند، بسته به سن آنها از 2 تا 42 درصد است.

کیفیت و تعداد تخمکهای که تخمدان تولید میکند -به طور طبیعی یا با درمان باروری- به طور قابل توجهی بعد از 35 یالگی کاهش می یابند. در 75 درصد قاعدگی‌های منظم، موارد تخمک گذاری‌ با موفقیت انجام می‌شود. اما برای اطمینان می‌توان از طریق روش‌های آزمایشگاهی از سلامت تخمک‌گذاری آگاه شد.

علائم احتمالی: هیچ

راه حلهای ممکن: داروهای باروری، IVF ای که از تخمکهای خود شما استفاده می کند، IVF با اهدای تخمک یا جنین.

نسبت موفقیت: زنانی که از IVF با اهدای تخمک استفاده می کنند، حدود 55 درصد شانس داشتن یک نوزاد در هر دوره IVF را دارند.

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) شرایطی است که فولیکولهای کوچک در تخمدان رشد نکرده و بزرگ نمی شوند. این شرایط با به هم خوردن تعادل هورمونی و الگوهای تخمک گذاری غیر قابل پیش بینی تشخیص داده می شود.

علائم ممکن: پریودهای نظم، رشد بیش از حد مو، آکنه و چاقی.

راه حلهای ممکن: اصلاحات در شیوه زندگی(مانند رژیم و ورزش)، کلومیفن سیترات، تزریق داروهای باروری ، حفاری تخمدان(یک روش جراحی است که می تواند تخم گذاری را آغاز کند)، و IVF. در زنان مبتلا به ناتوانی گلوکز، داروی متفورمین دیابت (گلوکوفاژ) نیز می تواند باعث منظم شدن تخمک گذاری شود.

نسبت موفقیت: بسیاری از بیماران با اضافه وزن که 5 تا 1 درصد وزن بدنشان را از دست می دهند، شروع به تخمک گذاری منظم می کنند. برای زنان با PCOS که کلومیفن سیترات مصرف می کنند، احتمال بارداری در هر دوره درمان 18 درصد است. حدود 5 درصد از زنان درمان شده با حفاری تخمدان، تا یکسال باردار می شوند.

 

لوله های فالوپ بسته شده یا آسیب دیده مانع از رسیدن اسپرم به تخمک می شوند و همچنین از رسیدن تخمک بارور شده به رحم جلوگیری می کنند. علل اصلی مشکلات لوله رحمی شامل بیماری التهابی لگن، عفونتهای جنسی (مانند کلامیدیا) و جراحی استریل کردن قبلی است.

علائم ممکن: هیچ

راه حلهای ممکن: عمل جراحی برای باز کردن لوله ها ی رحمی. اگر عمل جراحی با شکست مواجه شود، یا لوله های رحمی بیش از حد آسیب دیده باشند که نتوان آنها اصلاح کرد، ممکن است لوله های رحمی برای افزایش شانس بارداری قبل از استفاده از IVF ، از بدن خارج شوند.

نسبت موفقیت: نرخ لقاح بعد از عمل جراحی به طور گسترد های متفاوت است و بستگی به محل و شدت انسداد لوله رحمی و مقدار بافت توسعه یافته بعد از عمل جراحی دارد.

زوجهای با ناباروری فاکتور لوله رحمی که از IVF استفاده می کنند، به طور متوسط شانس 22 درصدی برای داشتن یک نوزاد در هر دوره درمان IVF دارند. این به سن زن، شدت بیماری لوله های رحمی و یا اینکه آیا لوله های حذف شده اند، و چندین فاکتور دیگر بستگی دارد.

اگر دکتر شما هیچ دلیل واضح برای درمان ناباروری شما پیدا نکند (به این معنی که همه نتایج آزمایش نرمال باشند)، ممکن است یک مشکل ناباروری غیر قابل توضیح را برایتان تشخیص دهد.

برخی از متخصصین معتقدند تفاوتهای ظریفی که در روش کار دستگاه تناسلی وجود دارد، ممکن است باعث این نوع از ناباروری شود. این تفاوتها می تواند در توسعه فولیکول، عملکرد اسپرم، یا فرایند لقاح باشد.

همچنین متخصصین معتقدند که فاکتورهای روش زندگی –مانند اضافه وزن یا کمبود وزن زیاد، مصرف بسیار زیاد کافئین یا الکل به طور منظم، و سیگار کشیدن- ممکن است عوامل موثری باشند.

علائم احتمالی: هیچ

راه حلهای ممکن: داروهای باروری (با یا بدون تلقیح مصنوعی)یا IVF .

نسبت موفقیت: برای زوجهایی با ناباروری غیر قابل توضیح، زمانی که داروهای باروری در کنار تلقیح مصنوعی استفاده می شوند، شانس باردار شدن 9 تا 26 درصد است.

برای آگاهی از اطلاعات باروری و زایمان در کانال بارداری تلگرام ما عضو شوید.

سلام. من اقدام به بارداری کردم . دکترم گفت تنبلی تخمدان دارم. قرص کلومیفن داد. بعد امپول hmg دوتا بعد یک هفته کا فولیکولم ۱۸ بود امپول hcg داد. من الان سه روز مونده به پریودم بی بی چک زدم و منفی بود. ایا احتمال بارداری هست. کمر درد قبل پریودی دارم . ولی نوک سینه هام خیلی حساس و دردناک شده

باید صبر کنید اگر تاخیر در پریود داشتید ان وقت از تست بیبی چک استفاده کنید

با سلام من پی سی او هستم سی ساله و شصت و سه کیلو وزن و صد و شصت و هشت قدمه یکساله عروسی کردم برای بارداری یک دوره لتروزول و تاموکسیفن از سه تا هفتم پریود روزی دوتا و گلوکوفاژ روزی دوتا خوردم روز یازدهم سونو شدم ولی فولیکولهای ریز داشتم و قرصا تاثیری نداشته دکترم گفت لاپاروسکوپی بشم ,بنظر شما انحام بدم یا یه دوره دیگه لتروزول بخورم ,روزی سه تا؟دکترم ب اصرار خودم باز لتروزول نوشت ولی گفت تاثیری نداره, من میترسم از لاپاروسکوپی
چیکار کنم

سلام میتوانید زیر نظر پزشک معالج خود از قرص لتروزول به همراه آمپول هاش ام جی استفاده کنید اگر سایز فولیکول شما مناسب شد آمپول هاش سی جی نیز تزریق کنید

سلام من نزدیک یک ساله عروسی کردم و ۱۰ماهه اقدام به بارداری .بنده ۲۰سالمه و همسرم ۲۸ .هنوز باردار نشدم دکتر رفتیم من مشکل خاصی نداشتم و بخاطر اضافه وزنم کمی تخمکهام ضعیف بودند همسرم هم ازمایش اسپرم دادن و ضعیف بودند دوماهه که دارو و قرص مصرف میکنند هنوز نتیجه نگرفتیم به من هم دارو ندادند .باید چیکار کنیم همسرم دیوونه وار عاشق بچه اس.و من هربار که پ یود میشم از زندگی نا امید میشم و کم کم احساس افسردگی میکنم لطفا راهنماییم کنید

باید وزن خود را کم کنید وزیر نظر پزشک معالج خود از قرص های تحریک تخمک گذاری استفاده کنید تا زودتر نتیجه بگیرید

سلام من ٣١سالمه و ٦ماه اقدام به بارداري كردم و موفق نشدم و به دكتر مراجعه كردم
دكتر براي من كلوميفن تجويز كرد و سونو روز ١٣كه در تخمدان سمت راست فوليكول ١٨داشتم اقدام كردم و باردار شدم ولي متاسفانه بارداريم خارج از رحمي بود وجنين روي تخمدان بود و به لوله هام آسيبي نرسيده بعد از دو ماه به دكتر مراجعه كردم گفت نيازي به عكس رنگي نيست و دو ماه ديگه اقدام كن به نظر شما عكس رنگي نياز نيست ؟ممكنه بخاطر قرص كلوميفن تخمدانم بزرگ شده باشه و بخاطر همين جنين از اونجا حركت نكرده باشه ؟تمام آزمايشاتم خوب بوده و پريودهام هم سر موقع ميشم

خیر نیازی به انجام عکس رنگی نیست قرص کلومیفن را با دوز کم شروع به مصرف کنید

با سلام
من هفته پیش لکه داشتم دکترم معاینه کرد وگفت پریود شدی منم بعد از چند ۴ روز مصرف قرص لتروزول و شروع کردم شبی دوتا الان بعد از یه هفته از معاینه تازه داره لکه ها تبدیل به پریود میشه نمیدونم ایا کار درستی کردم قرص خوردم یاالان باید میخوردم؟ روز ۱۴ ام از چه روزی باید بشمارم؟! لطفا کمک کنید!
دکترم در دسترس نیست.

از روز اول پریودی باید محاسبه کنید

باسلام.
من الان یک سال نیم هست که ازدواج کردم الان حدود یازده ماه که اقدام به بارداری کردم ولی هنوز موفق نشدم
درضمن ازمایش تیروئید دادم گفته کم کاره بعد پریودیم هم منظم نیست مثلا الان یک ماه گذشته هنوز پریود نشدم
لطفا راهنمای کنید.
باتشکر

سلام تست بیبی چک انجام بدهید اگر باردار نبودید امپول پروژسترون تزریق کنید تا پریود شوید وزیر نظر پزشک از داروهای کمک باروری استفاده کنید تا زودتر نتیجه بگیرید

سلام من 2 سالمه و 3ماهه که ازدواج کردم و جلوگیری هم نداشتم پریودهای نظمی داشتم قبل ازدواج که با مصرف قرص دوفاستون منظم شده این ماه تمام علائم حاملگی رو داشتم اما با چهار روز تاخیر روز چهارم چند لکه صورتی رنگ دیدم و دیگر چیزی ندیدم تا شب که پریودم اومد میخاستم بدونم این علایم نشونه آمادگی رحمه یا دلیل دیگه ای داره؟و اینکه برای زودتر بار دار شدن چ پیشنهادی دارین؟در ضمن از بعد پریود تا پریود بعدی یک شب درمیان اقدامم

سلام نگران نباشید شما تا یک سال برای باردار شدن زمان دارید بهتر است در تایم تخمک گذاری خود یک شب درمیان برای بارداری اقدام ‌کنید

سلام میخام بدونم ک آیا دخول از جلو به مدت طولانی مثلا ۵،۶ سال (بدون انزال به درون) باعث کم شدن توانایی باروری زنان می شود؟؟؟

سلام خیر باعث کاهش توانایی باروری زنان نمی شود اما همیشه توصیه ما براین بوده است که اگر قصد بارداری در آینده را دارید به مدت طولانی یعنی از ۴ تا ۵ جلوگیری نداشته باشید

سلام من pco دارم وپرولاکتینم ماه پیش رفتم آزمایش۴۶بودپریودهام نظم بوذن دکتربهم کلومیفن ازروزپنج قاعدگی یک عدد ازشانزده قاعدگی دوفاستون ومتفورمین روزی دوعددوبروموکریپتین روزی دوعددتجویزکردن روزچهارده پری که فولیکول غالب نداشتم الان سه روزه دوفاستون تموم شده ومندوروزهست که لکه بینی قهوه ای دارم دکتربهم گفت اگه این ماه حامله شدی هیچ اگه نشدی روزچهارده پری سونوواژینال داری یعنی بااین وضعیت امکان بارداری هست؟

سلام بله با مصرف داروهای کمک باروری احتمال بارداری وجود دارد

سلام خانوم دکتر..من 28 سال سن دارم تقریبا 3 سال ازدواج کردم و حالا برای اولین بار قصد بارداری دارم چک آپ و سونوگرافی انجام دادم ..دکتر متخصص گفته تنبلی تخمدان دارم ..باتوجه به بی نظمی پریودم قرص مدروکسی پروژسترون تجویز کرده که در دو دوره پریود مصرف کنم بنظر شما اگر بعد از مصرف در دوره اول نزدیکی کنم و همچنان قرص مدروکسی هم کنارش مصرف کنم ..مشکلی پیش میاد؟؟ تا زمانی ک متوجه بشم باردارم چرا که بخاطر شرایطم میخوام تا قبل از مهرماه 96 باردار بشمببخشید طولانی شدممنون از جوابگویی شما

سلام خیر مشکلی به وجود نمی اید می توانید برای بارداری اقدام کنید

باسلام خسته نباشید.لطفا زود کمکم کنید.من 3ساله ازدواج کردم از اول ازدواج هم هیچ پیشگیری نداشتم.بلاخره 2سال پیش رفتم سونوگرافی پی ام نظم بود.دافستون داد.کیست ریز فراوان داشتم.بعدش هر چندماه رفتم دکتر همیشه قرص متفورمین گلوکفاژمیداد.وزنم 75 بود. الان 7ماهه شدم 67کیلو سنمم23هس.ولی باز باردار نمیشم.شوهرمم ازمایش اسپرم داد نرمال بود.خودمم از مایش پرولاکتین و تریید دادم هردو نرما ل بودن.حالامشکل من چیه؟از وقتی وزنم کم شده پریودمم منظم شده.ولی فقط 4روز میشم.هرروز هم نزدیکی داریم.هروز.لطفا راهنماییم کنید.هیچ بیماری هم ندارم.شوهرمم 8ماه ازم بزرگتره

باید در تایم تخمک گذاری خود یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید نیازی نیست که هر شب اقدام کنید زیرا اسپرم ضعیف میشود زیر نظر پزشک معالج خود میتوانید از داروهای تحریک تخمک گذاری استفاده کنید

سلام خسته نباشین من قاعدگیم منظمه ولی اصلا نمیدونم تخمک گزاری چیه و کسی تا حالا چیزی درموردش بهم نگفته نمیدونم چطور محاسبه کنم شیش ماهه ازدواج کردم چهارماه جلوگیری نمیکنم ولی هنوز باردارنشدم مشکلی هم نداریم خیلی نگرانم

سلام خسته نباشید.من 28 ساله هستم و از مهر ماه سال پیش داریم اقدام میکنیم . که در آبان ماه با مراجعه به پزشک متوجه شدیم شوهرم واریکوسل دارن و من هم پرولاکتینم 689 بود که با دارو بهتر شدم و سیکلهام منظم شد و شوهرم بعد عمل واریکوسل، دو ماه بعد باز اقدام کردیم که من در فروردین ما ه باردار شدم و در هفته ششم با وجود ساک خود به خود سقط شد. بعد از سه ماه شوهرم آز اسپرم دادن که دکتر گفتن خوب نشده ولی از سری قبل بهتر شده. دوباره اقدام کردیم و اینبار هم باردار شدم ولی این دفعه عدد بتام 15 بود و دو روز بعد شد 3 که خون ریزی هم کردم و بعد 48 ساعت 4 و حالا هم 1 شده که خود خود به خود سقط شد. میخواستم راهنماییم کنین که این مسائل چرا پیش میان واقعآ سقط روی روحیه ام خیلی تاثیر منفی میزاره.

نگران نباشید زیر نظر پزشک متخصص پروسه درمانی خود را ادامه دهید تا نتیجه بگیرید .

سلام و خسته نباشید، 27سالمه و 54 کیلو هستم سیکل قاعدگی اکثرا 29 روزه دارم کم کاری تیرویید دارم که درمان شده و دکتر اجازه بارداری داده،،تنبلی تخمدان داشتم که دکتر متفورمین داد و ماه بعدش سونو فولیکول دادم که یک فولیکول 23 داشتم و آمپول آزاد سازی زدم که فردا شبش نزدیکی داشتم اما امروز پریود شدم کیت تخمک گذاری امروز زدم که دوتا خط پر رنگ نشون داد میخواستم بدونم چرا کیت دوتا خط پر رنگ شده و چرا باردار نشدم شوهرمم سالمه و اینکه این ماه کی اقدام کنم ممنون

بهتر است از روز ۱۴سیکل قاعدگی تا ۱۸ یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید

سلام. من و شوهرم طبیعت خیلی گرمی داریم ولی فرزند دختر دوست داریم!!باید چیکار کنیم که فرزند اولمون دختر بشه؟؟!!

سلام خواهر من ۳۶سالشه ۲ساله اقدام به بارداری کرده میگن سالمه ولی هنوز باردار نشده دکترشو عوض کرده عکس رنگی نوشته نرمال بوده ولی گفته ذخیره تخمک گذاریت داره کم میشه بنظرتون دیگه باید چیکار کنه خیلی نا امید شده

سلام بهتر است ای یو ای انجام بدهند واگر نتیجه نگرفتند ای وی اف انجام بدهند

سلام،من حدود ۳ساله عروسی کردم و ۲۸ سالمه،الان هفت ماهه اقدام به بارداری کردم ولی موفق نشدم،یعنی از ماه اولی که اقدام کردم و نشده ناامید شدم و استرس ناباروری دارم،قبل از اقدام هم همه چکاب هارو انجام دادم و مشکلی نداشتم،بنظرتون ممکنه همسرم مشکلی داشته باشه،من دوره تخمک گذاریم رو هم کامل حس میکنم‌ومشخصه ولی نمیدونم چرا جواب نگرفتیم تا الان،ممنون میشم راهنماییم کنید

با سلام من 35 سالمه 3 ماهه جدی اقدام به بارداری کردم متخصص زنان هم مراجعه کردم ازمایش و سونو هم دادم که فقط کمبود ویتامین D داشتم دارو داد فولیکولم 2 بود و دکتر گفت تخمدانهای خوبی دارم هفته ای یک روز نزدیکی دارم اما فعلا باردار نشدم در زمان تخمک گذاری هم نزدیکی داشتم روز قبل از تخمک گذاری و بعد از اون هم داشتم آیا با توجه به سنم مشکلی هست؟

سلام اگر تا ماه اینده باردار نشدید بهتر است به پزشک مراجعه نمایید تا دارو مصرف کنید با مصرف دارو شانس بارداری شما افزایش می یابد ضمنا بهتر است همسر شما ماه آینده آزمایش اسپرم بدهند

سلام من 2 سالمه شوهرم 25 الان 5 ساله و خورده ای اقدام به بارداری کردم ولی نتیجه نگرفتم نزدیک سه سال زیر نظر دکتر بودم اولش کیست داشتم کیستام رفع شد حدودا دوماه پیش سونو رفتم گفت مشکلی ندارین یکم تخمدونم ضعیف بوده فقط الانم دیگ نمیرم دکتر به کل ناامید شدم ول دادم لطفا راهنماییم کنین شوهرمم عاشق بچه هر دفعه پریود میشم داغون میشم

سلام.من ۸ ماهه برای بارداری اقدام کردم اما هنوز باردار نشدم.سونو گرافی رفتم سایز تخمدان ها ۲ در ۴.۸ و ۲ در ۵ هست.دکتر گفت تنبلی تخمدان دارم آیا درسته؟تنبلی هست یا کیست تخمدان؟
این ماه اندازه فولیکول ها م ۶ میلی متر بوده.این به خاطر تنبلی تخمدانم هست یا مشکل دیگه ایه؟
پریودیم هر ۳۵ روز هس.لگنمم کمی درد داره

سلام .مینا هستم 3 سالمه و چند باره اقدام به بارداری کروم ولی متاسفانه باردار نشدم.سونو انجام دادم و هیچ مشکلی نداشتم .البته استرس زیادی به خاطر مریضی پدرم دارم .قاعدگی منظمی دارم 28 روزه اس.این ماه دقیقا بعد از پریودیم اقدامم رو شروع کردم .به نظر شما امیدی هست یا نه؟؟من باید چیکار کنم؟؟؟

سلام خسته نباشيد من و همسرم يكسال و دو ماه اقدام براي بارداري انجام داديم ولي جواب نگرفتيم ازمايش هاي كامل انجام داديم هر دو كاملا سالم هستيم چند مرحله قرص كلوميفن هم مصرف كردم و بكبار iui هم انجام دادم ولي جواب نگرفتم از شما راهنمايي ميخواستم

با سلام 29 سالمه. 11 ماهه اقدام برا بارداری میکنیم .همه آزمایشا خودم و همسرم خوب بوده. 2 ماه لتروزول و اوومید مصرف میکنم نتیجه نگرفتم. پریودم 29 الی 3 روزه برج پیش برای اولین بار 33 روزه شد فکر میکردم باردارم ولی پریود شدم. این ماه دکتر علاوه بر قرصای بالا آمپول hmg نوشته از 9 پری به مدت 3 روز. ولی آمپول اچ سی جی ننوشتن .آیا میتونیم قبل از زدن آمپول نزدیکی داشته باشیم یا باید تا آخرین آمپول صبر کنم?با توجه به این که اچ سی جی تجویز نشده آیا امپول hmg به تنهایی درصد بارداری رو بالا میبره ? ممنون

سلام بهتر است بعد از تزریق امپول hmg یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید شانس بارداری می شود

سلام من 2 دختر دارم 27 سالمه و میخام اقدام به بارداری با روش ivf برای دوقولویی پسر انجام بدم چون من و همسرم خیلی پسر دوسس داریم من 3 بار سزارین شدم و دکترا بهم گفتن دیگه امکان بارداری وجود ندارد. ازتون میخام راهنماییم کنید ممنون

سلام خیر صد در صد نیست. بستگی به وضعیت رحم شما دارد که باید با انجام سونوگرافی بررسی شود

سلام خسته نباشید، من 14 ماهه عقد کردم دوماه بعداز عقدم رابطه جنسی با همسرم شروع شد الان یه ساله رابطه ی جنسی داریم، شش ماهه دیگه ازدواج میکنیم میترسم بعداز ازدواج درصد حاملگیم پایین بیاد چون شنیدم یک سال اول رابطه ی جنسی درصد حامله شدن بالاست بعد از یک سال کمتر میشه. آیا این درسته؟! تو این یک سال روزهای پریودم رو یادداشت کردم همیشه چند روز جلو میفته، یبار هم رفتم سونو گرافی برای جکتپ که همون روز روز تخمک گذاریم بود دکتر وقتی جواب آزمایشم رو دید گفت امروز روز تخمک گذاریته و تخمک ها هم قابل بارور شدن هستن و هیچ مشکلی نداری، میخواستم راهنماییم کنید گه اگر بعداز دو سال رابطه جنسی اقدام به باردار شدن بکنم میتونم باردار بشم؟!
اگه میشه بهم بگید چه چیز های خوبه بخورم که رحمم خوب کار کنه و واسه رحم خوبه؟!!

سلام نگران نباشید این مطلب درست نیست واز نظر علمی اثبات نشده است . می توانید دوسال بعد از رابطه جنسی برای بارداری اقدام کنید و مشکلی ندارد

سلام من دوره پریودم منظمه این ماه اقدام به بارداری کردم نشد قبلا هم سونو دادم گفته تخم دونات فعاله و زود باردار میشی بنظرتون واسه زودتر باردار شدن چه کاری بهتره انجام بدم؟امکان اینکه همسرم مشکلی داشته باشه وجود داره؟

سلام نگران نباشید شما تا یک سال برای باردار شدن زمان دارید

سلام.من هميشه پریودی هام نظم بوده.الان من 5 ماهه خونه خودم هستم و2سالمه.چهارماهه جلوگیری نداشتم ولی باردارنشدم.براپریودیم دکتر رفتم وبهم قرص داد تا سه ماه دوره ای بخورم ودراین 3ماه پریود شدم.حالا 3 ماه تموم شده ومیخام دوباره برم ببینم چی میده بهم.شوهرم فک میکنه باید به سرعت حامله شم وهی میگه بچه میخام ..ایا این موضوع غیرطبیعی هست؟چون معمولا به سرعت حامله نمیشه ادم مگر استثنا باشه.لطفا راهنمایی کنید

شما تا یک سال برای باردار شدن (بصورت طبیعی) زمان دارید و جای نگرانی ندارد

سلام خسته نباشین.من ۸ ماه هست اقدام به بارداری کردم ۳۰ سال سن دارم همسرمم ۳۲ سال دارن.چندین سال هست تخمدان پلی کیستیک داشتم ولی شرایط بارداری و نداشتم گاهی پریودام نظم میشد اما با دارو مشکل حل میشد تا این ۸ ماه که دکتر بهم گلوکوفاژ و گالین داد و دو دوره ام دوفاستون استفاده کردم و پریودام کاملن منظم بود.که با سونوهایی که انجام دادم فولیکول داشتم اما باردار نشدم تا همسرم مراجعه کرد دکتر و ازمایش داد مشخص شد واریکوسل سمت چپ دارن و اسپرمشون ضعیفه که حدود ۳ ماه پیش عمل کردن و مجدد ازمایش دادن و خیلیییی کم تغییر کرد ازمایششون. سوالی که از شما دارم اینکه من برایه موسسه رویان و از اون طرف مطب دکتر زهرا حیدر وقت گرفتم الان نمیدونم کدومشو برم تا زودتر نتیجه بگیرم.کلینیک خصوصی دکتر حیدر بهتره یا موسسه رویان.و اینکه همسرم چقدر زمان لازم داره تا بهبودی.ممنون میشم جواب بدین چون جفته وقتام سه شنبه هستش?

معمولا ۶ ماه تا یک سال بعد از عمل واریکوسل زمان هست تا اسپرم ها به حالت عادی برگردند من دکتر شما رو نمی شناسم نمی تونم نظر بدم اما بهتره زیر نظر مرکز تخصصی ناباروری باشید. مرکز رویان چون دولتی است هزینه های درمان شما در آنجا کمتر است

سلام . من 1،5 سال هست که ازدواج کردم یکسال پیشگیری طبیعی داشتیم و بارداری رخ نداد ..35 سالمه و همسرم 38 سالشه و من حدود 5 کیلو اضافه وزن دارم .چون قصد بارداری داشتیم دکتر رفتیم و آزمایشات قبل بارداری دادیم و . توی سونو گرافی دکتر بهم گفت تخمدان چپت کمی کیست داره ولی البته من پریودهام منظمه و نهایتا یکی دو روز عقب و جلو میکنه .
دکتر برای کیستم نه قرصی و نه دارویی و نه چیزی گفت
الان 3 ماهه تو اقدام هستیم و بارداری رخ نداده
بنظرتون کیست من مانع میشه یا چیز دیگه ای هست ؟
چون دکتر با وجود این که گفت کیست داری ولی هیچ اقدامی نکرد
متشکرم از پاسخ

سلام،با اینکه واژه ناباروری به زمانی گفته میشود که در طی یکسال بدون جلوگیری حامله نشوید ،پس هنوز نمیتوان مارک نابارور را به شما زد،از طرفی هم سن شما برای باروری بالاس، پس باید حداقل تا 6ماه صبر کنید اگر باروری رخ نداد آزمایش اسپرم آنالیز و سونو شکم برای شما انجام شود(تا علل تخمدان پلی کیستیک رد شود)،البته این کیست شما زیاد نمیتواند مانع بارداری شود! سعی کنید زمان های زندیکی شما از 14_16روز سیکل قاعدگی هر شب و بعد ان هر دو شب باشد ،شاید زمان نزدیکی شما مطابق با تخمگذاری نباشد

سلام من ۲۱سالمه و شوهرم ۲۶ من الان ۹ماهه ک ازدواج کردم و از روز اول ازدواجم اقدام ب بارداری کردم و تا الان به نتیجه ای نرسیدم.سیکل قاعدگیم قبل ازدواج ۲۸روزه بود ولی بعد ازدواجم ۳۵ و ۴۰روزه شده .هیچ گونه علائمی از تخمک گذاری هم ندارم جدیدا دیگه ترشح بعد پریودی هم ندارم .این موضوع منو خیلی نگران میکنه خواهش میکنم کمکم کنید من و شوهرم عاشق بچه ایم

سلام شما باید حتما یک سونو سریال انجام دهید برای اثبات تخمک گذاری،و یک سری ازمایشات هرمونی از قبیل تیروئیدو LH, FSh !البته به مدت یکسال فرصت دارید اقدام به نزدیکی کنید و استرس را از خود دور کنیید،انشاالله باردار میشوید نگران نباشید

سلام من دوساله ازدواج کردم ۲۲سالمه اولین سال بعد دو ماه باردار شدم تا هشت ماهگی مشکلی نبود بعدش رفتم واسه حرکت جنین ک کم شده بود گفتن قلبش وایساده زایمان طبیعی کردم و بعدش سه ماه پیشگیری الان پنج ماهه اقدام به بارداری دوباره کردم نمیشه بنظرتون عادیه

چندان عادی نیست، باید در این مدت باردار میشدید، استرس را از خود دور کنید و جهت انجام معاینات به پزشک متخصص مراجعه کنید

سلام من ۲۱سالمه ۱۰ماهه عروسی کردم و الان دوماهه که اقدام به بارداری کردم همیشه پریودیم دوروز دوروز جلو مینداختم تا این دوماهه که اقدام کردم ماهه اول که باید دهم میشدم شد چهاردهم واین ماهم که هنوز پریود نشد وهیچ علائمی هم از پریودی نداریم ازمایش بارداری هم رفتم منفی بود الان باید چیکار کنم احتمال داره بادار باشم یانه ؟

سلام، مجددا تست دهید شاید باردار باشید، البته یک هفته از تست قبلی شما گذشته باشد

باسلام، من ٢٧سالمه و همسرم ٤٣ ساله، به مدت ٥ماه براي بارداري اقدام كرده ام در مدت زمان تخمك گذاري، اما متاسفانه هنوز باردار نشده ام. خيلي نگرانم لطفا راهنماييم كنيد.

اول از نظر سلامت تخمدان های خودتان و اسپرم همسرتان مطمئن شوید، اگه مشکلی نداشتید باید تا یکسال اقدام به بارداری کنید واگر نتیجه نگرفتید بعد از یکسال درمان ناباروری را شروع کنید

سلام خسته نباشید.من ۲۷ سالمه ۷ ماهه ازدواج کردم.۲ ماه اول ازدواج از قرص جلوگیری استفاده کردم ۲ ماه بعد طبیعی جلوگیری کردم.این ۳ ماهه داخل تایم تخمکگذاری برای بارداری اقدام میکنم هر بار ۱۲ سیکل قاعده گیم اقدام کردم ک هر ۳ بار بعد از چند روز پریود شدم یعنی ۱۴ ام سیکل قاعده گیم باز پریود شدم.دوران مجردی و قبل از اقدام برای بارداری پریود منظم داشتم.علتش چی میتونه باشه ک هر دفعه ک برای بارداری اقدام میکنم بعد از چند روز پریود میشم؟آیا مشکلی دارم ؟لطفا کمکم کنید.تشکر

مشخص نکردید که سیکل شما چند روزه است. نگران نباشید اشکال ندارد،از وسط سیکل اقدام کنید تا نتیجه بگیرید، شاید اواخر سیکل اقدام میکنیدو نزدیکی شما در زمان اشتباهی است

سلام خسته نباشین. من ۲۰ سالمه . یه ساله ازدواج کردم دوره ی سیکلهای من ۲۸ یا ۲۵ روزه. و ۵ ماه هست که اقدام کردم و باردار نمیشم.
۲۶ تیر
۲۱ مرداد
۱۸ شهریور
۱۰ مهر
۸ آبان
این هم سیکلهای من. قبلا هم فقط پیشگیری میکردم دارو نمیخوردم. کسی رو هم ندارم که منو به دکتر ببره. شوهرم هم دکتر رفتن را قبول نمیکنه. لطفا بگین چیکار کنم باردار شم .

سلام. هنوز برای باردار شدن دیر نشده، تا یکسال به مدت منظم در روز های 13-18به طور یک شب در میان نزدکی کنید، استرس را از خود دور کنید تا انشاالله باردار شوید، البته میتوانید برای اطمینان از کیت تخمک گذاری استفاده کنید هر زمان که تخمک گذاری داشتید نزدیکی کنید

سلام و خسته نباشین من ۳۰ سالمه و یک فرزند ۹ ساله دارم و فقط این چند سال به روش طبیعی جلوگیری میکردم الان ۳ ماهه برای بارداری اقدام کردم اما باردار نمیشم زایمان اولم هم سزارین بود. در ضمن دوره هایم ۳۱ روزه هستن. لطفا بگین چی کار کنم باردار بشم

شما فعلا وقت دارید بمدت یکسال در روز های 16-2یک شب در میان نزدیکی داشته باشید اگر باردار نشدید به پزشک مراجعه کنید تا علت را پیدا کنند

باسلام و عرض خسته نباشید؛
من حدود یکسال و سه ماهه که ازدواج کردم.۲۴ سالمه.از دوران مجردی پریودی نظم داشتم ولی حتما پریود میشم .حدود ۳ ماهه که اقدام به بارداری کردم.تمام آزمایشات و معاینات .پاپسمیر ورا دادم و مشکلی نداشتم.ولی لکه بینی حتی با خوردن دارو ها هم وجود داره فقط شدتش کم و زیاد میشه.دو ماهه آخر اقدام از لتروزول توسط پزشک مصرف کردم.وی باز هم سرموعد پریود میشم و از یه هفته قبل پریود لکه بینی دارم.دکترم گفته تنبلی هم دارم.خیلی میترسم واسه بارداری لطفا کمکم کنید..ممنونم

سلام،اگر دکتر برای شما تنبلی تخمدان تشخیص داده اند باید چند دوره قرص هارو مصرف کنید و کاهش وزن و رژیم غدایی رعایت کنید ،حتی در صورت لکه بینی قرص را قطع نکید زیرا به مرور برطرف میشود

اگر کسی مشکل بارداری نداشته باشد و قبلا باردار شده و فرزند داره،سن3،وفقط برای تعیین جنسیت iuiانجام داده باشد و دکتر قرص کلومیفن و امپول hcg زده باشد و در سونوگرافی قبل از امپول زدن فولیکول19_2-22داشته باشد امکان دوقلو یا چند قلو وجود دارد؟چقدر احتمال دارد؟

سلام،عزیزم چون داروهای محرک تخمدان استفاده کرده اید احتمال آن زیاد است البته نمیتوان صد در صد گفت

من ۳۵ سالمه و همسرم ۳۲ سالشه .۱ساله اقدام‌به بارداری کردیم زیر نظر پزشک اما با اینکه همه ازمایشات رو دادیم و سالم هستیم‌اما باردار نشدم .ایا پزشکم رو عوض کنم یا ادامه بدم.؟

اگر دارو بهتون دادن و دارید مصرف میکنید ادامه دهید و نباید پزشک خود را عوض کنید ولی اگر دارو و درمان را برایتان شروع نکردند میتوانید از پزشک دیگری کمک بگیرید

سلام من 29 سالمه یک سال و نیمه ازدواج کردم تخمدان پلی کیستیک دارم دکتر برا تنظیم قاعده گیم قرص دافستون و متفورمین و ویتامین دی داد ماه اول 28 روزه پریود شدم ماه دوم روز سوم مهر با 24 مهر پریود شدم تو آبان ماه پریود نشدم بعدش با 13 روز تاخیر پریود شدم قصد بارداری دارم لطفا راهنماییم کنین

سلام،اگر قصد بارداری دارید باید بیماری را تا حد امکان کاهش دهید زیرا کاملا درمان نمیشود،داروهایی که برایتان تجویز شده است مرتب مصرف کنید،ورزش و رژیم غذایی صحیح به بارداری سریعتر کمک میکند،البته باید کمی صبر داشته باشید

سلام من۲۲ساله هستم وهمسرم۳۱سال۴سال ازدواج کردم وجلوگیریم طبیعی ازنظرعلائم وظاهرهیچ مشکلی ندارم پری هام منظم بی ام آی ۲۳هستش والان ۶ماه اقدام به بارداری کردم ومتاسفانه هنوزموفق نشدم سیکل قاعدگیم۲۷روزست ازاین ماه شروع به خوردن ویتامیDوزینک وامگا۳کردم حدود۷ماه هم هست که یدوفولیک میخورم وآزمایش های پیش ازبارداری روانجام دادم ومشکلی نداشتم میشه راهنماییم کنیدبرای سریع باردارشدم مایوس شدم وازانتظارخسته

عزیزم شما باید تا یکسال اقدام کنید ولی در این میتوانید همسرتان هم از نظر اسپرم ازمایش کنید،البته نگران نباشید و اقدام کنید

سلام .من دوماهه زبر نظر پزشک هر ماه ۵ عدد آمپول گنادوپین و بعد از اون آمپول آزاد سازی رو زدم .هر دو ماه حدود ۷ الی ۸ تا فولیکول ۲۰ و ۲۱ داشتم .آزمایش استرادیولم هم ۵۱۷ بود .۲۴ ساعت بعد از آمپول آزادسازی نزدیکی داشتم .و روز بعدش .ولی متاسفانه حاملگی اتفاق نیفتاد .حالا میخواستم بپرسم من احتیاج به عکس رنگی دارم یا نه .و کلا دلیل عدم بارداریم چی میتونه باشه ؟ در ضمن یه دختر ۶ ساله هم دارم.همه شرایط به گفته دکترم عالیه اما نمیدونم دلیل عدم بارداریم چیه

عزیزم قبل از اینکه اقدام به گرفتن عکس رنگی کنید همسرتان را چک کنید و بعد با مشاوره پزشک اقدام به عکس رنگی کنید

سلام.من28سالمه 67کیلوهستم 7سال ازدواج کردم و 2سال جلوگیری نمیکنم قبلاهم بصورت طبیعی جلوگیری میکردم اما باردارنشدم هم خودم هم همسرم آزمایش های لازم انجام دادیم عکس رنگی هم گرفتم اماهیچ مشکلی نبوده فقط توسونوواژینال دکتر هردفعه یه فولیکول ثابت دیداحتمال کیست داد اسفندقرص جلوگیری خوردم 9فروردین پریودشدم مثل همه این چندسال کاملا منظم وسروقت اما این ماه یعنی اردیبهشت 17هنوزپریودنشدم تهوع و سرگیجه دارم خصوصا شبها بیشتره و ضعف میکنم و بدنم میلرزه دائم خوابم اما تست زدم حامله نبودم درضمن حدودیکسال پیش همچین حالتهایی برام پیش اومد اما فقط یک هفته عقب انداختم و پریود شدم الان خیلی طولانی شده سرگردون شدم حالم خوب نیست لطفا بگید چکارکنم مشکل چیه

عزیزم اگر برای تست از بی بی چک استفاده کردید ،حتما آزمایش خون به همرا سونو داخلی انجام دهید و اگر منفی بود یک آزمایش تیروئید انجام دهید

با عرض سلام و خسته نباشید
میشه راهنماییم کنید.ممنون میشم زود جوابمو بدین.
خانمی 26 ساله هستم. نزدیک چهار سال که ازدواج کردم.سه سال و نیم پیش باردار بودم که با خواست خودم سقط کردم.الانم پنج ماهه اقدام به بارداری کردم.و چون جنسیت بچه برام مهمه رفتم دکتر زنان و رژیم پسر گرفتم.پنج ماه قبل خانم دکتر گفتن که تخمدانت ضعیفه و قرص استرادیول والرات و اتینیل استرادیول داد.و ماه های بعد هم همراهش امپول داد.بعدش قرص لتروزول با امپول داد.پنج ماهه اقدام کردم ولی باردار نشدم.هر بار هم میرم سونو تخمکگذاری میگن که خوبه.بار آخر تخمکگذاریم 22 و 18 و 15 بود.میشه راهنماییم کنید چیکار کنم که زودتر باردار شم؟آیا مشکلی دارم که باردار نمیشم؟خیلی نگرانم.چون همسرم بچه میخواد.و چون جنسیت مهمه نمیتونم سر خود اقدام کنم.ممنون

شما باید مطمئن شوید روز تخمک گذاری نزدیکی دارید و چون تخمدان ضعیفی دارید باید دارو ها را تحت نظر پزشک ادامه دهید و شاید کمی زمان بر باشد،اما باردار میشوید

سلام 27 سالمه بعلت تاخیری در پریودم ب دکتر مراجعه کردم بعد انجام ازمایشو سونو گف تنبلی تخمدان دارین قرص دیان انداختم بازهم خوب نشدم ایا تنبلی تخمدان باعث ناباروری میشه؟شوهرم عمل واریکوسل انجام داده ایا ایا بعد عمل واریکوسل چند ماه طول میکشه تا اسپرمها ازاد بشن ؟

تنبلی تخمدان به ناباروی کمک میکند ولی با درمان دارویی این مشکل حل میشود،و شوهرتان هم بعد از 6ماه سطح اسپرم ها به حد کافی میرسد و میتوانید اقدام به بارداری کنید

سلام من نه ماهه که ازدواج کردم چهارماه جلوگيري طبيعي داشتم بعد سه ماه اقدام کردم که نتيجه اي نگرفتم ماه قبل رفتم متخصص زنان ونازايي بهم يدوفوليک داد ومعاينه واژن هم گفت کمي عفونت داري وپماد داد وازمايشات قبل بارداري هم نوشت انجام دادم جواب رو ديد وگفت همه چي نرماله وسونوهم کرد گفت عاليه بعد گفت قرصي مينويسم که ممکنه لاغرتم کنه .يدوفوليکم تاوقتي حامله شدي بخور وبعد ديدم متفورمين نوشته برام 12ساعت نصف برايه ماه.قرصام تموم شدن واين ماه تواقدامم.ميخاستم بدونم احتمال داره اين ماه بارداربشم؟

بله،احتمال دارد ولی روز تخمک گذاری حتما یک روز در میان نزدیک داشته باشید،و اگر باردار نشدید حتما همسرتان هم چک کنید

سلام من ۲۲سالمه شهریور چکاب قبل بارداری دادم fsh 1/8بوده دکتربهم گفته بودن اقدامموشروع کنم.هشت ماه اقدام کردم باردارنشدم باتوجه به اینکه همسرم هم کم تحرکی اسپرم داشته و دارومصرف میکرده الان یکماهه که درمان شده و نرماله.امروزمجدددکتررفتم بهم گفتن مجددازمایشو تکرارکنم ذخیره تخمدانم کم شده واگه بازم بالاباشه باید ivfکنم یعنی نمیتونم طبیعی باردارشم؟درضمن پریودامم منظمن .ممکنه خطای ازمایشگاه باشه؟

اگر ذخیره تخمدان رو به کاهش است بهتره ivf انجام شود و شانس طبیعی باردا شدن پایین میاد!!خطای ازمایشگاه بندرت پیش میاد و بعید است

سلام
من ۳۲ سالمه و ۴ ساله ازدواج کردم. از مهر ۹۶ اقدام کردیم برای بارداری.قبلش تمام ازمایشات لازم رو دادم و خدا رو شکر مشکلی نبود. بعد ۶ ماه که نتیجه نگرفتیم همسرم ازمایش اسپرم دادن که نرمال بود. بعد از اون دکتر برای تقویت تخمک برای من قرص اووبوست و برای تقویت همسرم قرص فرتالاید رو تجویز کردن.همون ماهی که خوردنش رو شروع کردم بعد از ۲۰ روز از پریود قبلی دوباره پریود شدم. ماه بعدش با ۵ روز تاخیذ پریود شدم ولی فقط روز اول شدید بود و روز دوم کم و سوم قطع شد. این در قورتی یود که تا قبل از مصرف قرص پریود های منظم و ۲۸ روزه داشتم که معمولا چهار پنج روز طول می کشید. دکتر برتم سونو نوشت که متوجه شدم یه کیست ۴ سانتی تخمدان چپ و یه کیست ۳ سانتی سمت چپ دارم. بعد از اون مصرف دو دوره قرص ال دی تجویز شد.می خواستم ببینم مصرف این قرص روی بارداری اثر منفی نداره؟ بعد از دوماه می تونم باردار شم؟ ایا استفاده از عرق رازیانه در کنار این قرص جهت بر طرف کردن کیست موثره؟

عزیزم اگر قرص را مرتب مصرف کنید که طی این دو ماه باردار نمیشوید و باعث از بین رفتن کیست و بارداری میشود! عرق رازیانه هم میتوانید در کنار قرص برای بهبود عملکرد استفاده کنید نه به تنهایی

باسلام وخسته نباشی .من خانم ۲۶ ساله قد۱۶۲ووزن ۶۲ هستم .۱۰ ماهی هست کا ازدواج کردیم کم کم قصدبارداری دارم .دوسال پیش به دلیل پریودی نظم به دکترمراجعه کردم که متوجه بالا بودن پرولاکتین شدم و درحال مصرف دارو هستم وپرولاکتین خونم نرمال شده ولی برای چکاب قبل بارداری سونو انجام دادم که متوجه کیست ۳ سانتی هموراژیک شدم در حال مصرف قرص یاسمین هستم .میخواستم بدونم بعداز رفع کیستم وبااین وضیت پرولاکتینم امکان بارداری طبیعی وفولیکول بالغ وجود داره ؟ وعلت به وجود اومدن کیست چی میتونه باشه؟

سلام، عزیزم اگر پرولاکتین شما پایین آمده که مشکلی در بارداری ندارید و میتوانید به راحتی باردار شوید.
کیست هموراژیک یا خونی تخمدان کیست های خوش خیمی هستند که در اثر اختلال موضعی عملکرد تخمدان ایجاد میشود. معمولا با مصرف همین یک دوره قرص برطرف میشود و جای نگرانی نیست

من برای آی وی اف مراجعه کردم بهم مدروکسی پروژسترون دادن تا پریود شم بعد داروهای آی وی اف روشروع کنم ولی پریودی ام بصورت لکه بینیه آیا باید داروهامو استفاده کنم؟

باید با پزشکتان مشورت کنید ولی اگر لکه بینی جزء پریودتان است باید دارو را شروع کنید.

سلام وقتتون بخیر
من ۲۱ سالمه مجرد هستم وزنم نرماله و اضافه وزن ندارم. عادت ماهیانم به فاصله ی ۲_۳ روز هر ماه نرماله و دو روز اول پریودم درد شدید دارم و خونریزی شدید، حدود ۱سالی هست که آزمایش و سونوگرافی دادم و مشخص شده که تخمدان پلی کیستیک (PCOD) دارم، سال پیش حدود ۶ ماه قرص یاسمین خوردم اما بعد از ۲_۳ ماه که قرص رو قطع کردم وقتی دوباره سونو و آزمایش دادم مشکل کیست تخمدانم برطرف نشده بود و به دکترم گفتم که علائم ریزش مو و جوش صورت دارم برام دو بسته ی ۳۰ عددی پودر اینوفولیک نوشته که بخورم و بعدش دوباره برم آزمایش بدم. الان حدود یک هفته هست که دارم این پودر رو میخورم. من طبق روال عادی این ماه ۱ خرداد پریود شدم اما الان که یک هفته از خوردن پودر اینوفولیک میگذره دوباره الان پریود شدم. میخواستم بدونم این عادیه؟ و این که میخواستم بدونم کیست تخمدان در آینده برای بچه دار شدن مشکلی به وجود نمیاره؟ ممکنه با خوردن داروها کیستم برطرف بشه؟

عزیزم مشکلی ندارد، شما دوره درمان را با اینوفولیک تکمیل کنید این مشکل برطرف میشود! تخمدان پلی کیستیک برطرف نمیشود ولی میتوانید با مصرف دارو و ورزش و رژیم غذایی تا حدی کاهش دهید و باردار شوید.

سلام.
من و همسرم جفتمون ۲۹ سالمونه.پنج ساله ازدواج کردیم و تقریبا نه ماهه برا بارداری اقدام کردم.وزنم هم ۶۴ هستش. از طرفی فهمیدم کم کاری تیرویید دارم الان قرصامو کاملا مرتب میخورم پریودم هم کاملا منظمه تحت نظر دکتر غدد هم هستم ولی باردار نمیشم .همسرم هم آزمایش اسپرم داده و نرمال بود.ممنون میشم راهنمایی بفرمایین

عزیزم کلا مشکل تیروئید روی کاهش قدرت باروری اثر میذاره، واینکه شما تازه متوجه شدید و درمان شدید، پس نگران نباشید، قرص خود را مرتب مصرف کنید تا باردار شوید

سلام خسته نباشيد من ٢٩سالمه ٧ساله ازدواج كردم. ماه ٤ هست كه اقدام به باردارى كردم و اين ماه براى اولين بار قرص لتروزول روزى دوتا از روز دوم قاعدگى مصرف كردم تا روز ششم. و روز ١٢سيكل سونو دادم با اين توضيحات: رحم در مقطع طولى به ابعاد طبيعى ٤٢*٧٨ميلي ديده شد. پارانشيم ميومتر هموژن است. ضخامت مخاط آندومتر نرمال است ١٠ ميليمتر است. در تخمدان راست دو فوليكول ١٢ و ١٠ است و در تخمدان چپ يك فوليكول غالب ٢٦ ميلي هست.. و روز ١٢دوتا آمپول هم زدم از فردا شبش هم نزديكى داشتم. شوهرم هم آزمايش اسپرم داده مشكلى نداشته. آيا به نظرتون اين ماه من حتما باردار ميشم با اين اوصاف؟؟؟ خيلي عجله دارم براى باردارى لطفا كمكم ميكند؟ ممنون ميشم از پاسختون.

ممنون! بله عزیزم، چون فولیکول بالغ و خوبی داشتید و مطرح کردید شوهرتان هم از نظر آزمایش اسپرم نرمال هستند، احتمال بارداری زیاد است!

سلام من و همسرم ۳۴ سالمونه. یه ساله ازدواج کردیم و حدود ۱۰ ماهه واسه بارداری اقدام کردیم ولی نشد.‌به یه کلینیک ناباروری مراجعه کردم و بعد از انجام آزمایش چک آپ و عکس رنگی و پاپ اسمیر پزشکم تشخیص دادند که همسرم سالمه (یه کوچولو حرکت اسپرمش کمه) و من با توجه به عکس رنگی لوله های رحمی خوبی ندارم (البته گفتن چسپندگی ندارم ولی اینتراویزیشن عروق لگن داشتم) و در مرحله اول دکتر برام iui و بعد ivf تجویز کردند. این اولین پریود من بعد از عکس رنگی بود و من خیلی امیدوار به بارداری بودم. با اینکه همیشه پریود های منظمی داشتم این بار ۴ روز زودتر از موعد پریود شدم. به نظر شما واسه iui اقدام کنم یا ممکنه طبیعی باردار بشم.؟

عزیزم با مشکل شما باید روش کمک باروری انجام دهید و امکان طبیعی باردار شدن فوق العاده کم است، در مرحله اول iui و سپس ivf انجام دهید.

سلام خسته نباشید من ۲۰ سال و همسرم ۲۶ 3 ساله ازدواج کردیم و طبیعی جلوگیری داشتیم و تو اقدامم هستیم البته ۷ ماهه?فولیک اسید ویتامین e و روی و مولتی ویتامینم استفاده کردم ولی نتیجه ای نمیگیرم دم کرده ی رازیانه هم خوردم ولی باز طبق معمول پریود شدم چیکار کنم راه حلی دارویی چی مصرف کنم ک باردار بشم؟ممکنه تنبلی تخمدان یا خشکی رحم داشته باشم یا عادیه؟

ممنون، شما باید تا یکسال اقدام کنید، و اگر شک به تبلی تخمدان دارید سونو انجام دهید

با سلام من ٣٠سالمه حدود ۴ساله ازدواج کردیم و طبیعی پیشگیری کردم.پریودهام تقریبا منظم بادوسه روز تغییر بوده ولی درد پریودم زیاده.الان برا چکاپ قبل بارداری رفتم جواب سونوی روز١١سیکلم اینه:رحم ابعاد نرمال آندومتذ با فازpمطابقت دارد.ضخامت آندومتر۵میل.فولیکولها راست:developingیک عدد٧میل.mature یک عدد٢١میل.
چپ:developing پترنpco دارد.mature ندارد.
درضمن من زمان تخمک گذاریم رو میدونم از روی ترشحات زیاد چسپناک و گاهی کمی درد روز ١١تا١۴.که روز اخر اوج ترشحاته.مشکل تیرویید ندارم پرولاکتین نرمال وزنم۵٢ قدم١۶٠.فقط پرمویی و کمبود ویتامین دی دارم.با این تفاسیر ممکنه بارداریم مشکل باشه؟یا اصلا میتونم باردار بشم؟خیلی میترسم.ممنون میشم راهنمایی کنین

لطفا سونو را به انگلیسی بفرستید و ترجمه نکنید! البته چیزی که مشخص شد الگوی تخمدان پلی کیستیک مطرح شده که باید آزمایش سطح اندروژن ها و LH,FSH انجام دهید تا تأیید شود و اگر تایید شد درمان کنید

ببخشید من ترجمه نکردم دقیقا چیزی که تو سونو نوشته منم نوشتم.دکتر هم رفتم گفتن تخمدان راستت قویه و فولیکول بالغت اندازش خوبه و مشکلی برای بارداری نداری

سلام من 29 سالمه 5 ساله ازدواج کردم. امسال قصد بارداری داشتم . بعد چند ماه اقدام وفق سه ماه کلومفین استفاده کردم که فقط ماه اول اقدام به بارداری کردم دوماه دیگر در زمان اقدام شرایط مناسب نبود و نزدیکی نداشتم. ولی ماه بعد عکس گرفتم مشخص شد که لوله سمت راستم بسته است. الان دکتر این ماه لتروزول داد استفاده کردم روز 14 پریودی سونو دادم لوله سمت راستم فولیکول 2 میلی و سمت چپم 5 میلی بود دو تا آمپول همون روز زدم و روز 12 و 14 و 16 نزدیکی داشتم.
آیا لوله هر سمت فقط تخمک خودشو منتقل میکنه؟ یعنی امکان نداره که تخمک سمت راستم به سمت چپم که آزاده منتقل بشه؟
اصلا آیا من با روش طبیعی باردار میشم؟
به نظر شما نیاز به ivf نیست؟
با تشکر

عزیزم هر دو لوله رحم مجزا از هم عمل میکنن و هرکدام تخمک مربوط به سمت خودش را انتقال میده، اگر فقط یکی از لوله های شما مسدود شده که از طریق لوله دیگر تخمک ازاد و باردار میشوید، البته بهتره عکس رنگی انجام دهید تا هم مشکل شما بطور دقیق مشخص شود و اگر انسداد هم وجود دارد باز شود! فعلا نیاز به IVf نیست

با سلام وخسته نباشید من ۳۵ سالمه یه پسر ۷ ساله دارم یک سال و ۴ ماهه نزدیکی دارم با عکس رنگی متوخه التهاب لوله های رحمی شدم ولی خوشبختانه بازه هردو لوله میخواستم راهنماییم کنید باید ivf بشم وبه مرکز نازایی برم یا با دارو مشکلم حل میشه . فراوان

ممنون، با دارو مشکلتون برطرف میشه و نیازی به ivf نیست! البته باید کاملا عفونت و التهاب را برطرف کنید تا لوله ها ازاد شود و باردار شوید، در ضمن حتما برای مشکل نازایی به پزشک مراجعه کنید

سلام
من ۲۹ سالمه ، وزن ۶۶ قد ۱۶۶ ، دو سال و نیمه ازدواج کردم و الان ۲ ماه هست ک اقدام به بارداری ، دو ماه پیش به خاطر این که زمان پریودم همش با تاخیر بود و این در طول دو نیماه پریود نشدم بعد از این ک پریود شدم هم خون نبود یه مایع صورتی ک شبیه عفونت بود برا ۳ دیدم ، همیشه هر یک و نیم ماه پریود میشم پیش دکتر ک رفتم گفتن تنبلی تخم دان دارم و کیستای کوچیک ک اندازشون ۱۲ تا ۱۳ هست وجود داره ، و ماه پیش پریود ک شدم نسبت به قبل بهتر بود و این ماه هم غادی بود پریودم و بعد از ۳۶ روز پریود شدم و دکتر برام تو این چند ماه امپول و قرص نوشته بود برا تحریک تخمک گذاری و این ماه هم یه امپول برا روز ۵ و یکی هم برا روز ۸ پریودم نوشته و از روز ۵ تا ۱۰ هم یه قرص ، نمیدونم چه روزایی باید نزدیکی داشته باشم و بعد از چند وقت امکان داره بار دار بشم؟

در حین مصرف قرص و امپول، یک شب درمیان نزدیکی داشته باشید! البته پزشک شما باید با توجه به سونو و زمان فولیکول آزاد شده به شما زمان نزدیکی را بگویند!

سلام من یه سال ازدواج کردم تواین یه سال وقتی نزدیکی داشتیم من اصلا ارضاع نشدم.هیچ حسی ندارم.میخوایم بچه داربشیم خواستم بدونم این مشکلم مانع بچه دارشدن میشه واینکه چطورمیتونم این مشکلمو حل کنم.

احتمالا قبل از نزدیکی نوازش و آمادگی برای شما کم صورت میگیرد، از مشاوره در زمینه جنسی کمک بگیرید، البته برای بارداری مشکل ایجاد نمیکند ولی از نظر روحی حتما باید درمان شود.

سلام.من دو سه سال قبل پزشک زنان بهم گفت که تنبلی تخمدان دارم چند دوره قرص مصرف کردم.الآن ازدواج کردم پریودم تقریبا منظمه یعنی شاید سه چهار روز عقب بیفته.ولی زمان پریودم خون ریزی کمی دارم فقط دو روز اول خونریزی دارم دیگه فقط لکه بینیه!میخواستم بدونم آیا برای بارداری مشکل دارم.یا مشکلم حل شده؟

برای پی بردن به اینکه مشکلتان حل شده یا خیر، باید سونو تخمدان و آزمایش هورمونی در روز 3_5 پریود انجام دهید ولی بهتره همزمان برای بارداری اقدام کنید که اگر نتیجه نگرفتید به دنبال درمان بروید

سلام و خسته نباشید
من ۳۷ سالمه یک فرزند دارم سه سال هست اقدام به بارداری کردم هنوز باردار نشدم سیکل پریود من ۲۸ روزه هست. دوسال پیش به پزشک مراجعه کردم ،سونو داخلی انجام دادم فولیکول ۲۰ میل داشتم گفتند مشکلی نیست حامله میشوید،شش ماه صبر کردم اما باردار نشدم دوباره سونو اینبار فولیکول ۲۹ میل تخمدان سمت چپ و فولیکول ۱۸ و ۲۷ تخمدان راست،پزشکم گفتند خوبه اما باردار نشدم دوماه بعد مراجعه کردم امپول سینال اف تجویز کردند اما اینبار هیچ فولیکول تولید نشد نتیجه عکس داد،شش ماه بعد قرص لتروزول روز ۵تا ۹ قاعدگی و استرادیول والرات ۸ تا ۱۴ قاعدگی تجویز کردن روز ۱۴ قاعده سونو رفتم فولیکول ۶ میل تولید شده یعنی هیچ نمیدونم چرا داروها برعکس عمل میکنند لطفا راهنمایی کنید نمیدونم واقعا چیکار کنم

عزیزم علت عدم رشد فولیکول این است که شما بدون استراحت به تخمدان ها ماه های متوالی مشغول تزریق داروی محرک تخمدان هستید، عجله نکنید به بدن خود استراحت دهید سپس درمان را آغاز کنید، از مصرف پشت سر هم این داروها پرهیز کنید تا بدن طبق روال عادی خود عمل کند.

من ۳۶ سالمه.یک سال اقدام به بارداری کردم باردار نشدم با عکس رنگی متوجه شدم که یک لوله بستست ولی از لحاظ تخمک گذاری و هورمونی خودم و همسرم مشکلی نداریم.میخواستم بدونم راهی غیر از ivf نیست که به صورت طبیعی باردارشم؟هیچ دکتری هیچ پیشنهادی غیر ازivf نمیده

خیر عزیزم، وقتی لوله ها بسته باشه و با اقدامات باز نشه، باید ivf کنید

سلام من 3 سالم هست نزدیک یک ساله دارم برای بارداری اقدام میکنم همه ازمایشات رو هم دادم حتی عکس رنگی گرفتم نرمال بوده شوهرم ازمایش اسپرم داده نرمال بوده فقط عفونت داشته که انتی بیوتیک مصرف کرده خودمم تیروئید داشتم که الان کنترل شده پریودی هام منظم و تقریبا 2-22 روزه هست تخمدانم دکترم گفت خوبه ولی با این حال دو سری داروی تحریک تخمک گذاری مصرف کردم که منجر به کیست شد و مجبور به خوردن قرص جلوگیری شدم یه دوره هم قرص هم امپول هاش ام جی و هاش سی جی استفاده کردم ولی بازم نتیجه نگرفتم و کیست شد و دوباره قرص جلوگیری خوردم این سری دکترم گفت فقط باید امپول استفاده کنم بدون قرص کلومفین .به نظر شما باید دیگه چه کاری انجام بدم؟ الان در حال گرفتن رژیم برای کاهش وزن هستم قدم 161 ولی بعد از خوردن قرصها وزنم رفت بالا 67 کیلو هستم توروخدا یه راه حل بدید

عزیزم کلا تیروئید تا حدی روی هورمون ها اثر میذاره و باعث ناباروری میشه، حداقل تا شش ماه تحت نظر متخصص غدد باشید و به هیچ عنوان قرص های تحریک تخمدان استفاده نکنید، سعی کنید تیروئید را کنترل شده نگه دارید تا تخمک گذاری به حالت عادی برگرده و نیاز به مصرف دارو نباشد

سلام. من ۳۴ سالمه. حدود یکسال هست که اقدام کردم به بارداری کردم. بعد گذشت سه ماه اول از اقدام به بارداری سونوگرافی انجام دادم و متوجه شدم که کیست تخمدان دارم. دو ماه قرص اچ دی خوردم و کیست برطرف شد. بعد اون به مدت دو ماه متفورمین مصرف کردم و مجددا اقدام به بارداری کردم. الان ۵ ماه گدشته و هنوز باردار نشدم. تمامی آزمایشهای هورمونی رو هم انجام دادم. همسرم هم همینطور. هر دو سالم هستیم ولی نمیدونم که چرا باردار نشدم.

عزیزم اگه یکسال گذشته است، به متخصص مراجعه کنید تا درمان نازایی و روش های کمکی را برایتان استفاده کند.

سلام و خسته نباشيد من و همسرم ٢٨ ساله هستيم تقريبا ٦ ماهه اقدام به بارداري دارم همسرم واريكوسل گريد ٢دارد و دكتر براي ما ايو اي رو پيشنهاد داد كه متاسفانه منفي شد .بعداز گرفتن عكس رنگي رحم متوجه هيپروتروفي اندمتريال شديم .كه دكتر به من پيشنهاد كورتاژ تشخيصي داده .ايا انجام بدم ؟آيا ضخاما رحم باعث نازايي ميشود؟

سلام-وقت بخیر
من ماه پیش میکرو اینجکشن انجام دادم که وفق بود. این ماه یک هفته از موعد پریودم میگذره و هنوز پریود نشدم. دوره های من همیشه 3 روزه و منظم هست. بی بی چکم منفی بود. آیا امکان بارداری هست

یک هفته دیگر مجدد چک کنید و بهتر است از آزمایش خون کمک بگیرید.

سلام
1سالوچن ماه ازعروسیمون میگذره و مدت 5 الی 6 ماهه ک برای بارداری اقدام کردیم ولی بی نتیجه بوده (البته ددو سه ماهه اول اقداممون کم بوده و الان یکی دوماهه ک دفعاتش بیشتره) از همون اولم جلوگیریمون طبیعی بوده
سیکل پریودمم اکثرا 27روزه س و 7 روز هستش
چکار کنیم ک خیلی زود نتیجه بگیریم

تا یکسال اقدام برای باردار شدن نرمال است. پس هنوز شش ماه دیگه باید تلاش کنید (در روزهای تخمک گذاری تون، یک شب در میان اقدام کنید)

سلام.من ۳۴ سالمه.دو ماهه اقدام به بارداری کردم.باردار نشدم.پریودهام خیلی منظم.درد پریودی ندارم و پریودهام ده روزه.قبل اقدام دکتر رفتم گفت عفونت دارم.دو ماه انتی بیوتیک خوردم‌.ولی من نه ترشح دارم،نه خارش و نه درد شکمی.بعد دو ماه دکتر رفتم.میگه زخم دهانه رحم داری و باید فریز کنی، برا همین باردار نمیشی.حالا لازم نیست تستهای دیگه انجام بدم.بعد فریز کنم.

عزیزم اگر دارو هایی مثل داکسی سایکیلن مصرف کردید و نتیجه نگرفتید، بعد اقدام به فریز کنید!

سلام من 33سالمه و تمام ازمایشات قبل بارداری انجام دادم همه خوب بوده ای ام اچم 4ممیز38بوده و پریودم منظمه حدود 28تا3روزه از فروردین اقدام کردم برای بارداری تو محدوده تخمک گذاریم ولی هنوز باردار نشدم البته از روزی که اقدام کردم یکم نظم پریودام بهم خورده اردیبهشت 17هم پریود شدم خرداد ماه با 6روز تاخیر پریود شدم دوباره تیر 17پریود شدم الان 2مرداده هنوز پریود نشدم ولی خودم حدس میزنم تاخیرم برای مسافرت چندروز پیشمه هنوز بی بی نذاشتم!بافرض اینکه بازم باردار نباشم چکار کنم زودتر باردار بشم باتوجه به سنم!!ممنون

عزیزم اول اینکه باید حتما تست انجام دهید و اگر هم منفی بود، شما باید تا یکسال اقدام کنید و اگر باردار نشدید بعد اقدامات درمانی برایتان شروع شود! و چون زمان دقیق تخمک گذاری مشخص نیست، به محض پاک شدن یک شب در میان نزدیکی کنید تا احتمال بارداری شود!

با سلام من 25 سالمه یکساله ازدواج کردم سونو رفتم بهم گفتن pco دارم یک دوره قرص گلوکوفاژ مصرف کردم من علاقه ای ب شیرینی جات ندارم قدم 154 و وزنم 6 کیلو هست. دو ماهه ک دکتر ب من دوفاستون هم تجویز کرده تا نظم قاعدگیم درست بشه ک بازم پریودم یکی دو روز جلوتر از دفعه قبل میشه.من هفته ای یکی دو بار پیاده روی دارم چون شنیدم برای بارداری خوبه. من قصد بارداری دارم و نمیدونم با این دارو هایی ک مصرف میکنم احتمال بارداریم هست یا نه. من تو دوره های پریودم درد ندارم و 7 روزه هس دوره هام. شوهرمم آزمایش داده مشکلی نداره. ب نظر شما من با این دارو ها باردار میشم یا داروی دیگه ای باید مصرف کنم
ممنون میشم ک راهنماییم کنید و نگرانیمو کمتر کنید

عزیزم در حین مصرف این داروها اقدام کنید تاباردار شوید! نگران نباشید

چگونه اتاقی هماهنگ با سن کودک خود طراحی کنیم

انواع هنرهای مختلف برای پرورش خلاقیت کودکان

کودکان می توانند از دو سالگی دو زبان را یاد بگیرند

یک جشن تولد متفاوت از آنچه تا کنون برای کودک خود گرفته اید

استفاده شما از این سایت به منزله پذیرش قوانین نینی کده است
: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی دارند و توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.
تماس با نی نی کده

© کلیه حقوق این سایت متعلق به سایت نی نی کده میباشد . کپی طرح سایت جرم محسوب شده و پیگیری قضایی خواهد داشت. کپی برداری از مقالات جهت استفاده تجاری، بدون هماهنگی با مدیران سایت ممنوع بوده و دزدی محتوای معنوی تلقی می گردد.

کپی بخشی از مطالب سایت (و نه کل مطلب) جهت رفرنس دادن، فقط با قراردادن لینک مستقیم به سایت نی نی کده مجاز است. طراحی توسط ماکرومدیا

“),t.close},t.write(‘

قرص لتروفم و داپستون هم خوردم فایده نداشته سونو دادم فولیکولم 2 تا25 بوده و رحمم نرمال بوده چیکار کنم؟ ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

سوال مخاطب نی نی بان: حدود دو ساله ازدواج کردم و شش ماه ابتدای عروسیم قرص ال دی خوردم. بعدش طبیعی جلوگیری کردم و الانم از شش ماهه جلوگیری ندارم. قرص اسید فولیک و متفورمین و آهن می خورم و کم کاری تیروییدم هم دارم و دارو مصرف می کنم. پریود نظمی دارم، از ابتدای پریود شدنم تا به الان، سونو و آزمایشم انجام دادم مشکلی نداشتم. بعد از پریودم اقدام به بارداری کردم اما باردار نشدم و پریود هم نشدم

سوال مخاطب نی نی بان: 19 سال سن دادم و وزنم نرمال است تنبلی تخمدان دارم و شوهرم مشکلی ندارد یک سال و چهار ماه است ازدواج کردم پریودهایم 3 روزه است هشت ماه پیش یه بارداری پوچ داشتم. بعد از آن جلوگیری نداشتم و تمام قرص ها ی متفورمین و لتروزل و کلومیفن و آمپول hmg.hcgرا زدم فولیکول هم داشتم ماه قبل در روز 1 پریودی 5 تا فولیکول به اندازه 9، 1، 13، 12، 15 داشتم ولی باردار نشدم دیگر خسته و نا امید

سوال مخاطب نی نی بان: سلام من 7 8 ماه است که اقدام به بارداری کردم قرص و داروهای معمول که دکترها می دهند هم استفاده کردم تا این که این اواخر پیش یک دکتری رفتم که سونوگرافی واژینال انجام داد و گفت تصویر رحمت در سونو طوسی رنگه در حالی که باید کاملا سیاه باشه ایا این مسئله علت خاصی دارد و آیا این باعث می شود من باردار نشوم اصلا این مسئله یعنی چی به چه دلیل این اتفاق می افتد گفت شاید از عفونت باشد

سوال مخاطب نی نی بان: با سلام و خسته نباشید من 6 ماه می شود که اقدام به بارداری کردم ولی هنوز باردار نشدم الان 2 ماه می شود از بعد تخمک گذاری تا زمانی که پریود بشوم دردهای زیر شکمم و تخمدان هایم و واژنم دارم؛ سونو واژینال هم دادم گفتند مشکلی نداری می خواستم بدانم دلیل این دردها چیست؟ دکتر فقط قرص داکسی سایکلین دادند که از روز اول تا پنجم پریودی روزی یکی مصرف کنم. پاسخ دکتر کتایون برجیس

سوال مخاطب نی نی بان: من درهفته 8 بارداری سونو دادم که گفتند بارداری پوچ بوده و به طور خود به خود سقط شد. الان 2 ماه از سقطم می گذرد می خواستم بدانم برای اقدام به بارداری الزاما باید 3 ماه صبر کنم؟ (دکترم قرص آسپرین و دوفاسون دادن که دارم مصرف میکنم ولی نظرشون این بود بعد از 3 ماه دوباره اقدام کنم.) پاسخ دکتر کتایون برجیس، متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی: دوست گرامی همانطور

سوال مخاطب نی نی بان: 27سال سن دارم و سه سال است ازدواج کردم بعد از سه سال اقدام به بارداری کردم. چون پریود نظمی داشتم پزشک قرص دوفاستون تجویز کرد که من بسته آخر رو به جای ده عدد هفت عدد خوردم و بعدش شروع به لکه بینی کردم. الان هم دو روز از پریودم می گذرد ولی بی بی چک هم منفی است. آیا من باردارم ؟ پاسخ دکتر کتایون برجیس، جراح و متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی: دوست عزیز به

: بنده متاهلم و یک فرزند چهارساله دارم و مدت یکسال و نیم است که دچار لک بینی شده ام و دوران پریودم 1 روزه شده (در حالی که قبلاً 7 روزه بود) ،مدتی پیش دکتر زنان رفتم و قرص ضد بارداری داد که خوردم و در مدتی (حدود سه ماه)که قرص می خوردم خوب بودم و بعد آزمایش پاپ اسمیر و هورمونی دادم که خداراشکر نرمال بود و چون می خواهم بچه دار شوم قرص ضد بارداری نخوردم و دکتر به من نداد ، به نظر شما

کردم دوره پریودم قبلاً کمی عقب مینداختم و بعضی وقتام مرتب بود ولی الان به مدت یکسال و نیم که پریودم هر سه ماه در میان بهم می ریزد و لکه میشم شاید یک ماه لکه بینی ادامه داشته باشه . از خرداد تا اذر قرص لتروزول مصرف کردم پریودم کاملا مرتب شده بود روز 13 سیکل سونو داده بودم دو تا فولیکول با سایز 2 و سایز 3 داشتم که دکترم گفت دوباره دچار کیست شدی الان دو ماه که قرص کلومیفن. خوردم ولی باردار نشدم

سوال مخاطب نی نی بان: با سلام. 22سالمه. 2 ساله ازدواج کردم باردار نمیشم. آزمایش و سونو دادم گفتن رحمم به اندازه رحم یه گنجشکه و تخمدان هام بیش از حد کوچیکن بخاطر همین بهم گفتن به هیچ عنوان نمیتونم طبیعی باردار شم و فقط از طریق فرزند خواندگی یا رحم اجاره ای میتونم بچه دار شم. الان 1 ماهه داروی گیاهی تقویت تخمدان و رحم میخورم. همزمان قرص استروژن و پروژسترون مصرف کردم 1ماه که اصلا این ماه پریود نشدم

سوال مخاطب نی نی بان: سلام من 21 سالمه و همسرم 23 دو ساله ازدواج کردم دو ساله اقدام دارم شوهرم 15 روز خونه است 15 روز سر کار حالا من کلومفین و متفورمین خوردم باز باردار نشدم حالا سونو نوشت دکتر فهمیدم pco دارم و فولیکولام 5 و 1 هست ضخامت اندومتر 1م م است حالا دکتر بهم قرص لتروزول و آمپول فولیتروپین رو داده البته این ماه ال دی خوردم تا با اومدن شوهرم تنظیم شه حالا ماه بعد شروع به مصرف کنم حالا

سوال مخاطب نی نی بان: این سونو رو قبلا انجام دادم . رحم به ابعاد 22*11 م م رحم اینفتایل و هیپوپلازی پیشرفته رحم رویت شد . تخمدان ها با سایز و اکوی نرمال و فاقد ضایعه کیستیک یا سالید رویت شدند. فولیکول غالب به دیامتر 15 م م در تخمدان چپ دیده شد . در کلدوساک مایع آزاد دیده نمی شود . ابعاد ، اکو ، ضخامت کورتکس کلیه ها نرمال است. هیدرونفروز در سیستم کلیه ها مشهود نیست . مثانه حجم و جدار نرمال دارد

من برای یه ماه عادات ماهانه شدم خیلی کم بعدش که زمانش گذشت به مدت ده الی پونزده روز خونریزی داشتم که به پزشک مراجعه کردم برام آزمایش خون و سونو نوشت ،سونوم مشکلی نداشت آزمایشم lh ام یه خورده بالا بود و fsh یه خورده بالا بود،دکتر به من قرص مفنایک اسید و متفورمین ویه قرص دیگری داده که از دهم پریودی باید مصرف کنم،به نظرتون آیا بهبودی داره یاونه؟ بعد از 2 ماه پس از مصرف داروها در روز

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *