آیا عرق کاسنی برای زن باردار مضر است


عرق کاسنی یکی از عرقیجات مورد تأکید برای مصرف در دوران بارداری می باشد. اما همانطور که می دانید برخی از افراد با مشکلاتی داخلی مواجه هستند که پیش از مصرف این نوع از عرقیجات باید با پزشک زنان مشورت داشته باشند ، زیرا ممکن است که مصرف تأثیر سوء بر روی سلامت جنین داشته باشد. اما در حالت کلی برای یک مادر باردار سالم و بدون مشکلات و بیماری های مختلف ، استفاده از عرق کاسنی در حد اعتدال توصیه می شود.

چرا مصرف عرق کاسنی در دوران بارداری تا این حد از اهمیت برخوردار است؟


آیا عرق کاسنی برای زن باردار مضر است

1- فواید عرق کاسنی برای خون : معمولا یکی از مهم ترین اثرات این نوع از عرقیات در دوران بارداری صاف و زلال نمودن خون از هر نوع ماده ی غیرطبیعی و طلوب برای جنین می باشد. به همین دلیل سالم ترین غذاها به جنین خواهد رسید و از بسیاری از بیماری هم برای مادر و هم برای جنین در این دوران حساس جلوگیری خواهد شد.

2- نقش عرق کاسنی در درمان زردی : زردی های پس از تولد به خصوص زردی های غیرطبیعی که عامل مرگ نوزادان می باشد ، توسط استفاده از عرق کاسنی در دوران بارداری پیشگیری خواهد شد. در صورتی که یک مارد باردار هستید و نمی توانید به خوبی غذا بخورید و احساس سنگینی بر سر معده ی خود دارد ، برای بهبودی شرایط خود از عرق کاسنی بهره ببرید. این عرق در رفع مشکلات سوء هضم و گوارشی بسیار تأثیرگذار می باشد.

3- نقش عرق کاسنی در درمان فشارخون یا عفونت های ادراری : در بسیاری از موارد مادر باردار به دلیل تغییرات هورمونی و همچنین استرس های شدید بارداری یا به دلیل افزایش وزن بیش از اندازه ی خود به بیماری هیا مختلفی همچون فشارخون یا عفونت های ادراری دچار می شود. جالب است بدانید که عرق کاسنی حتی در دوران بارداری بر روی این علائم هم تأثیر می گذارد و به سرعت آنها را کنترل و از بین خواهد برد.

4- نقش عرق کاسنی در تصفیه خون: همانطور که در بالا هم بدان اشاره شد، خون به عنوان کانال تغذیه جنین به حساب می آید و کاسنی با تصفیه و نیز کاهش غلظت خون (یکی از عوامل غلظت خون چربی خون است و کاسنی این چربی ها را از خون دفع می کند) نقش مهمی در گردش روان خون در بدن و تغذیه سالم جنین بر عهده دارد. هرچه خون سالم تر باشد، به همان اندازه جنین هم سالم تر ، شاداب تر و زیباتر خواهد شد.

5- تاثیر عرق کاسنی در سم زدایی از کبد و پاک سازی کبد: عرق کاسنی با توجه به خاصیتی که دارد عامل بسیار مهمی در پاک سازی کبد و دفع سمومات بدن مخصوصا سمومات کبد محسوب می گردد. از آن جایی که در دوران بارداری علاوه بر سلامت مادر، سلامت جنین هم مد نظر است ، پس سلامت و پاک سازی کبد و دفع سمومات کبد نقش بسیار مهمی در سلامت مادر حامله و فرزند او دارد.

6- نقش عرق کاسنی در کاهش و کنترل فشار خون بارداری: بعضی از خانم های باردار بنا به دلایلی ممکن است در طول دوران بارداری خود دچار فشار خون بالا شوند که به این عارضه ، فشار خون بارداری گفته می شود. فشار خون بارداری اگر کنترل نگردد ممکن است خدای ناکرده سبب بروز مشکلاتی از جمله سقط جنین شود.

یکی از مواد طبیعی که می تواند در کاهش و کنترل فشار خون بارداری نقش ارزنده ای ایفا نماید ، عرق کاسنی می باشد. عرق کاسنی با تصفیه خون و کبد و پاک سازی بدن از سمومات و نیز به دلیل طبیعت نسبتا سردی که دارد می تواند کمک موثری در کنترل و کاهش فشار خون بارداری باشد.

7- تاثیر عرق کاسنی در جلوگیری از زردی نوزاد در دوران بارداری: یکی از مشکلاتی که در بدو تولد کودک می تواند ، کودک و خانواده او را تحت تاثیر خود قرار دهد زردی نوزاد است. یکی از روش های جلوگیری از زردی نوزادان ، جلوگیری آن در دوران بارداری است. عرق کاسنی با پاک سازی کبد و دفع مواد زائد و سمومات کبد و نیز تصفیه خون ، نقش بسیار ارزنده ای در جهت جلوگیری از زردی نوزادان در طول دوران بارداری دارد.

8- تاثیر عرق کاسنی بر زیبایی جنین و کودک: مادران بارداری که خواهان فرزند زیبا هستند به این نکته توجه داشته باشند که یکی از راه های زیبا شدن فرزند، پاک سازی کبد و خون مادر در دوران بارداری است. وقتی کبد و خون مادر باردار از مواد زائد و سمی پاک شود، تاثیر فوق العاده ای بر روی زیبایی جنین دارد. کاسنی و مصرف عرق کاسنی در طول دوران بارداری می تواند با پاک سازی کبد و تصفیه خون ، نقش مهم در زیبایی کودک ایفا نماید. البته بایستی توجه داشت که عوال متعددی در زیبایی جنین موثر هستند که در این زمینه می توانید مطلب فرزند زیبا را مطالعه نمایید.

9- نقش کاسنی در تقویت معده و اشتها آوری: محققان ، تقویت معده و جلوگیری از ناراحتی آن و نیز خاصیت اشتها آوری را هم برای کاسنی قائل هستند که این مسائل می تواند نقش بزرگی در دوران بارداری بر مادر باردار داشته باشد چراکه یکی از مشکلات مادران باردار ، کمبود اشتها و مشکلات معده می باشد. کاسنی ، التهاب معده را از بین برده، اسید کلریدریک معده را تحریک کرده و اشتها را زیاد می کند.

1- نقش کاسنی در جلوگیری و درمان عفونت ادراری در بارداری: یکی از مشکلاتی که مادران باردار در طول دوران بارداری ممکن است به آن مبتلا شوند، عفونت ادراری در دوران بارداری می باشد و به دلیل حساس بودن این دوران نمی توان از داروهای متداولی که در حالت غیر بارداری استفاده می شد استفاده کرد و به همین دلیل استفاده از مواد طبیعی در درمان عفونت ادراری از اهمیت خاصی برخوردار است.

ایمنی در برابر بیماری های عفونی از خواص عرق کاسنی است. عرق کاسنی خاصیت ادرار آوری داشته و با تقویت مثانه و کلیه ها و پاک کردن آن ها از سنگ و خارج کردن سموم از بدن و نیز با پاک کردن مجاری ادراری نقش ارزنده ای در جلوگیری و درمان عفونت ادراری در دوران بارداری دارد.


بعضی خوراکیها یا گیاهان دارویی می‌توانند خطراتی را، هر چند اندک، برای جنین به همراه داشته باشند، لذا توصیه می‌شود که مادران باردار و به ویژه بانوانی که سابقه یا خطر سقط جنین، خونریزی دوران بارداری و مشکلات مشابه دارند؛ مصرف آنها را به حداقل کاهش دهند و به ویژه در مورد گیاهان دارویی، تنها با مشورت پزشک باتجربه اقدام کنند. به طور کلی از آن جایی که دوران بارداری، دورانی حساس و مهم به شمار می‌رود، مصرف بیش از حد گیاهان دارویی توصیه نمی‌شود چرا که ممکن است به جنین آسیب وارد کند.

مصرف عرق کاسنی در بارداری نیز با وجود خواص دارویی فراوان برای جنین و مادر، به دلیل طبع سرد و نقش آن در افزایش انقباضات رحمی، در صورت زیاده‌روی، باعث آسیب به جنین شده، همچنین احتمال زایمان زودرس یا سقط جنین را تقویت می‌کند. ازدیگر اثرات منفی خوردن عرق کاسنی در بارداری، التهابات پوستی، خارش، ایجا خستگی، گیجی و مشکلات تنفسی به همراه کاهش اشتها است.


پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

“),t.close},t.write(‘

استفاده از عرق کاسنی و شاتره در بارداری اشکالی ندارد؟ ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

آیا عرق کاسنی برای زن باردار مضر است

6

جلوگیری می کند. این جلیقه محافظ که هفته گذشته در کنگره انجمن بین المللی بیومکانیک در استرالیا رونمایی شد بسیار سبک وزن بوده و از دو قسمت تشکیل شده است و جنس آن کرباس نایلونی، لیکرا، پلی است و دیگر مواد است. دو بند بلند از شانه ها به پشت فرد در ناحیه کمر بسته می شوند و آن را می پوشانند. به طور معمول بندها شل هستند و زمانی که فرد بخواهد کاری انجام بده، مثلا چیزی را بلند

، در تلاش است حمایت همه کارگران و انجمن های کارگری جهان را از انتصاب مجدد ربیعی به عنوان وزیر کار برانگیزد تا بیانیه های این جماعت مظلوم (که در چنین ایامی تنها مورد توجه قرار می گیرند) یک به یک در این رسانه های وزین منتشر شود. تا ساعت 15 امروز، تنها 11 خبر سفارشی در مورد ربیعی در یکی از رسانه های اقماری حامی ربیعی منتشر شده است در این بین اما، مصاحبه با یک نماینده متخصص این

مقابله می کند. این آنتو سیانین ها همچنین با کاهش خطر بیماری های قلبی نیز همراه هستند که یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در بسیاری از کشورها است. 2- کمک به خوابی بهتر گیلاس سرشار از ملاتونین است که یکی از هورمون های اصلی و تاثیر گذار در چرخه خواب و بیداری است. در یک تحقیق که روی دو گره انجام شد یکی شربت گیلاس نوشید و گروه دیگر شربتی دیگر. در پایان هفته سطح ملاتونین گروهی که از

ارتباط نزدیکی با آقای روحانی دارید، کدام روایت را واقع بینانه تر می دانید؟ این امری طبیعی و پذیرفته شده است که رئیس جمهوری مستقر در دور دوم وارد رقابت انتخابات شود. روال و تجربه گذشته ایران این گونه بوده است که رئیس جمهوری حتماً زد می شود. به همین دلیل در سال آخر دولت، یاران و نزدیکان رئیس جمهوری درباره شرایط انتخابات و مشکلات احتمالی پیش رو بحث می کنند تا چگونه مشارکت مردم افزایش یابد و رأی

قدس آنلاین ، گروه استان ها- حدیث کریمی: جواد حردانی که از 16 سالگی زیر نظر مرحوم غلامرضا فهیمی پای در چمن سبز گذشته از فراز و نشیب های دوران ورزشی خود می گوید، دورانی که از چمن سبز شروع و اکنون به پیست دوومیدانی رسیده است. در این دوران از کمبودها بهترین استفاده را برده و اکنون با کاره درخشان ورزشی خود به عنوان یکی از اسطوره های دوومیدانی جانبازان و معلولان خوزستان و ایران به شمار می آید.

تو قوطی هیچ عطاری پیدا نمی شه ؛ در نگاه اول این ضرب المثل به مطلب و سخن ناشنیده و غیر قابل قبول یا درخواست چیزی عجیب، غیرممکن و دست نیافتنی باز می گردد، اما اکنون باید بگوییم که در عطاری ها از شیر مرغ تا جان آدمیزاد هم پیدا می شود. روزگاری در هر کوی و برزنی اهالی تنها یک عطار را می شناختند که با طب سنتی آشنایی داشت، اما اکنون شرایط به گونه دیگری است، آن چنان که نه تنها در هر محله ای چندین عطاری وجود دارد، بلکه دامنه فعالیت عطاران نیز به فضای مجازی کشیده شده و آنها به صورت آنلاین در صفحات شخصی خود علاوه ب

به گزارش آی سبک ، دکتر حسین فودازی ، متخصص آنکولوژی (سرطان شناسی) در گفت و گویی بیان کرد: بحث استفاده از محصولات آرایشی و خطرات ناشی از مصرف آن ها موضوع تازه ای نیست چرا که از ابتدای قرن بیستم صنعت تولید مواد آرایشی به عنوان یک صنعت پیشرو کار خود را آغاز کرده و از همان دوران بسیار پول ساز بود. در نیمه های قرن بیستم با شناخت بهتر از مواد شیمیایی و استفاده آن ها در این صنعت منجر شد تا مواد آرایشی

عزت الله ضرغامی پس از سه سال دوری از صداوسیما درباره دوران 1 ساله ریاستش بر این سازمان، معتقد است: فکر می کنم من به تنها مدیری معروف بودم که هرگز از هیچکس به خاطر حرف ها، تهمت ها و یا حرف هایی که خلاف بود، شکایت نکردم. در این خصوص من یک رکورد 1 سال و نیمه را که رییس صداوسیما بودم حفظ کردم. به گزارش هفت راه، رییس اسبق سازمان صداوسیما و عضو شورای عالی فضای مجازی در گفت وگو با ایسنا

دوران نخست وزیری، دستیار مصدق شده باشد. به دلیل این که رونالد ریگان و جیمی کارتر در آمریکا این کار را کردند آدم باید برادرش را در رأس مملکت بگذارد؟ مصدق که جزو الگوهای بزرگ این مملکت است، وقتی نماینده مردم تهران در مجلس چهاردهم بود پسرش را به عنوان معاون وزیر راه انتخاب کردند. پسر مصدق یک مهندس برجسته راه و ساختمان بود اما مصدق فورا به رئیس دولت اعتراض کرد که چرا پسر من را معاون وزیر کرده اند؟ آیا

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ حتما شما هم بارها این جملات را شنیده اید: در روز 8 لیوان آب بنوشید، خوردن تخم مرغ برای سلامتی مضر است ، خوردن صبحانه باعث کاهش وزن می شود، شما باید هر روز مولتی ویتامین بخورید و دیگر جملاتی از این قبیل در ادامه به اختصار به نادرستی هر یک از اینها می پردازیم. در روز 8 لیوان آب بنوشید هیچ نیازی نیست که تعداد لیوان های آبی را که در

مسکن غیر تجویزی استفاده کنید. اگر نمی توانید مفصل خود را تکان دهید، اگر محل آسیب دیده بی حس شده و گزگز می کند یا اگر ظرف یک هفته بهتر نشدید به پزشک مراجعه کنید. سردرد تنشی: این نوع از سردرد مرسوم به گونه ای است که فرد احساس می کند یک تسمه در حال فشار آوردن به سرش است. داروهای مسکن غیر تجویزی، استراحت و نوشیدن آب می توانند به تسکین درد کمک کنند. این سردرد شما باید ظرف چند ساعت از بین برود، اما

شوند و خشک گردند. * در صورت عفونت پوستی ریش ، نباید ریش را با تیغ تراشید . و در صورتی که خیلی لازم باشد، میتوان از دستگاه ریش تراش استفاده کرد. * بیمار بعد از دوره دارویی نیاز به معاینه مجدد دارد. پارسی طب ————————————————————————– تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی پایگاه خبری

قرص متفورمین چیست؟ برای درمان چه بیماری هایی مصرف می شود؟ شاید تا به حال دیده اید که افرادی که دیابت دارند، از قرص متفورمین استفاده می کنند. طبق گفته ی محققان افراد زیادی برای کاهش وزن از قرص متفورمین استفاده می کنند. متفورمین به عنوان کاهنده قند خون در درمان دیابت نوع دو (دیابت غیروابسته به انسولین) بکارمی رود. متفورمین در اختلال متابولیسم کربوهیدرات و درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک

علائمی مانند احساس خستگی، خواب آلودگی، کاهش میزان انرژی، استرس و اضطراب، افزایش وزن، تمایل به تنهایی و همراه است. البته به گفته متخصان طب سنتی به کمک دم نوش زعفران می توانید به جنگ این نوع افسردگی بروید زیرا زعفران علاوه بر اینکه مفرح و نشاط آور است، خاصیت ضد افسردگی هم دارد. روش تهیه: یک قاشق مرباخوری زعفران را همراه تکه کوچکی نبات در سه فنجان آب جوش بریزید تا 15 دقیقه دم بکشد و هفته

سوال مخاطب نی نی بان: هفته 32 بارداری هستم. هر روز که از خواب بیدار میشم پا درد دارم گاهی هم استخوان های دست و کتفم درد میگیرد. قرص های کلسیم، اهن، پرگناکر، دی 3، لیدی میل هم مصرف میکنم. علتش چی میتونه باشه؟ ورم دست و پاهام هم داره از قبل میشه. پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی: مصرف نمک را قطع کرده و در اسرع وقت حتما به متخصص زنان تان مراجعه کنید تا بررسی های لازم برای شما انجام شود. اصلا مساله را پشت گوش نیندازید. باتوجه یه این شرح حال نمی توان در مورد شما به صورت دقیق اظهار نظر کرد، حتما باید معاینه شوید.

سوال مخاطب نی نی بان: من هفته دوازده بارداری هستم و لکه بینی داشتم. بخاطر هماتوم پنج دهم دارو مصرف کردم و حالا هفت روزه که خدا رو شکر لکه بینی هام قطع شده. آیا نزدیکی ایرادی داره؟ از اول بارداری اصلا نزدیکی نداشتیم. پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی: دوست عزیز، خانم بارداری که در نیمه اول بارداری دچار خونریزی و لکه بینی می شود

نیازمند کسب موافقت دولت آمریکا هستند. این شرایط سبب شده تا موقعیت برای یکه تازی روسیه در بازار ایران بیش از پیش فراهم شود. در این دوران تجارت و سرمایه گذاری گسترده فرامرزی، که کشورها با استفاده از این ابزارها تأثیرگذاری و نفوذ خود را از طریق فعالیت های اقتصادی و پروژه های توسعه مشترک افزایش می دهند، وضع کنندگان تحریم ها علیه کشورهای مختلف در اصل خود را از حق حضور در این بازی جهانی محروم

سوال مخاطب نی نی بان: پسر من 1 ماهه است و از روز دوم تولد از شیر مادر استفاده می کند. اغلب مواقع مخصوصا شب ها زور می زند و کریه میکند. و شب ها بیدار است. درمان چیست؟ فعلا از شربت کولیتیک و خیلی کم عرق نعنا استفاده می کنم؟ پاسخ دکتر اکبر کوشانفر، متخصص اطفال: احتمالا نوزاد شما قلنج شیرخواری دارد. معده نوزاد باید با پروتئین های شیر مادر سازگاری پیدا کند. بعد از شیر خوردن باید

فاکتورها برای کودک مناسب و مفید هستند. آپتامیل هم یکی از برندهای خوب شیر خشک است و مواد لازم برای رشد کودک را داراست. از نظر مصرف قطره ها در صورتی که بچه ای در طول روز 72 سی سی شیرخشک مصرف کند نیازی به مصرف قطره های کمکی نخواهد داشت. اما در صورتی که مصرف شیرخشک زیر این مقدار باشد بهتر است از قطره ها برای کمک به رشد او استفاده شود. مصرف آن هم به این صورت باشد که یک هفته، دو هفته یا یک ماه قطره آد و به

اندازه هر وعده مصرف، غذای او را تهیه کنید. در صورتی که واقعا مجبور به استفاده از غذای مانده بودید این غذا از یک تا دو ساعت در هوای محیط و دو تا سه ساعت در یخچال نگهداری نشده باشد. پاسخ دکتر وحید نعمتی زاده، متخصص اطفال: قطره آهن را بعد از شش ماهگی باید به نوزادتان بدهید، یا اگر پزشک معالجش تشخیص بدهد، می توانید از چهار ماهگی به بعد به نوزادتان قطره آهن بدهید. برای مصرف داروهای مکمل و مولتی ویتامین حتما با پزشک فرزندتان مشورت کنید.

غذایی دارد. به همین دلیل، به نظر می رسد رژیم کم کربوهیدرات منجر به کاهش تری گلیسرید می شود در حالیکه رژیم کم چربی، تری گلیسرید را افزایش می دهد. 4. رژیم کم کربوهیدرات، HDL را افزایش می دهد میزان HDL یا همان کلسترول خوب خون، یک عامل مهم در پیشگیری از بیماری های قلبی است. HDL، کلسترول را از سطح بدن جمع کرده و به سمت کبد می برد تا دوباره از آن استفاده کرده یا دفع کند. تاثیر مهم دیگر

سریعاً از پوشش سر استفاده می کنید، مستعد قارچ پوست سر هستید. علائم قارچ پوستی این علائم بستگی به نوع عفونت قارچی و قسمت درگیر بدن دارد؛ قارچ پوستی می تواند باعث بروز بثورات پوستی قرمزرنگ، پوسته پوسته و خارش دار شود و به نظر می رسد که پوست خشک است. برای مقابله با قارچ ناحیه تناسلی زنان باید حتماً بهداشت رعایت و از لباس زیر های تمیز و نخی استفاده شود؛ بهداشت زناشویی

: من 34 ساله هستم 175 قد و63 کیلو وزنم دارم و دردوران بارداری دیابت بارداری گرفتم الان که فرزندم 4 ماهه شده دوباره ازمایش قند دادم متاسفانه دیابتم بهتر نشده و و متاسفانه شیرم برای نوزادم کافی نبوده ومجبورم بهش شیر خشک بدم تمام غذاهای که برای افزایش شیر بوده را امتحان کردم ولی جواب نداده میخواستم بدونم دیابت روی کمبود شیرم تاثیر داره؟ پاسخ: شما باید حتما وزن خود را سریع کاهش دهید

فاطمه هدی فلاح، متخصص کودکان: با توجه به اینکه دختر شما در هفته 36 متولد شده است اما وزن گیری، اندازه دور سر و قدش بسیار خوب بوده است. سه ماهگی سن بسیار کمی است برای نشستن نوزاد چرا که علی رغم علاقه دختر شما به این کار می تواند به او فشار وارد شود و به مفاصل و ستون فقراتش آسیب جدی وارد شود. به همین دلیل بهتر است که این کار را انجام ندهید چون نشاندن نوزاد معمولا از 6 ماهگی و با کمک والدین باید انجام شود و بعد از اتمام 7 ماهگی تا یک سالگی کم کم و با کمک دیگران می تواند راه برود.

آغاز کنند. گفتنی است، کنترل و کاهش وزن در هر سنی خوب است ولی اگر قبل از 17 سالگی که سلول های چربی در حال تکثیر هستند وزن کاهش یابد شانس برگشت وزن کمتر است. از 17 تا 18 سالگی به بعد امکان برگشت وزن وجود دارد و باید همیشه مراقب مقدار غذایی که می خورند باشند تا دوباره چاق نشوند. نتایج مطالعات نشان می دهند کودکان و نوجوانان دارای اضافه وزن بالا هر مقدار وزنی که در دوران نوجوانی کم کنند روند چاق شدن بدنشان در دوران بزرگسالی کم تر خواهد شد.

سوال مخاطب نی نی بان: اشکالی نداره شیشه شیر نوزاد رو با یه کم مایع ظرفشویی شست؟ با شیشه شوی تمیز نمی شه، با آب جوش هم همین طور. پاسخ از دکتر آزاده فهیمیان، متخصص اطفال: مادر گرامی بهترین کار این است که شیشه شیر را بجوشانید. با مایع ظرفشویی اگر می خواهید شیشه را بشویید اشکال ندارد اما هم باید حجم مایع استفاده شده کم باشد و هم اینکه خیلی خوب آن را بشویید و کاملا اطمینان پیدا کنید

کافی اسید های چرب امگا 3 را دریافت می کنید. بعضی مواقع گیاهخواران اسید های چرب امگا 3 را که برای حفظ سلامت قلب مفید می باشند، به مقدار کافی دریافت نمی کنند. اگر ماهی و تخم مرغ می خورید، این دو ماده غذایی حاوی امگا 3 می باشند در غیر اینصورت از شیر های سویا و مواد غذایی غنی شده با امگا3 استفاده کنید. حتما به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید زیرا به شما در داشتن یک رژیم غذایی مناسب با سن و وزنتان کمک

، آیت الله سیستانی و آیت الله خامنه ای تبیین شده است. به گزارش شفقنا متن یادداشت دکتر فاتح به شرح ذیل است: بسمه تعالی سید عمار حکیم هفته گذشته با اعلام تاسیس حزب الحکمه الوطنی خروج خود را از مجلس اعلاء انقلاب اسلامی عراق اعلام کرد. به امید تولد عراق جدید نا آرامی ها و خشونت ها و جنگ های پیوسته پس از سقوط صدام هرگز مجالی برای ظهور عراق جدید فراهم نیاورد

با یکدیگر ترکیب کرده و آن را روی پوست صورت ماسک کنند. استفاده از این ترکیب به مدت 1تا 14 روز به بهبود جوش های زیرپوستی منجر می شود. علاوه بر این اگر در گروه جوان هایی قرار دارید که از دست جوش های التهابی و ترشحات چرکی آن رنج می برید می توانید برای درمان این جوش ها که غالبا بعد از بلوغ در نوجوانان به وجود می آید و در برخی موارد تا انتهای دوران جوانی ادامه پیدا می کند، از این ترکیب

سایت تغذیه: استفاده روزانه ده میلی گرم مواد غذایی حاوی لیکوپن مانند گوجه فرنگی، عوارض درازمدت دیابت از جمله بیماری های قلبی عروقی، اختلالات کلیه، اختلالات عصبی و بیماری های عفونی را کاهش می دهد . دکتر نیستانی، متخصص تغذیه و مجری طرح اثر مکمل یاری لیکوپن بر روی استرس اکسیداتیو و ایمنی در مبتلایان به دیابت نوع 2 در گفت وگو با ایسنا، لیکوپن را یکی از انواع کاروتینوئیدها (رنگدانه های گیاهی

“),t.close},t.write(‘

روغن های گیاهی چگونه برای حفظ سلامتی مورد استفاده قرار می گیرند؟ در چند سال اخیر استفاده و محبوبیت روغن های گیاهی رشد چشم گیری داشته است. برند های زیادی این گونه روغن ها را تولید می کنند که خواصی مانند ضد اضطراب و ضد میکروب بودن، آنتی اکسیدان، ضد التهابی، تقویت ایمنی بدن، خواب آور و کاهش استرس نیز دارند. در این مقاله از بخش طب سنتی و داروهای گیاهی دکتر سلام، به فواید روغن های گیاهی برای کاهش وزن می پردازیم. یکی از

در مورد اسب درمانی چه می دانید؟ آیا با فواید و کاربردهای اسب درمانی آشنایی دارید؟ می دانید که با کمک این روش میتوان بیماری های روانی را درمان کرد؟ حیوانات به میزان فوق العاده ای می توانند حمایت احساسی ارائه دهند. فراتر از رابطه با حیوانات خانگی که بسیاری از ما آن را  تجربه کرده ایم، گاهی اوقات حیوانات از طریق به چالش کشیدن تجربیات عاطفی درمان جویان در تنظیمات درمانی شان، به آن ها کمک می کنند. در این مقاله از بخش روانشناسی

کودکان و نوجوانانی که درگیر اختلال اضطراب اجتماعی (SAD) هستند، گاهی تا بزرگسالی با این علائم زندگی می کنند بدون این که حتی متوجه آن ها شوند. اگر چه SAD سومین اختلال سلامت ذهن رایج است، بسیاری از والدین و معلمان با علائم و نشانه های آن در کودکان و نوجوانان آشنا نیستند. اختلال اضطراب اجتماعی شامل ترس یا فوبیای شدید از موقعیت های اجتماعی یا عملکردی است. اگرچه بسیاری از نوجوانان اضطراب های نرمال ناشی از تغییرات بلوغ را تجربه می کنند، افرادی که

می دانید فیتوتراپی چیست؟ آیا می دانستید که واکنش نسبت به برخی از داروها چهارمین علت مرگ و میر در آمریکا است؟ با توجه به تحقیقات منتشر شده توسط دانشگاه هاروارد، احتمال واکنش نسبت به داروهای تجویزی حتی پس از آزمایش آن ها یک پنجم است. حتی داروهایی که به درستی تجویز شده بودند نیز باعث بستری شدن ۱.۹ میلیون نفر در هر سال می شدند، از این میان حدود ۸۴۰,۰۰۰ نفر تحت تاثیر عوارض جانبی دارو در بیمارستان بستری می شدند. تمام این ها

حملات پانیک اتک (وحشت زدگی) یا  از علائم اصلی اختلالات پانیک هستند، اما می توانند به علت سایر عارضه های سلامتی و بهداشتی نیز اتفاق بیفتند. این عارضه ها با علائم متنوع فیزیکی، احساسی و شناختی همراه هستند که طاقت فرسا و غیر قابل تحمل هستند اما برای کنترل آن ها راه های زیادی وجود دارد. کسب اطلاعات درباره نشانه های رایج پانیک می تواند سودمند باشد. به علاوه درباره علت وقوع آن و استراتژی های کنترل آن باید تحقیق کنید. در این مقاله از

آیا عرق کاسنی برای زن باردار مضر است

اینرسی خواب چیست؟ در مورد آن چه می دانید؟ ممکن است هر روز صبح با بیدار شدن از خواب اشتياق شديدی را براي برگشتن به رختخواب تجربه کرده

آیا تکان دادن مچ پا برایتان دشوار است، شما تنها نیستید. بیش از یک میلیون انسان هر ساله به علت آسیب به مچ پا به اورژانس مراجعه می

روغن های گیاهی چگونه برای حفظ سلامتی مورد استفاده قرار می گیرند؟ در چند سال اخیر استفاده و محبوبیت روغن های گیاهی رشد چشم گیری داشته است. برند

در مورد اسب درمانی چه می دانید؟ آیا با فواید و کاربردهای اسب درمانی آشنایی دارید؟ می دانید که با کمک این روش میتوان بیماری های روانی را

دلایل کاهش وزن ناگهانی چیست؟ حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که گاهی بدون داشتن رژیم و بره ای برای کاهش وزن، به طرز شگفت آوری وزنتان

هر مادری، امیدوار است که دوران بارداری سالمی داشته باشد، اما گاهی اوقات عوارضی ناخواسته ایجاد می شود. دیابت بارداری یکی از شایع ترین

همانطور که می دانید هیدراته ماندن در دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نوشیدن مایعات کافی در دوران بارداری برای حفظ سلامتی

لوبیا و دانه های کامل مانند برنج قهوه ای، کینوا و گندم کامل، دارای فیبر زیادی هستند و سطح قند خون شما را افزایش نمی دهند. این مواد کلسترول را پایین می آورند و به شما احساس خوبی می دهند.

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

چگونه میتوان با ورزش به بهبودی رابطه جنسی پرداخت؟ همه ما می دانیم که مزایای ورزش کردن برای سلامتی بسیار زیاد است، از جمله

تمرین اسکات با تکیه به دیوار برای تقویت ران ها، مفاصل ران، ماهیچه های ساق پا و پایین تنه مناسب است. این تمرین ها

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *