عوارض داروی ginsana

خواص دارویی و گیاهی

عوارض داروی ginsana
عوارض داروی ginsana

اگر نام قرص جینسانا را شنیده اید ولی نمیدانید کهقرص جینسانا برای چیست و در چه مواردی مصرف می شود توصیه میکنیم که این مقاله را بخوانید و با قرص جینسانا آشنا شوید تا باعوارض و همه چی درباره قرص جینسانا آشنا شوید.

برای اطلاعات بیشتر درباره قرص جینسانا این مقاله را بخوانید.

اگر نام قرص جینسانا را شنیده اید ولی نمیدانید کهقرص جینسانا برای چیست و در چه مواردی مصرف می شود توصیه میکنیم که این مقاله را بخوانید و با قرص جینسانا آشنا شوید تا باعوارض و همه چی درباره قرص جینسانا آشنا شوید.

گیاه جینسینگ

یکی از گیاهان نیروزا و مقوی که شهرت زیادی در جهان دارد “جینسینگ” می باشد که بهتر است آن را “گیاه جوانی” یا “نوش دارو” بنامیم.عوارض داروی ginsana

در کتاب های سنتی و به عربی ریشه گیاه را “جنسه” و “جنسا” می نامند. به فرانسوی و انگلیسی Ginseng و  Asiatic ginsengو chinese ginseng گفته می شود.

گیاهی است از خانواده عَشقه Araliaceae که نام علمی آن Panax ginseng می باشد.

ترکیبات شیمیایی

این گیاه دارای گلوکوزیدهای استروئیدی به نام پاناکیلون، یک ساپونین به نام پاناکسوزید یا پاناکسین، مواد صابونی، یک اسانس روغنی فرار به نام پاناسین و یک هورمون و ویتامین B و ویتامین D، ترکیبات استیلنی، استرول ها و سرانجام یک گلوکوزید به نام جینسینگ می باشد. علاوه بر این جینسنگ سرشار از ویتامین‌های A ، B6 و فلز روی است…

خواص و کاربرد

جین سینگ گیاهی نیرو بخش بوده و در حفظ سلامتی بدن و هماهنگی فعالیت های حیاتی آن نقش به سزایی دارد. لازم به ذکر است که خواص این گیاه در ریشه آن وجود دارد.

همه ما می کوشیم که از لحظات زندگی خود بیشترین بهره را ببریم و از آنجایی که نیازمند صرف انرژی زیادی هستیم دچار خستگی شدید، ضعف حافظه، احساس ناتوانی در حل مشکلات پی در پی و … خواهیم شد که ادامه یافتن این شرایط می تواند منجر به فرسودگی جدی روحی و جسمی گردد. اینجاست که استفاده از جینسانا به عنوان یک انرژی بخش طبیعی می تواند بسیار سودمند باشد.

جینسانا حاوی عصاره استاندارد شده G115 می باشد که از ریشه گیاه جینسینگ استخراج شده و می تواند انرژی مناسبی را برای شما فراهم نماید. جینسانا از طریق افزایش میزان جذب اکسیژن توسط سلول ها می تواند باعث افزایش تولید انرژی شده همچنین می تواند با تأثیر روی سیستم اعصاب مرکزی باعث کاهش استرس و تنش ها گردد.

موارد مصرف :

کمک به جلوگیری از خستگی و افزایش ظرفیت جسمی، ذهنی و جنسی

ویژگی های محصول: خواص گیاه جینسینگ بالا بردن قوای جنسی، جسمی و ذهنی در فرد است

– افزایش تولید انرژی

– کاهش استرس و تنش ها

– تقویت سیستم ایمنی بدن

– افزایش مقاومت بدن در مقابل عفونت ها

– افزایش ظرفیت ذهنی و جسمی در زمان انجام تمرین های ورزشی

– ارتقاء عملکرد ( ج ن س ی ) در زنان و مردان

نحوه استفاده: 

به طور معمول دو کپسول همراه صبحانه و یا یک عدد همراه صبحانه و یک عدد همراه ناهار حداقل به مدت یک ماه توصیه می شود.

شرایط نگهداری :

در جای خشک و خنک و دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

توصیه و هشدار :

– در دوران بارداری با مشورت پزشک مصرف شود.

– در صورت مصرف Warfarin و Digoxin با پزشک مشورت نمایید.

– بیش از میزان توصیه شده مصرف نکنید. 

– در زمان حاملگی و شیردهی با نظر پزشک مصرف شود.

– در افراد دیابتی با نظر پزشک مصرف شود.

 

تور کیش

اجاره ماشین

سقف متحرک

تور آنتالیا

کلیه حقوق این سایت متعلق به «پارس نیوز» و هرگونه استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است

کپسول جینسانا دارای عصاره جینسینگ است و دارای خواص جینسینگ بوده و برای همه افراد قابل استفاده است. جینسینگ از هزار سال گذشته در چین برای تقویت حافظه و افزایش ظرفیت ذهنی و رفع مشکلات جنسی استفاده شده است. امروزه نیز در بسیاری از مکمل ها از عصاره جینسینگ استفاده می شود.

جینسانا حاوی عصاره استاندارد شده G115 می باشد که از ریشه گیاه جینسینگ استخراج شده و می تواند انرژی مناسبی را برای شما فراهم نماید. جینسانا از طریق افزایش میزان جذب اکسیژن توسط سلول ها می تواند باعث افزایش تولید انرژی شده همچنین می تواند با تأثیر روی سیستم اعصاب مرکزی باعث کاهش استرس و تنش ها گردد.

شواهد به دست آمده حاکی از آن است که این گیاه برای از بین بردن آثار ناشی از خستگی و ضعفِ قوای ذهنی و جسمی موثر است و برای درمان بیمارانی که از دردهای سینه (بیماری های ریوی) شکایت دارند نیز پیشنهاد می شود. همچنین این گیاه قادر به از بین بردن تومورها و افزایش طول مدت زندگی افراد است.

مطلب مهم این است که علی رغم داشتن خواص درمانی، این گیاه عمدتاً نقش حفاظتی و پیشگیری کننده دارد و کمتر به عنوان درمان قطعی و سریع بیماری ها موثر است.عوارض داروی ginsana


کمک به جلوگیری از خستگی و افزایش ظرفیت جسمی، ذهنی و جنسی

جین سینگ گیاهی نیرو بخش بوده و در حفظ سلامتی بدن و هماهنگی فعالیت های حیاتی آن نقش به سزایی دارد. لازم به ذکر است که خواص این گیاه در ریشه آن وجود دارد. جینسینگ جذب اکسیژن توسط سلولهای مغزی را افزایش می دهد و همچنین موجب افزایش انعطاف پذیری سلولهای قرمز و در نتیجه تسهیل جریان خون مویرگ می شود و به همین خاطر مغز فعالیت بهتری از خود نشان می دهد. احساس خستگی پس از استفاده از این ماده بسیار کمتر است.

همه ما می کوشیم که از لحظات زندگی خود بیشترین بهره را ببریم و از آنجایی که نیازمند صرف انرژی زیادی هستیم دچار خستگی شدید، ضعف حافظه، احساس ناتوانی در حل مشکلات پی در پی و … خواهیم شد که ادامه یافتن این شرایط می تواند منجر به فرسودگی جدی روحی و جسمی گردد. اینجاست که استفاده از جینسانا به عنوان یک انرژی بخش طبیعی می تواند بسیار سودمند باشد.جینسانا از طریق افزایش میزان جذب اکسیژن توسط سلول ها می تواند باعث افزایش تولید انرژی شده همچنین می تواند با تأثیر روی سیستم اعصاب مرکزی باعث کاهش استرس و تنش ها گردد.

این گیاه دارای گلوکوزیدهای استروئیدی به نام پاناکیلون، یک ساپونین به نام پاناکسوزید یا پاناکسین، مواد صابونی، یک اسانس روغنی فرار به نام پاناسین و یک هورمون و ویتامین B و ویتامین D، ترکیبات استیلنی، استرول ها و سرانجام یک گلوکوزید به نام جینسینگ می باشد. علاوه بر این جینسنگ سرشار از ویتامین‌های A ، B6 و فلز روی است. دو نوع جینسینگ وجود دارد کره ای و سیبری که هر یک خواص جداگانه ای دارد.

جینسینگ کره ای
ماده موثره این ترکیب جین سینوزید است که در مردان و زنان موجب افزایش میل جنسی می شود. همچنین موجب افزایش خون رسانی به اندام های جنسی و رفع اختللات جنسی در فرد می شود. استرس را نیز کاهش می دهد.
جینسینگ سیبری
افزایش میل جنسی، افزایش انرژی و رفع خستگی مزمن، حفظ سلامت قلب و عروق، تقویت حافظه، رفع بیخوابی و تقویت سیستم ایمنی از اثرات این ماده است.


اگرچه جینسینگ عموما بی خطر است، اما عوارض جانبی هم دارد. سردرد، بی قراری، مشکلات خواب، بی نظمی در ضربان قلب، تحریک پذیری، تنگی نفس، اسهال، استفراغ و خون دماغ از عوارض جانبی آن است.

در جای خشک و خنک و دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

** هشدار و توجه جدی **
این مطلب با توجه به توضیحات سازنده و صرفا جهت اطلاع بازنشر شده و مجله دلگرم هیچگونه مسئولیتی در قبال ادعاهای سازنده و منبع این مقاله ندارد , برای تهیه هر نوع دارویی ( گیاهی یا غیره ) , ابتدا لازم است صحت مجوز سازمان غذا و دارو را در محصول مربوطه بررسی کنید.


بیشتر بخوانید:

16 خاصیت اسرار آمیز جینسینگ – اگر مشکلات زناشویی دارید بخوانید


فواید مصرف جینسینگ

خواص و فواید بی نظیر و معجزه آسای شربت و کپسول جینسینگ



گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

موارد کاهش ظرفیت مغز کاهش تمرکز و توجه حافظه ضعیف علائم آرتریو اسکلروتیک شامل گیجی، فراموشی، تغییر خلق، مشکلات ناسازگاری.

افزایش جریان خون مغز در رگهای خونی کوچک مغز و در درمان بیماریهای با نقص گردش خون به عنوان محرک مغز به کار میرود.

—————

عوارض جانبی دارو معمولا کم است مهمترین عوارض عبارت اند از : عوارض گوارشی ، درد معده، تهوع، استفراغ، تحریک دهان، کاهش اشتها، اشکال در خواب، سردرد، تب، گیجی، تغییر در فشار خون احتباس آب و نمک، طپش قلب، اختلالات انعقادی، افزایش میل جنسی، تغییر در سیکل قاعدگی

—————

عوارض داروی ginsana

FDA طبقه بندی: C.

—————

برای اطلاع از مقدار و نحوه مصرف دارو با پزشک مشورت کنید.

—————

—————

کپسول حاوی 60 میلیگرم عصاره برگ های درخت جینکوبیلوبا و 100 میلیگرم ریشه گیاه پاناکس جینسینگ.

دارویی یافت نشد.


${Body}

بانک اطلاعات

ابزارهای بارداری و زایمان

ابزارهای رشد کودک

ابزارهای سنجش سلامت

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

مطلب از سایر رسانه ها

ورود | عضویت

از آنجایی كه دارو, حاوی مقادیر بالایی از ساپونین ها با خاصیت دترجنت پاك كننده می باشد, تصور بروز عوارض جانبی, مانند اسهال, بدیهی و منطقی به نظر می رسد از طرف دیگر, آزمایشات كلینیكی كنترل شده با دوزهای متعادل جین سینگ یا حتی بالاتر, چنین اثراتی را ایجاد ننمود, این مسئله به خوبی مشخص شده است كه اثرات جانبی معدی ـ روده ای غیراختصاصی, یكی از شایع ترین عوارض دارویی شناخته شده در تحقیقات بالینی بوده و حتی ممكن است در اثر تجویز دارونما نیز مشاهده گردد

● عوارض معدی ـ روده‌ای:

عوارض جانبی تجویز P.ginseng بر روی دستگاه گوارش، در ۲ نفر از ۲۵ نفر شركت كننده در یك آزمایش انجام گرفته در New South Wales مشاهده گردید. از آنجایی كه دارو، حاوی مقادیر بالایی از ساپونین‌ها با خاصیت دترجنت (پاك كننده) می‌باشد، تصور بروز عوارض جانبی، مانند اسهال، بدیهی و منطقی به نظر می‌رسد. از طرف دیگر، آزمایشات كلینیكی كنترل شده با دوزهای متعادل جین سینگ یا حتی بالاتر، چنین اثراتی را ایجاد ننمود، این مسئله به خوبی مشخص شده است كه اثرات جانبی معدی ـ روده‌ای غیراختصاصی، یكی از شایع‌ترین عوارض دارویی شناخته شده در تحقیقات بالینی بوده و حتی ممكن است در اثر تجویز دارونما نیز مشاهده گردد.

● عوارض بر روی ماهیچه‌ها:

عوارض داروی ginsana

WHO در سال ۱۹۸۸، درخصوص اطلاعات «بخش دارویی سوئد» در مورد تحقیق انجام گرفته در فرانسه در سال ۱۹۸۵ گزارشی داد، به این شرح كه: احتمال دارد جین سینگ موجب بهبود انجام حركات ورزشی گردد. محققین سوئدی اظهار داشتند كه غلظت‌های خونی كراتین كیناز و SGOT، بعد از انجام حركات ورزشی، در گروه جین سینگ بالاتر از گروه شاهد (كه فقط از دارونما استفاده كرده بودند) می‌باشد. مطلب مذكور به این ترتیب تفسیر می‌شود كه، احتمالاً جین سینگ، آسیب‌های ماهیچه‌ای ناپایدار را كه معمولاً در نتیجه حركات ورزشی شدید و سنگین اتفاق می‌افتد، تشدید می‌كند. تفسیر مذكور، كه در واقع برداشت محققین سوئدی از تحقیقات فرانسه می‌باشد برخلاف نتایج به دست آمده از تحقیقات كلینیكی دیگر در مورد بهبود انجام حركات ورزشی بوده و بنابراین مطالعات و مراجع بیشتری را می‌طلبد.

● تداخل‌های دارویی:

گزارشی از آمریكا، درخصوص خانم ۶۴ ساله‌ای كه با داروی فنلزین، مهاركننده آنزیم مونوآمینو اكسیداز تحت درمان بوده، توضیح می‌دهد. زمانی كه وی محصولات «غذای سلامتی» كالیفرنیایی را كه حاوی جین سینگ بود (چای جین سینگ) به رژیم غذایی خود افزوده، عوارضی چون: بی‌خوابی، سردرد و لرزش در وی ظاهر گردید. او قبلاً چای جین سینگ را پیش از مصرف فنلزین، استفاده كرده بود، ولی هیچ یك از علائم مذكور در او ظاهر نشده بود. گزارش دیگر درخصوص احتمال تداخل جین سینگ و فنلزین در مورد یك خانم ۴۲ ساله بوده است كه به علت بیماری افسردگی شدید، تحت درمان با فنلزین قرار گرفته بود. وی تری آزولام و لورازپام نیز مصرف می‌كرد. به طور همزمان، بیمار یك محصول ناشناخته جین سینگ و یك فرآورده گمنام از گرده زنبور عسل نیز استفاده می‌نمود. بیمار، خیلی سریع، از لحاظ روانی بهبود یافت، اما از آنجایی كه، وی، پس از آن، از سردرد، تحریك‌پذیری و توهمات بینایی رنج می‌برد، مصرف فنلزین را قطع نموده و به دنبال آن، افسردگی، به طور كامل، عود نمود. سپس، وی مجدداً مصرف فنلزین را آغاز نمود ولی این بار اثرات درمانی ظاهر نگردید. در این مرحله بیمار مصرف داروهای غیررسمی را كه در بالا به آن اشاره شد، قطع كرده بود. تداخل بین جین سینوزیدها و داروی ضدافسردگی فنلزین، فرضیه‌ای است كه تاكنون اثبات نشده است.

● باروری، بارداری و شیردهی:

درخصوص اثرات جین سینگ در طی دوران بارداری در انسان اطلاعی در دست نمی‌باشد. مطالعات در مورد این مسئله تنها بر روی حیوانات آزمایشگاهی انجام گرفته است. هیچ‌گونه تأثیری به دنبال تغذیه موش‌های صحرایی با عصاره اتانلی جین سینگ (۱۵ میلی‌گرم بر كیلوگرم در روز) بر روی میزان باروری، شیردهی یا زاد و ولد (نسل ۱و ۲) مشاهده نگردیده است. Hong و همكارانش متوجه شدند كه تغذیه‌ موش‌‌های صحرایی با پودر ریشه P.ginseng (بیش از ۵/۱ گرم در هر كیلوگرم رژیم غذایی) هیچ تأثیری بر باروری آنها نداشته و اثرات تراتوژنیك نیز نشان نمی‌دهد. نه تنها نسل ۱ بلكه نسل دوم نیز تحت تأثیر تغذیه با جین سینگ قرار نگرفتند. نتایج مشابهی نیز توسط Soldati در مورد تجویز خوراكی جین سینگ به موش‌های صحرایی (۴۰ میلی‌گرم بر كیلوگرم در روز) و خرگوش‌ها (۲۰ میلی‌گرم بر كیلوگرم در روز) گزارش شده است. علاوه بر این، chun و همكارانش نشان دادند كه پودر ریشه جین سینگ (۲۰۰ میلی‌گرم در روز در رژیم غذایی) و جزء ساپونین اولیه (۲۰ میلی‌گرم بر كیلوگرم در روز به طور داخل صفاقی) از اثرات سمی كلرامبوسیل در استخوان‌سازی موش‌های نوزاد جلوگیری می‌كند.

● قابلیت جهش‌زایی و سرطان‌زایی:

تاكنون هیچ گونه قابلیت سرطان‌زایی یا جهش‌زایی در مورد P.ginseng یا P.quinquefolius مشاهده نشده است. از طرف دیگر، اثرات ضدتومور و ضدجهش‌زایی P.ginseng به طور Invitro , Invivo به وسیله بسیاری از محققین گزارش شده است.

مصاحبه با میلاد بیک خواننده

مصاحبه با محسن اورنگ

مصاحبه با سید رضا اورنگ

مصاحبه جنجالی با رضا ایرانمنش

دیدنی های شگفت انگیز تور بالی، چین، مالدیو

آرتین بنا، تامین کننده انواع ورقهای گالوانیزه

هیوندا اکسنت بخریم یا میتسوبیشی لنسر؛ زیبای کره‌ای در برابر ژاپنی قدرتمند

بعد از یک سال درس و امتحان کجا برویم؟

میکروپیگمنتیشن چیست و چگونه باید آن را فرا گرفت؟

نکات مهم آیین نامه برای قبولی در آزمون آیین نامه اصلی

جهت مشاوره رایگان درباره تبلیغات، با ما تماس بگیرید:

۰۲۱ – ۲۳۰ ۴۴ ۳۳۳

آفتاب وبسایت مرجع فارسی زبانان سراسر دنیا، از سال ۱۳۸۰ تا کنون است

+۹۸ ۲۱ ۲۳۰ ۴۴ ۳۳۳

تلگرام آفتاب

اینستاگرام آفتاب

+۹۸ ۲۱ ۲۳۰ ۴۴ ۱۰۳

ایران، تهران، میدان نوبنیاد ، کوهستان سوم ، پلاک ۳

یکی از مکمل های رایج در میان افراد مکمل جنسینگ است، اما این مکمل چیست؟جینسینگ چه خواصی دارد؟آیا همه افراد میتوانند این مکمل را مصرف کنند؟چه افرادی منع مصرف دارند؟ همه این سوالات در این مقاله توضیح داده شده است:

جینسینگ چیست؟
ترکیبات جینسینگ چیست؟
تاریخچه جینسینگ
خواص جینسینگ
روش تهیه چای جینسینگ
عوارض مصرف جینسینگ
مقدار مصرفی مجاز جینسینگ
تداخلات دارویی جینسینگ

11 گونه گیاه جینسینگ وجود دارد که همه متعلق به Panax خانواده Araliaceae هستند. نام گیاهی Panax به معنای “تمام درمانی” در یونانی است. نام “جینسینگ” برای اشاره به هر دو جینسینگ آمریکایی و جینسینگ آسیایی یا کره ای استفاده می شود. گیاه جنسینگ واقعی متعلق به Panax است، بنابراین گونه های دیگر، مانند جنسینگ سیبری خواص مختلفی دارند. ترکیبات منحصر به فرد و سودمند گونه های Panax گینسنوزیدها نامیده می شوند و در حال حاضر تحت تحقیقات بالینی برای بررسی پتانسیل آنها برای استفاده در پزشکی هستند. هر دو جینسینگ آسیایی و آمریکایی حاوی ginsenosides هستند، اما آنها شامل انواع مختلفی در مقادیر مختلف هستند. تحقیقات متنوع بوده و بعضی از متخصصان هنوز معتقد هستند که اطلاعات کافی برای نشان دادن توانایی های پزشکی جینسینگ وجود ندارد.

جینسینگ آمریکایی تا زمانی شش ساله شود قابل استفاده نیست؛ این گیاه وحشی در معرض خطر انقراض قرار دارد، اکنون در مزارع کاشت می شود تا انقراض آن محافظت شود. گیاه جینسینگ آمریکایی دارای برگ هایی است که به صورت دایره ای در اطراف ساقه رشد می کنند. گل آن زرد سبز و شبیه چتر است؛ آنها در مرکز گیاه رشد می کنند و توت های قرمز تولید می کنند. این گیاه در اطراف گردن چروکیده می شود – گیاهان قدیمی تر با ارزش تر و گران تر هستند، زیرا خواص جنسینگ در ریشه های سالم آن جمع شده است.عوارض داروی ginsana

جینسینگ حاوی ترکیبات مختلف فارماکولوژیک شامل یک سری از تتراسایکلین تتریرپوئین (گینسنوزید)، پلی استیلن، ترکیبات پلی فنول و پلی ساکارید اسید است.

جینسینگ در اصل به عنوان یک گیاه دارویی در چین باستان استفاده می شده است؛ حتی سوابقی در مورد خواص آن وجود دارد.در قرن شانزدهم، جنسینگ بسیار محبوب بود به طوری که کشت آن کنترل شده انجام می شد. در سال 2010، تقریبا تمام 80،000 تن جنسینگ جهان در چهار کشور – کره جنوبی، چین، کانادا و ایالات متحده تولید شد. امروزه جینسینگ در بیش از 35 کشور جهان فروخته می شود و بیش از 2 میلیارد دلار فروش دارد که نصف آن مربوط به کره جنوبی است.

کره همچنان بزرگترین ارائه دهنده جینسینگ در جهان است و چین بزرگترین مصرف کننده است. امروزه اکثر جنسینگ آمریکای شمالی در انتاریو، بریتیش کلمبیا و ویسکانسین تولید می شوند. جینسینگ کشت شده در کره بسته به فرایند تولید آن به سه نوع تقسیم می شود:

از آنجایی که سن ریشه های جینسینگ مهم است، ریشه 400 ساله جینسینگ مانچواری از کوه های چین در سال 1976 به قیمت 10،000 دلار در هر اونس فروخته می شود.

جینسینگ یکی از محبوب ترین داروهای گیاهی در جهان است و برای قرن ها در آسیا و آمریکای شمالی مورد استفاده قرار گرفته است. آمریکایی های بومی از ریشه آن برای درمان سردرد استفاده می کنند، همچنین برای درمان ناباروری، تب و سوءهاضمه؛ امروزه حدود 6 میلیون آمریکایی به طور منظم از مزایای اثبات شده جنسینگ استفاده می کنند. جینسینگ برای بهبود تفکر، تمرکز، حافظه و استقامت فیزیکی استفاده می شود. همچنین برای کمک به افسردگی، اضطراب (پروپرانولول و اضطراب )  و درمان طبیعی خستگی مزمن استفاده می شود. همچنین برای تقویت سیستم ایمنی بدن، مبارزه با عفونت و کمک به مردان با اختلال نعوظ نیز استفاده می شود.

– یک مطالعه کنترل شده که در مرکز تحقیقاتی مغز و تغذیه در انگلستان انجام شد، بر روی 30 داوطلب که سه دوره درمان جنسینگ و تلقین را دریافت کردند، انجام گرفت. مطالعه به منظور جمع آوری اطلاعات در مورد توانایی جینسینگ برای بهبود خلق و خو و عملکرد ذهنی انجام شد. نتایج نشان داد مصرف 200 میلی گرم جنسینگ به مدت هشت روز باعث کاهش خلق و خوی بد می شود. 400 میلی گرم از این ماده باعث آرامش و بهبود ریاضی ذهنی در طول مدت درمان هشت روزه شد.

– مطالعه دیگری که در بخش فارماکولوژی در مرکز تحقیقات مرکزی مواد مخدر انجام شده است، اثرات جینسینگ Panax را در موش های صحرایی با استرس مزمن آزمایش کرد و دریافت کرد که دارای خواص ضد استرس قابل توجهی است و می تواند برای درمان اختلالات ناشی از استرس مورد استفاده قرار گیرد. 100 میلی گرم دوز جینسینگ Panax شاخص زخم، وزن غده آدرنال و سطوح قند خون را کاهش می دهد و این باعث می شود که گزینه های دارویی قوی برای استرس مزمن و درمان طبیعی زخم بزرگ و نحوه درمان خستگی آدرنال باشد.

– جینسینگ سلول های مغزی را تحریک می کند و تمرکز و فعالیت های شناختی را بهبود می بخشد. شواهد نشان می دهد رژیم جنسینگ Panax روزانه به مدت 12 هفته می تواند عملکرد ذهنی افراد مبتلا به بیماری آلزایمر را بهبود بخشد. یک مطالعه انجام شده در گروه مغز و اعصاب در موسسه تحقیقات بالینی در کره جنوبی بررسی اثر جینسینگ را بر عملکرد شناختی بیماران مبتلا به بیماری آلزایمر مورد آزمایش قرار داده است. پس از درمان جنسینگ بهبود مشاهده شد، درمان به مدت سه ماه ادامه یافت. پس از قطع درمان جنسینگ، پیشرفت به سطح کنترل کاهش یافت.

– این پیشنهاد جینسینگ به عنوان درمان طبیعی آلزایمر عمل می کند. اگر چه مطالعات بیشتری در مورد این موضوع مورد نیاز است، یک مطالعه اولیه نشان داد که ترکیبی از جنسینگ آمریکایی و جینکوبوبوبا به طور طبیعی به درمان ADHD کمک می کند.

– یک مطالعه جالب در کره، اثرات مفید جنسینگ قرمز کره را در کودکان پس از شیمی درمانی یا پیوند سلول های بنیادی برای سرطان پیشرفته اندازه گیری کرد. این مطالعه شامل 19 بیمار که روزانه 60 میلی گرم جنسینگ قرمز کره را به مدت یکسال دریافت کردند بود. نمونه های خون هر شش ماه جمع آوری شد و در نتیجه درمان، سیتوکین ها یا پروتئین های کوچک که مسئول ارسال سیگنال به مغز و تنظیم رشد سلول بودند، به سرعت کاهش یافتند که تفاوت معنی داری نسبت به گروه شاهد بود. این مطالعه نشان می دهد که جنسینگ قرمز کره ای پس از شیمی درمانی دارای اثرات ثبات دهنده سیتوکین های التهابی در کودکان مبتلا به سرطان است.

– مطالعه ای در سال 2011 در مجله آمریکایی پزشکی چینی بر روی موش صحرایی انجام شد و اثرات جنسینگ قرمز کره ای را بر روی سیتوکین های التهابی اندازه گیری کرد. پس از دادن 100 میلیگرم عصاره جنسینگ قرمز به موش، به مدت هفت روز، جنسینگ به میزان قابل توجهی میزان التهاب را کاهش داد  و آسیب وارده به مغز را بهبود بخشید. 

– مطالعه دیگری بر روی حیوانات مزایای ضد التهابی جنسینگ را بررسی می کند. جنسینگ قرمز کره ای برای خواص ضد آلرژیک آن در 40 موش دارای آلرژی مورد آزمایش قرار گرفت که یک بیماری التهابی معمولی دستگاه گوارش فوقانی است که معمولا در کودکان و بزرگسالان دیده می شود. شایع ترین نشانه ها شامل احتقان، خارش بینی و عطسه است. در پایان آزمایش، جنسینگ قرمز کره، واکنش التهابی آلرژیک بینی را در موش ها کاهش داد.

– یکی دیگر از مزایای جنسینگ توانایی آن به عنوان یک مهار کننده طبیعی است. همچنین متابولیسم شما را افزایش می دهد و به بدن کمک می کند تا چربی را با سرعت بیشتری بسوزاند. یک مطالعه انجام شده در مرکز تحقیقات گیاهان تانگ در شیکاگو اثرات ضد دیابت و ضد چاقی Panax ginseng  در موش بالغ را اندازه گیری کرد. به مدت 12 روز 150 میلیگرم عصاره جنسینگ به موش ها تزریق شد. در روز پنجم، موش هایی که عصاره جنسینگ را دریافت می کردند، میزان قند خون ناشتا را به میزان قابل توجهی کاهش دادند. پس از روز 12، تحمل گلوکز در موش ها افزایش یافت و سطح قند خون به طور کلی 53 درصد کاهش یافت. موشهای درمان شده نیز کاهش وزن را با شروع از 51 گرم و پایان دادن به درمان در 45 گرم نشان دادند.

– مطالعه مشابهی انجام شده در سال 2009 نشان داد که جنسینگ Panax نقش مهمی در ضد چاقی ( رژیم لاغری | چگونه لاغر شویم؟) در موش دارد، که نشان دهنده اهمیت بالینی بهبود چاقی و سندرم متابولیک مرتبط با جنسینگ است. 

– به نظر می رسد جنسینگ قرمز کره ای پودر شده باعث افزایش التهاب جنسی ( چگونگی افزایش میل جنسی) و درمان اختلالات نعوظ ( قرص ویاگرا (سیلدنافیل) در مردان می شود. در سال 2008 بررسی سیستماتیک شامل 28 مطالعه بالینی تصادفی اثربخشی جنسینگ قرمز را برای درمان اختلال نعوظ مورد بررسی قرار داد؛ این بررسی شواهد استفاده از جنسینگ قرمز را ارائه می دهد، اما محققان معتقدند مطالعات دقیق تر برای نتیجه گیری قطعی ضروری است.  از 28 بررسی انجام شده، 6 مورد بهبود عملکرد نعوظ در هنگام استفاده از جنسینگ قرمز در مقایسه با کنترل تلقین گزارش شده است. در چهار مطالعه، اثرات جنسینگ قرمز بر عملکرد جنسی با استفاده از پرسشنامه ها در مقایسه با تلقین مورد آزمایش قرار گرفت و در همه آزمایشات اثرات مثبت جینسینگ قرمز گزارش شد.

– تحقیقات انجام شده در سال 2002 در گروه فیزیولوژی در دانشکده پزشکی دانشگاه ایلینوی جنوبی نشان می دهد که اجزای گینسنوز جنسینگ باعث ایجاد نعوظ آلت تناسلی می شود که به طور مستقیم باعث ایجاد وازادی شدن و آرام سازی بافت نعوظ می شود. انتشار اکسید نیتریک از سلولهای اندوتلیال و اعصاب پریواسکولار به طور مستقیم بر بافت نعوظ تاثیر می گذارد. تحقیقات دانشگاه همچنین نشان می دهد که جینسینگ بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر می گذارد و به طور قابل توجهی باعث تغییر فعالیت مغز می شود که رفتار و ترشح هورمونی را تسهیل می کند.

– درمان جنسینگ به طور قابل توجهی باکتری ریه را کاهش می دهد و مطالعات مربوط به موش صحرایی نشان داده است که جنسینگ می تواند رشد فیبروز کیستیک و عفونت شایع ریه را متوقف کند. در یک مطالعه در سال 1997، تزریق جنسینگ به موشها انجام شد و پس از دو هفته، گروه تحت درمان بهبود یافتند. 

– تحقیقات همچنین نشان می دهد که یکی دیگر از عوارض جنسینگ استفاده از توانایی آن در درمان بیماری ریه است که به نام بیماری مزمن انسدادی ریوی است که به عنوان جریان هوای نامطلوب نامناسب شناخته می شود و در طول زمان بدتر می شود. بر اساس تحقیقات، استفاده از جینسینگ Panax خوراکی عملکرد ریه و برخی از علائم COPD را بهبود می بخشد.

– مطالعات متعدد نشان می دهد که جینسینگ آمریکایی سطح قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد و به عنوان درمان طبیعی دیابت عمل می کند.  به گفته مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، یک مطالعه نشان داد افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که قبل و یا با نوشیدنی قند بالا جنسینگ می خورند، افزایش گلوکز خون کمتری نشان می دهند. 

– تحقیقات دیگری که در واحد علوم انسانی شناختی اعصاب در انگلستان انجام شد، دریافتند که جینسینگ Panax سبب کاهش سطح قند خون یک ساعت پس از مصرف گلوکز می شود و تایید می کند که جین سنگ دارای خواص گلوکزیک است. 

– یکی از مشکلات اولیه دیابت نوع 2 ( علائم و درمان دیابت نوع 1 و دیابت نوع 2 چگونه است) این است که بدن برای انسولین به اندازه کافی پاسخگو نیست. یک مطالعه نشان داد جنسینگ قرمز کره ای حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد. جنسینگ به کاهش سطح قند خون ( قند خون نرمال چند است؟)  و افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند.

– تحقیقات نشان داده است که جنسینگ به علت توانایی آن برای مهار رشد تومور، خواص ضد سرطانی قوی دارد. اگر چه مطالعات بیشتری در مورد این موضوع مورد نیاز است، گزارش ها بهبود در ایمنی سلولی شامل سلول های T و سلول های NK  (سلول های قاتل طبیعی) همراه با مکانیسم های دیگر مانند استرس اکسیداتیو، آپوپتوز و آنژیوژنز را نشان می دهد که جنسینگ خواص ضد سرطانی آن را به ارمغان می آورد.

– تحقیقات علمی حاکی از آن است که جنسینگ از طریق مکانیزم های ضد التهابی، آنتی اکسیدان و آپوپتوزی سرطان را کاهش می دهد و رشد تومور را متوقف می کند. جنسینگ ممکن است به عنوان درمان طبیعی سرطان عمل کند. تعدادی از مطالعات بر روی اثر خاص جنسینگ بر روی سرطان کولورکتال متمرکز شده اند، زیرا حدود 1 در 21 نفر در ایالات متحده آمریکا در طول عمر خود، دچار سرطان کولورکتال خواهند شد. محققین سلول های سرطانی سرطان روده را با عصاره جنسینگ درمان کردند و دریافتند اثرات ضد انفلوانات برای سلول های HCT-116  98درصد و برای سلول های  SW-480 99درصد بود. وقتی محققان ریشه گیاه جنسینگ آمریکایی را بخار دادند، نتایج مشابهی با عصاره توت بخار دیده مشاهده کردند.

– یکی دیگر از مزایای مورد استفاده جنسینگ توانایی آن برای تقویت سیستم ایمنی بدن است که به بدن کمک می کند تا از عفونت و بیماری جلوگیری کند. ریشه ها، ساقه ها و برگ های جنسینگ برای حفظ هومیوستاز ایمنی و افزایش مقاومت در برابر بیماری یا عفونت مورد استفاده قرار می گیرند.

– چندین مطالعه بالینی نشان داده است که جنسینگ آمریکایی عملکرد سلول هایی را که نقش ایمنی را بازی می کنند، بهبود می بخشد. جنسینگ هر نوع سلول ایمنی را شامل ماکروفاژها، سلول های قاتل طبیعی، سلول های دندریتیک، سلول های T و سلول های B را تنظیم می کند.

– عصاره جنسینگ تولید ترکیبات ضد میکروبی می کند که به عنوان یک مکانیسم دفاعی علیه عفونت های باکتری و ویروسی عمل می کنند. مطالعات نشان می دهد ترکیبات پلی آتییلن جنسینگ در برابر عفونت های باکتریایی موثر هستند.

– تحقیقات مربوط به موش ها نشان داد که جنسینگ تعداد باکتری های موجود در طحال، کلیه و خون را کاهش می دهد. عصاره جنسینگ موش ها را از مرگ سپتی در اثر التهاب محافظت می کند. گزارش ها نشان می دهد که جنسینگ همچنین دارای اثرات مهاری بر رشد بسیاری از ویروس ها، از جمله آنفولانزا( آنفولانزا | علائم، درمان و واکسن آنفولانزا) ، اچ آی وی ( آشنایی با ایدز، درمان و راه های انتقال ایدز)  و روتا ویروس است.

علائم مزمن مانند گرگرفتگی، عرق شبانه، نوسانات خلقی، تحریک پذیری، اضطراب، علائم افسردگی، خشکی واژن، کاهش میل جنسی، افزایش وزن، بی خوابی و ریزش مو علائم همراه با یائسگی ( دوران یائسگی زنان چیست؟)  می باشند. برخی از شواهد نشان می دهد که جنسینگ می تواند به کاهش شدت و رخداد این علائم کمک کند. بررسی سیستماتیک کارآزمایی های بالینی تصادفی نشان داد که در سه آزمایش مختلف، جنسینگ قرمز کره ای برای تقویت تحریک جنسی در زنان یائسه، افزایش سلامتی و سلامت عمومی، کاهش علائم افسردگی و بهتر شدن علائم یائسگی تاثیر می گذارد. در مطالعه چهارم، اختلاف معنی داری در فراوانی گرگرفتگی بین گروه جنسینگ و تلقین مشاهده نشد.

در حالی که خانواده Panax  (آسیایی و آمریکایی) تنها نوع “واقعی” جنسینگ در سطح بالای مواد گینسنوزید فعال هستند، دیگر گیاهان adaptogenesis دارای خواص مشابهی هستند که به عنوان وابستگان به جنسینگ شناخته شده است.

1- جینسینگ آسیایی: جنسینگ Panax  که به عنوان جنسینگ قرمز و جنسینگ کره ای نیز شناخته می شود، کلاسیک و اصلی است و هزاران سال است شهرت دارد. اغلب در طب سنتی چینی برای افرادی که در معرض کم چی، سردی و کمبود یانگ هستند، که می تواند به عنوان خستگی نشان داده شود، مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع جنسینگ همچنین ضعف، خستگی، دیابت نوع 2، اختلال عملکرد نعوظ و حافظه ضعیف را برطرف می کند.

2- جینسینگ آمریکایی: panax quinquefolius، در سراسر مناطق شمالی آمریکای شمالی، از جمله نیویورک، پنسیلوانیا، ویسکانسین و انتاریو کانادا، رشد می کند. نشان داده شده است که جنسینگ آمریکایی برای مبارزه با افسردگی، تعادل قند خون، حمایت از ناراحتی گوارشی ناشی از اضطراب، بهبود تمرکز و تقویت سیستم ایمنی بدن مناسب است. در مقایسه، جنسینگ آمریکایی ملایم تر از جنسینگ آسیایی است اما هنوز هم بسیار درمانی است و معمولا برای کمبود یین به جای کمبود یانگ استفاده می شود.

3- جینسینگ سیبری: eleutherococcus senticocus که در روسیه و آسیا به صورت وحشی رشد می کند و همچنین به عنوان فقط eleuthro شناخته می شود، حاوی مقادیر بالایی از الکترودها است که منافع بسیار مشابهی را برای ginsenosides موجود در گونه های پاناکا جنسینگ دارند. مطالعات نشان می دهد که جنسینگ سیبری ممکن است VO2 حداکثر برای بهینه سازی استقامت قلب و عروق، بهبود خستگی و حمایت از ایمنی را به همراه داشته باشد.

4- جینسینگ هندی: بابیا somnifera، همچنین به عنوان ashwagandha شناخته شده است، یک گیاه شناخته شده در پزشکی آیورودا برای افزایش طول عمر است. این گیاه دارای مزایای مشابه به جنسینگ کلاسیک است، اما تفاوت هایی نیز دارد. می توان آن را در طولانی مدت مصرف کرد و نشان داده شده است که به تنظیم سطح هورمون های تیروئید، تسکین اضطراب، تعادل کورتیزول، بهبود کلسترول، تنظیم قند خون و بهبود سطح تناسب اندام می پردازد.عوارض داروی ginsana

5- جینسینگ برزیلی: pfaffia paniculata، همچنین به عنوان ریشه خشک شناخته می شود و در سراسر جنگل های بارانی آمریکای جنوبی رشد می کند و به معنای “برای همه چیز” در پرتغالی به دلیل مزایای متنوع آن است. ریشه سوما حاوی اکدیسترون است که سطح سالم تستوسترون را در مردان و زنان حمایت می کند و همچنین ممکن است باعث سلامت عضلانی، کاهش التهاب، مبارزه با سرطان، بهبود عملکرد جنسی و افزایش استقامت شود.

– محصولات جنسینگ از ریشه تهیه می شود و برش هایی که موهای ریشه نامیده می شوند می باشد. می توانید جنسینگ را در شکل های خشک شده، پودر، کپسول و قرص پیدا کنید.

– جنسینگ بدون ترکیبات گیاهی در شکل های ترکیبی نیز موجود است. با این حال، آگاه باشید که محصولات جنسینگ Panax همیشه آنچه ادعا می کنند نیستند. محتویات محصولات حاوی جنسینگ حاوی مقادیر قابل ملاحظه ای Panax می باشد.

– برچسب محصول را با دقت بخوانید و همیشه محصولات را از یک شرکت معتبر خریداری کنید. هنگام خرید جنسینگ آسیایی، به دنبال جنسینگ کره ای، قرمز یا Penax باشید. هنگام خرید جنسینگ آمریکایی، Pinex quinquefolius را جستجو کنید.

– آیا می خواهید جنسینگ را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید؟ چای جنسینگ را امتحان کنید.

– در چین، مردم جینسینگ را از 5000 سال پیش می نوشیدند. در طب گیاهی چینی، تمرین کنندگان توصیه می کنند که بزرگسالان بالای 40 سال هر روز یک فنجان چای جنسینگ مصرف کنند.

– چای جنسینگ، مانند مکمل های جنسینگ و عصاره ها، برای بهبود قدرت ذهنی و حافظه مورد استفاده قرار می گیرد. هنگام ساخت چای جنسینگ، ابتدا نوع جنسینگ مورد نظرتان را انتخاب کنید: آمریکایی (که در طول ماههای گرمتر بهتر است) یا کره ای (در طول ماههای سردتر بهتر است). می توانید کیسه های چای جنسینگ را از فروشگاه مواد غذایی محل خود خریداری کنید، اما ساخت آن از ریشه گیاه بیشترین سود را دارد.

می توانید از ریشه تازه استفاده کنید، اما ممکن است پیدا کردن آن سخت باشد، بنابراین ریشه خشک یا پودر آن نیز مناسب است.

– عوارض جانبی جنسینگ معمولا ملایم است. جنسینگ در برخی افراد ممکن است بعنوان یک محرک عمل کند، بنابراین ممکن است باعث عصبانیت و بی خوابی شود. مصرف طولانی مدت یا دوزهای بالا جنسینگ ممکن است باعث سردرد، سرگیجه و معده درد شود. زناني كه از جينسینگ استفاده مي كنند، ممكن است تغييرات قاعدگي را تجربه كنند و بعضي گزارشاتي از واكنش هاي آلرژيك به جينسینگ گزارش شده است.

– با توجه به عدم شواهد در مورد ایمنی آن، جنسینگ برای زنان یا کودکان حامله یا شیرده توصیه نمی شود.

– جنسینگ ممکن است سطح قند خون را تحت تأثیر قرار دهد، بنابراین افراد مبتلا به دیابت باید قبل از مصرف جنسینگ با پزشک خود مشورت کنند. جنسینگ می تواند با وارفارین و برخی داروهای افسردگی( راه های نجات از افسردگی) تداخل داشته باشد؛ کافئین ممکن است اثرات محرک جنسینگ را تقویت کند.

جنسینگ ممکن است با داروهای زیر تداخل داشته باشد:

– استفاده بیش از حد جنسینگ میتواند منجر به سندرم سوءمصرف ژینژون شود که با اختلالات عاطفی، آلرژی، مسمومیت قلبی عروقی و کلیوی، خونریزی واژن تناسلی، سندرم تخمدان، مسمومیت پپتیک، فشار خون بالا و مسمومیت تولید مثل همراه است. 

– برای جلوگیری از عوارض جانبی جنسینگ، بعضی از کارشناسان پیشنهاد می کنند که جنسینگ بیش از سه ماه مصرف نشوند. در صورت لزوم، پزشک توصیه می کند به مدت چند هفته یا چند ماه جنسینگ را متوقف کرده و دوباره مصرف آن را شروع کنید.

دوزهای زیر در تحقیقات علمی مورد مطالعه قرار گرفته است:

از 4.5 تا 9 گرم ریشه جنسینگ Panax به صورت روزانه به مدت 12 هفته استفاده شود.

از 100 میلی گرم تا 6 گرم  جنسینگ Panax سه بار در روز تا 3 ماه استفاده شود.

200 تا 400 میلی گرم از عصاره جنسینگ Panax خاص یکبار در روز یا دو دوز تقسیم شده تا 12 هفته یا 200 تا 960 میلی گرم به صورت یک دوز مجزا استفاده شود.

1400 تا 2700 میلی گرم جنسینگ Panax که در دو یا سه دوز تقسیم شده در روز تا حداکثر 12 هفته مصرف شود.

200 میلی گرم عصاره جنسینگ Panax به صورت روزانه، 4 هفته قبل از آمپول آنفولانزا مصرف شود و به مدت 8 هفته ادامه می یابد. همچنین، 1 گرم عصاره جنسینگ Panax سه بار در روز برای 12 هفته استفاده شود.

250 میلی گرم جنسینگ Panax دو بار در روز به مدت 3 ماه استفاده شود.

3 گرم از جنسینگ قرمز کره ای، نوعی جنسینگ Panax، روزانه به مدت 8 هفته استفاده شود. یک محصول ترکیبی خاص (ArginMax for Women، The Daily Wellness Company) که روزانه به مدت 4 هفته مصرف شود نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

برای اختلال زودانزالی، 900 میلی گرم جینسینگ Panax را سه بار در روز مصرف کنید (18 درمان زود انزالی به روش خانگی و موثر).

برای درمان دیابت نوع 2، 200 میلی گرم هر روز مصرف کنید.

پزشکان توصیه می کنند جنسینگ را داروهای ضد افسردگی مهارکننده مونوآمین اکسیداز (MAOIs) به صورت ترکیبی مصرف نکنید. مصرف این داروهای ضد افسردگی به صورت همان زمان با جنسینگ می تواند منجر به لرزش شود.

جنسینگ می تواند اثرات داروهای فشار خون، دیابت و قلب، از جمله مسدود کننده های کانال کلسیم مانند نایفیدپی، را تحت تاثیر قرار دهد. هرگز داروهای جنسینگ و داروهای قلبی را بدون مشاوره اولیه با پزشک ترکیب نکنید.
این گیاه همچنین می تواند خطر خونریزی را در هنگام مصرف با رقیق کننده های خون مانند وارفارین یا آسپیرین افزایش دهد.

جنسینگ ممکن است اثرات کافئین و سایر محرک ها را افزایش دهد، که منجر به ضربان قلب سریع و عرق کردن یا بی خوابی می شود. همچنین می تواند اثرات مسکن مورفین را از بین ببرد.

به طور معمول دو کپسول همراه صبحانه و یا یک عدد همراه صبحانه و یک عدد همراه ناهار حداقل به مدت یک ماه توصیه می شود.

جینسانا حاوی عصاره استاندارد شده G115 می باشد که از ریشه گیاه جینسینگ استخراج شده و می تواند انرژی مناسبی را برای شما فراهم نماید. جینسانا از طریق افزایش میزان جذب اکسیژن توسط سلول ها می تواند باعث افزایش تولید انرزی شده همچنین می تواند با تأثیر روی سیستم اعصاب مرکزی باعث کاهش استرس و تنش ها گردد. منبع : بروشور محصول

با سلام
آیا این قرص باعث بهبود در (ن ع و ظ) میشه؟ همچنین آیا این قرص را میتوان با قرص پروستیکا و مولتی ویتامین ها با فاصله 2 ساعت استفاده نمود؟

با سلام

کاربر گرامی، بله. این محصول تا حدود مناسبی به تقویت نعوظ کمک خواهد کرد و مصرف این محصولات مشکلی به دنبال نخواهد داشت.

با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )عوارض داروی ginsana

درود بر شما
من مادرم 75 ساله هستش و داروهای چربی خون و فشار و قند استفاده میکنه
منتها خیلی ضعف و بی حالی داره و خستگی مفرط
داروی جینسانا را تهیه کردم میتونم با توجه به موارد فوق و کهولت سن بهشون بدم؟
مشکلی ایجاد نمیکنه؟؟؟
ممنونم از شما

باسلام

کاربر گرامی، مصرف این محصول مشکل خاصی به دنبال نخواهد داشت منتها ممکن است مصرف در بعضی افراد باعث ایجاد تغییر در فشار خون شود.

با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

ممنونم از پاسخگویی شما
میتونم بجای دوبار در روز که نوشته یکی بهشون بدم ؟؟؟؟
و سوال بعدی من اینه که مولتی ویتامین سنتری را هر روز بهشون میدم
این دو تا دارو تداخل یا عوارضی بوجود نمیارن؟؟؟

با سلام

کاربر گرامی، بهتر است برای شروع مصرف هر دو محصول را از روزانه یک عدد شروع نمایید. البته بهتر است زمان مصرف این محصولات با داروها 2 ساعت فاصله زمانی داشته باشد.

با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

سلام

من کنکوری هستم و باید روزی 12 ساعت درس بخونم. به تشخیص روانپزشک دیستایمی دارم و بعد از صبحانه یک عدد آلوینتا 75، بعد از ناهار یک عدد آسنترا 50 و بعد از شام 2 عدد آلوینتا 75 میخورم. بعد از 3-4 روز درس خوندن، یهو بدنم بشدت افت میکنه و همش کسلم و خستم و خوابم میاد طوریکه نمیتونم درس بخونم. میشه راهنماییم کنید چه مکملی مصرف کنم؟ اگه روزی دو تا جینکوسان و دو تا جینسانا بخورم جواب میده؟

کاربر گرامی با سلام،
توصیه می شود که یکی از ترکیبات را استفاده نمایید. ترجیحا ginkosan مصرف شود.
با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

سلام میشه چند تا از کپسول یا قرص ژل رویال +جنسینگ با دوز بالا معرفی کنید.ممنون میشم

با سلام

کاربر گرامی، شما می توانید از کپسول اگزوتیک یا ویال اگزوتیک استفاده نمایید.

با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

وقت بخیر، فرق این محصول که به صورتextract,یا عصاره جینسینگ است، با کپسولهایی که خود پودر جینسنگ هست چیست؟کدام اثرش بیشتره

کاربر گرامی با سلام،
امروزه در علم داروگیاهی به این نتیجه رسیده اند که استفاده از عصاره ی استخراج شده از گیاه به مراتب موثرتر از از حالت خام یا ناخلص گیاه می باشد. لذا توصیه می شود که از فرم extract ان استفاده شود.
با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

با سلام برای زود انزالی فقط زود انزالی بهتر از این هم پیشنهادی دارید؟

با سلام

کاربر گرامی، شما می توانید از هربال دیلی کیمیاگر به همراه پاور فینیش استفاده نمایید.

با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

سلام دکتر ، این محصول باعث جوش و بالا رفتن فشار خون نمیشه ؟

کاربر گرامی با سلام،
ترکیب جین سینگ می تواند تا حدودی باعث افزایش فشار خون شود . نیاز هست که در مصرف آن دقت شود.
با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

باسلام و احترام حضور شما ،
میخواستم بدونم جینسینگ را تا چه مدت و تا چند دوره می توان استفاده کرد ؟ آیا استفاده از جینسینگ در تمام طول سال و همیشه روزانه ممکن است یا ضرر دارد ؟
ضمنا بهترین مارک و باکیفیت ترین جینسینگ در ایران کدام محصول است ؟

با سلام

کاربر گرامی، در صورتی که بیماری خاصی نداشته باشید، مصرف جینسینگ در طولانی مدت مشکلی به دنبال نخواهد داشت.
این محصول از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده . در حال حاضر شما می توانید از این محصول استفاده نمایید.

با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

ببخشید ، میخواستم بدونم مصرف همزمان این مکمل بهمراه مکمل رویال ژلی شرکت مارینز مشکلی ایجاد نمیکند ؟

با سپاس

با سلام

کاربر گرامی؛ مصرف ای دو مکمل بطور همزمان بلامانع می باشد.

با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

سلام من کنکوری هستم دکتر مصرف این دارو رو دوماه قبل کنکور تحویز کرده
اگه سه ماه قبلش بخورم مشکلی پیش میاد ؟؟؟

با سلام

کاربر گرامی؛ مصرف 3 ماه این محصول بلامانع می باشد.

با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

تهران – خیابان جمالزاده شمالی – 200 متر بالاتر از خیابان فرصت – نبش کوچه یزدان شناس – پلاک 251 – داروخانه مرکزی جمالزاده

طراحی و توسعه توسط گروه آریاس ( 1388-1398 )

این محصول از سبد خرید شما حذف شود ؟

یکی از گیاهان نیروزا و مقوی که شهرت زیادی در جهان دارد “جینسینگ” می باشد که بهتر است آن را “گیاه جوانی” یا “نوش دارو” بنامیم.

در کتاب های سنتی و به عربی ریشه گیاه را “جنسه” و “جنسا” می نامند. به فرانسوی و انگلیسی Ginseng و  Asiatic ginsengو chinese ginseng گفته می شود.

گیاهی است از خانواد? عَشقه Araliaceae که نام علمی آن Panax ginseng می باشد.

این گیاه دارای گلوکوزیدهای استروئیدی به نام پاناکیلون، یک ساپونین به نام پاناکسوزید یا پاناکسین، مواد صابونی، یک اسانس روغنی فرار به نام پاناسین و یک هورمون و ویتامین B و ویتامین D، ترکیبات استیلنی، استرول ها و سرانجام یک گلوکوزید به نام جینسینگ می باشد. علاوه بر این جینسنگ سرشار از ویتامین‌های A ، B6 و فلز روی است.

جین سینگ گیاهی نیرو بخش بوده و در حفظ سلامتی بدن و هماهنگی فعالیت های حیاتی آن نقش به سزایی دارد. لازم به ذکر است که خواص این گیاه در ریشه آن وجود دارد.عوارض داروی ginsana

سایر خواص جینسینگ عبارتند از:

* افزایش توان ذهنی

* افزایش قدرت جسمانی

* بهبود فعالیت حافظه

* افزایش شادابی و نشاط

* افزایش قدرت تحمل و پایداری

* از بین بردن استرس

* مقابله با پیری و عوارض آن

* تقویت سیستم ایمنی بدن

* تنظیم سوخت و ساز (متابولیسم) بدن

* جلوگیری از سردرد

* بهبود بی خوابی و بد خوابی

* كاهش عوارض یائسگی

* برطرف ساختن یا بهبود مشكلات جنسی

* رفع خستگی، ضعف و بی حالی

* افزایش قدرت سیستم قلبی و عروقی

* تنظیم فشار خون (كاهش دهنده فشار خون در صورت بالا بودن آن و افزایش دهنده فشار خون در صورت پایین بودن آن)

* تنظیم سطح قند خون بدن

* مقابله با افسردگی

* تقویت ‌کننده قوای عمومی بدن و به ‌ویژه تقویت ‌کننده توانایی جنسی مردان

* کاهش میزان و شدت سرماخوردگی در فصل زمستان

خواص فوق به دلیل وجود تركیباتی خاص به نام جینسینوساید( ginsenoside ) در ریشه این گیاه است. هر چه ریشه این گیاه پیرتر شود، تجمع جینسینوسایدها نیز افزایش می یابد. لذا می توان گفت با افزایش تدریجی سن گیاه خواص درمانی و دارویی ریشه آن نیز افزایش می یابد.

ریشه جینسینگ می تواند بیشتر از صدها سال زندگی كند. ولی به تدریج تغییراتی در ساختار آن حاصل می گردد.

شواهد به دست آمده حاكی از آن است كه این گیاه برای از بین بردن آثار ناشی از خستگی و ضعفِ قوای ذهنی و جسمی موثر است و برای درمان بیمارانی كه از دردهای سینه (بیماری های ریوی) شكایت دارند نیز پیشنهاد می شود. همچنین این گیاه قادر به از بین بردن تومورها و افزایش طول مدت زندگی افراد است.

مطلب مهم این است كه علی رغم داشتن خواص درمانی، این گیاه عمدتاً نقش حفاظتی و پیشگیری كننده دارد و كمتر به عنوان درمان قطعی و سریع بیماری ها موثر است.

برای تهیه چای جینسینگ، مقداری آب را بجوشانید و ترجیحا این کار را در ظروف غیر فلزی مانند قوری لعابی یا چینی یا پیرکس انجام دهید. مقداری از ریشه خشک شده ی جینسینگ (حدود 1 تا 3 گرم ) را به آب جوش اضافه کنید. سپس شعله را کم کنید و اجازه دهید تا مدت 20 تا 30 دقیقه بجوشد. در صورت تمایل می توانید بیشتر از این مدت نیز آن را بجوشانید، تا جایی که آب به نصف مقدار اولیه اش برسد.

حال صبر کنید تا چای کمی سرد شود و دمای آن به دمای اتاق برسد(این توصیه ای است که در طب سنتی چین به آن اشاره شده و پیشنهاد شده است که چای به صورت ولرم نوشیده شود).

بهتر است که روزانه، 1 یا 2 فنجان از این چای بنوشید.

ریشه گیاه جینسینگ را می توان به صورت قطعه قطعه استفاده کرد. توجه کنید که ریشه ها در هنگام تهیه چای آن و نیز تا پایان مرحله خنک شدن، باید در داخل قوری بمانند.

دم کردن ریشه کمک می کند تا نرم و قابل استفاده شود. علاوه بر این می توان با قرار دادن تعدادی از ریشه ها در ماکروویو، آنها را نرم و قابل برش کرد.

دقت کنید که ریشه ها هنگام گرم کردن، نسوزند. می توانید آن ها را به تنهایی یا همراه عسل میل کنید.

مصرف 1 تا 2 گرم پودر جینسینگ خالص و مرغوب در روز توصیه شده است. یا این که می توانید قطعه ای از ریشه آن را به اندازه یک سکه، روزانه مورد استفاده قرار دهید.

اگرچه جینسینگ عموما بی خطر است، اما عوارض جانبی هم دارد. سردرد، بی قراری، مشکلات خواب، بی نظمی در ضربان قلب، تحریک پذیری، تنگی نفس، اسهال، استفراغ و خون دماغ از عوارض جانبی آن است.

همان طور که در بالا ذکر شد، این گیاه نقش درمانی ندارد، پس وقتی افراد به برخی بیماری ها مبتلا هستند، مخصوصا اگر دارو می خورند، باید از مصرف مقدار زیاد یا طولانی مدت جینسینگ پرهیز کنند، مانند:

* مبتلایان به فشار خون بالا

عوارض داروی ginsana

* بیماران قلبی

* مبتلایان به اندومتریوز

* افراد مبتلا به شیزوفرنی

* افراد مبتلا به دیابت (باید مراقب افت قند خون باشند)

* افراد مبتلا به بی خوابی

* زنان باردار و شیرده (جینسینگ شبیه هورمون استروژن عمل می کند)

* کسانی که آسپیرین، وارفارین و داروهای کاهش دهنده فشار خون مصرف می کنند، نباید جینسینگ مصرف کنند.

* همچنین باید از مصرف سایر مواد محرک مانند چای، قهوه و نوشابه های کولادار همراه با جینسینگ خودداری نمود.

 

خواص مرزه

خواص دارویی شاتره

سنبل الطیب(سنبل کوهی)

داروهای گیاهی، گاهی بی‌خطر و بی‌فایده

گل گاوزبان

آشنایی با خواص آویشن

درمان سردرد و دل درد با نعنا

کاسنی؛ مقوی کبد و معده

گیاهان مؤثر در سوء هاضمه

اثرات مفید گیاهان دارویی

خواص زنجبیل

گیاه دارویی جینگو بیلوبا (Ginkgo Biloba)

عوارض داروی ginsana
عوارض داروی ginsana
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *