گیاه دارویی سوزش معده

خواص دارویی و گیاهی

اگر شما هم از رفلکس معده رنج میبرید و به دنبال درمان خانگی سوزش معده هستید مقاله علمی و سلامت آرگا با پیشنهاد 17 روش درمان سنتی را دنبال کنید تا سوزش معده تان را در خانه با طب سنتی درمان کنید.

 درمان سوزش معده یا رفلکس معده بهتر است با استفاده از روش های طبیعی باشد. درمان خانگی سوزش معده متفاوتی برای تسکین درد معده توصیه می شود که ساده ترین آن نوشیدن یک نوشیدنی سالم است.

بالا آمدن ترشحات معده باعث سوزش این اندام میشود که به رفلکس گوارشی اطلاق میگردد، این حالت به دلیل عملکرد نادرست دریچه مری اتفاق می افتد.

این ناراحتی اغلب موارد شب ها به وجود می آید اما ممکن است پس از غذا خوردن نیز احساس شود، اگر در هفته بیش از دوبار رفلکس معده دارید این برای شما یک بیماری محسوب میشود و حتما به پزشک معالج مراجعه کنید.

شما میتوانید درمان خانگی سوزش معده را پیش بگیرید تا از این سوزش عذاب آور رهایی یابید یکی از آسان ترین روش درمان سوزش معده نوشیدن یک لیوان آب است تا اسید معده کاهش یابد بر خلاف تصور عموم خوردن نوشیدنی های گاز دار اصلا توصیه نمیشود.

برای جلوگیری از رفلکس معده در شب از خوابیدن بلافاصله بعد از خوردن شام اجتناب کنید و همینطور فعالیت شدید انجام ندهید بهتر است برای هنگام خواب سر بالاتر از بدن قرار بگیرد این به منظور بالشت بلند نیست حدود 15 سانتی متر کافی است.

خود درمانی برای بهبود سوزش معده نبایدطو لانی مدت ادامه یابد خود درمانی را بیشت از 15 روز انجام ندهید. در واقع این داروها برای طولانی مدت توصیه نمی شود. اگر علائم بیماری ادامه یابد باید حتما با پزشک مشورت گردد.

برای کسانی که از رفلکس اسید، که باعث سوزش معده می‌شود، رنج می‌برند، سرکه می‌تواند اسفنکتر پایین مری را جهت بسته شدن تحریک کند، و در نتیجه از بالا آمدن اسید جلوگیری کند.

نوشیدن آلوئه ورا با از بین بردن التهاب و کمک به التیام دستگاه گوارشی به اختلال سوزش معده کمک میکند.

جوش شیرین یک آنتی‌اسید طبیعی است که به طور موثری در عرض چند دقیقه تاثیر خود را می‌گذارد، و در نتیجه سبب می‌شود که سوزش معده‌تان سریعا تسکین بیابد.

یکی از سریع ترین روش های درمان خانگی سوزش معده جویدن تخم رازیانه است البته شما میتوانید از دم کرده آن نیز استفاده کنید.

خوردن نعناع به هضم غذا و تسکین دهنده درد های معده برای افرادی که دچار سوء هاضمه و سوزش معده هستند کمک میکند

زنجبیل اسید داخل معده را جذب می‌کند و به آرام کردن اعصاب‌تان (که در بروز سوزش معده نقش دارد) کمک می‌کند.

نوشیدن شیر سرد یکی از ساده‌ترین درمان های  خانگی برای علائم خفیف یا اولیه‌ی سوزش معده است. شیر سرد به استراحت دریچه‌ی بین معده و مری‌تان کمک می‌کند.

نوشیدن آب کلم به دلیل داشتن ضد التهابی طبیعی به درمان انواع مشکلات گوارشی کمک میکند.

خوردن بادام هم کمک زیادی برای رهایی از سوزش معده به شما میکند و یک درمان ساده است.

بابونه دارای خواصی دارویی است که درمان بسیار موثری برای سوزش معده دارد. علاوه بر این، دمنوش این گیاه به کاهش التهاب در معده‌تان کمک می‌کند.

ترکیب شیر سرد و سودا معروف‌ترین درمان خانگی برای مقابله با سوزش معده در خانه است، باید یک قاشق چایخوری جوش شیرین را با یک لیوان شیر سرد ترکیب کنید و سپس نوشیدنی حاصل را بنوشید. اما قهوه، شکر یا هر طعم‌دهنده‌ی دیگری به این شیر اضافه نکنید. فقط باید شیر ساده‌ای را مصرف کنید که به آن سودا اضافه شده‌است.

عسل و لیمو در کاهش سوزش معده بسیار موثر هستند زیرا آنزیم‌هایی دارند که بلافاصله بر روی آنزیم‌های گوارشی تاثیر می‌گذارند و اثر آنها را خنثی می‌کنند و همچنین سبب کنترل تولید بیش از حد آنها می‌شوند.

این ماده‌ی خوراکی دارای آنزیمی است که مسئولیت خنثی کردن اسید را در دستگاه گوارش شما بر عهده دارد. بهتر این است که آب سیب‌زمینی را صبح‌ها با معده‌ی خالی مصرف کنید.به این ترتیب تاثیر آنها را روی بدن‌تان کاهش می‌دهد و از سوزش معده جلوگیری می‌کند.

از آن‌جایی که آب‌دوغ درای خواص اسیدی است، می‌تواند روی معده تاثیر بگذارد و رفلاکس اسید و سوزش معده را تسکین بدهد.

برگ‌های ریحان می‌توانند تا حدی به از بین بردن این اختلالات گوارشی کمک کند.

شاید عجیب به نظر برسد اما خردل هم یکی از داروهای خانگی موثر برای درمان سوزش معده است. هر زمانی که از حملات رفلکس اسید رنج می‌برید، خردل می‌تواند شگفتی بیافریند و فورا سوزش معده‌تان را تسکین دهد.

دانه‌های زیره‌ی سبز به تحریک هضم کمک می‌کنند و همچنین مشکلات گوارشی از جمله اسیدیته و گاز را کاهش می‌دهند.

امیدوارم توانسته باشم با این درمان خانگی سوزش معده به شما عزیزان کمک کرده باشم تا با طب سنتی از شر رفلکس معده رهایی یابید.

 

منبع : آرگا



طولانی ترین سرسره ی آبی جهان کجاست؟


با ویژگی های انواع جراحی پلاستیک و زیبایی آشنا شوید


بیل گیتس برای این اقلام ضروری امروزی حاضر نیست پولی خرج کند!



عکس های دیدنی جزایر اقیانوس هند



هیچوقت این جملات را به زبان نیاورید!



راز شاد بودن چیست؟

نشانی شما منتشر نخواهد شد.


دکتر ابوالفضل زارعی، جراح پلاستیک و زیبایی بینی، صورت، پلک


دکتر ابوالفضل احیایی – درمان اختلالات خواب و ترک سیگار با جدیدترین روش


دکتر علی کربلایی خانی – جراح پلاستیک و فوق تخصص جراحی ترمیمی



رِسا – رسانه سلامت ایرانیان

تندرستی و تغذیه

۳ دیدگاه
5,784 بازدید

 ممکن است شما هم جزو افرادی باشید که هر هفته یا چند بار در هفته به سالن ورزشی یا به کلاس‌های گوناگون می‌روند و وزنه می‌زنند و کلی عرق خودشان را در می‌آورند، اما هر بار که به روی وزنه می‌روید، می‌بینید که وزنتان همان است که بوده

 مشکل در کجاست؟ آیا ورزش‌ شیوه‌‌ای مطمئن برای کاهش‌وزن اضافه نیست؟ شاید مشکل این باشد که در ورزش‌کردن، همان اشتباه‌هایی را مرتکب می‌شوید که خیلی‌ها مرتکب می‌شوند. برای اینکه وزنتان را کم کنید، باید با ورزش‌، از کالری‌ای که با خوردن غذاها دریافت می‌کنید، کالری بسوزانید. بسیاری از افراد فکر می‌کنند اگر به سالن ورزشی بروند و فقط با وسایل وزنه‌زنی کار کنند، وزنشان کم خواهد شد یا اگر هنگام ورزش حسابی عرق کنند، میزان زیادی کالری سوزانده‌اند در حالی‌که این‌طور نیست و وزنی که با عرق‌کردن از دست می‌‌رود، فقط به آب مربوط می‌شود و با خوردن مایعات جایگزین خواهدشد. یک مشکل دیگر این است که افراد نمی‌دانند چگونه از وسایل ورزشی استفاده کنند و بره ورزشی‌شان را درست طراحی و اجرا نمی‌کنند، بنابراین با وجود تقلای جسمی زیاد، چندان نتیجه نمی‌گیرند. این مطلب شما را با ۹ اشتباه رایج در سالن‌های ورزشی آشنا می‌کند:

خیلی از افراد وقتی به سالن ورزشی می‌روند، آنقدر به صحبت‌ با دوستانشان مشغول می‌شوند که یادشان می‌رود برای ورزش‌ به آنجا آمده‌اند و زمان زیادی را تلف می‌کنند، در حالی که در سالن ورزشی باید بر انجام تمرین‌ها متمرکز شد و گپ‌زدن را به زمان استراحت پس از ورزش موکول کرد.

بسیاری از افراد، تمرین‌ها را با شدت کافی انجام نمی‌دهند. آنها فکر می‌کنند فقط تحرک‌داشتن باعث کاهش‌وزن می‌شود، اما اگر شدت حرکات به حد لازم نرسد، نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.علاوه بر افزایش شدت انجام حرکت‌ها، انجام تمرین‌ها برای مدت طولانی‌تر، افزایش وزنه‌ها یا دامنه حرکات، «انجام تمرین‌های گوناگون به طور متوالی»، تمرین‌های روی سطح شیبدار یا افزایش فشار ناشی از وزن بدن با پوشیدن جلیقه‌های وزنه‌دار یا آویزان‌کردن وزنه از قوزک پا نیز می‌تواند مفید باشد.

روی صفحه دستگاه‌های ورزشی نمودارهایی مربوط به میزان فعالیت قلبی‌- عروقی هنگام ورزش وجود دارد که به چند «منطقه» تقسیم شده است. در منطقه‌ای که اصطلاحا «منطقه سوزاندن چربی» یده می‌شود، شدت فعالیت خیلی زیاد نیست و معمولا در حد ۶۵ تا ۷۰ درصد «حداکثر سرعت ضربان قلب برای سن» است، اما پژوهش‌ها نشان می‌دهد هر چه شدت فعالیت جسمی باشد، کالری بیشتری صرف می‌شود و این نه تنها هنگام ورزش‌ در سالن، بلکه پس از ترک سالن ورزشی و در زندگی روزانه نیز صدق می‌کند. بالارفتن ضربان قلب تا حد رسیدن به این «منطقه» کافی نیست و مانند این است که موتور اتومبیلتان خاموش، اما کاپوتش هنوز گرم باشد. شدت تمرین‌ باید به بالاتر از این حد برسد. اگر نمی‌توانید یک باره شدت فعالیت جسمی‌تان را بالا ببرید، سعی کنید به تدریج از این مرز عبور کنید.

باید مراقب باشید مقدار‌ کالری مصرفی‌ای که روی صفحه دستگاه‌های ورزشی در فعالیت هوازی‌ نشان داده می‌شود، گمراهتان نکند. این مقدار فقط یک تخمین کلی است و متغیرهای گوناگونی بر آن تاثیر دارند. ممکن است صفحه نمایش نشان دهد شما ۵۰۰ کالری سوزانده‌اید در حالی که فقط ۲۵۰ کالری سوزانده باشید. این اتفاق به خصوص در موارد «فریب خوردن» دستگاه، مانند تکیه دادن روی میله‌های نگهدارنده آن، می‌افتد. اگر رایانه دستگاه را ملاک قرار دهید که بر اساس سرعت و شمار چرخش‌ها کالری مصرفی را محاسبه می‌کند، ممکن است کمتر از حد لازم فعالیت جسمی انجام دهید.

اگر بارها و بارها فعالیت جسمی مشابهی انجام دهید، بدنتان تغییر نخواهد کرد. ابتدا ممکن است وزنتان کاهش یابد، اما سرانجام به نقطه‌ای می‌رسید که دوباره وزنتان به حد اولیه بازمی‌گردد. یکی از مشکلاتی که در پیشرفت بره ورزشی با آن روبرو می‌شوید، نیاز به تعویض دستگاه و انجام تمرین‌هایی معمولی است که با آنها احساس راحتی می‌کردید. مثلا ممکن‌است با انجام ورزش‌های هوازی احساس راحتی کنید، بنابراین اضافه‌کردن تمرین‌های قدرتی برای افزایش حجم عضلات و بافت‌ها در بدن که کالری هم می‌سوزاند، برایتان مشکل باشد. یا برعکس فقط تمرین‌های قدرتی انجام دهید که توده عضلانی‌تان را حفظ می‌کند، اما وزنتان را کاهش نمی‌دهد، اما باید به ترکیبی از تمرین‌های هوازی و قدرتی بپردازید.

اگر ندانید چگونه از یک دستگاه ورزشی استفاده کنید یا تمرینی را به درستی انجام دهید، ممکن است آنقدرها که انتظار دارید کالری نسوزانید. گاهی درست انجام ندادن تمرین، آسیب‌دیدگی‌ را در پی دارد و در نتیجه دیگر نخواهید توانست به تمرین‌ ادامه دهید و کالری‌های اضافی را بسوزانید. این مشکل به خصوص هنگامی بروز می‌کند که فرد بر انجام تمرین‌ها با تکنیک‌هایی که در گذشته آموخته و اکنون معلوم شده است نادرست هستند، اصرار می‌‌کند. علوم ورزشی در چند دهه گذشته تحولات بسیاری داشته و دستگاه‌های ورزشی نیز تغییرات زیادی کرده‌اند. برای حل این مشکل، از یکی از مربیان مجرب سالن بخواهید همراه شما تمرین کند، یا چند جلسه شما را تمرین دهد.

شروع زودهنگام یک بره ورزشی قبل از آنکه مراحل قبلی آمادگی بدنی را گذرانده باشید، علاوه بر افزایش احتمال آسیب‌دیدگی‌ها، ممکن است باعث درد شدید بدن شود. احساس درد، بد نیست و نشان می‌دهد بدن در حال ساختن عضله است، اما فعالیت جسمی بیش از حد به خصوص اگر زودهنگام باشد، درد شدیدی ایجاد می?کند که باعث می‌شود انگیزه‌تان را برای ادامه ورزش از دست بدهید. یک علامت دیگر فشار بیش از حد بر بدن هنگام انجام تمرین‌ها، احساس ضعف و خستگی است که بر میزان فعالیت‌ها در بقیه روز تاثیر خواهدگذاشت و باعث می‌شود در سوزاندن کالری موفق نباشید. میزان کالری‌ای که با یک ساعت تمرین در سالن ورزشی می‌سوزانید، بسیار کمتر از کالری‌‌‌ای است که در طول ۲۳ ساعت دیگر می‌سوزانید، بنابراین باید طوری در این یک ساعت تمرین کنید که میزان کالری مصرفی‌تان در بقیه روز هم افزایش یابد. راه‌حل این است که بره‌ای مخصوص خودتان برای تمرین‌ داشته باشید. بسیاری از سالن‌های ورزشی بره‌های رایانه‌ا‌ی برای انجام این کار دارند ولی اگر چنین بره‌ای وجود نداشت‌، مربیان حاضر در سالن می‌توانند به شما کمک کنند. حتی ممکن است سالنی که عضو آن هستید، جلسه‌های دوره‌ای تمرین دادن شخصی را با همان حق عضویت، در اختیار شما بگذارد، بنابراین در این باره سوال کنید.

یک تمرین‌دهنده یا مربی حرفه‌ای به شما کمک می‌کند هیچ‌کدام از اشتباه‌ها را، مرتکب نشوید. تمرین‌دهنده شخصی تضمینی برای آن است که حداکثر بهره را از تلاش‌هایتان ببرید. برای اینکه بره تمرینی متناسب با نیازهایتان را طراحی کنید، بهتر است از یک تمرین‌دهنده شخصی مجرب یا یکی از مربیان سالن کمک بگیرید. این تمرین‌دهنده، یک بره شخصی‌ متناسب با نیازهای خاص شما تدوین می‌کند و مراقب است که تمرین‌ها را درست انجام دهید، حتی ممکن است برای داشتن یک رژیم غذایی مناسب که عامل مهم‌تری در حل مشکل اضافه وزن شماست، راهنمایی‌تان کند.

ادعاها در مورد تضمین‌ کاهش چربی موضعی یا لاغری موضعی شکم یا باسن را فراموش کنید. کارشناسان می‌گویند ژنتیک عامل اصلی تعیین اندامی است که چربی ابتدا در آن تجمع می‌یابد یا از آن برداشته می‌شود. فقط باید بر سوزاندن کالری با انجام یک بره تمرینی متعادل متمرکز شوید. زیرا در نهایت با کاهش‌وزن کلی بدن، همه بخش‌های بدن لاغر می‌شوند.

به نقل از هفته ه سلامت

برچسببدنسازی ورزش

۱۳۹۶-۰۷-۱۱

۱۳۹۶-۰۴-۱۳

۱۳۹۶-۰۲-۱۶

مفید بود

با سلام . من زخم اثنی عشری دارم . و بدنسازی میرم . اسید معدم هم زیاد هست . و از سیب زمینی آب پز و تخم مرغ آب پز زیاد مصرف میکنم . آیا بدنسازی و مصرف سیب زمینی آب پز و تخم مرغ آب پز برای من مضر است . خودم احساس میکنم که بزاقم زیاد شده و باید مدام قورت بدم و اذیتم میکنه ممنون میشم پاسخ بدید ..

. وضعیت شما نیاز به بررسی داره. جهت مشاوره و درمان، به شماره ۰۹۱۲۹۱۷۵۳۴۰ از طریق تلگرام پیام بدید.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره ، و من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

“پارسی طب” یک وبگاه عمومی با موضوع سلامتی و پزشکی است. این وبگاه به شدت به طب سنتی و گیاهی اعتقاد داشته و از این موضوع حمایت میکنند.
ما همواره در تلاشیم که اطلاعات مفیدی در اختیار بینندگان خود قرار داده و اسباب رضایت ایشان را جلب نماییم.

سوزش سردل یکی از مواردی است که برخی از بزرگسالان در طول زندگی خود آن را تجربه می‌کنند. این بیماری معمولا بر اساس حس سوزشی شناخته می‌شود که درست پشت جناغ صورت می‌گیرد و اغلب به سمت گلو نیز کشیده می‌شود. این سوزش معمولا به خاطر رفلاکس یا برگشت اسید از معده به مری رخ می‌دهد و یک نشانه است. رفلاکس اسید زمانی رخ می‌دهد که حلقه عضلانی که به غذا اجازه ورود به معده می‌دهد بیش از حد استراحت می‌کند. نتیجه این موضوع این است که اسید معده دوباره به مری برمی گردد و باعث ایجاد حس سوزش در فرد می‌شود. کمی به این موضوع فکر کنید. اسید باعث سوزش گلوی شما می‌شود. معمولا ممکن است رفلاکس بدون سوزش سر دل باشد اما احتمال وجود سوزش سر دل بدون رفلاکس وجود ندارد. اگرچه داروهای بدون نسخه‌ای برای این بیماری وجود دارد و می‌تواند در برخی از موارد موثر باشد اما اگر از سوزش سر دل گاه و بی گاه رنج می‌برید بهتر است کمی به فکر تغییر سبک زندگی خود باشید و از درمان‌های خانگی برای آن استفاده کنید.

یک قاشق جوش شیرین می‌تواند سوزش سر دل و بازگشت اسید را کمتر کند. جوش شیرین به عنوان بیکربنات سدیم یک درمان رایج و شناخته شده است و می‌تواند به رفلاکس اسید کمک کند. این ماده PH از۷.۰ را دارد و می‌تواند اسید معده را خنثی نماید. خنثی سازی اسید معده به این معنی است که به هنگام بازگشت اسید معده به مری، دچار سوزش سردل نخواهید شد.

یک دوم قاشق چایخوری یا یک قاشق چایخوری از جوش شیرین را با یک لیوان آب ترکیب کنید. آن را خوب هم بزنید و سپس بنوشید. شما می‌توانید در صورت نیاز این کار را تکرار کنید اما به خاطر داشته باشید که نباید از این محلول بیش از حد استفاده کنید. همچنین از به کار بردن این محلول به صورت مداوم جدا خودداری کنید زیرا نمک بالایی دارد و می‌تواند عوارض جانبی همچون تورم و حالت تهوع را به همراه داشته باشد.

همانطور که می‌دانید آلوئه ورا گیاهی است که برای تسکین سوزش مورد استفاده قرار می‌گیرد.افراد بر این باورند که این گیاه می‌تواند سوختگی‌های ناشی از آفتاب را بهتر کند اما آلوئه ورا خاصیتی از این دارد. این گیاه می‌تواند سوزش سردل را نیز تسکین دهد زیرا از التهاب می‌کاهد. این موضوع بدین معناست که به هنگام تحریک و ملتهب شدن معده، نوشیدن یک لیوان آب آلوئه ورا می‌تواند شرایط را بهبود ببخشد.

یک دوم پیمانه آب آلوئه ورا را به صورت سرد یا ولرم قبل از وعده غذایی خود بنوشید. به خاطر داشته باشید که آلوئه ورا می‌تواند به عنوان یک ملین عمل کند. بنابراین به دنبال برندی باشید که اجزای ملین آن حذف شده باشد.

مجله Dental Research مطالعه‌ای را در مورد رفلاکس اسید معده انجام داده است. زمانی که افراد مبتلا به این بیماری تکه‌ای آدامس عاری از قند را به مدت ۳۰ دقیقه بعد از غذا جویدند تسکین خوبی را تجربه کردند. این موضوع بدین خاطر است که جویدن ادامس باعث تحریک غدد بزاقی می‌شود و جریان بزاق را افزایش می دهد. هر اسیدی که در سیستم گوارشی تشکیل می‌شود حل شده و شسته می‌شود. پاک شدن اسید باعث بهبود نشانه‌های رفلاکس اسید خواهد شد. می‌توان از این گزینه برای بهبود نشانه‌های سوزش سر دل نیز استفاده کرد.

بعد از هر وعده غذایی، یک عدد آدامس عاری از قند را بردارید و بجوید. اینکار را به مدت ۳۰ دقیقه انجام دهید تا به نتیجه مد نظر خود دست یابید.

سوزش سر دل معمولا به هنگام خواب بدتر می‌شود زیرا دراز کشیدن به هنگام خواب می‌تواند این شرایط را بدتر و شدید تر کند. در این شرایط قانون جاذبه بر علیه شما کار می‌کند و بدن محتویات هضم شده را راحت تر به سمت مری می فرستد و همین امر باعث ایجاد سوزش سر دل خواهد شد. به همین خاطر بهتر است به هنگام خواب، سر خود را ۶ اینچ بالاتر نگه دارید. شما می‌توانید اینکار را با قرار دادن آجر، کتاب یا بلوک هایی زیر بالشت خود انجام دهید. سه الی چهار ساعت بعد از خوردن غذا دراز نکشید زیرا دراز کشیدن با معده پر باعث می‌شود فشار بیشتری بر آن وارد شود و محتویات بیشتری به سمت مری بازگردد.

به نحوه خوردن غذا توجه داشته باشید: مقدار زیادی غذا نخورید. تکه‌های کوچک غذا را بردارید و آن را به آرامی بخورید. به معده خود زمان هضم غذا را بدهید.

به غذایی که می‌خورید توجه داشته باشید: ممکن است متوجه شده باشید که برخی از غذاهای خاص که اسید بالایی دارند یا ادویه دار هستند می‌تواند رفلاکس شما را بدتر کند. به عنوان مثال خوردن گوجه فرنگی یا مرکبات که اسید بالایی دارند ممکن است این شرایط را بدتر کند. پس از خوردن این مواد خودداری کنید.

به زمانی که غذا می‌خورید توجه داشته باشید: سه الی چهار ساعت قبل از رفتن به رختخواب، غذا نخورید. دراز کشیدن می‌تواند فشاری بر روی سیستم گوارشی ایجاد کند.

زمانی که اسید باعث سوزش مری شما می‌شود خوردن اسید به نظر مسخره می‌رسد اما باید به خاطر داشته باشید که در برخی از موارد رفلاکس اسید به خاطر نبود اسید کافی در معده ایجاد می‌شود.

این خود اسید است که به عضلات مری می‌گوید که بسته شوند. اگر معده شما اسید کافی نداشته باشد، امکان شل شدن این دریچه وجود خواهد داشت. در این شرایط اسید از معده به مری باز می‌گردد و رفلاکس اسید رخ می‌دهد. اگر فکر می‌کنید رفلاکس اسید در شما به همین خاطر است، سعی کنید سرکه سیب خالص بنوشید تا از بروز این مورد جلوگیری کنید.

سه قاشق چایخوری یا یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با آب ترکیب کنید و سپس بنوشید. شما می‌توانید اینکار را قبل از هر وعده غذایی، قبل از رفتن به رختخواب یا دو الی سه بار در طول روز تکرار کنید. اگر احساس کردید رفلاکس اسید بدتر شده است، استفاده از سرکه سیب را متوقف کنید. مصرف بیش از حد سرکه سیب نیز می‌توانددردسرساز باشد.

همانطور که می‌دانید موز حاوی آنتی اسیدهای طبیعی است که می‌تواند در برابر رفلاکس اسید مقابله کند. اگر می‌خواهید ساده ترین درمان خانگی را برای سوزش سردل امتحان کنید بهتر است کمی موز بخورید و نتایج به دست آمده را ارزیابی کنید. گزینه دیگری که پیش روی شما قرار دارد خوردن روزانه یک عدد سیب است. یک عدد سیب را ببرید و چند ساعت قبل از رفتن به رختخواب آن را میل کنید. اینکار باعث تسکین درد می‌شود.

زنجبیل می‌تواند ناراحتی‌های معده همچون حالت تهوع یا رفلاکس اسید را بهبود ببخشد. نوشیدن یک پیمانه چای زنجبیل می‌تواند درد شما را کمتر کند.

ابتدا زنجبیل را برش دهید و آن را در دو پیمانه آب بریزید. درب آن را بگذارید و به مدت سی دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید. تکه‌های زنجبیل را خارج کنید یا اگر دوست داشتید اجازه دهید داخل آب باقی بماند. سپس چای آماده شده را در یک ظرف بریزید. بیست دقیقه قبل از وعده غذایی از این چای بنوشید.

شناسایی محرک‌ها ممکن است به زمان و انرژی نیاز داشته باشد اما اگر بدانید چه چیزی باعث بدتر شدن شرایط شما می‌شود، قادر خواهید بود از خوردن آن پرهیز کنید. به جای اینکه به داروهای بدون نسخه اطمینان کنید بهتر است یکبار برای همیشه محرک های خود را بشناسید و از مصرف آن‌ها خودداری کنید. همچنین به فعالیت‌هایی که انجام می‌دهید توجه کنید.

پوشیدن لباس‌های تنگ می‌تواند سوزش سردل را بدتر کند. اگر شلوار بسیار تنگ دارید، به هنگام نشستن فشاری بر روی معده وارد خواهد شد. برخی از افراد نیز از پیراهن یا کمربند تنگ استفاده می‌کنند و همین امر شرایط را بدتر می‌کند. هر چقدر فشار بیشتری بر روی ناحیه شکم وارد شود احتمال بیرون رفتن محتویات آن به سمت مری خواهد شد.

عضویت در خبره مجله سلامت

عالی بودممنون ??




1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *