گیاه دارویی ذات الریه

خواص دارویی و گیاهی

سینه پهلو ( ذات الریه )

سینه پهلو یا ذات الریه، ورم شش است. یك درد و ورم
چركى است كه بر اثر سرماخوردگى و گریپ در ریه تولید مى شود.

علامت سینه پهلو تب شدید دائم و تنگى نفس مى باشد.

گیاه دارویی ذات الریه

به مقدار مساوى گل نیلوفر و گل بنفشه را بجوشانید و
صاف كنید و با شكرقوام آورید، هر سه ساعت یك قاشق میل نمائید براى سینه پهلو مفید
است. و نیز لعاب اسفرزه و عرق بید و شكر بنوشید خوب است.

از نوشیدن آب سرد و قرار گرفتن در معرض هواى سرد و
تقلا و حركت و دود و غبار و مشاجره بپرهیزید.

غذاى بیمار ذات الریه (سینه پهلو) آش جو، یا آش گندم
با كشك و اسفناج و گشنیز مى باشد و باید عدس زیاد بخورند. آب خیار با مغز خیار، آب
هندوانه، آب كدو با سكنجبین كه زیاد ترش نباشد و آب لیمو شیرین بنوشند. اگر بیمار
سردى و رطوبت در مزاج داشته باشد كمى عسل با آنها مخلوط نمایند (در امراض ریوى، مسهل خوردن ضرر مى رساند و باید با دستور پزشک به
تنقیه عمل نمایند).

برگهاى سفت خارجى كلم و تره فرنگى را خرد كرده و
بپزید و یك لیوان سركه به آن اضافه كرده تا گرم است روى سینه و پهلوى بیمار
بگذارید.

دمكرده زوفا به مقدار ١٥ تا ٢٠ گرم در یك لیتر آب جوش
براى درمان سینه پهلو نافع است. بیمار باید روزى ٣ إلى ٤ فنجان از این دمكرده میل
كند.

مصرف دمكرده ی گل ماهور (خرگوشك) به مقدار ٤٠ گرم در
یك لیتر آب درمان بیمارى سینه پهلوست.

انجیر خشك را مى كوبند و می سایند و بجاى قهوه مصرف
مى كنند. مصرف گرد انجیر، بجاى قهوه در بیمارى سینه پهلو مفید است.

جوشاندهء تخم كاهو به مقدار یك قاشق قهوه خورى در یك
فنجان آب در معالجه ی سینه پهلو مفید است.

لیمو براى كسانى كه مبتلا به سینه پهلو شده اند مناسب
است.

آب پیاز خام را با آب لیمو مخلوط كرده بنوشید تا مرض
شما بر طرف شود.

آب شلغم یا آب هویج یا آب كرفس خام، در صورتى كه با
آب لیمو مخلوط شود ذات الریه را معالجه مى كند.

مطالب مرتبط:

بیماری های ریوی و درمان گیاهی آن

درمان گیاهی آسم و سرفه و برونشیت

ضعف قوای شهوانی (قوه باء) و درمان گیاهی آن

لاغری و درمان آن

دیابت (بیمارى قند) و درمان گیاهی آن

چاقى و درمان گیاهی آن

تصفیه خون با گیاهان دارویی

بیماریهاى كبد و درمان گیاهی آن

حساسیت (هیستامین) و درمان گیاهای آن

كك و مك و درمان گیاهی آن

میخچه و زگیل و درمان گیاهی آن

سیاتیك و درمان گیاهی آن

تهوع و دل بهم خوردگى(استفراغ) و درمان گیاهی آن

گیاه دارویی ذات الریه

بهداشت زنان و درمان گیاهی مشکلات زنانه

همورئید (بواسیر) و درمان گیاهی آن

بیماریهاى قلبى و درمان گیاهی آن

هموفیلى (عدم انعقاد خون) و درمان گیاهی آن

اسپری ضد آفت آویشن زردبند

عفونتهاى داخلى و درمان گیاهی آن

اسهال و اسهال خونى و درمان گیاهی آن

اشتها و كم اشتهایى و درمان گیاهی آن

آنژین – گلو درد و درمان گیاهی آن

دل درد و درمان گیاهی آن

تشنج (seizures) و درمان گیاهی آن

نفخ و درمان گیاهی آن

رماتیسم و درمان گیاهی آن

كمر درد علت ها و درمان گیاهی آن

سردرد و میگرن و درمان گیاهی آن

کم خونی و درمان گیاهی آن

فشار خون و درمان گیاهی آن

درمان گیاهی بیماری های کلیه

درمان گیاهی تنگى نفس

بی خوابی و درمان گیاهی آن

درمان گیاهی گریپ – زكام – آنفلوانزا

تب و درمان گیاهی آن

درمان گیاهی بیماری های عصبی

درمان گیاهی ناراحتیهاى مجارى ادرار

درمان گیاهی آسم

درمان گیاهی اگزما ،خارش پوست و حساسیت (آلرژی)

درمان گیاهی یبوست

درمان گیاهی پسوریازیس

عوامل ریزش مو و درمان آن




خانه

موبایل

ترکیب سیر و آویشن برای پاکسازی ریه ها بسیار مفید است

 

گیاه دارویی ذات الریه

اگرچه امروزه از سیر در آشپزی و تهیه ی غذا استفاده می شود اما هنوز خیلی از افراد سیر را در تهیه ی داروهای خانگی به کار می برند. بیشترین تأثیر سیر مدیون ترکیب اصلی آن یعنی آلیسین است. البته طعم تند و خاص سیر نیز ناشی از همین ترکیب است. این ماده ی غذایی پرخاصیت همچنین حاوی ویتامین C، B، پروتئین و مواد معدنی مانند کلسیم، مس، پتاسیم، فسفر و آهن است. سیر همچنین یک ماده ی ضدویروس، ضدالتهاب و تصفیه کننده ی طبیعی است و به همین دلیل نیز می توان از آن برای تمیز و پاکسازی ریه و تقویت دستگاه ایمنی بدن استفاده کرد. در این مقاله شما را با تأثیر سیر در سلامت ریه ها آشنا کرده و طرز تهیه ی دو درمان طبیعی برای حفظ دستگاه تنفسی را ذکر می کنیم.چرا سیر برای تمیز کردن ریه ها مفید است؟مصرف سیر خام مواد مغذی زیادی به بدن می رساند. این ترکیبات، تمیزکننده ریه ها و دیگر ارگان های بدن محسوب می شوند. میزان بالای آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در این ماده ی غذایی سدی در برابر آسیب های رادیکال های آزاد محیطی می سازد. این رادیکال های آزاد باعث ایجاد آسیب به سلول های بدن و افزایش خطر سرطان می شود.به عقیده ی محققان مصرف منظم سیر می تواند باعث بهبود وضعیت بیمارانی باشد که از بیماری های تنفسی مانند برونشیت، آسم، ذات الریه، احتقان ریوی، سل و سرماخوردگی و غیره رنج می برند.سیر خاصیت آنتی باکتریال دارد و در نابودی بسیاری از باکتری ها، ویروس ها و دیگر میکرواورگانیسم هایی که باعث بروز بیماری های تنفسی و مشکلاتی مانند آنفلوانزا و سرماخوردگی می شوند نقش مهمی دارد. این ماده ی غذایی به دلیل دارا بودن خواص پاک کنندگی تأثیر زیادی در فلزات سنگین تجمع یافته در بدن دارد. علاوه بر این سیگاری ها یا سیگاری های سابق و همچنین افرادی که در معرض دود سیگار قرار دارند نیز باید سیر بیشتری مصرف کنند چون این ماده ی غذایی کمک زیادی به دفع سموم ناشی از دخانیات می کند. به عقیده ی محققان مصرف منظم سیر می تواند باعث بهبود وضعیت بیمارانی باشد که از بیماری های تنفسی مانند برونشیت، آسم، ذات الریه، احتقان ریوی، سل و سرماخوردگی و غیره رنج می برند.چگونه می شود با سیر ریه ها را تمیز و پاکسازی کرد؟برای بهره مندی از خواص سیر لازم است که آستین ها را بالا بزنید و به خودتان زحمت درست کردن چند داروی خانگی را بدهید. در این صورت است که می توانید به بهبود سلامت ریه هایتان و تمیز کردن آن از شر این همه آلودگی محیطی امیدوار باشید.سیر و آویشن برای پاکسازی ریه هااین ترکیب درمانگر باعث سم زدایی از ریه ها می شود. ترکیب خواص سیر با اثرات ضدعفونی کننده آویشن سلامت ریه ها را ارتقا می دهد.مواد لازمسیر 1 حبهآویشن تازه 3 شاخهروغن زیتون به میزان لازمسیرروش تهیهحبه های سیر را در هاون بکوبید تا به صورت خمیر درآید. سپس برگ های آویشن را افزوده و دوباره بکوبید تا هر دو مخلوط و یکدست شوند. ترکیب را داخل یک ظرف شیشه ای تمیز بریزید و روی آن روغن زیتون بکر بریزید به طوری که سطح آن را بپوشاند. اجازه دهید ترکیب حاصل یک شب کامل بماند.روش استفادهحال که داروی خانگی سیر و آویشن تان یک شب به خوبی در روغن زیتون خیس شده است می توانید یک قاشق چای خوری از آن را به صورت ناشتا میل کنید. روز بعد نیز می توانید به همین میزان از ترکیب میل کنید. بعد از دو هفته مصرف اثرات آن را روی ریه ها و دیگر ارگان ها خواهید دید.

ترکیب زنجبیل، سیر، زردچوبه، پیاز و شکر قدرت دفاعی بدن را بالا می برد

شربت زنجبیل، سیر، زردچوبه، پیاز و شکرتأثیر اصلی این داروی خانگی ناشی از میزان بالای آنتی اکسیدان ها و ترکیبات سم زدا و ضدالتهاب آن است. خواص موجود در ترکیبات دیگر باعث می شود که اثرات سیر چند برابر شود. چون پیاز، زنجبیل و زردچوبه نیز حاوی خواص ضدویروسی هستند و قدرت دفاعی بدن را بالا می برند. این مواد غذایی همچنین باعث دفع مواد زائد تجمع یافته در ریه ها می شوند.مواد لازمآب نیم لیترشکر 2 گرمپیاز نیم کیلوریشه ی زنجبیل تازه 1 تکهزردچوبه 1 قاشق چای خوریسیر له شده 3 حبهسیرروش تهیهآب و شکر را مخلوط کرده و روی حرارت ملایم گرم کنید. سپس پیازهای پوست کنده را اضافه کرده و هم بزنید. زنجبیل و سیرهای له شده را نیز اضافه کنید و هم بزنید. زمانی که ترکیب به جوش آمد زیر شعله را کم کنید و به هم زدن ادامه دهید. باید اجازه دهید آب ترکیب به نصف برسد. سپس ترکیب را صاف کرده و اجازه دهید خنک شود. می توانید شربت به دست آمده را در یخچال نگهداری کنید.روش مصرفمی توانید هر روز صبح به صورت ناشتا یک قاشق غذاخوری از این ترکیب میل کنید. می توانید این شربت را در آب ولرم مخلوط کرده و میل کنید. دو هفته ی مداوم از این شربت استفاده کنید و سپس یک هفته استراحت کرده و دوباره شروع کنید.در هر دو صورت سیر ترکیب اصلی داروی خانگی تان برای پاکسازی ریه ها محسوب می شود.یادتان باشد که لازم است از این روش های طبیعی در کنار سبک زندگی سالم استفاده کنید. توصیه می کنیم از مصرف دخانیات خودداری کرده و به دامان طبیعت و هوای سالم پناه ببرید.

 

منبع:ninisite.com


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

به التهاب یکی از ریه‌ها یا هر دوی آنها سینه پهلو یا ذات الریه می‌گویند. سینه پهلو معمولا ناشی از عفونت باکتریایی است. در انتهای لوله‌های تنفسی‌ در ریه‌ها دسته‌هایی از کیسه‌های هوایی ریز وجود دارند که اگر به سینه پهلو مبتلا شوید، این کیسه‌های هوا ملتهب و با مایعات پر می‌شوند.گیاه دارویی ذات الریه

معمولا نشانه‌های ذات الریه پس از ۲۴ تا ۴۸ ساعت بروز می‌کند. اما ممکن است سرعت بروز آنها آهسته‌تر باشد و چند روز طول بکشد.

نشانه‌های رایج سینه پهلو عبارتند از:

نشانه‌های کمتر شایع در سینه پهلو عبارتند از:

اگر احساس ناخوشی می‌کنید و نشانه‌های شایع سینه پهلو را در خود می‌بینید به پزشک مراجعه کنید.

اگر با نشانه‌های شدید سینه پهلو مانند تنفس سریع، درد در قفسه‌ی سینه و گیجی در خود مواجه شدید به سرعت خودتان را به پزشک برسانید.

هر ساله در بریتانیا از هر ۱۰۰۰ نفر، ۸ نفر به سینه پهلو مبتلا می‌شوند. شیوع این بیماری در پاییز و زمستان است. سینه پهلو می‌تواند در تمام سنین اتفاق بیفتد، ولی در برخی گروه‌ها مانند کودکان و سالمندان شایع‌تر و خطرناک‌تر است. این افراد در صورت ابتلا به سینه پهلو روانه‌ی بیمارستان می‌شوند.

ذات الریه معمولا در اثر عفونت‌های پنوموکوکی ناشی از باکتری استرپتوکوکوس پنومونیه ایجاد می‌شود. انواع دیگری از باکتری‌ها مانند هموفیلوس آنفلوانزا یا استافیلوکوکوس اورئوس نیز می‌توانند باعث سینه پهلو شوند. ابتلا به سینه پهلو در اثر عفونت ویروسی نیز ممکن است. در موارد نادر، این بیماری می‌تواند ناشی از عفونت قارچی باشد.

علاوه بر سینه پهلوی باکتریایی، انواع زیر نیز وجود دارند:

گروه‌های زیر در خطر ابتلا به ذات الریه هستند:

معمولا پزشک‌ می‌تواند با طرح سؤالاتی در مورد نشانه‌های بیماری و معاینه‌ی قفسه‌ی سینه‌ این بیماری را تشخیص دهد. در برخی موارد لازم است آزمایشات انجام شود.

نشانه‌ها مشترک بین سینه‌پهلو و برخی بیماری‌ها مانند سرماخوردگی، برونشیت و آسم ممکن است تشخیص این بیماری را دشوار سازد. پزشک‌تان معمولا برای تشخیص سینه پهلو از شما می‌پرسد:

شاید پزشک دمای بدن‌تان را اندازه‌ بگیرد و با گوشی پزشکی برای بررسی هر صدای تند و تیزی به صدای سینه و پشت‌تان گوش کند.

ممکن است پزشک به سینه‌تان ضربه‌ای بزند و صدای آن را گوش کند. اگر ریه با مایعات پر شده باشد، صدای‌ آن با حالت طبیعی فرق می‌کند.

اگر شدت بیماری‌ متوسط باشد معمولا نیازی به آزمایش اشعه‌ اکس یا سایر آزمایشات نیست.

اگر نشانه‌های بیماری تا ۴۸ ساعت پس از درمان رفع نشدند، ممکن است آزمایش پرتو اکس یا سایر آزمایشات مانند آزمایش خون و آزمایش خلط انجام شود.

سینه پهلو متوسط معمولا با اقدامات زیر در خانه قابل درمان است:

اگر بیماری خاصی نداشته باشید، باید بدن‌تان به درمان واکنش نشان دهد و زود خوب شوید. اگرچه ممکن است سرفه‌تان مدتی طول بکشد.

معمولا ذات الریه از فردی به فرد دیگر منتقل نمی‌شود، بنابراین حضور در میان دیگران ازجمله افراد خانواده ایرادی ندارد. با این‌حال بهتر است افرادی که دستگاه ایمنی ضعیف دارند، تا زمانی که فرد مبتلا به سینه پهلو کاملا بهبود نیافته، از ارتباط نزدیک با او خودداری کنند.

سینه پهلو در افراد مستعد این بیماری ممکن است شدیدتر باشد و بهتر است روند درمان در بیمارستان صورت بگیرد. زیرا این بیماری می‌تواند در این افراد عوارض جدی‌ ایجاد کند و حتی بسته به سن و وضعیت سلامتی فرد کشنده باشد.

عوارض سینه پهلو در کودکان کم‌سن، سالمندان و افراد مبتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت، شدیدتر است. عوارض احتمالی سینه پهلو عبارتند از:

با مشاهده‌ی هر یک از این عوارض باید برای درمان به بیمارستان مراجعه کنید.

با اینکه موارد ذات الریه باکتریایی هستند و از فردی به فرد دیگر منتقل نمی‌شوند، ولی بهتر است برای اطمینان و پیشگیری از گسترش باکتری‌ها، فرد نکات بهداشتی مانند موارد زیر را رعایت کند:

سبک زندگی سالم می‌تواند راهی مناسب جهت پیشگیری از بروز سینه پهلو باشد. به‌عنوان مثال باید از سیگار دوری کنید زیرا به ریه‌ آسیب می‌زند و احتمال ابتلا به سینه پهلو را افزایش می‌دهد.

مصرف زیاد و طولانی‌مدت نوشیدنی‌ها الکلی سیستم دفاعی طبیعی ریه‌ را ضعیف می‌کند و شما را در معرض ابتلا به سینه پهلو قرار می‌دهد.

بهتر است افرادی که در معرض ابتلا به سینه پهلو قرار دارند، واکسن ذات الریه و آنفولانزا بزنند.

برگرفته از: nhs

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

گیاه دارویی ذات الریه

خواص خوراکی ها

خواص شنبلیله؛ ۱۳ خاصیت درمانی، نحوه‌ مصرف و عوارض جانبی

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

انواع داستان سرایی تجاری؛ چطور داستانی قانع‌کننده و جذاب تعریف کنیم؟


همه چیز درمورد سوء هاضمه

کلاستروفوبیا چیست؛ دلایل،‌علائم و راه‌های درمان

دسته‌بندی؛ روشی برای انتقال هرچه بهتر جزئیات به مخاطبان

۸ نوع ماسک آلوئه ورا برای درمان آکنه و داشتن پوستی زیبا و روشن


ثروتمندترین کشورهای جهان کدام‌اند؟

عجایب هفتگانه جهان؛ ۷ بنای حیرت‌انگیز تمدن‌های کهن

قهرمانان شطرنج جهان؛ با ۱۰ نابغه شطرنج دنیا آشنا شوید

بهترین فیلم های عاشقانه جهان که شما را در فضایی رمانتیک غرق می‌کنند

خنده دارترین جوایز نوبل در سال ۲۰۱۸ برای دستاوردهای علمی مضحک

عجیب ترین خانه های دنیا که شما را بهت‌زده می‌کنند

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *