گیاه دارویی اشتها اور

خواص دارویی و گیاهی




خانه

موبایل

گیاهان دارویی برای چاق شدن

 

در دنیای امروز، بسیاری از افراد به دنبال شیوه های مختلف لاغری و کاهش وزن هستند. این در حالی است که تعدادی همواره تلاش در افزایش وزن دارند که این موضوع، کمتر مورد توجه است.در این مطلب گیاهان دارویی مفید برای افزایش وزن را آورده ایم اما باید در همین ابتدا عرض نماییم که هیچ گیاه دارویی را به مدت طولانی و خودسرانه مصرف نکنید و حتماً این کار تحت نظر متخصص طب سنتی یا گیاه شناس باشد. این مورد مخصوصاً در مورد کسانی که مشکلات کبدی و کلیوی دارند و یا داروهای خاصی مصرف می کنند دارای اهمیت بیشتری است.

ریشه گل قاصدک مناسب برای مبارزه با لاغریریشه گل قاصدک مغذی است و باعث افزایش اشتها و درمان لاغری می شود. برای استفاده از خواص آن جوشانده آن را در یک فنجان و نیم تهیه کنید. طعم این نوشیدنی تلخ است که آن را بعد از کمی ولرم شدن با عسل شیرین کنید.ریشه‌ی گیاه قاصدک همچنین یکی از درمان‌های فوق العاده در یبوست است و یبوست از علل اصلی در کاهش اشتها و مشکلات گوارشی است. ریشه گیاه قاصدک سرشار از فیبر است و باعث دفع سموم بدن می شود و در رفع لاغری مؤثر است. از دیگر خواص آن درمان سوءهاضمه و سنگ کیسه صفرا است.روش استفاده از ریشه گل قاصدک در درمان یبوست در جهت درمان لاغری2 گرم ریشه خشک گیاه قاصدک را در یک لیتر آب و به مدت 1 دقیقه بجوشانید و سپس آن را صاف کنید. یک فنجان روزی سه بار به مدت یک ماه میل کنید.

جنتیان یا جنتیانا (کوشاد) کمک به درمان لاغریکوشاد دارای ماده ای شیمیایی ب آماروجنتین می باشد که بسیار تلخ است.

برای آماده کردن این گیاه در درمان لاغری، ریشه این گیاه را باید به خوبی شستشو دهید و به مدت بیست دقیقه آن را جوشاند تا آماده شود.برای نتیجه بهتر آن در درمان لاغری، روزی یک فنجان میل کنید تا اثر آن را مشاهده فرمایید. توصیه به مصرف این گیاه در دوران بارداری و شیردهی و کودکان زیر دو سال نشده است و برای افراد با سنین بالاتر از 65 سال با احتیاط مصرف شود.

شیرین بیان و کمک به درمان لاغری شمابرای تأثیر شیرین بیان در رفع لاغری، یک پنجم گرم ریشه شیرین بیان خشک را در آب بجوشانید. این دم‌نوش را تا سه بار در روز می توانید استفاده فرمایید. 

شیرین بیان به  درمان لاغری کمک می کند

 چای بابونه، چای مخصوص لاغریچای بابونه به‌طور مؤثری در رفع لاغری و افزایش اشتها مؤثر است. روزی یک فنجان از این چای میل کنید.

مارچوبه و درمان لاغری2-5 گرم پودر مارچوبه را به شیر جوشیده اضافه فرمایید، یک قاشق مرباخوری کره به آن بیفزایید. از این نوشیدنی دو بار در هفته به مدت دو ماه برای رسیدن به نتایج خوبی در جهت رفع لاغری استفاده کنید.

جینسینگ و خواص فوق العاده آن در رفع لاغریاین گیاه دارای خواص فوق العاده بسیاری است و در علم آیورودا از آن استفاده های فراوانی می شود.یک لیوان شیر را ولرم کنید و به آن دو قاشق مرباخوری کره و دو قاشق غذاخوری پودر گیاه جینسینگ اضافه فرمایید. آن را به خوبی هم بزنید و یک‌بار در روز استفاده فرمایید. نوشیدن این نوشیدنی تا سی روز توصیه می شود تا نتیجه آن را بر روی لاغری مشاهده کنید.

زنجبیل و خواص فوق العاده آن در همه درمان ها و رفع لاغریزنجبیل می تواند در رفع اختلالات گوارشی بسیار مؤثر باشد و بر روی افزایش اشتها به صورت مناسبی مؤثر است. تحقیقات نشان داده است که این ادویه در افزایش وزن شما و رفع لاغری مؤثر است.از زنجبیل رنده شده بر روی غذاها در هنگام پخت و پز یا دم‌نوش آن استفاده فرمایید.   

زنجبیل برای افزایش اشتها مفید است و باعث چاقی می شود

  نسخه‌های گیاهی اشتها آوربی اشتهایی عمدتاً علل عصبی دارد ولی علل دیگر آن نیز عبارتند از: کم خونی، یبوست، ریزه خواری و اعتیادنسخه شماره ۱ اشتها آور:این نسخه برای بی اشتهایی های با منشأ عصبی مناسب است و برای کودکان.مواد لازم:بابونهبه لیموزنجفیلپونه

طرز تهیه:۴ گیاه فوق را به نسبت مساوی مخلوط کرده و به صورت دم کرده یک قاشق مرباخوری از این مخلوط در یک لیوان آب جوش مصرف کنیدنسخه قوی تر برای افزایش اشتها:مواد لازم:افسنتینسماقجوزبویاگلپرپونهطرز تهیه:از گیاهان افسنطین و سماق و جوزبویا و گلپر از هر کدام یک قسمت و از گیاه پونه ۲ قسمت را با هم مخلوط کرده و یک قاشق مرباخوری در یک لیوان آبجوش دم کرده مصرف کنید. 

دمنوش مفید برای چاق شدن

  نسخه خیلی قوی تر برای افزایش اشتها:مواد لازم:جنتیانا ۴ قسمتبهارنارنج یا پوست نارنج ۴ قسمتاسطوخودوس ۴ قسمتگل گندم ۲ قسمتزنجفیل ۱ قسمتطرز تهیه:همه موارد فوق را مخلوط کرده و یک قاشق مرباخوری از این مخلوط را در یک لیوان آب جوش دم کرده و مصرف نمایید. اگر جنتیانا پیدا نکردید به جای آن از افسنتین یا درمنه ها استفاده کنید. البته بهترین اشتهاآور همان گیاه جنتیانا است.

دم کرده اسطوخودوسنسخه افزایش اشتها برای کسانی که زخم معده دارند:اگر کسی زخم معده دارد و علاوه بر آن بی اشتها نیز می‌باشد نمی‌توان برای این شخص از گیاهان دارویی مواد تلخ و تند استفاده کرد برای این افراد از نسخه زیر استفاده کنید.مواد لازم:به لیموبهارنارنجبادرنجبویهزرشکطرز تهیه:گیاهان فوق را به نسب مساوی مخلوط کرده و یک قاشق مرباخوری از آن را در یک لیوان آب جوش دم کرده و مصرف نمایید.نکته مهم: نسخه های اشتها آور باید یک ساعت قبل از غذا مصرف شوند.

 

منبع:tebyan.net

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

جمعه

ویژه ها:

آویشن کوهی به مدت ۱۰ روز ، روزانه ۶ قاشق چایخوری از آویشن کوهی را در ۳ لیوان آب آن قدر بجوشانید تا ۲ لیوان باقی بماند و سپس از صافی بگذرانید و هر گاه خواستید میل کنید.

آویشن کوهی: به مدت ۱۰ روز ، روزانه ۶ قاشق چایخوری از آویشن کوهی را در ۳ لیوان آب آن قدر بجوشانید تا ۲ لیوان باقی بماند و سپس از صافی بگذرانید و هر گاه خواستید میل کنید.

انجیر: روزانه به اندازه ۵ عدد میل کنید.

افسنطین ( ضد ترشح):

به مدت یک هفته روزانه ۲ قاشق افسنطین را در ۳ لیوان آب آن قدر بجوشانید تا ۲ لیوان باقی بماند ، سپس از صافی بگذرانید و از هر ۳ ساعت یک بار ۲ قاشق میل کنید

توجه: مصرف افسنطین برای بیماران عصبی و مبتلایان به خونریزی مضر می باشد.

انیسون ( لطیف کننده پوست):

روزانه ۲ قاشق انیسون را در ۴ لیوان آب آنقدر بجوشانید تا ۱ لیوان باقی بماند ، سپس از صافی بگذرانید و بعد از هر وعده عذا یک استکان بیاشامید.

ارنیکا :

به مدت ۳ روز ، ۲ قاشق ارنیکا را در ۱.۵ لیوان آب به مدت ۳ دقیقه بجوشانید و ۲۰ دقیقه دم بکشد ، سپس از صافی گذرانده و میل نمایید. توجه: ارنیکا برای از ۵ سال به بالا مجاز می باشد و همچنین مصرف زیاد آن مضر می باشد. باد آور :به مدت یک هفته ، روزانه ۳ قاشق را در ۲ لیوان آب آنقدر بجوشانید تا ۱.۵ لیوان باقی بماند ، سپس از صافی بگذرانید و میل کنید.

به :

نیم عدد در روز میل کنید.

بهمن : به مدت ۳ روز ، روزانه ۲ قاشق را در ۲ لیوان آب آنقدر بجوشانید تا یک لیوان باقی بماند ، سپس از صافی بگذرانید و هر گاه خواستید میل کنید.

برگ بو :

مصرف مجاز برگ بو ۲ مثقال در ۲ روز می باشد ، بیش از اندازه استفراغ آور است.

بامیه :

در هفته یک عدد بامیه میل کنید. توجه : بامیه یک خوراک طبیعی است که با بامیه های شیرینی متفاوت است.

جنطییانا :

به مدت ۱۰ روز ، روزانه یک قاشق را در ۳ لیوان آب آنقدر بجوشانید تا ۲ لیوان باقی بماند ، سپس از صافی بگذرانید و هر گاه خواستید میل کنید.

هزار چشم :

به مدت ۳ روز ، ۴ قاشق را در ۴ لیوان آب به مدت ۳ دقیقه بجوشانید و ۳۰ دقیقه بگذارید دم بکشد و بعد از صافی بگذرانید و میل کنید. توجه : مصرف زیاد آن مضر و تشنج آور است.

زرشک :

به مدت ۲۰ روز ، روزانه ۳ قاشق میل کنید.

روغن زیتون :

روزانه ، ۲ قاشق از روغن آن را میل کنید.

کاهو :

روزانه ۱۰ بار میل کنید.

موز : از هر ۳ روز ، یک عدد میل کنید.

نارگیل :

به مدت ۴ روز ، روزانه ۴ قاشق میل کنید.

سنبل الطیب:

به مدت ۷ روز ، روزانه یک قاشق را در ۳ لیوان آب به مدت ۳ دقیقه بجوشانید و حدود ۲۰ دقیقه بگذارید دم بکشد و سپس از صافی بگذرانید و بعد از هر وعده غذا یک استکان بیاشامید.

سماق :

همراه غذاهای گرم میل کنید.

سیب :

۲ عدد هنگام خواب میل کنید.

سیزاب :

به مدت ۱۰ روز ، روزانه یک چنگه را در ۴ لیوان آب به مدت ۳ دقیقه بجوشانید و ۳۰ دقیقه بگذارید دم بکشدو سپس از صافی بگذرانید و مثل آب بیاشامید.عسل طبیعی: روزانه یک قاشق چایخوری میل کنید.

سیر :

در هفته ۲ بار یک حبه سیر را بکوبید و در یک پیاله ماست مخلوز کنید و بعد از غذا میل کنید . توجه: زیاده روی در مصرف برای خون ، چشم ، بواسیر ، و زنان باردار چندان خوب نیست.

ریواس :

یک قاشق ریواس را در ۱.۵ لیوان آب آنقدر بجوشانید تا یک لیوان باقی بماند و سپس از صافی گذرانده و بعد از غذای ظهر و شام یک استکان میل کنید. توجه : زیاده روی در مصرف موجب قولنج ، سنگ کلیه ، مثانه ، و ضعف اعصاب می شود.

شوید :

از ۳ روز ، یک بار یک لیوان از عرق آن را میل کنید.

شنبلیله :

به مدت ۷ یا ۱۰ روز ، هر گاه خواستید میل کنید.

رطب : روزانه یک عدد میل کنید.گشنیز و پیاز و هلو و جعفری: هر قدر خواستید میل کنید.

ترخون : به مدت ۲۰ روز ، روزانه به اندازه ۲۵ گرم میل کنید توجه : زیاده روی شهوت را کم و خون را تیره می کند.



نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما– امروزه، با توجه به اینکه جهان در معرض ابتلا به بیماری همه گیر چاقی قرار دارد، تمایل به افزایش وزن ممکن است افسانه و خیال به نظر برسد. اما افرادی هستند که به دلایل مختلف نیاز به افزایش وزن دارند و علاقه مند هستند با طب سنتی و داروهای گیاهی چاق کننده افزایش وزن داشته باشند.

بابونه یکی از داروهای گیاهی چاق کننده است و دارای خواص افزایش اشتها است. دریافت روزانه این گیاه به بهبود اشتها کمک می کند و به طور طبیعی، شما تغییرات را در وزن خود مشاهده خواهید کرد. اگر تمام عمر خود لاغر و کم وزن بوده اید، از بابونه و عصاره های آن استفاده کنید.

خار مریم اغلب به شکل تونیک های تلخ، برای افزایش اشتها، بهبود گوارش و کمک به افزایش وزن مورد استفاده قرار می گیرد. خار مریم یکی از داروهای گیاهی چاق کننده است.

ریشه های گل سپاسی برای دهه های مختلف در درمان افرادی که ناخواسته وزن خود را از دست داده اند و یا دچار کمبود اشتها شده اند استفاده می شود.

این گیاه به بدن کمک می کند تا غذا را به نحوی مناسب جذب کند. حساسیت معده، اشتها و همچنین جریان صفرا را افزایش می دهد. این یک گیاه بسیار تلخ است و معمولا گیاهان تلخ به شما کمک می کنند که بهتر غذا بخورید. گل سپاسی یکی از داروهای گیاهی چاق کننده است.

ریشه قاصدک یک مکمل گیاهی عالی است. اغلب توسط زنان برای افزایش اشتها و افزایش وزن استفاده می شود. به خصوص به زنان باردار به منظور تحریک اشتها توصیه می شود. این ماده حاوی مواد مغذی مفیدی است که به عنوان یک گزینه سالم و هوشمند برای افزایش وزن است.

چن پی یک مکمل تهیه شده از پوست خشک مرکبات است که به بهبود سیستم گوارش و افزایش اشتها کمک می کند. برای درمان دیس پپسی (سوء هاضمه) استفاده می شود و همچنین به عنوان آرامش بخش مورد استفاده قرار می گیرند.

این گیاه ترشحات طبیعی بدن را افزایش می دهد و همچنین اشتها را تحریک می کند و یکی از معروف ترین داروهای چاق کننده است. همچنین یکی دیگر از مزایای آن رفع نفخ شکمی است.

ملاحظات مصرف آویشن در دوران بارداری

آیا نمک درمانی واقعا موثر است؟

راهکارهایی برای درمان گیاهی سینوزیت

خواص دانه کرچک و مضرات آن

زنجبیل برای سال ها در درمان مشکلات روده مورد استفاده قرار می گرفت. این گیاه، بهترین گیاه برای مراقبت از معده، درمان تهوع و دیس پپسی است و به طور موثری کم اشتهایی را درمان می کند.

به عبارت دیگر، به شما کمک می کند که از وعده های غذایی خود لذت ببرید. این گیاه زمانی که دستگاه گوارش را گرم می کند، به طور موثرتری عمل می کند.

برخی متابولیسم بالایی دارند، برخی به صورت ژنتیکی کوچک اندام هستند و بعضی از آنها به اندازه کافی تغذیه نمی کنند. اما راه به دست آوردن وزن، خوردن غذای ناسالم که فقط به بدنتان چربی اضافه می کند نیست. شیرین بیان یک مکمل طبیعی موثر است که به شما کمک می کند وزن خود را افزایش دهید و برای کسانی ایده آل است که سیستم ایمنی ضعیفی دارند.

آشواگاندا یا جنسینگ هندی یکی از گیاهان محبوب هند است که به دلیل مواد مغذی خود معروف است. استرس، کمبود انرژی، کمبود اشتها، خستگی و فشار را بهبود می بخشد.

اگر با رژیم غذایی سالم و مغذی مصرف می شود، قطعا می تواند به شما کمک کند که افزایش وزن داشته باشید و یکی از داروهای گیاهی چاق کننده است.

اگر قصد افزایش وزن دارید، این گیاهان را امتحان کنید. در کنار رژیم سالم و ورزش مناسب، این گیاهان می توانند به شما کمک کنند که وزن دلخواه خود را به دست آورید.

اگر برای چاق شدن عجله دارید باید راه های دیگری را امتحان کنید:

چاق شدن فقط در یک هفته!

تیم ترجمه نبض ما

منبع:

www.stylecraze.com

آدرس شما منتشر نخواهد شد؛ همچنین لطفاً درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

داروهای گیاهی تبلیغاتی، قابل اعتماد هستند؟!

دکتر سلام

عوارض عمل قلب باز چیست؟

۱۰علامت افت فشار خون و راههای پیشگیری +ویدئو

برای پیشگیری از سرطان دهانه رحم چه باید کرد؟

عوارض خطرناک استفاده خودسرانه آلپرازولام

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

ویدیو های سلامت

علل و درمان انواع جوش صورت/ویدئو

دلیل رشد موهای زائد در خانم ها چیست؟+ویدئو

کاشت مو به روش sut + ویدئو

چگونه خاطرات بد را از ذهنمان پاک کنیم؟/ویدئو

پس از مرگ، برای بدن چه اتفاقی می افتد؟ + ویدیو

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

کاشت مو به روش sut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .

نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *