گیاهان دارویی درمان تنگی نفس

خواص دارویی و گیاهی

سبزیجات و گیاهان دارویی دارای خاصیت آنتی اکسیدانی هستند که در درمان عفونتها بدن نیز به خوبی عمل می کنند. درمان گیاهی تنگی نفس به از بین بردن عفونتهای دستگاه تنفسی کمک کرده و باعث بهبود وضعیت سلامتی این افراد می شود. در ادامه این مطلب به معرفی چند نوع از این گیاهان دارویی پرداخته ایم.

یکی از روش های درمان طبیعی تنگی نفس, گل گاو زبان است که خاصیت آرام بخشی دارد. برای تاثیر بهتر می توانید روزی سه مرتبه از این دمنوش استفاده کنید. جوشانده اسطوخودوس نیز می تواند برای تنگی نفس موثر باشد. استشمام آب جوشانده بادرنجبویه نیز برای درمان تنگی نفس مفید است. همچنین از دم کرده گل مینا نیز می توانید استفاده کنید.

از دیگر گیاهانی که برای رفع تنگی نفس به کار می رود می توان به مخلوط برگ بو, دم کرده زنبق, پرسیاوشان, سندروس, تخم کاسنی, دم کرده گلهای حلبوب, گرد ریشه ریواس, آب میوه های طبیعی مانند آب زرشک, آب سیب و مقدار کمی آب لیمو اشاره کرد.

نعناع

گیاهان دارویی درمان تنگی نفس

نعناع دارای خواص فراوانی است که یکی از آنها تسکین درد گلو, سرفه و تقویت دستگاه تنفسی است. دمنوش نعنا, شربت نعنا و استشمام بوی نعنا برای افرادی که آسم یا تنگی نفس دارند توصیه می شود.

آویشن

آویشن داروی طبیعی سرما خوردگی, گرفتگی صدا, سرفه و به طور کلی درمان گیاهی تنگی نفس است. برای تهیه دم کرده آویشن دو قاشق از گیاه خشک شده آن را در یک لیوان آب جوش ریخته و به مدت یک ربع صبر کنید تا دم بکشد سپس آن را میل کنید. از آنجایی که این دمنوش مزه تلخی دارد می توانید آن را با عسل یا نبات میل کنید.

بابونه

دم کرده گیاه بابونه یکی دیگر از روش های درمان طبیعی تنگی نفس است که باعث باز شدن مجاری تنفس شده و علائم آسم را کم می کند.

درمان تنگی نفس با اسپند

می توانید از خواص اسپند نیز برای درمان سرفه استفاده کنید. برای اینکار کافیست که ۳۰ گرم اسپند را با  یک لیوان آب جوشانده و صاف کنید. برای شیرین کردن آن نیز می توانید از عسل و روغن کنجد استفاده کنید.

آب پیاز

یکی از روش های درمان گیاهی تنگی نفس خوردن پیاز است. پیاز با خاصیت ضد عفونی کنندگی و ترکیبات گوگردی که دارد باعث ضدعفونی شدن مجاری تنفس می شود. همچنین از مخلوط آب پیاز و آب لیمو نیز می توان برای درمان استفاده کرد.

میوه های موثر برای درمان تنگی نفس

انجیر یکی از میوه هایی است که برای درمان تنگی نفس بسیار توصیه شده است. می توان از انجیر تازه یا انجیر خشک برای درمان استفاده کرد که برای درمان سرفه و از بین بردن خلط گلو موثر است. همچنین خوردن مربا به نیز برای تقویت مجاری تنفسی توصیه می شود. از دیگر میوه ها می توان به شلغم, ریواس, سیب و هویج اشاره کرد. خوردن آب هویج و آب سیب نیز فواید زیادی برای تقویت دستگاه تنفسی دارد. همچنین انبه و توت فرنگی نیز از دیگر درمان های موثر برای تنگی نفس و اختلالات دستگاه تنفسی است. مویز بدون هسته را نیز در بره غذایی روزانه بگنجانید.

از جمله سبزیجاتی که برای درمان گیاهی تنگی نفس به کار می رود می توان به کرفس, تره فرنگی, شوید, مرزه و ریحان اشاره کرد. توصیه می شود که حتما از این سبزیجات در سبد غذایی استفاده شود و  در هفته دوبار آب کرفس نیز میل کنید.

دیگر درمان های گیاهی

گزنه, ضماد کاسنی, آرد جو و شیرین بیان از دیگر موادی هستند که می توانید به عنوان یک درمان موثر به کار ببرید. گفتنی است شیر بادام شیرین در طب سنتی به عنوان درمان خانگی تنگی نفس سفارش شده است.

.


 

امام علی علیه السلام: با همسرت خوش رفتار باش تا زندگى ات با صفا گردد.


 

به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، غذاهای با طبع گرم برای آنهایی که برونشیت مزمن دارند,دانشیار پاتولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: برای درمان برونشیت و بیماری‌های مزمن تنفسی بهتر است غذاها و گیاهان دارویی با طبع گرم مانند نخود، عسل، گوشت گوسفند و گیاهانی مانند زعفران، زنجبیل و مصرف ‌شود.


 

گیاهان دارویی درمان تنگی نفس

در آسیب شناسی سلولی، این بیماری با افزایش میزان غددی که ترشح می کنند همراه است و شدت و مدت بیماری در افراد مختلف، متفاوت است. در علم پزشکی نوین دلیل اصلی بروز برونشیت مزمن شخص است اما در طب سنتی قابل تفسیر است.


 

در طب سنتی چهار خلط مختلف در انسان تعریف شده که شامل صفرا، خون (دم)، بلغم (موکوس) و سودا است که هر یک خواص خود را دارد؛ به عنوان مثال خواص گرمی و خشکی برای صفرا، گرمی و تری برای خون، سردی و تری برای بلغم و سردی و خشکی برای سودا تعریف شده است.


 

در همین زمینه برونشیت مزمن با افزایش بلغم در راه های تنفسی و با نشانه های تری و سردی در بیمار همراه است که برای درمان این بیماران لازم است از رژیم گرم و خشک استفاده کرد.


 

 بنابراین بهتر است از مصرف موادغذایی و نوشیدنی‌های با طبع سرد خودداری کرد تا به تدریج مزاج بیمار از سردی و تری به سمت تعادل حرکت کند. البته رژیم غذایی برای درمان این بیماری به تنهایی کافی نیست و باید در کنار آن از گیاهان دارویی با طبع گرم استفاده کرد و ورزش کردن را در بره روزانه قرار داد.


 

 غذاهای با طبع گرم مانند گوشت گوسفند، گوشت شتر، نان، نخود، عسل، خرما و موز را می‌توان برد.خشکباری چون، بادام شیرین، پسته، انجیر خشک و همچنین ادویه جاتی نظیر، زیره، سیاه دانه، دارچین، زعفران و زنجبیل برای بیماران مبتلا به تنگی نفس مفید است.


 

وی در مورد داروهای گیاهی با طبع گرم گفت: گیاهانی مانند زعفران، زنجبیل، پونه، نعناع، آویشن و سیاه دانه برای درمان برونشیت توصیه می‌شود.


 

این دانشیار پاتولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین توصیه کرد این بیماران از مصرف غذاهای با طبع سرد مانند گوشت گوساله، سفیده تخم مرغ، ماست، شیر و میوه های ترش و داروهای گیاهی با طبع سرد مانند خاکشیر، زرشک، عناب، عرق کاسنی و عرق شاتره خودداری کنند.


 

محمدباقر مینائی، متخصص طب سنتی گفت: اکثر سبزیجات دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند. آنتی اکسیدان‌ها این قابلیت را دارند که با تحریک مواد اکسیدان تاثیر منفی آن ها را خنثی کنند.


 

یکی از بیماری‌هایی که در طب سنتی و با مصرف داروهای سنتی به خوبی قابل کنترل است، بیماری آسم یا تنگی نفس و در اصطلاح طب سنتی، بیماری ربو است. استفاده از گیاه بابونه به صورت دمنوش و استنشاق بخار دم کرده بابونه، بسیار در باز شدن مجاری تنفسی و کاهش علائم آسم موثر است.


 

مینائی افزود: نعناع و یا سوسن با هم خاصیت بازکنندگی مجاری تنفسی را دارد. استفاده از شربت نعناع و دمنوش نعناع می‌تواند مجاری تنفسی را باز کند، ضمن اینکه استنشاق بخار دم کرده نعناع هم موجب کاهش اثرات آسم و تنگی نفس می شود.


 


تنگی نفس دارید؟ این ها را بخورید

تنگی نفس حالتی است که تنفس فرد از حالت عادی خارج شده و تند و سریع می‌شود، مانند کسی که تازه از دویدن ایستاده باشد.


 

بسیاری از بیماری های ریوی از جمله مشکلات انسدادی ریه و در راس آن ها، بیماری آسم، موجب نفس تنگی می شود. ذات الریه نیز از دیگر عارضه های ریوی است که تنگی نفس را به دنبال دارد.


 

در درمان تنگی نفس، علاوه بر دارو درمانی، نکات دیگری از جمله انجام ورزش های سبک، زیر نظر پزشک متخصص، برای تقویت عضلات تنفسی باید رعایت شود. به علاوه حجم غذایی که فرد مبتلا به تنگی نفس استفاده می کند باید سبک و کم باشد و از غذاهای مقوی در حجم کم استفاده کند.


 

 انواع گوشت پرندگان و دل حیوانات حلال گوشت برای این بیماران بسیار مفید است. از سبزیجات مفید می توان به آویشن، نعناع، کرفس، شوید، چغندر، برگ ترب و کدو حلوایی اشاره کرد. به علاوه خشکباری چون، بادام شیرین، پسته، انجیر خشک و همچنین ادویه جاتی نظیر، زیره، سیاه دانه، دارچین، زعفران و زنجبیل برای بیماران مبتلا به تنگی نفس مفید است.


 


ایران مطلب/ 214

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

“),t.close},t.write(‘

سبزیجات و گیاهان دارویی دارای خاصیت آنتی اکسیدانی هستند که در درمان عفونتها بدن نیز به خوبی عمل می کنند. درمان گیاهی تنگی نفس به از بین بردن عفونتهای دستگاه تنفسی کمک کرده و باعث بهبود وضعیت سلامتی این افراد می شود. در ادامه این مطلب به معرفی چند نوع از این گیاهان دارویی پرداخته ایم. ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

گیاهان دارویی درمان تنگی نفس

فنجان چای سبز در روز به 54 درصد نیز می رسد. در واقع افرادی که چای سبز می نوشند کمتر در معرض ابتلا به بیماری های زوال عقل قرار می گیرند. نتایج پژوهش های اخیر نیز نشان می دهد که استفاده از چای سبز به صورت ماسک یا کمپرس به کاهش جوش و آکنه کمک می کند. دمنوش نعنا دمنوش نعنا برای بهبود هضم غذا، درمان یبوست و تسکین حالت تهوع و استفراغ مفید است. نتایج پژوهشی که در Journal

&gt برای از بین بردن بوی بد دهان سعی کنید به جای چای از دمنوش های گیاهی مانند آویشن، پونه کوهی، میخک، دارچین و هل بنوشید. گورلی توضیح می دهد ” جویدن برگ تازه یا بذر این گیاهان می تواند به خوشبو شدن دهان کمک کند. اگر می خواهید برگ این گیاهان را بجوید باید تازه باشد چون روغن های فراری در آن ها وجود دارد که بعد از خشک شدن از بین می روند. جعفری، ریحان و نعنا نیز گیاهان سودمندی برای رفع بوی بد دهان هستند.

، مسهل است. * در تسکین سرفه و درد سینه موثر است. * برای تسکین عطش و تب مفید است. * خاصیت ضدعفونی کنندگی خوبی دارد و میکروب ها را از بین می برد، به همین دلیل برای درمان بیماری های عفونی مفید است. * خوردن ترنجبین با آب پنیر برای اخراج اخلاط سوخته، با ماءالشعیر برای دفع اخلاط گرم، با کره برای باز کردن ادرار (در مواردی که ترشح ادرار بند می آید) مفید است

به گزارش گرنا: با استفاده از فناوری های جدید از جمله آزمایش خون مولکولی و سایر رویکردهای جدید، می توان تلاش های تشخیص زودهنگام این نوع تومورها را گسترش داد. علت دشوار بودن تشخیص سرطان لوزالمعده، نداشتن علائم و درد است، به استثنای زمانی که زردی به دلیل انسداد مجاری صفراوی اتفاق بیفتد. سرطان کلیه: تشخیص سرطان کلیه می تواند سخت باشد زیرا تا زمان ظهورعلائمی مانند درد کمر، خستگی مزمن، کاهش

اتاق خبر 24 : گیاه بنفشه از قدیم الایام مورد توجه حکیمان و طبیبان بوده و در روایات اهل بیت علیهم السلام هم برای جایگاه درمانی و دارویی آن مطالب فراوانی آمده است. بنفشه، درمان سر درد خواص فراوان و متعدد بنفشه باعث شده که در روایات اسلامی از آن به عنوان بهترین گیاه و روغن آن بهترین روغن یاد شود. امام صادق علیه السلام در حدیثی می فرماید: بنفشه ، مِهتر همه ی روغن های شماست

، اما اگر به مسیر مشترکی نرسیدیم، حداقل همدیگر را تخریب نکنیم و هر کسی طبق حجتی که نزد خداوند دارد عمل کند؛ عملی که باید روزی جوابش را هم نزد خدا بدهد. مصباح یزدی با اشاره به این که باید در برخورد با دوستان، صادقانه عمل کنیم، ادامه داد: برخی گمان می کنند که با زرنگی و فریب می توان به هدف رسید، اما چنین نیست؛ شاید چند روزی چنین شود، اما این پیروزی ها دوام نخواهد داشت؛ از صدر اسلام نیز

، مۆثر است و نیز غرغره عصاره بارهنگ در بهبود ورم لوزه ها و خون ریزی لثه، موثر است، مضمضه کردن دم کرده ریشه یا آب برگ بارهنگ برای کاهش ورم مخاط دهان و تسکین درد دندان، توصیه می شود. برای تهیه جوشانده ریشه یا برگ بارهنگ، 8 تا 1 گرم تمیز شده آن را در یک لیتر آب می جوشانند و پس از صاف کردن، روزی 3 تا 4 فنجان میل می کنند. یکی از کاربردهای مهم تخم بارهنگ، استفاده آن در داروی ترکیبی چهار

کاهش علائم آلرژی است مواد لازم گیاه گزنه 1 قاشق غذاخوری معادل 1 گرم آب 1 لیوان معادل 25 میلی لیتر روش تهیه گیاه گزنه را در یک ظرف حاوی آب ریخته و اجازه دهید بجوشد. سپس اجازه دهید به مدت 1 دقیقه با حرارت ملایم بجوشد. زمانی که جوشانده تان آماده شد آن را صاف کرده و روزانه تا دو مرتبه از آن استفاده کنید. توجه داشته باشید اگر تحت درمان با داروهای فشارخون بوده

های مختلف مفید است. می گویند با خوردن به، عرق بدن خوشبو می شود. همچنین، دم کرده شکوفه به برای کسانی که خواب آشفته توام با کابوس دارند توصیه شده است و در بی خوابی ها نیز می توان از خیسانده برگ به با شکوفه نارنج استفاده کرد. مصرف به ترش یک مسهل بسیار عالی است. کسانی که از ناراحتی افسردگی رنج می برند نباید در مصرف آن، کوتاهی کنند. علاوه بر آن، استفاده از این میوه در

، خستگی مزمن، کاهش وزن بدون علت، و خون در ادرار ظاهر شوند، بیماران تحت آزمایش قرار نمی گیرند. تومورهای کوچک کلیه در معاینه قابل تشخیص نیستند و آزمون غربالگری برای تشخیص زودهنگام سرطان کلیه وجود ندارد. سرطان پانکراس( Pancreas ) با استفاده از فناوری های جدید از جمله آزمایش خون مولکولی و سایر رویکردهای جدید، می توان تلاش های تشخیص زودهنگام این نوع تومورها را گسترش داد. علت دشوار بودن تشخیص

. ماسک روغنی برای درمان موخوره موخوره را می توان با ماسکی که از روغن آووکادو و یا روغن نارگیل و همچنین عسل تهیه شده است، کاملا برطرف ساخت. در ضمن، این ماسک می تواند موهای تان را درخشان کرده و انعطاف آنها را حفظ کند. برای تهیه این ماسک، 2 قاشق غذاخوری روغن آووکادو و یا روغن نارگیل را با 1 قاشق چایخوری عسل و همچنین 1 قاشق چایخوری سرکه سیب کاملا مخلوط کرده و آن را به طور

برگشت اسید معده ( ریفلاکس ) و اختلال در خواب است. مصرف بعضی از داروها از علل سکسکه هستند درمان سکسکه در روش های غیرداروئی جهت درمان از فاکتورهایی می توان استفاده کرد از جمله تحریک حلق از طریق خوردن شکر جامد ، کشیدن زبان به جلو، غرغره کردن آب، برداشتن محتویات معده از طریق استفراغ یا تخلیه مواد معدی با لوله می تواند در درمان کمک کننده باشد. همچنین تحریک حلق با یک چوب حلقی

از راه پوست سوختگی های پیشرفته پوست از عوارض ترکیبات نیتراته است. ترکیبات ذوب شده نیترات پتاسیم و سدیم می تواند سوختگی های شدیدی را به وجود آورد، بیان کرد: خستگی های بسیار شدید، سرگیجه و تنفس کوتاه از عوارض تماس با این ترکیبات است این در حالیست که تماس تنفسی با ترکیبات سولفوره مسمومیت هایی را به بار خواهد آورد. تنفس پودرهای گوگردی هم آثار تنفسی، سرفه های شدید و تنگی نفس را در پی دارد. در صورتی که

روز دم کرده بابونه بنوشید، زیرا باعث تسکین درد شده و در التیام زخم های ناشی از بیماری تاثیر فوق العاده ای دارد. یکی تا دو قاشق غذاخوری بابونه و دو قاشق گل بومادران را در یک لیتر آب سرد مخلوط کنید و آن را به مدت یک دقیقه بجوشانید، سپس اجازه دهید به مدت یک ساعت دم بکشد. پس از صاف کردن محلول، در آن بنشینید تا بهبودی کامل، روزی دو بار از این دمنوش میل کنید. دو قاشق غذاخوری خاکشیر

عوارض جانبی می شود. اگر سرفه بیش از یک هفته به طول انجامید، کودک درد سینه داشت، سرفه همراه با خون بود یا سرفه همراه با تب بالا بود حتما به پزشک مراجعه کنید. در ادامه روش های خانگی و گیاهی برای درمان سرفه شدید کودکان ذکر شده است. روش های خانگی درمان سرفه شدید کودکان عسل عسل باعث بهبود ورم و التهاب گلوی کودک می شود و باعث بهبود سرفه نیز می شود. مقدار عسل به سن کودک

عطاری ها با اصطلاح دو آتشه روبه رو شوید. این اصطلاح در مورد سایر عرقیات هم به کار می رود و به این معناست که گیاه هنگام عصاره گیری دو بار جوشانده شده، آب کمتر و غلظت دارد. به طور کلی گلاب وسایر عرقیات دو آتشه قیمت بیشتری دارند. در مورد خواص گلاب باید بگوییم که برای قلب و اعصاب مفید است و به کاهش درد چشم کمک می کند. ضمن اینکه برای تمیز کردن پوست تان هم می توانید از آن استفاده کنید

&gt می توانید دانه به را جوشانده و برای درد سرفه و گرفتگی صدا از آن استفاده کنید. جوشانده نخود همراه با نمک نیز در درمان سرفه موثر است. می توان از مخلوط تره با شکر نیز برای درمان گلو درد استفاده کرد. جوشانده برگ کرفس و جوشانده اسفناج نیز برای درمان گرفتگی صدا و آسم موثر است. برای تقویت تارهای صوتی می توان از برگ، گل و ریشه گیاه گل ختمی استفاده کرد.

دور در هر کوی و برزن، عده ای گرد آتش جمع می شدند و این ترانه را زمزمه می کردند که ‘سرخی تو از من، زردی من از تو’ اما امروز و با تغییر شرایط ، برگزاری این آیین رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است که البته چاشنی ترس و وحشت در استفاده از مواد آتش زا باعث شده تامل در ریشه تاریخی و کهن آیین چهارشنبه سوری مغفول واقع شود. جشن سرور و شادی از زمان های دور در ایران مرسوم بوده که مرور مراسم

تهران – اقتصاد برتر – 24 اسفند 95 نوشیدن چای یا قهوه به دلیل وجود کافئین موجب افزایش میزان انرژی و هوشیاری در طول روز می شود و تمرکز انسان ها به ویژه کودکان را زیاد می کند. گفتنی است، همین ماده در صورت مصرف زیاد اثرات مخربی بر روی رفتار و سلامت کودک دارد که از جمله این اثرات می توان ضعیف شدن عضله ها و کم شدن تمرکز و حواس در آینده را برد. در واقع مصرف چای زیاد باعث کم شدن اشتهای کودک می شود و مصرف بیش از یک لیوان چای برای کودکان توصیه نمی شود چای زیاد از رشد کودکان جلوگیری می کند و آنها را لاغر می کند.چای، که معمولا سیاه آن رایج است، هر چند می تواند برای بدن مفید باشد، اما معمولا به دلیل وجود مقادیر زیادی کافئین توصیه می شود کودکان کمتر از آن استفاده کنند. کافئین ماده مضری نیست اما مصرف بیش از ا

محله های جنوب شهر زندگی می کند. حین مصاحبه بارها به سرفه افتاد و سعی کردیم تا جایی که امکان دارد باعث آزار و اذیت او نشویم. طبق گفته های دکتر شاهرخ، او به علت حضور در اماکن پردود دقیقا 3 شب بعد از چهارشنبه سوری سال 93 احساس تنگی نفس می کند و از حال می رود. خانواده او با دیدن این اتفاق و تکرار آن طی ساعات مختلف شبانه روز، با مراجعه به دکتر متوجه آسیب دیدگی شدید ریه او می شوند اما متأسفانه به علت

ریخته بلافاصله روی آن آب بنوشید. برای درمان ناراحتی های چشمی، با دم کرده آن بهتر است چشم شست و شو داده شود. در برخی منابع در مورد خواص هلیله برای تقویت بینایی آمده است، اگر از هلیلهٔ سیاه استفاده نمایند بعد از یک مدت (هفت الی چهارده ماه) حتی عینک خود را از چشم درمی آورند و اگر در خوردن آن استمرار کنند (چهارده الی چهل ماه) حتی می توانند در روز ستاره ها را ببینند و یا حتی هاله های متصاعد شده از اشیاء

است کودکان از خوردن آن ها خودداری کنند اما با آب کردن آن و مخلوط کردن با غذا می توان دارو را به کودک داد. مصرف بیش از حد این داروها برای کودک بسیار خطرناک است و می تواند کشنده باشد پس دارو حتما دور از دسترس کودکان نگه داری شود. توصیه به والدین کودکان حتما باید در محیط هایی که تهویه مطبوع دارند بخوابند و حتما برای نوزادان و کودکان پشه بند استفاده شود تا از این نوع از بیماری های کودکان

های هوایی منجر شده و باعث ایجاد علائم آسم مانند تنگی نفس می شود. در این صورت نیز کودک شروع به سرفه می کند و تنفسش دچار مشکل می شود. در طول حمله آسمی، مجاری هوایی ملتهب و متورم شده و این امر باعث کاهش قابلیت انبساط این مجاری می شود. آسم کودکان از نوع آلرژیک است و این نوع حدود 9 درصد موارد را در بر می گیرد. در حالی که، 5 درصد آسم بزرگسالان از نوع آلرژیک و 5 درصد آسم بزرگسالان از

نگاهی کوتاه به دیگر خواص سیب – دم کرده برگ درخت سیب ادرار آور است و درمان کننده التهاب کلیه و مثانه میباشد. – نوشیدن آب سیب داروی موثری برای درمان سرما خوردگی و گرفتگی صدا و سرفه است. – سیب مقوی کبد و اشتها آور است. – خوردن سیب برای درمان تنگی نفس بسیار مفید است حتی بوئیدن سیب نیز این خاصیت را درد – خوردن سیب حرارت را از بدن خارج می

خون بهتر در سر جریان پیدا کند و سرگیجه رفع شود. زنجبیل یکی از بهترین درمان گیاهی سرگیجه زنجبیل است که به عنوان تنظیم کننده خون هم به شمار می رود و فشار خون را کنترل کرده و در حد مطلوبی نگه می دارد. به همین خاطر برای رفع سر گیجه هایی که ممکن است ناشی از افت فشار باشد موثر است. هم چنین زنجیبل باعث تقویت سلولهای مغز شده و انرژی زا می باشد. تهیه دمنوش زنجبیل بسیار راحت است, برای

به گزارش بلاغ ، کمردرد آن قدر شایع است که معمولا نگران کننده نیست. اوقات پیچ خوردگی عضلات و یا فشار به دیسک سبب این نوع درد می شود. ماساژ درمانی، ورزش و یوگا از راه هایی هستند که می توان کمردرد را به کمک آن ها کاهش داد. اما گاهی مشکلاتی باعث بروز کمردرد می شود که می توانند خطرناک باشند. همراه با کمردرد، کنترل ادرار و یا مدفوع را از دست داده اید کمردرد به همراه عدم

، تهوع و کولیت را هم تسکین می دهد و همچنین تأثیری آرامبخش روی خراش ها و حساسیت های پوستی دارد. اگر می خواهید تأثیرات بابونه را قوی تر کنید، کمی از مقدار چایی که معمولاً دم می کنید از بابونه استفاده کرده و بگذارید حدود 15 دقیقه دم بکشد. هنگام دم کشیدن روی قوری را بپوشانید تا مواد مفیدی که خواص آرامبخش دارند از دمنوش تان کم نشوند. بابونه، داروی سبکی است که برای اضطراب و بی خوابی مفید است.

سرماخوردگی موثر هستند و عوارض جانبی هم ندارند. غرغره کردن این راهکار می تواند گلو درد را که اغلب از اولین علائم سرماخوردگی است، تسکین دهد. افراد می توانند دستورالعمل های مختلفی برای تهیه محلول آب نمک برای غرغره کردن انتخاب کنند که از جمله آنها مخلوط یک قاشق چایخوری نمک با یک فنجان آب گرم است. استفاده از مخلوط آب گرم با نیم قاشق چایخوری آب لیمو و عسل نیز گزینه دیگری است که برای غرغره

استفاده کنید: (م) مکث: کمی درنگ کنید و همراه فرزندتان نفس های عمیق بکشید. تنفس عمیق کمک می کند پاسخ سیستم عصبی به اضطراب، معکوس بشود. (ه) همدلی: اضطراب ترس آور است. کودک از شما می خواهد که این موضوع را درک کنید. (ا) ارزیابی: وقتی کودک آرام شد نوبت پیدا کردن راه حل های ممکن فرا می رسد. (ر) رهایی: شما پدرومادری بی نظیر هستید که ابزار لازم برای مدیریت

، علائم آسم مانند خس خس سینه و نفس نفس زدن و حتی شوک آنافیلاکتیک که نیاز به توجه فوری پزشکی دارد. درمان حساسیت ناشی از مواد شوینده درمان در برخی موارد ممکن است بسیار مشکل باشد به خصوص در مواردی که مواد شوینده در لباس یا وسایل دیگر باقیمانده و به کندی خارج می شود. کهیر یا تورم با استفاده از پماد حاوی کورتیکو استروئید کاهش می یابد. التهاب و خارش می تواند به طور

“),t.close},t.write(‘

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *