گاه داروی طب اسلامی

خواص دارویی و گیاهی


با عرض پوزش صفحه مورد نظر یافت نشد


www.baharsound.com,
www.wikifeqh.ir,
lib.eshia.ir

راهنمای استفاده از کد QR

گاه داروی طب اسلامی

توضیحات

تلفیق دارو های شیمیایی و گیاهی

✔آموزش ساخت دارو ها✔شناسایی و درمان انواع غلبه مزاج+ مجموعه کامل فیلم های آموزشیا✔ بیش از 55 نسخه شفا بخش برای درمان تمام بیماری ها

✔بیش از 15 دارو

فارسی انگلیسیگروه داروییگروه شیمیایی دارومکانیزم اثرموارد مصرفمیزان مصرف: بالغین – افراد مسن – نوزادان – کودکان – زنان حاملهموارد منع مصرفعوارض جانبی: خونی – پوستی – گوارشی – دستگاه تناسلی – قلبی و عروقی – چشم و گوش فارماکوکینتیک: شروع اثر – مدت اثر – دفع – جذب گوارشی – متابولیسم – دفع روش تهیه و تجویزپیگیری آزمایشگاهیتوصیه های داروییاحتیاطاتتداخلات داروییظاهری بسیار زیبا و کاربردیبدون نیاز به اینترنتامکان تغییر اندازه فونت

کافی است بیماری مورد نظر را تایپ کرده و نسخه های شگفت انگیز درمانی را دریافت کنید..

 

استاد تبریزیان بر مبنای روایات طبی اهل بیت علیهم السلام درمان بیماری ها را بیان میکنند، به همین دلیل روش طبی ایشان فراتر از طب امروزی و سنتی است، به طوری که برای اکثر بیماری ها و حتی بسیاری از بیماری هایی که طب امروزی قادر به درمان آنها نیست، نسخه های درمانی دارند.

حساسیت فصلی، سرماخوردگی، اثر جوش، لک و پیس، خارش، مننژیت، اختلال شهوت، ریزش مو، زخم بستر، ریزش مو بر اثر شیمی درمانی، سوزاک، ورم مثانه، سنگ مثانه، هماتوری، عفونت ادراری و تناسلی، درمان زود انزالی شوهران، تقویت قوه باه، سفلیس، زگیل تناسلی، بیماری های زنان، تیک عصبی، آلزایمر، یبوست، اسهال، درد مقعدی و رحمی، دل پیچه، بواسیر، فتق، تخمدان ضعیف، ناباروری، آبله مرغان، اگزما، سالک، شوره سر، سوزش دستگاه تناسلی، افسردگی، التهاب مفاصل، آرتریت، آرتروز، سوختگی، غده عفونی، زخم دهان، آفت دهان، سیاه سرفه، استفراغ کودک، لکنت زبان، زردی نوزاد، شب ادراری، افزایش هوش، پروستات، درمان ترشا و ریفلاکس دیابت، نقرس، پوکی استخوان، دیسک، سیاتیک، درد کمر، ام اس، زخم معده، آفت دهان، کم اشتهایی، تهوع، ورم روده، نفخ شکم، کیست، فیبروم رحم، آمنوره، تنظیم قاعدگی و لکه های بینی، قاعدگی دردناک، واریکوسل، کبد چرب، هپاتیت، درد گوش، سنگ کلیه، شستشوی کلیه ها، قلب و عروق، آب مروارید، پف چشم، سیاهی دور چشم، پیشگیری از سقط جنین، رماتیسم، پر کاری تیروئید، گواتر، فشار خون بالا، ضربان قلب، مسهل های قوی، فشار خون، انواع سرطان، کم خونی، سردرد، میگرن، سرگیجه، پولیپ بینی، سینوزیت، تکرر ادرار، ریزش بی اختیار ادرار و

 

کاربرد آسان، حجم کم، قابلیت ارسال و اشتراک گذاری متون در شبکه های اجتماعی از مزایای ویژه این بره می باشد.

 

اگر علاقه مندید مشکلات سلامتی خود را از بین ببرید، هم اکنون این بره را نصب کنید و به دیگران نیز پیشنهاد دهید.

 

 

منابع:

www.eshia.ir

www.tebyan.net

www.abbastabrizian.ir

سایت دکتر سلام

سایت نظام پزشکی

کتاب فی طب الرسول المصطفی (ص)  

سایت شورای بیماری های خاص صدا و سیما

 

 

کلید واژه ها :  استاد تبریزیان ، طب اسلامی ، طب الرسول ، بره اندروید ، طب جامع ، پزشکی ، درمان بیماریها ، نسخه های شفا بخش ، ضیایی ، خیراندیش ، کبد ، قلب ، طب اسلامی تبریزیان , داروخانه , دارو ,  قرص / علی فخرالدین

http://tabyb.ir

http://tabyb.ir

اضافه شدن قسمت آموزش ساخت دارو ها

دکتر تبریزیان، پیشرو در طب اسلامی

طب اسلامی شاخه‌ای درمانی است که همه چیز را با استناد از قرآن و کتاب‌های مقدس مسلمین درمی‌یابد. دانشمندان این حوزه عقیده دارند که انسان‌ها با در پیش گرفتن یک زندگی مبتنی بر قرآن و اسلام، به سلامتی عقل و جسم دست خواهند یافت. در این حوزه، دکتر تبریزیان اپلیکیشن‌های زیادی را معرفی کرده است که در گذشته یکی از آن‌ها را با «نسخه‌های دکتر تبریزیان» معرفی کرده‌ایم. امروز به سراغ بره‌ی دیگر استاد، با «نسخه‌های شفابخش استاد تبریزیان» خواهیم رفت.


“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید

گاه داروی طب اسلامی

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

گوارش از دهان آغاز می‌شود و با روده بزرگ پایان می‌یابد اما بیشترین فعالیت گوارشی در معده و روده کوچک انجام می‌شود. هاضوم، چیزی است که به فرایند گوارش در معده کمک می‌کند و به اصطلاح هضم‌کننده کمکی غذاست. همچنین یک ترکیب قدیمی در طب اسلامی است. آیا شما این ترکیب را می‌شناسید؟ می‌دانستید در گذشته‌های دور که فناوری تولید ماست لاکتیویا نبود، از هاضوم استفاده می‌شد؟

هاضوم یک پودر گیاهی است که با ترکیب سه‌گانه آویشن، زنیان و سیاه‌دانه ساخته و عرضه می‌شود. بر اساس طب اسلامی، بر پایه حدیث کتاب «مکارم الاخلاق»، برای ساخت آن باید هر یک از مواد به نسبت مساوی ترکیب شوند. برخی از متخصصان طب اسلامی معتقدند در این ترکیب، دانه زنیان و برگ آویشن آرد و آسیاب می‌شود اما سیاه‌دانه باید به صورت سالم و آسیاب‌نشده به آن دو اضافه شود.

در کتب قدیمی طب سنتی که به زبان عربی نوشته شده‌اند، و حتی تا چند دهه پیش در گفت‌وشنودهای مردم، به دستگاه گوارش، «دستگاه هاضمه» می‌گفتند. هاضمه، کلمه‌ای عربی از ریشه هضم به معنای گوارش‌دهنده است. هاضوم، هم از همین ریشه و به معنای کمک‌کننده به هضم‌ و گوارش‌ است.

گاه داروی طب اسلامی

هاضوم را یک راه حل عمومی برای مشکلات گوارشی معرفی می‌کنند و به طور کلی آن را برای درمان ناراحتی‌های عمومی گوارشی چون ضعف معده، نفخِ، رودل، درد شکم، بوی بد مدفوع و رفلکس معده مناسب می‌دانند. همچنین خوردن این ترکیب را برای زمانی که غذای سنگین خورده می‌شود سفارش می‌کنند. برای رفع بلغم، استفاده مداوم آن را خیلی مفید دانسته‌اند و نیز مصرفش را فقط برای زمان بیماری نمی‌دانند بلکه مصرف آن را برای پیشگری از بیماری و نیز تقویت معده توصیه کرده‌اند.

خواص هاضوم به مواد تشکیل‌دهنده‌اش مربوط است. در کتاب‌های کهن طب سنتی، به خواص گوارشی این مواد اشاره شده است. البته در این کتاب‌ها برای این سه ماده ‌های قدیمی دیگری وجود دارد که هنگام جستجو و مطالعه باید دقت شود. مثلاً به زنیان، نانخواه و زیره رومی، به سیاه دانه، شونیز و کرنج، و به آویشن، سعتر / زعتر / صعتر و پودینه کوهی / دشتی گفته می‌شده است.

در روایات اسلامی به مواد هاضم (کمک‌کننده به گوارش غذا) اشاره شده است. در کتاب معتبر «الکافى» از امام کاظم (ع) درباره خوردن ماست نقل شده است: «هر کس مى‌‏خواهد ماست بخورد و ماست به او زیانی نرساند، روى آن، هضم‌‏کننده‌‏اى (هاضوم) هم بخورد». از امام درباره هضم‌‏کننده می‌پرسند و ایشان پاسخ می‌دهد: «نانخواه». درباره این که منظور از واژه نانخواه چیست، به دو دانه «زنیان» و «سیاه‌دانه» اشاره کرده‌اند که روی نان می‌ریختند تا بعد از پخت بو و طعم خوش‌تری داشته باشد. (الکافی، چاپ اسلامیه، ج ۷، ص ۳۸۸؛ چاپ دارالحدیث، ج ۱۲، ص ۵۰۵؛ لغت‌ه دهخدا؛ دائره المعارف بزرگ طب اسلامى، ج ۵، ص ۲۷۸)

در کتاب «مَکارم الاخلاق» (ص ۱۸۷) در حدیثی از پیامبر اسلام (ص) روایت شده است که ایشان هاضوم، سَعتر و حَبَّۀُ السُّوداء را آرد می‌کردند و با نمک نیم‌کوفته مخلوط می‌کردند و قبل از غذا می‌خوردند و می‌گفتند که وقتی این دارو را بخورم دیگر باکی ندارم چه چیزی خورده‌ام.

در این حدیث چون به سیاه‌دانه (حَبَّۀُ السُّوداء) اشاره شده است، هاضوم را به زنیان، و سعتر را به آویشن ترجمه‌ کرده‌اند. (دانش‌ه احادیث پزشکی، ج ۱، ص ۲۷۷) برخی این سه را به زیره، پونه و سیاه‌دانه ترجمه کرده‌اند که هر سه جزو گیاهان هاضم نیز هستند. (مکارم الاخلاق، ترجمه ابراهیم میرباقری، ج ۱، ص ۳۵۶)

مقدار مصرف هاضوم در بزرگسالان یک قاشق چای‌خوری و برای کودکان کمتر از این مقدار گفته شده است. زمان مصرف می‌تواند پیش از غذا یا بعد از آن باشد. البته برای قبل از غذا توصیه شده است که همراه با مقدار کمی نمک دریا خورده شود. همچنین گفته‌اند بهتر است به تنهایی و به صورت خشک مصرف شود. برخی معتقدند ترکیب آن با چیز دیگر (مانند عسل)، اثر آن را کم می‌کند.

با توجه به ترکیب مواد تشکیل‌دهنده هاضوم، شما می‌توانید با ترکیب تخم زنیان، برگ آویشن و سیاه‌دانه، طبق دستور ساخت، برای خودتان هاضوم تهیه کنید. ولی اگر وقت کافی برای چنین کاری ندارید، می‌توانید هاضوم آماده را در باسلام تهیه کنید. در باسلام، تولیدکننده‌های مختلفی هستند که در غرفه‌شان هاضوم عرضه کرده‌اند. شما می‌توانید بر اساس میزان مصرف، قیمت محصول، توضیحات تولیدکننده درباره ترکیبات و نحوه مصرف و انتخاب کنید و بخرید.

با سلام
من در حال مصرف هاضوم هستم
عالیه بنظرم
من که جواب گرفتم

سلام وقتتون بخیر
من هاضوم گرفتم ولی سیاه دانشم همراه با زنیان و آویشن پودر شده
میخواستم بدونم پودر شدن سیاه دونه باعث سمی شدن این ترکیب نشده؟

با سلام.
بنده به شخصه مشکل معده و نفخ داشتم رفتم پیش طبیب سنتی که داروی جامع امام رضا علیه السلام رو دادند که با دم کرده زیره سبز مصرف کردم و همچنین هاضوم هم دادند الان دیگر مشکل معده و نفخ ندارم .
الحمدالله

خاصیت ضد نفح زیره سبز مشهور است و قدیمی ها آن را کنار پنیر، مرغ و پلو (در این جا گاهی زیره سیاه استفاده می کردند) و استفاده می کردند. دم نوش آن هم خوش رنگ است و خاصیت ضد نفخ معده را دارد.

سلام
در پاسخ به جناب ( علی ) عرض کنم این حدیث هاضوم در کتب معتبر حدیثی شیعه آمده ونیازی به صحت گذاشتن و منسوب کردنش به امامان نیست . با سند محکم خودش خودبخود و ذاتا از ائمه صادر شده .
در ثانی طب نوین تمام دستوراتش و داروهاش را کمپانی های داروسازی یهود و صهیونیزم میگیرن و هیچ وجه شبهی با طب اسلامی ندارن . کدوم پزشک طب نوین اومده روی گیاهان طب اسلامی کار کرده تا پی به خواص اعجازانگیز طب اسلامی پی ببره ؟!! اگر هزاران سال طب نوین تحقیق و پژوهش کنن و دارویی برای نفخ معده پیدا نکنن دلیل نمیشه که در طب اسلامی و سنتی دارویی برای نفخ معده وجود نداشته باشه !!
شما میتوانید همین داروی هاضوم را امتحان کنیدو پی به صحتش ببرید .
التجربه خیر برهان

البته پزشکان غربی و عیر غربی نیز از گذشته تاکنون درباره گیاهان دارویی تحقیق و پژوهش می کنند اما نظر من این است که نباید گزاره های طب اسلامی صرفاً به دلیل منابع آن (معصوم و وحی) و تحت تاثیر پارادایم مادی نگری، عتبر دانسته نشود. از سوی دیگر، این گزاره ها حکایت و نقل قول معصوم است و می توان برای اثبات پذیری آن اقدام کرد و به دستاوردها و تحقیقات علمی اقدام یا توجه کرد. البته در صورت مخالفت یک نظریه مسلم علمی با این گونه موارد، می شود آن گزاره طب اسلامی را فعلا کنار گذاشت، نه این که حکم به نادرستی و عتبری داد؛ چه بسا در آینده علم، نظریه دیگری قطعی و این گزاره دینی تایید شود. یاداوری می کنم که این موضوع در احکام فقهی پذیرفتنی نیست و احکام مسلم فقهی و معارف اجماعی و مسلم قرآنی، هیچ گاه به دلیل یک حقیقت علمی تغییر نمی کند. در این زمینه خوب است مقالات رابطه علم و دین خوانده شود که نشان می دهد علم به آن اندازه که تصور می شود، حتمیت و قطعیت ندارد. مثال روشنش در فیزیک و رفتارهای متضاد الکترون (موجی و ذره ای) و عدم قطعیت در آن است؛ همان طور که ما بر اساس تجربه مکرر تجربی، زندگی را بر پایه گزاره های علمی بنا می کنیم، مشابه همین وضعیت هم در گزاره های دینی وجود دارد.

عالی بود.نظرم رو نسبت به داروهای گیاهی عوض کرد.

از توجه شما ممنونم

جالب است هر آنچه را بخواهند از نظر طبی و سلامتی صحه بگذارند سریعا به امامان و کتب اسلامی آن را وصل می کنند آخه این همه دکتر و محقق و دانشمند هنوز سر مسئله نفخ معده بعد از این همه سال تجربه و درس خوندن موندن ۱۴۰۰ سال پیش که اصلا از نفخ معده بخاطر این همه غذاهای مصنوعی و مزخرف و دود ماشین و هوای ناپاک خبری نبوده که چندین امام در خصوص خواص پزشکی صحبت کردند کمی حیا کنید و خجالت بکشید و مطالب پزشکی را درست و صحیح به مردم اطلاع رسانی فرمایید لطفا

سلام و سپاس از توجه شما
عرض کنم:
ـ نویسنده فقط آنچه درباره خواص هاضوم گفته می‌شود گزارش کرده است و بر آن صحه نگذاشته است.
ـ در کتب طب سنتی ایران، اصطلاح هاضوم درباره موادی که به هضم غذا کمک می‌کند به کار رفته است نه این داروی ویژه. مثلاً ابوعلی سینا (۳۵۹ – ۴۱۶ ق) در «کتاب القولنج» و محمد بن زکریای رازی (۲۵۱ – ۳۱۳ق) در کتاب «تقاسیم العلل»، هر دو درباره خواص زنجبیل می‌نویسند: «هاضومٌ طاردُ البارد؛ هضم‌کننده و ضد باد معده است.»
ـ نویسنده به ریشه داروی هاضوم در روایات اسلامی از این جهت اشاره و فقط گزارش کرده است تا مرز میان مفاد این دو حدیث و حرف‌های دیگری را که به اسلام درباره این دارو نسبت می‌دهند مشخص شود. و البته احادیث پزشکی داستان مفصل دیگری دارد و باید هم از نظر فقهی و هم از نظر پزشکی بحث شود که جایش این جا نبوده است.
ـ هاضوم قرن‌هاست به صورت سنتی و از مواد سالم و با رعایت بهداشت تولید و عرضه شده است و از سوی اطبای سنتی هم عوارض جدی برایش ثبت نشده است. پس نمی‌توان به دلیل قدیمی بودن کنار گذاشته شود. اکنون هاضوم را می‌توان با همین مواد سنتی اما به صورت صنعتی و بهداشتی تولید کرد و حتی داخل کپسول گذاشت.
ـ جا داشت به تحقیقات پزشکی نوین درباره مواد تشکیل‌دهنده هاضوم و نیز خاصیت داروی ترکیبی آن و نیز عوارض جانبی‌اش اشاره می‌کردید.
ـ اگر پژوهش‌های پزشکی به صورت اتفاق جامعه پزشکی و نه فقط در حد یک نظریه (یعنی یک نظر مسلم علمی)، نتایجی را برخلاف داروهای گیاهی اثبات کند باید به آن توجه کرد.
ـ خودتان به نکته‌ای اشاره کرده‌اید که جزو مباحث علمی درباره احادیث پزشکی است و آن این که ممکن است دستورات پزشکی امامان معصوم بر اساس معاینه اشخاص و شرایط زندگی آن روز بوده است، اما این منافات با آن ندارد که با تحقیقات جدید و بر اساس شرایط و سبک نوین زندگی، داروی هاضوم را بررسی کرد و چه بسا به کار این روزگار ما هم بخورد.
ـ اکنون در دنیا بر اساس همین عقاید ریشه‌دار طبی، به شفای طبیعی و طب مکمل توجه می‌شود و بر پایه آزمایش‌های بالینی، پزشکی سنتی را با پزشکی نوین تلفیق می‌کنند و برای درمان بیماری‌ها و نیز در ساخت داروهای صنعتی بر پایه طبیعت به کار می‌برند. امروزه در کنار طب ایرانی و چینی، طب گیاهی غربی هم وجود دارد.
ـ در سال ۱۹۸۵ سازمان بهداشت جهانی با ارائه گزارش‌های مختلف تأیید می‌کند که داروهای گیاهی می‌توانند مراقبت‌های بهداشتی امروزه نقش مهمی داشته باشند. از آن دهه طب گیاهی در دانشگاه‌های انگلستان تدریس می‌شود و در سال ۱۹۹۴ قوانین محدودکننده فروش داروهای گیاهی اصلاح و سخت‌گیری‌اش کمتر شد و این روند ادامه دارد.
ـ به اعتراف همین طب گیاهی غربی، طب گیاهی، کل‌نگر است و . و اکنون در داروسازی، اجزای فعال گیاهان دارویی را جدا و با روش مصنوعی ترکیب می‌کنند. مانند داروی قلبی دیگوکسین که از گل انگشتانه می‌سازند یا اسید سالیستیک موجود در گیاه ریش بز را به داروی آسپرین اضافه می‌کنند تا در معده‌های حساس موجب خونریزی نشود یا
ـ به نظرم طب سنتی ایرانی و نیز طب اسلامی، در کنار این همه درمان‌های متنوع لمسی و حرکتی و (ماساژ درمانی، رایحه درمانی، متامورفیک، استئوپاتی، طب سوزنی، فشار درمانی، بلور درمانی، مغناطیس درمانی، آب درمانی، بینش درمانی، چی کونگ، ری کی، یوگا، بی تز، حرکات موزون، خواب درمانی، آوا درمانی، فنگ شویی، هنر درمانی، درون سازی، نور درمانی و ) حرف برای گفتن دارد و بیماران زیادی از آن نتیجه گرفته‌اند.
ـ به کتاب «از احادیث پزشکی بدانیم» که بر اساس جلد اول «دانش‌ه احادیث پزشکی» و به زبان ساده و به صورت پرسش و پاسخ درباره طب پیشگیرانه به قلم نویسنده از سوی انتشارات دارالحدیث منتشر شده است نگاهی بیندازید.
.

امتحانش ضرر نداره.حداقل ضررش از یک عمر قرص خوردن و در اخر درمان نشدن کمتره

بله
برای شمایی که اعتقاد به علم امامت نداری و از دینت فقط اسم امام رو یدک میکشی باید همچین حرفی در بیاد

ولی اونی که به علم امامت واینکه احکام اسلام برای تمام دورانه این حرفت خنده داره

من با این ادبیات موافق نیستم و مشکلی در علی نمی بینم. ایشان یک سوالی را مطرح کرده است و ما هم یا تجربه عینی خودمان را بیان می کنیم یا بحث نظری می کنیم.

میشه بگی طب نوین چی رو تونسته حل کنه؟ آلرژی رو یا پولیپ بینی کولیت روده زانو درد دیسک کمر کک و مک صورت حتی جوش صورت و در واقع عدم شناخت شما از مساله امامت و علم امام باعث شده طب اسلامی رو انکار کنی به نظرت وقتی روح سالم در بدن سالم است نباید دین ما که در مورد سلامتی روح تمام سخن رو گفتند در مورد سلامتی جسم هم تمام مطلب رو بگند چه کسی بهتر از خود خدا که انسان و گیاهان و رو خلق کرده بهتر واقف هست به درمان بیماریهای جسمی و روحی که از طریق معصومین این لطف خودش رو به ما رسونده

بسیار عالی بود

از بذل محبت و قبول زحمت مطالعه و اظهارنظر سپاسگزارم.

پیام *

*

*

اطلاعات من را برای دفعه بعدی که می خواهم ارسال کنم در مرورگر ذخیره کن.

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *