کمبود منیزیوم در گیاه

کمبود منیزیوم در گیاه
کمبود منیزیوم در گیاه

به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

گیاهان برای رشد سالم و شاداب به ترکیبی شامل نیتروژن (N)، فسفر (P)، پتاسیم (K) و سایر مواد مغذی نیاز دارند. بسیاری از این مواد مغذی بطور طبیعی در خاک وجود دارند، اما در طی سال های متمادی بدلیل کاشت گیاهان مختلف، مواد مغذی خاک کاهش و یا از بین می روند و نیاز به مواد جایگزین دارند. با انتخاب یک کود مناسب و مصرف آن کود در زمان مناسب، می توانید براحتی به برداشت چشمگیری دست پیدا کنید. مشاورین ما در این راه در کنار شما هستند.

لیست تمام کودها

برای داشتن یک عملکرد مناسب در برداشت، مهمترین عامل بعد از خاک و آب، انتخاب یک بذر مناسب است.بنابراین سعی کنید هزینه های سنگین کاشت داشت و برداشت را روی یک بذر مطمئن انجام دهید. مشاورین ما در این راه در کنار شما هستند.

لیست تمام بذرها

کمبود منیزیوم در گیاه

در میان بیش از دو هزار مطلب آموزشی منتشر شده در زراعت یار جستجو کنید …

منیزیم به صورت کاتیون، جذب گیاه می شود. ++Mg

این عنصر در خاک سریع شسته شده و از دسترس گیاه خارج میشود که برای رفع این کمبود از کربنات و سولفات منیزیم استفاده می شود. محلول پاشی سولفات منیزیم دو تا پنج مرتبه برای رفع کمبود در درختان میوه لازم و ضروری است. اولین محلول پاشی در اوایل خرداد و مراحل بعدی با دو هفته فاصله از هم انجام می گیرد، میزان مصرف 2 تا ۵ کیلوگرم در 1000 لیتر آب می باشد. محلول پاشی منیزیم در مرکبات، انگور و سیب برای جلوگیری از کلروز برگ موثر است.

چنانچه در زمینه کشاورزی نیاز به مشاوره دارید، با ما تماس بگیرید. 

شماره های تماس: 02156538412

02156538413 – 02156538414

مدیر فروش: 09127696306

کمبود منیزیوم در گیاه

 

جهت آشنایی بیشتر با محصولات شرکت آرکا کود پردیس میتوانید کاتالوگ محصولات این شرکت را دانلود کنید.

+

+

+

+

+

+

+

+

+

منیزیم (Mg)

منیزیم یکی دیگر  از عناصر مهم و مورد نیاز گیاهان می باشد که به صورت یون Mg+2 توسط گیاهان جذب می شود. این عنصر تنها عنصر فلزی موجود در ساختمان کلروفیل می باشد. منیزیم به عنوان اتم مرکزی در ساختمان کلروفیل حضور دارد و طبیعی است که بر اثر کمبود منیزیم میزان کلروفیل در گیاه کاهش پیدا کرده و علائم زردی ( کلروز ) در برگهای پائینی مشاهده میشود که این زردی ناشی از عدم تشکیل کلروفیل می باشد.

کلروفیل شباهت زیادی به هموگلوبین خون دارد ولی در ساختار آن به جای آهن ، از منیزیم استفاده شده است. نقش منیزیم در گیاهان در توسنتز و همچنین سنتز و تولید هیدراتهای کربن و چربی ها می باشد. مصرف منیزیم به دلیل افزایش میزان اسید آمینه و پروتئین های گیاهی و همچنین به دلیل افزایش میزان و کارائی کلرویل ، باعث افزایش توسنتز و تولید و در نهایت ازایش میزان رشد و نمو در گیاهان میشود.

از محصولات حاوی منیزیم میتوان به سولفات منیزیم ، نیترات منیزیم ، کلاتهای EDTA , IDHA منیزیم ، آمینوکوآلانت منیزیم و ام وای آر منیزیم اشاره کرد.

 

برچسب ها: نقش منیزیم در گیاه

آرکا کود پردیس ، واردکننده و تولید کننده انواع کودهای ارگانیک و شیمیایی کشاورزی در ایران

میزبان صدای گرم شما هستیم.

شماره های تماس: 

02156538412 / 02156538413

02156538414 / 02156538415

مدیر فروش:

09127696306

تلفکس: 

02156538391

ایمیل:

pardisarka@gmail.com

info@arka-fertilizer.com

عضویت در خبرنامه:

عضویت

کمبود منیزیوم در گیاه
کمبود منیزیوم در گیاه
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *