کمبود تستوسترون ریزش مو

کمبود تستوسترون ریزش مو
کمبود تستوسترون ریزش مو

همرسانی در

ایمیل

فیسبوک

Messenger

Messenger

کمبود تستوسترون ریزش مو

توییتر

بالاترین

واتس‌اپ

لینک را کپی کنید

این لینک‌ها خارج از بی‌بی‌سی است و در یک پنجره جدید باز می‌شود

ریزش مو یک رویداد روزانه است و به طور عموم جای نگرانی ندارد. به طور میانگین روزانه ممکن است از ۵۰ تا ۱۰۰ تار موی هر فرد بریزد. اما برخی انواع ریزش مو موقتی و برخی دائمی است. یکی از نگرانی‌های عمده بسیاری از مردان اما ریزش مداوم و دائمی مو است که منجر به طاسی می‌شود.

پس از منتشر شدن خبری درباره کشف یک درمان بالقوه طاسی شمار زیادی از مخاطبان بی‌بی‌سی فارسی از طریق فرم #ازمابپرس سوال‌هایی درباره ریزش مو و طاسی برای ما فرستادند که در این مطلب به شماری از این سوال‌ها پاسخ می‌دهیم.

نام علمی داروی جدید آزمایش‌شده برای درمان طاسی WAY- ۳۱۶۶۰۶ است. این دارو بیشتر برای درمان پوکی استخوان تجویز می‌شود. اما پژوهشگران دانشگاه منچستر بریتانیا دریافتند که ترکیبات این دارو پروتئینی را هدف قرار می‌دهد که مانع رشد مو می‌شود و در طاسی نقش دارد.

با آن که محققان گفته‌اند عوارض جانبی این دارو به مراتب کمتر از داروهای موجود برای ریزش مو و طاسی است، اما برای مطمئن شدن از بی‌خطر بودن این درمان نیاز به یک کارآزمایی بالینی است. بنابراین آزمایش انفرادی آن در حال حاضر توصیه نمی‌شود.

این کشف نویدی است برای کسانی که از ریزش مو رنج می‌برند اما زمان بیشتری نیاز است تا این دارو از آزمایش‌های مختلف بگذرد و مجوز تولید انبوه را برای درمان طاسی و یا پیشگیری از ریزش مو استفاده شود.

برخی شواهد نشاندهنده آن است که برخی خوراکی‌ها می‌تواند برای جلوگیری از ریزش مو و حتی برای طاسی مفید باشند. یک مطالعه نشان داد که رژیم غذایی با ترکیب امگا۳ بالا، به مرور زمان ریزش مو را کاهش می‌دهد. امگا ۳ نوعی اسید چرب اشباع نشده است که در بدن ساخته نمی شود اما برای سوخت و ساز ضروری است. ماهی‌های روغنی شامل ماهی آزاد، اِسقُمری اطلس (نوعی ماهی تن)، قزل‌آلا و شاه ماهی از منابع سرشار امگا ۳ هستند.

طاسی همچنین با کمبود آهن بدن مرتبط دانسته شده است. بنابراین خوردن سبزیجاتی مثل اسفناج می‌تواند کمک‌کننده باشد. محققات همچنین توصیه می‌کنند که ورزش کردن و کاهش استرس از سرعت ریزش مو می‌کاهد.

داروهایی مثل مینوکسیدیل و فیناستراید هم از سوی برخی پزشکان تجویز می‌شود که البته دارای عوارض جانبی مثل تغییرات در هورمون‌های جنسی است.

کاشت مو هم می‌تواند بسیار موثر باشد اما کاشتی که درست و حرفه‌ای انجام شود و نتیجه خوبی داشته باشید معمولا گران است و از ۱۴ هزار تا ۴۰ هزار دلار در بریتانیا هزینه دارد.

برخی افراد هم از کلاه گیس یا موی مصنوعی استفاده می‌کنند.

اگر بنا به یکی از دلایل زیر، ریزش مو داشته‌اید، به احتمال زیاد موقتی خواهد بود:

– بیماری

– استرس

– درمان سرطان

– کاهش وزن

– کمبود آهن

از دست دادن دایمی مو بیشتر، ژنتیکی است.

در صورت مشاهده موارد زیر باید به پزشک مراجعه شود:

– ریزش ناگهانی مو

– پیدا کردن لکه‌های طاسی

– از دست دادن دسته‌هایی از مو

– خارش و سوزش سر

– نگرانی از ریزش مو

منبع: خدمات ملی بهداشت بریتانیا

این یک افسانه است. با آن که طاسی مردان به تستوسترون مرتبط است اما طاسی به میزان تستوسترون نه بلکه به میزان حساسیت یک فرد به این هورمون مرتبط است. یک آنزیم، تستوسترون را به ترکیبی به نام دی هیدروتسترون تبدیل می‌کند که این ترکیب باعث مسدود شدن فولیکول‌های مو می‌شود. برخی مردان به این ترکیب بیشتر حساس هستند.

خیر. پوشیدن کلاه باعث طاسی نمی‌شود. اما شکل مو ممکن است باعث ریزش بیشتر مو شود. پدیدهآلوپسی کششی زمانی اتفاق می‌افتد که فشاری بی‌مورد به مو وارد شود. بنا براین بهتر است از بافتن زیاد، اکستنشن و دم اسبی کردن صرف نظر کنیم.

درست نیست. با آن که ریزش مو و طاسی به ژنتیک مرتبط است اما می‌تواند هم از طرف پدر و هم از طرف مادر و یا از هر دو طرف باشد.

این هم افسانه است. مو یک فیبر مرده است و هیچ نوع انتهای عصبی و عروق خونی ندارد که قطع کردن آن تاثیری ایجاد کند.

بله شوکه شدن می‌تواند باعث ریزش مو شود. وقتی دچار شوکه می‌شویم، هورمون‌های استرس در بدن آزاد می‌شود. این به نوبه خود مو را از مرحله رشد به مرحله ریزش می‌برد و باعث می‌شود، تندتر بریزد. این از عوارض جانبی فوران هورمون‌ها است که معمولا در اثر شوکه شدید اتفاق می‌افتد.

رژیم غذایی می‌تواند باعث ریزش مو شود. در هنگام رژیم غذایی وقتی بدن احساس گرسنگی شدید کند، شروع به استفاده مواد مغذی از بخش‌های غیرضروری بدن می‌کند و مو در بدن غیر ضروری پنداشته می‌شود. رژیم غذایی شدید به مو فشار می‌آورد و باعث ریزش می‌شود. کمبود تستوسترون ریزش مو

این مطلب برای پاسخ به سوال‌های شماری از مخاطبان بی‌بی‌سی فارسی که از طریق صفحه #ازمابپرس فرستاده‌اند، تهیه شده است.

شما هم می‌توانید سوال‌های خود را از طریق این صفحه یا فرم‌هایی در مطالب دیگر وبسایت برای ما بفرستید، تا به مطالب و گزارش‌های بی‌بی‌سی فارسی تبدیل شوند.

اینجا درباره #ازمابپرس بیشتر بخوانید.

به گزارش روز جمعه ایرنا از شبکه خبری دویچه وله آلمان، در حالی که سال‌هاست هورمون ‘تستوسترون’ به عنوان علت اصلی ریزش موی مردان مطرح می‌شود اما نتایج مطالعه جدید نشان می دهد این هورمون جنسی مردانه بر رشد، ضخامت و ریزش مو تاثیر نمی گذارد. تستوسترون هورمونی است که برای رشد ماهیچه‌ها، استخوان‌ها، هم‌چنین تولید اسپرم و میل جنسی در مردان نقش مهمی بازی می‌کند. این هورمون در درجه‌ی اول در بیضه‌ها تولید می‌شود.تا کنون اغلب کارشناسان به دلیل محدود بودن دامنه‌ی تحقیقات در این زمینه تصور می‌کردند عامل تعیین‌کننده‌ی ریزش مو و طاسی سر مردان، کمبود این هورمون یا اختلال در تولید آن است. محققان دانشگاه گرایفزوالد آلمان، چندی پیش پس از انجام تحقیقاتی گسترده به ‌این نتیجه رسیده‌اند میزان ترشح ‘تستوسترون’ در بدن، هیچ رابطه‌ای با ریزش مو در مردان ندارد.گروه تحقیق دانشکده‌ی پزشکی این دانشگاه که در ایالت مکلنبورگ ـ فورپومرن واقع است، برای دستیابی به این نتیجه، مو و وضعیت جسمانی 373 مرد را در سنین گوناگون مورد آزمایش قرار داده است. نتایج پژوهش یادشده در مجله‌ی تحقیقاتی ‘JAMA Dermatology ‘ منتشر شده است.در چارچوب این تحقیق، علاوه بر عوامل ژنیتکی، ماده‌ی ‘دی هیدروتستوسترون’ DHTهم که در اثر تاثیر آنزیم آلفا رداکتاز 5 بر ‘تستوسترون’ تولید می‌شود و نیز هورمون رشد نسوج ‘پروستاگلاندین’ D2 مورد بررسی قرار گرفتند. بنا به گفته‌ی محققان از آن‌جا که علت اصلی ریزش مو هنوز روشن نشده، شرکت‌های تولیدی نیز نمی‌توانند ‘دارویی شفابخش’ برای طاسی سر مردان عرضه کنند.علمی **1311**1561دریافت کننده:محمدعلی صنایعی**انتشار:مژگان توانا

علمي آموزشي

هورمون تستوسترون

مردانه

ريزش مو

کمبود تستوسترون ریزش مو

ارتباط با سردبیر newsroom@irna.ir

تماس بی واسطه با مسئولین

بالای صفحه

خبر گزاری جمهوری اسلامی       پست الکترونیک : irna@irna.ir

© کلیه حقوق این سایت متعلق به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

در روش کاشت مو(SUT) دیگر نیازی به تیغ جراحی، بیهوشی، به جا ماندن اسکار، برش نبوده و هیچ گونه عوارضی نداشته ؛ مامی توانیم، به وسیله، دستگاههای تمام اتوماتیک زیر نظر متخصصین مجرب، برداشت و پیوند مو را تا 14000 هزار تار موی واقعی، که 3 برابر نسبت به روشهای قدیمی کاشت مو می باشد را انجام دهیم

کاشت ابرو با تكنيك جديد FUE روش در یک جلسه ، كاملاً بدون درد ، عوارض و بدون كوتاهي موهاي شخص در قسمت برداشت انجام ميشود و از مهمترین تفاوت هاي آن با روش های دیگر استفاده از تيم مجرب و انجام ان با خواب طبيعي ابرو ميباشد كه ديگر همانند روش هاي رايج و قديمي بصورت سيخ سيخ و نامنظم نخواهد بود

ترمیم مو به روش HRT تنها روش استاندارد ترمیم مو می باشد که تا به امروز معرفی شده است در این روش دیگر نیازی به بانک موی فرد نیست و مناسب ترین و بهترین روش برای افرادی است که بانک موی مناسبی ندارند و یا دارای بیماری خاصی می باشند موهای آن 100% طبیعی بوده و در یک جلسه انجام می شود

روش های مختلفی برای کاشت مو وجود که پس از بررسی شرایط متقاضی کاشت مانند سن،میزان موهای ریخته شده و .. بهترین روش برای کاشت مو برای وی پیشنهاد می گردد.

یكی از افتخارات این مرکر انجام ترمیم موی بیش از 4000 نفر اقایان وبانوان بوده که با رضایت كامل این عزیزان همراه بوده است .کمبود تستوسترون ریزش مو

کاشت ریش در این مرکز با استفاده از مدرترین ابزار و تجهیزات انجام می شود و تراکم ریش های کاشته کاملا طبیعی است.

کاشت ابرو در مرکز موی رنسانس با جدیدترین متدهای روز دنیا و در یک جلسه بدون احساس درد و ناراحتی انجام می شود.

“خداوند متعال مو را برای زیبایی بندگانش قرار داده است”

مرکز فوق تخصصی کاشت مو و ترمیم موی رنسانس در سال 1379 تآسیس گردید و طی این مدت بیش از 15000 مورد کاشت مو و ترمیم مو توسط این مرکز انجام شده است. این موفقیت مرهون پویایی در جهت برخورداری از روشهای نوین و ارائه آخرین متدهای کاشت مو كه با بنیان گذاری تكنیك های کاشت موی SUTو FUT و ترمیم (HRT)كه بطور انحصاری در ایران میباشد.

جلب رضایت مراجعین مهمترین هدف دستاورد صاحبان این مرکز است.ما افتخارداریم بگویم که اکثر مراجعین جدید ما از طرف مراجعین قبلی ما به ما معرفی میشوند که این امر نشان دهنده وجود رضایت و اعتماد مراجعین قبلی به خدمات کاشت مو و ترمیم موی انجام شده در این مرکز است.

سوالات متداول در مورد کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش و.. از آن جهت مهم است که شامل سوالات بسیاری از افرادی که به دنبال روشی جهت درمان ریزش موی خود هستند می گردد

زمانی که مقالات کاشت مو را مطالعه و بررسی می کنید، حتما اصطلاح بانک مو را چندین بار دیده اید. از این رو حتما برای شما سئوال پیش می آید که بانک مو کجاست؟ و یا بانک مو چیست؟

همانطور که دلایل ریزش مو مختلف است مسلما راه های درمان ریزش مو نیز متفاوت خواهد بود. در برخی مواقع از داروهایی همچون ماینوکسیدیل برای درمان ریزش مو استفاده می شود به این طریق که فرد در روز به اندازه های مشخصی از داروی ماینوکسیدیل روی نواحی ریخته شده می زند

از زمان ابوعلی سینا تا کنون درمانهای گیاهی و داروهای گیاهی از ارزش بالایی برخوردار بوده اند به طوریکه در گذشته زمانی که داروهای شیمیایی کشف نشده و رواج پیدا نکرده بودند افرادی که بیمار می شدند به طبیب یا حکیم مراجعه کرده و با داروهای گیاهی درمان می شدند. امروزه داروهای شیمیایی کاملا جای داروهای گیاهی را به طور کامل گرفته اند

در روش جدید کاشت مو(SUT) دیگر نیازی به تیغ جراحی، بیهوشی، به جا ماندن اسکارو برش نبوده و هیچ گونه عوارضی در آن وجود ندارد، ما می توانیم، به وسیله دستگاههای تمام اتوماتیک زیر نظر متخصصین مجرب، برداشت و پیوند مو را تا 14000 هزار تار موی واقعی، که 3 برابر بیشتر از روشهای قدیمی کاشت مو می باشد را انجام دهیم . همانطور که در عکس های قسمت گالری ملاحظه می کنید. در این تکنیک جدید شما شاهد خط رویش بسیار طبیعی و تراکم بسیار بالا هستید، تا جایی که هیچ کس قادر به تشخیص کاشت زنده و پیوند موی طبیعی شما نیست.

دیگر مانند روش های سنتی و قدیمی کاشت مو FIT و FUT نیازی به جلسات مكرر و زمان طولانی برداشت و كاشت مو و خستگی بیمار نمی باشیم. از جمله مزایای این تكنیك کاشت مو ، بدون جراحی، خونریزی و درد، آن است شاهد هیچ گونه اسكاری چه در قسمت برداشت و چه در قسمت موهای كاشته شده نمی باشیم، در این متد جدید کاشت مو می توانیم، تراكمی سه برابری نسبت به روش های FIT و FUT را انجام دهیم. كه کاشت14000تار مو را در یك جلسه با استفاده از این روش شاهد هستیم، همچنین لازم بذكر است این تكنیك کاشت مو به روز ترین متد روز امریكا واروپا است. از مزایای این تكنیك کاشت مو، طبیعی بودن خط رویش، مهندسی آن توسط تیم مجرب كاشت مو ، تراكم بالای مو در این روش، انجام آن در یك جلسه ومشاهده كردن موهای كاشته شده بعد از كاشت موی طبیعی كه به اندازه یك سانتیمتر است.

در این بخش نظراتی که مراجعین قبلی در پیج اینستاگرام مرکز تخصصی موی رنسانس به اشتراک گذاشته اند را جمع آوری کرده ایم.

شما عزیزان جهت اطلاعات بیشتر و ارتباط با مراجعین محترم قبلی میتوانید به پیج اینستاگرام مراجعه کرده و در پست “نظرات مراجعین قبلی” مراجعه کنید.

در حالت کلی، طاسی به نداشتن مو و یا ریزش و از دست دادن آن در بخش هایی از بدن (به خصوص ناحیه سر) که بطور طبیعی باید مو در آن قسمت ها رشد ‌کند، گفته می‌شود

مشکلات پوست سر شامل هر نوع بیماری در پوست سر، صورت و گردن است که دلایل گسترده ای پشت آن قرار دارد. در اغلب موارد بعلت استفاده از محصولات بهداشتی مو مثل شامپوها و رنگ کردن موها است. که در این موارد اغلب درمانها شامل توصیه به استفاده از محصولات بهداشتی استاندارد و

FIT جزو روشهای منسوخ شده کاشت مو در دنیا محسوب می شود که در چندین جلسه انجام می شود و در مجموع جلسات حدود 2هزار 400 تا 10 هزار مو برای کاشت، برداشته می شود. بنابراین افرادی که طاسی شدید دارند اگر از این روش استفاده کنند باید به فاصله یکسال بعد مجددا کاشت مو را تک

هر فصلی مطمئنا می توند عوارض خاصی برای مو داشته باشد و انسان را دچار مشکل کند.فصل زمستان هم از این قاعده مستثنا نیست. برای مثال آفتاب سوزان فصل تابستان و یا کلر موجود در استخر و … به مو ها صدمه خواهد زد. فصول سرد هم که به طبع آن باعث می شود رطوبت هوا کم و سرما

یکی از عمل های مهم زیبایی و ترمیم مو کاشت ابرو است. این عمل جراحی در اصل نوعی عمل کاشت مو است که بجای پوست سر، بر روی ناحیه ابرو انجام می شود و به این ترتیب پیوند موها به ناحیه ابرو صورت گرفته و ترمیم ابرو انجام می شود.

همانطور که در مقالات مختلف در زمینه کاشت مو و ترمیم مو ، نوشتیم در واقع در این تکنیک های جراحی کاشت مو و ابرو، فولیکول های مو از ناحیه ای از پشت سر برداشته شده و سپس به دقت در بخش های جلوی سر و یا هر بخشی از پوست بدن (حتی ناحیه ریش و سبیل و یا ابرو) که دچار ریزش

موی برخی مردان در نواحی خاصی میریزد که این مدل را طاسی مدل مردانه می گویند و علت این نوع طاسی عوامل هورمونی و ژنتیکی است. برخی از زنان نیز ریزش موی ژنتیکی دارند که بتدریج شروع می شود و کم کم گسترده می شود. این نوع ریزش مو در زنان، بعد از یائسگی رایجتر است.

بهترین فصل سال برای کاشت مو چی زمانی است ؟ آیا انجام کاشت مو در فصل های مختلف تاثیری در روند کاشت مو دارد ؟ اگر بخواهیم به شکل خلاصه کاشت مو را تعریف کنیم باید بگوییم که کاشت مو عبارت است از برداشت گرفت های مورد نیاز از فضای پشت سر فرد( که اصطلاحا به آن بانک م

اپلیکیشن مرکز تخصصی کاشت موی رنسانس
از این قسمت می توانید اپلیکیشن مرکز کاشت موی رنسانس را دانلود کنید

اپلیکیشن مرکز تخصصی کاشت موی رنسانس
از این قسمت می توانید اپلیکیشن مرکز کاشت موی رنسانس را دانلود کنید

کمبود تستوسترون ریزش مو
کمبود تستوسترون ریزش مو
10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *