کمبود تستوسترون در مردان چه عوارضی دارد

کمبود تستوسترون در مردان چه عوارضی دارد
کمبود تستوسترون در مردان چه عوارضی دارد

هورمون جنسی “تستوسترون”، هورمونی در مردان است که تولیدکننده اسپرم است و در کنترل میل جنسی و توده استخوان نقش کلیدی دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، مردان بدون تستوسترون کافی، ممکن است نابارور ‌شوند. البته همه مردان به طور معمول کاهش تستوسترون را با افزایش سن تجربه می‌کنند اما برخی افراد زودتر درگیر آن می‌شوند. مراقب نشان‌های پنهان آن باشید.علائم کمبود تستوسترون اغلب ظریف هستند و برخی افراد آن را با علائم طبیعی پیری اشتباه گرفته می‌گیرند.

1. ریزش مو: تستوسترون نقش بسیار مهمی در رویش مو ایفا می‌کند اگر چه ریزش مو بخش طبیعی از پیری است اما اگر در سنین جوانی و میان‌سالی دچار ریزش موی شدید، تستوسترون خود را چک کنید. مسلما پایین است.2. افزایش وزن: سطح تستوسترون پایین به شدت می‌تواند چربی معده را افزایش دهد همچنین چربی دور کمر می‌تواند به دلیل اختلال در ترشح این هورمون باشد. تستوسترون به تنظیم و جایگزینی عضله و چربی در بدن کمک می‌کند. نبود این هورمون، این تعادل را به نفع چربی به ویژه دور شکم تغییر می‌دهد. 4. خستگی و کمبود انرژی: مردانی که تستوسترون پایینی دارند حتی با وجود خواب کافی، همیشه خسته و بی انرژی هستند.5. کاهش میل جنسی: همان طور که می‌دانیم تستوسترون هورمون جنسی مردان است و نقش کلیدی را در میل جنسی ایفا می‌کند. اگر شما به طور ناگهانی متوجه افت شدید میل جنسی شدید احتمالا تغییرات غیر طبیعی در سطح میزان این هورمون درتان رخ داده است.5. اختلال در نعوظ: تستوسترون در دستیابی به نعوظ کمک می‌کند اما به تنهایی سبب ایجاد آن نمی‌شود اما با تحریک مغز سبب تولید یک مولکول اکسید نیتریک شده که به تحریک نعوظ کمک می‌کند تستوسترون پایین باعث اختلال در نعوظ می‌شود.6. تضعیف قدرت عضلانی: یکی دیگر از وظایف این هورمون ایجاد تقویت در عضلات است. فقدان تستوسترون قدرت و حجم عضلات را به شدت کاهش می‌دهد. 7. تغییرات خلق و خو: مردان نیز مانند زنان در صورت کمبود هورمون جنسی دچار تغییر در خلق و خو می‌شوند. بر اساس یک تحقیق علمی نشان داده شد کمبود تستوسترون می تواند پیش زمینه ای برای «افسردگی» در افراد باشد.

 

 

کمبود تستوسترون در مردان چه عوارضی دارد

اطلاعیه اسپوتنیک

ثبت نام و گرفتن اجازه دسترسی کاربران در وبسایت های “اسپوتنیک” از طریق حساب یا حساب های کاربری در شبکه های اجتماعی حاکی از قبول این مقررات خواهد بود.

کاربران ملزم هستند قوانین ملی و بین المللی را رعایت کنند. کاربران موظف هستند با دیگر شرکت کنندگان در بحث ها و خوانندگان محترمانه صحبت کنند.

مدیریت سایت حق دارد کامنت های نوشته شده به زبان های دیگر متفاوت با زبان سایت را حذف کند.

هرگونه کامنت درج شده درسایت های sputniknews.com به هر زبانی قابل تغییر است.

کامنت های کاربران در حالات زیر حذف می شود:

مدیریت حق دارد در صورت نقض این مقررات دسترسی کاربر به صفحه را مسدود کرده یا حساب کاربری وی را بدون اطلاع دهی از قبل، حذف کند.

کاربر می تواند با برقراری تماس با ناظمان از طریق پست الکترونیکی زیر پیشنهاد احیای حساب / آزاد کردن دسترسی را مطرح کند: moderator.ir@sputniknews.com

نامه باید حاوی نکات زیر باشد:

اگر ناظمان احیای حساب کاربری / آزاد کردن دسترسی را ممکن تشخیص دهند، این کار انجام خواهد شد.

در صورت نقض دوباره مقررات از جانب کاربر، دسترسی دیگر احیا نخواهد شد. برای برقراری تماس با گروه ناظمان به نشانی زیر نامه بنویسید: moderator.ir@sputniknews.com

شما می توانید برای دریافت اطلاعیه های اسپوتنیک مشترک شوید

تبلیغات کلیکی گوگل در مقایسه با تبلیغات کلیکی سایت های ایرانی

بسیاری از کارشناسان حوزه دیجیتال مارکتینگ بر این واقعیت اذعان دارند که گوگل ادز بهترین و موثرترین نوع تبلیغات اینترنتی است. اما سیستم‌های تبلیغاتی دیگری نیز وجود دارند، که مانند گوگل ادز در خانواده سیستم‌های تبلیغات کلیکی قرار می‌گیرند.

در این پست می‌خواهیم درباره این سوال مهم کسب و کارهای ایرانی بحث کنیم که:

تبلیغات کلیکی گوگل موثرتر است یا سیستم‌های تبلیغات کلیکی ایرانی؟

پاسخ به برخی از سوال ها به قدری واضح و شفاف است که حقیقتا جایی برای توضیح و تفسیر باقی نمی گذارد. بهترین مقیاس برای ارزیابی موفقیت و محبوبیت هر کمپین تبلیغاتی تجربیات کاربران مختلف در استفاده از سیستم‌های تبلیغاتی مختلف است. ما روزانه زیر بمباران انواع مختلف تبلیغات هستیم که در بسیاری از مواقع، هیچ نیازی به آنها نداریم! این تبلیغات از پیامک های مزاحم گرفته تا بنرهای بی کیفیت، برای تبلیغ محصولاتی که هرگز علاقه ای به خرید آن نداشته ایم؛ گسترده است!کمبود تستوسترون در مردان چه عوارضی دارد

در دنیای آنلاین، البته اوضاع تبلیغات اجباری به مراتب گرم تر و قطعا آزار دهنده تر است. ارائه­ی تبلیغاتی غیر واقعی، وارد شدن به وب سایت های بی ارتباط با موضوع جستجو و در نهایت ورود به وب سایت هایی مملو از تبلیغات آزار دهنده برای محصولاتی بی کیفیت؛ تنها بخشی از نشانه های ناکارآمدی سیستم های تبلیغات کلیکی وب سایت های ایرانی است. البته که این وضعیت با کمی تفاوت در وب سایت های خارجی نیز صادق است.

مزایای گوگل ادز در مقایسه با تبلیغات کلیکی وب سایت های ایرانی چیست؟

 

آژانس تبلیغاتی جی ادز از چندین سال گذشته فعالیت در زمینه تبلیغات گوگل ادوردز را شروع کرده است و سعی کرده این خدمات را با بهترین کیفیت و منصفانه ترین قیمت، به کسب و کارها و صاحبین وب سایت های ایرانی، ارائه دهد. جی ادز همچنین گام‌های خوبی در زمینه آموزش تبلیغات در گوگل برداشته است. پس شما می‌توانید با خیال راحت با شماره ۶۶۵۶۵۰۰۰ تماس حاصل نمایید و کارشناسان جی ادز را در جریان نوع کسب و کار خود قرار دهید تا مناسب ترین پلن‌های تبلیغات گوگل را به شما پیشنهاد دهیم.

کسب و کارهای ایرانی می توانند با دریافت مشاوره های تخصصی، از مزایای گوگل ادوردز بهره مند گردند. در شرایط سخت اقتصادی برای کسب و کارهای نو پای ایرانی، قطعا گوگل ادز موثرترین، کاربردی ترین و اقتصادی ترین راهکار تبلیغاتی است.

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

تستوسترون ممکن است از بدنام ترین هورمون ها باشد این هورمون عامل اصلی بزرگ شدن عضلات و حالات مردانگی است.اما عوارض تستوسترون پایین در مردان چیست؟

 تستوسترون ممکن است از بدنام ترین هورمون ها باشد این هورمون عامل اصلی بزرگ شدن عضلات و حالات مردانگی است. در واقع، تستوسترون سبب میل جنسی، سوخت  و ساز و توده عضلانی می باشد، روی خلق و خوی  فرد موثر بوده و قدرت بدنی  و استخوانی وی را تنظیم می کند. هنگامی که سطح آن در یک مرد کمتر از حد  نرمال باشد دکتر ممکن است آنرا به صورت قرص تجویز کند، اما هنوز هم  در مورد اینکه  کمبود تستوسترون حتما نیاز به درمان دارد یا خیر بحث است.

 

کم شدن طبیعی تستوسترون باعث روند پیری، به نام (آندروپوز) و یا یائسگی مردانه می شود، برای بسیاری از مردان این مسئله هیچ مشکل قابل توجه و یا علامتی ندارد. در برخی افراد ممکن است گرگرفتگی، خلق و خوی تحریک پذیر و یا علاقه کمتری به رابطه جنسی به وجود بیاید.

 

کمبود تستوسترون در مردان چه عوارضی دارد

تستوسترون کم می تواند تغییرات قابل مشاهده ای را در برخی از مردان به وجود آورد:

• عضلات لاغر

• از دست دادن موهای بدن

• کوچک شدن و نرم شدن بیضه ها

• سینه های بزرگتر

 

شما ممکن است فکرکنید پوکی استخوان و یا بیماری های مربوط به استخوان شکننده تنها متعلق به زنان است، اما می تواند روی  مردان نیز تاثیر گذارد، تستوسترون پایین یک علت شایع آن است. سطح تستوسترون پایین ممکن است استخوان را نازک تر، ضعیف تر  و احتمال شگستگی را بالا برد.

 

سقوط ناگهانی تستوسترون همیشه در رابطه جنسی دخالت نمی کند، اما می تواند آن را مشکل تر سازد چون مغز و بدن شما باید تحریک شوند. برخی از مردان ممکن است دچار کاهش میل جنسی شوند در حالی که برخی دیگر، ممکن است علاقه به رابطه جنسی را  به طور کامل از دست بدهند. تستوسترون پایین می تواند در نعوظ یا نگه داشتن نعوظ ایجاد مشکل کند.

 

برخی از مردان مشکلات خفیف در تحریک پذیری یا سایر تغییرات عاطفی و همچنین  ضعف در ایجاد تمرکز دارند و در نتیجه از  انرژی کمتری برخودارند. این علائم به راحتی می تواند سایر مشکلات سلامتی را ایجاد کند مانند کم خونی، افسردگی، مشکلات خواب و یا یکی از بیماری های مزمن دیگر.

 

تستوسترون کمک می کند تا اسپرم به بدن یک مرد برسد. هنگامی که سطح هورمون کم است، تعداد تولید اسپرم پایین می آید و ممکن است فرد را عقیم سازد.

 

برخی بیماریها سبب افت سطح تستوسترون می شوند، از جمله:

• دیابت نوع 2

• بیماری کبدی یا کلیوی

  •یا بیماری مزمن انسداد ریوی COPD

• مشکلات هیپوفیز

• آسیب های بیضه

همچنین پرتو درمانی، شیمی درمانی و داروهای استروئیدی می توانند روی سطح تستوسترون تاثیر گذارند.

 

دکتر شما ممکن است با داشتن علائم زیر انجام آزمایش تستوسترون  را از شما بخواهد:

• اختلال نعوظ

• میل جنسی کم

• تعداد کم اسپرم

• از دست دادن موی بدن و یا اندازه عضله

همچنین اگر شما یک بیماری شناخته شده برای کاهش تستوسترون داشته باشید ممکن است لازم باشد تا آزمایش تعیین سطح  هورمون بدهید.

 

سنجش سطح تستوسترون معمولا با یک آزمایش خون در اوایل صبح، زمانی که سطح هورمون در بالاترین حد خود قرار دارد انجام می شود. سطح نرمال محدوده بین 300 تا 1،000ng / dL است دکتر شما ممکن برای تشخیص بهتر، انجام این آزمایش را از شما دو بار بخواهد.

 

اگر شما سطح تستوسترون پایینی داشته باشید و پیامد های آن بر زندگی روزمره شما تاثیر گذارد، دکتر شما ممکن است مصرف مکمل های تستوسترون را تجویز کند. اما همه افراد با تستوسترون پایین به درمان نیاز ندارند. شما ممکن است بخواهید به یک متخصص برای مشاوره در مورد خطرات و منافع احتمالی درمان مشورت کنید برای این کار به یک اورولوژیست یا یک متخصص غدد مراجعه نمایید.

 

اگر شما نیاز به درمان داشته باشید، دکتر شما ممکن است برای افزایش تستوسترون، هورمون تستوسترون تجویز کند. برخی مطالعات نشان میدهند این هورمون عضلات یک مرد را تقویت و از استخوان ها محافظت کرده و میل جنسی را بهبود می بخشد اما اثرات آن از یک فرد به فردی دیگر می تواند کاملا متفاوت باشد.

 

کمبود تستوسترون در مردان چه عوارضی دارد

تستوسترون در اشکال مختلف وجود دارد  از جمله، ژل، آمپول و قرص. تزریق گزینه گرانی است و می تواند برای افراد دردناک باشد. تعداد مصرف آن از 7 تا 22 روزاست که توسط دکتر شما تجویز می شوند. نوسان سطح تستوسترون، بالا و پایین بودن دوز ها را تعیین می کند.

 

قرص ها روی لثه دندان های  بالا، هر 12 ساعت قرار داده می شوند. قرص مانند ژل حل می شود و به آرامی تستوسترون آزاد می کند. قرص مانند صمغ است و می تواند طعم تلخ آن، دهان را تحریک کرده، و موجب  تورم لثه و یا سردرد شود. این عوارض جانبی ممکن است با گذشت زمان بهتر شوند. شما می توانید غذا بخورید ومایعات بنوشید، هنگام استفاده از قرص تستوسترون زنان و کودکان را نبوسید!

 

ممکن است هنگام استفاده از هورمون تستوسترون برخی از اشکالات. برای مردان به وجود آید:

• افزایش بیش از حد سلول های قرمز خون

• اختلالات خواب

• بزرگ شدن پروستات 

• آکنه

خطرات و فواید مصرف تستوسترون در طولانی مدت مشخص نیست ، چرا که مطالعات زیادی باید انجام شود  .

 

برخی نگرانی ها وجود دارد که  استفاده طولانی مدت از هورمون تستوسترون ممکن است  باعث ایجاد سرطان پروستات در مردان مسن شود.برای مصرف  کنندگان تستوسترون باید معاینات منظم انجام شود که برای پیشگیری و درمان سرطان پروستات است. این موضوع تمام مردان بالای 50 سال – مردان بیش از 40 سال با سابقه خانوادگی سرطان پروستات و همه مردان آفریقایی آمریکایی را در بر می گیرد.

 

مردان با شرایط زیر نباید تستوسترون مصرف کنند:

• سرطان پروستات یا پستان

• بیماری های قلبی کنترل نشده

• اختلالات خواب درمان نشده

• بیش از حد بودن سلول های قرمز خون

 

گردآوری:گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthمنبع:shafajoo.com

نام (اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

تصویر امنیتی جدید

فشار خون یک بیماری بدون نشانه اما خطرناک است که پیامدهای زیادی دارد و باید تحت کنترل قرار بگیرد، در ادامه چگونگی کنترل فشار خون در سنین مختلف بیان می شوند

آیا می دانید بهترین ساعت برای جذب ویتامین های مختلف چه ساعتی در روز است ؟

اگر در زمینه مشکلات خانواده و تربیت فرزندان نیاز به راهنمایی و مشاوره داریدمشکل خود را با یکی از مشاوران آنلاین ما در میان بگذارید

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

کمبود هورمون تستسترون از علل اصلی مشکلات جنسی و اختلالات نعوظ در مردان محسوب می شود.

با اینکه هورمون تستوسترون تنها عامل برای داشتن میل جنسی نیست اما کمبود آن در بدن انسان می تواند باعث کاهش توانایی و رضایت جنسی در افراد شود.

فقدان میل جنسی و اختلال در نعوظ از جمله مشکلات جنسی هستند که می تواند در اثر کمبود این هورمون ایجاد شوند و با برطرف شدن این کمبود مشکل از بین خواهد رفت.

تستوسترون و علل کاهش تحریک پذیری جنسی

مطالعات صورت گرفته شده تا کنون معمای اینکه چطور این هورمون سبب اقزایش میل جنسی می شود را حل نکرده است. اینکه میل جنسی در آقایان از دوران اوج خود در سنین نوجوانی و دهه ی 20 زندگی با افزایش سن کاهش تدریجی می یابد یک امر طبیعی است و این امر در مردان مختلف علل متفاوتی دارد و مثلا آنچه که در یک فرد باعث کاهش این میل است در فرد دیگری سبب افزایش می شود .کمبود تستوسترون در مردان چه عوارضی دارد

همچنین میزان این میل در اوقات مختلف روز و یا در مواقع استرس یا وجود امکانات در افراد مختلف متفاوت است. به همین دلایل ارائه تعریف از یک میل جنسی نرمال و طبیعی غیر ممکن است.کاهش میل جنسی را هرچند کم اما به طور متوسط تمام مردان آن را تجربه می کنند.

در مطالعات گسترده ای که بر روی مردان ایالت ماساچوست که محدوده ی سنی این مردان از افراد جوان تا 47 سال بود صورت گرفت، در ابتدا بالغ بر 11 درصد مردان گفتند که حداقل یک دوره فقدان میل جنسی را در عمر خود تجربه کرده اند. سپس محققین میزان این هورمون را روی تمام مردان آزمایش کردند و به این نتیجه رسیدند که حدود 28 درصد از مردانی که این بی میلی را تجربه کردند با کاهش سطح این هورمون در بدنشان مواجه اند. البته در مردان مسن تر ممکن است اختلالات جنسی بیشتر خود را نشان دهند.

کمبود هورمون تستوسترون و عدم نعوظ در مردان

این موضوع شگفت انگیز است که بدانیم کمبود هورمون تستوسترون از دلایل بیماری نادر فقدان نعوظ در مردان (ED) است. کمبود این هورمون به تنهایی خود و بدون وجود هیچ مشکل سلامتی دیگری در فرد باعث بروز این بیماری نادر می شود.

اختلالات عدم نعوظ در مردان معمولا توسط اختلال در گردش خون و یا تصلب شرائین بوجود می آید. سخت شدن آلت جنسی بوسیله ی جریان خون در سرخرگ اتفاق می افتد و در زمانی که اختلال وجود دارد این کار توسط مویرگ هاست و در نتیجه خون کمتر و با فشار کمتری جریان می یابد که باعث کم شدن زمان نعوظ و یا مشکلات دیگر می شود. بیماری های دیگری از قبیل دیابت، فشار خون و کلسترول بالا نیز از علل مهم در ایجاد این مشکل هستند.

کمبود تستوسترون و اختلالات نعوظ

در حالی که تصلب شرائن در ایجاد این اختلال نقش اصلی را دارد کمبود این هورمون می تواند شریک جرم باشد!

در مطالعات انجام شده 1 نفر از هر 3 نفری که ازاختلال در نعوظ رنج می برده و به پزشک مراجعه کرده اند دچارکمبود هورمون تستوسترون بودند. کارشناسان بر این عقیده اند زمانی که کمبود این هورمون با دیگر عوامل ایجاد کننده ی ED در مردان سهیم شود مشکلات وخیم تری را ایجاد می کنند. کمبود این هورمون همچنین ممکن است به بروز مشکلاتی دیگراز قبیل دیابت، چاقی و اختلال در متابولیسم منتهی شود که این عوامل نیز خود می تواند باعث بروز اختلالات شدید نعوظ در فرد شود. البته این عوامل هیچ کدام به تنهایی برای ایجاد این مشکل کافی نیست بلکه ارتباط بین کمبود تستوسترون و دیگر شرایط پزشکی فرد قابل توجه است.

هورمون درمانی می تواند میل جنسی را افزایش دهد و باعث ایجاد رضایت در فرد شود اگرچه اثرات و خطرات این کار در دراز مدت هنوز بطور کامل شناخته شده نیست. آزمایشات محققین روی جایگزین کردن هورمون درمانی در مردان با روش های بهتر در حال پیشرفت است اما زمان زیادی تا رسیدن به نتیجه باقی است./ شفاجو


فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

کمبود تستوسترون در مردان چه عوارضی دارد
کمبود تستوسترون در مردان چه عوارضی دارد
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *