کاربرد آمپول بتامتازون چیست

خواص دارویی و گیاهی

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]

‎بتامتازون چیست؟
‎بتامتازون از دسته داروهای کورتیکواستروئیدی (در اصطلاح عامیانه کورتون) می باشد. این داروی استروئیدی در اشکال متنوع دارویی خوراکی، تزریقی و موضعی تولید می شود و در موقعیت های مختلفی تجویز می گردد.
‎فرم خوراکی و تزریقی بتامتازون به علت اثرات کاهش دهنده ایمنی که دارد، در درمان برخی بیماری های خود ایمنی (که سیستم دفاعی بدن به بخش هایی از نقاط بدن آسیب می رساند) مانند لوپوس، هپاتیت ناشی از بیماری های خود ایمنی، بیماری های عضلانی و مفصلی مانند رماتیسم، آلرژی و آسم تجویز می گردد.
‎این دارو همچنین در درمان برخی سرطان ها به عنوان داروی کمکی استفاده می شود.
‎بتامتازون با مهار آزاد سازی برخی ناقل های شیمیایی که مسئول ایجاد التهاب می باشند منجر به فروکش علائم التهابی و حساسیتی می گردد.
‎این دارو همچنین برای افرادی که مبتلا به اختلالات غده ی فوق کلیوی هستند و در بدن آن ها کورتیکواستروئید ها (کورتون) به مقدارکافی تولید نمی شود، به عنوان درمان جایگزین استفاده می شود.

‎پیش از شروع مصرف بتامتازون
‎-در صورتی که فشار خون بالا دارید، به پزشک خود اطلاع دهید.
‎-در صورت سابقه ی حمله قلبی یا هرگونه ناراحتی قلبی، اختلال در عملکرد کبد یا کلیه پزشک خود را در جریان قرار دهید.
‎-در صورتی که نیاز به مصرف طولانی مدت بتامتازون دارید و در خانواده ی نزدیکتان سابقه ی ابتلا به دیابت یا بیماری چشمی گلوکوم (آب سیاه) وجود دارد، پزشک خود را مطلع نمایید.
‎-در صورت ابتلا به کم کاری تیروئید، پوکی استخوان، صرع، بیماری ضعف عضلانی میاستنی گراویس، زخم معده یا هرگونه بیماری گوارشی و اختلالات ذهنی پزشک خود را مطلع نمایید.
‎-اگر باردار یا شیرده می باشید و یا قصد بارداری دارید، حتما پیش از شروع مصرف این دارو پزشک خود را مطلع نمایید.
‎-بدلیل این که دارو سیستم ایمنی بدن را سرکوب می کند می تواند منجر به عود مجدد عفونت ها یا تشدید آن ها در بدن گردد لذا سابقه ی ابتلا به هرگونه عفونت در چند ماه اخیر و سابقه ی ابتلا به بیماری سل را حتما به پزشک خود اطلاع دهید.
‎-در صورتی که سابقه ی تشکیل لخته خون در عروق یا سابقه ی آنژیوگرافی داشته اید حتما پزشک خود را مطلع نمایید.
‎-اگر قصد واکسیناسیون دارید یا اخیرا واکسنی دریافت نموده اید حتما پزشک خود را در جریان قرار دهید.
‎-لیست کاملی از دارو ها (حتی داروهایی که بدون نسخه مصرف می نمایید) و فرآورده های مکمل و گیاهی مصرفی خود تهیه کنید و در اختیار پزشک و داروسازتان قرار دهید تا در صورت وجود تداخل با بتامتازون، اقدامات لازم صورت گیرد.
‎-در صورت سابقه ی حساسیت به این دارو یا سایر داروهای استروئیدی (همچون دگزامتازون و پردنیزولون) و یا درد عضلانی پیش رونده پس از مصرف این دارو ها، به پزشک خود اطلاع دهید.

‎نحوه ی صحیح مصرف بتامتازون 
‎-نحوه ی صحیح مصرف این دارو را از پزشک یا داروساز خود سوال کنید. بتامتازون با توجه به شرایط و نوع بیماری شما در مقدار و نوبت های متفاوتی تجویز می شود. در صورت مصرف قرص خوراکی به عنوان ضد التهاب، بهتر است آن را صبح ها بعد از صبحانه مصرف نمایید و اگر جهت نقص غده ی فوق کلیوی و کمبود استروئید در بدن این دارو برایتان تجویز شده باشد، بهترین زمان مصرف آن شب ها می باشد.
‎-قرص های بتامتازون به راحتی در آب قابل حل می باشند با این وجود بهتر است قرص را به صورت کامل همراه با یک وعده غذای اصلی یا میان وعده مصرف نمایید.
‎-در صورت فراموشی یک نوبت مصرف دارو، به محض یادآوری آن را مصرف نمایید اما در صورتی که به اندازه ی یک روز کامل مصرف دارو را فراموش کرده‌ اید، نوبت فراموش شده را مصرف ننموده و نوبت بعدی را طبق زمان بندی سابق مصرف نمایید و از دو برابر کردن مقدار دارو در یک نوبت خودداری نمایید.
‎-ممکن است با توجه به نوع بیماری، این دارو بصورت روزانه برای یک دوره کوتاه درمانی برایتان تجویز شود. در این صورت مصرف منظم دارو در روند بهبودی شما بسیار موثر می باشد.
‎-در صورت مصرف بتامتازون از ۳ هفته، قطع دارو باید به صورت تدریجی و تحت نظر پزشک صورت گیرد زیرا قطع ناگهانی این دارو می تواند عوارضی ایجاد نماید به همین دلیل پزشک برای قطع مصرف، مقدار داروی شما را به مرور کم خواهد کرد.

‎توصیه های بتامتازون
‎-در صورتی که دوره ی درمان شما با این دارو طولانی تر از ۳ هفته باشد، بهتر است کارتی تهیه نموده و روی آن اطلاعاتی در مورد مصرف این دارو و مقدار مصرف و نوع بیماری خود یادداشت نمایید و در وسایل شخصی یا کیف پول خود نگهداری کنید تا در مواقع اضطراری بتوان از این اطلاعات جهت اقدامات لازم استفاده کرد.
‎-همچنین در صورتی که قرار است تحت عمل جراحی یا درمان های دندان پزشکی قرار بگیرید یا هرگونه درمانی جهت آسیب دیدگی های جسمی نیاز داشتید حتما درمانگر خود را در جریان مصرف این دارو قرار دهید و کارت تهیه شده را به ایشان نشان دهید زیرا در چنین مواقعی ممکن است نیاز به تنظیم مجدد مقدار مصرف این دارو داشته باشید.
‎-در مدت درمان با این دارو، تحت نظر پزشک خود باشید و آزمایشات ومعاینات دوره ای را بصورت منظم انجام دهید تا روند بهبود و احتمال بروز عوارض ناخواسته دارویی در شما تحت بررسی قرار گیرد.
‎-از آنجا که این دارو سیستم ایمنی بدن را سرکوب می نماید، احتمال ابتلا به عفونت ها در مدت درمان با این دارو افزایش می یابد و لازم است بهداشت فردی را رعایت کنید و از تماس نزدیک با افراد مبتلا به بیماری های عفونی (آبله مرغان، سرماخوردگی ،آنفولانزا، سرخک و) تا جای ممکن خودداری نمایید و در صورت مشاهده ی علائم این بیماری ها سریعا به پزشک خود مراجعه نمایید.
‎-برخی واکسن ها جهت مصرف در دوره ی درمانی با بتامتازون مناسب نمی باشند لذا پیش از هرگونه واکسیناسیون پزشک یا فرد مسئول را در جریان مصرف بتامتازون قرار دهید.
‎-در صورتی که نیاز به مصرف هرگونه داروی بدون نسخه داشتید حتما با داروساز خود مشورت نمایید و مطمئن شوید که مصرف آن دارو در مدت درمان با داروهای استروئیدی بدون اشکال است.

‎عوارض جانبی بتامتازون 
‎-درد شکمی، سؤهاضمه و احساس تهوع از عوارض شایع در مصرف کنندگان بتامتازون خوراکی می باشد. در صورت وقوع این علائم با مصرف وعده غذایی سبک همراه دارو می توانید از شدت این عوارض بکاهید اما در صورتی که استفراغ حاوی خون داشتید حتما به پزشک خود مراجعه نمایید.
‎-مصرف این دارو می تواند در بدن شما ضعف و خستگی عضلانی ایجاد نماید لذا تا زمانی که اثرات دارو برطرف نشده از رانندگی و کار با ابزار هایی که به احتیاط نیاز دارد بپرهیزید.
‎-در صورت تغییر در خلق و خو، خصوصا در ابتدای درمان با این دارو، احساس گیجی، افزایش حساسیت های روحی، افکار ناخوشایند یا ناسب، سریعا به پزشک خود مراجعه نمایید.
‎-مصرف این دارو ممکن است موجب مشکل در خوابیدن، سردرد، افزایش وزن یا اختلالات قاعدگی در خانم ها گردد در صورتی که این علائم شدید شد یا موجب آزارتان شد، به پزشک مراجعه نمایید.
‎-مصرف این دارو احتمال ابتلا به عفونت را افزایش می دهد لذا در صورت بروز علائم عفونت(تب،لرز،علائم سرماخوردگی چک ی،اسهال و) حتما به پزشک مراجعه نمایید.
‎-در صورت مصرف طولانی مدت این دارو چنانچه علائمی مشاهده کردید که احساس نمودید مرتبط با مصرف این دارو می باشد حتما با پزشک خود در مورد آن ها مشورت نمایید تا توصیه های لازم را دریافت کنید.
‎-بدلیل تاثیر دارو های استروئیدی بر روی توده ی استخوانی، آزمایشات بالینی مورد نیاز جهت بررسی استحکام استخوان ها را در مدت درمان با این دارو انجام دهید و از آن جا که در مصرف طولانی مدت این دارو آسیب پذیری استخوان ها افزایش می یابد، احتیاطات لازم را بنمایید.کاربرد آمپول بتامتازون چیست

Reference1: www.medscape.com
Reference2: www.drugs.com

نشانی و تماس با مراکز لیزر موهای زائد سراسر کشور

تهران اسکین – زیبایی ، پوست و لیزر موهای زاید در کشور | دستگاه لیزر مو |بهترین کلینیک لیزر مو

محتوای این صفحه

تنها مرکز معرفی بهترین مراکز تخصصی پوست و لیزر موهای زائد در سراسر کشور (با کیفیت یکسان)

**************************************

کاربرد آمپول بتامتازون چیست

نشانی و شماره تماس دهها مرکز لیزر موی معتبر در تهران و شهرهای بزرگ ایران (برای دیدن مراکز لیزر ادامه نوشته را ببینید یا روی شهر مورد نظرتان در لیست زیر کلیک کنید)

مرکز تخصصی لیزر موهای زائد شریعتی(دولت)  (دستگاه الکساندرایت اسکلپیون Mediostar 218) 

مرکز تخصصی لیزر موهای زائد پونک تهران ؛ اینجا کلیک کنید (با دستگاه الکس دایود پلاتینیوم217)

مرکز تخصصی لیزر موهای زائد اصفهان؛ اینجا کلیک کنید (با دستگاههای دایود و الکساندرایت آپوجی آمریکا قویترین تکنولوژی دنیا)

مرکز تخصصی لیزر موهای زائد مشهد ؛ اینجا کلیک کنید (با دستگاه دایود 217)

مرکز تخصصی لیزر موهای زائد اهواز ؛ اینجا کلیک کنید (با دستگاه دایود )

مرکز تخصصی لیزر موهای زائد رشت ؛ اینجا کلیک کنید (با دستگاه الکس دایود پلاتینیوم)

مرکز تخصصی لیزر موهای زائد شیراز ؛ اینجا کلیک کنید (با دستگاه الکس دایود پلاتینیوم)

مرکز تخصصی لیزر موهای زائد بوشهر ؛ اینجا کلیک کنید (با دستگاه الکس دایود پلاتینیوم)

مرکز تخصصی لیزر موهای زائد زنجان ؛ اینجا کلیک کنید(مرکز جدید به زودی اطلاع رسانی خواهد شد)

مرکز تخصصی لیزر موهای زائد همدان؛ اینجا کلیک کنید (مرکز جدید به زودی اطلاع رسانی خواهد شد)

مرکز تخصصی لیزر موهای زائد بابل ؛ اینجا کلیک کنید

مرکز تخصصی لیزر موهای زائد سنندج (کردستان) ؛ اینجا کلیک کنید (با دستگاه الکساندرایت 218)

مرکز تخصصی لیزر موهای زائد کرج ؛ اینجا کلیک کنید (با دستگاه الکساندرایت)

مرکز تخصصی لیزر موهای زائد کرمان ؛ اینجا کلیک کنید (با دستگاه دایود)

مرکز تخصصی لیزر موهای زائد یزد ؛ اینجا کلیک کنید (با دستگاه دایود )

**************************************

سایت گروه پزشکان تهران اسکین سایتی است شخصی که توسط متخصصین پوست و مو و پزشکان زیبایی اداره میشود.

هدف ما در این سایت اطلاع رسانی صحیح و دقیق و علمی در حیطه پوست و مو و لیزر است. سایت تهران اسکین با همکاری موسسه پژوهشی قلم زرین به شماره ثبت 3366 به عنوان یکی از بزرگترین منابع تخصصی اطلاع رسانی لیزر و زیبایی در کشور فعالیت علمی و تحقیقاتی می کند.

سایت لیزر،پوست و زیبایی تهران اسکین با همکاری بهترین متخصصین پوست و زیبایی در تمامی کشور امکانات مشابه لیزر موهای زائد را در بهترین مطب های پزشکی در سطح کشور ارائه دهد.سایت تهران اسکین در حال حاضر دارای  4 مطب تخصصی همکار فعال در تهران و چندین مطب همکار فعال در شهرستانهای ایران است.

برای دیدن نشانی مراکز لیزر لطفا ادامه نوشته را ببینید.

شریعتی (دولت)

در این مرکز خدمات لیزر با دستگاه الکساندرایت اسکلپیون Mediostar Next Pro  218 ارائه می شود. این مرکز زیر نظر خانم دکتر نفیسه جوادی جراح زیبایی و پوست و متخصص لیپوساکشن و زیبایی می باشد.

(برای دیدن لیست قیمت های لیزر الکس در شعبه شمال تهران اینجا کلیک کنید)

نشانی مرکز تخصصی: شریعتی، بالاتر از مترو قلهک،روبروی خ دولت، کوچه امامزاده جنب فروشگاه جانبو،پلاک 14،طبقه اول واحد 1

شماره های تماس (شنبه-پنجشنبه از 1 صبح الی 7 بعدازظهر):

22636862 _ 212261218 _ 21761748 _ 92

پونک

در این مرکز خدمات لیزر با دستگاه الکس دایود پلاتینیوم 217 ارائه می شود. این مرکز زیر نظر دکتر  امینی علوی می باشد. (برای دیدن لیست قیمت های لیزر دایود و الکس در شعبه غرب تهران اینجا کلیک کنید)

دکتر  امینی علوی (پزشک عمومی)

  پوست ،مو و زیبایی

 

کاربرد آمپول بتامتازون چیست

نشانی مرکز تخصصی پونک: انتهای اشرفی اصفهانی چهار دیواری روبروی ایستگاه بی آر تی اشرفی اصفهانی ساختمان شادی طبقه فوقانی داروخانه دکتر واقفی،مطب خانم دکتر امینی

شماره های تماس (شنبه-پنجشنبه از 1 صبح الی 8 بعدازظهر)

21-44813133

44834176_21

 

اصفهان

 

در این مطب خدمات لیزر با دستگاه دایود (olive) سوپرانو و همچنین الکساندرایت آپوجی (apogee) ساخت کمپانی سایناشور آمریکا (برترین برند تولید کننده لیزر در دنیا)،خدمات تزریق بوتاکس وژل و لاغری موضعی، مشاوره تغذیه،خدمات تناسب اندام و لاغری و همچنین خدمات جوانسازی پوست صورت و بدن ارائه می شود. این مطب زیر نظر دکتر مهسا سعیدیان می باشد.

برای دیدن لیست قیمت ها و سایر اطلاعات در مورد انواع دستگاههای مورد استفاده اینجا کلیک کنید.

 

نشانی مرکز اصفهان: دروازه شيراز ، چهارباغ بالا ، كوچه مسجدالرضا(قبل شركت زمزم)، ساختمان99، طبقه 1 واحد 13 نشانی لیزر اصفهان روی نقشه گوگل (کلیک کنید)

دقت کنید که لیزر موهای زائد در این مرکز با دستگاه دایود و الکساندرایت است.شما میتوانید با مشاوره تلفنی با این مرکز بهترین انتخاب درمانی را داشته باشید.

شماره های تماس (شنبه-چهارشنبه از 1 صبح الی 7 بعدازظهر):

31-36633126

31-36639913

مشهد

در این مرکز تخصصی خدمات لیزر با دستگاه دایود با تکنولوژی لیزر دایود الیو ، این شعبه زیر نظر دکتر زهرا خانی متخصص پوست و جراح پوست,مو,زیبایی و لیزر می باشد.

(برای مشاهده لیست قیمت های لیزر دایود در مشهد اینجا کلیک کنید)

دکتر زهرا خانی متخصص و جراح پوست و زیبایی

  متخصص پوست ، مو، زیبایی و لیزر درمانی

شماره های تماس و نشانی (شنبه-پنجشنبه از 1 صبح الی 8 شب):

مشهد,احمد آباد,خیابان عرف,عارف 3,پلاک 26

شماره های تماس (شنبه-پنجشنبه از 9 صبح الی 7 بعدازظهر):.

915784617

51-38463883

اهواز

در این مرکز خدمات لیزر موهای زائد با دستگاه دایود با تکنولوژی سوپرانو ،خدمات تزریق بوتاکس وژل  و همچنین خدمات جوانسازی پوست صورت و بدن ارائه می شود.

این شعبه زیر نظر دکتر محمد علی زکی زاده می باشد. (برای دیدن لیست قیمت های لیزر موهای زائد در اهواز اینجا کلیک کنید)

نشانی مرکز شماره 4:

اهواز،سپيدار، سه راهي باهنر، جنب داروخانه دكتر قبله شناس، مطب دكتر زكى زاده

شماره های تماس (صبح ها 9 الی 13 و عصرها 17 الی 21)

خانم زمانى: 91692472

ساير شماره ها:

61-329188

6132277


رشت

در این مرکز، خدمات لیزر با دستگاه لیزر موهای زائد الکس دایود پلاتینیوم ارائه می شود.

این مطب زیر نظر خانم دکتر معصومه امامی سیکارودی می باشد.

(برای دیدن لیست قیمت های لیزر موهای زائد در شهر رشت اینجا کلیک کنید)

دکتر معصومه امامی سیگارودی

عضو انجمن لیزر ایران

فارغ التحصیل رشته پوست،مو و زیبایی از دانشگاه YSMU

نشانی مرکز تخصصی رشت: رشت،گلسار،نبش خیابان 86،برج کاوه،بلوک 2 ، طبقه 5

شماره های تماس (شنبه-پنجشنبه از 9 صبح الی 7 بعدازظهر):

1333111257

شیراز

در این مطب خدمات لیزر با دستگاه لیزر موهای زائد پلاتینیوم (الکس دایود) ارائه می شود.

این مطب زیر نظر خانم دکتر شایسته حاجیان می باشد.

برای دیدن لیست قیمت های لیزر موهای زائد در شهر شیراز اینجا کلیک کنید.

دکتر شایسته حاجیان

دارای مدرک پوست و زیبایی از پاریس

نشانی مرکز تخصصی شیراز: شیراز-خیابان قصر دشت -نرسیده به چهارراه زرگری-نبش کوچه 54-ساختمان گلبرگ -طبقه چهارم-واحد43

شماره های تماس (شنبه-پنجشنبه از 9 صبح الی 1:3 و بعدازظهر ها ساعت 4:3 الی 9شب):

71362881

713628782

933718359

مرکز تخصصی لیزر موهای زائد بوشهر 

به زودی شعبه جدید افتتاح می شود !

در این مطب خدمات لیزر با دستگاه لیزر موهای زائد دایود با تکنولوژی الکس دایود (پلاتینیوم ) ارائه می شود. این مطب زیر نظر (شعبه جدید به زودی افتتاح می شود )می باشد.

برای دیدن لیست قیمت های لیزر موهای زائد در شهر بوشهر  اینجا کلیک کنید.

 مرکز تخصصی زنجان: شعبه قبلی جابجا شده و به زودی شعبه جدید فعال می شود 

در این مطب خدمات لیزر با دستگاه الکساندرایت/ان-دی-یاگ کلاریتی دارای FDA آمریکا مدل 216 ،خدمات تزریق بوتاکس وژل، رفع تتو ،درمان بیماری های پوستی و همچنین خدمات جوانسازی پوست صورت و بدن با تکنولوژی پیشرفته  ارائه می شود. این مطب به زودی فعال میشود .

همدان

مطب تخصصی لیزر موهای زائد همدان: به زودی شعبه جدید فعال می شود 

در حال حاضر مجموعه تهران اسکین در همدان شعبه ای ندارد. 

بابل

سنندج

در این مطب خدمات لیزر با دستگاه اختصاصی لیزر الکساندریت/ان دی یاگ ارائه می شود. این مطب زیر نظر دکتر غزال آقایی می باشد.

برای دیدن لیست قیمت ها و سایر اطلاعات در مورد انواع دستگاههای مورد استفاده اینجا کلیک کنید.

شماره های تماس و

87335611 و 9188788242
سنندج، انتهای خیابان تعریف (تاج)، بالاتر از شهید قاضی، ساختمان پزشکان امانیه، طبقه 3، واحد 4 

ساعت کار روزانه از 1 صبح تا 8 عصر

کرج

در این مطب خدمات لیزر با دستگاه اختصاصی لیزر الکساندریت،خدمات تزریق بوتاکس وژل و مشاوره و همچنین خدمات جوانسازی پوست صورت و بدن ارائه می شود. این مطب زیر نظر دکتر حمید مشکی می باشد.

برای دیدن لیست قیمت ها و سایر اطلاعات در مورد انواع دستگاههای مورد استفاده اینجا کلیک کنید.

شماره های تماس و

263341924
کرج، مهرشهر، بلوار شهرداری، فاز دو، بین خیابان 26 و 28، بالای املاک کلید طلایی، جنب بانک ملی، پلاک 495/1، طبقه 2، واحد 4 

در این مطب خدمات لیزر موهای زائد با دستگاه اختصاصی لیزر دایود با تکنولوژی سوپرانو آمریکا ارائه می شود. این مطب زیر نظر دکتر محمد علی کریمیان میباشد.

برای مشاهده لیست قیمت ها و سایر اطلاعات در مورد انواع دستگاههای مورد استفاده اینجا کلیک کنید.

دکتر محمد علی کریمیان

شماره های تماس و

34324713
958194126933574236

کرمان بلوارجهاد کوچه جهاد شش، طبقه بالای عینک مجلل

در این مطب خدمات لیزر موهای زائد با دستگاه اختصاصی لیزر دایود با تکنولوژی سوپرانو آمریکا ارائه می شود. این مطب زیر نظر دکتر سعید ثوابی نسب متخصص پوست و مو میباشد.

برای مشاهده لیست قیمت ها و سایر اطلاعات در مورد انواع دستگاههای مورد استفاده اینجا کلیک کنید.

دکتر سعید ثوابی نسب

شماره های تماس و

35-37264114
یزد -بلوار طالقانی-کوچه مجاهد- ساختمان پزشکان حکیم -طبقه دوم

با عرض سلام.مگه قیمتها توی مطب تغییر میکنه.من در شعبه اصفهان رفتم زیر بغل در سایت ۵۰ هزار تومان بود در مطب از من۵۵ گرفتن.ایا این کارشون درسته؟

قیمت های درج گردیده کاملا صحیح و پایه قیمت ها می باشد. این قیمت برای سال گذشته بوده است و قیمت حال حاضر 55 هزارتومان می باشد. هم چنین گاهی اوقات تراکم موهای برخی افراد زیاد تر می باشد و یا جثه فردی نسبت به استاندارد مراکز بزرگتر است. در این صورت قیمت نهایی در این موارد کمی از قیمت های درج گردیده، محاسبه می گردد.
از توجه و دیدگاهتان سپاسگزاریم.

قرعه کشی با احتمال برنده شدن 1 درصد!
الکساندرایت 218
تنها لیزر کاملا استریل دنیا!
تنها لیزر بدون درد ایران

مهم نیست که در کدام شهر هستید و چقدر میخواهید خرج زیباییتان کنید!
همیشه بهترین مراکز لیزر موهای زائد را در این سایت ببینید.

سایت فوق تخصصی بهترین مراکز لیزر موهای زائد، پوست و زیبایی در کشور و تنها مرجع مستقیم پوست و مو در کشور که توسط چندین متخصص پوست و مو اداره میشود
__________________________________
مطب تخصصی شماره 1 (تهران):
نشانی و شماره های تماس:
خ شریعتی،بالاتر از مترو قلهک،روبروی خ دولت،کوچه امامزاده،جنب فروشگاه جانبو،پلاک 14، طبقه 1،واحد1 22636862_21
92761748
*********************************************
مطب تخصصی شماره 2 (تهران) :زیر نظر دکتر امینی علوی
نشانی و شماره های تماس:
پونک، انتهای اشرفی اصفهانی، چهاردیواری، روبروی ایستگاه بی آر تی اشرفی اصفهانی، ساختمان شادی، طبقه فوقانی داروخانه دکتر واقفی
44813133_21
44834176_21
*********************************************
مطب تخصصی اصفهان: زیر نظر دکتر مهسا سعیدیان
نشانی و شماره های تماس:
اصفهان،دروازه شيراز ، چهارباغ بالا ، كوچه مسجدالرضا(قبل شركت زمزم)، ساختمان 99، طبقه 1 واحد13
913498783 – 36639913
*********************************************
مرکز تخصصی کرج: زیر نظر دکتر حمید مشکی — کرج، مهرشهر، بلوار شهرداری، فاز دو، بین خیابان 26 و 28، بالای املاک کلید طلایی، جنب بانک ملی، پلاک 495/1، طبقه 2، واحد 4
ساعت کار روزانه از 1 صبح تا 8 عصر
شماره های تماس:
263341924 و 2633412944
*********************************************
همه شعب در این نوشته نیست، برای دیدن نشانی و اطلاعات بقیه شعب تهران و شهرستانها، اینجا کلیک کنید

سایت تهران اسکین

بزرگترین سایت معرفی بهترین مراکز لیزر موهای زائد در کشور

 بتامتازون به شکل آمپول قرص و پماد در بازار عرضه می شود. در مورد عوارض این دارو و طریقه مصرف آن در این مطلب به طور کامل بحث می کنیم.

بتامتازون موضعی به شکل پماد، کرم و ژل موجود است و برای موارد زیر تجویز می شود.

این دارو باعث کاهش التهاب، خارش و قرمزی می شود و متعلق به گروهی از داروها به کورتیکواستروئیدها Corticosteroids است. بتامتازون یک کورتیکواستروئید با قدرت متوسط است. داروی بتامتازون به شکل کف نیز موجود است و با عنوان کف بتامتازون والریت Betamethasone Valerate Foam در بازار وجود دارد و برای بیماری های پوست سر مورد استفاده قرار می گیرد. قبل از استفاده از این محصول راهنمای دارویی را با دقت مطالعه کنید. بتامتازون فقط برای استعمال خارجی است. آن را طبق دستور پزشک بر روی پوست سر مورد استفاده قرار دهید و معمولا دو بار در روز (صبح و شب) از آن استفاده کنید.کف را به طور مستقیم روی پوست سر اسپری کنید و از اسپری کردن آن به کف دست ها اجتناب کنید، زیرا گرمای کف دست باعث ذوب شدن سریع این کف می شود.با استفاده از انگشتان خود کف را به بخش آسیب دیده به آرامی ماساژ دهید تا اینکه کف به طور کامل جذب شود. این کار را تا زمانی انجام دهید که بخش آسیب دیده به طور کامل درمان شود. از وارد شدن این دارو به چشم ها، بینی و دهان خود جلوگیری کنید.

اگر به بتامتازون یا هر دارو و یا غذایی حساسیت دارید به پزشک خود اطلاع دهید. حساسیت خود را به طور کامل برای پزشک توضیح دهید، شدت آن و علائمی را که در زمان بروز حساسیت مشاهده می کنید، به پزشک اطلاع دهید.اگر در محل استفاده از دارو پوست شما نازک شده حتما با پزشک خود در میان بگذارید. به علاوه اگر دارو یا مکمل دیگری استفاده می کنید (از جمله داروهای با نسخه، بدون نسخه، مکمل ها، ویتامین ها و داروهای گیاهی) حتما قبل از شروع مصرف بتامتازون به پزشک اطلاع دهید. لازم است مطمئن شوید این دارو با هیچ یک از داروهای مصرفی دیگر تداخل ندارد. به علاوه قبل از شروع مصرف دارو سوابق پزشکی و بیماری خود را به پزشک اطلاع دهید، به ویژه اگر دچار هر یک از بیماری های زیر هستید:

اگر دچار عفونت های پوستی هستید، به هیچ عنوان از بیتامتازون استفاده نکنید، داروهای کورتیکواستروئید عفونت های پوستی را بدتر کرده و درمان آنها را سخت تر می کنند. در دوره مصرف این دارو اگر شرایط پوستی شما بهبود پیدا نکرد و یا بدتر شد، حتما به پزشک معالج خود اطلاع دهید. گاهی مصرف داروهای کورتیکواستروئید برای مدت طولانی یا بر روی بخش های وسیع بدن واکنش مناسب به فشارهای فیزیکی را برای بدن سخت می کند؛ بنابراین قبل از هر گونه جراحی یا درمان های اورژانسی یا اگر دچار بیماری یا جراحت جدی شدید، به پزشک یا دندانپزشک خود اطلاع دهید که در حال مصرف داروی بتامتازون هستید یا در چند ماه اخیر از آن استفاده کرده اید.داروی بتامتازون در موارد خیلی کم و اگر مدت طولانی استفاده شود، باعث کم شدن رشد کودک می شود. تاثیر نهایی آن بر روی بزرگسالان هنوز مشخص نشده است. بنابراین اگر مصرف بتامتازون برای کودک شما لازم است، بهتر است به طور منظم به پزشک مراجعه کنید تا از رشد کودک مطمئن شوید.کاربرد آمپول بتامتازون چیست

– بتامتازون را طولانی تر از زمان تعیین شده مصرف نکنید.- اگر دارو را برای بخش های بزرگی از بدن استفاده می کنید، احتیاط بیشتری داشته باشید و زیر نظر پزشک این کار را انجام دهید.- برای برطرف کردن قرمزی و سوختگی ناشی از پوشک در کودکان از بتامتازون استفاده نکنید.- این دارو را برای کودکان با احتیاط بیشتری مورد استفاده قرار دهید.- اگر باردار هستید و یا قصد باردار شدن دارید، به پزشک خود اطلاع دهید. لازم است در مورد خطرات و مزایای استفاده از بتامتازون در دوران بارداری اطلاعات کافی داشته باشید. – اگر در حال شیردهی به نوزاد هستید، حتما قبل از استفاده از بتامتازون با پزشک خود مشورت کنید.

دارو را درست طبق دستور پزشک مصرف کنید و اطلاعات دارویی مربوط به آن را مطالعه کنید. به نکات زیر توجه داشته باشید: – دارو را طبق دستور پزشک مصرف کنید، حتی اگر علائم شما بهبود پیدا کرده است. – پماد، ژل و کرم بتامتازون را از چشم، دهان و بینی خود دور نگهدارید. این دارو فقط برای استفاده بر روی پوست است و مصرف آن بر روی بخش های دیگر ممکن است باعث سوختگی شود. – قبل و بعد از مصرف این دارو دست های خود را به خوبی بشویید. اگر از این دارو بر روی دست های خود استفاده کرده اید، پس از مصرف نشویید. – بخشی که قرار است دارو را روی آن استفاده کنید، قبل از استفاده کاملا تمیز کنید.- یک لایه نازک از دارو را روی پوست آسیب دیده قرار دهید و به آرامی مالش دهید.- پس از استفاده بخش آسیب دیده را نپوشانید، مگر اینکه پزشک دستور داده باشد.اگر یک وعده دارویی را فراموش کردید، به محض به خاطر آوردن دارو را مورد استفاده قرار دهید. اگر نزدیک به وعده بعدی است، بهتر است دوز فراموش شده را نادیده بگیرید. دو وعده را همزمان با هم مصرف نکنید.

گرچه به ندرت این مشکل بروز می کند، اما برخی افراد در زمان مصرف یک دارو ممکن است دچار عوارض خطرناک و حتی گاهی کشنده شوند. اگر از بتامتازون استفاده می کنید و هر یک از علائم زیر را مشاهده کردید، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید:- علائم یک واکنش حساسیتی، مانند جوش های پوستی، کهیر، خارش، قرمزی، التهاب، تاول یا پوسته پوسته شدن با تب یا بدون تب، خس خس کردن، سفت شدن قفسه سینه یا گلو، مشکل تنفسی یا تکلم، التهاب دهان، صورت، لب ها، گلو یا زبان.- علائم غده آدرنالین ضعیف که عبارتند از: بروز مشکلات معده به شکل بد یا بالا آوردن، خواب آلودگی یا بیهوش شدن، ضعف عضلانی، خستگی، تغییرات خلقی، گرسنه نشدن یا از دست دادن وزن.- علائم بیماری کوشینگ Cushing’s disease که عبارتند از افزایش وزن در قسمت بالاتنه یا شکم، تورم و سفید شدن چهره، سردرد شدید یا بهبود آهسته.- علائم بالا رفتن قند خون، مانند گیجی، احساس خواب آلودگی، تشنگی و گرسنگی بیشتر، تکرر ادرار، گر گرفتن، تنفس سریع و یا تنفسی که بوی میوه دارد.- تغییرات پوستی (برآمودگی پوست، بهبود آهسته و رشد مو)- تحریک پوست – نازک شدن پوست

عوارض دیگر این دارو که خطرناک نیستند، اما ممکن است آزاردهنده باشند، عبارتند از:

گردآوری : گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthاختصاصی سیمرغ

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

All Rights Reserved – © 218 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

بتامتازون یکی از داروهای شناخته شده برای عموم افراد است. این دارو جهت درمان طیف وسیعی از بیماری ها استفاده می شود. سرطان خون یکی از بیماری هایی است که در طول درمان آن ممکن است بتامتازون برای فرد تجویز شود.

بتامتازون یکی از داروهای درمانی برای مشکلات مختلف پوستی می باشد. این دارو در درمان خارش, قرمزی, پوسته پوسته شدن, التهاب و دیگر اختلالات پوستی استفاده می شود. در این مطلب با این دارو و عوارض و اطلاعات دارویی آن آشنا می شویم.

بتامتازون یک کورتیکواستروئید است. عملکرد این دارو به این صورت است که پاسخ ایمنی بدن را در برابر شرایط مختلف تغییر می دهد و منجر به کاهش التهاب می شود. بتامتازون در درمان بیماری های مرتبط با کاهش عملکرد غده آدرنال استفاده می شود. همچنین این دارو جهت درمان التهابات شدید ناشی از برخی موارد خاص از جمله آسم و آلرژی شدید, آرتریت روماتوئید، کولیت اولسراتیو، اختلالات خاص خون، لوپوس، اسکلروز متعدد و برخی از شرایط پزشکی چشم و پوست تجویز می شود. علاوه بر این, بتامتازون ممکن است در طول درمان برخی از سرطان ها از جمله سرطان خون استفاده شود. کاربرد آمپول بتامتازون چیست

در صورت حساسیت به هر عنصر موجود در بتامتازون, نباید از این دارو استفاده نمود. همچنین اگر فرد مبتلا به اختلال خونریزی خاصی می باشد نباید از بتامتازون استفاده کند. به علاوه از این دارو نباید به مدت طولانی استفاده شود چرا که موجب مهار رشد می شود.

تمام داروها دارای عوارض جانبی مختلفی می باشند. بتامتازون دارای عوارض جانبی جزئی است و اغلب افرادی که این دارو برای آن ها تجویز شده هیچ گونه عوارض جانبی جدی نداشته اند. برخی از عوارض جانبی شایع این دارو به شرح زیر می باشد. در صورت مشاهده هر یک از این علائم به پزشک مراجعه کنید.

در صورت مشاهده ی هر یک از این علائم, باید سریعا به پزشک مراجعه شود.

بتامتازون در اشکال متنوعی موجود است. آمپول, قرص, قطره و پماد بتامتازون از اشکال این دارو می باشند. هر یک از این اشکال دارویی جهت درمان برخی از بیماری ها به کار برده می شود. مصرف بیش از حد این دارو جهت درمان افراد مسن و به خصوص خانم های یائسه, خطر ابتلا به پوکی استخوان و فشار خون بالا را افزایش می دهد.

با توجه به مطالب بیان شده, اگرچه بتامتازون ممکن است عوارض جانبی جدی نداشته باشد اما در طول مصرف این دارو نیاز به مراقبت های جدی می باشد. استفاده بیش از حد از این دارو و بدون تجویز پزشک ممکن است آسیب های جبران ناپذیری بر بدن وارد کند.

منبع : آرگا



چه عواملی به زیبایی پوست شما صدمه می زنند


تجربه یک تور خوب، هم تفریح، هم خرید با تور استانبول آژانس مسافرتی زیما سفر پارس



جشنواره های پاییزی چین





کرم نرم کننده دست و صورت جوجوبا مای


نشانی شما منتشر نخواهد شد.





1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *